:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Igen, csak sajnos nagyon drágák.
Egyelőre nálunk nem sok esélyük van.
A bátyámék két év alatt 1, azaz egy db Piaggo 3kerekű platóst adatak el, a 250es rajtuk maradt...
Szevasztok!! Segitsetek légyszives! Peti74 elérhetősége érdekel(telefonszám), vagy annak a mesteré aki készit a Jawakhoz elektronikus töltésszabályzót! Vagy aki tud szerezni ilyet, az szóljon! Nagyon sürgős lenne!
Előre is köszi! Üdv: Dani
Hali. Vettem Krauser oldaldobozokat, a problémám az hogy javításra szorulnak. Valaki nem tud véletlen segíteni hogy mit és hogyan kell üvegszálas műanyagot javítani? Vészesen nagy hibák nincsenek, kisebb repedések csak. Előre is köszönöm.
Hello!
Keresek 175-ös csepptankos Jawa-t Nógrád megyében és közelében.
Hát igen, az előgyújtás értékes abszolút nem mindegy, meg a benzin-levegő keverék aránya. A vashengeresnek ugye rosszabb a hőleadása, de ha jól van belőve minden, akkor az sem szorulhatna meg, max akkor tudom elképzelni ha nagy melegben kell poroszkálni ahogy a többiek is írták már.
Az ólompótlóról én is úgy tudtam hogy legfőképp a szelepszárak, szelepülések védelmére találták ki, de ez a lágyításos dolog nekem új informácó, még nem hallottam róla. Sajna összehasonlítási alapom nincs, mert anélkül használom a motorom meg a mopedjeimet jó minőségű ásványi olajjal és egyikkel se volt még ebből adódó problémám.
Nem ismerlek titeket, ezért kérdezek egy naívat. Az lehetetlen elképzelés, hogy éppen Ti, echte Jawa rajongók képviseljétek a céget? Legalábbis majd aztán, hogy a mostani képviselet bukik? Gondolom ti ismeritek a neveket, akik itt Mo.-n Jawa témában számítanak, azt is tudjátok, mi a jó a Jawában és gondolom ezt el is tudjátok mondani másoknak.
Azért látok erre némi esélyt, mert egy profitorientált beállítottságú vállalkozó lelkesedése az elvárt és be nem érkező haszon láttán megcsappan, oszt jelentkezik inkább Yamaháéknál nagyobb pézekért. Vagy nyit egy éttermet, mittomén.
Ha valaki, akkor szerintem éppen közületek valaki. Nem más. Azt levelet Csehiába kell címezni!
Azért ez sem rossz:
http://www.jawa-auto.com/
Rotax már hogy a viharba' ne lenne jó...:) Valószínűleg a futómű és a fékek, nomeg a váz, ami a többi gépben sokba kerül. Képek alapján túrához Jawa tökéletes. Remélem sikerül fenntartaniuk a márkát.
http://www.jawa.eu/moto_main.htm
Ajánlom figyelmébe mindenkinek az új típusokat.
Kívánom, hogy összejöjjön!
Sajnos nekem a magyar imortőr nem is váalszolt a levelemre, igaz azóta már másik cég képviseli a Jawat.
Nekem a 650-es is tetszik, Csehen átutazva láttam is egyet.
Helló!
keresek 559 jawahoz első lámpa keretet, valamint a hátsó lámpa belsejét.
Akinek van ilyen eladó kérem szóljon!
email: dawe@maffia.hu
Sziasztok. Zsír uj 175 ös JAWA állórész mennyit ér?
Az én vashengeresem is sokat szorongott, vagy pl. leállítás után is pöffentett néhányat, ami szintén a túlhevülés jele.
Visszavettem az előgyújtásból 2,5 -re, és eltűnt a nagy hő, és minden baja.
( a túl kicsi előgyujtás is túlhevít, mondjuk 2 alatt).
Egy öreg JAWA profi tanácsát is megfogadtam, aki azt mondta, hogy ezek a mai benzinek nagyon szárazak, és agresszív kémiai hatásúak, a korszerű adalékoktól, ezért érdemes lágyítani káliummal (ólompótló).
Ráadásul hasonlóan a száműzött ólomhoz, a felületekre rakódva kenő, és kenőanyag megtartó képessége van.
A flakonjára valóban az van írva, hogy a szelepfészkeket érő ütő hatás tompítását szolgálja, ez igaz is mert talán ott károsodna legelőször egy motor az ólomhiány miatt.
De ez csupán az elsődleges szerepe, és nem a kizárólagos.
A változtatások óta jobban hajtom, de semmi gond vele, még az öngyulladás is elmaradt.
Olajat drágát használok bele, ami szintetikus bázisú, és üzemmeleg motornál teljesen füstmentes, de nem az olajon múlik a szorongás, kizárólag a hiányán.
Megnéztem az összes fellelhető 125-ös 4T motort, ezek közül az ár/érték arányban a Jawa a legjobb!!!Hihetetlen,hogy egyes gyártók mi pénzt képesek elkérni egy csupán 125ccm-es motorért,már-már egyes esetek komolyan mondom nevetséges összegekről beszélnek.Ki képes egy ilyen kis hengerűrtartalmú motorért 1millát (sőt nem ritkán majdnem másfelet) adni?Miben jobb a MuZ a Jawa-nál???Komolyan... Sztem a Rotax motor is van olyan jó ilyen kicsiben,amiket olvastam róla mind pozitív volt,eddig.Úgyhogy HAJRÁ JAWA,én nagyon szurkolok nekik,h összejöjjön rendesen!Ha minden igaz és összejön remélem szert tudok tenni egy Dandy vagy egy Dakar 125-re.Ha ez sikerül,mindenképp megosztom itt.
Üdv:Esox
Köszi. Tartály nem is nagyon kellene, viszont az árak érdekelnének. Mikor jársz megint arra ?
Hello RA
Tegnap voltam Rozsnyón,volt dekli,porlasztó.
Olaj tank nem volt.
Árakat nem kérdeztem.
kb ennyi
Üdv:Ervin
Hello!
Keresek egy magyar srácnak a weboldalát, aki a 250-es jaffáját újította fel és alakította át egy kicsit.Csak arra emléxem hogy vmi ingyenes tárhelyű oldal (atw,uw,fw...). Nem tudjátok esetleg a címét?
helló azthiszem nincs mert ghaveromé csak lérte hogy probáljam eladni.
Talán a túlzott előgyújtás miatt kopog, csörög. 2,5-2,7 mm közé állítsd be.
eladó 175 csepp tankos jawa. müködöképes. kom-eszt megyében szákszenden található. email: cseh9@freemail.hu ár 50000Ft vagy kis mz ts re cserélhető.
Jawa alkatrészeket cserélnék ETZ 250-es alkatrészekre. Van egy csepptankos blokkom henger nélkül,Jawa 350 blokk 6 voltos,egy 12 voltos blokk generátorral karbival. Azon kívül van még csepptankoshoz kerekem, első sárvédő. Teleszkópok stb.ETZ 250-es kerekek érdekelnének,blokk,teleszkóp stb.
Tel:70 360 55 53
Ha kell, képet küldök!
Nem írtad, vagy tényleg nem cseréltél gyertyát? Szerintem kellene, vagy legalább kiégetni, rendesen el lehet koszolódva ennyi indítási kisérlettől.
Egyébként előfordulhat, hogy a cserélt alkatrészek között is van hibás.
Oilmaster 350-eshez nincs valakinek alkatrésze ? Dekli, szivattyú, miegymás.
Próbálj új gyertyát tenni bele, van úgy néha, hogy hengeren kivül ad szikrát, de kompresszió alatt már nem. Legtöbbször a hibát egyszerű dolgogban kell keresni. Esetleg még nézd meg a gyertyakábelt.
Üdv.Tudna valaki segíteni?Megállt alattam a 125-ös czetka javám.Már egy ideje menet közben is meg-meg torpant demost megis állt hiába rugdostam nem indult csak durrogott.A gyertyakormos volt ahogy keresgéltem mi lehet a baja,mintha a trafobol jött volna valami sercegő hang.Végülis sikerült beindítani és hazavergődni vele.Idehaza trafót megszakítót,kondit cseréltem rajta,beállítottam a gyujtást fölső holtpont előtt 1.8mm-re a megszakító hézagot 0.4 mm-re és mégsem indul.Illetve egyszer beindult de ha nem pörgettem le is állt.Szikra van a gyertya nedves ebböl dondolom benzin is van mit csesztem el?
Nem semmi a fickó, úgy látszik Csehbe ingyen osztogatják a Jawa alkatrészeket :)
Te jó ég... Én még a földútra is utálok menni vele, ez meg :))))
Üdv!
Nekem valami kopogó hangot ad ki, de most raktuk fel gépre a főtengelyt, és nem üt, így lövésem sincs, mi adhatja ki ezt a hagot
Nem primerlánc, mert az csattog. Nem csapszögek, mert az motorféken csörögne. motorteljesitménnyel nincs gond, mert dugattyúillesztés OK. Ha jobban belegondolog, az előző tulaj azt mondta nekem, hogy lehet, hogy a középső főtengelycsapágyazás már nem az igazi. Hát remélem, hogy csak ennyi, majd megirom, már rátekertem a motorra pár ezer km-t mióta megvan, a csörgés nem erősödött. Tapasztalt Jawás azt mondta, neki már egyszer mozdult a labirint, de akkor a csörgés elég gyorsan erősödött, ami érthető is. Mindegy, majd a full téli generál eldönti, hogy blokk kuka, vagy új életre kel...
Szerencsére nálam nem mozdult meg, remélem nem is fog. Lehetséges, hogyha a darabok tűrése a határon van, akkor megtörténhet az elmozdulás. Volt hogy már 5000-ig is kihúzattam, de semmi rendellenes csörgés nem jött. Ami zajong az a primer lánc.:-))
Majd írd meg hogy mi a csörgésed oka. Abszolút nem határolható be füllel még közelítőleg sem, honnan ered a zaj?
A könnyitett labirintgyűrű a 638-asokkal jött ki először, az enyémben is az van, de télen lecserélem, mert rájöttek a Jawánál, hogy nem túl megbizható, sok esetben elmozdul, nem elég massziv. 639 és 640-nél
ezért visszatértek a tömötthöz, az a tuti.
Remélem még nálam nem mozdult meg, de valami csörög, és még nem jöttem rá,hogy mi. Fura, motorféknél nem, gázadásra 3000 fordulatig hallható, alapjáraton is.
Hát amennyire ránézésre meg lehet állapítani, nem egy bóvli dugókat adott, és a megmunkáláson is látszott hogy odafigyeltek rá. A főtengelynél szintén. Sőt, voltak a jarovcei boltban komplett felújított főtengelyek, becseréléssel azonnal el lehet akár hozni egyet. A tulaj azt mondta a felújítás kapcsán, hogy a blokkfeleket nagyon meg kell vizsgálni különös tekintettel ott, ahol a labirint illeszkedik. Ha az megmozdult és a furat kiverődött, akkor kuka. A boltban láttam egy másik fajta labirintot (az árára már nem emlékszem), amelyik teljesen teli anyagból van, nincs úgy kikönnyítve mint a gyári. Állítólag az jobb, de ha nincs baj a régivel, felesleges sok pénzt rááldozni. Ha jó a keverék, nem gány az olaj és nincs agyongyilkova, akor nagyon sokáig el tud menni.
Eléggé megkínozza szegény vasat:
http://www.youtube.com/watch?v=ttjus1DR6DE
Úgy vettem észre, ha nincs terhelve, akkor csörög. Vagyis ha mondjuk motorféken lassítok, vagy azonos gáznál lejtőn megyek lefelé.Gyorsításnál, gázadásnál nem.
Mondjuk én mind a 10e km-t ílyen csörgősen tettem bele, talán az elején nem csörgött ennyire.Már hozzászoktam.
Alacsonyabb sebességen nem is figyeltem, csak utazóba.Alapjáraton nem csörög.
A Szlovákiában kapható összes Jawa motoralkatrészt és fémalakatrészt a csehek gyártják (nem rossz minőségben), a többi elektromos cuccot és apróságot a németek, tapasztalataim szerint szintén nem végeznek gány munkát. Haverom utángyártott cseh dugattyúi
már túl vannak kemény 30000-km-en motor mindig hajtva volt, de a dugók jól birják, nem mutatnak nagy kopást.
Az enyémben új dugó van, de nem itthon vettem hanem kint a szlovákoknál. Szerintem ez sem gyári, nem látok benne semmi jelzést. De nem is ez a lényeg, hanem az hogy rendesen működik.:-)
sorszám: 12531 (80181)
( előzmény: vandecastele, 2007-07-23 11:19:55)
Hell!Ezt hallgassátok mindenképp!Egyszerűen gyönyörű hangja van!Nekem ez lesz a következő vagy a Dakar 125, végül is ugyan az majdnem.Fogyasztása egyszerűen alig,és megy elég jól is.A 650es Dakar az nyilván még jobb csak qrva drága :((...
De ugyanúgy megmarad azért szoc motor :))).
Íme a 125 Dandy:
http://www.youtube.com/watch?v=aj98ihpei5Q&mode=related&search=
Zsíííír!
Hi. A csörgést hogy érted minden fordulaton vagy csak bizonyos sebességekben, fordulatszámon?
sorszám: 12529 (80160)
( előzmény: vandecastele, 2007-07-23 11:19:55)
Azért a hőséget - nem csak a Jawa-val,hanem minden motorommal - ha lehet elkerülöm. Egyrészt a gép miatt, másrészt a forgalom miatt. Ilyenkor könnyebben meg van a baj és a motoros húzza a rövidebbet. Szerintem utazó tempóban nem szorulhat meg a Jawa. A betondzsungelben lassú tempónál inkább. Bár nekem - hála istennek- nem volt még ilyen személyes tapasztalatom.
Én még azt hallottam a régi öregektől, hogy a gyári dugós Jawa-k nem szorultak meg,ha rendesen betartották a kenési arányt.Épp ezért húzom-halasztom a 634-esem motorikus felújítását,mivel még gyári dugó van benne. Fogalmam sincs, hogy mennyi km van a gépben, én 10e-ret raktam eddig bele,az előző tulaj meg ki tudja.
Ha nem zavarna a csörgés rá se hederítenék, mert tényleg jól megy a gép.10e km alatt 1-2 zárlatot (visszajelző égők kiestek a műanyag házból és összeértek) és a kupplung elkopásától eltekintve semmi baj nem volt vele.
Sajnálom szétszedni, ez az igazság.
80-85öt utazóban kétszeméllyel és csomagokkal is bármilyen körülmények között viszi.És ha előzni kell, akkor a 95-100 is megvan. Ennél több nekem nem is kell.
De jó lenne kipróbálni vadi új dugókkal! :)
Ilyen hőségben én még nem mentem tartós távot, de 30-32 fokban igen, keresztül a Bakonyon le a Balcsira. A 15-ös lánckerék miatt elég rövid az áttétel, 80-85 körül 4000-et forog, ahol bírta mentem is annyival és semmi gondom nem akadt vele, a fúrás/felújítás pedig alig 3000km van csak benne.
Hát ha nemrég volt fúrva elképzelhetőmsztem, egyébként nem valószínű, legalábbis az enyém ilyet még nem produkált, de még csak közel se járok hozzá :)). Az enyémet éppen fúrni kellene már lassan egy éve... de amíg jó így... igaz várni kell kicsit amíg bemelegszik, de legalább nem félek a szorulástól, főleg az 1:30 miatt. Igaz kezd már elegem lenni az egészből :(((,
jó lenne 4 ütemre váltani, persze a JAWA mindenképpen maradna, csak éppen 125-ös 4T. A Jawa Dakar és Dandy 125 valami rohadt módon bejön!!!
Egyetértek Powerarc-cal, esetleg úgy tudom
elképzelni a 110-nél megszorulást, hogy ha nagyon rövid a motor áttétele, magyarul pörög mint állat.
Az a véleményem, hogy ilyen utazótempó mellett nem szorulhatna meg az sem, pláne nem magas külső hőmérséklet mellett. Vagy a hőátadás nem megfelelő (szennyezett vagy festett bordák) vagy kevés volt a keverékben az olaj.
Hali!
A tavasszal nekem oylan 2 óra gázhúzás után szorult emga motor 80-110-es tempó között. faluban csak nem száguldozik az ember. Úgy hogy nagy sebességnél is nyugodtan megszorulhat a vashengeres
Hali. Ha 12 voltos a motorod akkor csak fel kell szerelni és már mehetsz is. Ha viszont 6 voltos akkor csak a jeladó részét használhatod fel. Az elektronikát meg nem sokból össze lehet hozni. Az enyémre is így csináltam, peti74 leírása alapján. És jó, csak egyszer kell gyújtást állítani és talán soha többet :-)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|