hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

R.A.
válasz erre | email2007-08-21 18:57:44
Szerintem jobban járnál, ha közvetlenül őket hívnád...
sorszám: 12820 (81781)
(előzmény: Esox, 2007-08-21 13:45:51)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-08-21 17:58:32
No meg nem volt egy anorexiás tipus sem!
sorszám: 12819 (81777)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-08-21 17:55:15)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-08-21 17:56:31
Éppen az a lényeg az ikerhengeresben,hogy a dugattyúk nem egyszerre érték el a vezérlő nyílásokat.A Ternai részletes magyarázattal szolgál.
sorszám: 12818 (81776)
(előzmény: Powerarc, 2007-08-21 16:48:48)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-08-21 17:55:15
Igen csepelben volt ikerhengeres de a hátsó henger hűtése nem volt tökéletes és megragadt, ez miatt taknyoltak vele páran és ott is maradtak ezért megszűnt a gyártása.
sorszám: 12817 (81775)
(előzmény: Bohumil250, 2007-08-21 17:52:58)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-08-21 17:52:58

Nem kioktatás ,csupán a pontosság kedvéért.Az ikerhengeres motornak közös az égéstere,a többi úgy van ahogy írtad.
Ha elolvasod a hozzátartozó magyarázatot,megismered a többi lényegi eltérést.Ikerhengeres motorokat nagy sorozatban a Puch gyártott,de készült250-es Csepel is ikehengeres változatban,meg a nürnbergi Triumph is készített ikerhengerest viszonylag nagy sorozatban.Mind ezt megtalálod a Ternaiban
sorszám: 12816 (81773)
(előzmény: Esox, 2007-08-21 15:35:44)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-08-21 17:40:20
Ja.Több is készült ezekből,eléggé érdekes elgondolás...mondjuk abban az időben mindent kipróbáltak,ezért vagyunk ott ahol most.Én legjobban igazából az elektromos motorokat várom (van már de kevés még).Addig marad a jawa :D
sorszám: 12815 (81771)
(előzmény: Powerarc, 2007-08-21 17:07:31)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-08-21 17:07:31
Eggyel több az y de sebaj :-)
sorszám: 12814 (81769)
(előzmény: Powerarc, 2007-08-21 17:07:01)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-08-21 17:07:01
sorszám: 12813 (81768)
(előzmény: Powerarc, 2007-08-21 16:48:48)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-08-21 16:48:48
Én is pont erre gondoltam hogy közös a hajtókar, csupán az nem világos, teljesen egyszerre járt-e a két dugó, meg tudták-e oldani.
sorszám: 12812 (81767)
(előzmény: Esox, 2007-08-21 15:35:44)

 
 
Sikoly
válasz erre | email2007-08-21 16:32:13
Köszönöm a reagálásokat, eleinte én is a 350-esért voltam oda (elsősorban a köbcentik miatt) de átalakítás szempontjából jobb egy 250-es...illetve a hangja szerintem elég jellegzetes, nem egészen Pannonia annál jobb :)
Meg a 250-esbe belepasszol a régi 350-es blokk és ugyanott vagyunk :)
amugy nekem 70-80-an bőven elég csak MZ-be a nyomaték,azt lehet keresni, hídon mindig visszakellett kapcsolnom 3-ba hogy kellően ki lehessen pörgetni, na mindegy csak ennyit fűznék hozzá a dologhoz.

Üdv,Péter
sorszám: 12811 (81766)
(előzmény: Tibi2T, 2007-08-21 15:52:08)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-08-21 15:52:08
Én mentem már 559-el, meg van egy Twin Sportom, hát a két motort ne hasonlitsuk össze, mert a kettő más világ. A 350-es is nyomatékos motor más motorokkal összehasonlitva, de a 250-es nyugodtan mondhatom, hogy 2500 fordulatig nyomatékosabb. Másik dolog, hogy amikor 350-esen 3500 fordulattól 'elszabadul a pokol' , akkor a 250-esen már fogyogat az erő. Mindkettő kiváló motor, de teljesen más feeling, mindenki a neki tetszőt látja jobbnak.
sorszám: 12810 (81765)
(előzmény: levendel, 2007-08-21 14:44:46)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-08-21 15:35:44
Szev!A Ternai könyvben láttam olyan ikerdugattyús megoldást,ahol egy y alakú hajtókaron két dugattyú ment egyszerre.Ott így definiálták az ikerdugattyús megoldást,szerintem ezt nem igazán alkalmazták széles körben.A jawa 350 az soros kéthengeres.Végül is nem azért írtam,hogy okoskodjak,csak most ahogy mondtad eszembe jutott,és gondolom érdekes lehet,a kötetlen csevegős fórumon már volt róla szó,érdemes megnézni a könyvet,nagyon jóóóóó.Szeva!
sorszám: 12809 (81764)
(előzmény: levendel, 2007-08-21 14:34:54)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-08-21 14:44:46
Hát, az 559-est hangilag elég jó össze lehet keverni egy Pannóniával, viszont a 350-est semmivel. Persze a hallás szubjektív dolog.
559-est sajnos nem volt alkalmam vezetni (gondolom nem is lesz), de a teljesítményadatok eléggé önmagukért beszélnek. Egyszerűen nem hiszem, hogy hasonlítható lenne egy 634-eshez.
sorszám: 12808 (81760)
(előzmény: wadember, 2007-08-21 10:52:03)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-08-21 14:34:54
Engem nem is érdekel, hogy ikerdugósnak hívjuk-e vagy sem (megjegyzem, a kispolák sem ikerdugattyús, csupán együtt járnak a dugók) lényeg, hogy meglegyen az a két henger és a 350 kcm. Persze mindez egyáltalán nem számít, hiszen nem nekem kell 250-es Jawa. Én csak kibiceltem. :)
sorszám: 12807 (81759)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-08-21 07:00:36)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-08-21 13:45:51
Figy,nem tudod nyomják még a jawa-t?A honlapjukon minden 0 Ft,egy időben nagyon gondolkodtam a Dandy-n.Ha megy még a bolt jawa motorok terén érdekelne a dolog,alkatrészt már rendeltem tőlük a 350-eshez régebben,akkor még lehetett új 4T 125ccm jawa-t venni nem tudom most mi van.Ha valaki arra jár megkérdezné,illetve felvilágosítaná őket,hogy néha frissíteni kéne a weboldalt... :)
sorszám: 12806 (81758)
(előzmény: R.A., 2007-08-21 12:40:11)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-08-21 12:40:11
Újpesti Motorcenter

MA-DEKO Mobil Bt
1047. Budapest, Kisfaludy u. 10.
Hétköznap:
Hétfő-szerda:8-17-ig
Csütörtök-péntek 8-18-ig
Szombaton: 9-13-ig
Telefon+fax: 360-1034
06203954277
06705226383

Jó sok pénzt vigyél...
sorszám: 12805 (81755)
(előzmény: magush, 2007-08-21 09:37:23)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-08-21 11:09:25
Hali. Én is hajtok 250-es csepptankost. Van mikor két személyel de sokat egyedül. Én az alföldön lakom de azért akadnak emelkedők erre is, az utazósebességgel lehet vele közlekedni felfelé és lefelé is. Kicsit zavar azért néha a végsebessége, de belenyugszom. Na ezért van 350 Cz-m is ezzel már lehet "száguldozni". Egyébként ha motorral taknyolsz akkor elég 50 km/h -is és az is halálos. Ja a bukókat is csak 25 km/h ütésre tesztelik. Szóval 70-80 utazóval már ki lehet eggyezni.
sorszám: 12804 (81748)
(előzmény: wadember, 2007-08-21 10:56:50)

 
 
wadember
válasz erre | email2007-08-21 10:56:50
Ja és még valami Elég sokáig intim kapcsolatom volt egy 150-es mz vel az igaz hogy sík úton fürge de mihelyst mutatsz neki egy emelkedőt rögtön gondolkozni kezd és nem megy míg az 559-es ugyan lassan megy sík úton viszont emelkedőn csak megrántja a vállát és megy tovább ugyanúgy szóval ki ki döntse el hogy neki mi kell sebesség vagy nyomaték mert a kettő nem összetartozó pár
sorszám: 12803 (81746)

 
 
wadember
válasz erre | email2007-08-21 10:52:03
levendel! Az hogy a 250-es ben nics erő hát próbálj ki egy felújított példányt és ne pörgesd mer a hosszúlöketű motor alacson fordulatszámon húz jól. Másik a 350-es nek már ha a 634-esre gondolsz sokkal magasabb a hangla ugyanis a 350-es 2 db hengerbőlfelváltva pufog ki egy egy 40-es cső+dobbba míg a 250-es egyetlen 250-es hengerből egyszerre 2*40-es cső+dobba pufog egyenesen következik ebből vajon melyiknek van öblösebb hangja? Az már más tészta hogy illik kiégedni a dobot és a csöveket hogy szép hangja legyen.
sorszám: 12802 (81744)

 
 
magush
válasz erre | email2007-08-21 09:37:23
Hm, érdekelne. Utca - házszámot tudnál mondani ehhez a Majtényihoz? Ő amúgy egy szaki, vagy alkatrészbolt?

köszi!
sorszám: 12801 (81739)
(előzmény: R.A., 2007-08-21 08:24:25)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-08-21 08:24:25
Figy, erre van egy tök jó módszer. Azt a műanyag-gumi tömítőt kell kicserélni, ami a kuplungkiemelő pálca mellett hivatott tömíteni. Egy alumínium alkatrészről van szó, amit a műanyag helyett kell beszerelni. Nem tudom, mennyire elterjedt a szerkezet, Majtényi árulta egy időben Újpesten, én tőle vettem (volt neki bőven, fürtökben állt a műhelyében). Azóta egy csepp olaj sem jött át a váltóból.
sorszám: 12800 (81736)
(előzmény: magush, 2007-08-20 23:28:18)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-08-21 07:00:36
Hali. Mutass nekem légysz ikerdugós 350-est. Én még olyan nem láttam. Kéthengeres van de az nem ikerdugós. A kispolski az olyan, de az meg nem jawa :-). Na nem kötözködni akartam .
sorszám: 12799 (81734)
(előzmény: levendel, 2007-08-21 00:00:31)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-08-21 00:00:31
Nem akarok okvetetlenkedni, de az a 250 kcm nem egy nagy durranás még a 150-es MZ-hez viszonyítva. Bár az 559-es nagyon szép motor, viszont se erő, se öblös motorhang nem jár hozzá. Bezzeg egy 350-es ikerdugós! Az akusztikusan és nyomatékilag már gyárilag meg van csinálva! :)
sorszám: 12798 (81730)
(előzmény: Sikoly, 2007-08-20 12:59:36)

 
 
magush
válasz erre | email2007-08-20 23:28:18
Nem tudom, hogy van ez a 638-nál, de én még nem láttam olyan motort ami ne eresztene a szekunder lánckerék környékén. Nekem napi 1-2 csepp, haveromnak napi 1 tócsa, másik havernak valamennyi. Cseréltem szimmeringet (szart se ért, ugyanúgy csepeg), forgattam a váltó-előtét tengelyt, cseréltem rajta gumigyűrűt, FBS-eztem a másik váltótengely végét, cisnáltam mindent, mindig csöpög. Most már b@szok rá, mert: 1. jelzi, hogy még van benne olaj, 2. keni a láncot (mit nekem mikrokontrolleres lánczsírcsöpögtető), 3. legalább lemosom mert ronda...

Amúgy most jöttem meg Pécsről, Balcsiról, stb jó 600 km, minden OK, leszámítva a jégesőt.
sorszám: 12797 (81728)
(előzmény: Tibi2T, 2007-08-19 18:09:50)

 
 
peci sufnija
válasz erre | email2007-08-20 23:18:34
Köszönöm szépen az útmutatást vmikor a héten sztem meg is csinálom. már semmit semcsillapitanak szerintem egycsepp olaj nincs már bennük. Mégegyszer köszi!
sorszám: 12796 (81727)
(előzmény: Joseph251, 2007-08-20 20:56:51)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2007-08-20 20:56:51
Háj.
A telószétszedést úgy kell elkezdeni,hogy a felső felfogatási pont alatt közvetlen a tengely el van lapítva, azaz be van reszelve asszem annyira, hogy 8-as kulcsot rátéve meg tudod fogni. Tehát,ha megfogtad a tngelyt, akkor átdugsz valamit a teló felső jukán, és elkezded csavarni úgy, mint ahogy a csavart laztod, tehát, ha a felfogatási pont felfelé esik, akkor orajárással ellenkezőleg. így lejön a teteje, meg a burkolatot is le tudod szedni. Ezután a teleszkóp alját befogod egy satuba, és a teló tetején, ott, ahol a tegely elkezd látszani van egy anya. Na ezt az anyátki kell lazítani, és ygx szét tudod húzni. Aztán,amikor rakod össze, akkor vigyázni kell,hogy ne legyen levegős belül, mert akkor szart sem értél el az egésszel. Ami még lényeges, hogy az előbb említett felső anya közepében van egy O gyűrű. Na ezt feltétlen ki kell cserélni újra, mivel emiatt lesz levegős, és emiatt folyik ki az olaj.
sorszám: 12795 (81708)
(előzmény: peci sufnija, 2007-08-19 16:36:36)

 
 
Sikoly
válasz erre | email2007-08-20 12:59:36
Hello!

Most adtam el a chopperesített mz-met....elég szar érzés... :((
De ezzel véget ért az 125-ös MZ korszakom és mostmár egy JAWA-ra vágyom... Ebbe tudna vki segíteni?? :))
Műszakival rendelkező 250/559-eset keresek megvételre!

Péter
sorszám: 12794 (81687)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-08-20 11:35:24
A tank repedése a felfogófülnél 634-638 -asoknál tipushiba. A haverjaim közül már többnek előfordult, sőt tavaly nekem is. De jó hegesztés után garantáltan nem reped el megint. Úgy látszik a gyárban nem birták rendesen ráhegeszteni azt a fület, az én esetemben viszont azért repedt el, mert az előző tulaj úgy használta a motort, hogy a tank nem feküdt a váz gumipogácsáin hanem csak simán a vázon és megfeszült a tartófül, elrepedt :(
sorszám: 12793 (81684)
(előzmény: Powerarc, 2007-08-19 18:26:28)

 
 
pinyós
válasz erre | email2007-08-19 23:28:51
Sziasztok!Van egy Twin Sportom régi hozzászólásoknál olvastam,hogy létezik jawahoz gyujtásjeladó és elektronikus előgyujtásszabájzó ha valaki tud segítsen:hol lehet beszerezni, mennyibe kerül, milyen a cucc.Köszi
sorszám: 12792 (81673)

 
 
Sycora
válasz erre | email2007-08-19 22:53:05
Milyen motorod van? Nekem 634-esem, nekem is el volt repedve a bal oldali fül.
sorszám: 12791 (81671)
(előzmény: Powerarc, 2007-08-19 18:26:28)

 
 
FECÓ63
válasz erre | email2007-08-19 21:26:31
Sziasztok!
Ma hoztam haza egy 638-ast műszaki nélkül,
érdekelne,hogy mennyibe kerül az eredetvizsga,átírás,műszaki,biztosítás,teljesítményadó.
sorszám: 12790 (81663)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-08-19 18:26:28
Nekem meg kis fejtörést okozott mire rájöttem hogy mit keres olaj a blokk tetején a karbi alatt. Nos nem az folyt túl, hanem kirepedt a tank az egyik felfogó fülnél, akkor az hozzá van hegesztve/forrasztva. A benzin szépen elpárolgott mire a légszűrő ház hátulján szépen lecsurgott, és maradt az olaj. Az elején még az is felmerült, hogy váltóolaj, de sehol nem látszott repedés a blokkon. Jövő héten viszem megjavíttani a tankot.
sorszám: 12789 (81657)
(előzmény: Tibi2T, 2007-08-19 18:22:16)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-08-19 18:22:16
Kösz, megyek megnézem mi lehet, leengedek az olajból, megmosom a motort és ha aztán is szivárog, akkor jöhet a további fejtörés...
sorszám: 12788 (81656)
(előzmény: Powerarc, 2007-08-19 18:16:58)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-08-19 18:16:58
A tengely végében van két műanyag kis pogácsa, a kettő között pedig egy pici o-gyűrű, ha az kikopott, ott is tud olaj szivárogni.
sorszám: 12787 (81655)
(előzmény: Tibi2T, 2007-08-19 18:09:50)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-08-19 18:09:50
A távtartó még jó volt, szépen feszült rajta a szimering. A csere olyan 5 napja történt, azóta nem eresztett, igaz, nem is
mentem vele csak 5-6 próba km-t. Aztán ma reggel hazajöttem vele motorostaliról, hosszabb út, 2 személy, felmálházva, nem tötyögtünk, nagy dombok, nem lehet, hogy felforrósodott a sok olaj, felhigult, az meg kicsorgott a kuplung kinyomórúdacskájánál?
sorszám: 12786 (81654)
(előzmény: Powerarc, 2007-08-19 17:50:23)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-08-19 17:50:23
A több olajtól nagyobb lehet a nyomás a váltóban, szerintem eressz ki belőle a szintjelzőnél annyit hogy jó legyen a szint. Ha jól emlékszem, a kislánckerék mögött egy távtartó van, azon fut a szimering. Nem lehet hogy abban már van egay kis horony és ezért nem tömít rendesen? Ha így van, akkor csere vagy át kell fordítani és tiszta felület lesz a tömítőajak alatt.
sorszám: 12785 (81653)
(előzmény: Tibi2T, 2007-08-19 17:38:47)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-08-19 17:38:47
Hello mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy lehetséges-e olyasmi, hogy ha a 638-as váltóját túltöltöm olajjal, (pl.1,5L) akkor a kis lánckeréknél a motornál elkezd kicsöpögni?
Ugyanis most cseréltem ott szimeringet, mert csöpögött, aztán kicsit túlöntöttem olajjal a váltót, és meleg motornál most is ereszti.
sorszám: 12784 (81652)

 
 
peci sufnija
válasz erre | email2007-08-19 16:36:36
Ez burkolt és az istenért nemtudtam seholse megkezdeni:)
sorszám: 12783 (81650)
(előzmény: Joseph251, 2007-08-19 07:56:15)

 
 
Dávid2256
válasz erre | email2007-08-19 10:44:39
Helló igen meg kaptam az emailt, de sajna én a szlovák határnál lakom Győrnél és sajna nem tudok el jutni most hozzád.Ezert szerintem nem lessz belőle semmi amúgy köszi szépen.
sorszám: 12782 (81633)
(előzmény: zsivanyka, 2007-08-17 21:53:00)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2007-08-19 07:56:15
Háj!
Melyik fajta teló van benne?
Az, aminek látszik a rugója, vagy amelyik burkolt?
sorszám: 12781 (81629)
(elözmény: Dávid2256, 2007-08-17 12:23:59)

 
 
kokoga
válasz erre | email2007-08-18 22:56:52
O.k olvastam köszi,és válaszoltam is.
sorszám: 12780 (81618)
(előzmény: Árix, 2007-08-18 00:32:38)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-08-18 20:32:52
Elkészült a túraleírás!

Mivel uborkaszezon van, az oldal szerkesztői pedig izomból nyaralnak, a leírást itt lelitek:

sz-a.tvn.hu

Mindenki hozzon magával még 1 embert!
sorszám: 12779 (81607)

 
 
Gábor
válasz erre | email2007-08-18 18:17:43
Hali
Van egy etz 125ösöm alkatrésznek papirok nélkül.Henger lehuzva ,kuplung szétszedve,hátsó kerek kiszedvede de a karbin kivül minden negvan.
Amugy a felhasználható alkatrészek elég jó álapotban vannak,ha valakitt érdekel küldök képekett.
Cserébe érdekel papirok nélküli /1 es,tz250 ,350-250 jawa(csak induljon ,mindegy hogy ha szakadt)
Föleg Györ-moson sopron megyéből várom a jelentkezökett.
sorszám: 12778 (81586)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-08-18 14:47:15
Hali, mél ment.
sorszám: 12777 (81581)
(előzmény: radymix, 2007-08-18 14:37:02)

 
 
radymix
válasz erre | email2007-08-18 14:37:02
csá Power.szétszedtem darabokra a kosarat meg láncot is cseréltem mert kicsit lógott de azt az o gyűrűt nem találom.és semmi rágásnyomot minden jól néz ki.telefonon tudnánk beszélni?csörgess meg visszahívlak.a számomat elküldöm e-mail-be köszi csá
sorszám: 12776 (81580)
(elözmény: Dávid2256, 2007-08-15 13:51:01)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-08-18 12:46:11
Ezt a mindent csak viccből írtad, ugye ?
sorszám: 12775 (81574)
(előzmény: Esox, 2007-08-18 09:46:21)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-08-18 09:46:21
Hell!Ma-Deko Kft.Keress rá a google-ben.Újpesti Motorcenter.Nekik van minden az égvilágon jawahoz.Szevv!
sorszám: 12774 (81563)
(elözmény: Dávid2256, 2007-08-17 13:24:20)

 
 
Árix
válasz erre | email2007-08-18 00:32:38
Irtam emilt a cimedre
sorszám: 12773 (81559)
(előzmény: kokoga, 2007-08-17 22:46:13)

 
 
kokoga
válasz erre | email2007-08-17 22:46:13
Szia igen ez egy 1960 körüli motor ha van vázad írd meg hol és mennyiért!
sorszám: 12772 (81554)
(elözmény: Dávid2256, 2007-08-17 14:02:32)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-08-17 21:53:00
Csá Dávid ! Emil ment.
sorszám: 12771 (81540)
(elözmény: Dávid2256, 2007-08-17 15:37:32)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu