:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hellótok.Jawa350/638 hoz kellene két kipufogó jó állapotban betétekkel együt Nagymegyer közelében aki tud írjon Köszi.
Üdvüdv! 250 es csepptankosról van szó?? mert nekünk van lehet van váz papirokkal.
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy nincs-e valakinek, illetve hogy nem tud-e szerezni valaki Jawa 640-es váltóvillákat. Úgy olvastam, hogy ezek az öntvény villákkal tartósabb és jobb lesz a Jawa 350/638-as váltója és ha már szét van szedve a blokk, akkor ezeket tenném bele a legszívesebben. Köszi előre is a segítséget! email: inkopeter@freemail.hu
Hellótok el adnám Jawa350-638omat Érdeklődni lehet az email címemen.
sziasztok! Meg elmondaná valaki nekem hogy hogy lehet szétszedni Jawa Ideal-nak a hátsó telóját?
Én még nem találkoztam vele. Vékony lemezből egyszerűen vágni kell egyet, vagy ha vastagabb kell lehet többet is. De az is jó megoldás, ha találsz egy kisebb méretű zégert ami pont belefér a rendes alá.
A váltó hézagolásához van külön erre a célra gyártott alátét? Ha van akkor hol lehet ilyet kapni, ha nincs akkor mivel oldjátok ezt meg?
Sziasztok van egy 250/559-es motorom szétszerelve papírok nélkül a motor fel van furatva bejáratós. Eladnám alkatrésznek,vagy ha valaki tud hozzá vázat papírokkal az is érdekelne(minden megoldás érdekel)az ára 35e.
ÜDv!
Tényleg rettenetesen kotyogtaka tengelyek, megigazgattam őket, de a 3-at így is dobálja.. ebből fogaskerék csere lessz...
CSak ne most hétvégén mennénk gurulni, és pont a Tatraba, ahová lehet kelelni fog :D
Ha finoman bánsz vele egy darabig még jó lesz. Az o-gyűrű alumínium agyba van beletéve, amire az acél lamella fekszik fel. Ha fém a fémen csúszkál sokat az nem fog jót tenni neki.
szerintem egyszerű lesz mert van egy másik komplett blokkom hozzá :) köszike de ha így használom akkor szarrá megy valami?
Lamellák alatti o-gyűrű kopott, vagy a fazék hornyai kiverődtek. Utóbbi reszeléssel gyógyítható, az o-gyűrűt beszerezni nem biztos hogy egyszerű lesz.
sziasztok.nemrég vettem egy 350-638-ast.olyat csinál hogy mikor indulok el szépen engedem a kuplungot és nekiáll rángatni meg furcsa hang jön belőle de mikor már elindultam utána tökéletes a kuplung.olaj van bennt.ja meg olyat is csinál hogy egyesbe behúzott kuplungnál adok neki egy nagy gázt és akkor is nekiáll rángatni.valakinek volt már hasonló problémája?köszi
TELÓOLAJ: Lengéscsillapítóolajat használj, úgy tűnik, az nem keményíti ki a szimmeringet. Azelőtt én másféle olajakat használtam, mind korán elkezdett szivárogni a fenti ok miatt. Egy éve raktam bele lengéscsillapítóolajat, azóta kifogástalan.
A kommutátorhoz használhatsz olyan csiszolót is, ami a rézcsövek forrasztásához való. Ha lehet, akkor a fémmentes kivitelűt használd.
sorszám: 12756 (81229)
( előzmény: pozsothereal, 2007-08-14 11:47:20)
Nem teljesen ertem hogy a gyujtasmodulon mit ertesz, nem hiszem, hogy vmi elektronyikus fesszabbal egybeintegralt gyujtasod van.
Ket lehetöseg lehet, illetve több is amiert nem tölt, forditott polaritas utan:
Mechanikus fesszab eseten a szenkefék szoktak atmenni szigetelőbe, a brutal nagy aramtol.
Elektronikus fesszab eseten is lehet ez a helyzet, megspekelve azzal hogy tonkrement.
Ezenkivul nezd vegig a vezetékeket, hatha oxidos a csatlakozo, ilyesmi.
A kommutator szeletkeket körömkefés szappanos v ultradermes vizzel surold meg.Majd szaritsd meg.
Viktor
Szasztok! 559-es hez hol lehet és érdemes normális +1-es dugyttyűt venni? Lehetőleg nem egerben készült förmedvényt. Ja és miskolc környékén.
Köszia segítséget. Az előző tulaj kicserélte bronzperselyre. A hézaggal szerntem nicsn gond, nagyon minimális a mozgása... de azért még majd ránézek
175 kcm-es? 477-es típus?
sorszám: 12752 (81190)
( előzmény: szocimotoros, 2007-08-13 17:24:11)
nekem van egy sport czetka jawam darabokban nem a legjobb állapotu de én megvoltam vele elégedve akinek kell az egész vagy alkatrész kel belölle érdeklödjön egyenlöre megvan mindene
Fú,szerintem mindenképp csak és kizárólag garázsba vele,ilyen motort nem hajtanák az utakon,öreg jószág az,plusz ha valami elromlik... hát nincs közel moszkva az tuti :).De van itt IZS fórum sztem kérdezd meg őket,a planétáról...
Ha kapcsolókörmök sarkai legömbölyödtek vagy a körmök nem merőlegesek már, akkor szét tud kapcsolódni.
A hézagolás nem olyan ördöngősség a váltó előtéttengelyen. Mérni a hézagot a bal oldalon lehet, mivel ott nem zárt a tűgörgős csapágy vége, átbúlyik rajta a km óra hajtáshoz a tengelyvég. Annál fogva lehet mozgatni és mérni az axiális csapágyhézagot, ami max 0,6mm lehet. A hézagolás egyszerű, a zéger alá kell tenni egy hézagoló alátétet. A jobb oldalon egyszerűbb, oda teli kell, a bal oldalon ugye egy furatos szükségés. Mindegy melyik oldalról hézagolsz, de óvatosan kocogasd beljebb a tűgörgős kosár hüvelyét. Ha beleraktad, újra kontrolláld le a hézagot.
Üdv!
Na sikerült összeapkolni a sárkányt újra,már simán veszia sebességeket, de a 3-at még mindig keygetlenül dobálja, és ez elég gáz, mert a bükkben lakom, és mikor lánykával motorozom, kicsit ciki, hogy fel-fel bőg a motor... Amit írtatok, hogy hézagolni kell, sajan nem értem, hogy mit, hova mennyit, és miért :S A szerelési utasításon meg nem igazán tudok elmenni, Ha valaki akár e-mailcímre is le tudná írni, hogy pontosan hová is kell az a hézagoló, meg miylen, az jó lenne.
Új kérdés. A léptetővila vezetőpecke kotyog a nútba (mármint ait most vettem nemrég, gyárilag kisebb, minta régieké) ez okozhatja azt, hogy dobálja a sebességeket?????
Hát pár dolog csöröghet, jó lenne tudni legalább nagyjából hogy honnan jön a hang. Mert csöröghet egy kopott hengerben a dugó vagy csapszeg, de akár a megnyúlt primer lánc is beleverhet a blokkba.
Ha a tolattyú nem szorul és könnyen jár, akkor nagy eséllyel fals levegőt szívhat, legfőképp a generátor alatti szimeringnél, de van még több hely is ami miatt ezt produlkálja: hengertalp, hengerfej, szívócsonk.
Bocsi, de véletlenül el írtam a számo Jawa 638as akart lenni.Köszi írjatok.
Hellótok a segítségeteket kérném. Van egy Jawa 634-em és nagyon csörög benne valami, de nem tudom mi. És ha a gázt meg húzom és vissza engedem a fordulat fent marad magosan.Kérem ha valaki tudja miert van ez írjon az email cimemre köszi mindenkinek.
Esox benzin/levegő arány változtatásával nem próbálkoztál még? Hátha az az oka, hogy túl sok cucc jut ki elégés nélkül a hengerből...
A rezó csövekkel nekem is csöpögött mindíg, a czetka szivarokkal valahogy ez abbamardt.
Srácok érdekelne a véleményetek:
felajánlottak egy olcsó Planeta 1-est, felújított blokkal (csapágyak, főtengely), de felújításra váró külsővel és hiányzik a porlasztója is. Összehasonlítva a Jawa-val mik a pozitívumai / negatívumai, szerintetek érdemes-e váltanom a jaffáról erre, ha befejezem a felújítását?
Nekem egy 638-as twinspotorm van enyhén átalakítgatva. Csepptank, izs-kacsafarok-sárvédő hátul, saját készítésű ülés, czetka szivarvégű kipuffogók, sport szűrő.
Jó kis gép, régen sokat szívtam a vezetékelésnél elkövetett hibák miatt (előző tulaj műve), de most egész jól megy bár dombon felfelé néha erőtlen egy kicsit, mióta a rezó csöveket czetkára cseréltem. Haverom szerint állítani kéne a porlasztón. Néha induláskor amíg be nem melegszik kihagy az egyik henger. Sokan erre rögtön rávágják, hogy állítsak gyújtást mert az a tipikus jawa hiba, de az alatt a 4 év alatt amióta nálam van nem állítódott el, ott sosem volt semmi bibi.
A rezó csöveket utáltam, mert mindíg folyt a könyöknél az olaj belőle, meg valljuk be elég rusnyák is voltak.
Neonknight, köszönöm szépena a tanácsokat, mert már tanácstalan voltam,mert ezt a hibát nekem midenki a köbcentiméterre fogta, hogy csak 125-ös, tudod csak néha zavart, hogy 125-ös és megy mint a sárkány néha meg nem. majd meglátom, hogy mit tehetek.Tudod amikor megvette, nagyon nagyon sok baja volt, mert az előttem lévő gazdája szerintem fele annyit sem törődött vele mint én. A kuplungom nem nyitott ő csak annyit mondott, hogy hideg az olaj a váltóban, ami kb 2dl volt amikor itthon kiengedtem, de ő azt mondta, hogy drága olajat tett bele, csak nem tudom, hogy hova, mert a váltóba biztos, hogy nem. csak nagy lejten tudtam belőle a 70-et kiszedni egyenesen csak 60.A henger megvolt furatva, de a főtengely jobra balra szaladgált a blokkban majdnem 2milimétert. A főtengely kuplung felőli részéra tettünk kettő db rézcsapágyat a lánchajtó fogaskerék alá és minde ok lett, mert amúgy a csapágyak nem voltak kiverődve. Ezt a trükköt tudom ajánlani másnak is, mert nekem bevállt. Alapjárattal kapcsolatban csak annyit, hogy az nekm gyönyörű téle nyáron, hideg motorral és meleg motorral egyaránt. Neked milyen geppered van? Van vele vmi gondod jelenleg? Ha van irj nyugodtan megpróbálok én is segiteni ha tudok, vagy legalább is tanácsot kérni másoktól és leirni.
Sziasztok! Keresek egy Jawa250/559-es főtengelyt. Ha volna valakinél és postán el tudná küldeni (vagy közel lakna: D-Somogy).
Másik kérdés: Gyárilag volt 'panelka' feketében?
Üdv! Péter
Az biztos jó és tuti hidegben sem fog annyira besűrűsödni, hogy zavaró legyen.
Ha a benzinbe valóra gondoltál, szerintem felesleges és drága is szintetikus meg méregdrága olajat beletenni, de azt hiszem erről már volt szó. A mai Arol 2T sem azért ugyanaz ami hajdanán volt, ezek az öreg vasak ezzel is bőven el tudnak menni.
Speciel nem a telóolajra írtam ,de mindegy...Telószárba én telóolaj+motorolaj keveréket szoktam tenni..Olyan fele-fele arányban..Nekem jól működik vele...
Akkor milyet javasolsz a telóba, sima motorolajat? Vagy mást?
Udw mindenkinek.
tegnap sikkerult szert tennem egy jawa 250-esre 1967-es evjarat. A cel az OT-s vizsga lenne. Ezert abban kenek segitseget hogy minel tobb informaciohoz szeretnek jutni a motoral kapcsolatban, hogy-hogy is kellene kineznie.
segitseget elore is koszonom
Nem értem, mit kell ennyit törődni az olajjal...kétütemű ezeréves vasak...azoknak az a dolga, hogy füstöljenek, meg olajozzanak...
Lehetőség jobb bele a lengéscsillapító olaj, ha benzinkútnál nem kapsz, próbáld meg autós vagy motoros boltban beszerezni. Többen is gyártanak, pl itt van egy:
CASTROL
Sziasztok!
Milyen olajat szoktatok önteni az első illetve hátsó telókba (638)?
Már néztem a benzinkúton, van-e lengéscsillapító olaj, de nem lehet kapni.
A könyv asszem 10W-30-asról ír előre. Hátul valami hígabb olajat öntöttem ki belőle, olyan hígat, mint a lengéscsillapító olaj. De ha ilyet nem lehet kapni?
Előre jó lesz a 15W-40-es motorolaj is?
Nos, nekem 638-as van, 33-as keverék és a következőt tapasztaltam. Győr-Kapuvár útvonalon lakott területen kívül 4000-es fordulatot tartva a kipufogó vége teljesen száraz lett, olaj szinte nyoma sem volt, és a színe is olyan barnás volt. De amint mentem 5-10km-t 3500-as fordulattal, megjelent az olaj, fényesen csillogott a lecsapódott olajtól. Szerintem a 2000-es alatti fordulatszám nagyon kevés még városban is, én ott 2000-3000 között használom. Ha nincs az az éles, pattogó hangja a kipufogónak, tompa, csendes, akkor jól tele van olajjal, nem ártana egy alapos tisztítás az egész rendszerben.
Szerintem a városi közlekedéstől és az 1:30-as keveréktől eléggé kokszos lehet már a kipufod belseje. Én 1:33-al küldöm az tökéletesen jó.
Hell.Mi a jó istenért van az, hogy a 350-634-es okádja az olajat a kipufogókból? Pedig mint egy gyémánt úgy bánok vele, hetente szinte le van mosva, minden, nem igaz miért csinálja? Lehet az oka az h 1:30ast használok (dehát mindig is ilyent használtam).Nem igaz, okádék amikor nézem a kipufogót hátulról,tök olaj. Ugyanaz az olaj, benzin, gyertya... eddig nem okádta. Minden más renben van nagyon is. Lehet h azért mert városba járok vele és 2000 fölé nem nagyon pörgetem??? És ki kéne már égetni? Egyébként nem tudom miért, de mióta megvan más hangja van mint a többi jawanak. Sokszor mondják is milyen tiszta mély hangja van, nem az a tipikus wartburg feeling mint egyébként a jawák. 634-es a TwinSport kipoufogókkal, talán ezért lehet, gondolom. Lényeg ez a mocsok olajfolyás a kipufogóból az agyamra megy, mindig törölgetem... lehet tulságosan kimélem?
A bolt neve: Carbosint Kft., az Arany János utca 29. alatt található, de sajna aug.21-ig zárva vannak.
Na, legalább már tudja valaki, miről is beszélek... nincs ötleted neked sem, hol lehetne ilyent találni ?
Ez jó, én is tempomatnak szoktam hívni ismerősök meg csak röhögnek pedig tényleg full olyan.:)))
Köszönöm megnézem. Pozsony? Jaj sejtettem,hogy ez itthon nem fog menni :(
Hali. Van egy TS jawa motorom blokk nélkül. Alaktrészeket eladnám róla, ha érdekel valakit annak küldök képeket is róla. Van még jawa generátor állórészem 3 db, és egy forgórész, ez mind használt. Kecskemét mellet lakom.
Köszönöm, de a 634-es egész másként néz ki. A gázkar feszességét lehet állítani (valaki találóan korai tempomatnak hívta).
Ez a kormány jobboldali műszer (vészleállító+gázbowden)? Nekem 638-hoz van, ha csereszabatos és kell, akkor állok rendelkezésedre.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|