hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Powerarc
válasz erre | email2008-01-04 20:35:55
Akkor szerintem nem attól lesz. De ha lehúznád a hengert, meg tudnád nézni mennyit lóg a csapszeg, milyen állapotban vannak a gyűrűk, könnyen mozognak-e a horonyban, mi lehet a helyet a hajtókar csapágyaival. Nem lehet hogy maga a főtengelycsapágy lesz a ludas, nem onnan jön a hang? A generátor felőlit elég hamar meg lehet nézni hogy lóg-e.
sorszám: 13520 (87896)
(előzmény: tiki84, 2008-01-04 20:27:33)

 
 
tiki84
válasz erre | email2008-01-04 20:27:33
mennyitől számít annak? szemmel nem nagyon látszik a kopás vonala, de tapintható.A kopogó hang kb 1 hónap alatt alakult ki, és most már nagyon hangos. Bevigbál tőle az egész gép.
sorszám: 13519 (87894)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-04 19:35:30)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-04 19:35:30
Nem lehet hogy már nagyon vállas a henger és onnan jön a kopogó hang?
Le kellene esetleg húzni a hengert, alaposabban megnézni.
sorszám: 13518 (87890)
(előzmény: tiki84, 2008-01-04 19:04:18)

 
 
tiki84
válasz erre | email2008-01-04 19:04:18
Megnéztük természetesen ugy is. Akkor is kopog ha nincs rajta a fej. A kopogás akkor szünik meg, ha a dugattyu felső holtpontja kb 4mmrre van a henger felső peremétől.
A kondit azért kérdem, mert nagyon gyengék a szikrák, elég sűrűn ki is maradnak.Megesik h a megszakítónál szikrázik.
sorszám: 13517 (87888)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-04 16:54:13)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-04 16:54:13
Le kéne venni a hengerfejet, hogy látszódjék meddig jár fel a dugattyú a hengerben. Meg hogy a gyertya mennyire lóg bele az égéstérbe.

A rossz kondik esetén erősen szikrázik a megszakító.
sorszám: 13516 (87886)
(előzmény: tiki84, 2008-01-04 16:50:33)

 
 
tiki84
válasz erre | email2008-01-04 16:50:33
Sziasztok! Lenne egy kérdésen. A jobb hengeremnél, ha a dugattyú elérte a felső holtpontot egy koppanás hallatszott. Nem tudtunk rájönni az okára. Ahogy próbálgattuk feltünt, hogyha a henger nincs teljesen a helyén, feljebb van egy fél cmvel, a koppanás megszűnik. A főtengely okés. Mi okozhatja?
Másik: Honnan tudom, ha baj van a kondenzátorokkal?
sorszám: 13515 (87885)

 
 
válasz erre | email2008-01-04 13:04:46
én nyárom végzek. zum Glück :)
sorszám: 13514 (87877)
(előzmény: Matya, 2008-01-04 00:07:22)

 
 
Doma.
válasz erre | email2008-01-04 11:37:39
Anyira azért nem megy az angol, de ismerőseim vannak kint.De hivatásos sofőrként is lehet állást találni.
sorszám: 13513 (87864)
(előzmény: Kuci, 2008-01-04 10:14:13)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-04 11:27:33
Hát elővettem a gépet: bemelegítettem aztán teszt folyamatos átlag 4000-5000 közti túráztatásnál a vibráció a kormányon
alig volt érezhető, egyedül az ülésen lehet érezni ha rajta ülök. De ez a fordulatszám növelésével (5000 körülig) nem nőtt hanem majdnem inkább csökkent. :-) Szóval egyedül az ülésen lehet érezni ezt a vibrációt ha rajta ülök. Amúgy a motoron máshol semmi szinte. Ja meg ha a blokkot megfogom akkor még azon érezni azért. Meg a bal hengernél hallani elég nagy csörgést, ez 100 % csapszeg hang. Esetleg lehet hogy lóg a csapszeg vagy ilyesmi és ez okozhat azért ilyen vibrálást? Most tervezek furatni is. Az lehet hogy megoldja a dolgot? Ja, még valami: vettem rá még nyáron egy 19-es fogaskereket azzal mikor mentünk viszont feltűnően csökkent az ülésen érezhető vibrálás (szinte tünetmentes volt.) Ez esetleg jelenthet valami fogódszkodót a hiba keresésnél? Vagy ennyi vibráció amit most leirtam tényleg elfogadható? Köszi előre is! Üdv!
sorszám: 13512 (87862)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2008-01-04 10:59:29
Én special kemény 1 hétig voltam egyetemista, de aztán elég hamar rájöttem, hogy nem az Én világom! ;)
sorszám: 13511 (87860)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-04 10:41:29
Ottdögöljek meg ha megint beülök ilyen helyre tanulni....
sorszám: 13510 (87859)
(előzmény: R.A., 2008-01-04 07:11:53)

 
 
Kuci
válasz erre | email2008-01-04 10:14:13
Van konkrét állásajánlat ahová kimész?Diplomás állás?
Bocs az OFF-ért. :))
sorszám: 13509 (87858)
(előzmény: Doma., 2008-01-04 09:54:20)

 
 
Doma.
válasz erre | email2008-01-04 09:54:20
Nekem már csak nyelvizsga legyen meg és irány Anglia, ott is lehet motorozni lásd Zoli
sorszám: 13508 (87856)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-01-04 07:11:53
Pár év múlva úgyis másoddiploma...
sorszám: 13507 (87853)
(előzmény: Matya, 2008-01-04 00:07:22)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-04 00:07:22
Nem baj az :DD Bár én utáltam minden percét..Már "csak" némi záróvizsga van hárta....Soha többet ne is lássam utána azt a szarkupacot....
sorszám: 13506 (87851)

 
 
válasz erre | email2008-01-03 23:15:38
én egyetemista vagyok...
sorszám: 13505 (87850)
(előzmény: Matya, 2008-01-03 11:27:05)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-03 22:27:35
Akkor azért kevésbé rezonál ha rendesen összerakták a főtengelyt, és a dugattyúból is grammra ugyanakkora súlyút raktak bele...
sorszám: 13504 (87846)

 
 
magush
válasz erre | email2008-01-03 22:11:43
Hali!

jah, nekem kb 3500-tól rezonál kb 4100-ig, ezért szoktam 4100-4200 között járni, ami 18-as szekunder lánckerékkel "sajnos" 105-107 km/h utazót jelent. De ennyi rezonanciára mindenki azt mondta, hogy normális, mellesleg minden motornak van egy olyan tartománya, ahol kicsit jobban rezonál. Max alig venni észre, lásd barátnőm hondájánál. És igen, Powerarc jól mondja, 22ezer ft körül volt a főtengely felújítás. Illetve nekem, úgy hogy főtengely felújítás, fúrás, meg full átnézés, váltóban 2 fogaskerék csere, kuplunglamella csere volt. Ez úgy zajlott, hogy a komplett blokkot egészben kikaptam a vázból, és átvittem jarovcébe, a faszi szedte szét-rakta össze. A teljes blokk felújítás, ez volt kb 60-70 ezer Ft munkadíjjal együtt. Vagy talán a nyolcvanba is belecsúszott pontosan nem emléxem. Nem azért csinálja az ember, mert annyira qrvára megéri...
sorszám: 13503 (87845)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-01-03 21:28:57
Hello a vibráció 350-esnél normálisnak mondható (persze csak bizonyos határok között), régi vasak ezek, némelyik mai motortipus is vibrál. Enyém régen 3800-tól 4500-ig csinálta, aztán egyszer versenyeztünk a haverokkal, hátszélben kb 5 percig 6000 fordulat 4-ben. Azóta nem vibrál egyáltalán, talán kicsit 4500-tól 5000-ig (:-)?) .Egyébként twin-sport. Szinte mindegyik ismerősömé vibrál valamennyire,vannak köztük gond nélkül működő 50 000km felett futott gépek, nem hiszem, hogy nagyon káros lenne.
sorszám: 13502 (87838)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 18:20:43)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-01-03 18:26:21
Hello matya nekem a blokom 125/488
de ilyenböl nem találtam blokot ,én az egész MOTOR-T 15000-ért vettem de darabokba!!
esetleg ha valaki 125/175-ös blokot tudna vagy jo esztergályost az irjon
sorszám: 13501 (87826)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-03 18:22:21
Jó bütykölgetést, remélhetőleg ettől megjavul.:)
sorszám: 13500 (87825)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 18:20:43)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-03 18:20:43
Holnap megpróbálom a mocit megfigyelem mennyire vibrál és mekkora fordulatnál. Hátha nem pontosak az emlékeim. Remélem nem azok :-) Meg ránézek erre a gyújtás dologra is aztán majd meglátom mit produkál a vas. :-) Üdv! Köszi a segítséget addíg is.
sorszám: 13499 (87824)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-03 18:08:24)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-03 18:08:24
Pontosan.:)
sorszám: 13498 (87822)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 18:04:27)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-03 18:08:00
Nem vettem észre, még túráztatásnál sem, hogy rendellenes vibráció lenne.
sorszám: 13497 (87821)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 17:14:34)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-03 18:04:27
:-) Most olvastam vissza kicsit. Láttam tiéd is 638-as akkor ugyanaz a blokk mint az enyém.
sorszám: 13496 (87820)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 18:01:12)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-03 18:01:12
Ja meg az enyém twinsport. De mondjuk szerintem ez lényegtelen a vibráció szempontjából gondolom.
sorszám: 13495 (87819)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-03 17:07:59)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-03 17:14:34
Még egy kérdés: Neked állóhelyben sem rezonál a motor? pl egy nagyobb gázrántásra? Mert nálam akkor venni észre szerintem leginkább.
sorszám: 13494 (87817)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-03 17:07:59)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-03 17:12:10
Okés. Megpróbálom beállítani így + megnézni mennyit tévedtem tényleg az órával.
sorszám: 13493 (87816)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 16:57:12)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-03 17:07:59
Sima, 0,05mm pontosságú tolómérővel. Kicsit ügyeskedni, meg figyelni kell, hogy a gyertyanyílás megmunkált peremén pontosan felfeküdjön és lehetőség szerint párhuzamosan álljon a hengerrel. Először mindig megmérem, hogy mennyire van a holtpont, onnan tudom visszamérni a 3mm-es előgyújtást. Ezt rögzítem a tolómérőn és addig játszom a dugattyúval hogy pont elére a tolómérő pálcáját. A két hengert külön-külön be kell mérni, hol a holtpont. Szerintem ezzel a módszerrel is bőven pontosabban be lehet állítani, mint a 0,3-0,4-et csaló indikátorórával.
sorszám: 13492 (87813)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 16:57:12)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-03 16:57:12
Mondjuk a probléma nem annyira zavaró mert nagyjából 80 km/h körül szoktam használni. Azt szereti. :-) Lehet hogy az óra kicsit többet csal mondjuk 0,3 vagy max 0,4-et nemtom már. Tolómérővel hogy állítottad be( digitálissal vagy simával?)? Esetleg rámérnék azzal akkor. Bocs ha hülyeségeket kérdeztem most.
sorszám: 13491 (87811)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-03 16:49:00)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-03 16:49:00
Nekem is ilyen van rajta és legutóbb tolómérővel állítottam be, 0,1 körül van az eltérés. Szerintem még 0,2 sem okozna ilyen gondot.
A csapágyaknak hosszú távon biztos nem tesz jót, amíg nincs meg hol a hiba, érdemes azokat a fordulatszámtartományokat elkerülni ahol erősen vibrál.
sorszám: 13490 (87810)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 16:45:19)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-03 16:45:19
Értem. Esetleg a gyújtás nem hajszál pontos beállítása okozhat ilyesmit? Gondolok itt a hengerek gyújtásának 180 fokos különbségének nem pontos beállítására. Mert nem 100%-os az indikátor órám. Kicsit tud tévedni. Trabi gyújtás van rajta. Másik kérdés: Ez a vibráció okozhat valami problémát a motornak? Vagy csak az utasoknak kellemetlen kicsit. :-)
sorszám: 13489 (87807)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-03 15:15:01)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-03 15:15:01
magush-é is ott lett felújítva ahol az enyém és neki úgy 4200 körül volt valami vibráció. Én tartósan 3800-4000 körül használom és simán forog. Hát ha nincs kicentírozva, vagy nem pontosan egytengelyűek a csapok, akkor lehet vibráció, vagy valahol máshol kiegyenlítetlen tömegek vanak.
sorszám: 13488 (87802)
(előzmény: Bryan, 2008-01-03 15:00:27)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-03 15:00:27
Hi!
Nekem jelentkezik vibráció egy bizonyos fordulat felett (Durván olyan 100 km/h-ánál ha jól emlékszem). Rendesen átérezni az ülésen. Főtengely felújítás kb 4500 km ezelőtt volt. Szerinted ez lehet ennek az oka is? Mondjuk úgy emlékszem hogy előtte is ugyanígy volt vibráció. Passz.
sorszám: 13487 (87801)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-03 14:03:04)

 
 
peti82
válasz erre | email2008-01-03 14:33:15
Felénk 20 euró a kéz a 350-es, 10 euró a 175-ös Jawa esetében. 50 euró a cseh hajtókarok darabja, 35 a tajlandi. Átszámolva a 350-es Jawa főtengelyét 22 500 és 28 000 forint között lehet felújítani, a 175-ösét 11 250 és 15 000 forint között.
sorszám: 13486 (87798)
(előzmény: Matya, 2008-01-03 13:52:54)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-03 14:03:04
És a minőségre sem lehet panaszom. Igaz csak 3000km-t futott a felújítás óta, de semmi rendellenes vibráció nincsen, ki lehet húzatni 5000-ig is simán. Ja, és az oldalasomban az áttétel miatt jobban van pörgetve, illetve több súlyt cipel. Inkább ne legyen gyanúsan olcsó a munka, elég egyszer szétszedni....
sorszám: 13485 (87793)
(előzmény: Matya, 2008-01-03 13:52:54)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-03 13:52:54
Na.Gyors fejszámolás, és meg is van az a 20-22ezer Ft-os költség a főtengelyre...
sorszám: 13484 (87792)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-03 13:49:19)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-03 13:49:19
Nekem szlovákoknál lett a 638-as főtengely felújítva 1,5 éve. A főtengely volt 3200SK, de a külső csapágyak nélkül, 900SK a fúrás darabja dugóval, csapszeggel és görgőkkel. Akkor 7-7,50 volt kb 1 korona ha nem tévedek.
sorszám: 13483 (87791)
(előzmény: Matya, 2008-01-03 13:36:04)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-03 13:45:01
Jah...mellesleg a rizskályhák meg a CZ-k munkadíja között sem hiszem, hogy nagy difi lenne....maximum az anyagköltségben lehetnek eltérések...de ott sem olyan aránytalan a dolog, mint 20 évvel ezelőtt volt...Ha már egyszer megcsináltatja az ember, akkor az legyen minőségi munka, minőségi anyagból...És a minőségi anyag, nemhiszem, hogy csak azért olcsóbb lenne, mert az "csak" egy CZ-hez lesz, és nem rizskályhához.......
sorszám: 13482 (87789)
(előzmény: lombi30, 2008-01-03 13:25:23)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-03 13:36:04
Hát lehet, hogy hülyének fogtok nézni, de nem hiszem el, hogy 5000Ft-ból tisztességesen meg lehet csinálni, pláne nem új hajtókarral egy főtengelyt....Könyörgöm...ez már az esztergályosnak lenne ráfizetés ha csak az anyagköltséget nézem.....
sorszám: 13481 (87788)
(előzmény: lombi30, 2008-01-03 13:25:23)

 
 
lombi30
válasz erre | email2008-01-03 13:25:23
De CZ-ről beszélünk nem rizskályháról.Egyébként itt a friss infó:125-ös vagy 175-ös főtengely felújítás új hajtókarral,görgőkkel 5000ft.Üdv.
sorszám: 13480 (87787)
(előzmény: Matifu, 2008-01-03 09:57:43)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-03 11:31:14
Én is ebbe a csöves kategóriába tartozok, és hát az embernek nincs más választása ha rendes munkát akar akkor várnia kell és gyűjtenie egy kis pénzt... különben még roszabbúl jár...
sorszám: 13479 (87779)
(előzmény: Matya, 2008-01-03 11:27:05)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-03 11:27:05
nem sok az egy főtengelyre sem....A 350es Jawa főtengelye, igaz ott két hajtókar van: ha nem kell hatjókart cserélni, csak alsó csapot, és görgőskosarat, akkor olyan 20ezer Ft körül van a külső tartócsapágyak nélkül....Hajtókarcserével viccesebben alakul a dolog, mert a hajtókarszett darabja olyan 7-8 ezer Ft....Add össze...

A csövest képletesen mondtam, nem kell szó szerint érteni..."csöves" lehet egy egyetemista is...legalábbis ha a motorozás költségeit tekintjük....Egyébként én is vagy 15 éve foglalkozom veteránokkal....
sorszám: 13478 (87777)
(előzmény: lombi30, 2008-01-03 09:27:03)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-03 11:08:06
Az tuti hogy a jawaét is ott csináltatom majd meg...
sorszám: 13477 (87776)
(előzmény: vdani666, 2008-01-03 11:07:35)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-03 11:07:35
Az a 10-13 reális, táboriéknál hajtókarral
csapágyakkal munkadíjjal együtt mondtak nekem 25öt még a 125ös suzukimra...
sorszám: 13476 (87775)

 
 
Matifu
válasz erre | email2008-01-03 09:57:43
13ezer egy főtengelyfelújításért?
Csak elgondolkoztatásra: a Yamahámba egy tűszelep került ennyibe, ja és kettő kellett bele. Ráadásul azt hittem spórolok, ha nem veszem meg, aztán vehettem egy hajtókart 40ezerért+ a tűszelepek.
A műszaki dolgokon, főleg jármű esetében nem szabad spórolni-legalábbis szerintem.
Én inkánn, ha nincs pénzem-várok, amíg meg tudom venni a tutit.
sorszám: 13475 (87774)
(előzmény: lombi30, 2008-01-03 09:27:03)

 
 
lombi30
válasz erre | email2008-01-03 09:27:03
Én egy darab főtengely felújítására sokallom a 10-13 ezret!nem a motorgenerálra.Csináltak már nekem pár főtengelyt,volt amit "szakműhelyben"és 3 ezer után kifingott!De ma megkérdem pontosan mennyi lenne a Cz főtengely felújítása.
A másik az, a mai világban nem kell csövesnek lenni,hogy akár 2 ezer ft is földhöz vágjon.Elég hozzá a közalkalmazotti minimálbér(netto61),egy lakáshitel+rezsi+havi kaja.Tudom a veteránozás nem a szegények sportja de én tényleg hobbi szinten csinálom 15éve nem pedig üzletszerűen mint sokan.
sorszám: 13474 (87773)
(elözmény: Gábor, 2008-01-02 20:37:31)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-01-03 06:31:45
Szimómat 40 000-böl generáloztam (én, otthon, szóval munkadij nem volt), ez csak az alkatrész. A minőségnek sajnos ára van. Főtengely 14 000, fúrás 7000 csapágyak 4000. 2 Kopott fogaskerék cseréje, kuplunglamellák, pár tömités 15 000 Ft. Jawaba bele sem merek gondolni, haverom most újitja fel a 640-esét benne lesz neki kb. 70 000-ben, igaz a szlovák árakat vettem alapul.
sorszám: 13473 (87770)
(előzmény: Gábor, 2008-01-02 22:47:38)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-02 23:19:43
Nemtudom merre laksz, de a legegyszerűbb lenne megnézni az alsó csap átmérőjét, meg a hajtókar alját, hogy mekkora görgőskosár kell bele...
Ha ki van revésedve az alsó persely, akkor szar van, mert azt kicserélni...... Hívd fel Bp-en a Futár motorosboltot..Hátha tudnak segíteni 125ös hajtókarszett ügyben...
A blokkal se vagy beljebb sokkal...Abban is ugyanolyan szar lehet a főtengely.Még ha sikerülne egy 175ös blokkot szerezni...az pofára ugyanaz, mint a 125ös...és akkor a hajtókarkérdés is meg van oldva...De végső esetben ajánlom csak a dolgot..
sorszám: 13472 (87769)
(előzmény: Gábor, 2008-01-02 22:47:38)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-01-02 22:47:38
hello matya igazad lehet a 13,000-el nekem is enyit modtak egy forumon
és azér gondolkodtam egy blokon mert az még talán olcsobb is és az mégis csak 1 blokk
matya nekem a Hajtokar van behajolva szted menyi lehez a hajtokat feljavitása??
sorszám: 13471 (87766)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu