:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nos megmértem az ütést. Hát sajna a kúp közepén mérve beszerelt állapotban 6 század ütést mértem :(. Ez a bütykön már jóval 1 tized felett lehet. AZ ütés olyan, hogy a jobb oldali henger felső holtpontjában a főtengely vége a legmélyebben van. Így aztán érthető hogy a felső holtpont után még nő a megszakítóhézag. Patt helyzet , szétszedni emiatt a blokkot még1x nem fogom. Majd meglátom hogy fog muzsikálni. Hibába volt minden óvatoskodás a szerelésnél. Valszeg műhelyben nem centirozták ki rendesen a tegelyt. Fene megette :(
Furfarag és Lajos! írtam E-mailt. S
Szervusz Sanders!
Engem a dob a könyökkel érdekel. Merre van?
Üdv.Laci
Bocs de közbejött vmi ma mégsem került sor a mérésre, csak a jövő héten lesz rá időm
Szia Sanders.Mit lehet tudni a blokkról és hol vagy helyileg?
Megvárom az eredményedet hátha kisűl belőlle valami. Nem gondolnám hogy ütne vagy hogy kopott a csapágy mert vadonat újak.Mentem 04-es hézaggal vele mielőtt állitgattam volna de akkor úgy éreztem h nem jár egyenletesen a két henger és erő sem volt benne, ezért kezdtem állitgatni.Azért kösz a vállaszt.Üdv.
Nem üt a főtengelyed vége ? Esetleg lóg a csapágy ? ha minden rendben van a 0,4-el működnie kell..
Én tegnap este jutottam a gyujtásállításig egy felújítás után. Cseheknél felújittatott főtengellyel, blokkösszerakás melegitve illetve főtengelybehuzatóval összerakva (semmi kalapács) de vmi mégsem stimmel :( nekem is nagy a hézag. Ma szétszedem és megmérem az ütést mérőórával.
0,5-ös hézagnál lehet egyáltalán az előírt előgyújtás értékét tartani? Nem kopott a bütyök vagy a megszakító? 1:33-at írnak bejáratásra, 1:40-et meg normál használatra, szintetikussal sem sokkal változtatnék ezen az arányon.
Szervusztok! Eladó egy komplett 638-as blokk, üzemképes, 10e Ft, valamint egy pár szép állapotú kipufogó, könyökkel együtt 6ezer(/pár).
Köszi. A hézag nekem csak 05-ön müködik kisseb hézagnál puffog az egyik henger. Lehet hogy befojásolja az is hogy nemrég lett felújitva az egész blokk.Castrol TTS olajam van -gondolom ebből nem kell annyi mint a régi fajta olajokból.Üdv
Szevasztok! Vettek a gyerekeim egy romos nagykerekű babettát, ami tudtommal jawa!!! Lesz min melóznom :-) Ehhez kéne pár cucc! burkolatok, stb. Akinek van, kérem dobjon egy e-mailt! köszi! Rósz György
Hali! Amíg megszakítóm volt, 0,35mm hézagot állítottam be. Szintetikus 2T olaj is használható csak iszonyat drága, felesleges egy ilyen régi konstrukciójú motorba. De gagyi minőségű 2T-t se használj, léteznek jó ásványi alapúak is, nem drágán. A MOL-ban a Sprint ilyen, de más gyártónak is vannak hasonló olajai.
Érdekelne még az is hogy a szintetikus olaj keveréknek megfelel-e és milyen arányban ajánlott, vagy maradjak az arolnál mint 2T olajnál?
Sziasztok 350-es jawasok!Érdekelne hogy ti milyen megszakitó hézaggal használjátok motorotokat mert szerintem a szaklapok nem irnak valós adatot.Előre is kösz üdv.
MOTORÉPÍTÉS!!!Ha nincs keret a nagyköbcentis motor fenntartására és megelégedsz a kicsivel ami 250-es V2-es,szép és teljesen egyedi chopper,nálunk kedvező áron talál ilyen motort.Csak megrendelésre.Az első szépség a tavaszi motorszépség versenyen indúlnifog.Érdeklődni a 06309811674-es telefonszámon lehet.
Mz,Jawa szerviz Érden ugyan itt!
Halihó!!!
Pécs, Pollack előtt 250-es csepptankos bordó JAWA, lámpakereten szürke SZOCIMOTOROS.HU felirattal.
Melyikőtök az??
Olajos jellegű ráégés eltávolítása:
74,5% kőszén-kátrány-olaj
10% butiléter (70%) és etilacetát (320%) keverék
14,5% OP-7
1,0% lazítóhomok
Az alkatrészeket 60 percen keresztül áztatni kell a 40-50 C fokos hőmérsékletű folyadékkal megtöltött kádban, majd öblítés következik vízzel vagy lúgos oldattal.
Az erősen füstölő és olajos kipufogó miatt gondolom,hogy a lerakódott olajkoksz miatt nem képes rendesen működni a motor.
Nem lehet hogy el van dugulva a benzincsap és csak lassan folyik utána? Vagy a tankszellőző a ludas a sapkában??
A durvább ráégéseket késsel szoktam levakarni, meg leginkább drótkefézek, a csiszolóvászon használatát el szoktam kerülni. A drótkefe is rézszálas, nem az acél. Ezzel elég jól le lehet pucolni. Ezt a naftalinos módszert nem ismerem, jobb lesz vigyázni vele. A dobot, a csövet gázlánggal szoktam kiégetni, van egy kis kempingpalackom és hozzá gázégőfej. Ez elég meleg hogy elégesse az olajat, amit utána könnyű kipucolni, de nem színeződik el a dob, akkora hője nincs. A furulyát is ezzel szoktam kiégetni, ehhez mehet nagyobb kakaó. Ha meg nincs gázom, akkor ott a fakályha, beledobom és akkor veszem ki mikor már kezd pirosodni a vas. A salakot ezután csak le kell ütögetni meg drótkefézni és tök tiszta lesz.
ezt láttam a zindex veterán autók motorok topikjába:
Udv
Van egy 250es Jawam, "parasztjawa". Egyedul a hatso lampaja hianyzik, meg talan egy ket bowden, a krom-aluminium alkatreszei fel lettek ujitva, szepen, a kipufogo nem. Pannonia alkatreszekre cserelnem, vagy alku nelkul 25e forintert elviheto.
Budan talalhato.
30 932 77 65
ezt láttam a zindex veterán autók motorok topikjába:
Udv
Van egy 250es Jawam, "parasztjawa". Egyedul a hatso lampaja hianyzik, meg talan egy ket bowden, a krom-aluminium alkatreszei fel lettek ujitva, szepen, a kipufogo nem. Pannonia alkatreszekre cserelnem, vagy alku nelkul 25e forintert elviheto.
Budan talalhato.
30 932 77 65
Még mindig küzdök a mkotorom elindításával. Érdekes módon, ha mondjuk most kimennék, és berugnám szinte biztosan rögtön indulna, aztán egy fél perc után leáll. Utána hiába rugdosom, nem indul. Már arra is gondoltam, hogy nem kap-e túl sok benzint, mert egy részt ha hagyom álldogálni egy fél órát (főleg, ha ezt kiszedett gyertyával teszi), akkos jó eséllyel megint rögtön indul, de aztán fél perc múlva megint lefullad, akár mit csinálok vele. Egyébként ezt kiszürendő már 2 karbival is kipróbáltam, de nem változik a helyzet. Mellékesen azt is észrevettem, hogy - mivel a kipuffogócsonk és a dob között egy kicsit kifúj - itt az illesztésnél mikor beindul elég rendesen füstöl. De sajnos nem megy olyan hosszan, hogy ebböl messzemenő következtetést vonhassak le (és szemmel láthatólag olajos is a kipuffogó). Most már a hengert-blokkot leszámítva tényleg mindent kipróbáltam, kicseréltem (ja, a kipuffogót még nem :) ), aminek köze lehet a dologhoz, de nem és nem. Most már kezdem erősen feladni (tényleg nincs valaki Nyíregyháza-Nagykálló-Kállósemjén térségében, aki szakértőként esetleg megtekintené a problémát? :P ).
Köszönet a válaszért Powerarc! Igazság szerint "nagytakarítást" terveztem, mert úgy érzem, kicsit erőtlen a motor (bár amúgy szépen üzemel). A ráégéseket mivel csiszoljam le? Dörzspapírral, és milyen finomságúval? A kipufogódobokat is ki szeretném égetni, egy régi motor-revübenben olvastam,hogy naftalinport kell meggyújtani benne, és sűrített levegővel táplálni az égést. Ez jó? Remélem nem mentem még az agyad(/tok)ra:)
Vehetsz nála olcsót,mely zsar,vagy drágább tutit.Itt a száma:061 312-1526.
Miért nem hivtál fel,néztem volna neked.
Hilihalihó!
gyors segítség kellene: holnap megyek Bp-re, és egyúttal kéne nekem sürgősen dugattyú-gyűrű 638-hoz. Az a kérdésem, hogy vehetek a Zichy utcai boltokban? Vett már valaki ott gyűrűt? Mert nem akarok beleszaladni vmi vízcsőből vágott szarba, ami széjjelnyeszetüli a hengert...
Igen van az a fajta is azt hívják békafejesnek ha jól tudom, de most hogy gondolkoztam rájöttem h ez egy 175-ös cz kormánya meg lámpafelfogatása lehet. Szerintetek?
Igen tuti 559-es csak szerintem a kormány is valami másból lett belerakva, aztán azért nemtudom h melyik való rá, de szerintem ez a fajta:http://kepfeltoltes.hu/view/071102/L_mpa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez mintha az enyémhez hasonlítana. Az meg 485-ös, nem 559-es.
sorszám: 13142 (85622)
( előzmény: Black Dragon, 2007-11-02 17:18:22)
http://carrancho.bloguedesporto.com/images/gd/1181446039.jpg
na ilyen
Te ez biztosan 559-es? mert igazán egyiknek sincs köze az eredetihez
mármint az enyémhez (250/559 1967)
igazából e két előrenyúló tartót nem értem mert az 559-esnél a kormányburkolat két fele tartja a lámpát a helyén
Szevasztok!
Tudnátok segíteni nekem abban, hogy melyik lámpafej tartozik ehhez a felfogatáshoz (Jawa 250/559) szerintem nem eredeti a felfogatás. http://kepfeltoltes.hu/view/071102/1145122195K_p_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071102/803866589K_p_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szerszámot lehet házilag is csinálni, de igazából az sem kell. A dugattyút ki kell oldalirányban támasztani és a csapot ki lehet finom kocogatni. Inkább arra kell figyelni, hogy a tűgörgők ne potyogjanak bele a blokkba. Ehhez kell egy olyan csap aminek az átmérője pár tizeddel kisebb csak mint a csapszeg, a szélessége meg kevesebb legyen mint a hajtókarfej. A pontos méretet nem tudom, de 10 mm kb. elég lesz. Amikor elkezded kifelé nyomni a csapszeget és ezt az kis csapot mögé teszed és egész addig csinálod, míg a csapszeg ki nem jön a görgők közül illetve ez a csap már bent nem ül a helyén. A visszarakásnál is arra kell figyelni, hogy ezt a kis csapot addig nekinyomva kell tartani a csapszegnek, míg az bele nem bújik a görgők alá. Amúgy a dugattyút hol akarod letisztítani? Ha csak a tetején, akkor felesleges levenni, az paláston lévő olajráégéseket én meg nem szedném le.
Sziasztok! 638-asom dugattyúit szeretném letisztítani, így olyan szerszámra lenne szükségem, amivel a dugattyút le tudom szedni a hajtókarról. Van valakinek tapasztalata? Hol lehet ilyet beszerezni? Köszönettel: S
Szevasztok, ha valaki tudna nekem babetta 207 hez blokk széthuzási leírást adni azt nagyon megköszönném.Ha bármiféle egyéb leírásotok van azt is elküldhetitek.
E-mail cím: zsirai3@freemail.hu
Előre is kösz mindent:Peet You
Hát ez nem semmi.Megnéztem a videót is hozzá.Nálunk mennyi lenne a kötelezője?
éls ez mennyit eszik? húszezer litert százon :D
Egy szerelő beszarna ha azt mondanák neki, hogy cseréljen gyertyát a 13-as és 42-es hengeren, azt sem tudná hová kapjon.:DDDD
És hogy van e értelme az már meg sem merem kérdezni :-). Abból a 48 hengerből elég volna ha csak 3 hajtaná a motort, és már akkor is versenyképes lenne. De lehet a fószer talált egy halom blokkot és nem volt jobb ötlete. Vagy traktorpullingra készül motorral. A lóerő már megvan hozzá.
http://www.bigbikeriders.com/48cyl.htm
És ez? Ezt azé nem volt eccerű összehozni:)
http://www.google.hu/search?q=kawasaki+48+cylinder&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=Frugalware:en-US:official&client=firefox-a
350 jawa könyökök eladók 6000 ft a pár
gyári ujjak!
Az tényleg nagy szívás lenne.:-) Hogy mennyit ehet? Ha normál utazóban megy vele az ember, akkor kevésbé kell terhelni a motort, mert ugye van nyomaték bőven. Viszont a 6 henger veszteségei együtt nagyobb (mechanikai stb.), úgyhogy szerintem többet kell hogy fogyasszon, és ebbe bele lehet kalkulálni a súlytöbbletet.
Elgondolni is rossz, mi van, ha a belső blokkhoz tartozó megszakító sülne be :)) bontás... Öööö ez mennyit ehet??? A 634-esem városban 8alatt nemigen adja magát... Vajon milyen lehet amikor 6 éhes kétütemű 175-ös henger elkezdi szívni a keveréket... Valahol láttam ilyen stílusban 2 hengeres s51-es simsont... az már nagyon beteg...
Ha csak egy váltó maradt benne, akkor az vajon meddig bírhatja? A bordás hüvely logikusan hangzik, viszont a blokkokat nagyon pontosan kell összeilleszteni, hogy a főtengely közepek egybe essenek. Kíváncsi lennék hogy szól mikor a 3-3 henger jár együtt, illetve amikor 60 fokban vannak elékelve. Gyújtás egy külön kérdés hat hengernél. Ha együtt jár 3 henger, akkor egyszerűbb a helyzet, a másik esetben valamit ki kell találni. A megszakítókat mindenképp le kell dobni, elekronikusat neki.
sorszám: 13126 (85438)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-10-28 13:40:31)
Hali. A főtengely valószínű úgy van megcsinálva bordás hüvellyel. A váltó valószínű sajátja csak nem mind a 3 van bennt, hanem csak egy. Lehet látni hogy a forgattyúsházról le van vágva a váltó rész. Ez a 6 henger akkor volna érdekes ha mindegyik henger el lenne tolva egymástól, mert ebben az esetben csak 3-3 henger eggyütt működik. Minden henger egymaga működne és 6 megszakító lenne bene akkor kemény hangja volna. És még nagyobb fejtörést okozna gyújtást állítani. Mert néha 2-őt is sok :-)
sorszám: 13125 (85434)
( elözmény: Black Dragon, 2007-10-26 14:55:03)
Éppen ezaz, hogy nem 350-es cross hanem 250-es csepptankos és a blokkjára az van írva hogy 558, de sehol nem láttam még ilyet. A gazdája valami amerikai konstrukcióról beszélt nekem...
1961-es konstrukció, 350 ccm-es krosszmotor.
http://home1.gte.net/jawaman/jmxa.gif
sorszám: 13123 (85404)
( előzmény: Black Dragon, 2007-10-27 18:51:49)
Szevasztok!
Valaki tud valamit az 558-as Jawa-ról?!
Most ajánlottak eggyet de nem tudom, hogy miben tér el az 559-es től és nem találtam róla semmit a neten. Segítsetek!
Sziasztok!
Megint jawa szervízt keresek, a Bembo-val nagyon megjártam fél évig ott volt a motor és a mai napig nem lett üzemképes. Háromszor hoztam el hogy jó és háromszor állt meg alattam váltó és kuplung problémák miatt. Szóval most S.O.S keresek egy szervízt ahová már esetleg holnap át tudnám vinni és helyrehoznák hibákat.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|