:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Mikor először megláttam, lestem nagyokat hogy a fenébe csinálhatták meg. Azt még el tudom képzelni, hogy mindegyik blokk a saját főtengelyén fut, közöttük meg létezik valami közdarab ami elég erős, illetve az elékelést pontosan be lehet állítani. A váltót nem tudom elképzelni hogyan lehet, mert a 3 blokké nem lehet ugye együtt, egy meg kevés ekkora teljesítményhez. Vagy egy nagyobb moci váltója van beleaplikálva?
Emlékeztek a 6 hengeres "350"-es jawara? Azt hogy a francba csinálják??? A legnagyobb kérdés a főtengely. Azt hogyan??? Aztán az egész összehangolása... brutális. Nagyon komoly az a chopper amit csináltak belőle. Azt használja is valaki vagy csak úgy poénból csinálták? Egyáltalán megy? A Wild-ben állítólag működőképesként írták le... Én kiváncsi lennék rá, vajon milyen lehet egy olyat vezetni??? :)
Szeva mindenkinek vannak 250/559-es alkatrészeim ha valakit érdekelnek nem újak bontottak,vagy ha úgy teteszik van egy komplett motorom szétszerelve akár egyben is papírok nélkül.
kgt@citromail.hu itt elétek.
Köszi a szakvéleményeket, akkor nem hiszem hogy babrálok vele, ha ennyire nem pászol. Köszi mégegyszer.
(meg amúgy is megyek vasárnap nézni egy remélhetőleg 634-est alkatrészesnek :-) )
Hali. Amit felsoroltál ezek közül csak a megszakító az alaplappal, és a kuplung cserélhető fel. Ezen kívűl semmi más. Nem sok köze van a két motornak egymáshoz ilyen téren. A karburátort rá lehet szerelni ha csináltatsz közdarabot hozzá.
A karburátor és a felfogatása sem egyforma. A kuplungról annyit tudok, hogy a 634-esét fel lehet rakni a 638-asra, gondolom ez fordítva is igaz lehet. Gyújtásra nem tudok választ adni, mert hiába megszakítós mindkettő, nem tudom hogy az alaplap egyforma-e.
Sziasztok ill. üdvözlet mindenkinek!
Waleran barátom már reg-elt itt, és mesélt a motoromról - Czetka350, 634-es blokk -, és szeretnék egy kérdést intézni hozzátok:
638-as blokk mennyiben tér el? A következő szempontok alapján: passzol -e a motoromhoz a karburátor, a kuplung-rész és a gyújtás-rész, estleg (ebben már nem reménykedem, de hátha:) a főtengely.
Előre is köszönöm a válaszra méltatóknak!
Üdv: Gábor
Nekem asszem 8000 a kötelező egy évre (he féléves fizetést választasz és nem csekken...) A teljesítményadó? Hát, nem gondolnám túl komolynak. 24LE, neten utána tudsz nézni. Javaslaom a www.netrisk.hu-t, ott meg tudod nézni, kinél mennyi a biztosítása a motorodnak, ha TE hajtod. Én azt mondom, évi 20-ba benne van a papír, de akár ennek a sokszorosa is lehet a szervízköltség.... A gépedtől függ-
sorszám: 13113 (85242)
( előzmény: Black Dragon, 2007-10-22 11:30:31)
Nekem asszem 8000 a kötelező egy évre (he féléves fizetést választasz és nem csekken...) A teljesítményadó? Hát, nem gondolnám túl komolynak. 24LE, neten utána tudsz nézni. Javaslaom a www.netrisk.hu-t, ott meg tudod nézni, kinél mennyi a biztosítása a motorodnak, ha TE hajtod. Én azt mondom, évi 20-ba benne van a papír, de akár ennek a sokszorosa is lehet a szervízköltség.... A gépedtől függ-
sorszám: 13112 (85241)
( előzmény: Black Dragon, 2007-10-22 11:30:31)
Üdv!
Meg tudnátok mondani hogy egy rendezett papírokkal rendelkező 350-es jawa (de lejárt műszakival) éves költsége kb mennyi . (kötelező biztosítás...stb)
Mi levettük a deknit, (reményvesztettségében az ember már mindenre képes), de ha ez a gond, akkor elméletileg fel kellene pumpálnia az olajat az égéstérbe...
No és ezt hogy tudnám kiszűrni azon kívül, hogy leszedem a deknit, vagy szétszedem a blokkot? Szóval van valami jele esetleg ennek a hibának, vagy ti is szétszedtétek és úgy jöttetek rá?
A gyertyakábelt még nem cseréltem, nem éreztem szükségét, mert látszólag a gyertyával-szikrával minden rendben. (A gyári PAL gyertya volt még benne, de mondjuk azzal is ugyan olyan szép szikrát ad, mint az újjal :) Lehet, hogy nem ott lesz a gond vissza is teszem :P ) De az már nem nagy dolog, átdobom majd gyorsan. Bár szerintem attol még beindulhatna.
Gyújtásnak elvben jónak kell lennie, sőt, véletlenül 2 gyújtást is beállítottam, egyszer 3mm-re (emlékezetböl), aztán 3,8-4-re könyv alapján :) Van egyébként egy komplett másik donor motorom, arról raktam át eddig mindent. (Az is első rúgásra indult, míg el nem kezdtem szétszedni :) ) Már tényleg a komplett blokk átrakása jár az eszemben, dehát az sem megoldás, mert attól még nem derül ki a probléma... Ez a szimmering probléma azért elgondolkodtat. Csak adjatok egy tippet, hogy hogyan tudom megnézni a nélkül, hogy megbontanám a motort :)
A gyertya nem úszott olajban, nem látszódott rajta semmi nyom?
Haverommal egyszer mégtörtént egy hasonló eset, neki a szimering fordult meg menet közben, a motor ment, de amikor leállitotta 1-2 nap alatt a váltóból az olaj feltöltötte a forgattyúsházat,
mesebeli lett a kompresszió, de jódarabig nem tudtunk rájönni, mi is a baja. Persze igy látatlanban nehéz mondani bármit is, ez csak egy tipp.
Gyertyapipát megnézed vagy cserélted? Ha már a villanyrészén végig mész, akkor ezt se hagyd ki a kábellel együtt.
Üdv biga156!
A leírt tünet a túl nagy előgyújtásra jellemző.Hiába erős a szikra,ha nem a kellő időben érkezik.
Tapasztaltabbak segítségére lenne szükségem. Egyik naprol a másikra a motorom (Cz 485. 250-es) nem hajlandó beindulni. Szó szerint egyik nap még pöcc-röff, másnaptol kezdve meg egy rohadt mukkanásra nem bírom rávenni. Kicseréltem rajta a karburátort, lecseréltem a trafót, a kondit, a megszakítót felcsiszoltam, gyertyát kicseréltem, másik akkut kapott már a tankot is átmostam és friss benzinnel feltöltöttem, és még sem indul az istennek sem. Szikra olyan van, hogy publikálni kellene. Gyújtás már olyan tökéletes, hogy tanítani kellene. Benzint kap, ez látszik a gyertyán is. Egyedül a kompresszió az, amit nem tudok precízen bemérni, de érzésre az is ok (olyat rúg a berugókar, hogy a bokámat eltörné, ha hagynám :) ) Persze ez esetleg még elképzelhető, de valahogy nekem nem áll össze, hogy egyik nap még minden ok, másnap reggel meg már hiába rugdosom (no meg azóta is). Kicsit kezdem feladni, és lassacskán a családom is kitagad, mert folyamatosan a motort bújom. De most már egyszerűen nincs értelme szerelgetnem, mert abszolut elfogyott minden tippem vele kapcsolatban. Szóval ötleteket várok, hátha valakivel fordult már elő ilyen és sikerült megoldania a problémát.
Nem nem! Az MSN címem ez: mz-etz250@hotmail.com
Üdv.: Szabbensz
sorszám: 13102 (85166)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-10-20 21:42:48)
Szia!
Én szívesen fölveszlek MSN-en, ha megadod a címed! Vagy az itt megadott e-mail címet használod?
Az enyém is csörgött, 10 évet állt mielőtt megvettem. A főtengely csapágyak gallyra is mentek, a középső egyik berúgásánál be is állt. Most viszont megy ahogy kell, csak nem szabad hajszolni. Írj csak bátran, ha van valami kérdésed.:-)
Okksa! Amivel mentem Twin sport nagyon bejött, mindd a felépítés is, mindd a teljesítménye is. 3.ban már 90 et ment... az mz m meg ilyenkor már lassan az 5. et igényli. Csak az a Twin borzalmasan csörgött... Majd remélem találok jo jawa t, s ha még segítségre van szükségem írok! Köszi hogy írtál infót a mociról!
Üdv.: Szabbensz
Az ilyen tulaj elfogult, ne hallgass rá, ha tetszik a motor, jó vele menni, akkor meg lehet venni, azt a pár hibát meg lehet orvosolni rajta. A biztosításról kérdezd meg magush-t, tudomásom szerint ő már körüljárta ezt a témát.
Úgyis ki kell próbálni mielőtt döntenék, megveszem-e v sem. Ma mondta egy MZ tulaj (neki 20 éve mz van) hogy nem éri meg, mert jawa... s a 2 henger gyújtását nem lehet belőni... Olyan nincs hogy nem lehet, csak esetleg nem ért hozzá... Meg már az is jó, hogy ha jó az információim 25 éves kortól veterán biztosítást köthetek rá. Ez így van?
Üdv.: Szabbensz
Az enyém is 22 már. Noha a festés eredeti, ütött kopott helyenként, de műszakilag most nagyon jó, tavaly lett a blokk felújítva. Tetszik a nyomatékossága, bár nekem oldalasom van, ahhoz már azért ez is kicsit kevés. Szerintem annyi pénzt megér, ha a blokk rendben van.
Türelmem az van, főleg ha motorról van szó. 4 éve simsonokkal foglalkozok, van egy D-csepel em amit teljesen egyedül restauráltam fel, s az említett 250 es MZ.
De szeretnék egy 350 es Jawa t, h mégis milyen feeling lehet olyan motorral közlekedni. Egy Twin Sporttal mentem egy kör erejéig, az nagyon tetszett. S máig szeretnék egy jawa t, ezért kérem a tapasztalatokat, hogy megéri e megvenni egy 23 éves motort 60 000 ér. A festése az full új, szal esztétikára nem lehet panasz, meg azt amúgy is meg tudom oldani, ha baj lenne. Van MSN em, ha vki mesél még a jawa k ról, felveszem.
Üdv.: Szabbensz
A megszakítós gyújtás a gyenge pontja a motornak. Beállítani még be lehet viszonylag pontosan, de azt nem tarja meg sokáig, az alsó megszakító hajlamos elkoszosodni, elolajosodni. Elektromos gyújtás beszerelésével ez a probléma orvosolható. A Trabi gyújtása olcsó, a VAPE drágább, de egyszerűbb a beállítása is. Alkatrészt lehet szerezni, persze van amihez utánajárás meg türelem kell, de ez ne tántorítson el.
Hali Mindenkinek!
Én 250 es mz vel szaggatom a jó magyar utakat, s most találtam egy elég jónak tűnő Jawa hirdetést. 350/ 632 es motor, 1984 es kiadás. S egész elfogadható áron. Az lenne a kérdésem Jawa tulajokhoz, hogy szerintük megéri e, mert mindig szerettem volna egy 350 es Jawa-t csak sokan próbálnak lebeszélni róla, hogy nem lehet a 2 henger gyújtását precízen belőni, meg nehéz hozzá alkatrészt keríteni, stb stb. Szeretnék pár infót kapni a jawa ezen tipusáról, hogy mennyire megbízható, milyen motorok valójában. Aki tud segíteni, írjon mailt (szabbensz@citromail.hu), vagy ide egy kommentet!
Előre is köszönöm!
Üdv.: Szabbensz
No témaváltás! Valaki tud 6V-os elektronikus gyujtás kapcsrajzot? esetleg nyák rajzzal eggyütt? a tuning Fejlesztés rovatban megjelent HyGy & Kéri Laci által publikált PIC-es előgyujtás vezérlőt akarom megépíteni az 559-esemre. ehhez kellene egy 6v-os rajz mert a PIC meg a hall elmegy egy zénerrel megtámogatott tápról így azoknak a 6V-om vidáman jó de sajn gyujtásrajzot még nem találtam. Talán régi trabi gyujtás féloldala?
MZ inkább városba, Jawa túrákra, szerintem :)
Persze igazából "mindenevők" ezek a motorok....
Azért vettem a teljesítményt és a nyomatékot alapul, mert már elegem volt, hogy az unokatesóm egyfojtában azzal idegesített, hogy az ő 350es Izséhez képest semmi egy Pannonia nyomatéka. Én erre azt mondtam hogy az Izs 100ccm-mel nyagyobb; de ezt nem tudta fölfogni.Én meg azt mondtam neki hogy a 125ös Ts Mz nyomatékosabb mint az ő 60ccm-es Szinyója :D:D
Üdv!
Hello mindenkinek! Nem gondoltam volna hogy egy apró kérdéssel ekkora vitát fogok indítani.
Nekem az a véleményem hogy nem lehet 1 Jawa-t és egy Mz-t összhasonlítani úgy hogy mindenki egyetértsen. Már azért se mert a Jawa 350ccm, az Mz pedig "csak" 250; a Pannonia is (egyengeres) 250ccm-es de köze nincs az ETZ-hez, de viszont egy 350es Jawanek sincs köze az egyhengeres 350es Izshez. És egy japán 250es kétütemű motort sem lehet összehasonlítani egy azonos korú ETZ-vel. Most csak a teljesítményt vettem figyelembe. Motorozhatóság és fejlettség szerint már sokal inkább össze lehet hasonlítani (de csak (közel)azonos évjratút).
Én is azt mondom: kinek a pap, kinek a papné! :D
ááá.
kinek a pap, kinek a papné. :D
ennek sose lesz vége?
Az ETZ 251-es csupán két szempontból jobb egy 638-as Jawa-nál: Az egyik az első tárcsafék, a másik pedig az elektronikus gyújtás! Ezeket persze mind-mind fel lehet tenni a Jaffákra is, (most gyári cuccokra gondolok, így aztán nem lehet belekötni!!) Ha ez megtörtént szerintem nem vitás, hogy melyik a jobb gép a kettő közül! Persze még ezek nélkül is komolyabb motor a Jawa! Azt elismerem, hogy egy használt gép vétele után nem árt alaposan átnézni a "vasat"! Ez az MZ-kre is vonatkozik, de a Jawa-kra fokozottan érvényes!
ui. Talán még annyi, hogy az ETZ 251 azért jobban kanyarodik!
40Nm? Az oldalas fogat mennyire örülne ennek a nyomatéktöbbletnek.:-)
"az én 251-es etz-m tuti, hogy gyorsabb, erősebb akármelyik jawa350(634-638stb)-tól"- Azért nem kellene elhamarkodott kijelentéseket tenni
szerintem, Pl. csehországban előfordul az 50 LE-s Jawa 350-es, ott jópár gépműhelyben végeznek megbizható tuningot Jawa-ra, az élettartam radikális csökkenése nélkül. Én szloviban lakom, itt is folyik a Jawa tuning, számitások szerint az én gépem kb. 40 Nm nyomatékkal rendelkezik jelenleg (Vape, cdi,felömlőpolirozás,kipufftuning) . Ettől persze még nem mondom, hogy jobb, mint a széria ETZ, de erősebb az tuti.
Ja, értem. részemről is lezárva.:)
sorszám: 13084 (85034)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-10-17 10:52:26)
Nem, ezt Én írtam, és ezzel részemről lezárva a téma! :)
"Egyébként nem akarok erről vitát nyitni, mert már volt ezen a fórumon elég Jawa kontra MZ vita, szal részemről lezárva a dolog!
Ezt én írtam? Ha nem, akkor nem értem...
sorszám: 13082 (85021)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-10-17 00:17:30)
Ja, én vagyok a legjobb példa, csakhogy én nevetek rajta, és nem kapok agyvérzést, ellentétben egyéb kedves fórumtársakkal ellentétben. ;)
Amúgy most is te írtál nekem:)
sorszám: 13081 (85020)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-10-17 00:21:00)
"Egyébként vicces, hogy ugrik mindenki itt, ha valami neki egy picit is nemtetszőt leír.:)"
^^
Erre Te vagy a legjobb példa! ;) Persze gondolom az a valami inkább valaki akart lenni....
A fenébe is, olyan Deja Vu érzésem támadt, mint ha egyszer már írtam volna ilyesmit! :D
"Egyébként nem akarok erről vitát nyitni, mert már volt ezen a fórumon elég Jawa kontra MZ vita, szal részemről lezárva a dolog!
;)"
Ez jó, nem ismertem :D Egyébként már mondtam, a Komaron van pedál is.
Nyugi! Az a lényeg hogy guruljon:-)
Ez még jobb.:-)
Egyébként nem értem minek kell megint vitázni melyik motor erősebb, gyorsabb satöbbi. Ha a láncot nézzük, a fél hüvelykes osztású mindegyikre jó, ebben nincs különbség.:-)
Vagy "Komar moped gyors és fürge
Erre b@..ott rá az ürge!
Az hogy lehet? Nem ismered a mondást, hogy "Nem esett már eleget? Vegyen Komár mopedet!":DDD
Nekem nagyon egyszerű dolgom van: 200 ember szeme láttára győzőtt le egy Komar, úgyhogy nem is vitatkozom :D
Én szintén vállalom, amit írok. Emiatt így: az én 251-es etz-m tuti, hogy gyorsabb, erősebb akármelyik jawa350(634-638stb)-tól. És, ha nem is lenne agy, akkor is tárcsafékes, 5sebis, hallgyújtásos,amiket nem nekem kellett felbütykölni rá, valamint 38000km van benne, és még roppant távol áll a felújítástól. :)
Amúgy a 28le,az eddigi csúcs, amit ezen a fórumon valaha kitaláltak teljesítménynek a 350-esnek, valamint a 15kw-os teljesítmény a negatív rekor mz-nél. 18kw az a 15kw.
Egyébként vicces, hogy ugrik mindenki itt, ha valami neki egy picit is nemtetszőt leír.:)
sorszám: 13071 (84990)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2007-10-14 22:37:40)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|