:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Még mindig keresek 634-es gázszektor-alkatrészt... senkinek sincs bontott Jawaja ?
Ha Győrben nem kapsz (A Tranzit Bt-nél érdemes megkérdezni esetleg van-e nekiki), akkor irány Jarovce, Pozsony előtt egy kis falu, ott van egy Jawa bolt elég sok alkatrésszel.
Most ez tényleg ennyire nehezen beszerezhető alkatrész vagy csak nincs aki segíteni tudna?Esetleg képet merre találni arról,hogy a motor hogyan nézhetett ki?
Csigusz, én akkor tapasztaltam hasonló jelenséget (hogy néha megy mint atom, máskor meg csak vánszorog, a töltésvisszajelző meg villog) amikor volt egy enyhe zárlatom:
Mivel kivettem a légszűrőházat, az oldaldekli mozgott, és hozzáért a fesszabályzó vezetékeihez, kikoptatta a szigetelést, és néha enyhén rövidre zárt.
Haveromnak meg pl, az index-körben volt zárlata, de nem akkora, hogy levágja a biztosítékot, csak épp akkora, hogy a töltést és a gyújtást bizonytalanná tegye. Aztán egyszer mikor véletlenül mégis kiment az index biztosíték, rácsodálkozott, hogy egyből jobban kezdett húzni a motorja, meg helyreállt az alapjárat is.
Szerintem nem hülyeség az elektronikát úgy bekötni, hogy külön biztosítékon legyen a fő világítás, külön az indexek, gyújtás stb. Igy ha valahol zárlatos vagy csak kiveszed pl az index kör vagy az első lámpa biztijét és máris kiderül, hogy ott van-e gubanc vagy máshol kell keresni.
Hellosztok! van két Jawa Mustangom, ha kell valakinek v.milyen alkatrész, vagy komplett motor, írjon!
Hű az jó lenne .
Igaz ritkán de szoktam Györbe járni.
Elöre is köszi
Hali!
Én Győrben tudok egy boltot, ahol szénkeféket, bronz és egyébfajta perselyeket árulnak. Sajna címet most hirtelenjében nem tudok mondani, ha érdekel akkor utánanézek amikor legközelebb a belvárosban járok.
Akkor senki nem tud Cz hez pronzperselyt?
Elnézést, SKK-t kellett volna írnom, valóban szlovák korona. Svédet tuti nem adtam volna ki érte.:DDDD
SK, vagyis szlovák korona. Így már más a leányzó fekvése kicsit, nem? :)
Hali. Én melegítés nélkül raktam össze, igaz nem kalapáccsal mint az elő fordul pár ember agyában. A bal oldalába húzattam be a főtengelyt először, ennek a legegyszerűbb módja ha keresel akkora alátátet ami a csapágyházra pont felfekszik és elég erős majd a főtengelyre rá az anya és szépen tekerni kell. Amikor a menet elfogy akkor rakni kell a következő alátétet, és így szépen be lehet húzatni a helyére , gányolás nélkül is, a dinamó oldala bonyolultabb mert csinálni kell egy csavart amit ki kell fúrni hogy a 6-os csavarral a főtengely végére rá lehessen csavarozni és ezzel utánna szépen be lehet húzni a jobb felet is. Közben ügyelni kell hogy a fogaskerekek ne akadjanak össze és a váltótengelye a helyére kerüljön. Garantáltan nem húzza el a főtengelyt.
3200 svenska korona? Az durva. Igaz, az ottani fizetések mellett...
Szevasztok én még új vagyok itt ma regisztráltam, mert úgy gondoltam, hátha tudtok segiteni a problémámon.
Úgy 11 hónapja vásároltam egy CZ 125/453-as motorkerékpárt 1962-es gyártmányút.Az lenne az én két legfőbb gondom, hogy 1x kb durván 1000km után gyönyörű szépen lemerülök és bárhogy allitok a dinamón előbb vagy utóbb lemerülök. Ezzel a dinamóval még az is a gond, hogy ha pl begyújtom reggel akkor addig szépen tölt amig először be nem döglesztem kb legalább 10km megtétele után. Utánna ha visszagyájtom akkor ha elérem a 65-70-es tempót akkor a kis töltésjelző égőm a kilométerórában villog, mint alapgázon és ettől többnyire lemerülök. és nem értem,hogy miért csinálja ezt. A másik gondom az lenne, hogy mitől lehet az, hogy néha ugyanazon a szakaszon kitudok csavarni belőle 95-100-at, néha pedig csak 75-80-at se szél nincs se viz és csak magam ülök rajta. Ja és ugyanúgy futok neki a terepnek mindig. esetleg ha tudtok hozzá vmi jó beállitási trükköt akkor szivesen várom a tippeket. Előre is kösz mindenkinek.
Segítségeteket kérném!Elszántam magam,hogy megpróbálom a töltés problémát kijavítani a 634es 6V gépen.A töltés egy akksi berakás után ment el,miután fordítva lett bekötve az a rohadt akksi (lekopott a +,- jel és Murpy törvénye alapján pont beletrafáltam)de ez csak a pont volt az i-n mivel eddig is havonta kellett tölteni,annyira szar volt a töltésem.
A kérdésem: Hol találom azt ami ezért felelős,honnan látom,hogy szarrá ment,és mi a módja a szerelésének.Nem mertem eddig hozzá nyúlni,főleg mert ezen már elektronikus gyujtásszabályozó van.Most minden simán működik,tök jól megy alapjárat is álom,magyarul a gyújtásvezérlő modul nem sérült meg,csak az ami a töltést csinálja (gondolom a dinamó).Jó lenne már megcsinálni mert elegem van a hetente akksi töltögetésből és az indexet is csak vészhelyzetben használom,mint pl. a tompított helyett hejzetjelző szóval gondolom nem kell részleteznem mennyire gáz :S.Előre is kösz!
MZ TS-250/1-est cserélnék 125 ccm-es motorra (Jawa, Trophy, Csepel stb.).
Ja, a melegítéssel csak óvatosan, a 80-90 fok az igaz, nem nyílt lánggal melegítve. Ez sem a csapágyakban, sem a forgattyúházban nem tesz kárt, és így lehet jól szerelni.
Nekem 3200 SVK volt a főtengely felújítás, a két középső csapággyal, hajtókarokkal, centírozással.
Köszia gyors választ, a fórom közepe felé megtaláltam, hogy hogy is kell... Csak elkövetem azt a hibár, hogy ráfeszítetema főtengelyre. nem üt, hangot sem ad ki, de a csapágyak a melgeítés után nem az igaziak.. jobban mondva nem forog el rendesen egyik sem (középső igen) hajtókarok is forognak. Nem tudom, hogya csapágyakkal lett valami, vagy a főtengely szorul a forgattyúsházban???? de akkor anak hangja is lenen nemde? Lehet vihetem centíroztatni a főtengely? Mi pénzbe lehet ez?
Egyszerűbb ha letöltöd a szakirodalomból a szerelési könyvet, abban elég jól le van írva. Ami tuti, hogy melegíteni is kell, másképp nem fog jól sikerülni, mind a csapágyak berakásánál, mind a blokkfelek összerakásánál, főtengely behelyezésénél. És ráadásul ezeket a műveleteket viszonylag gyorsan kell elvégezni, mert ha kicsit is kihűl, akkor megszorul és lehet visszavenni, lehúzatni.
Üdv!
Azt meg tudná valaki mondani nekem, pontosan hogy is kell összehúzni a blokkfeleket? Miylen sorendben, és miyeln technikával kell összeszerelni.
Köszi
Hali! Tiszta sor, egyről beszélünk. Amit még nem említettem, hogy számomra ezek a mocik nem feleslegesek. Csak most hirtelen (hosszú külföldi út miatt) nagyon sok pénz kéne. Ha a feléért kelnének el akkor az nem oldja meg a helyzetet, akkor inkább megtartom magamnak és boldogan használom őket tovább. Mégiscsak szocimocis volnék, vagy mi a rák! :) Ennyi, értjük egymást azthiszem...:)
Nem azért drága, mert nem ér annyit, hanem azért, mert nincs rá fizetőképes kereslet.
Érdekies, hogy a német hasonló oldalon fel merik tenni pl. a BMW F650-est 100 Euroért, igaz a végén közel a piaci áron fog elkelni, de legalább mindenki nyertesnek érezheti magát, az eladó is, mert túladott feleslegessé vált holmiján, és a vevő is mert nem "megvette", hanem "megnyerte".
Szerintem magyarban is működne a dolog, csak kicsit bátrabbnak kellene lenni, és ha történetesen csak a feléért kel el valami, mint amire mi gondoltunk, akkor nyugodjunk bele, hogy ebben az országban az adott dolog ennyit ér.
Hali. Csak csinálj már egy képet a karbi rögzítésről, mert nagyon érdekel. Mz karbi vagy 28-as vagy 30-as, ezek szerint nem sok a jawanak. Előre is köszi.
Üdv!
Sikerült végre foglalkoznoma motorommal. A nemrég írt váltóproblémát nézegettem, és az furcsa enkem egy picit, hogy a léptetővillák mozognak a helyükön. A végükön lévő pöcök sokkal kisebb, mitna nút, amibe belemennek. Illetve mikor sebességbe vanank kapcsolva fogaskerekek, 1-2 mm-t mozdulnak el oldalirányba a léptetővilával eygetemben. Enek szabad-e így lenni, vagy szerdhetem szét az egészet, és indul a móka????
Ja ha valaki szeretne uygan ilyen tortúrát, akkor Eger Kocsis Gyula motorkereskedés ;)
Előre is köszi a segítségeket
Na tessék, mégiscsak fórumozok.:) Figy, ha mondjuk SD RAM-ot árulsz akkor műxik a licit, de a várható egy, vagy annál is kevesebb _komoly_ érdeklődő kivel versengjen? És alkudni itt is lehet. Leüti, megkapja a számom a többit meg megbeszéljük. Hja, de ha már így, a hasznaltauton is fent van az egyik, tessék, lehet nekilátni alkudni...:)
Hali ! 250-es ETZ "csatos" karbi van a gépemen, annyi, hogy a főfúvókáját cseréltem ki 130-ról 120-asra, szerintem ég és föld a külömbség, nem áll a benzin mint a Jukov alatt, tök száraz lett a blokkom és a teljesítménye is sokkal jobb a motornak.
sorszám: 12695 (80866)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-07 06:46:08)
Még jó, hogy idejében tájékozodtam a sportlégszűrőről.
Igazából a Pannónián nekem volt fémszitás mosható szűrőm, majd szereztem hozzá légszűrőházas oldaldeknit és nem éreztem különbséget, ezért is gondoltam sportszűrőre, meg helytakarékosság miatt. De maradok az eredeti mellett.
Valóban drágán adod őket! Nem értem, hogy nálunk miért nem értik az emberek a Vaterát?! Ennyiért a használtmotorokra, vagy a használtautóra kellett volna feltenned, ahol lehet alkudni.
Tapasztalatból mondom, hogy nem igazán jó a sportlégszűrő a Jawa-ra. A hangja nagyon jó, látványnak sem utolsó, de csökken a motor teljesítménye!!!! Az enyémen sincs már rajta.
Köszi az infót. Már hallottam mástól is hogy mz karbit rakott jawara. De valószínű hogy 125 mz karbi van fent. Remélem jól tippeltem. Fúvóka lett cserélve? Ha jól működik vele akkor én is ráoperálok egyet. Mert mz karbiból nincs hiány itthon. Mégiscsak stílusosabban lehet szívatni, nem kell túlfolyatni mint a régit. Hali
Pontosan melyik típusú Mz karbiról is van szó?
Hali Jawa350Speed ! A karbim is és a rögzítő betét is Peti74 féle, majd próbálok képet küldeni róla. Egyébként egy Jukov gyári karbinak a csonkja lett levágva kb. 3 cm. hosszban, szerintem egyből a tövénél, majd ennek a külseje annyira lett le esztergáltatva, hogy a Mz karbiba éppen bele lehessen préselni. A Jukov "csonk" belső átmérője meg kúposan tágul át fokozatosan a hengercsonk felől a karbi felé. Valóban kicsi a távolság az Mz karbi és a légszűrőház között, de egy teleszkópszárgumiből tökéletes közdarabot lehet vágni, nekem is így van. A szívatórésze meg a kormányra szerelt Simson szívatókar. A tapasztalatom, hogy sokkal jobban húz a gép, szerintem többet is pörög mint a gyári karbival. A fogyasztása is meglepő, sokan nem fogják elhinni, de a legutolsó túránkon 654 kilómétert mentem el 23 lityóval, ami 3.51 L/100 Km-re jön ki. Igaz 70-80-as tempóval mentünk végig DE benne volt a Mátra és a Bükk is.
Üdv.:Simi
Hát egy átlagos szocimotoros nem fog ilyen számításba egyhamar belefogni. Viszont aki nem ért hozzá, az jobb ha nem ad ki feleslegesen egy halom pénzt egy sportlégszűrőért amit utána dísznek kitehet az ablakba.
Sziasztok! Airbox a 4üteműeken is van és ott sem véletlenül. Sőt, az én gépemhez állítólag kár sportlégszűrőt venni, mert még senkinek nem sikerült vele normálisan bekarburálni.(szintén 4 ütem) Hogy milyen számítások kellenek a jó beállításhoz nem tudom, de ha valaki megosztaná, annak örülnék.:)
Természetes dolog, hogy a "sportlégszűrővel" nem megy jobban a motor, sőt... Ez azért van, mert a kétütemű motorokhoz szivástompitó ház (airbox) kell, vagyis a szűrő után adott méretű doboz, amiben a motor működésekor gázlengések alakulnak ki, és ez segiti a henger(ek) töltését a kivánt fordulatszámon. Lényegében ez egy szivásoldali rezonátor, ami ugyanolyan
jól teljesitménynövelő eszköz, mint a rezós kipufogó. Aki viszont a légszűrőházon akar módositani teljesitményjavulás reményében, azt figyelmeztetem, hogy az ideális airbox és szivástompitó kialakitása jóval komolyabb számitásokat igényel, mint a kipufogórezonátoré.
Sziasztok! Van két eladó Jawa-m, egy 634 és egy 638. Pofátlanul drágán adom őket :), de azért ha valakit érdekel nézze meg a Vaterán, a 32675340 és a 32676469 termékkódok alatt. Ritkán fórumozok, ezért inkább e-mail-re válaszolok, ha van esetleg kérdés, érdeklődés, anyázás...:)
Érdekes dolog ez a sportlégszűrő. Ugye kisebb az ellenállása, ergo jobb a hengerek töltése, kicsit javulhat a nyomaték, az erő. Viszont kétüteműeknél azt vettem észre, hogy nagyon nem mindegy a szívóoldali ellenállás mértéke sem. Igaz, hogy kisebb mopednél, de nagyon sokat kellett tökölnöm, mire a hiányzó légszűrő betétet egy megfelelő ellenállásúval pótoltam. Betét nélkül meg abszolút nem akart menni. Gyanítom, hogy ha a Jawa-nál sportlégszűrőt használnák, a karburátorba is bele kellene nyúlni. Nomeg meg kéne oldani a légszűrő árnyékolását, hogy a hengerekről jövő meleg levegőt ne szívhassa be.
sorszám: 12684 (80832)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-06 19:27:29)
Nem sürgős a dinamo most spórolva egész türhető. Viszont baromkodik a motor nem tudom mi akar ez lenni de a következőt csinálja: hidegen beindítom beindul kicsit jár leállítom és innentől a jó isten se indítja be csak berúgásnál van egyetlen ütem és kész aztán gyujti állítás és megy ugy ahogy de mért kell minden alkalommal gyujtit állítani? Bejelőltem ha arra gondoltok hogy elmászik. Ha kiveszem a gyertyát akkora szikra van hogy kiveri a szemem. Már egy marék gyertyát is cseréltem.
Még teljesen újj vagyok! Segítségre lenne szükségem a Jawa Cetka 250 Tipus-sal kapcsolatban.Az elöző tulaj elhagyta a helyrerako rugót a váltó és berugó karnál.Azt hol tudnám pótolni Győr közelében?
Sportlégszűrőt nem akarok, mert akkor szép torokhang lenne. Ja még annyit hogy a 638-as karbija 28 mm a 634 26mm, amikor szét volt szedve a blokk kibővitettem 28mm-re.
sorszám: 12681 (80825)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-06 19:23:10)
Valószínű 638. A motor 634, de valójában cz472. Lényegesen jobban harap vele a motor, de sokkal érzékenyebb a szennyeződésekre. Most rakok rá kis olasz benzincsapokat ami vízzsákos és van benne szűrő is, hátha segít valamit rajta.
Azaz 634-esen van 638-as karburátor?
Mi a tapasztalatod? Egyébként nem gondoltál rá, hogy kiiktasd a légszűrőházat, és sportlégszűrőt tegyél fel?
sorszám: 12679 (80823)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-06 18:49:05)
Ha érdekel 634-es dinamó, akkor megdumáljuk, csak ne legyen sürgős.
Hali. Az én motoromon is peti74-féle elektronikus gyújtás van. És a 12 v-os jawa karburátora. Engem az érdekelne hogy sikerült megoldani az mz karbit rászerelni. Mert sajnos a levegőszűrő közelsége nagyon lekorlátozza a lehetőségeket. Engem is érdekelne az igc-s vélemény. Ha tudsz a karbirögzítésről képet küldeni annnak örülnék. Köszi előre is.
Sziasztok Simi vagyok, az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata az IGC60-ról ami egy 350-es Cz-ben van, vagy 634-es Jáwában ? Nekem egy Cz-m van Peti74 féle Hall IC-s gyújtással és Mz csatos karbival és szeretnék bele IGC-t, ha jók a tapasztalatok. A másik, hogy ki mekkora előgyújtásra eszküszik, mert én most a gyári 2.8 mm-est vissza vettem 2.2-re, így lágyabban, szebben jár a motor, csak talán nem annyira pörgős, de még így is van benne nyomaték. Várom a tapasztalt motoros társak segítségét, előre is nagyon köszönöm : Simi
kössz az infot a tankra megpróbáljuk kihúzatni. Ami a dinamót illeti nem óhajtok egyenlőre beruházni pláne engem valahogy engem nem vonzanak a motor generátorok. Több ismerősömnek van MZ-je és csak szívnak meg szívnak a töltésükkel pedig az MZ állítólag megbízható fajta. Viszont a 634-eséről még csak eddig jókat hallottam csak szerezni kellene egy komplettet. egyenlőre viszont akkor marad a spórolás a fogyasztókkal 15W-os halogén refi + kb 10W gyujtás + minden jelzőlámpa LED-es így az össz teljesítmény felvétel talán 28-30W körül mozog a maradék meg talán elég a töltésre.
Sajnos nem táláltam esztergályost aki megcsinálná nekem a 125-ös czetemhez a bronzperselyt.
Akinek véletlenül van tartalékban vagy tud egy boltott ahol meglehetne venni,vagy rendelni.
Esetleg lenne itt egy esztergályos és megcsinálná nekem (persze nem ingyen)
lécci irjon.
ELADÓ, Jawa 250 (559) 1967-es, bordó, friss műszakival, törzskönvvel, újszerű állapotban, hibátlan blokkal, irányár: 135 eFt. tel.: 06-20-392-6266, debrecen
Na ja, egy benzinnel teli tank kevésbé veszélyes mint amelyik üres, csak a gőze van már benne.:-)
Gyufát is el lehet oltani a benzinben....csak a gőze gyullad annak is...ha belenyomja az ember akkor elalszik a tűz...csak gyorsan kell. :D
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|