:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Jobban megnéztem a képeket és látom rendszám is van rajta. Ezt hogy sikerült megoldani?
sorszám: 12370 (79286)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-08 11:22:38)
Hali. Érdekes motor, még jól is néz ki. Csak papírozás hogy lesz? Rendszám nélkül? Egy valami nagyon felkeltette az érdeklődésem, hogy van össze szerrelve a váltó előre, mert ugye ez egyben a berugó is. Ha tudnál róla közeli képet csinálni azt megköszönném.
Az üresjárati levegő csavar ütközéstől számítva 3/4 fordulatot kicsavarva (persze ez elméleti, minden motornál eltérhet). Karbin két csavar van egymás mellett, ez a jobb oldali. A másikkal állítod a tolattyút vagyis az alapjárati fordulatszámot.
Ha érdekel a "sufni tuningom" itt megnézheted:www.tomika76.uw.hu
Jawa 638 Chopper Érdemes megnézni! Ha időm engedi, cikket is irok róla.
sorszám: 12367 (79280)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-07 14:21:13)
Ha valaki tudja a választ akkor légyszi az válaszoljon!
A Jawa Babettámhoz kéne megmondani,hogy hogyan kell a porlasztót beállítani
A dugattyú éle a feső hotpontban nem a henger tetejével van egy szintben? Mert ha igen, akkor egy üres hengeren is lehet mérni onnét és nem kell szétszerelni a mocit.
Rezo kipuffhoz kellene
sorszám: 12364 (79266)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-07 14:21:13)
Minden hajtókarnak van és kell lennie oldalirányú holtjátékának. Szerintem nem attól csörög hogy ennek mértéke 5mm. Megpróbáltad füllel meghallgatni hogy kb honnan jön a hang, a henger vagy a forgattyúház felől? Nem lehet hogy a csapágyakkal lehet gond, akár hajtókar, akár főtengely? Milyen csapágyak lettek belerakva?
Hali. Engem az érdekelne hogy milyen beállítási módhoz kellenek ezek az adatok. Esetleg sufni tuning készül?
A dugattyú élével számolj. A hajtókart fejből én sem tudom, de ha ki van szerelve, a két csapszeg közepének távolságát mérd meg.
Szev! Tőletek kérek segítséget, mert itt hamarébb választ kapok ;). Most nem a jawaval van gond kivételesen. A sztori a következő: Fel lett újítva a simsonom henger + főtengely ügyében. Eleinte nem is volt gond vele, habár csörgött valamiért. De aztán brutálisan csörögni kezdett. Gondoltam kicsi dugattyút kapott és miután bejáratódott, nagyon kicsi lett a hengerbe. Így aztán az egész kócerájt 60ccm-re cseréltem mindent beleértva. A szerelés közben figyeltem fel arra, hogy a hajtókar holtjátéka legalább 5mm oldalirányban. Én nem tudom, de szerintem ez okozza mert miután így összeraktam az egészet és mindent beállítottam, magasabb fordulaton ugyanúgy csörög. Persze óvatosan mert bejáratós. Minden más stimmel. Benzin jó olajos 1:30 szokásos, egyébként is ilyet teszek bele. Szerintem a hajtókar lesz. Mekkora a simson hajtókar holtjátéka? Előre is thx, és sorry, hogy a jawak mellé ilyet is írok, de most a jaffa az zsír :))
A nyitás akkor következik be amikor a dugattyú feső pereme vagy amikor a felső gyűrű éri el a nyílás szélét? (kipifogó nyílás) A hajtókar hosszát nem találtam.
A henger felső peremétől mérve?
Fogj meg egy tolómérőt, mérd meg a nyílások alsó és felső helyzetét, majd számold át. A lökethossz és a hajtókar hossza benne van a szervizkönyvben. Ha elsőre nem sikerül, szólj, elküldöm a képletet.
Sziasztok!
Tudja valaki a 638-as blokk nyitási és zárási szögeit a szívó, kipufogó, és az átömlő csatornáknak? Aki tudja elküldené nekem emilben?
köszi!
Segítségeteket várom a simson topicban indított kérdésemre...
CRE [-.-]
Igen kell egy 2 mm széles karika a dinamó alá, és ha hagyományos megszakítós gyújtással hagyod akkor átt kell a megszakító bütyök hornyát vágni máshová, de ez próbálgatni kell mert ha nem csinálod meg akkor teljesen rossz helyen akar majd megszakítani.
Helló!
Igazából vettem elektronikus fesszabot, új akkumlátort, meg indexrelét pár hónapja. Az indexrelé javított az indexen ( most már beindul ), az akkumlátorcserével most tovább bírja a tompítottat, de töltésem továbbra sincs. Ha helyzetjelzőt kapcsolok, akkor az is meríti, de akkor a dinamo lámpa éppenhogy látszik csak. A tompítottnál már ég a lámpa rendesen, távolságinál meg kiégeti a szemed :-) Viszont ez így tré. Az mz generátoros megoldást hallottam már mástól is; ahhoz vmi közgyűrű kell, mert nem passzol alapból, nem?
hello R.A.
Hézagmérő,tolómérő,indikátor órám nincs sajnos.
Már megoldottam a szervízkönyvben normálisan le van írva.
Egyébként köszi!
üdv.:Ervin
Hali. Van egyszerűbb megoldás mint a 12 voltosra alakítás. Nekem is volt problémám az árramellátással. Rászereltem mz dinamót és mz elektronikus fesszabot, azóta semmi gondom sincs, éjjel nappal világítok és ha kell még féklámpát is lehet használni. De peti74 írta régebben hogy lehet kapni jawahoz is elektronikus feszültség szabályozót. De az mz szabályzót is rá lehet kötni csak akkor a dinamót át kell kötni. Ezt még fokoztam is gyártottam rá elektronikus gyújtást is.
Nézd végig a töltésed, ez lenne a megoldás. Még ha egyenlőre akkor is.
CRE [-.-]
Helló!
Az a problémám, h kiderült , a 634-esem a tompítottat csak kb. 30-40 percig bírja, pedig országúton kellene; városban is, de talán ott elnézik :-) ; ha pedig lemerül tmár az akksi, akkor egyhengerezik, 5 ször annyi t fogyaszt és az egyik dugattyúm is tönkrement 70 km-nyi rázkódás után. Át szeretném építtetni 12 voltosra, de addig szerintetek megoldás lenne plusz egy akksi párhuzamba kötve?
a válaszokat előre is köszi
Sajnálom, de a kezelésiben nincs megadva az úszószint.
sziasztok!
Nincs erőm végigolvasni a fórumot.érdeklődöm, hol kaphatnék léptetővillát a 638-omhoz??
köszönöm
Valahol otthon van egy kezelésim, megpróbálom előbányászni, emlékeim szerint benne van a szint beállítás. Beírom ha meglesz.
Hú azt nagyon finoman kell csinálni. Én már régen állítottam egyen de szinte csak tized milimétereket szabad mozgatni, nagyon érzékeny az állításra.
Hy!
Jawa babettának a karburátorban az uszót hogy kell beállitani, h. a benzinszint jo legyen?-HA valaki tud mm-ben adatot erröl, lécci irja már le, nagyon fontos lenne.
Milyen műszereid vannak hozzá ?
Hello ! Engem érdekelne a 350-es csepptankos blokk, van cserealapnak komplett első kerekem féknyereggel, tengellyel. Üdv Zoli 0630-641-7917
Hali! Peti74 féle gyújtás és hipp-hopp már meg is szűnt a gondod.
hello mindenkinek
egy kis segítség kellene hogy kell beállítani a 638 jawa gyújtását?
A használati utasításba elég homályos,legalább is számomra.
Gyakorlati tapasztalatokat várok.
Megszakítós.
KÖszi előre is!
Üdv.:Ervin
Köszönöm! Mindenképp lecserélem a drótokat.
A drót nem életbiztosítás, ha elszabadul, akár be is blokkolhat a kerék... gondolom, tudod mit jelent ez akár csak harmincas tempónál..Kanyarban is nagy meglepi lehet..
Én külső seeger gyűrűvel ( csapra való ) pótoltam a gyári rugóacélkarikát. Mérd meg a vájatmélységet tolómérővel, és így vásárolj seegert, csapágy és csavarboltok forgalmazák. Filléres cikk.
Tökmindegy... semmilyen sincs sehol...
Köszönöm az információkat! Jól hangzik!
sziasztok) most vettem egy 86 os jawa 350 ts t és mivel jawam még nem volt elkéne néhány tipp hogy hogy kezeljem ... amugy gyönyörü állapotban van és csak 28500 km van benne.egy idös emberé volt és vigyázott rá
Nem essküszök meg, de a jawa fejlesztéseiből ítélve szerintem a babettához való biztosító rúgó tökéletesen megfelel. Ha jól emlékszem azon láttam azaz azon szedtem le és tettem vissza :) Meg is lepődtem hogy igencsak túl volt méretezve a betétekhez képest a biztosítás :)
Csak egy tipp. Ezt meg abból következtettem hogy a babettámon kb ugyanaz a csap volt mint most a jawa-mon :)
CRE [-.-]
A fékkulcs tengelye van tömítve az O-gyűrűvel, a seeger pedig azon a csapon van, amin a fékbetét elfordul (nem is tudom, igazi seeger-e, egy rugóacél-darabka szokott csak lenni).
Ha szétszereléskor nem találtad meg a gyűrűket, akkor már valaki kib*ta belőle. Sajnos így szokták, és a "hozzáértésnek" a középső filctömítés is áldozatul szokott esni...
milyen O gyűrű, milyen zéger? Dobféken? hol?:)
pedig szedtem már le a fékkulcsokat is...
bolha: www.kedvezmenyesbiztositas.hu
jawaslom hívd fel közvetlenül Muczán Gábort (az oldalon megtalálod a telefonszámát), ő azonnal tud segíteni, emilezni nem szeretnek ahogy elnéztem...
Vagy www.trabantklub.hu
nekem ez évre 1986-os jaffára 3800 Ft az éves biztosítás, ebből 1800 a KGFB, 1000 talán az éves tagdíj, meg 1000 asszem az járművenkénti egyszeri (most először van itt a biztosításom) regisztrációs díj. azaz jövőre max 2800 lesz, és ahogy elnézem minden évben jelentősen lejjebb küzdik az árakat.
Ha jól emlékszek TS MZ-n is így van bztosítva... Kérdés, nem jó rá a TS gyűrűje? hmm? Vagy valamely más dobfékes vasé... :)
CRE [-.-]
Én (kényszerűségből) vékony dróttal biztosítottam a kis seegerek helyett. Nem túl megnyugtató megoldás. utálok mókolni! De ha egyszer nincs más...
Kapaszkodj: dobfékről beszélek...
Szervusz Magush! A minap írtál valamelyik fórumon az olcsó(bb) "Trabantklubos" kötelező biztiről? Megkérdezhetem, hogy lehet ezt nyélbe ütni? Ehhez valami tagdíjat nem kell fizetni? Köszi: Bolha
Mármint jawa tárcsafékhez? Magyarországon van összesen talán 10 tárcsafékes (mármint jawa tárcsafékes) jawa, szóval nem csoda, hogy erre a gigantikus vevőkörre nem rendelkeztek be a kereskedők...
Nagy víz ezen oldala: JAWA fékhez nem kaptam sem O-gyűrűt, sem seegert. 4 helyen jártam...
Szeva!! Csepptanoshoz én vevő lennék egy kerékre, ha relativ jó állapotú krómja. Ha érdekel, akkor irj, és megdumáljuk!
Üdv:Dani
Ma vagy holnap kipakolom a lomtáramat.Amit biztosn tudok, hogy van 1 vagy 2 db csepptankos 250-es blokk javítható főtengellyel.1 db 350-es 6V-os blokk.2 vagy 4 16"-os kerék.1 db 18"-os kerék. 350-es 12V-os blokk szétszedve.Első teleszkópok,tank. Van egy 350-es csepptankos blokkom is. Elcserélném őket ETZ 250-es cuccokra. Kerék,blokk,tárcsafék cuccokra.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|