:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ez 12V, 150W-os:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7150/63461main.htm
Töltő (szabályzóval) és megszakító nélküli gyújtás (trafóval).
Az előző tulaj elmondása szerint ebben is 75W-os dinamó van. Hol tudom ezt leellenőrizni egyébként?
Másik kérdés: hajtóműolajnak mit használtok? Az MZ-mbe jó volt a Trabant hajtóműolaj, meg a sima Hykomol 80w-90. Jó ebbe is, vagy van valami "különleges" igénye? :)
Émmeg feldobtam rá a 75W-os dinamót, és 35/35W-os halogénnel elöl úgy világít, hogy a szembejövő megvakul.És kb 5 éve használom így...csak desztvizet kell néha utánatölteni..
Ja és mégvalami igaz már így vettem a motort de nekem valami PAL MAGNETO kétoszlopos fesszab van rajta.
Szasztok! 559 tulajok! Nekem is volt gondom a saját motorom villamos rendszerével de a dolgot megoldottam egyszerűen, kis fabrikálás kell ugyan hozzá de minimális.
1. Lámpaizzó lecserélése 25/25-ös halogén izzóra kell egy darad közbekétet faragni hozzá de köszörű és reszelő segítségével prímán megoldható.
2. hátsó lámpában LED-ek használata mind a világítás mind a fék esetében.
3. Szénkefék cseréje bronzra vmelyik régi porszívó villanymotorjáé majdnem teljesen passzol kicsit kell csak csiszolni.
nos én ezekkel a változtatásokkal használom a motort most már 800km-ert mentem vele és semmi gond folyamatosan ellenőrzöm az akkufeszültséget 6.12-6.27 között mozog. Én még max ami változtatást amit tervezek az egy 634-es dinamója mert az 1:1 ben ugyanaz csak 80W-os nem 45W.
Hinnye, közben továbbolvastam, hogy mennyibe fáj ez a cucc :D A motorom került majdnem ennyibe :O Hát némileg szimpatikusabbnak tűnik az MZ-s megoldás :)) De attol még kiváncsi vagyok a VAPE-re, működésére stb
sorszám: 12865 (82870)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-03 18:55:12)
Hát sajnos én ruhára sem tudok túl sokat költeni. Ellnben azt szoktam mondani, hogy túl csóró vagyok én ahhoz, hogy megengedhessem magamnak az "olcsó megoldást". (No azért ez koránt sem jelenti azt, hogy nem tetszene az MZ dinamós megoldás :) )Ellnben kiváncsi vagyok, hogy mi a nyavaja az a VAPE rendszer, miböl áll, illetve hogy mennyibe kerül. Ha nem is most rögtön, később még kipróbálhatom, mint megoldást!
Hali. Börzén láttam párban könyökkel 27 000Ft-ért. Ezt is sokalltam érte, de látom akkor akcióban volt a 60 000-hez képest.
Ha tényleg nem lehetne normálisan és biztonságosan használni a motort akkor én is beruháznék vape gyújtásba. De nekem tökéletesen megfelel az mz dinamó és az elektronikus fesszab. Egy vape rendszer 30000 Ft felett van, na én 5000Ft-ból kihoztam és a többit nyugodt szívvel elmotorozhatom.
Üdv!
Beszéltem egy újdonsült 559-es tulajjal, aki kezdeni akar valamit a rozsdás kipufogódobjával. Azt mondja, valami 60 e az új párban, de van olcsóbb és szarabb török is 45-ért. Ti mit csinálnátok a helyében? Van valami emberközelibb forrás?
Csak azért, mert emzéhez (az persze egyszerűbb) 7000 alatt van darabja, nem pedig huszonezer.
Mindig csodálkoztam, hogy sisakra, ruhára mennyit hajlandó mindenki kifizetni, erre pedig nem hajlandó szinte senki sem költeni - holott a megfelelő elektromos rendszer legalább ilyen fontos... no, mindegy. Ha kell VAPE valakinek, tudok segíteni a beszerzésében.
sorszám: 12860 (82861)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-03 15:58:34)
Hali. Van vape rendszer de az k.rva drága. Nekem 250-es cseptankoson mz dinamó és mz elektronikus fesszab van, ezzel mehetek világítással féklémpával és még oylan nem volt hogy eggyet is durrant volna a gyújtáskihagyás miatt. Nekem tökéletes lett, és mellesleg olcsó. Minimális alakítást kell csak eszközölni.
Kérdésem az itt jelenlévő tapasztaltabb Jawa tulajokhoz. Cz 485/250-es mocim 6V-os rendszerét van-e esélyem lecserélni 12V-ra, és ha igen, akkor mi módja? Van erröl valakinek tapasztalata, vagy valami leírás ilyesmi. Nyílván a fő problémát a töltődinamó okozza, minden más - gondolom - könnyedén cserélhető.
Grat a géphez, de ez így elég nehéz. Én azt javasolnám, hogy a környékeden vkivel fuss össze, aki szaki (sokan vannaka fórumon akik szakértők, még ha be se vallják), aztán ott megnézi és megmondja a tutit. Szerintem. Mivel ez így elsőre elég sokrétű probléma lehet, a legegyszerűbbtől a legrosszabbig.
Sziasztok! A héten egy 350es 12V-os Jawa tulajdonosa lettem. Az első motorom, és nem vagyok egy műszaki zseni. Viszont nem akarom mindig mással orvosoltatni a felmerülő problémákat, ezért szívesen tanulnék ezt-azt. Az első gondom lenne,hogy alig tudom életre bírni. A volt tulaj azt mondta, szivatóval rúgjak neki párat, aztán rá a gyújtást és bepöffen. Ha ez nem, akkor öntsek egy kis benzint a hengerbe, gyertya vissza és úgy. (Na szerintem azért ez nem lehet állandó megoldás). Mi a véleményetek, mi lehet a problema? Mivel kezdjem? A benzincsap jónak tűnik. Amúgy köszönöm a hozzászólást Tibi2T-nek, meg Sikolynak!
Megtaláltam a régi darabot, 3mm a szálátmérője.
Mekkora elögyujtást kell adni egy cz 125-ösnek?
Szasztok! Valaki tudna nekem képet feltölteni vagy küldeni 634-es Dinamójáról mert megyek majd börzére és hátha találnék de kellene legalább egy fotó. Amúgy 559-esre lenne majdan ráépítve. THX
Köszönöm válaszod! Sokat segítettél!
Hali!
Nagyon boldog vagyok ugyanis megvettem tegnap a Jawamat, egy 634-eset.A 125-ös TS-hez képpest nagyon durva!! 170 km-ről hoztam el első 40 km-t gond nélkül, majd egyik henger megadta magát és kitekert gyertyával elpöfögtem a legközelebbi 10 km-re lévő faluba, ahol egy öreg elektroműszerész ,megigazgatta a kábelezést, megáldott egy új gyertyával (mert ugye tartalékba volt ugyan még 4 de azok csak a működő henger trafójával adtak szikrát a másikkal nem). De ezek után 120 km-t gond nélkül letudta. Végülis tegnap este 9-kor haza is értem de nem bírtam ki hogy reggel ne menjek vele egy kört a városba :) miez ha nem JAWAMÁNIA !!! :))
na csak ennyit akartam, mert annyira örülök neki!
Széles utat mindenkinek!
Péter
Sziasztok!
Van valakinek egy használható feszszabja 638-ashoz. Írjatok egy mailt.
Köszi!
A CZ 175 Sport, azaz a 477-es típusszámú motor hátsó rugóstagja kiszerelt, teljesen kirugózott állapotban 302 mm hosszú, a felfogató szemek közepén mérve.Ehhez képest ETZ-ben ugyanez 354 mm, szóval, durván 50 mm-el hosszabb az MZ rugóstagja. Ha esetleg átalakítasz valamit ezekkel a méretekkel számolj.
üdv.: R
ETERÁN JÁRMÜVEK VERSENYE
Bodó Péter emlékverseny
2007 szeptember 01 Fót-Dunakeszi
A verseny a Rákospalotai út és az Alagi-Major között zajlik 9,00 tól.
Depó: fóti gyermekváros bejárat rendörőrs elött.
Nevezési határidő : 2007 aug. 15
Nevezéseket korlátort számban a helyszinen is elfogadunk.
a gépátvétel és nevezés 7,00-tól 9,00-ig tart.
A verseny tipusa hegyi felfútó időméréssel.
versenytáv :4km.
Program :motoros felvonulás
Edzőfutamok
mért futamok.
Nyilvános dijkiosztó
Tehát csak gyujtás és viszatöltéstt akarom bekötni
Hali mindenkinek
Félig kész van a cz 125-ösöm de a gyujtás bekötésnél elakadtam,(nem lesz se lámpa ,sem viszajelzők,az eredeti gyujtás kapcsoló is ki van iktattva,réti motor lessz belőle)
Valaki le tudná nekem pontosan vázolni mi hova megy a generátortól ?
Hali mindenkinek! Nos úgy néz ki tulajdonosa lettem egy Cz 485-nek. Kiváló állapotban tettem szert rá, minden króm, minden fényezés csillog villog rajta (bár a festést előző tulaja javította, de eredeti szinén fényezte újra). A motorban garantáltan 4500 km van, a gumijai még a gyáriak :). Nos ez a jó hír. A rossz az, hogy szinte semmilyen információm nincs róla. Mármint találtam egy-két fotót, ritkán egy-két hírdetést is, de rendes leírást, vagy kézikönyvet stb sehol. Mint ha nem is lett volna. Szóval ha valaki tud valami leírást róla, akkor szívesen venném, ha megosztaná velem.
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 175-ös sport cz hátsó rugóstagja hány cm?
Van egy kopottabb darabom otthon, majd megmérem a vastagságát. Az átmérőjét elég nehéz, érdemesebb a horony átmérőjét megmérni, az alapján már ki lehet találni mennyi.
Ja igen,638-as mociról van szó.Mindíg ez a kapkocás.
Köszi a válaszokat.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy a kuplung belső részében lévő gumigyűrűnek mi a pontos mérete?
Hello! A 638-asok nagyon megbizható és szerethető gépek(csak saját tapasztalat). Persze fontos a jó állapot megőrzése(esetleg helyreállitása)mert akkor csak szivni lehet vele, de szerintem ezt bármelyik motortipusra mondhatnám. Fenntartása viszonylag olcsó, fogyasztása nálam 1-személy nyugi tempó/ 2-személy húzós tempó, 4-től 6-Liter-ig mozgott. Tipushibák? 4000-4500 fordulattól
a motor rezonanciája, ami szerintem max.zavaró lehet mint káros a motorra nézve. Köv. a tank repedhet a felfogófülnél. Aztán szénkefére figyelni, mert bakelit szénkefetartó idővel megrepedezhet. Gyújtást a lehető legpontosabban beállitani, mert akkor sokáig jó lesz, és a motor érzékeny a rossz gyújtásra(de kapható rá elektronikus gyújtás is). Igen és még egy dolog, a váltót megéri óvatosan kezelni, visszaváltásnál közgáz, mert igy jóval nagyobb az élettartama. Összeségében egy kiváló motor, a váz atomstabil massziv, hátsó dobfék jól fog, első jó beállitással elég. Mostanában egyre többet hajtom, de gond nem nagyon volt vele nyugodtan rábizom magam a Jawara, túrázni nagyon jó vele (szerintem erre is lett kitalálva), városban nem jó vele menni a nagy tömeg miatt. Remélem tudtam segiteni Üdv
Remélem csak viccből írod hogy olvashatsz meg kaphatsz. Na én már nem tudom úgy leírni mert eltörne a kezem.
Hali. Nem csak hasonló hanem teljesen u.a. belül. Kívül a felfogó fül van máshol rajta de az is csak a hátsó más.
ja és hogy mit lehet tudni erről a motorról?? Szintén itt a szocimotoroson a "Szakirodalom" menüpontban letöltheted a 638-as kezelési könyvét, ott választ kaphacc a kérdéseidre.
ui:ezen az oldalon mindent meg lehet találni :D
mondjuk vki feltölthetne már egy 634-es kezelési könyvet is,bár tom hogy a blokkja nagyon hasonló a CZ 350-éhez ,de azért nem ártana.
Hali, én ugy hallottam (de csak hallottam) hogy a váltója nem épp a legtökéletesebb konstrukció, itt a szocimotoroson a "Tunning,fejlesztés" menüpontban olvashacc egy-két dolgot a 638-as váltójával kapcsolatban....
Szervusztok! Ma hozzájutottam egy 638-as Jawahoz. Ez az első motorom! Mit lehet tudni erről a gépsárkányról? Mennyire megbízható? Fogyasztása? Egyáltalán mit érdemes tudni róla? Vannak -e a típusra jellemző hibák? (naná, de mik?) Remélem nem kérdeztem túl sokat!:) Köszönettel: Sanders
Üdv!
Olajat szeretnék cserélni a Jawa 50-esemben. Szerintetek milyen való bele?
Na tessék, ikerdugattyús motor:
http://www.vatera.hu/meray_puch_motor_33250168.html
Köszi a választ.
A komoly gyárak a kétütemü motorok jobb töltését és a résveszteségek csökkentését célozták meg ezzel a megoldással.Igaz kissé komplikált megoldás volt,de nem eredménytelen.
Ami azt illeti, én nem foglalkoztam ezzel az ikerdugattyú-elmélet kérdéssel mélyrehatóbban, igazából azt sem értem, hogy komolynak mondható gyárak miért.
A nálam lévő blokk - ha jól emlékszem - 175-ösnek tűnt leginkább. Kiszámoltam a dénégyzetpípernégyszeres képlettel és valami 167,65 kcm jött ki. De valszeg tévedtem.
Kedves Levendel!
Örülük,hogy említed aTWN-edet.Ez a hozzászólás ébrresztett rá,hogyemlítenem kellett volna a TWN-re jellemző U alakú hajtókart ,aminél valóban együtt járnak a dugattyúk,csak a bal oldali a szívást vezérli,a jobb oldal pedig a kipufogást.A másik félreérthető az előző hozzászólásban az aszzimetrikus vezérlés.Igazából az ikerhengeres is szimetrikus csak külön dugattyú vezérli a szívást és a kipufogást.Ha nem reagáltál volna az írásomra,majdnem biztos,hogy nem veszem észre a tévedésem.Már csak ezért édemes volt írnod!
Elárulnád milyen TWN blokkod van?
A 125 200 250 vagy 350ccm-es?
Szia Péter!
Igazad volt, fülön csíptem. Felfogató fülön. Köszönöm a segítséget!
A hátsó felső felfogató fülbe van beütve nemtudom jobb vagy bal oldalról.De ha ott nincs akkor a gyujtás kijöveténél(ahol az a kb 12 es lyuk van,ott jönnek ki a kábelek)Ott is nézd meg 1-2 cm re tőle.
Szia Tibi!
Köszi a választ, ma jobban megnéztem, levettem az idomokat is, de egyszerűen nem találom. Hát nem a legjobb állapotú, vagy 20 éve áll, de állítólag nemrég beindították. A házmester el akarta vinni a méhbe, és mondtam neki megveszem 3000-ért. Aztán lesz ami lesz. Nem tudom esetleg tudsz képet küldeni a tiédről?
A motorszámot a motor felső-hátsó részén találod, lehet, hogy takarja a hátsó idom is. 1966-os? Akkor az egy Jawa 05. Nekem is van egy, ritka a szép állapotú, ha a tiéd az, vigyázz rá :-)
Ha már így szóba került ez a nürnbergi Triumph: nekem épp van egy ilyen nagyon ikerdugattyús blokkom komplett gyújtásrésszel, lánckerékkel, átforduló főtengellyel. 125 köbcentis és a két dugó teljesen együtt, egy hajtókaron jár. A hengerek úgy vannak elrendezve, mint a Jawában.
Ha valakinek már csak ez hiányzik a háztartásából, nyugodtan írjon!
Sziasztok!
Meg tudja valaki mondani, hogy a Jawa Ideal-nak hol van a motorszáma? 1966-os példányról van szó. Lehet csak az olajtól nem látom, de hátha spórolok veletek egy kis időt. És az alvázszám a kormánynál lévő fémlemezen van? Valami Fahrg Nr. XXXXXX ha jól láttam. Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv
Ez volt a korszak asszimetrikus vezérlése.A forgótárcsa (érthető okokból)kiszorította.Elég sokáig tartott a haláltusája ,a 20-as tól a 60-as évekig.
Az égéstéről nem írtam,de elolvastam meg láttam is,igen közös.De szerintem eleve egy halálraítélt próbálkozás volt.Lényegtelen,nem ide való :).
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|