:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Akkor rohadt le valamelyikőtök és jöttetek vissza akkumlátorért :)
Nahhh akkor adtam kölcsön az enyémet töltőről, de akkor még nem tudtam hogy az cellazárlatos :P
CRE [-.-]
Háát akkoriban még MZ-m volt :D Pont akkor furattam :D Haver volt is lent tán :D
CRE [-.-]
Kösz a választ! Akkor majd egyeztetünk! Dobd meg légyszi a mobilszámod ide: patko.zoltan@citromail.hu
Köszi!
Ajkááán? cseszd meg, ott voltunk az előző túrán, a garázssoron táboroztunk :-)
Sztem azért, mert a főtengelynek csak a bal oldala van hajtóműolajban, ezért ha az ottani szimering elbúcsúzik, akkor sötéten füstöl a bal henger, mert szipkázza az olajat. A jobb oldalon, ha a generátor alatti szimering búcsúzik, akkor klasszikus falslevegős tüneteket produkál (felpörög a motor, nehezen esik vissza a fordulat), mivel csak levegőt tud szívni.
Megszűnt az olajköpés a bal kipufogómból. Nem fogyott el a hajtóműolaj, tehát nem a simmerring eresztett csak ilyen kedve volt, biztos a gyenge használat városban teszi ezt. De az örök rejtély marad, miért csak a bal köpte...
Meg is van, Karancslapujtő tőlünk, Kb. 160 km.
Mint írtam kicsit odébb lakok, Ajkán :D
Hétvégén sajna esküvői meghívót osztogatok :D:D:D Nem hiszem, hogy el fogok jutni hazámba :) Ettől függetlenül figyelni fogok, és ha tudom arra lesztek vagy erre, akkor azért előtolom a masinát :)
CRE [-.-]
...ja és mindegy a motor típusa, akár Jawa is lehet :-)
Én somogyi vagyok, de most csupa véletlenül arrafelé fogok járni a 7vg-n az MZ Klub Sástó-túrája alkalmából. Akinek van kedve, jöjjön, találkozó szombaton 10.00-kor a gyöngyösi Tesco parkolóban.
Nem messze , 1 km.re vagyok a határól, Kassától délre. Ki kellene számolni, hogy az hány km is haverodtól? mindjárt utánanézek.
wehehe :)
Nógrád megyeiek szocin egyesüljetek :D
Bár én most nem palócmegyében lakok, de sűrűn járok arra :D Egyszer majd össze kéne röffenni :)
(Balassagyarmat - Szügy - Mohora - Magyarnándor - NÓGRÁDKÖVESD - ect... )
CRE [-.-]
Hali!
Úgy érzem hogy nekünk kooperálnunk kell :-) Szloviban milyen messze vagy a határtól....csak mert egy jó haverom Karancslapujtőn lakik (Nógrád megye) és amellett hogy közel a határ, tudna közvetíteni kettőnk közt a zügyben. Lehetne erről szó?....
Metabond olajokkal milyen tapasztalataitok
vannak? Lehet használni Jawa-ba fémfelületnemesitő Metabondot?
Mivel én szlovákiai vagyok, csak hozzávetőleges adatot tudok mondani az olaj áráról, én 140 koronaért veszem literjét, az annyi mint ŐŐŐŐŐ... 1000Ft-nál nem hiszem, hogy drágább magyarországi boltokban.
Magush :)
A bezincsap tisztítás megvolt már. Abból jön rendesen a benzin, és tiszta. Mikor azt a tempomatos hülyeségét csinálta akkor tömítés cserénél a tankot leszedtem, kimostam, mind a belső szűrőt, mind a kis tartalék csövet kitisztítottam. A csapot kifujattam, tökéletesen szelel. Ma ha esik az eső, akkor garázsban széjjelbontom ismét a karbit. Abban is mindent megnéztem már... csak a tűszelephez nem mertem nyúlni meg az úszóhoz, mert babettás tapasztalataim igen rosszak az úszó csesztetésével kapcsolatban :)
Mondjuk babin nem volt olyan hogy fennakadjon a szelep, mert ott a szelepen volt egy kis hajlított drót, ami az úszóba be volt akasztva... És ha nem volt benzin és nem ragadt fent az úszó akkor beza ömlött az orrán száján :) Mindegy. Délután kiderül, estére megint okosabb leszek.
Magush: Lehet valyon ilyen szelepet kapni, vagy ezek egyformák valamivel? Mondjuk Jikov Jikov-val?
CRE [-.-]
Az 1000 pénz / liter még épp a tűréshatárom, ennyiért bevásárolnék belőle. A Dolmar olaj amit használok az 900/lityi.
tavaly akciósan kifogtam belőle pár dobozzal, úgy egy ezres volt, normál áron asszem azért fölötte van jól. Viszont tényleg igen jó kis olaj.
Okosakat mond ám az oldalas fogatot húzató srác CreationMZ. Szerintem is először nézd meg, hogy nem zár-e túl jól a tanksapkád (ha ki szokott lötyögni a benzin, akkor ezt nem is kell ellenőrizni), aztán szedd ki a csapot, szedd szét, áztasd brigóba, és egy nap után egy szál bovdendróttal jól kapard végig minden nyílását, ezután adj a testének kompresszorral. Na eztán már el lehet mondani, hogy tiszta. Nekem is patika állapotú a tankom, de egy kevés festék lepattogzott, az belekötött a csapba, úgy kellett kibányászni. Lehet nálad is ennyi a gond, beszűkült a furat.
Azután (ha a benzinszinted jól van belőve), jöhet a tűszelep, amit egyszerűbb ha kicserélsz mert szerintem filléres cucc. De az is elég egyszerű, hogy megnézed, van-e válla a kúpjának, ha igen, akkor gyanús hogy az a baj.
Hali!
A "Castrol GO" mi pénzbe kerül.....?
Akkor nem a csapnál lesz a hiba. Szerintem nem érdemes mást rátenni, itt egyedül a gumigyűrű milyensége a kulcs. Ha sikerül egy benzinállót szerezni, amelyiknek nem húzódnak össze a furatai, akkor az rendesen ki fogja szolgálni a motort. A karbinál nézd meg, hogy az úszó végig könnyen jár-e a tengelyen, sehol sem szorulhat. Nem régi a tűszelep, nincs nagyon elkopva a tűszelep? Szerintem vedd is ki, kell lenni alatta egy vékony tömítésnek. Fújasd, pucold ki azt a részt, lehet hogy ott van eldugulva. Ha szükséges, dróttal is rásegíthetsz.
A problémám az az, hogy a tank teljesen tiszta. Nincs rozsda vagy festék benne. A szűrők tiszták, a csapot nem rég tisztítottam, de feleslegesen, mert tiszta volt. Azzal most sincs gond, csak szerintem nem elég nagy az átömlő keresztmetszet. Olyan csapot keresnék most aminek a csővastagsága nagyobb, nagyobb az áteresztő képessége. Tudom, hogy a gyárban ezt jól megtervezték, de nekem nem tetszik.
Másik... a karbim is teljesen tiszta... volt... ma majd kiderül.. Mert megint szétszedem! Tűszelepet nézegettem de csak futtában... Van valami szerelési trükk ehhez? Vagy elég ha kihúzom az úszótól a tengelyt, leveszem az úszót, kitekerem aztán kifujatom, kipucolom, kitörlöm meg ilyenek? Szerintem ugyanis a tű akad fent.
Erre abból következtetek, hogy ha rajta van a cső a csapon, és az nyitva van, akkor nem folyik semmi a karbiba, de ha leveszem a csövet a csapról, akkor a csapból rendesen, akadás mentesen folyik.
THX CRE [-.-]
A csatlakozása sajna nem, de amúgy a bele a Babettáéval megegyezik. Hogy a csapon nem folyik rendesen a benzin, az nem csak a gumi miatt lehet, bekerülhetett piszok a csap belsejébe, vagy a szitaszűrőt kellene megtisztítani. Ha a csőben van szűrő akkor is bejut piszok a karbiba, de azok már olyan kis méretűek, hogy attól nem fog eldugulni. Még egy tipp, nincs eldugulva a tanksapka szellőzője? Javaslok még tanktisztítást, amihez egy kis mennyiségű éles kavics kell, nomeg némi izomzat a sok rázáshoz.:-) Nálam bejött, a sok rozsda eltűnt belőle és látom a szűrőn hogy szinte semmi kosz nem jön a tank felől.
A hétvégén motorozgattam kicsit környéken... vegyes körülmények között és különböző vezetési stílusokat próbálgatva. Volt benne falusi tötymörgős 40-nél 4-ben haladós, meg főúton 120-al szaggatós... Mondjuk azt hogy olyan 160km lett beletekerve a vasba. és cserébe megevett 10l benzint :)
Az olyan 6.2-6.3l 100-on. Szerintem nem is olyan nagyon rossz. Ha nem mentem volna 120-at csak 90-et lehet megállok 6 alatt.
Most viszont egy kérdésem lenne. Adott ugyebár az én kis 638-as vasam. Sokat bajlódtam üzemanyagcsappal, most elegem lett belőle! Milyen motor csapja jó a jawa-ra, vagy mindegy, csak menet stimmeljen? ez az egyik... a másik... Ha van szűrőm a benzincsövön, akkor mitől tömődtek el a fúvókák? És nem utolsó sorban miért ragad fent állandó jelleggel a tűszelep. Vagy az úszó. Elegem van abból hogy elvinni bárhova elvisz, de hazafele mindig köhög. meg kell állnom, be kell fújnom benzincsövön, és csak utána tudok menni mert állandóan kiszárad a karbim.
CRE [-.-]
Úgy nézem nem nagyon hiszitek amit irogatok, ha gondoljátok lefényképezhetem a dugókat. Az olaj leülepedéséről még annyit, megfigyeltem, hogy ha a Simsonommal nem megyek pl.1 hétig akkor beinditáskor, és amig fel nem rázódik a tartály jobban füstöl. Tudom, nehéz elképzelni, hogy a sűrű olaj leszűkitheti a fúvókát, én sem gondoltam, hogy ilyesmi lehetséges. Lehet, az is közrejátszik, hogy motorostársam 1:30 keverékkel jár az olcsó sűrű olajjal. A baj pedig biztos, hogy ez volt, mert a motorjának "benzinszegény" hangja volt a dugattyúátégés előtt, fordulat nehezen esett vissza, aztán már vissza sem esett. Karbesztisztitás dugócsere után-mellesleg semmi kosz nem volt benne, mert szűrő van a benzincsövén- a gép gond nélkül működik. Cak azért irtam
le ezeket, mert biztos, hogy ritka dolog, de jobb félni mint megijedni :-)
Na igen, a sima 2T olajok között is vannak különbségek és az volna jó, ha több félét is tesztelnének laborban egy azon motoron, és kimérnék a különbségeket. Így mindenki láthatná, hogy adott pénzért egy adott olaj mit tud nyújtani.
Van egy észrevételem:VAn a fél literes arol 2T olaj .Abban piros az olaj szine,de az 1 literesé régen meg olyan igazi olajszinű volt sárgás barnás.És még azt is észrevettem hogy a fél literes ha megrázom a dobozt ugy locsog benne az olaj mint a viz.MOst vettem OMV 1 literes 2T -t na az rendes olajszinű nem ugy locsog a dobozban mint a viz "hanem ugy le van lassulva".És ha az ujjamra tettem mindegyikből egy cseppet és kenegetve az ujjaim közt észrevenni hogy az omv -s nek jobb a kenése az arol meg egy idő után nem csuszik az ujjaim közt.Most lehet áttérek omv-re az ára meg 20 ft tal több mint az arol-é.
Szerintem inkább az jelent nagyobb gondot, a sok állás után az olaj vagy valami kicsapódott sárgás anyag beleszárad az úszóházba, fúvókákba. Na azt kipucolni nem könnyű.
Nos, a karbiban nagyon kevés mennyiségű benzin van, a keverési arányt figyelembe véve annak elpárolgása után nagyon minimális mennyiségű olaj maradhat. Aztán mikor rányitod a csapot, a friss üzemanyaggal elkeveredik, persze egy kicsit több olaj lesz benne ami szerintem nem számottevő.
sorszám: 12392 (79430)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-09 20:56:45)
Hali. Esetleg az előfordulhat hogy ha áll a benzin elpárolog és ott marad az olaj. Utánna rányitja a csapot és már ott is van a sűrű olajos benzin, esetleg. Jobb megoldást nem tudok rá adni.
Őszintén szólva ilyesmit én még sohasem láttam, hogy egy benzin-olaj keverékből az olaj kiváljon és leüljön a karbi vagy a tank aljába, még mezei 2T olaj esetén sem. Még hosszabb idő után sem, nemhogy 1 éjszakás állás után. De ha megjön a hidegebb idő, egy üvegben ki lehet próbálni.:-)
Hello JAWA 250/559 es 1971eshez alkatrészeket keresek!jó állapotu kerekeket tank oldalakat kipuffogókat elsőlámpát taróval. ha valakinek van kérem irjon vagy hivjon! 70/2805238
ts251@freemail.hu
Mint ahogy irtam is, nem tömődik el teljesen, csak részlegesen. Az a gond az olcsó olajjal, hogy túl sűrű és hidegebb időben (10 fok alatt is)pl.1 éjszakás állás után leszáll a karbi aljába. Startkor a fúvóka beszippantja, és szűkül a lyuk. Ilyenkor jobbik esetben jön a szentségelés, hogy nem indul, rosszabb esetben beindul, és nem kap elég keveréket a motor. Persze ez a legrosszabb lehetőség, kicsi az esélye,haverom 1991-től Jawázik 2-szer fordult vele elő dugattyúátégés,(de többször szétszedte a karbit amikor látta,hogy valami nincs rendben indulás
után) de megtörténhet, a saját szememmel láttam. Elég zavaró lehet egy túra reggelén. Én sem használok 3000 Ft-os olajat, a választásom egy kompromisszum,
Castrol GO magasan finomitott ásványi olaj. Elég hig, könnyen indul a motor, bármilyen időben, ezalatt azt értem, hogy télen is használom a motort és "annyira" nem drága. Persze ez csak az én véleményem, de Jawások tapasztalatain
alapul. Jó motorozást mindenkinek!
2 db jawa 250/559 es motor darabokban eladó, mindkét motor az első tulajtól vettem kitűnő motorikus állapotban az egyikben 27e km volt a másokban 33e, csomó plusz alkatrészel és még gyári bovdenkészlettel km óra spirállal és még pár galvanizált cuccal a felújításhoz! papírok megvannak hozzájuk! ár: 50000ft nandg@freemail.hu hely: zalaegerszeg 06706240112
A STIHL honlapján megtaláltam a leírást, a piros 2T olaj az ásványi.
Én is egyet értek azzal, hogy normál használat mellett felesleges méregdrága szintetikus olajat beletenni, a szoci vasnak ma egy jó minőségű (nem noname) 2T olaj is bőven megteszi. De aki versenyre jár, vagy nagyon hajtja a vasat, annak érdemes félszint vagy full szint olajat használnia. De mindanki azt használ amit akar és amire pénze van.:-))))
Hali!
Én ilyen "API TB" izé nyelvül nem értek, de azt tudi-e valaki hogy a láncfűrészekbe meg szegélynyírókba való 2T olajak (DOLMAR-t használok) azok mennyire szintetikusak vagy rész-szintetikusak?..mert flakonjukra írva nem sok van, a stihl 2T flakonra is csak a "cvájtakten motorenöl"
Kis adalék ehez a vékony jéghez (olajtéma): Mindenki olyant használ, amilyent akar, de ha az valakit megnyugtat, akkor nyugodtan lögybölje bele a 6000Ft-os Castrolt :-)
Én nem vagyok szakértő, de hadd vitatkozzam. Mitől tömődne el? Ígyis, úgyis használok papírszűrőt, tehát ha mocsok lenne a benzinben/olajban, az fennakad rajta. Vagy az olaj sűrűsödik be? Vagy kicsapódik? Ezt nehezen tudom elképzelni. Okosítson meg valaki, de sztem ez nem nagyon lehet. Ha eltömődik a karbi az a sok szeméttől, rozsdától, festékmaradványtól van, ami a tankból érkezik. És az sem felpörgéssel, hanem leállással jár, mert nem kap benyát a szomjas sárkány.
Én ezt a dugattyú-kilyukadást fals levegős motorról hallottam, amikor felpörög a motor, akár már le se lehet állítani, mert öngyulladásig hevül, és akkor tényleg képes szúrólánggal kiégetni a dugattyút. Olaj miatt ilyent nem tudok elképzelni. Mellesleg a szintetikus olajnak sok értelmét nem látom, amikor olyan használtam, akkor nem füstölt, hanem fröcskölt a kipufogóm, mert nem tudta elégetni a műanyagot. Igen kitűnő olasz olajat vettem literjét 650 forintért, minősítése API TB (=Mol Sprint, ami 1400Ft), szerintem ennél több nem kell egy szoci vasba. De alig várom a hozzászólásom folytán újból felizzó olaj vitát, és hősiesen állok az ásványi olaj bástyájára harcolni:))))
Az alsó megszakító elolajosodása nálam is probléma volt, előfordult hogy a jobb a henger nem kelt azóta életre. Az elektronikus gyújtás felrakása óta ez a gond teljesen megszűnt.
Speciel eddig egyszer volt hogy hazafele egyhengereznem kellett. Akkor öltem le (ha szemben állsz a motorral bal oldali hengerben) a gyertyát. ekkor gyertyakábel hiba volt, ezért mindkét hengerben kábel és gyertya cserét végeztem, kb 3 héttel a vásárlás után. De erről postoltam is :)
Azóta még nem állítottam gyújtást. egészséges a motor, nem igényli, de most az úszó vezérelt pici tűszeleppel vannak gondjaim :) Megint kezd leszabályozni a motor. Idegelő... Menet közben elfogy a benzinem, és nem a csap a hibás. Fent ragad az úszó. Vagy a tűszelep.
Ma ez lesz a szerelni való :)
Köszönöm a tanácsokat, minden esetre építő jellegűek :)
CRE [-.-]
A 6V-os Jawan könnyebben előfordulhat henger leállása, de 638-on is megeshet. Hangsúlyozom, ha van törődve a motorral, és csak egy kicsit is odafigyelsz rá, akkor nagyon kicsi az esélye ilyen problémáknak. Nekem akkor voltak kisebb gondjaim, amikor megvettem a motort , de miután átnéztem mindent rajta, "kiismertem" a gépet, kicseréltem
a problémás alkatrészeket, azóta nincs gond. Sokan panaszkodnak a 350-es gyújtására,hogy nem lehet rendesen beállitani, szerintem egyszerűen nem értenek hozzá. Motoromat sokáig használtam megszakitóval, soha nem volt vele bajom. 3drb Jawással (350)szoktam
motorozni, de nekik sincs bajuk a gyújtással. Igaz én áttértem VAPE-ra, de
csak azért, hogy ne kelljen 2000km-enként a gyújtással foglalkozni.
Ja és egy figyelmeztetés, hogy mire vigyázzatok. Nem éri meg gagyi 2t olajat használni JAWA-ba, mert igaz hogy elpöfög vele, de megeshet, hogy hidegebb időben a főfúvóka részlegesen eltömődik. Ilyenkor kb.az van mintha teljesen kicsavarnánk a levegő csavarját a karbin, + levennénk a benzinszintet. Túl erőteljes robbanás és a
dugattyúk annyira felmelegednek, hogy valamelyik(normális használat mellett is) Átolvad. Tapasztalt "öreg motoros" JAWA-s mondta ezt nekem aki már 2 dugattyút is kivégzett igy. Megmutatta őket és bizony akkora lyuk volt rajtuk, hogy egy cigarettacsikk simán átfér rajta. Csak érdekesség, hogy a jobb oldali dugattyú hamarabb megadja magát igy.
Ha a Jawa egyhengerezik, akkor általában a
Jobb oldali henger szokott, mert ezt az alsó kalapács működteti ami kevéssé karbantartott motoroknál olajosodni szokott(pl. szimering miatt, esetleg a kenőfilcről rácsorog). Ha belegondolok nekem is volt egyszer, hogy melegen állt le 1 henger, de a gyertya haldoklott és még mindig üzembe tudtam hozni a lámpa kikapcsolásával(erősebb áram az akuból). Egyébként a henger melegen csatlakozásának tényleg hő-oka van. Amikor hideg a motor, a keverékbenzin jobban olajozza a gyertyát, mert az olaj még sűrűbb és a gyertya sem elég forró, hogy el tudja magáról párologtatni. Ezért a gyertya pólusain olajfilm képződik, ami megneheziti a szikraképződést. Természetesen ha jók a gyújtás alkatrészei, akkor ez nem okozhat gondot.
Érdekes, ezt már többen is írták... Mármint azt hogy ha egyik henger nem megy indításnál, akkor egyszercsak csatlakozik majd... Nekem úgy tűnik hogy ennek a csatlakozűsnak valami hőtermelődési oka lehet. Nem lehetséges, hogy amikor az egyik henger felmelegíti a másikat egy bizonyos hőfokra akkor aktiválódik a másikban a gyertya? vagy monjuk a termelődő hőtől kel életre a másik trafó? Nekem MZ-m volt olyan hogy csak melegben volt halajlandó indulni. Kicseréltem gytrafót és utána már nem volt gondja. lehet hogy azoknak akiknek ez a helyzet áll fenn megoldás lenne egy gytrafó+kábelek+gyertya csere?
Ez 6V-os jaffa jelenség, vagy 12-es 638-on is várható?
CRE [-.-]
Sokminden lehet a baj, amikor nekem ezt eljátszodta, akkor régi gyertyával és gyenge akuval használtam a motort, de ellenőrizd nincs-e kilazulva a gyertyakábel valahol, esetleg valamelyik vezeték a gyújtásnál, gyújtás rendesen be van-e állitva. Érdekes, hogy pár perc után áll le, ha ideiglenesen nem megy 1 henger, akkor start után szokott csatlakozni pár perccel.
Sziasztok!
Olyan problémám van hogy, 350-es Jawa egyik hengere pár perc után leáll. Nem tudjátok mi lehet a probléma?
Akkor ennek utánanézek, mert nem nekem kell. A pontos típusát nem tudom, de ha stimmel akkor telefonálok.
Hali Forrest ! Az akkumulátor nem középen van bent a vázban keresztben a 350-es Jawa-ban? No mindegy, illetve nem. Szóval 638-hoz és Twin Sporthoz van oldaldeknim ha érdekel. Egy kicsit ütött-kopottak, szóval fényezés ráfér. Ha érdekel hívj: 06-70-374-2948 telcsi számon.
Üdv,
akkumlátor oldali burkolatra lenne szükségem, Jawa 350-hez. Akinek an felefleg, vagy eladó kérem írjon.
Van ott más érdekesség is: nézd meg egy kicsit jobban a villanyakat.
sorszám: 12372 (79317)
( elözmény: Jawa350speed, 2007-07-08 11:22:38)
A berugó tengely és a váltó tengely külön van egymástól, egymásban vannak tengely a csőben.
A papirozás: terveztetés, átalakítási engedély kérelem, gyártás, műszaki és forgalmiba való bejegyzés. Nagyvonalakban ennyi.
sorszám: 12371 (79287)
( elözmény: Jawa350speed, 2007-07-08 11:59:22)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|