:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Mivel nem akartam többször szétszedni ezért én ezt úgy csináltam, hogy összeraktam az egyik blokkfélben a váltót, és végig váltogattam, így azonnal látszik ha valahol nem tolja be rendesen a villa.
Asszem gyárilag van egy szerelőkeret hozzá ugyan erre a célra azzal egyszerűbb.
Sajnos nincs semmilyen lehetőségem a "bűvészkedésre", két évvel ezelőtt bezárták a céget, akkor megszűnt számomra a gépi háttér. Ha pedig megrendelem(ed) egy cégnél akkor annyiba fog kerülni, hogy abból a pénzből simán kijön akár két motor generál is.
A számolgatásban szerintem valami hiba keveredett mert (4. ben) 5200 ford/perc (teljesítmény csúcs)a sebesség 125 km/h körül van. A nyomaték max.-ot nem kerestem meg de gyanús, hogy nem 5000-nél van, saccra a 4000 valószínűbb. Szívesen bele olvasnék, csak kíváncsiságból is Andy barátunk cikké(ei)be, esetleg egy link?
Szep. Van egy angol csoka Andy Reid, ha beszelsz angolul akkor javallom olvass bele par cikkebe, o is tuningolt jawakat, CZ-ket. en emaileztem vele parszor, kicsit erdekes a stilusa, de elkepeszto cuccokat meselt. :P Van meg lehetoseged ilyen egyedi fotengely gyartasra? ha mar felujitom (HA valamikor felujitom) a 634-est, akkor inkabb veled csinaltatnam...
szamolgattam a fordulat-sebeseg aranyokat, sebessegeket kulonbozo fokozatban Eco(3200) Max nyomatek(5000)-re. erdekes adatok jottek ki. (minden jawamrol ledobtam a ford merot, igy csak fulre valtottam) en 50nel mar alltalban 4 ben vagyok, a szamolgatas szerint meg kb 95-nel van nyomatekmaximum 3-ban?? 4 ben meg 120-nal? :P
Sajnos erre nem tudok mit mondani, mert nem ismerem a motor előéletét. Lepusztult állapotban vettem és fel lett újítva. A váltót három különböző váltónak az alkatrészeiből válogattam össze úgy hogy a legjobbnak vélt részekből. A villák újak. A görbeség egyébként szemmel látható mértékű?
Köszi a választ.
Közben megtaláltam, hogy a 6 voltos rendszer nem rendelkezik kimenettel, gy nem lehet bekötni a töltés visszajelző lámpát.
A rúd, amin a léptetővillák csúszkálnak, esetleg a léptetőmechanizmus nem szenvedtek el valamikor egy léptetővillatörést? Görbék lehetnek.
Ezért is gondoltam műanyag csapágyra, mert több anyag maradhat benne.
Vagy bronzcsapágy direkt olajzással, és akkor megint csak nem kell bedúsítani.
Na de mindegy is, alapvető dolgokra nincs időm, de van egy komplett tartalék blokkom amivel játszhatok ha mégis lenne :)
Vagy elhibáztad a bekötést vagy hibás cuccot szereltél fel.
Szerintem se fáradj ennek az ötletnek "... műanyag csapágy anyagokat, hogy abból csinálok neki kenésmentes siklócsapágyat ..." a megvalósításával, biztosan be fog sülni, nem véletlen, hogy a nálunk lényegesen jobb lehetőségekkel rendelkező motorgyárak mérnökeinek még "nem jutott eszébe", azok sem hülyék. :D) A tuningolt Jawa-ban különbem nem a csapágyak hanem, a már gyárilag is rosszul megoldott, henger-dugó páros nem bírja a tartós hajtást, melegszik. A dural hajtókar jó ötlet csak azt látom a legfőbb problémának, hogy nagyobb külső méreteket eredményez, a kisebb szilárdság okán, vagyis átalakításkor még nehezebb "bepasszírozni" a rendelkezésre álló helyre.
Bizom benne, valaki tud valami hasznos infot mondani. Elore is koszonom
Udv. Beszereltem a vape gyujtast. Es eg a tolteslampa. Valamit rosszul kotottem be? Mas is jart igy, mint en.
Igen, ettől félek én is.
Van spéci alum. Certal (AW7022) ötvözet, abból akarom kimarni.
Nézegettem a műanyag csapágy anyagokat, hogy abból csinálok neki kenésmentes siklócsapágyat, így nem kéne bedúsítani az olajat és csöndes lenne, de azt mondja a szakértő, hogy bár a közvetlen terhelést bírná, de mivel rossz a hővezetése 1-2ezres fordulat felett túlmelegedne.
Sziasztok!
Ma meglett a műszaki a jawamon. 638-as.
Mentem vele egy próbakört és valamiért kidobálja a negyediket. A blokk természetesen felújítva és a léptetővillákat is kicseréltem öntöttvasra a lemez helyett. Gondolom kezdhetem előről mert ez nem fog "összekopni" a büdös életben sem. A másik hogy pár km után leállt menet közben. Gyorsan tartalékra tettem de nem ez volt a gond mert nem indult el újra. Félretoltam egy félreeső helyre, egy kicsit bíbelődtem ezzel azzal. Gondoltam mielőtt hazatolom megpróbálom elindítani. Ez szerencsére sikerült és hazaértem vele.
Van valakinek tapasztalata ilyenről?
PS. Mz-nél valószínűleg, nem mértem, nem lehet megcsinálni mert a megnövelt alsó hajtókar szem beleérne a blokkba.
Nem fér a gyáriba sem alul sem felül, úgy ahogy mondod kovácsolt turbina lapát anyagból kimartam.
És azt hogy csináltad?
Belefér a gyári hajtókarba a csapágygyűrű a Jawan? Vagy frankon kikovácsoltál kettőt magadnak?
Csak dióhéjban, "házi" gyártású hajtókarok vannak benne, alul és is felül szabvány tűcsapágyakkal (a külső gyűrűvel együtt, javításkor csak a csapágyat és a csapot kell cserélni). A kipuf., átömlő, szívó ablakok megnövelve, a vezérlési szögek a kéthengeres Mz350-ről "koppintva", porlasztó D30 (Mz 250), sűrítési arány 1/12,5- re növelve. Megy mint a mérgezett egér viszont, ha hajtom akkor melegszik, még kellene egy vizes hengerfej akkor huzamos ideig is bírná a tejes gázt, nem valósult meg mert 2 évvel ez előtt bezárták a céget ahol dolgoztam, arra pedig, hogy megcsináltassam sajna nem telik.
elárulod, hogy miket alakítottál rajta?
Van egy 634-es blokkom (amivel kimentem Angolba) totál felujítást kér, mert millimétereket kottyan a hajtókar. x) Ha már fel lesz újítva, akkor akar tuning is mehet bele. Igaz, engem főleg az érdekel, hogy simán járjon.
Kösz az infókat a karakterisztikáról mindenkinek. Az ilyesmi baromi hasznos.
Ilyen pontos tapasztalatokkal nem tudok szolgálni mert az enyém tuningolt 634-es tehát tejesen más a karakterisztikája mint a széria gépé. Pl. még 60 km/ó.-ból is csak nagyon nehezen lehetne, igen gyönge, gyorsításra ösztökélni, viszont a t. csúcs valahol 6000 környékén, meglepő :D)de nincs fékpadom, van.
Ez normális jelenség, 50-nél, nagyobb tempónál már nem. Nagyon alacsony fordulatról nagy gázba bele szokott fulladni, ne feledd ez nem CVK karburátor.
634 teljesitménycsúcs 5250 f/perc-nél,
638 pedig 5500-nál. Kb. ezzel a 250 fordulattal percenként hamarabb kezd rendesen tolni a 634-es, de tudtommal a 634-eken 18 fogas kislánckerék volt. A gyári fűrészdiagramokon 634-re 135km/h végsebességet irnak, ami 5250-en csak a 18-assal jön ki. 638-as diagramokat elkottázták, mivel 17-es lánckerékkel számoltak (ami még rendeben is lenne) de szintén 5250-es teljesitménycsúccsal ezért "csak" 128 km/h a gyári adat. 50 ből egy 638-nak gond nélkül kellene kigyorsitani, de úgy rendesen 80-nál indul meg.
en is ezt hallottam, Zoli a karbival magyarazta.
Kicsit elcsúszott ez a mai ébredés, délben sikerült felkelnem, és délre kellett volna visegrádon lennem, úgyhogy elindultam fél hengerrel, három cigiszünettel 2 óra alatt hazaértem. Most így a bogrács és pár sör után nekiálltam, és kiderült a bibi. Jó, hogy nem mentem el hozzád, felesleges lett volna. Múltkor kuplungbovdenyt hekkeltem, aztán valószínű akkor valamiért megfogtam a vezetékköteget, és nem tudom hogyan, de hozzáért a lánckerékhez, és eldarálta a jobb henger megszakítójának vezetékét, tegnap a nagy izgalomban nem sikerült észrevennem.
Nincs láncvédőm, illetve van egy maszek lemezből, de a lánckerék alól az a műanyag félkör is lekerült róla, szarul vezethettem el a vezetéket és ez lett a vesztem. Mostmár működik a masinkó, visszaszerelem a deknit, és megy a garázsba.
Köszönöm a felajánlást!
A fordulatszám tartományok szempontjából nem sok különbség van a két gép között, tudomásom szerint a 638 egy kicsit gyengébb alacsony fordulaton(?).
Ez akár még normális is lehet.
Alacsony fordulaton, ha kinyitod a szelepet, akkor lelassul a légáramlat, a főfúvókánál, ami elszegényedést okoz.
Magasabb úszószinttel, és a hozzá tartozó tű, fúvóka, melléklevegő beállításokkal lehet csökkenteni a jelenséget, de az is lehet hogy borul az egész.
Nekem az a véleményem, hogy 50-nél válts vissza ha hirtelen gyorsítani akarsz :) Még a Hondám is csak hörög ha innen akarok csutkát húzni, pedig az egy mozdony a Jawahoz képest.
Ok, lehet csak annyi. tenyleg kell egy sztradas testrun. A falusi utakon nem szeretek szaguldozni, ez a kornyek meg annyira surun lakott, hogy nincs ures utszakasz. :) amugy 638-rol van szo. a blokk es a karbi is 638. volt nekem 634-em es sokszor emlegetem, mert igen szep emlekeim vannak rola. (ma sem tudom memagyarazni miert nem egy 12V-s CZt szereztem a 638 helyett...) szoval ez itt 638-as
Valószínűsítem csak, mivel először akadozott a gyújtás csak, majd aztán durrant egyet kettőt és megállt. Felcserélt trafóval sem indult be a bűnös henger, és gyertyacserével sem oldódott meg a probléma. Holnap hívlak! Mikortól vagy elérhető?
"... valami nem ok a karburatollal. ha 50 korul kocogok es rahuzom a gazt 4-ben akkor kis gazra gyorsul ..." - szerintem nincs semmi baja, a 634(?) 50-es tempónál kb.2000-et forog, ilyen alacsony fordulaton még egy Jawa sem húz, kétütemű motor nem diesel.
az az erzesem, hogy valami nem ok a karburatollal. ha 50 korul kocogok es rahuzom a gazt 4-ben akkor kis gazra gyorsul, de ha nagyobbat huzok, attol nem megy jobban. Ha magasabb fordulaton csinalom ugyan ezt, akkor mooar jobban szereti. Ki kene mar vinnem a sztradara, ahol legalisan meg kb biztonsagosan tesztelhetem... most a dombok kozott motorozgatva azt erzem, hogy a markolat feletol jobban huzva nem sokat er. Nem fullad bele az anyagba, de nem gyorsul.
ma atneztem, fekek nem fognak be, gyujtasom Vape, mondjuk, hogy jo es a tu a karbiban mar a legfelso rovatkaban.
Talan fuvoka gond?
Hozzátenném az egyhengerezést nem feltétlen e két említett alkatrész okozza.
Hello, nekem lesz, de csak délelőtt vagyok otthon, azaz közeli majálison. Én Kőbányán vagyok és nem tudok feléd menni. Hivj és tudunk egyeztetni.
70/9327770
Tamás
sorszám: 25640 (138334)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-04-30 21:36:03)
Helló!
Dicsekedtem a szuper gyújtásommal, "okosan" nekiálltam a szezonnak a gyújtás ellenőrzése nélkül, ma este pedig bejöttem budapestre a barátnőmhöz, félig. Illetve fél hengerrel szentendrétől, de nagyon döcögősen. Természetesen bárminemű pótalkatrész nélkül.
Nincs valakinek véletlenül egy május elsejei meglepetés megszakítója, kondija? Holnap délelőtt megvenném, a 11-ker Építész utcánál vagyok, a 41-47 villamos vonalán át tudnám venni.
Köszönöm a választ, próbálkozok.
"... hogyan húzzam ki a bütyköt, eléggé stabilan áll a forgórész végében, feszegetni-ütögetni nem szeretném. ..." -ha egy bőr darabbal (a bütyköt védendő a fogótól) és kombinált fogóval nem jön ki, akkor nem lesz más választásod mint óvatosan kocogtatni amíg meglazul.
Köszi Gyula-bá! Ezek szerint a csavar szépen letolja a forgórészt a főtengely kúpjáról, tiszta. Már csak az a kérdés, hogyan húzzam ki a bütyköt, eléggé stabilan áll a forgórész végében, feszegetni-ütögetni nem szeretném.
Válaszod előre is köszi!
I. Megszakító bütyök le:
- tengely végen a bütyköt rögzítő csavar kivesz.
- bütyköt kihúzni
II. Dinamó forgórész levétele
- hosszú M8 csavart a dinamó forgórészébe, a bütyök alatti menet, csavarni ameddig letolja a forgórészt a tengely végről.
Sziasztok! A segítségeteket kérem. Felújítok egy Jawa 350 634 7 motort, a blokkot nem húzom szét, viszont ki szeretném cserélni a jobb oldali főtengely szimeringet is. Nem tudom, hogyan vegyem le a főtengely végéről a dinamó forgórészt, a megszakító bütyök is még rajta van. Előre is köszi az ötleteket!
nekem siman 2 saruval van berakva a vazateken a 15A-es bizti.
eddig jo. Persze lehet venni is nagyon dizajnos biztositektartot plexi tetovel, mindennel.
Én 15 A-est használok. Egy bevált felszerelési mód itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=5X_FoD1A18 (1. fotó) látható. Csak a "késes" biztosíték típust tudom ajánlani ha nem akarsz szívni a tökéletlen érintkezés miatt.
sorszám: 25631 (138279)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-04-25 22:40:20)
Srácok!
Szerencsés Jaffás lévén két éve üzembiztosan üzemel a 634-esem négyvezetékes elektromos hálózata, de a nagy maszekolás közepette elfelejtettem biztosítékot rakni az akksi elé. Töltés minden szuper baba fasza, megjártam vele az országot, de csak toszigálja a csőrömet, ha mostmár ma este (időben, két év után) eszembe jutott a bizti hiánya. Mekkora bizti kell, ami bizti hogy bizti?
Nincs itt semmi félreértés, pontosan az ilyen húzások miatt szabadultam meg a Jawamtól és vettem inkább MZ-t :D
http://legradiautosbolt.hu/termekek/id/tomitesek-ragasztok/429
Tankragasztó! Bementem egy háztartási bolt szerű helyre ahol előadtam, hogy kellene valami ragasztó mert ....
Erre az úriember adott egy ragasztót.
A magyar felírat ez volt: Üzemanyag tank ragasztó fém tankhoz. 1500 pén volt. Egy szezont mentem vele,nem volt vele probléma. Üvegszál + műgyanta 2 kompones össze kellet önteni 30 sec volt a kötési idő.
De azótta kaptam egy tanokot, és most az van rajta.
Hm.... :) Nem lehetséges az hogy MZ-ről beszélsz? Az sok mindent megmagyarázna. :D Itt jawa tartályokról esett szó, azok nem szoktak repedezni. :D :D
Na én pont így jártam :D
Elrepedt az eredeti, azt saját magam próbáltam javítani, de a végén kuka lett, vettem egy bontottat, az is elkezdett ereszteni, na azt már elvittem javíttatni, utána nem volt több gondom vele, mert a réz forrasztás merevítette a gyárilag gyenge részt.
Ami esetleg másnap reped el! :D
Az én megoldásom a legtartósabb. Venni kell a bontóban egy használható másikat. :D
Ideiglenesen jó, de se műgyanta, se más nem vált be, be kell forrasztani, az volt tartós nekem.
Végül is a lágyforrasz sem rossz, csak az mechanikusan nem fogja bírni.
"... A második VHban a repülőgép tartályok duplafaluak volta, köztük nyersgumival. ..." ezt az amerikaiak megfejelték azzal, hogy a tank "szabadon" maradt részét nitrogénnel töltötték fel megakadályozva a nyomjelző lövedékek által okozott robbanást. Ellentétben a filmekkel ui. a "normál" lövedékekkel nem lehet tank robbanást előidézni, forrás Discovery Állítólag .. sorozat.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|