:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szia készen esetleg tudsz eladó gyújtást?
Igen, valoban ezt irtad, en meg hencegtem, hogy a 634-ben soha nem makkant meg. Nna, ez is megvolt.
:D
Kiprobalom azt a CDIs gyujtas- 12V generator dolgot, eleg jokat olvastam rola egy forumban ahol par ember ecsetelte par evnyi hasznalat utan.
A forgórész ha a kefék nincsenek kötve sehova, szakadást mutat föld felé. Ezért könnyű a kimérése. ellenállás mérőnek a csipogó állását lehet használni. Ha csipog logó kefékkel földhöz képest, akkor annyi. De próbalámpa is jó ha valakinek nem lenne éppen műszere.
Ez az amit minap írtam. Közvetlenül fémre tekerték a lakkozott huzalt. A lakk nem valami erős dolog mechanikailag. Ha valaki szerencsés örökké tart a cucc, ha viszont olyan mint én, rendszeres a zárlat.
De legalább könnyű leszedni. Már nem emlékszem, nyolcas vagy tizes csavart kell beletekerni az excenter helyére, az símán lenyomja. Elég maszívnak találtam a menetet, nekem még nem szakadt ki. Csak nem szabad elfelejteni hogy amikor már szorul a csavar, nem kell tovább eröltetni, hanem kalapáccsal tengelyirányba rákoppintani. Semmi baja sem lesz a csapágyaknak.
Arra figyelni kell hogy az új forgórészt ne tegyük le sose talpára állítva. Azt nem szereti.
Hat... 8000 a forgoresz ujonnan, vagy veszek teljes CDI gyujtast, 12V statorral 20000-ert. :)
A neten meg jokat irnak rola. Asszem belevagok. ;)
Nna, akkor kuka, mert ugy 2.5 ohmot mutat mindket vege a fold fele.
Amugy hany ohm lenne a jo?
12V-ra tekert cucc nem lenne epp rossz. de itt lehet kapni 6Vos forgoreszt, igaz, nem olcson... 8000 korul van.
Ha az állórész mindkét vége lóg a levegőbe, nincs gerjesztés, csak a maradék mágnesesség gerjeszt. Ilyenkor nem is lehet fesz.
A forgórész ha zárlatos, majdnem mindig föld felé az. Le kell kötni mind a két kefét, utána mérni ellenállást föld felé. Ha levegőben lógó kefék pár ohm ellenállást mutatnak föld felé, a forgórész kuka. illetve mégse kuka mert néha nem lehet kapni. Ha nem kapsz másikat, ujra kell tekercselni. De ha újra kell tekerni, el lehet gondolkodni hogy dupla menettel, fél keresztmetszettel 12 voltosra is lehet tekertetni. Egész jól szuperált az a pár darab 12 voltosra alakított 634 amivel találkoztam. Csak hát akkor aksi, izzók, feszszab, indexrelé, duda, minden cserélődik.
Ok, lemertem, gondolom a forgoresz hulla.
alapjaraton akarmit kotok akarhova, 0,3V, megporgetve 1V.
kiprobaltam csak a kefeken, az egyik letestelve, es rendesen bekotve (az alloresz mindket vege foldon, a szabalyzotol a vezetek szabadon)
Ezenfelul megmeregettem az ellenallasokat bar ilyen kicsi ellenallasoknal ezek a muszerek nem tul jok:
forgoresz 2.5ohm, alloresz 5ohm. forgoresz mindket vege 2.5-ot mutat a fold fele (ez fura), az alloresz pedig szakadast.
Gondoltam lemerem a csereblokkomon, aztan latom, hogy azon meg nincs is dinamo, ellenben szimmering sem, szoval az egerek partyznak a meztelen csapaggyal, aminek a haza jol korbe is van kalapalva... asszem reszeg voltam, mikor azt elhoztam! :D
Nna, gondolom forgoresz a ludas?
Üdv urak, 350 638-hoz gázkart keresek műszerházzal együtt (két félből összerakható műanyag ház). Akinek van, ne tartsa magában. Pest megye előnyben.
(Email helyett inkább ide jöjjön a válasz.) Előre is köszönöm!
Talán a soha tönkre nem menő forgórész? :)
kösd közvetlenül az áálórészt földre, nézd úgy mekkora a feszültség háromezres fordulatnál. Így kiderül, a forgórész vagy a szabályzó a hibás.
Ha jól emlékszem és földre huzva szabályoz. ha nem, akkor értelem szerűen iktasd ki a szabályzót.
Milyen ellenallas ertekeket kellene mermen a dinamon? Keresem, keresem, de sajna meg kell kernem a jol informalt Urakat, hogy ujbol irjak le, mert nem talalom... :(
Koszonom szepen!
Hogyan teszteljuk a dinamot? Adjak 6V-ot az alloreszre es merjem mi jon ki belole forgo motornal...?
Ezt olvasom es nem ertem... Pedig jo vagyok villanyban...
http://restauratura.blogspot.com/2016/02/a-jawa-350-elektromechanikus.html
Nem itt hencegtem, hogy soha nem doglott meg a toltesem? :D
Na, ma vilagito tolteslampaval ertem haza.
Elektronikus fesszabalyzo, 6V-os Jawa dynamo. Jo magas fordulaton a toltesellenorzo lampa elhalvanyodik. Hazaertem vilagitassal is, es 6.2V volt az akksiban. Toltest merni nem tudtam, a digitalis muszerem megkattant, es 666-ot mutatott. Hahahha! :D a mutatos meg megallt 6.2-n es annyi.
Ramertem a dinamora, de meg nem kotottem le semmit. Gondolom van erre egy jo segedanyag valahol online...? :)
Kedves kollégák!
Keresek JAWA 350 634 hársó rugóstaghoz felső rugótámaszt (remélem így hívják). Ez az a két félből álló alátétszerű alkatrész, ami nem engedi a rugót felfelé lecsúszni a rugóstagról. Ha van valakinek, nagy segítség lenne.
Abból az olasz dobozosból a múltkor találtam otthon egy csomó bontatlant...
dfddddffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Szia nem jut eszembe,de ha jól emlékszem Péternek hívják,aki egyszer írt nekem gyújtás ügybe.
Amikor Beteg lett, akkor adta el a Jawáját, emlékeim szerint. Akkor beszélt, írt ide, reménykedett. Utána bő félévvel eltűnt, s akkor hallottam másoktól, hogy kicsi a remény. Majd hallottam a Halálhírét. Sajnáltam. De ő is már fent motorozik.(S nem most történt.) Sajna, mindig van valaki, aki távozik..De ha megőrizzük emlékeinkben, akkor velünk maradnak. Emlékeinkben, képekben, szavakban, mondatokban, s igen, valakinek vitáinkban... Lényeg, akinek van eladó szettje, s van aki megveszi, jó dolog, nem gatyi. Vedd meg meg nyugodtan az ajánlótól, ha jó állapotú...S igen, sztem most is Jawáwal halad felettünk, égi országúton...:)Egyre kevesebb az olyan motoros, aki tisztel minden kétkerekű társát, ő az volt.... Nyugodjon Békében!
Teknőc
Olyan hihetetlen.... Pedig olyan jókat vitatkozgattunk. Nyugodjon békében.
Nehéz a találkozás a halandóságunkkal.
Egy bizonyos kor után már felmerül ilyenkor az emberben, ő mikor következik. Utána az, hogy eddig mit csinált.
Szóval nem is tudok igazán mit írni erre a szomorú hirre.
Gyula bácsi meghalt. Ezt olvastam alighanem az index Jawa fórumon.
Az a gyújtás erősen ajánlható. Átgondoltabb mint a gyári cuccok.
Szia!
Nekem van egy komplett Gyula 'Bá féle jeladós gyújtásom, valamint komplett dinamó, elektronikus fesszab. (6V) 354-hez!
Jelezz vissza felaci@vnet.hu
Üdv
Építeni egyszerű. Tanáccsal még tudok segíteni. De gyújtást nem csinálok jóideig. Mást se, még magamnak is csak ha nagyon muszály. Készet boltban, Vaterán, stb nemigen lehet kapni. Valahogy Gyula bá is eltűnt, pedig ő biztosan eladott volna egyet. De mint írtam, egyszerű csinálni. Főleg ha éppen lehet megfelelő mágnesgyűrűt kapni.
Szervusz! Trabant 2T elektronikus gyújtás még elmegy 6V-os rendszerben(5,7V). Jól beállított feszültség szabályzóval(világítással 7,2V) és jó akkumulátorral fordulaton még az irányjelzőt is kiszolgálja. Ha építeni akarsz egyet akkor Peti féle gyújtás kapcsolás alkalmas de a legfontosabb alkatrésze ennek is a Trabant mágnes jeladó.
Sziasztok van egy Jawa-cz 350-es motorom,és keresek hozzá jeladós gyújtást tud nekem valaki segíteni?Előre is nagyon köszönöm.
Ja, a jo oreg gyujtasallitas.... A 634esnel mar az inditasnal meghallottam, ha megint allitani kell rajta. Rendszeresen 600km-enkent. :) A CZ-vel meg nem mentem ennyit.
Valaszolva az elozo megjegyzesedre Keri, nem tudom megmondani, hogy jo allapotu-e. :D Gyujtast allitottam, szep barna gyertya, jol megy. Fekbowdent vettem, beallitottam, de a fekkel nem vagyok boldog. Szerintem deformalodott a dob. Emelle a felni sem tokeletes, ezert raz az eleje. No nem tragikus, de azert nem olyan, mint a 82-es kis Hondam. (aminek a blokkja es a karburator hulla, pedig imadnivalo kis motor)
Lancszett uj, az elektromos rendszer most kotom at es helyezem be a tank ala. (a lampa mogotti patkanyfeszek nem tetszik)
rugozas rotyi, gumik jok, akksi jo, kupplung es valto jo, olajban nem tocsog, de ez barmikor valtozhat. :D
Meglehetosen eredeti es jo a cucc, kimondottan tetszik a sok eredeti aprosag, mint a gumi sarhanyo, meg a vezetekkotegelok.
Remek motor amugy! Ontveny lampabura, ontveny muszerfal, ontveny konzolok es ontveny legszurohaz. :D :D Hahahha! Fegyvergyar? Tenyleg! Nincs benne muanyag, csak a bakelit a gyujtaskapcsoloban meg a lampaburak! :D
Trafóból meg még eredeti DDR 6V-os Trabant trafót kaptam a Jawahoz, utána azzal sem volt gond.
Mindig is az volt :D
Akkor szűnt meg a megszakítós problémám Jawán amikor egy olasz minőségi utángyártottat tudtam venni.
Érdekes módon annak nem kopott a bütyke több ezer km alatt sem, míg a PAL megszakítót 300km-enként akár az út szélén is rutinosan állatottam utána már szemre is.
Teljesen elcsodálkoztam hogy haver a MZ TS-el azt sem tudja hogy kell gyújtás állítani, mert egyszerűen nem volt rá szükség.
Másik hogy a lemezből sajtolt kalapácsból volt hogy kiesett az érintkező pogácsa. Akkor jó szolgálatot tett a pillanat ragasztó. Hazáig kibírta. Asszem utána volt az hogy nem voltam hajlandó PAL-t belerakni.
Egyébként a Skodámban is ugyan ez volt, ott is akkor szűntek meg az elektromos gondok, amikor beraktam egy CPI gyújtást, elektronikus feszültség szabályzót meg ugyan azt az olasz megszakító kalapácsot.
A másik topicból átjőve:
Milyen érdekes hogy akinek mechanikus megszakítója van a jawán, mindenki visz a túrára tartalékot. :) Lehet hogy a mostanában kaphatók szarok? :)
Milyen jó hogy az elektronizálás miatt nekem ilyen gondom már nincs. :) Igaz cserébe mintha a trafók bírnák rövidebb ideig. De nem tragikus a helyzet.
Olcsó kisipari spirálokkal az a baj, hogy eleve rossz minőségű és kalimpál vele az óra.
Originál Jawa-t kell szerezni, az jó. Igaz 10 éve volt utoljára hogy ilyet néztem, de akkor még lehetett kapni.
Vagy rendes bowden készítővel csináltatni, de a általában drága, de jó minőségű szokott lenni.
MZ TS fékbowdennel jártam úgy hogy 2. fékezésre mindig elszakadt a bolti olyan silány volt. 10ezer forintomba került gyártatni, de ez olyan erős és finom mozgású, mintha hidraulikus fékem lenne, plusz annyival vastagabb mint a gyári, hogy örök élet plusz 2nap garanciát vállaltak rá :) amúgy rozsdamentes, teflon betétes.
2000 ft motoros boltban rendelve egy gázbovden és egy kuplungbovden tokkal vonóval állítócsavarral, levégezve ahogy kell. nézz utána a km bovdennek.
Sziasztok, van egy eladó JAWA 350 634 es 6v-os papírok nélküli vasam, pöccre indul, fékek 100% világítás 98% 120 km/o megy, űlés cakkos, rugózása elfogadható, gyári fényezés, kicsit kopott,d e egyben van, alig alig rozsdás a chrómos része. Felpucolom, csili-vili
100 rugó venosz@freemail.hu
Sebességváltóra nincs ötletem. Ilyet nem tapasztaltam. Km órával egy éve kínlódok. Hasonló a jelenség. Egy marék régi kemény spirálom van törött külső borítással így módjában áll elállítódni a spirál kilógó belső részének. Erre gondolok, mert az órát fúrógéppel meghajtva szépen működik. A kihajtás négyzet alakú lukja nálam jó. Ha nem boldogulok a régi spirálokkal vagy újat veszek vagy Wartburg nagyon hajlékony spirálból barkácsolok egyet.
Szerencsere a valto olajjal feltoltve mar egesz rendesen adja. Kimondottan jol valt az automata kuplunggal, de erzesem szerint hatalmasakat esik a fordulat... nem neztem milyen lanckerek van benne, de minden fokozatban sikitosbol szinte alapjaratig esik es 4-ben semmi ereje.
A sebessegmerom eleg hulla... lehet ezeket javitani? A Km szamlalo nem mozog (en meg mar orultem, hogy tizenparezer km van benne!) es szerintem kb 60-70 kozott megall az ora, de azert mintha meg gyorsult volna. 0-30 kozott meg ugral, mint anno a Rigamon... Ezek ilyenek? Miert ugraltak a Riga, Romet, Jawa meroim, es miert voltak hott stabilok a Suzuki, Honda muszerek? Pedig a GS450-ben akkor mar 85000km volt. :D :D
Ha veszek bele ujat (mert van) az jo lesz, vagy ez ilyen, felejtsem el?
A fényes tárcsa a hátsó lánckeréknél valamekkora távolságot tart a lengővilla és a lánckerék között.(nálam 4 mm) A 638 láncvédőről lefeszegettem a pont hegesztett jóval vastagabb és nagyobb átmérőjű (alighanem 25 mm) távtartót. Esztergályoztam egy megfelelő vastagságú kialakítású illesztő távtartót és ponthegesztés jellegű hegesztéssel rögzíttettem. Felszereltem a próba motorra gumi láncvédővel, lánccal. A gumi láncvédő blokknál való rögzítése még várat magára. A forgalomban levő gépem még műben van mivel nyáron megszorítottam. CZ 477.1 (teljes gáz, alacsony benzinszint, hőség) A sebességváltó hibáról, biztos nem mondok újat, a blokk szétszerelésével tudsz tájékozódni.
Azt mar megfigyeltem, hogy az elado, noha tejbe-vajba furosztotte a csaladi CZ-t, azert a kicsierelt bowdenektol (amelyek nem ide valoak) es gumiktol messzebb nem mereszkedett a motorkarbantartas felelmetes erdejeben. Avagy de igen, letusszentette a fel motort hoallo ezusttel. Szerencsere a krom alkatreszekrol szinte letorolheto.
Az egyetlen aggodalmas pont a valto. egyest ritkan es kellettlenul veszik uresben, de nem a kiemelessel van gond. Az automata is rendesen kiemel. (mellesleg most latom csak, hogy mas az automataja a cz478-nak, mint a Jawa 632-nek) Kicsit elore lokogetve mar beveszi az 1-et es onnan korrekten valt mindenhova. Mitol lehet ez?
A kuplung oldali blokkfel torott, a lanckerek es a dinamo kozott, hurra, igy a lanckerek a gyujtasra veri a retket. Amugy is szeretem a tokozott lancot... Mi akadalya volna a jawa350 lancvedo felszerelesenek?
Sziasztok!
Csak visszatertem a kettoutemhez!
A kis Honda megkoszonte a sok-sok munkaorat es egy beszakadt gyertyamenettel koronazta a tegnapi napot. Ugyhogy ma meglett az utodja. Egy CZ175. Hiaba no, elvezem, ha a hengerfej csak 3 csavar!
Eddig 634-esem, TS, meg egy 632-es blokkal szerelt CZ-m volt. Gondolom ez sem fog nagyon meglepni, nem?
Köszönöm, találtam is ilyen műhelyt.
Nekem eddig jó tapasztalataim vannak a magyar utángyártottal is.
Az eredetieket meg fogom csináltatni tartaléknak,de csak télen,amikor nem kell a gép és tudom nélkülözni a kerekeket.
A fék felújításhoz javasolom, keress egy műhelyt, ahová elviszed a kerekeket,így ahhoz a dobhoz készítik a betéteket, amiben használod! Én így csináltam minkét öreg gépemhez, nincs is semmi gond a műszakin!
Szép napot mindenkinek!
Van egy-egy garnitúra első és hátsó fékbetétem,amiket újra szeretnék ferodoloztatni,meg tudná nekem valaki mondani a 350-es fékdobjainak belső átmérőjét?
Előre is köszönöm.
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni?
350/638-as JAWA-hoz keresek a motorblokk széthúzásához/széttolásához való célszerszámot!
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
Köszönöm,megrendeltem.
Azt szeretem,ha patent a gép.max lesz egy tartalék.Azért köszönöm.
Addig nem szedném szét amíg nem lennék biztosabb a dologban.Kellene egy próba óra. Nekem most sajna nincs tartalékom. Három éve beállt az órám, akkor felhasználtam. Úgy általában elfogyott az alkatrészem. :( Pedig annak idején két ismerőstől is örököltem mindent a vázon és a blokkon kívül.
Szia Árpád!
Köszönöm a segítséget.
A hajtás és a spirál szerintem jó,de az órában nem bízok...
Szétszedni nem nagyon merem egyenlőre,nem tudom a krómozott karimát roncsolás nélkül leszedni.
Ha csak lengene, még lehetne fordulatszám spirál. De mivel jelentősen magasabbat is mutat, inkább az lesz hogy vagy kosz, vagy rozsda miatt a mágnes kuplung akadozik. Feltéve hogy jól emlékszem a műszerekre. a spirál egy vas korongot forgat el, a mutató tengelyén egy mágnes van. Meg természetesen a rugó.Elvileg a fordulat függvényében nő a forgató erő.
Ha jól emlékszem.
Szép napot mindenkinek!
Olyan gondom lenne,hogy a 638- on a fordulatszámmérő brutálisan leng,2-3000 ig nincs vele gond,de utána oda- vissza pásztáz vagy felmegy 10000 ig.
Mi lehet a probléma?
Segítséget előre is köszönöm.
Üdv Dávid
Köszönöm a segítséget, kettőt kellett emelnem a súberen, így most dinamikus és nagyon jól megy,ha a gyertyák is rendben vannak,marad így.
Amúgy se kapok sehol 92-100 közötti fúvókát.
Üdv mindenkinek!
Megvolt az akku feltöltése után a tavaszi indítás, amikor az alapjárat elveszett. Kivettem az alapjárati fúvókát, valamint az állító csavart és kompresszorral átfúvattam a rendszert, Újra indítás után rendben volt az alapjárat a 350-esen! Ugyanezt fogom megtenni a CZ 125-ön is. Javasolom mindenkinek!
Üdv!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|