:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
nem versenyezrünk csak papíron h meik a jobb:D
nyugtassatok meg h a jaffa sokkal job
Hülyeség jaffával versenyezni. itt vita lezárva. :D:D:D
CRE [-.-]
Küldd már el a linkjét, azok szépek voltak annó... csak nagyon nem fordultak elő kishazánkban :D:D:D:D
CRE [-.-]
hali...
ma azon veszekedzünk egy ismerőssel h meik a jobb motor...jawa350/etz250
ugye h a jawa?!?!?!(gyorsulás-végsebesség)
Képzeld, most bukkantam a Royal Enfield honlapjára. Ez pont jó lenne, meg retrókinézet, de semmi infóm nincs róla mennyire megbízható stb.
ok Zsiványka! Ha gondolod irj az iwiw-re!
Attól többet bír, de Akorl már nem jó rá :( 50paci!!!
Teszteltem, végét nem mertem, ez volt első ekkora motor a kezemben, én 160-ig huzattam, ekkor még sehol se jártam, mert 10000-ig simán elpörgött, és ment mint a nyíííííl :)
viszont az RD350 lehet belefér még az Akorl-ba merthogy az kevesebb paci, de ugyanazok a tulajdonságok mint RD400 :)
CRE [-.-]
Az a helyzet, hogy szeretnék majd egy szóló motort, amit még Akorl-lal vezethetek. A oldalast nem akarom megbontani, ez így kuriózum, csak nem könnyű vele közlekedni, bár ez a feeling is jó.:-) Nekem bőven elég ha bírja tartósan a 100-at.
ilyen:
http://rd400.no-ip.com/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=diversen&id=Diversen_Nieuw_023
Appropó ezen példányból voltak még ezek is:
RD125, RD250, RD350, RD400, RD500 (ez már sport gép)
CRE [-.-]
Most mondd azt hogy neked is álmod lett :D:D:D:D
Hozzátenném, ugyan nyugati gépről van szó, de a gyengébbek kedvéért, ez egy veterán típus!!!
1977-ben kezdték gyártani (ha jól tudom) és 1990-ben is volt még belőle. Már sajna nincs :(
Nem összekeverni az RZ400-as yamahával. Amiről én beszélek az léghűtéses!!! Olyan mint jaffa. Még külsőre is.
CRE [-.-]
Na, pont ilyen kéne az oldalasba :)
Ha minden igaz akkor Nekem van még itthon 18-as lánckerekem ha valakit érdekel. Van még 15-ös, a többi méretben nem vagyok biztos, meg kell néznem. Saet! Dobok egy emilt, mert pofátlanul ócson adom a hengert részedre. Ha ide írnám esetleg másnak is kellene. / No azért nem kell beijjedni mert van bőven belőle /
Apropó, ha képeket szeretnék feltenni magamrólmociról a galériába, akkor kinek kell küldenem? :)
Szerintem ennek a mocinak elég a 4 fokozat, elég rendes nyomatéka van, bár az oldalashoz kevesellem az erőt, egy kicsit több kéne. Persze nem száguldozáshoz, csak ha van még utas és csomag, akkor simán tartani tudja a 80-85-ös utazót és ne kelljen már egy kisebb emelkedőn visszakapcsolni.
sorszám: 12256 (78831)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-02 21:10:24)
Mondjuk marha rossz példa lesz, de erre majdnem tökéletes volt annó az RD400-as yamaha
Ez a motor az álmom. Sajnos igen ritka. És ha fel is bukkan sajnos többnyire kintről hozott lepukkant vasról van szó. Apósnak volt egyszer egy ilyene. 2henger 2ütem 2karbi 2kipufogó 2tárcsafék 6 sebesség 50paci Reed szelep. Iszonyat szép volt. Nagyon jó állapotban volt. De el kellett adnia, mert nem volt papír a motorhoz, és neki nem volt pénze megcsinálni, nekem meg nem volt pénzem megvenni tőle :(
Azóta állítólag az új tulaj szétnyírta erdőn :(
Ha láttok ilyen motort, mármint épet, eladót, szóljatok, életem adnám érte :)
CRE [-.-]
Hát ha már csak ez volna hátra a komplett váltó legyártása előtt, akkor szívesen számolgatnék. De így örülök ha a 4-est nem dobálja ki, bár már megjavítottam :-). Azóta jó, csak bennem van a félsz .
Biztos jó lenne a 6, jól el lehetne osztani, csak kérdés mennyi lenne az utolsó fokozat, hogy erő is legyen azért benne, de ne kelljen szétforgatni egy tempós haladáshoz.
sorszám: 12253 (78828)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-02 21:06:01)
Tudom ezért raktam rá nagyobbat. Kis lánckerékkel 6 sebességes váltóval volna az igazi. Harapós és gyors jawa. Vagy ez így egy mondatban viccesnek tünik?
Kis lánckerékkel a 90-es tempó már sok neki tartósan.
sorszám: 12251 (78825)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-02 20:29:55)
Hali. Én úgy tudom hogy le tudják gyártani. Az anyaga nem túl kemény, esetleg a fogaknál edzik.
Az én hengerem az első túlméreten van, trabi elektronikus gyújtással, és szépen forog, rezonancia nélkül.
Figyusztok, sokat kínlódtam vele, de csináltam menetdinamikai számítást, vonóerőgörbéket mindegyik lánckerékre, szólót és oldalast. Mivel motor nyomatékgörbém nem volt, nem tökéletes az egész, de jó közelítéssel lehet venni. Van hozzá egy táblázatom is, abban benne vannak a seb. fokozatokban a fordulatszámokhoz tartozó sebességek is. Még kicsit dolgozni kell azért rajta, de utána beküldöm és ki lehetne akkor rakni valahová.
Az lehetetlen hogy gyárit vegyek boltban? :)
Esetleg ha lehetőségem van készíttetni egyet, akkor milyen anyagból? Van valami info arról hogy mik a méretei? Esetleg lehet ilyet rendelni? :)
CRE [-.-]
sorszám: 12248 (78822)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-02 20:29:55)
Hali. Az én motoromon is kis lánckerék volt, és idegelt is nagyon hogy 90-nél már szét akar szállni a blokk. Nem is foglalkoztam a fogaskerékkel gondoltam gyári rajta. Börzén találtam 18 fogút az tettem rá. Lehet vele haladni. Sztenderen néztem meg 4000-nél 100 km/h. Mielőtt valaki megkérdezi miért nem menet közben néztem, akkor tettem rá a fordulatszámmérőt és kíváncsi voltam, és most 250-essel járok.
sziasztok!még nem tudom,hogy milesz vasárnap de ha megyek akkor felhivlak!egy db hengert is adsz el vagy csak kettöt?ha igen akkor mennyibe kerül egy db?ha nem akkor a kettö mennyi?persze ez is jawahoz!
Van aki a gázpörzsölőre esküszik.
Én simsonét benzinnek meg egy videókártya hűtésére szoláló ventivel rendeztem le.
megoldásom: Kipufogó könyök felöli furatába inzertálni a ventit, majd 12V-ot adni neki. Másik végénél nezin beöntése. Meggyújtása... majd amikor már ég akkor a ventinél injekcióstűvel további adagolása. Ha jól csinálod jó nagy sárkányod lesz. Ha nem akkor is kiég :) csak forgasd :)
Meg lehet kövezni.
CRE [-.-]
Szervusztok! Égetett már ki valaki kipufogót? Nekem ideje lenne kitisztítani, de nem tudom, hogyan csináljam. Csak ne pattogjon le a króm! (egy kis elszíneződés nem érdekelne).
Egy kérdés... gyárilag mivel van szerelve a jaffa? Hány fogú kerékkel? Mert az enyém 90-nél igencsak nagy 4000-4200-as fordulaton dolgozik. Ráadásul nincs oldalkocsim. Elvileggyakorlatilag ha nagyobbat tennék fel mennyit esne a fordulat hasonló sebesség mellett?
CRE [-.-]
Én is 18-ast használok, semmi bajom vele (talán csak annyi, hogy érzésem szerint mintha egy kicsit nagy lenne a láncvédő elejéhez). Kipróbáltam az összes variációt, de nem gyorsult annyival jobban kisebb lánckerekekkel, hogy megérje elviselni az állandó rezonanciát a nagyobb sebességeken. A motoromat (is) sokan ismerik a fórumról, nyugodt, erős annak ellenére, hogy a hengereim alapméretesek, eredeti minden a blokkban, semmi tuning ("csak" hajszálpontos gyújtás és karburátor).
Hali! Nekem is oldalasom van 15 fogas lánckerékkel. Nos a legutóbbi túrán a Pilisi hegységben szerencsétlen 350-es motor öszesen kb: 400 kg-ot vitt. Két személy meg az oldalkocsiban a csomagok, táskák. A fogyasztása rémisztő volt. Más Jaffásnak még félig volt a tankja mikor az enyém megevett másfél! tank benyát. Hozzáteszem hegyi menet volt és több esetben csak 1-ben tudtam felkapaszkodni a géppel. Országúton nem volt probléma vele, tartósan bírta a 80-90 km/h 4.000-es fordulaton. Jelenleg az oldalkocsit levettem / árulom is / és a fogaskereket lecseréltem 18 fogúra. Egy kicsit lomhábbnak tűnik Tőle a motor, de a fogyasztása észrevehetően visszaesett. Úgysem a száguldásról szól ez az egész, úgyhogy Én meg vagyok elégedve vele. Azért ha kell és odahúzok neki akkor megindul. Ezzel a fogaskerékkel 80-90 km/h-nál vígan 4.000 alatt marad a fordulat.
Az infókat a Papír mizéria topicban találtam belinkelve
A k***** bérletáremelést
Eljött a nyár, az egyszeri kollégista elmegy avasútállomásra, hogy bérletet vegyen magának, hogy el tudjon menni nyári termelési gyakorlatra. És ott jön a ledöbbenés. Mivel Mérnökhallgat vagyok, így nem jár a diák bérlet, hanem csak a hallgatói, ami (60km-re) 11700 jó magyar Ft. Drágább, mint a munkások bérlete.
Mit is mondjak erre a hétre...
BOLDOG VAGYOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Érdekes dolog ez a kislánckerék. AZ oldalasra 15 fogú van előírva, de én a felújítás után 16-ost raktam bele, hogy egy tartós 80-as sebesség esetén ne pörögjön annyira, kicsit a fogyasztás is csökkenjen. Nos, a dolog nem jött be. Városban nem is volt semmi gond, országúton annál inkább. 4-ben nagyon elfogyott az ereje, főleg 65-70-től kezdődően, a legkisebb emelkedőt, szembeszelet is észrvette. A végén visszaraktam a 15-öst, sokkal jobban meg és a fogyasztásom sem lett nagyobb (minimális az eltérés). 80-nál olyan 3800-at forog, tartósan még 4000-el is lehet hajtani. Szerintem hasonló lehet a szóló 17/18-as párosítás esetén, talán annyival jobb a helyzet, hogy nincs fogat amiben kapaszkodhatna a szél. Utas és nagy csomag nélkül biztos jól fog menni. Ha jól tudom van aki 18-ast használ, talán megosztja a tapasztalatait velünk.
Nem érted te ezt, Matya... figyelj, nem azt írta, hogy újra, hanem azt, hogy újjra. Elrontotta az u-t.
de az 5.sebességet nem lehetne vhogy megoldani??
Inkább a kisláckereket cseréld ki nagyobbra. 17 fogú már jó, és ha mázlid van, kaphatsz 18-asat is.
sziasztok!
nekem oan kérdésem lenne h tavaj szeptemberben vettem egy jo álapotú, kevés km-es jawa 634/7est...na a lényeg h az utazó sebesség 80-90km/h és ienkor már forog 3000-t...és h lehet-e bele rakni 5.sebességet a kevesebb fogyasztás és a nagyobb sebeség miatt...előre is kösz!
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám,h a bal hengerem olyn hangot ad közepes fordulattól,mintha a hűtőbordák közé egy alátét esett volna,és rezeg. (de nem az :) ) Azt hallottam,h tűgörgő lehet az oka. (kosaras van benne) Ha tényleg az a baj,akkor maradhat úgy,v cseréljem ki?
Köszi
woodoo2
Nem azért a 20fillérért, de azt írod, h a tank és a két oldallemez nincs újrafestve..Viszont a sárhányók krómozottak....Akkor mi a fene van újrafestve végülis???Tudnillik a Jawa-kon a tank, a két oldallemez, és a sárhányók voltak színre fújva....Nálad meg egyik sem ezek közül...
sziasztok eladnám
Sajnos papír nélkül a váztól kezdve minden legapróbb elemig újjra festve kivéve a tank és a 2 oldal lemez pöpec a motorja új dugó gyűrűvel új csapágyakkal szétszedett állapotban és sajna papírok nélkül egyben fix 25000HUF
http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/142104/
Vasárnap megyek egy barátomhoz 638-as Jaffát szerelni Zuglóba. Egyébként Ő is klubbtag. A váltója szórakozik egy kissé, azt kell megnézni. Ha jó Neked akkor valamikor 09 óra körüli időben indulnánk el hozzá.
ok zsiványka! mikor és hová?
Már megint elkúrnak???
Tudsz valami konkrétumot, mi akarnak emelni?
Jó hírem van Urak!
Bár lehet, hogy én vagyok lemaradva, de drága kormányunk újra emeli a járművásárláskor fizetendő költségeket :P
EZAZ
Gratula! Na akkor gurulhatnánk is egyet / kettőt /.
Köszönöm szépen a segitséget! Már fent is van a mocin!
Peti otthon van a témában, de szerintem most nem néz fórumot, eléggé elfoglalt. Amúgy igen, ő tud segíteni, nekem is ő csinálta a trabigyújtit.
Hogy egy klasszikust idézzek:
"Az ellen nem véééd" :-)
Jawa 250/559eshez keresek alkatrészeket.ha valakinek van kérem segitsen. ts251@freemail.hu
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|