:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szerintem jobban járnál, ha közvetlenül őket hívnád...
No meg nem volt egy anorexiás tipus sem!
sorszám: 12819 (81777)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-21 17:55:15)
Éppen az a lényeg az ikerhengeresben,hogy a dugattyúk nem egyszerre érték el a vezérlő nyílásokat.A Ternai részletes magyarázattal szolgál.
Igen csepelben volt ikerhengeres de a hátsó henger hűtése nem volt tökéletes és megragadt, ez miatt taknyoltak vele páran és ott is maradtak ezért megszűnt a gyártása.
Nem kioktatás ,csupán a pontosság kedvéért.Az ikerhengeres motornak közös az égéstere,a többi úgy van ahogy írtad.
Ha elolvasod a hozzátartozó magyarázatot,megismered a többi lényegi eltérést.Ikerhengeres motorokat nagy sorozatban a Puch gyártott,de készült250-es Csepel is ikehengeres változatban,meg a nürnbergi Triumph is készített ikerhengerest viszonylag nagy sorozatban.Mind ezt megtalálod a Ternaiban
Ja.Több is készült ezekből,eléggé érdekes elgondolás...mondjuk abban az időben mindent kipróbáltak,ezért vagyunk ott ahol most.Én legjobban igazából az elektromos motorokat várom (van már de kevés még).Addig marad a jawa :D
Eggyel több az y de sebaj :-)
Én is pont erre gondoltam hogy közös a hajtókar, csupán az nem világos, teljesen egyszerre járt-e a két dugó, meg tudták-e oldani.
Köszönöm a reagálásokat, eleinte én is a 350-esért voltam oda (elsősorban a köbcentik miatt) de átalakítás szempontjából jobb egy 250-es...illetve a hangja szerintem elég jellegzetes, nem egészen Pannonia annál jobb :)
Meg a 250-esbe belepasszol a régi 350-es blokk és ugyanott vagyunk :)
amugy nekem 70-80-an bőven elég csak MZ-be a nyomaték,azt lehet keresni, hídon mindig visszakellett kapcsolnom 3-ba hogy kellően ki lehessen pörgetni, na mindegy csak ennyit fűznék hozzá a dologhoz.
Üdv,Péter
Én mentem már 559-el, meg van egy Twin Sportom, hát a két motort ne hasonlitsuk össze, mert a kettő más világ. A 350-es is nyomatékos motor más motorokkal összehasonlitva, de a 250-es nyugodtan mondhatom, hogy 2500 fordulatig nyomatékosabb. Másik dolog, hogy amikor 350-esen 3500 fordulattól 'elszabadul a pokol' , akkor a 250-esen már fogyogat az erő. Mindkettő kiváló motor, de teljesen más feeling, mindenki a neki tetszőt látja jobbnak.
Szev!A Ternai könyvben láttam olyan ikerdugattyús megoldást,ahol egy y alakú hajtókaron két dugattyú ment egyszerre.Ott így definiálták az ikerdugattyús megoldást,szerintem ezt nem igazán alkalmazták széles körben.A jawa 350 az soros kéthengeres.Végül is nem azért írtam,hogy okoskodjak,csak most ahogy mondtad eszembe jutott,és gondolom érdekes lehet,a kötetlen csevegős fórumon már volt róla szó,érdemes megnézni a könyvet,nagyon jóóóóó.Szeva!
Hát, az 559-est hangilag elég jó össze lehet keverni egy Pannóniával, viszont a 350-est semmivel. Persze a hallás szubjektív dolog.
559-est sajnos nem volt alkalmam vezetni (gondolom nem is lesz), de a teljesítményadatok eléggé önmagukért beszélnek. Egyszerűen nem hiszem, hogy hasonlítható lenne egy 634-eshez.
Engem nem is érdekel, hogy ikerdugósnak hívjuk-e vagy sem (megjegyzem, a kispolák sem ikerdugattyús, csupán együtt járnak a dugók) lényeg, hogy meglegyen az a két henger és a 350 kcm. Persze mindez egyáltalán nem számít, hiszen nem nekem kell 250-es Jawa. Én csak kibiceltem. :)
sorszám: 12807 (81759)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-21 07:00:36)
Figy,nem tudod nyomják még a jawa-t?A honlapjukon minden 0 Ft,egy időben nagyon gondolkodtam a Dandy-n.Ha megy még a bolt jawa motorok terén érdekelne a dolog,alkatrészt már rendeltem tőlük a 350-eshez régebben,akkor még lehetett új 4T 125ccm jawa-t venni nem tudom most mi van.Ha valaki arra jár megkérdezné,illetve felvilágosítaná őket,hogy néha frissíteni kéne a weboldalt... :)
Újpesti Motorcenter
MA-DEKO Mobil Bt
1047. Budapest, Kisfaludy u. 10.
Hétköznap:
Hétfő-szerda:8-17-ig
Csütörtök-péntek 8-18-ig
Szombaton: 9-13-ig
Telefon+fax: 360-1034
06203954277
06705226383
Jó sok pénzt vigyél...
Hali. Én is hajtok 250-es csepptankost. Van mikor két személyel de sokat egyedül. Én az alföldön lakom de azért akadnak emelkedők erre is, az utazósebességgel lehet vele közlekedni felfelé és lefelé is. Kicsit zavar azért néha a végsebessége, de belenyugszom. Na ezért van 350 Cz-m is ezzel már lehet "száguldozni". Egyébként ha motorral taknyolsz akkor elég 50 km/h -is és az is halálos. Ja a bukókat is csak 25 km/h ütésre tesztelik. Szóval 70-80 utazóval már ki lehet eggyezni.
Ja és még valami Elég sokáig intim kapcsolatom volt egy 150-es mz vel az igaz hogy sík úton fürge de mihelyst mutatsz neki egy emelkedőt rögtön gondolkozni kezd és nem megy míg az 559-es ugyan lassan megy sík úton viszont emelkedőn csak megrántja a vállát és megy tovább ugyanúgy szóval ki ki döntse el hogy neki mi kell sebesség vagy nyomaték mert a kettő nem összetartozó pár
levendel! Az hogy a 250-es ben nics erő hát próbálj ki egy felújított példányt és ne pörgesd mer a hosszúlöketű motor alacson fordulatszámon húz jól. Másik a 350-es nek már ha a 634-esre gondolsz sokkal magasabb a hangla ugyanis a 350-es 2 db hengerbőlfelváltva pufog ki egy egy 40-es cső+dobbba míg a 250-es egyetlen 250-es hengerből egyszerre 2*40-es cső+dobba pufog egyenesen következik ebből vajon melyiknek van öblösebb hangja? Az már más tészta hogy illik kiégedni a dobot és a csöveket hogy szép hangja legyen.
Hm, érdekelne. Utca - házszámot tudnál mondani ehhez a Majtényihoz? Ő amúgy egy szaki, vagy alkatrészbolt?
köszi!
Figy, erre van egy tök jó módszer. Azt a műanyag-gumi tömítőt kell kicserélni, ami a kuplungkiemelő pálca mellett hivatott tömíteni. Egy alumínium alkatrészről van szó, amit a műanyag helyett kell beszerelni. Nem tudom, mennyire elterjedt a szerkezet, Majtényi árulta egy időben Újpesten, én tőle vettem (volt neki bőven, fürtökben állt a műhelyében). Azóta egy csepp olaj sem jött át a váltóból.
Hali. Mutass nekem légysz ikerdugós 350-est. Én még olyan nem láttam. Kéthengeres van de az nem ikerdugós. A kispolski az olyan, de az meg nem jawa :-). Na nem kötözködni akartam .
Nem akarok okvetetlenkedni, de az a 250 kcm nem egy nagy durranás még a 150-es MZ-hez viszonyítva. Bár az 559-es nagyon szép motor, viszont se erő, se öblös motorhang nem jár hozzá. Bezzeg egy 350-es ikerdugós! Az akusztikusan és nyomatékilag már gyárilag meg van csinálva! :)
Nem tudom, hogy van ez a 638-nál, de én még nem láttam olyan motort ami ne eresztene a szekunder lánckerék környékén. Nekem napi 1-2 csepp, haveromnak napi 1 tócsa, másik havernak valamennyi. Cseréltem szimmeringet (szart se ért, ugyanúgy csepeg), forgattam a váltó-előtét tengelyt, cseréltem rajta gumigyűrűt, FBS-eztem a másik váltótengely végét, cisnáltam mindent, mindig csöpög. Most már b@szok rá, mert: 1. jelzi, hogy még van benne olaj, 2. keni a láncot (mit nekem mikrokontrolleres lánczsírcsöpögtető), 3. legalább lemosom mert ronda...
Amúgy most jöttem meg Pécsről, Balcsiról, stb jó 600 km, minden OK, leszámítva a jégesőt.
Köszönöm szépen az útmutatást vmikor a héten sztem meg is csinálom. már semmit semcsillapitanak szerintem egycsepp olaj nincs már bennük. Mégegyszer köszi!
Háj.
A telószétszedést úgy kell elkezdeni,hogy a felső felfogatási pont alatt közvetlen a tengely el van lapítva, azaz be van reszelve asszem annyira, hogy 8-as kulcsot rátéve meg tudod fogni. Tehát,ha megfogtad a tngelyt, akkor átdugsz valamit a teló felső jukán, és elkezded csavarni úgy, mint ahogy a csavart laztod, tehát, ha a felfogatási pont felfelé esik, akkor orajárással ellenkezőleg. így lejön a teteje, meg a burkolatot is le tudod szedni. Ezután a teleszkóp alját befogod egy satuba, és a teló tetején, ott, ahol a tegely elkezd látszani van egy anya. Na ezt az anyátki kell lazítani, és ygx szét tudod húzni. Aztán,amikor rakod össze, akkor vigyázni kell,hogy ne legyen levegős belül, mert akkor szart sem értél el az egésszel. Ami még lényeges, hogy az előbb említett felső anya közepében van egy O gyűrű. Na ezt feltétlen ki kell cserélni újra, mivel emiatt lesz levegős, és emiatt folyik ki az olaj.
sorszám: 12795 (81708)
( előzmény: peci sufnija, 2007-08-19 16:36:36)
Hello!
Most adtam el a chopperesített mz-met....elég szar érzés... :((
De ezzel véget ért az 125-ös MZ korszakom és mostmár egy JAWA-ra vágyom... Ebbe tudna vki segíteni?? :))
Műszakival rendelkező 250/559-eset keresek megvételre!
Péter
A tank repedése a felfogófülnél 634-638 -asoknál tipushiba. A haverjaim közül már többnek előfordult, sőt tavaly nekem is. De jó hegesztés után garantáltan nem reped el megint. Úgy látszik a gyárban nem birták rendesen ráhegeszteni azt a fület, az én esetemben viszont azért repedt el, mert az előző tulaj úgy használta a motort, hogy a tank nem feküdt a váz gumipogácsáin hanem csak simán a vázon és megfeszült a tartófül, elrepedt :(
Sziasztok!Van egy Twin Sportom régi hozzászólásoknál olvastam,hogy létezik jawahoz gyujtásjeladó és elektronikus előgyujtásszabájzó ha valaki tud segítsen:hol lehet beszerezni, mennyibe kerül, milyen a cucc.Köszi
Milyen motorod van? Nekem 634-esem, nekem is el volt repedve a bal oldali fül.
Sziasztok!
Ma hoztam haza egy 638-ast műszaki nélkül,
érdekelne,hogy mennyibe kerül az eredetvizsga,átírás,műszaki,biztosítás,teljesítményadó.
Nekem meg kis fejtörést okozott mire rájöttem hogy mit keres olaj a blokk tetején a karbi alatt. Nos nem az folyt túl, hanem kirepedt a tank az egyik felfogó fülnél, akkor az hozzá van hegesztve/forrasztva. A benzin szépen elpárolgott mire a légszűrő ház hátulján szépen lecsurgott, és maradt az olaj. Az elején még az is felmerült, hogy váltóolaj, de sehol nem látszott repedés a blokkon. Jövő héten viszem megjavíttani a tankot.
Kösz, megyek megnézem mi lehet, leengedek az olajból, megmosom a motort és ha aztán is szivárog, akkor jöhet a további fejtörés...
A tengely végében van két műanyag kis pogácsa, a kettő között pedig egy pici o-gyűrű, ha az kikopott, ott is tud olaj szivárogni.
A távtartó még jó volt, szépen feszült rajta a szimering. A csere olyan 5 napja történt, azóta nem eresztett, igaz, nem is
mentem vele csak 5-6 próba km-t. Aztán ma reggel hazajöttem vele motorostaliról, hosszabb út, 2 személy, felmálházva, nem tötyögtünk, nagy dombok, nem lehet, hogy felforrósodott a sok olaj, felhigult, az meg kicsorgott a kuplung kinyomórúdacskájánál?
A több olajtól nagyobb lehet a nyomás a váltóban, szerintem eressz ki belőle a szintjelzőnél annyit hogy jó legyen a szint. Ha jól emlékszem, a kislánckerék mögött egy távtartó van, azon fut a szimering. Nem lehet hogy abban már van egay kis horony és ezért nem tömít rendesen? Ha így van, akkor csere vagy át kell fordítani és tiszta felület lesz a tömítőajak alatt.
Hello mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy lehetséges-e olyasmi, hogy ha a 638-as váltóját túltöltöm olajjal, (pl.1,5L) akkor a kis lánckeréknél a motornál elkezd kicsöpögni?
Ugyanis most cseréltem ott szimeringet, mert csöpögött, aztán kicsit túlöntöttem olajjal a váltót, és meleg motornál most is ereszti.
Ez burkolt és az istenért nemtudtam seholse megkezdeni:)
Helló igen meg kaptam az emailt, de sajna én a szlovák határnál lakom Győrnél és sajna nem tudok el jutni most hozzád.Ezert szerintem nem lessz belőle semmi amúgy köszi szépen.
Háj!
Melyik fajta teló van benne?
Az, aminek látszik a rugója, vagy amelyik burkolt?
O.k olvastam köszi,és válaszoltam is.
Elkészült a túraleírás!
Mivel uborkaszezon van, az oldal szerkesztői pedig izomból nyaralnak, a leírást itt lelitek:
sz-a.tvn.hu
Mindenki hozzon magával még 1 embert!
Hali
Van egy etz 125ösöm alkatrésznek papirok nélkül.Henger lehuzva ,kuplung szétszedve,hátsó kerek kiszedvede de a karbin kivül minden negvan.
Amugy a felhasználható alkatrészek elég jó álapotban vannak,ha valakitt érdekel küldök képekett.
Cserébe érdekel papirok nélküli /1 es,tz250 ,350-250 jawa(csak induljon ,mindegy hogy ha szakadt)
Föleg Györ-moson sopron megyéből várom a jelentkezökett.
csá Power.szétszedtem darabokra a kosarat meg láncot is cseréltem mert kicsit lógott de azt az o gyűrűt nem találom.és semmi rágásnyomot minden jól néz ki.telefonon tudnánk beszélni?csörgess meg visszahívlak.a számomat elküldöm e-mail-be köszi csá
Ezt a mindent csak viccből írtad, ugye ?
Hell!Ma-Deko Kft.Keress rá a google-ben.Újpesti Motorcenter.Nekik van minden az égvilágon jawahoz.Szevv!
Szia igen ez egy 1960 körüli motor ha van vázad írd meg hol és mennyiért!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|