:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Azért nicsenek árak, mert nem foglalkoznak a honlap karbantartásával. Rosszul teszik!
Egyébként a 350-es 2 ütemüeket az EU-ban már nem lehet forgalomba hozni, van viszont 125-ös és 650-es 4 ütemű.
Hívd fel őket és mondanak árat.
A 125-ösöket meg is tudod nézni náluk.
Azért inkább vennék egy Rotax blokkos Jawat, mint egy indiai múzeumklónt.
Egy 350-es motor biztosítása kb 6000 Ft/év, 350 fölött kb negyedéventa ugyanennyi...
A tuti tehát 500-ast venni 350-es papírral!
Nem tudom mennyi most a korona de ha kb 7 ft akkor durván olyan 600 000 ft?Az tényleg sok szerintem is.Kiváncsi lennék ha a Jawa és az Mz gyár próbaképp legyártana pár ezres tételt a szoc motorjaiból és piacra dobnák lenne-e kereslet rá?Nem raknának bele semmi extrát ezáltal adhatnák barátságos áron.Pont ugyanolyanokat csinálnának mint 20 éve.Ugyis divat a retro manapság.Szerintem elkelnének.
Az Újpesti Motor Center jobb is, ha nem ad árat. Akartam vanni tőlük két garnitúra VAPE rendszert, és Majtényi mondott egy olyan árat, hogy dobtam egy hátast. Végül a németektől rendeltem meg majdnem fele annyiért (szó szerint). A költségeket csak a nemzetközi átutalás és a szállítás díja dobta meg, de ezt egy márkakereskedő/importőr, akihez állítólag hetente érkezik új áru, minimalizálni tudná.
Szerintem a háttérben az ár döntötte el, hogy nem forgalmaznak, max csak rendelésre hoznak be. Találtam egy szlovák oldalt, ahol a 125-ös Travelt 80000 SK-ért árulják, kb ennyiért a 350-est is. Csak számold át és meglátod hogy ennyiért nem fogja itt megvenni senki sem.
Nem tudom Essox erre gondolt-e de itt vannak ár nélküli Jawak. http://www.ujpestimotorcenter.hu/index.html
Hogy miért 0 ft van a Jawaknál azt nem tudom.Talán nem tartanak csak hozatnak ha kell.Vagy más okból.Nem tudom.
Semmi értelme.40 000 ft a különbség az új 350-es standard és az 500-as standard között.500-ast kell venni.Gondolom ha külön rendel valaki hengert dugóval gyürükkel csapszeggel tömitéssel az még drágább is.
Egyszerűen nagyszerű, ez a jó az egyszerű konstrukcióban.:-))
A legjobb a 350-es Royalban, hogy megegyezik a lökete az 500aséval, azaz csak hengert kell cserélni, és kész az 500as...
Megadnád, hoé találtál magyar honlapot a Jawaról?
Én csak csehet találtam, még németet sem...
Az előírtnál magasabb oktánszám nem okoz gondot, az alacsonyabb használata viszont annnál inkább.
Köszi!!! Mindenképpen a vendégem vagy egy Snickersre!:) Amugy szerintem a túl magas vagy alacsony oktánszám kopogó égést eredményez ami nem tesz jót a dugattyúnak meg a főtengelynek...vagy?:)
Sziasztok Babetta 207 motor blokkról robbantot doksi kellene, ha valaki megszánna egy kis "kopasz srácot"...:)köszi
És az közel sem kerülne annyiba......
Ha jól emlékszem egy cikk is volt egyszer erről az Autó-Motorban. Jobban örülnék, ha 100-as oktánszám helyett lenne mondjuk "osztrák 95-ös"...
A nagyobb oktánszámtól még nem fog jobban menni a motorod..... Nagy sűrítési aránynál, sportgépeknél van jelentősége, de a hagyományos motorokba, autókba csak felesleges pénzkidobás, egyszerűen nincs arányban az árával amennyit ér.
Kicsit más téma, az eddigiekhez képest, de gondoltam megosztom.
Van a garázsomban egy 350-es 638-as jaffám. Eddig 95-ös MOL benzinnel és AROL2T-vel hajtottam. Tökéletes volt. A minap szimlán elmebetegségből úgy döntöttem hogy kipróbálom milyen az ha kicsit minden drágább. Így került a tankba Shell V-Power 100-as és ehhez az eddig is bevált 1:33-as arányban Shell-től valamilyen sport olaj, a nevét ne kérdezzétek, 3000HUF volt 1l.
Teszteredmény:
Semmivel sem megy jobban! Ez volt az ami elsőre feltűnt. Másodszor az tűnt fel, hogy viszont nem füstöl annyira. Hidegen könnyebben indul, de ezt lehet hogy csak bebeszélem magamnak. Részemről maradok a jól bevált 95 kontra AROL2T kontra 1:33-as aránynál... Így legalább ha én előzök, engem már nem akarnak :)
CRE [-.-]
Én is így gondoltam, egészen addig, amíg a hátsó kerekem nem kezdett el "rozsdavédelmet" kapni...:)
A Royal Enfield Bullet 350 jó motornak néz ki, de sztem a reg adóval együtt megint csak kezdünk fölfelé kúszni.Hát nehéz a döntés,nem mondom.De mivel ez elsősorban jawa fórum,h nehogy megkövezzenek,csak a Dandyt választanám:)).Meg egyébként is.Csak mert.Csak az a roppant idegesítő,h a Royal Enfield honlapján kerek perec ott az ára,a jawa hivatalos (akkor most már nem, vagy mi van???) viszonteladójánál meg mindenhol 0Ft. Jó lenne valamit kezdeni mert ez így nem fog menni,és már csak ezért is választanak mást a motorosok,olyan érzés ez,h ha akarod tudni mennyibe kerül,járj utána.Már bocs,de nem a mi feladatunk ez az egész.Jóformán sokan azt se tudják,létezik e még jawa,jól mondtátok,h gyártás megy,kereskedés terén meg magasról tesznek rá.Ha eredményt akarnak elérni valamit kezdeni kéne,de sztem mindenki sajnálja a pénzt a reklámra,nade a tájékoztatásra is??Ez több mint felháborító.Így lehet az egészet elszúrni.Ez lesz a sorsa az új "pannóniának" is.Merthogy az már nyomokban se hasonlít a nagy öregre,mindenáron amerikai klón akar lenni...
Ha csöpög belőle az olaj az azt jelenti hogy van benne.:-)))) Meg ha olajos lesz mindene és belepi a por, micsoda jó rozsda elleni védelme lesz.:-))))
A Royal Enfield tényleg jól néz ki, de engem azért aggasztana, hogy miért szokták Royal Oilfield-nek (királyi olajmező) csúfolni...:) De legalább egyszerű szerkezet, otthon is szerelhető. Bár annyi pénzből már nagyon jó kis klasszikus rizskályhát lehet venni akár felújítva.
Ja, mondjuk az elég gáz, hogy terveznek egy olyan modellt is, ami V2-es lesz, a V-Rod-ra fog hasonlítani, de az is csak 250 ccm lesz.
Ezt olvastátok?:
http://totalbike.hu/tesztek/pannoniauj/
Nagyon mutatós motorok az már szent igaz.A japán mocikhoz képest tényleg olcsó,bár akinek csak szocimotorra futja annak ez is méregdrága.700 000 ft nekem személy szerint nagyon sok pénz.Jobban örülnék ha valamelyik szocimotort nyomnák ujra a régi formájukban mondjuk kb 200-300 000 ft-ért.Tudom hogy ez már nem valósul meg soha de álmodozni szabad.Tudnám élvezni amikor mondjuk egy zsir uj etz 251-et csomagolok ki, azt helyezem üzembe.Nekem tökéletesen megfelelne egy ilyen új motor.
A Royal Enfield-et már én is kiszúrtam, pont belefér az Akorl jogsiba, nyomatékos motor, ezzel biztosan lehet túrázni. A stílusa is tetszik, bár azt tuti nehéz lenne megszokni hogy a váltó és a lábfék fel van cserélve. Indiában gyártják, bár attól még lehet jó, viszont nagyon kevés helyen forgalmazzák, és kérdés hogy milyen az alkatrész uánpótlás.
Á a Pancsi, ha bukni fog, az nem azért lesz, hanem azért mert picike.
Robogó helytt jó lesz, túrázni, asszonnyal-csomaggal pár száz km-ert letekerni egy ekkora csöppséggel minden lesz csak nem élvezet.
Nekem is megdobbant a szvem mikor hallottam, hogy újra akarják gyártani, de aztán mikor meghallottam, hogy milyen lesz... Egy 350-es Jawa után mégsem kéne visszafelé fejlődni akkor sem ha magyar motor.
Az új Jawakkal meg szerintem az a baj, hogy 1.) szerintem nem szépek (ami egy 100-150ezres motornál nem gond, de ha már sokat költ az ember egy motorra akkor esztétikailag is nyújtson valamit)2.) ennyiért még lehet venni használt jó állapotú japcsit is amihez van alkatrész, szervíz és tapasztalat minden nagyobb városban.
Ami viszont tetszik, ha már retró-márkákról van szó az a Royal Enfield.
1-2 hónapja láttam kettőt élőben.
Olcsó is, négyütemű is, NAGYON SZÉP :), és egyszerű is. Ja és forgalmazzák is nálunk.
Sziasztok! Én ha jól emlékszem, akkor itt Tapolcán lehetett új Jawákat kapni az egyik autóalkatrész-kereskedésben. Mármint az volt a régebbi profiljuk.:) Még Jawás zászlók is lobogtak ott egyfolytában, bár mostanában nagyon eltűntek onnan, legalábbis Jawát nem látni náluk.
Sziasztok! Eladó Velorex 562-es oldalkocsi, egy 638-as blokk, két kipufogó,könyökkel szintén 638-as Jawához.
Reklámozni csak olyat lehet amit forgalmaznak, de úgy látszik Jawakat csak gyárják, eladni már nem akarják őket...
Vagy ki kell menni érte Bohémiába...
Reklám,reklám,reklám... ha nem tud róla senki nem fogja megvenni sem... de még véleménye se lesz róla,reklámért ordít nép!!!
Ez inkább a stratégiai tervezés és fejlesztés feladatköre lenne, nem a kereskedésé.
De miért ne lehetne pl. az új Pannonia ilyen ?
Az ötlet fenomenális, csak mért pont a Jawanak jutott volna az eszébe, mikor ez még senkinek se jutott eszébe.
Gyártónak lehet, hogy gyártó, de kereskedni nem tudnak, az tuti!
De igen, lenne hová visszanyúlni, emlékezz csak az 500-as OHC-re.
Ha egy alap, teljesen csupasz motort gyártanának fillérekért, hozzá milliónyi kiegészítőt kisebb-nagyobb összegekért - na, az lenne az igazán piacképes. Kevés pénzből megvehetnéd a motort, aztán azt veszel rá, amit te akarsz és futja a pénzedből.
Per pillanat csak egy gyártó a sok közül.
Jawa 350/638/639/640-be már kapható öninditós baloldali oldaldekni :)))
Én ezerszer többre becsülöm az új Jawa-kat
(és persze a régieket is), mint a fos műanyag hulladék Kymco, Keeway guruló izéket. És ez nem elfogultság, csupán előitéletek nélküli "igazság" pl. Szlovákiában az autóislokák csak Jawákat használnak, (Robby 50, Dandy 50, Dandy 125, 350 style, 350 chopper, 650 style) ami szerintem több mint elég bizonyiték, ha a megbizhatóságot vesszük alapul, mert egy autóiskolában ez az első szempont, pedig vehetnének olcsóbb szart is, de a Jawa sem túl drága és sokkal jobb motor.
Azért ne felejtsük el, hogy ha salakversenyről van szó, akkor nem lehet elmenni a Jawa mellett:
http://www.jawa.cz/products.php
Nagyon nehéz helyzetben van a Jawa, mert nem tud, hová visszanyúlni, mint mondjuk a Triumpph tette, és nincsenek olyan nagy hagyományai, mint a BMW-nek, és nincs mögötte olyan nemzeti érzelem, mint a Guzzi, vagy a Harley mögött.
A 40-es évekig nagyon elismert márka volt, csak sajnos bekerült a keleti blokkba, ahol igencsak visszafogták a fejlesztés ütemét, a 90-es évek meghozták a változást, az új helyzetben viszont kb 30 éves lemaradással kellett megküzdeniük, ehhez képest az is csoda, hogy még talpon vannak, a keleti blokkból szinte egyedüliként, a MuZ-t nem sorolnám ide mert az többszöri tulajdonváltáson ment keresztül, a modellpalettájuk mára semmiben sem emlékeztet a 80-as évek Mz-jére.
Azért jó lenne, ha ezek a hozzászólások eljutnának a gyár marketingeseihez.
Biztos vagyok benne, hogy simán felvenné a versenyt a koreaikkal szemben, és bizonyos kategóriákban a jappánokkal is, csak lehetne nálunk is kapni!
Jól beszélsz ez az igazság!!!Teljesen egyetértek!
Ha lenne reklámja menne a márka simán.De nincs semmi reklámja sehol.Tipikus Üvegtigris büfé :)).Ha arra tévedsz talán benézel és talán veszel valamit.Egyébként simán elmész mellette.Jó nem kell TV reklám (nagyon drága,mondjuk lenne hatása az 100%),de igazán kirakhatnák pl. valamelyik multi centerbe. Itt Békéscsabán a centerbe majdnem mindíg van valamelyik motor kereskedés termékpalettája kiállítva. Elférne a Jawa is,mondjuk először Budapesten.Úgy nincs is értelme forgalmazni valamit,ha nincs reklámja.Kinek nem tetszene akármelyik új Jawa?Csak szinte alig van,aki tudja,h megint gyártják,csak egy kicsit jobb,kicsit szebb... olcsóbb mint a japó klónok,és van is olyan jó!
Ezzel vitáznék egy picit.Miért mik a mai igények?Nekem soeciel pont azok a mocik tetszenek.A jawak, az mz-k.Szerintem semmivel sem jobb mondjuk egy mai Kymco egy jó Jawa-nál csak azért mert beledobtak egy öninditót.
Már a TS is megpróbált a mainstream irányzatokba beilleszkedni, azóta pedig csak rosszabbodott a helyzet. A mai modellpaletta 125-öse, 250-ese - nyomokban még a 650-es is - a 640-es vonalait követi, ami nem feltétlenül baj, ha egységes arculatot akarnak kialakítani. A baj a mainstream-mel van...
Szerintem elég különleges pl a 650-es Jawak kipufogója, vagy pl az endúró burkolata.
Ez csak marketing kérdése, csak az sokba kerül ami megnöveli a termék árát is. Nézzük csak meg a Skodat, az egyik legsikeresebb autó lett a VW tulajdonában.
Lehet a Jawanak is jót tenne mondjuk egy BMW tulajdonos, aki meghagyná az önállóságot, de kihasználahtnák a meglevő marketing hátteret...
Kiváncsi lennék ha valamelyik gyár ujra gyártaná a 20 évvel ezelötti motorjait reális áron milyen fogadtatása lenne?Értem ezalatt hogy pont ugyanolyanra csinálnák.Én például tuti vennék egy 251-es etz-t.Gondolom ezeknek a mociknak nem lenne egetverö az ára pont az anyag illetve a szerelési költség miatt.Ha most néz az ember mondjuk mz-t hát égnek áll a haja az áruk miatt.
Én örülnék neki, minél több magyar gyártású járgány lehetne, de attól tartok a Pannónia sem fog sikerülni... (bár ne lenne igazam)
Az igaz, hogy az új Jawák alkatrészeit más
cégek gyártják, de ennek ellenére van stilusa, szerintem a 125 ccm-es motorjaik nagyon is különlegesek, stilusosak más motorgyárak termékeivel összehasonlitva. A
régi formát a mai igények miatt nem lehetne tartani, ez változott, ami nem feltétlenül baj. A szocializmus az egykor sikeres motorgyárat alaposan leépitette, de én még hiszek benne, hogy
eljön az az idő, amikor a Jawa visszaszerzi régi helyét a motorgyárak között.
Én a hibát inkább ott látom, hogy semmi egyedi nincs már a motorjaikban. Ha valóban lesz új Pannonia, ugyanezért fog bukni.
Bocsi a kettősségért.
Sajnos a tevékenységi körömmel nem tudnám egyeztetni a kereskedést, pedig szívesen felvállalnám a Jawak forgalmazását.
Nem kell bántani a céget aki feladta a kereskedést, nem egyszerű nyitni egyet, azt fenntartani, ráadásul Krisztus urunk kopórsóját sem őrizték ingyen.
A nagyobb baj, hogy ez emberek a Jawa név hallatán fanyalognak, pedig semmi baj a csehekkel, nekem szinte csak jó tapasztalatom van a cseh termékekkel, Favorit biciklim van, apámnak Zetorja és régi Skodája...
Igen, csak sajnos nagyon drágák.
Egyelőre nálunk nem sok esélyük van.
A bátyámék két év alatt 1, azaz egy db Piaggo 3kerekű platóst adatak el, a 250es rajtuk maradt...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|