:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
sziasztok! Peti 74 egy kérdesem lenne hozzád!azt mondják te tudsz segiteni nekem!hogy lehet jawara felszerelni az elektronikus gyujtást?elöre is köszi!
Sziasztok!!
Csepptankos Jawahoz hol lehet venni újan lánckerekeket, láncot??
Üdv:Dani
Kivétel ez alól, ha mondjuk cellazárlatos az akku :D:D:D
CRE [-.-]
"Namost ez egy TS-nél vagy bármely más 1 hengeres motornál jókora szívás lett volna :)"
Ott meg nem áll le és kész :-)))
Jaja :-) A mobiltelefon, mint "szerszámkészlet" kis helyen elfér, de kétségkívül nem minden esetben lehet hatékony :-))
És tényleg jó ha van szocikollega akit fel lehet hívni. Ha senki sincs ki segítsen, legalább megerősít vagy megcáfol a hiba okának, és javításának mikéntjében.
:D
Szerelés után azonnal elvittem próbakörre :)
Semilyen furcsa dolgot nem vettem észre, leszámítva azt, hogy a kuplungom iszonyat szépen és egyenletesen csúsztatható, valamint eltűnt a hirtelen kapcsolása. Rezonancia eddig se volt, csak a megszokott. Boldog vagyok hogy sikerült összeraknom :)
Abszolut csak jó tapasztalatom van a jawa-val, a gyújtás felújítása (kábel+gyertya) elött 4km-re hazurról leállt az egyik hengerem, és 1 hengerrel vitt haza. Namost ez egy TS-nél vagy bármely más 1 hengeres motornál jókora szívás lett volna :)
Megy, működik, de kifogyott a benzinem :D:D:D:D
Ha meg mégis valaki közülünk tanácstalanná válna, akkor arra az esetre ki kell használni hogy vagyunk egy páran az országban szétszórva szocisok, valaki csak tud segíteni :-)
Hát ez az, sajna mindenre nem lehet felkészülni, de ahhoz tényleg nagy dolognak kell történni hogy otthagyjon a vas az út szélén. "Messze" menéstől sem kell abszolute félni, mert pl. belföldön ha 300 km-re rohad le a zember vagy 50-re, az már oly mindegy...de ilyen úgysem lesz :-)
Az én véleményem az ,hogy azt tudja otthagyni az út szélén a járműve aki nem kellőképpen felkészült egy szocigépre. Aki valamennyire tisztában van a saját motorjával, és rendelkezik az esetleges hiba elhárítására szolgáló eszközökkel azt nem érheti különösebbb meglepetés. Legyen ez a valamivel több figyelmet kívánó Jawa v. bármelyik másik "régi" motortípus. ( Nekem ez a véleményem. Persze ha az a hiba nem esetleg a blokkban történt.:) )
Creationmz:
Á, értem a golyókérdést. Főtengelyed nem lógott amúgy? Ez a kalapács dolog nem volt túl jó ötlet, mert bár én nem értek hozzá, de minden szaki azt mondta, hogy a Jawa egyetlen része precíziós, és az a főtengely, azonnal el lehet rontani az egyensúlyát, ha nem úgy nyúl hozzá az ember. Ne legyen igazam, de ha ezután elkezd durván vibrálni (és nem csak a megszokott fordulaton), akkor az nem fiziológiás. Milyen vészmadár lettem már...Le is állok.
Amúgy a jaffa nem hagyott soha engem az út szélén, azt az egy esetet leszámítva, amikor nem tankoltam bele és benzin nélkül azért még ő se megy...
Hali!
Na ezért vettem ETZ-t, pedig nagy volt anno a kísértés és a mai napig nagyon kedvelem a Jawa-kat: 2henger 350ccm....STABIL alapjárat...de aztán sikerrel lebeszéltek róla. Aztán az ETZ is megviccelt párszor, de az út szélén még soha nem hagyott (nem úgy mint a Lada Samarám "aki" évente 1-szer eljátssza ezt :-))
Üdv,
Zoli
Hali. Ha léptetővillák újak akkor valószínű szét lett húzva a blokk. Ezek szerint kihézagolást nem végeztél. Eltart egy darabig de megéri. Az én motoromnak is volt váltóhibája , szétszedtem kivettem belőle a főtengelyt a váltót benne hagytam újra összecsavaroztam és méregettem a fogaskerekek oldalirányú mozgását a sebességfogozatokban. Utánna szét és hézagoló alátét a perselyek alá, kihajtótengelyhez és újra méregettem. És így már jó lett, előtte 2, 4 esem nem volt mert akkor már inkább egy vadlóra hasonlított úgy ugrált.
Ez úgy fögg vele össze, hogy ha az anya nem lazult volna le, akkor most egy golyó lenne, ééérteeed :D:D:D
Lelazult, aztán ha már ugyis szét van szedve akkor ezt is megnéztem :)
CRE [-.-]
Deh... sajna...
Kezdtem egy sima natur kiskalapáccsal, és végül a 2,5kg-os szedte le 2. ütésre. Szerintem nem volt igazán felrakva az se. Vagy nem tudom. Minden esetre lejött, átnéztem amit át akartam, és O-gyűrűt nem cseréltem, mert egyrészt kutya baja se volt, másrészt meg úgy gondoltam, hogy előbb menjen.
Jahh ezek a kis apró hibák :D:D:D
Nem újdonság, após simójában mindig csörög valami, mindig megtaláljuk hogy mi csörög, aztán mindig mást találunk :)
Még 2 ígéretem van amit meg kéne csinálnom, az egyik a LED-es féklámpa, a másik meg a peltier-es intercooler. Stagnál a művelet, de felben már minden össze van rakva :)
CRE [-.-]
UI: remélem nem a kalapáccsal sikerült leszedni a primer fogaskereket, mert akkor hamar elszáll a főtengely!
Örülök ennek, hogy most 2 golyó van a kinyomótengelyben, de nem értem, hogy ez miért oldja meg azt, hogy a kuplungagyat tartó anya lelazult. Na mindegy, ha már leszedted, ellenőrizd sztem a lamellákat+cserélj O gyűrűt.
"Remélem most egy jó darabig nem fog elromlani :)"
ez Jawa. Felejtsd el, hogy nem romlik el:)))) Mindig emlékeztet, hogy az övé vagy és gondoskodnod kell róla, legyen ez akár csak egy biztosíték, ami összolvadt (nem kiolvadt, a műanyag rottyant össze!), vagy az, hogy tökéletesen üzemel 900km-en át, csak épp a szokásos 4,8 helyett 7,8-at zabál...
Az enyém már üzembiztosnak mondható, de MINDIG talál meglepit a számomra.
Ja amúgy az etz féklámpakapcsolós cuccot én is megcsináltam a gépállatra, és jól műxik, kösz az ötleteket, fotókat!
üdv:
A.
Hm, nálam az egy golyóval is kifogástalanul szuperál.:-) De ha neked kettővel lesz jó, hagyd benne.:-)
Köszönet a segítségért először is zsiványkának!
Másodszor, még az elött sikerült leszednem a primer hajtás lánckerekét mielött zsiványka visszaszólt volna hogy feltette az üzenetet :)
Problémám a következő volt:
Mint azt korábban írtam már, a kuplungom elég furcsán viselkedett mikor megvettem a motort. Mégpedig bizonyos mértékig engedve csúszott, majd hirtelen kapcsolt. Ezt mindenféle hibának véltük, csak éppen a valós okát nem tudtuk, én pedig nem akartam bontani. Szombaton elkísértem apóst egy mindennap megtett útvonalon, kb 20km-es távra. Megáltunk beszélgetni ismerőssel, és indulás után azt vettem észre hogy nem old a kuplungom, vagy legalábbis csak részlegesen. Hazaérve állítottam rajta, mert szemmel láthatóan nem érte el a kallantyú a váltóvillát. Ehhez teljesen be kellett csavarnom a csavart. Ekkor elvittem egy próbakörre a vasat, egy darabig teljesen tökéletesen ment, majd 2 falu között egyszercsak elment minden, se sebesség, se üres. Pontosabban sebességet lehetett rakni, csak éppen meg se moccant a vas.
Zsiványkát hívtam, gondoltunk mindenre, csak arra nem hogy letekeredett a kuplungot tartó anya, és e miatt leszaladt a kuplung a helyéről!
Amit furcsának tartottam a motoron...:
Sokat beszéltétek azt hogy a kinyomó tüskénél hol kell lennie, vagy hol nem csapágygolyónak. Nohh mivel az jawa-m még bontatlan volt.... Így bizonyossággal mondhatom hogy hol találtam és hol nem. Kezdjük az állítócsavar felöl: csavar, golyó, tüske talpas tüske.
Ez a sorrend, amit én átalakítottam: csavar, golyó, töske, golyó, talpas tüske. Remélem most egy jó darabig nem fog elromlani :)
Üdv.: CRE [-.-]
Az axiális játék 0-0,6mm a váltótengelynél. A kidobálás a megkopott kapcsolókörmök miatt is lehetséges.
Benya rendesen eljut a karbiba? Nincs valahol dugulás?
ÜDv Urak!
Oylan problémám lenne, hogy ha egyenletesen húzoma gázt, akkor kihagya a gyújtás, de legalább is oyaln, mintha kihagyna, meg rángat a vas... ha húzom neki semmi gondja sincs.
2. Kidobálja a sebességeket, és nem tudok rendesen gyorsítani.. főleg heyen tud ez idegesítő lenni. A léptetővillák újak, nincsenek megkopva. Mitől dobálhatja méga sebességet??? esetleg a váltótengely túlságosan kotyog vízszintesen... szabad annak, és ha igen, emnnyit kottyanhat.
Előre is köszi
Pedig így van. Bár nálam is néha szokott rángatni, de az inkább a bronzpersely kopottságából adódik, kézzel megmozgatva érezhetően billeg az acélperselyen.
A bronzpersely a kuplungkosarban relative jo allapotu, az acelhuvely is. Kotyogas nincs is kozottuk.
Meg ma megveszem az O gyurut es kicserelem.
udv, Norbi
ui: alig akarom elhinni, hogy ez a jelentektelennek tuno alkatresz ennyit tud rontani..
Akkor itt lesz a bibi, remélhetőleg tényleg jó lesz a csere után. Esetleg annyit nézz még meg, hogy mennyire kotyog a kuplungkosár, kopott-e benne a bronzpersely, illetve az alatta lévő acélhüvely.
Szia!
Kosz a gyors valaszt.
A lamellek jok es a lemezek is. Az O gyuru viszont tenyleg elegge ramaty. Nem log ki a horonybol egyaltalan. Kicserelem ezzel remelem megoldodik a problema.
udv ,Norbi
A bajt jól sejted.Egy rozsdás bütyök képes elkoptatni ennyire.Nyugodtan csiszold meg mondjuk 120assal utána valami finommal kb 400 assal vagy ronggyal (sok huzkodással)fénysitsd ki.A legszükségesebb rész maga az a rész a bütykön ahol kezd emelkedni ott kell tökéletesnek lenni a felületnek.És még ellenőrizd a megszakitó rugó erősségét.Nem tul erőr-e.
Hali!
Nagy eséllyel az utolsó lamella alatti O-gyűrű kopott el. De nem árt megnézni, hogy a lamellák nincsenek-e elgörbülve.
A töltésed rendben van?Milyen fesszabályzód van?Mechanikus?Peti74-el konzultálj esetleg, ő jobban benne van az ilyen dolgokban..
Szia Matya!
telefonszámod elveszett. Ha olvasod, esetleg válaszolj. Az általad küldött trabi- gyújtást azóta sem tudtam beállítani. Persze lehet, hogy bennem van a hiba, de alapjáraton, alacsoy fordulatszámon nehezen éled, nem pörög rendesen, makog. Trafókat elraktam, mindent úgy kötöttem, ahogy írtad. Nics esetleg tipped??
sziasztok!
Jawa 634-es gépem van, amin kb. 50-100 km-en eltűnik a megszakítóhézag. Elkopik a megszakító bakelit része. A filc olajos. A kis pöcök, ami fel van csavarozva a főtengely végére, kicsit korrodált. Ez okozhatja ezt a gondot?
Urak!
Miert van az, hogy a 638as Jawa kuplungja indulaskor, csusztatas kozbe erosen rangat? Ha mar kiengedtem akkor teljesen jo.
udv, Norbi
Sziasztok! Creationmz nevében írok, aki segítségre szorul. Az elsődleges lánckerék lehúzásához szükséges kisebb méretű csapágylehúzót keres kölcsönbe Ajka környékéről. Aki tud segíteni rajta, hívja Őt a 06-20-419-1138 telcsi számon. Ígérete szerint aki megcsörgeti azt visszahívja. Segítségeteket a nevében is köszönöm!
Nem, a hagyományos trabi nyákkal, elektronikával van megcsinálva. Igaz hogy az első nyákom hibás volt, de azóta kifogástalanul szuperál.
Hali Gukker81 !
Nekem van egy Velorex oldalkocsim eladó. A motorral együtt hírdettem, de végül is a gépet megtartanám és csak az oldalast adnám el. Színe törtfehér, igen jó állapotban van. Ha kell még tartalék alkatrészt is adok hozzá. Ha érdekel hívj a 06-70-374-2948 telcsi számon.
Ez a fajta ?
http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/jawa-cz-trabant-ignition.asp
Na jó, nálam elektronikus gyújtás van.:-) De kívülről nem láccik.:DDDD
Jól megfér a mikrogrammra ugyanakkora dugattyúk, a CDI és az IGC mellett :D
:-)
Én maradok a hagyományos vekkernél, hogy is nézne ki egy ilyen digitális kütyü egy régi mocin.:-)
A Fogas kérdés c. cikkben még le is van fényképezve a mérés mikéntje...
Ez így van!
De ez így egyszerűbb mintha nekiállnék írogatni mi a különbség a gumi statikus és dinamikus sugara között, meg ilyesmik.:DDDD
A magyar ember leleményessége határtalan!:)
Végülis az erdemény számít nem az hogy, hogy jutunk el odáig!
Hello.Azt szeretném megtudakolni van-e valakinek elado oldalkocsija.Jawa634-re szeretném feltenni.
Krétával egy jel a gumi oldalára, aztán csak egy szalagmérce kell amivel meg lehet mérni az egy körülfordulás alatt megtett távolságot.
Nekem a spága és a szalagmérce volt a "speciális" műszerem.Pontos és megbízható
sorszám: 12177 (78228)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-06-23 22:17:08)
Hali. A kerék kerületét amin ugyebár gurul, simán le lehet mérni nem kell semmit sem számítani. Szerintem nem kell halálpontosnak lennie mert nem atomóra, bár ki tudja.
Természetesen a futófelület átmérőjéből lehet sebességet számolni, ezért legpontosabb értéket akkor kapsz, ha a gumi méretéből számolod ki a gördülő kör átmérőjét, ami ugyan elmélet érték, de valószínűleg pontosabb, mint egy házilagos mérés.
Szia zsiványka! A gumit is bele kell mérni mert az egész kerékátmérö kell!
Hali Zsiványka!
Igen,az átmérő gumival együtt értendő,mivel a motor a gumin gördül.
Csak pontosan....
Megcsináltam a gépemen a kerékpár digitális kilóméter órát. Azért lenne ezzel kapcsolatban egy kérdésem. Meg kell adni a kerék átmérőjét és azt kell beszorozni a megfelelő értékkel. Nos amikor lemértétek a kerék átmérőt akkor beleszámoltátok a gumit is vagy csak a felnit mértétek ? Tudom, hogy elég buta a kérdés de pontosítani akarok.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|