:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hát a debrecenio börze az baromi messze van -budapestről mennék- ez a gyöngyösi közel lett volna , de ez a hétvégém zsúfolt volt. Itt a környékben lesz valamikor a közeljövőbe börze?
Igazad van. Nincs ott a helyszín, de ha valaki járt már a debreceni veterán börzén az megoszthatná a címet bigával. Egyébként meg hívd fel az infós telelfonszámot és már ki is derül.
Hmm. A létező legnagyobb igyekezettel próbálom ezen info-kat megtalálni itt: http://www.veteran.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=49 , de nekem bizony ott csak ennyi szerepel szeptember 16-a és Debrecen szókapcsolatra: 16. Veteránbörze; Debrecen. Infó: 30/626-2288. Esküszöm nem célom feleslegesen zaklatni senkit, és előre is elnézést kérek, ha én vagyok balf@sz, de én nem találom a helyszínt. Pontosabban de, azt, hogy Debrecenben lesz...
sorszám: 12918 (83179)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-09 10:51:56)
Dawe_B! Szerintem ha van lehetőséged ne görcsölj gyere el jövő héten debrecenbe
No most zuhantam haza a gyöngyösi börzéről. Hát Jawa paradicsom volt sikerült vennemegy dinamót ami 50W-os igaz lövésem sincs melyiké de 5W-al több mint az enyém, eredeti Favorit gyári uj primer és szekunder láncot mindkettő dobozában zsírpapírban 3db berúgókar szimeringet egy eredeti dobozos PAL mexát egy garnitúra bronzkefét, 2db forg ház tömítést Potom 8 rugóért. de rengeteg krómozott és uj cucc volt pl nem krómozott felújított hanem teljesen uj berúgókarorok lámpabúrák stb ja és volt lámpakeret is foncsorral mindennel ujonnan 2000-ért
Hali. Ott a helyszín leírva és ott a dátum. Ha nem tudod beírod az utcakereső.hu az utcanevet és már ki is adja, ha kisebb város akkor térképek vannak a neten és már ki is kerested. Vagy nem tudom mit szeretnél megtudni még?
Megnéztem, de ott is csak egy telefonszám van. Valaki tud valami pontosabbat, vagy csak személyesen tudom felhívni és megkérdezni?
Hmmm. Ez valahogy nem jutott eszembe. Nem is jártam még szvsz azon az oldalon. De azért köszi :)
sorszám: 12912 (83163)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-08 20:51:41)
helló!
Köszi az infót a bontóról meg a börzéről. Sajnos a hétvégén biztos nem tudok eljutni oda. Bontók itt a közelembe egyáltalán nincsenek. A 100 skoda kerete felül viszont ugy tudom nem hajlik a lámpaköcsög fölé mint egy ellenző, akkor nem jobb inkább rá valamelyik pannóniáé. Ott ugytudom létezik ilyenfalyta keret?!
veteran.hu eseménynaptár. itt minden börze verseny időpont megtalálható.
A jövő hét végi debreceniröl tudsz valami konkrétumot? Hol, mikor ilyesmi? Hallottam ugyanis mástol is, de a pontos infot nem tudtam kideríteni.
Egy itteni kollégátol sikerült épp most szereznem egy 250/485 leírást, benne a bekötési ábrával is. Ha gondolod, akkor elküldöm neked is mondjuk messengeren (biga156(kukac)msn(pont)com). Még jobb lenne, ha valaki meg tudná mondani, hogyan kell feltölteni ide doksikat.
Dawe_B! Nem tudom merre felé székelsz (laksz) de javaslom a lepusztultabb autóbontókat az ujabbakban már ilyet nem találsz sajnos. Vagy még estleg figyelmedbe ajánlom hogy holnap gyöngyösön veteránbörze, jövő hét végén debrecenben, Október 6-án meg szolnokon. ugyhogy lehet guberálni :D
Egyébként kiderült hogy a fejidomot kell figyelni:-). Lehet valahol kapni ilyet? Nem kell hatalmas, és főleg nem olyan mint egy toi-toi WC ülőke.
Vagy benne akart lenni a faszi is a képben, azért fordította maga felé a tükröt. ;-)
sorszám: 12905 (83136)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-04 20:14:46)
Üdv mindenkinek! Segítséget kérnék egy CZ250/485-ös javításához.Egy kapcsolási rajzra lenne szükségem,mert az előző gazdája lepucolt minden tyúkbelet róla.Ha valakinek van ilyen kérem küldje el a lombi30@freemail.hu -ra.Előre is köszönöm!Kaposi András
Szervusz! A Vaterán láttam alkatrésznek eladó 100-ast,ezt írd a keresőbe: Skoda 100, és itt találod (ha jól emlékszem, mint színpadi kellék van hirdetve :)
Szervusz! A Vaterán láttam alkatrésznek eladó 100-ast,ezt írd a keresőbe: Skoda 100, és itt találod (ha jól emlékszem, mint színpadi kellék van hirdetve :)
Hello!
Azt szeretném megkérdezni,hogy milyen beállítások vannak a 350-es Jawa karbián( a külön úszóházas), az állító csavaroknak hogy kell állnia ?
Köszi.
köszi!
Csak az a gond hogy 100as skodáét nem tudom honnan szerezzek. Pannoniát azért kérdeztem mert ahhoz hozzá tudnék jutni. Nics tipped honnan tudnék szerezni egyet(100 skoda)?
Hali nem vagyok benne biztos de mintha ugy emlékeznék hogy 100-as skodáé jó rá
Helló!
559-es Jawámhoz nem találok első lámpakeretet. Az lenne a kérdésem hogy egy pannónia lámpakeret foncsorral mindennnel, jó-e rá?
Köszi!
Szevasz Neonknight bocs, hogy eddig nem irtam,csak nem voltam net közelbe.A czetkás puffancsok, jók(tapasztalat), mert egyszerűbb a tisztitásuk, meg ha kiveszed a marha nagy tompitokat, akkor jó harapós hangja van a gépnek, de amúgy nem járok úgy, mert gyárilag szép a hangjuk, csak már kipróbáltam tompito nélkül. Partokban az enyém se nagy legény, de én nem haJTO ANNYIRA, amelyik fokozatban nem szenved abba teszem, és finom kis gázon haladok a parton felfelé. Hideg motorral amig be nem melegszik (2-3km) addig nekem is brutálisan szaggat. Egy pár napja este kint állt, kb 3-órát,rohadt hideg volt.Beititottam, 10 másodpercre rá elindultam, brutálisan szaggatott,ekkor lenyomtam a szivatót,és már máris ment is lassan.Ha már 4-éve nem nyúltál a gyújtáshoz, akkor azért érdemes lenne megnézni a biztonság kedvéért, csak hogy tuti legyen.
Majdnem... az a fejidom, nekem az a furcsa...
sorszám: 12896 (82981)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-04 20:14:46)
Tiszasason volt egy srácnak ilyen motorja, nekem 350-esben van ugyan ezzel a vázzal. cz350,472 a típusa ha jól tudom.
Vacak kép, de ilyen, mint amit itt hírdetnek (bár ez .2-es, nem tudom mi lehet köztük a különbség): http://www.motor.hu/hasznaltmotor/megnez/57895/
Igen, azt már tudom, hogy csak exportra ment. Hogy hová, azt nem tudtam. Találtam pár képet róla skandináviábol, egy párat még Ausztráliábol is :) (Na oda vajon hogy jutott :DD )Minden felirat rajta a blokkon, az adattáblán stb angol nyelvű. Bár nem ismerek minden CZ/Jawa tipust, ezt speciel nem nagyon láttam így. Nem is nagyon találok hozzá túl sok leírást sajnos (illetve lehet, hogy hamarosan lesz hozzá egy magyar nyelvű kézikönyv másolatom - köszönet a fórum olvasóinak - ami azt bizonyítja, hogy mi is célország lehettünk hajdan :)) )
Exportmodell. Irak, Törökország, Egyiptom. Nem gyakori...
CZ 485.1-es 250-es.
sorszám: 12891 (82974)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-04 20:13:10)
Talán burkoltak vele és azért áll így a tükör :-). Ha ez a furcsaság rajta.
Milyen motorod is van 250-559-04-es? Az enyém is ilyen. Nem ritka.
Ezen van valami egész furcsa:
http://www.sweb.cz/sejky/modely/J1984.jpg
sorszám: 12888 (82970)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-04 19:55:48)
Mondjuk az én motorom itt sincs felsorolva a tipusok között :) Eddig alig egy-két helyen találtam meg listán, pedig annyira azért nem ritka, képet innen onnan látok róla.
sorszám: 12887 (82969)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-04 19:55:48)
Hmmm... Na ezt most így miért ismételte kb egy nap után? Bekapcsoltam a gépet, benézek az oldalra, és rögtön azzal fogad, hogy a hozzászólást tároltuk, és beteszi az egy napja írt hsz-omat.
Az előző tulaj elmondása szerint ebben is 75W-os dinamó van. Hol tudom ezt leellenőrizni egyébként?
Másik kérdés: hajtóműolajnak mit használtok? Az MZ-mbe jó volt a Trabant hajtóműolaj, meg a sima Hykomol 80w-90. Jó ebbe is, vagy van valami "különleges" igénye? :)
Akkor úgy mondom, hogy a cz350 és a 634-es jawa belső része ugyan az!! Ez biztos.
A blokk sem teljesen ugyanaz, millió apróbb-nagyobb eltérés van. Ha lehet hinni a korabeli híreknek, a fejlesztés is teljesen külön utakon haladt.
sorszám: 12883 (82965)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-04 19:55:48)
Elhiszem hogy külön vázat építettek. De a motor ami benne van nem különböző gyárak termékei. Erre értettem hogy nincs külön cz dinamó és külön jawa dinamó. De azért kösz az infót, elnézelődtem a típusok között.
De bizony az, még az összefonódások ellenére is.
http://www.sweb.cz/sejky/
Janecek & Wanderer (JAWA), Česká Zbrojovka (CZ)
sorszám: 12881 (82961)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-09-04 17:40:20)
érdekes 60-asról még nem hallottam nem CZ-é?
Üdv!
Nekem van otthon vagy 3 állórészem, de mind 60W-os :S nem találok 75W-ost, pedig mind 350-esé
Ok nem vitatkozom veled. Egyébként mz fesszab ( elektronikus ) 7,2v-ra van belőve. Csak hozzáfűztem az előzőekhez.
Jawa350speed! Nem akarok veled vitatkozni de én ugy tudom hogy a gerjesztésnek is arányosan nagyobb teljesítményűnek kell lenni legalábbis nekem öreg szakik mondták hogy ha nem akarom a gerjesztő tekercseket (állórész) leégetni akkor párban cseréljem az álló-forgó együttest. Amit biztosan mondtak hogy az elő gerjesztő sönt ellenállás biztos hogy nagyobb teljesítményű meg azt én is láttam hogy majd 2* olyan vastag manganin huzalból van tekercselve.
Ami a nem indulós Jawa-t illeti nekem akkor játszotta ezt amikor beletettem a jófajta ma kapható megszakítót. Addig ment amíg ment aztán hogy leállítottam soha többet nem indult. kiszerelve a mexát mérve nem volt villamos kontaktus a két érintkező pogácsa között összezárt állapotban :D:D:D. No Comment. Egy öreg skodabuzi szakítól szereztem békebeli PAL mexát és azzla hibátlan jár mint az óra.
Helló!
Segítséget szeretnék kérni!
Elkészült az 559/250es Jawám végre. Darabokban került hozzám , összeraktam , müködött, mentem is vele. Újra szét lett szedve a restaurálás miatt, majd pár napja ismét eljött a nagy pillanat hogy beindítsam. 2. rugásra be is indult, pöfögött szépen, helyreraktuk a gyujtást, mert csak találomra lett felrakva az állórészere. Ezután még jobb lett , bár kissé erőtlennek tűnt. Addig mentünk mig az egy liter amit kb beletöltöttem el nem fogyott, közben állítottam a kuplungon, meg ay szokásos finombeállitaásokat megcsináltam. Elfogyott a benga , leállt a motor. Újra megtankoltam, hogy még egy kicsit vizsgálhassam a müködését, de utánna már nem indult be! Mi lehet a baj?? Minden új benne, leszámítva a dugattyút, minden jól lett benne bekötve, rendesen lett belőve a gyújtás is! Ha valami ötletetek van kérem írjátok meg nekem a dawe@maffia.hu e-mail címre! Köszi, helló!
Hali. Azt tudom hogy a lapkán rajta van a teljesítmény. De a 45W-os dinamó és a 75W-os dinamó között csak a forgórészben van különbség, meg esetleg a a 45W-oson rajta van a fesszab. De ezt már sokan leszerelték róla.
A hajtómű olajról annyit hogy a kézikönyv leírja milyen kell bele gyakorlatilag motorolaj de én motorolaj hajtómű olaj 1:2 arányú keverékét használom így nem viselkedik a kuplunk automata váltóként (nem ugrik alattad a motor 1-esbe váltáskor)mert a sima hajtóműolaj nagyon sűrű és erőátviteli közeget képez a lamellák között.
utánanéztem a bronzkefének ez a típus Lenze ipari szervo motorkban van, nekem is onnan esett le (nemtom a porszívóét hova használtam de az is jó :D) nem teljesen bronzból van de sokkal kevezebb a vesztesége mint a szénkefének.
A teljesítményt borzasztó egyszerű megállapítani a gyári fesszabályozóval átellenes oldalon van egy szegecselt tábla ami tartalmazza a gyári számot és a teljesítményt.
Elhiszem hogy jól működik, de kétoszlopos szabályzót sem biztos hogy találsz jót. A bronzkefe dolgot nem értem, ha szénkefés akkor a kollektor kevésbé kopik. De bronzkefe lekoptatja teljesen.
biga: A dinamót úgy lehet megnézni hogy 45W-os vagy 75W, ha leveszed az állórészt és látszik hogy sokkal vékonyabb vezeték van rajta. Meg egy szám van a hátsó részén, de ezt majd megnézem pontosan. Egyébként ha kell valakinek szabályzó (kétoszlopos) és 75W-os forgórész ezek vannak nekem is. Csak dobj egy mailt.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|