:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szia Matya rég hallottam felőled !! :D Ha megengedtek egy hozzászólást, akkor én is elmondanám, hogy bizony nem sok a 11.000-13.000 ft. Egy full tökéletes felújításért pl Mz ts 250-hez én anno 20ezret is megadtam volna, csak csinálja meg valaki rendesen. Végül egy nagyon jó állpotú használt főtengely lett a vége 13.000 ért.
Mellesleg 5000 km alatt még senki nem fog érezni semmit a motoron. Ahogy előttem mondják. De az esztergályosokkal néha az a baj főtengelyfelújítás terén, hogy felköszörüli a hejtókart alul felül, csak ugye az az edzett felület is egyben. És ha az leköszörüli, amire erősen megvan az esély akkor ugyanott vagyok, hogy sehol. Újredzeni pedig ember nem fogja. És nem 5000 km után kezd el majd csörögni a főtengely, hanem kétszer-háromszor annyi után.
Szóval én úgy gondolom, hogy tényleg érdemes többet rákölteni, mert ha egyből nem is, de az idővel bizony megtérül.
Elöször is BUÉK!
Lenne egy kérdésem...van egy 206os babettám.tranzimos.és ahoz kéne kapcsolási rajz.lehet hogy nagyon egyszerü csak én elektronikába nulla vagyok!köszi elöre is.Mail-t is küldhetsz:j.gy.blue@freemail.hu
Hmmm..Lehet, hogy vidéken más az árfolyam...bár én is százhalombattára hordom Bp-ről....Egyébként az 5000km még nem egy nagy mennyiség...az majd a 15000km után derül ki, hogy elmegy-e még ugyanannyit, vagy neki kell állni újra széthúzni a blokkot...De legyen...Bár szerintem jó minőségű anyaggal együtt esélytelen, hogy belefér annyiba.....De kívánom, hogy ne legyen problémád vele...
Viszont, hogy 10-13 ezet Ft egy motorfelújításnál rengeteg lenne???Na EZ nemigaz....persze, ha valaki épp csöves, akkor 2000Ft is lehet rengeteg...de ha normálisan meg akarja csinálni az ember a gépet, és sokallja a 10-13 ezer Ft-ot a főtengelyfelújításra, akkor jobb ha bele sem kezd az egészbe.....Egy "szaros" Danuvia restaurálása több százezerbe tud kerülni..../Félreértés ne essék, imádom a kis darazsakat!!/ tehát 10ezer Ft nem tétel egy motornál....
Ez egy idős esztergályos mester aki 5500-ért csinálta a Pannónia főtengelyt alul-felül és tökéletes lett!Már kb5000 KM-t beletettem felújítás óta és nem csörög nem zörög pedig 2 személy+csomagok+nyelezés és még osztrákban is voltunk vele mindez kb.4 hónap alatt.Azért írtam 3-5 ezret mert akkor volt egy Simson főtengely felújítás 3000 és egy MZ 4500FT,tehát a CZ sem lehet túl drága.A 10-13 rengeteg. A másik esztergályos a dinamós Pannónia főtengelyt csinálta egy cimborámnak 8500-ért és Ő a drágább.
jah..és ugye az alábbiakból következik, hogy a hengerek sem csereszabatosak egymással a két lökettérfogat között....Most a különböző generációk /csepptankos kontra kockatankos/ közötti olyan apró különbségekbe bele sem mennék, mint a felömlők keresztmetszete pl....
Nem akarok kötözködni...egy pár főtengelyfelújítás már van a hátam mögött...Milyen minőségű az a munka, amiért 3-5 ezer Ft-ot kérnek el 2007/2008-ban? Egy sima szétsajtolás-összesajtolás-centírozás többe kerül...És akkor még nem beszéltem az ÚJ alsó csapról..mert aki azt megköszörüli, akkora méretes barom ,hogy jobb nem is hozzá vinni, tudnillik kapásból ugrik róla az edzett réteg a picsába, a másik meg, akkor hogy a pöcsömbe szorul meg a sonkán lévő adott méretű furatban rendesen??? Nameg új görgőskosár sem ártana ugyi....A hajtókar állapota is változó lehet..ha ki van revésedve, pl mert sokat állt a motor, akkor az is kuka....
Egy tisztességes felújítás anyaggal, munkával még egyhengeres Jawa esetében is legalább 10-13 ezer Ft....
Remek...És ez mit változtat a lényegen?
SEMMIT....a 450/175ös CZ-nek is ugyanaz a furat lökete, mint a 477/175-nek...Tehát konklúzió: A két főtengely nem csereszabatos....
A 488/125-öshöz a 453-as, vagy a 473-as blokkban kéne körbenézni főtengely ügyben....De legegyszerűbb lenne új hajtókarszettet rendelni hozzá valahol....Ami blokk elérhető árban lenne, abban tuti, h mindben szarni ment a főtengely már....
Hali!Vagy pannónia vagy kp érdekel.A főtengelyt fe tudom újíttatni ha elküldöd a felújítás árát(3és5 között mozog,majd megkérdem)a többit meg utána rendezzük.
Érdekes lenne, ha egyezne a két főtengely...A 477-es cetka lökete 65mm...a 488-asé 58mm.Szóval tuti, h elállás van a két főtengely között...A 477-es szerencsésebb..ahoz jó a 350es 6V-os Jawa hajtókarja, csapja, kosara....
hello Lombi +találtam a hirdetésed:D
http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/88097/CZ%20250/485
nem érdekel érte SZAKADT SZIMO?
Huu akkor bocs , mert itt aztán maszek esztergályost nem találni még normális futoszalagon dolgozot is nehéz ,esetleg ha te feltudnád javitani
Szia!Felújítani kell,ez az alsó görgők és a forgattyúscsap cseréjét vagy felszabályozását jelenti.Ezt egy esztergályos meg tudja csinálni.Úgy tudom a 125-ös és a 175-ös főtengely megegyezik.
Hello lombi mi az hogy görgöztetni?? nwm értem
és a 125/488-hoz is jo?
Szia Gábor!
Ezt a főtengelyt meg kell görgőztetni,a hajtókar nincs elgörbülve.A blokk csepp forma,úgy tudom rá megy a 125-ös henger is,ára 5 pénz vagy a koporsótankoshoz kuplugkar+aljzat+elsőfékkar+elsőfékbowden+óraspirál+3db irányjelző(2 első 1 hátsó)+fesszabálzó kéne.De van egy komplett(az előbb leírtak kivételével)üzemképes zöld forgalmis régi rendszámos 250/485-ös motorm is eladó.Új dugó,gyűrűk és fél éves akksi van benne.Elérhető vagyok a 20/2585597-es számon.Üdv:András
Jah nekem a motorom 125/488
nem tudom bele -menne a te fötengelyed
hello lombi30
nem lenne rosz de NEKEM is pont 125-ös fötengelyHIBÁS blokom van baja hogy a hajtokar behajolt!! a te blokodnak mi a baja? neked is hibás a fötengely ! já es egy kérdés a 175-ös cz blok ugyanaz mint a 125??? rá megy a 125-ös henger????
üdv és várom válaszokat
a fötengelyért vagy blokért cz 125 /175 mz cucc vagy kp
A Trabi gyújtásban a mágnesgyűrű alatti közdarab ami max sufnis, meg a vezetékezés. De ezek elég egyszerű dolgok ahhoz, hogy ne befolyásolják a rendszer működését. Ami hiba az elektronikában esetleg akad, az már rögtön a beszerelés után kiderül. De lehet venni VAPE-t is, gyári cucc, megbízható az is, egyszerű felszerelni, csak ugye az ára több.
A Trabi gyújtáshoz jó a kispók trafó? Én nem igazán értek hozzá, de az egyik akumlátoros a másik elektronikus gyújtás és a trafók teljesítménye teljesen más. Működő képes ez a páros?
A én Jawam is Trabi gyújtással müködik több mint 3 éve hiba nélkül. Nincs állítgatás, bütykölés csak sok-sok élvezetes kilóméter
Majd keresek 1 képet, hogy pontosan lássátok mire is gondoltam.... Lehet, hogy másra gondolunk!
Szia Az a darab a hatso teleszkop gumija, nem tudom melyik, de nem a tank alkatresze az biztos.
sorszám: 13450 (87720)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-01-02 11:03:18)
A tank hátsó részénél lévő fülbe teljesen más gumidarab kell, hosszabb és van válla is a külsején.
Ez nem a hátsó teleszkópnak alkatrésze?
sorszám: 13449 (87716)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-01-02 11:03:18)
Jah, a Zoli által ajánlott oldalon találtam ezeket! :)
1 aprócska gumidarab keltette fel az érdeklődésemet.
Sealing ring lentil /r.
Code: JA196
Ez nem az a gyűrű, ami a (pl. 638-as TS Jawa) tankjának hátsó részét alulról, 2 oldalról támasztja, és a váz köré kell felcsíptetni?
Mert, ha igen, akkor lehet, hogy érdekelne....
sorszám: 13447 (87713)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-01 23:36:12)
Szia Gábor!Nekem van egy 175/450-es CZ blokkom henger és gyújtás nélkül olcsón eladó.A főtengely felújítandó benne.Ha érdekel írj!Üdv:András
Nem értem, hogy mi köze van az energiamegmaradás törvényének a áramfejlesztő gép teljesítményéhez, és hatásfokához.
Nagyon jó a Trabi gyújtás, csak valahogy nekem nem szoktak bejönni az olcsó sufnis megoldások. De pl a kollegám megveszi a legolcsóbbat és tutin működik neki. Nem vagyunk egyformák, hála Istennek!, mert akkor mindenki olyan hülye lenne, mint én.-:)
Hello Mindenki,
rabukkantam egy cseh weboldalra. www.jawashop.com alkatreszt lehet talalni nagyon sok tipushoz, mindenfele kategoriaban. motorikus, elektromos, gumialkatreszt, tomitest, kipufogot, stb. erdemes ellatogatni az oldalra.
Szevasz, hát ez fogas kerdes, mert csinaltak ugye sotetbordot, narancsot, feketet, feheret. magyar, illetve keleti piacra a narancs szinut vittek, nyugatra vittek feheret, feketet, metel bordot, ilyen van nekem, mert angliaban lakom és szerencsere tudtam venni egy jó allapotu jawat. most kapott uj gumit hatra. remelem tudtoam segiteni.
hello Péter mz
neked lenne cz 125/175 fötengelyed v blokod?
Mz alkat részem van rengetek sk minden
blok felek 1 váz minden rajt van!
üdv
Biztosíthatlak, továbbra is idegeskedni fogsz. Semmiből nem keletkezik energia, mármint amit a világításra fordítasz. Ezt a mechanikai energiából a mechanikai energiát pedig a rendszerbe bevitt üzemanyag biztosítja.
helo
hol laksz?Milyen mz alkatrészeid vannak?
Hello mindenkiek
nekem szökségem lenne egy cz jawa 125/175-ös
Fötengelyre vagy BLOKK-ra!minnél hamrabb Akinek van és elado mképp jelezzen !Mz alkatészek és kp -várhato érte!
üdv
A kétgyertyás hengerfejhez még annyit:A naftát 2db kispolszki trafó nyomatja.Egyelőre simán a megszakítóra kötve.De remélem hogy a nyáron már a Trabigyújtással vezérlem ezerrel:-D BUÉK: Fecó
Egyetértek!Ha a gyujtás nem jön be toszíthatod a mocit.Ha a tárcsafékbuhera nem jön be téged toszítanak pléhdobozban.ÉN is gondoplkodtam a tárcsaféken aztán kaptam egy fékspecialista címet,elvittem a kereket mindenestől.Így hozzáillesztették a betét vastagságát a kerékhez,ráadásul a legjobb minőségűt kértem,ami ugyan nem volt olcsó,de mostmár tűrhetően fog a dobfék is.Síma utat,jó időt sok motorozást boldog új évet kívánok! Fecó
sorszám: 13436 (87665)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2007-12-31 15:56:49)
Kétféle ember van a világon: az egyiket megérted, a másikat megunod. BÚÉK!!!!
Azért azt tegyük hozzá,hogy egy ráoperált tárcsafék,és egy bármilyen gyújtás között óriási különbség van!!!Az egyik a motor műszaki állapotával kapcsolatos amit a vizsgabiztosok nem néznek jó szemmel,a másiknak viszont semmi köze a motor biztonságtechnikai részeihez!!!És remélem olvassa ezt a hozzászólást sok olyan barátom,vagy nem barátom,aki velem egyetért.Én is gondolkoztam az Mz tárcsafékben.De nekem nem érte meg a 2 évenkénti szerelést,és a "rettegést"az úton,hogy az biztosan olyan amilyennek lennie kell,hogy jó legyen!És legjobb tudomásom szerint,egy ilyen motorral közlekedve még egy jó rendőrt sem lehet (már bocsánat)hülyének nézni.Szóval ez most nem volt jó hasonlat hogy mi miért nincs a motorodon.
sorszám: 13434 (87646)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-12-31 12:36:39)
Ott a pont! És kb. ez az, amiért megvettem az egyébként méregdrága Jawa tárcsafék szettet is, és nem foglalkoztam az MZ-s tárcsa ráoperálásával....
Még mindig nem érted... van, aki nem az ár alapján dönt.
sorszám: 13432 (87630)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2007-12-30 19:40:59)
A mágnesgyűrű nem valószínű hogy tönkre fog menni. Nyákot meg tudomásom utángyártásban csináljak Tatabányán vagy annak környékén. Az elektronika is jól bírja a strapát, max a két tranyót kell cserélni. De aki akar most bontóból, innen -onnan tud pótalkatészként beszerezni.
A 8000 Ft os költségbe 100 km távolságra elviszem a gyújtást,és beszerelem.Ha valaki be tudja szerelni a leírásom alapján,akkor pedig Budapestig el tudom juttatni díjmentesen.Szóval a belföldi szállítás max 1000 Ft lesz.De ha valaki a "világ"végén lakik,és szeretne ilyet,akkor a postaköltséget felvállalom,ugyanis 3 óra a beszerelés úgy,hogy mindent elmagyaráz az ember.És a vezetékek ott vannak elhúzva,ahol azoknak lenni kell.Egyébként pedig aki csinált már hasonlót,az úgyis tudja miről beszélek.
Hello!Megtudná valaki mondani,hogy a Jawa 350-nek milyen az eredeti színe(lehetőleg RAL színkód)?Köszi.
Szia! Ha nem gond küldenél nekem is képet róla.
Csakúgy, mint egy üveg Cabernet Savignon is drágább egy üveg asztali bornál - vagy ahogy a cseh JAWA-kipufogó a töröknél.
:D
Egyébként 24 EUR a szállítás (ez kb. 6 000,- Ft) úgyhogy vagy ezt vond le a 26-ból, vagy add hozzá a 8-hoz az arra rakódó költségeket.
Nekem 634-esem van, bár még nincs beszerelve, megvettem a VAPE-t, ugyanis nagyon idegesített hogy a világítás felkapcsolásakor visszaesik a fordulatszám, remélem ez a 150W-os generátorral nem fog előfordulni.
Egyébként hosszabb távon is a gyárit tartom előnyösebbnek, ahhoz nagyobb valószínűséggel lesz 10 év múlva is alkatrész, mint a trabis gyújtáshoz.
De az is biztos, hogy a 12Voshoz nagyon kecsegtető a 8000 ft-os gyújtás.
Egyébként nekem is R.A. rendelte meg.
Azért a 8000Ft, messze nem 26000ft :D
sorszám: 13425 (87557)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2007-12-29 19:05:05)
Egyébként semmi reklám,de az én motoromba is kettő darab gyertya van egy hengerfejben,és ráadásul egy cm távolság lehet a kettő között összesen.
Bocsi ha netán a Vape gyújtást hátrébb helyeztem mint a trabiét.De én úgyérzem ezzel kapcsolatosan nem mondtam semmi rosszat,se neked,se másnak.Akinek a pénztárcája megengedi,az úgyis az eredetit szereli rá.Főleg ha tud várni rá.Akinek pedig nem engedi,az vagy állítgatja a megszakítót,vagy rátesz egy trabi gyújtást,ami most már nem titok,de ugyanolyan megbízható!És a gyújtással kapcsolatos dolgok részemről lezárva!Akinek kell,annak megcsinálom,akinek pedig van kedve barkácsolni,az úgyis nekiáll maga.De majd rájön időközben hogy egy jó eszetrgályos milyen árba dolgozik.És az sem lesz olcsóbb 8000 Ft nál.Szóval mindenki maga dönt hova teszi le a voksát!
Gyuri.
Helló 1db 250es Jawa főtengely mennyit ér?
Kicsit kotyog.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|