:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Csak aztán nehogy gyufával nézzék meg hogy teljesen tele van-e.:-)))
Vízzel hiába is próbálja, hogy ereszt-e a benzintank, mivel ahol a benzin már kifolyik, a víz még nem....CSak benzinnel lehet letesztelni....
Akkor a megoldás az amit mondtam, egy kemény drótot, vagy inkább rögtön egy acélhuzalt odacsipettek óvatosan CO-val, majd ezt szépen elkezditek húzni. Ha visszaállt, akkor flex, csiszológép, kézi csiszolás, Eresztési próba (feltöltöd vízzel és megnézed ereszt e, hátha elcseszted a hegesztéssel) Majd jöhet a finiselés. Innentől meg már tudod :)
CRE [-.-]
Sziasztok! Korábban említette valaki, hogy Óbudán, talán Csillaghegyen, vagy a Flórián tér közelében van egy kárpitos, aki motor nyerget csinált neki. Meg tudná esetleg az a valaki adni a címét/elérhetőségét ennek a kárpitgyártónak?
A 634-esé se sokkal jobb, egyébként, ha minden alkatrész tökéletes, akkor használható a dolog. Az igazi megoldást egy komplett VAPE rendszer beépítése jelentené, ami 150W-os generátort és elektronikus gyújtást (megszakító nélküli) jelent, igaz árban kicsit húzós.
Bocsi az előbbiből kimaradt. a dinamón lehet valahogy tuningolni vagy mit kellene csinálni vele hogy még töltés is legyen ha lámpát használok. Állítólag a 634-esé egy az egyben jó rá? mert ez csak 45W-os azoké asszem 80. Ja már kétoszlopos szab van rajta nem a gyári.
a festés marhára nem érdekel mert ujrafestem de levegővel már próbáltam sőt vízzel is de hiába ez nem az a vékony fajta lemez
Mi simson tankot hasonló hibával úgy javítottuk, hogy sűrített levegővel felfújtuk. Illetve megoldás lehet még ha festeted, hogy CO-val ráraktok egy pálcát, azzal kihúzod, majd leköszörülöd. Illetve megpróbálod belülről kiverni. Mindegyik megoldásnál csak óvatosan, mert pattanhat a festés.
CRE [*.-]
Sziasztok! Egy JAWA559 boldog tulajdonosa lettem de van egy kis gondom, Van egy betétes tankom amit meg akarok rendesen csináltatni hozzá de van rajta egy kb centimély horpadás kérdés mivel lehet ezt kihúzatni vagy bármit csinálni vele?
Hmm most hétvégén nősülök, de utána 2 hétig szabad vagyok mint madár. Részemről 12-e után bármikor mehet egy tali.
Lakhely: Padragkút
Motor: Jawa 350
Ajka, Pápa, Sümeg és környéke!!!!!!
Még mindíg áll az az ötletem, hogy egy talit össze kéne dobni a környékbelieknek.
Persze messzebbről is lehet jönni. A dátum még nem tisztázott, de a hosszú 7végén gondoltam. Akit érdekelne kérem jelezze.
Itt nézd meg:http://home1.gte.net/jawaman/CZmx4a.htm
Hali. Olvasom a problémád, én is szívtam a váltóval eleget. Az a gond ha sokszor kidobta már a sebességet akkor a kapcsoló körmök kezdenek legömbölyödni. Amit a szerelőd csinált, valószínű kicserélte a fogaskerekeket de nem nézte át a hézagolást amely a szerelés hatására megváltozott. Az én motormba a 4 sebesség adta meg magát, a léptetővilla is megégett, szétszedtem kicserélte a fogaskereket és a villát összeraktam és szarabb lett mint volt, mert ekkor már mind az összes sebességet kidobálta. Majd keresgéltem és a szakirodalomban találtam váltószerelési útmutatót na ez alapján megcsinálgattam. Nem raktam bele a blokkfelekbe a főtengelyt csak a váltót hagytam, csavarral őssze húztam és méregettem váltogattam, utánna hézagoló lemezekkel kiküszöböltam a hatalmas mozgásokat, majd ismét méregetés. Így megcsináltam a váltóm. Elég szépen veszi a sebességet. Olcsóbb ha megcsinálod magadnak. Jó szerelgetést.
Hohó, a többszöri szerelés többe fog kerülni, ugyanazt a műveletet újra és újra ki fogja fizettetni veled. Itt van a szakirodalomban a felújítás menete, és is azt nyálaztam át sokszor, meg 1-2 szakit megkérdeztem, és sikerült is megcsinálnom az enyémet. Nagyon lényeges a melegítés, egyszer vissza is kellett vennem a házfelet. Tehát a kellő hő szükséges, gyors, pontos munka a megfelelő célszerszámokkal. A szétszereléshez feltétlen kell egy széthúzató, az összerakás már könnyebben megy.
Vedd ki az indítópofákat, próbáld anélkül a betolást. Á, akkor neked a régifajta alumínium kuplungpofáid vannak. A miénkben már acéllemezből sajtolt volt, mindegyik külön rugóval volt ellátva, az egyik vége a pofába, a másik meg a csapra volt akasztva, amelyeken elfordultak. Nem volt könnyű a szerelés, mert a pofa U alakúra volt sajtolva, először csak félig volt szabad rátenni a csapra, beakasztani a rugót, majd teljesen rányomni, és ezt a 3-al egyszerre csinálni. Hát nem volt egyszerű eset, pedig sokat csereberéltem.:-)
:) ezen műveletek után vagyok már én is, már csak a karomon való ér vágás maradt...szóval hogy az indítópofákat nem lehet fordítva betenni de már azt is porbáltam hátha:)a három pofát meg egy db hosszú spirál rugó tartja össze amit végügknél összeakasztva gyürüként lehet a pofákat összefogni, és össze is fogja..ha megtolom akkor csak tolnám mert azonnal forog a főtengely is, a sirba teszt ez a szemét kis motor, apám már rajtam röhög...a futár motoros boltban már ha belépek rögtön tujda a srác hogy babettához fog kelleni valami...:) hogy fogok tudni igy ma alduni??
Úgy mondtam neki, hogy nézze át, mert lövésem sincs melyik rossz, emlyik nem. ( az 1-es az katsztrófa volt,de olyan 350 körül a többit is lökte, bár nem mindig), ezt szépen elmondtam neki.
Ekkor közölte, hogy az 1-es tropa, ki kellc serélni, én meg rábólintottam. Munkadíjért elkért 8e Ft-ot, és ezt csinálta a géppel, hpogy az 1-es jó, a többi telejsen ahsználhatalan. De ha már látja hogy szarok, akor miért nem sceréli ki. Nekem nem min1, hogy eygsezrre fizetek ki 20-at, vagy apránként, és járok állandóan szervízbe.
De úgy látom ezt amgamnak kell emgoldanom. Már csak az a kérdés, hogy hogy kel öszerakni a blokkfeleket
Üdv! Kulio
Hú de régen szereltem Babettát, ezekkel volt gondom nekem is. A 3db-os kuplungpofának a rugó jó erősek, nem volt egyszerű mutatvány a helyükre akasztani őket. Az indítópofáknak egy gyenge kis visszahúzórugója van. Próbáld meg csak simán tolni a motort, ha megforgatja a főtengelyt, akkor valamelyik rugó lesz a ludas hogy gyenge. A pofák könnyen elfordulnak a csapon? Meg azt hiszem, mindegyik pofát be lehet szerelni fordítva is. A kuplungpofánál ez annnyit okoz hogy nehezen indul, tekeréssel jól rá kell segíteni. Az indítópofákra már nem emlékszem, hogy fordítva is beszerelhetők-e, meg kell próbálni átfordítani.
Sziasztok, nemtom miért de az 559-es Jawamat simán összehoztam, nem úgy mint ezt a babettát, nem tudom miért de mindig fog a dörzshajtás, tehát ha megállok akkor lefullad, de az inditó pofákat cseréletm és a másik 3 pofát is, rugó jó, van játékokuk a pofáknak, de mikor összerakom Már nem jó, amig nincs rajta a csavarok addig jó, de hát ez nem lehet igaz. Szétszedtem teljesen kipucoltam simeringet cseréltem csapágyat cseréltem, új gim van rajta és nem müködik!!!:D
Szóval ez az helyzet amikor még nem, még nem, Már nem jó...:( valakinek valami ésszerü 5let? tapasztalat?
Javítás előtt is kidobálta mindegyiket? És konkrétan hogyan kérted a javítást, csak az 1-esre vagy a többire is?
Az a probléma, hogy oylan 2000-2200 körül kidobja sebességet (2-3-at). Mi lehet vele? elgörbült a léptetővilla? Ja és a berúgókar nem igazán húz vissza pedig eddig semmi baja nem volt, és mintha szorulna az egész rendszer.
Ha valakinek van valami ötlete szívesen veszem
Üdv!
Na telefonáltama bácsinak, aki csinálta... Kezdődött azzal, hogy elmondtam ki is vagyok, eszébe jutott, hogy mit is csinált.
Mondom neki, hogy a gép nem jó, nem lehet vele motorozni, emrt azonnal kidobál minden sebességet.
kérdi: -Az 1.-est is??
-Azt nem!
-Na látja én azt csináltam meg, úgy hogy itt be is fejezhetjük
:S:S:S
8e Ft-ért kicserélt benen 2 fogaskereket, és nem lehet vele motorozni
Szervusztok!Velorex 562-es oldalkocsi eladó. 20ezer Ft.
Hali..
Valaki tud valamit a CZ511 ről?
Vagy esetleg alkatrészt hozzá ?
Nekem az XJ600 nak a szinkron beállítását szúrták el a YAMAHA márka szervízben, úgy hogy be sem indult!
Kissebb szócsata után a főnök jelenlétében az én utasításomra a szerelő srác be állogatta.
A haveromnak egy másik szerelő /nem márka szervízes/ a Z 1000 nek a vez.mű lánc spanolónál ragasztott meg valamit és egy motorozásunk alkalmával össze kócolódtak a szelepei ! :) :(
Igaz ez 91, 92 körül történhetett azóta biztos "belerázódtak" már a szakik...
Azt szokták mondani, hogy aki sohasem hibázik, az gyakorlatilag nem is csinál semmit. Egy jó szerelő is elnézhet valamit, de ez még mindig jobb mintha egy kókler kezébe kerülne akinek dunsztja sincs semmiről.
Üdv!
A tag érthet hozzá, nem kizárt, csak esetleg elnézett valamit... Mikor hazavittema blokkot, és beleraktama vázba, uyge akkor derült ki, hogy menet közben nem minden oylan gyönyörű. Na most szerezek egy kocsit, amin van vonóhorog, me rá egy utánfutót, ésvihetem fel egerbe :S:S:S
És az a legszebb, hogy lassan kezdődik a vizsgaidőszak, és lehet tanulni, eddig meg gyakorlaton voltam.
:'(
:'(
Hát elég kellemetlen, hogy a márkaszervizben trehány munkát végeznek. A jelen esetben egy filléres alkatrész rosszul visszarakása nagy galibát okozott, ezt le kell verni rajtuk. Az a gond, hogy aki kicsit ért a motorhoz/autóhoz, az ki tudja szúrni ezeket, de a többiek nem és őket érheti ilyen. A hagyományos szerelőkkel is vigyázni kell, ha bemegyek a műhelybe és látom hogy halomszámra állnak a javításra váró motorok, akkor oda biztos nem adom be javításra, az ilyen minden gyorsan összedobál hogy mielőbb túl legyen rajta. Sajna nem mindenki tud házilag javítani, ezért a rizikó fennáll hogy ilyenbe fut bele.
A végén még a láncfűrészek, fűkaszák is zöldkártyára lesznek kötelezve?:-)
És igaz, hogy vannak akik Adblue nélkül csinálják meg az EuroV-öt, a Scania az egyik ha jól tudom és ami biztos hogy az MAN-é is ilyen lesz.
Én a geotermikus térképek alapján nem mondanám, hogy elönti az országot.:) Az igaz, hogy mindenhol "van", de csak nagyon kis részen térül meg emberi léptékben a befektetés. Napenergia meg szinte mindenhol megtérülne, ha nem aranyár lenne.
Én egyszer vittem szerelőhöz a vasat, karburátorszinkronra, egy hétig állt náluk szezon közepén, összetörték az egyik prizmáját, került bele 60 km (még a napi számlálót sem forgatták vissza) és természetesen nem csinálták meg. Cserébe elvihettem a szinkrontesztert egy órára. Ennyi.
Én már nem tudom mi van ezekkel a szerelőkkel... Haverom Aprilia-ja mostanában ment tönkre, mert a kötelező szervizkor szekunder láncot cseréltek, biztositék forditva flerakás, lánc menet közben szétválás, blokkbagyűrődés, blokk kettérepedés :( Ennyit erről. Hangsúlyuzni szeretném, hogy ez egy !Aprilia! márkaszervizben történt.
Üdv!
MEgntcsak okosabb lettem... sose add ki szoci motorodat a kezedből, mert megharagszik. Elvittem szerelőhöz, hogy nézze át a blokkot, és cserélje ki a rossz fogaskerekeket. Eddig dobálta a 2-3-at ha rossz hangulata volt, most már nem motorozható :D:D:D Szép az élet!!!
A napenergiára visszatérve: A napenergia nálunk nem is annyira nagyon jó, de a geotermikus energia elönti az országot, amit már reklámoznak is, hogy egy-két újépítésű lakótelepben már az van
Hja, visszatérve a megújuló energiákhoz... Itthon az energiafüveknek meg a napenergiának lenne nagy esélye, ha támogatnák. Nálunk átlagban több a napsütéses órák száma egy évben, mint Ausztriában, itt mégsem látok napkollektorokat, pedig egy alap rendszerrel már ki lehetne váltani a melegvizet, itthon is!
Ehelyett nyomatják a szélenergiát, mert az EU miatt ugye kötelező valami, de persze ezt is külföldi vállalkozók telepítik, hajrá nemzeti gazdaság! Elnézést az offért, de ha erről a témáról van szó, ez mindig kikívánkozik belőlem...
Ha érdekel Honda CB350T, akkor tudok eladót, az pont ilyen.;)
Szinte az összes kúton, még Romániában is lehet kapni AdBlue-t, igaz sok helyen csak kannában. A tgk gyárak szinte csak EuroV-öst adnak ki a 40t-ás kategóriában.
Ehhez mérten teljesen normál, ha a motorkerékpárgyárakat is kötelezik környezetkímélőbb motorok gyártására.
Olyat én is megnéztem volna szívesen.:-) a 4T mindenképp drágább, de a környezetvédelem mindenekelőtt...
Egyébként pont az olyan 350 körüli 4T hiányzik a hazai kínálatból, ami jó még egy Akorl jogsihoz, lehet vele túrázni, van elegendő nyomatéka, ami egy 125-ös, 250-esnek nem igazán van.
Hivatalosan 2009-ben kell az Euro V, de már jópár gyártónak készen van ez, lehet előbb piacra is dobják, pláne ha kedvezmények lesznek a mielőbbi bevezetésre.
Az AdBlue töltőállomások nem tolonganak nálunk, még ez is akadály.
Ezt alaposan benéztem, bocs, 350 4T nincs még, összekevertem a 250-esükkel.
Az, hagyján, de még a fűnyíróknál, láncfűrészeknél is meg fog szűnni a 2T.
Nem csak a többletkölség miatt nem vették az EUROIV-eseket, hanem mert nagyon hírtelen vezették be, és részecskeszűrő-hiány lépett fel a piacon, 3000-4000 Eurót Ausztria, Németország, most már Csehország is, viszonylatában kb 1 év alatt behozott volna, mert ezekben az országokban már jelentős kedvezményekben részesülnek a környezetkímélő tgk-k.
Egyébként már az EURO V-ösök jönnek.
Én úgy tudom, hogy az EU mindenáron korlátozni szeretné a kétütemű motorok gyártását, ezért az 50ccm feletti motorkerékpárok gyártása már majd mindegyik EU országban tilos. A Jawa is ezárt állt le a 350-es gyártásával, igy a kispénzű motoros helyzetéz kezdik lehetetlenné tenni. Mostanában hallottam, hogy nemsokára kijönnek (vagy már meg is történt) a 350-es 4T gyártásával, ami azért jóval drágább lesz a réginél. Mindegy, kár érte, azért
szivesen megnéztem volna egy új konstrukciós kéthengeres 350ccm-es Jawát 2T-ben rezóval, membránnal, 5 sebis kazettás váltóval, gyújtásvezérléssel, speckó keverékolajozással...
A kétüteműekről annyit, hogy egy robogó önmagában nem nagyon környezetszennyező, majd akkor lesz itt is komoly szabályozás, ha tömegszámban terjednek el a nagyvárosokban, felváltva az autókat, tömegkezlekedést, ugye ezzel mennyivel könnyebb közlekedni a dugókban. A 2T mocikat is meg lehetne csinálni kisebb emisszióval is, csak ugye az is többletköltség, magasabb ár, amit a piac nemigazán bír el. Dízelek is jó példa, az Euro-IV-es norma bevezetése a haszonjárműveknél kb. 3000-4000 eurós többletköltséget jelentett, ennyivel bonyolultabbak lettek a motorok illetve a kiszolgáló berendezéseik, és a fuvarozók inkább vették az Euro III-ast amíg lehetett, volt haladék.
Minden ami jó vagy hasznos, az a határon kívül marad és ez biztosan nem véletlen. Tőlünk nyugatra lásd hibrid járművek, bioetanol, napraforgóolaj és társaik mind jelen vannak, és aki ilyen járművet használ az kedvezményekben részesül. Vajon miért nincs például gázüzemmel működtetett busz Pesten, amíg Bécsben halomszámra akad?
Nem lehet,csak használtan forgalomba helyezni Magyarországon.Továbbfejleszteni?Olyan mértékben nem lehetséges,h megfeleljenek.A köbcentihatárról nem tudok annyira össze vissza van.Gyártanak még kétütemű motorokat,sajnos.A legnagyobb gond mégsem ez,hanem a diesel üzemű gépjárművek.Főleg a régebbi típusok,illetve a munka és nehézgépek.Az autóbuszok valami brutális értékeket nyomnak (igazi ikarus rulz),és akkor még nem beszéltünk a máv bzmot típusjelzésű gyönyörűségeiről,pluszba nemrég vettek motorvonatokat még,ez igen,ez fejlődés.Az új diesel járművek ugyanakkor már nagyon alacsony értékeket produkálnak,ezekre természetesen semmi kedvezmény nem jár,hiszen Magyarországon vagyunk.Az elektromos járművekkel ugyanez a helyzet.Van elektromos motorkerékpár is (mióta már!!!) mégse látsz egyet se vajon miért :)))))).Miért nem használunk napenergiát,miért nincs szelektív hulladékgyűjtés,miért nincs geotermikus energia felhasználás széles körben?Mert ezt kívánják egyes társadalmi rétegek.Egyébként egy kétütemű KTM kibocsátási értéke egy ugyanolyan köbcentis mondjuk MZ-hez viszonyítva,hát mit is mondjak,off...
Ha jól tudom, akkor köbcenti határ van, de nem tudom mennyi. Van egy olyan sejtésem, hogy csak smkp lehet kétütemű.
Most hogy van ez a dolog a kétütemű mocikkal az EU-ban? Lehet kapni most újonnan egy halom típust, akkor Jawa-t, MZ-t miért ne lehetne forgalomba helyezni? Van köbcentihatár vagy olyan emissziós értékek vannak meghatározva amit ezek már nem tudnak, illetve a gyárnak már nem éri ehhez továbbfejleszteni?
Viszonyítás kérdése, egy F650-es még 10 évesen is kb. 700ezer, a 2000 utániak 1milla fölött, ehhez képest nem biztos, hogy drága. A husjung asszem olcsóbb, de még a nevét sem lehet kimondani:)
Nem csak hasonlít hanem ugyanaz.Viszont az ára szerintem elég borsos.
Van egy eladó Jawa-ra való vadi új, fekete bukócsövem. A 350/640-es Tramp-hez vettem, de csak úgy menne rá ha átszabnám a tank burkolatot, de ezt nem teszem.
A régebbi típusokhoz tuti jó. 8 ezerért eladnám.
A 650-es Jawa blokja megszólalásig hasonlít a BMW F650-es blokkjára, ez viszont a cseh ár alapján 1,4 miilió alatti áron nem lehet olyan rossz választás.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|