hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Powerarc
válasz erre | email2008-01-06 14:54:24
Ez most a teljes szekunder oldala a gyújtásnak, kábellel, pipával együtt?
sorszám: 13570 (88002)
(előzmény: Bryan, 2008-01-06 14:48:40)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 14:48:40
Megmértem a gyújtást a multiméterrel: Mért értékek: Jobb oldalié: 11,55 Kohm a Bal oldalié: 13,75 Kohm. Ez akkor ezek szerint jó? Most átállítom az előgyújtás értékét 2 mm-re.
sorszám: 13569 (88001)

 
 
tiki84
válasz erre | email2008-01-06 14:36:28
Sziasztok! 634esnél , a kalsszikus megszakítós gyújtás esetén milyen kondik kellenek, értem ez alatt, hogy milyen kapacitásúak?
sorszám: 13568 (87999)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-06 14:25:13
Mellesleg ott a lényeg a szavaidban, meg azt tükrözi a szemléletedet: "nem mindenki 2üteműzik, ami egyébként is retro."
Igen, a szocialista motorokhoz elhivatottság kell..mint a veteránokhoz is...De ÉN speciel büszke vagyok rá magamban....És amikor megáll az ember Újszilváson a sok rizskályha között, és nem azokat dícsérik, hanem a 250es Jawát, hogy milyen szép az alapjárata..Na AZÉRT érdemes élni és csinálni.....
sorszám: 13567 (87998)
(előzmény: Esox, 2008-01-06 14:04:48)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-06 14:22:25
Ezt a méretes baromságot, és egyoldalú szemléletet....Vezettél már GS500-at??? Húha...mennyit is?? 15-20 km-t?? Úgy, hogy végig figyeltél, mert másé a motor, és nem dobott le a hátáról..namajd ha egy kicist elkap a versenyszellem, és ráül a vörös köd az agyadra, megnézem mennyire leszel tudatos motoros...vagy csak digit-csuklód lesz neked is...De te tudod...azt előre merem borítékolni, hogy hamar visszasírod a Jawát...Megbosszulja magát, ha valaki csak ugródeszkának használja őket....Főleg ha rögtön valami seggrakétára ül át...Tudnak azok meglepetéseket okozni...Még jó, hogy túl erős egy 600as gixer!!Ember!!Mikor kezdtél motorozni?Én levezettem kb 70ezer Km-t motorral, és a mai napig a hátam közepére sem kívánok egy gixert....Semmire sem jó, csak pozőrködni...Kényelmetlen is...
Az meg hülyeség, hogy nincs pénzed nagyobbra...Nincs olyan árbeli különbség a 15-20 éb körüli motoroknál már egy 600as, meg egy 400as között...

Lehet...Sőt!! TUDOM, hogy most majd jön megint a visszavágás, hogy te majd ígymegúgy, meg az ismerősök is, stb...Csak egyet ne felejts el....Nem csak a szocik, meg a seggrakéták léteznek...Egy higgadtabb nagyvassal jobban járnál...Persze, tudom...én sem az XJ650esemmel csajozok...Az már nem elég divatos..../hanem a Jawával, de ez magánügy :))/ De ott dögöljek meg ha valaha úgy veszek motort, hogy mi a menő és mit sulykolnak belém a haverok...
sorszám: 13566 (87997)
(előzmény: Esox, 2008-01-06 14:04:48)

 
 
Esox
válasz erre | email2008-01-06 14:04:48
Az első lecke :)). Vezettem már gsxr600-at , gs500-at is nem kell túl nagy lecke hozzá. A VFR és ZZR 400 meg egy nagyságrenddel másabb mint a jawa erről kár vitát nyitni mert így van. Nekem tetszik a 400as kategória, főleg, hogy nincs pénzem drágábbra, ennyi. Jó volt a jawa, szép volt, de nekem a simson elég szocimotornak, mostmár négyütemű kell. A VFR 400 egyébiránt gyönyörű szép V4-es, kényelmes és keveset eszik. Utána kéne olvasni. A ZZR sportmotor és 20lóval több mint a VFR és higgyétek le erősebb a maga 70lójával mint a 350-es jawa :)))))))))). Van itt másnak is 4ütemű motorja, nem mindenki 2üteműzik, ami egyébként is retro. Jó volt megtanulni nagyobb motort vezetni, a gsxr600 túlon túl erős nekem az én 60kg-nak elég a 400-as. Ha valamelyikőtök tud jó állapotú motort, amit keresek, szóljon! Üdv mindenkinek.
sorszám: 13565 (87996)
(előzmény: R.A., 2008-01-05 21:30:16)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-06 12:11:29
Ha sok olajat szív, meglátszik a gyertyákon, különösen a bal hengerén, amennyiben az ottani szimering halt be.
sorszám: 13564 (87989)
(előzmény: Ligi, 2008-01-06 12:00:25)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 12:04:04
Szerintem tuti szimmeringes. Volt hasonló eset nálam is.
sorszám: 13563 (87988)
(előzmény: Ligi, 2008-01-06 12:00:25)

 
 
Ligi
válasz erre | email2008-01-06 12:00:25
Sziasztok!

638-as Jawamat most élesztgetemm, több éve állt. Kérdésem a következő: olaj a hajtóműben kevés volt, így töltöttem bele. Addig be tudtam röffenteni a masinát próbálkozásképpen párszor. De mióta beletöltöttem, nagyon nehezen kap életre. Leginkább a jobb henger indul el, aztán a bal nem is hajlandó hozzá csatlakozni 1-2 perc múlva sem. Majd leáll.
Pedig erős szikra van, gyújtás jó. Karburátor kipucolva, légyszűrő nincs is fent. Az olajbetöltés előtt mind a két henger dolgozott. Ha a gyertyát kiszedem, lucskosak. Kiszellőztetema hengereket, akkor sem kap életre. A kipuff végén a kupaknál folyik a fekete retek.
Szimmeringgyanús-e? Beszívhat-e annyi olajat, hogy nem hajlandó elindulni?
sorszám: 13562 (87987)

 
 
Matifu
válasz erre | email2008-01-06 11:33:29
Szerintem addig ne add el, amíg nem próbáltad ki a 400-ast hosszabb távon, mert nagyon fogod sajnálni a Jawat. Nem tud annyival többet, mint amennyivel többe kerül a fenntartása.
sorszám: 13561 (87986)
(előzmény: Esox, 2008-01-05 19:11:13)

 
 
Dani83
válasz erre | email2008-01-06 10:45:54
Sziasztok.Mennyit lehet edni egy tökéletes velorex 560-ért?Köszi
sorszám: 13560 (87981)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-01-05 21:30:16
Majd rájön, hagyd... az első leckét úgyis az "R" adja neki Jawa után.
sorszám: 13559 (87969)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 19:21:40)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 19:21:40
Pont 400asra???Az a leginkább ráfizetéses kategória...Forognak, és zabálnak mint az állat, kurvasok a biztosítás rájuk....Én nem vennék akkorát..inkább valami régi nagyvasat....
sorszám: 13558 (87966)
(előzmény: Esox, 2008-01-05 19:11:13)

 
 
Esox
válasz erre | email2008-01-05 19:11:13
Sziasztok,
Hamarosan megválok a Jawamtól (350-634-5-50 6V) így eladó lesz. Metálfekete, kerettel, eredeti csehszlovák gumikkal, elektronikus fordulatszámmérővel, fúratlan hengerrel, tavaly felujított váltóval, kupplunggal. Elektronikus gyújtásvezérlő, szép állapotban. Még sohasem borult vele senki minden zsír rajta, krómos oldalú tank. Adok hozzá egy bontott blokkot, két henger váltó főtengely, karburátor megvan. Meg még jópár alkatrész hozzá...
A motor erős, nagyon jól húz, brutálisan tud húzni, ha akar. Mivel mindíg 1:30-as benzinnel használtam amolyan nyugodt stílusban (általában mögöttem ült a menyasszonyom) így nem igazán hajtottam meg, egyszer próbáltam ki, a vége 135km/h volt annál nem mertem jobban húzni neki (valamennyit még ment volna).
Műszakira most viszem, októberbe járt le télen nem akartam kínlódni vele, előzőleg betoltam, fékpad, index, ránéztek, mehet... Ár megegyezés szerint, a motor Békéscsabán van. Szeretnék nagyobb motorra átülni, jelenleg Honda VFR 400R-t vagy Kawasaki ZZR (vagy ZXR) 400-at keresek.
sorszám: 13557 (87965)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 18:52:48
Szóval 2 mm. Megpróbálom lejjebb veszem majd arra aztán teszt. Megnézem mi hogy csörög + rezeg :-). Meg főleg hogy hogy megy tőle. Ezek szerint radikálisan jobban fog majd menni. :-)
sorszám: 13556 (87964)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 18:28:19)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 18:49:02
Okés. Értem. Hát a vibrálást emlékeim szerint a főtengely felújítás előtt is csinálta mert nem emlékszem hogy feltűnt volna nekem hogy mikor összeraktuk utána kezdte volna, mint újdonságot. Előtte pedíg a blokk bontatlan volt. Én ezért is nem nagyon tippelek erre a verzióra + a szakik akik csinálták elég nagy fejek erre felénk, mindenki minden ilyen dolgát oda hordja: kismotortól a targoncáig mindent csinálnak. Szóval szerintem elég precízek. Nem gondolom hogy elkövettek volna hibát az összerakásnál.
sorszám: 13555 (87963)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 18:34:53)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 18:36:44
Én nem vettem észre az enyémnél hogy kopogna a 3mm-nél. Igaz kicsit erősebb is lehetne, az oldalasnál minden számít. Mikor negyedikben megyek vele, úgy 3000-3200-nál érzem, hogy megjön az ereje. Majd ha lesz jobb idő valamikor, megpróbálom lejjebb venni az előgyújtást.
sorszám: 13554 (87961)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 18:29:59)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 18:34:53
Az a légrés jó érték.

Leginkább a főtengelyre gondolok. Lehet nem is a kiegyensúlyozatlanság a fő ok, hanem az hogy a főtengely csapjai nem állan egy vonalban és ezt ahogy Matya is írta, csak kiszerelt állapotban lehet megméretni.

A multiméter az elég is. Az ellenállásokra állítva meg lehet nézni, nincs-e valahol szakadás. A gyertyakábelnél és a trafó szekunder oldalon 5-10 kohm-ra állítod és úgy méred. Ha van mérhető érték akkor okés.
sorszám: 13553 (87960)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 18:28:19)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 18:29:59
Észrevehető???!!! 2.7 mm-rel nekem úgy kopogott gázadásra, hogy rémálom.. a 2mm-nél meg 3-asban üzem közben kiforogta az 5800-at...olyan kilóhúsz azért egész jó teljesítmény egy 638astól harmadikban :D
sorszám: 13552 (87959)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 18:27:02)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 18:28:19
Igen a keverék sztem is jó :-). Igen nekem is Trabi gyújtásom van (Peti74 köszi). A mágnes és a nyák hát kb 1 mm-re van egymástól emlékeim szerint. Kiegyensúlyozatlanság alatt pl mikre gondolsz? Multiméterem az van de kérdezném akkor hogy mire állítsam és mit mérjek pl a trafókfnál?
sorszám: 13551 (87958)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 18:02:52)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 18:27:02
Akkor neked is ilyen gyújtásod van.:) Észrevehető a különbség ha 2mm-re van állítva? Az enyém is 3-3,1 körül van, nem próbáltam még kevesebbre állítani.
sorszám: 13550 (87957)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 18:23:03)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 18:23:03
Ha trabi gyújtás van, akkor az a 2.8-2.9 mm baromisok....Nyugodtan mehet le 2mm-re az előgyuszi....Sokkal hosszabb, erősebb, stabilabb szikra van a trabant gyújtással...
sorszám: 13549 (87956)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 18:02:52)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 18:02:52
Akkor a keverék jó lehet. Azért is mondtam a gyújtást, mert ugye az két hengert kell hogy kiszolgáljon, ha valami eltérés van, akkor az lehetne onnan is. Érdemes kimérni a trafót, gyertyakábeleket, pipákat is. De még mindig a kiegyensúlyozatlanságra tippelek.
ööö Trabi gyújtásod van neked is ugye? A mágnesgyűrű és a nyák között mekkora légrés van?
sorszám: 13548 (87955)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 17:49:08)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 17:49:08
Hát a gyertya színképe az szerintem jónak mondható. Barna színű nem olajos meg ilyesmi. Szted a gyújtással lehet valami gáz? Attól tudhat vibrálni?
sorszám: 13547 (87954)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 17:01:02)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 17:01:02
Pont a leghasználatosabb tartományban vibrál és az nem jó. Mivel nem állandóan van, én kiegyensúlyozatlanságra tippelek. Az egy tizedes gyújtás eltéréstől biztos nincsen, de érdemes lenne végignézni a gyújtásrendszert a trafóktól a gyertyáig bezárólag. A gyertya színképe jó?
sorszám: 13546 (87952)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 16:16:20)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 16:16:20
Ez terhelés alatt meg sem mukkan :-) Alapjáraton hallani, meg ha állóhelyben pörgetem. Vibrálás meg eléggé fordulatszám függő. Olyan 2900-tól van és 3500-700 körül vibrál a legjobban állóhelyben 4200 fölött kezd csökkeni a vibráció valamelyest
sorszám: 13545 (87950)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 16:03:57)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 16:03:57
csörgés ne érdekeljen...az lesz mindig valamennyi.....ha kopott lenne a dugó, akkor inkább terhelés alatt hallanád, ahogy lóg ideoda....
sorszám: 13544 (87949)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 15:58:38)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 15:58:38
Hengerfejeket leszedtem: Válluk az van. Tömítésnél tévedtem mert volt már benne. Dugókon nem látszódott hogy beleértek volna a hengerfejbe. Ja meg gyújtást beállítgattam amennyire sikerült: bal oldalié: 2,95 mm a jobbé: 2,85 mm lett. Jobban szinkronba nem tudtam állítani. A csörgés az megmaradt, talán egy nagyon kicsit csökkent. De hallás alapján a hengereknél csörög valami. Lehet hogy kikopott már aztán kicsit mozog benne a dúgó + csapszeg is? Ez is okozhat enyhe vibrálást is a hangon kívül nem? Üdv!
sorszám: 13543 (87948)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 14:58:44
Vagy max a szimeringet kibányászni, meg a hüvelyt és hozzá lehet férni a csapágyhelyhez. De szerintem is felesleges lesz.
Most fejből nem emlékszem pontosan, de a dugó felső éle nem bújik ki a hengerből, elvileg nem üthet bele a hengerfejbe, viszont egy jó szemrevételezést biztos nem fog megártani.
sorszám: 13542 (87944)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 14:25:23)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 14:25:23
Ez így van....de csak úgy lehet tisztességes mérést végezni....Tuti nem lesz rá szükség :)
sorszám: 13541 (87943)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 13:17:25)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 13:21:11
Ha valahol mégis beleért a dugó a hengerfejbe, annak valami nyomának kellene lennie, jó alaposan nézd meg.
sorszám: 13540 (87941)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 12:29:21)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 13:17:25
Ahhoz meg szét kell szedni a blokkot....
sorszám: 13539 (87940)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 12:10:04)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 12:39:02
A talpnak a tömítése az nálam is füzetlapból lett kivágva + kapott Loctite-ot plusszba. Na megyek szerelni. Majd megírom lett-e változás. Ha nem akkor meg tuti csapszeg (szerintem) mert ha fülelek a blokk mellett akkor a bal henger közepénél hallom a leghangosabbnak a csörgést. A jobb oldalinál, és a blokknál semmi csörgés nem hallatszik.
sorszám: 13538 (87936)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 12:30:59)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 12:30:59
azért a hengertalptömítést én simán spirálfüzet hátlapjából csinálnám....Sok bosszúságtól megkímél...és csak valami jó grafitos zsírral kell bekenni, nem zabálja a pasztát sem...
sorszám: 13537 (87935)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 12:29:21)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 12:29:21
Okés. Köszönöm szépen. Asszem meglett a hiba: Apámmal raktuk össze a blokkot és asszem a hengerfej tömítések kimaradtak. Csak be lettek kenve az illesztésnél Loctite-al. Így lehet hogy a bal dugó beleér a hengerfejbe. Időközben vettem tömítéskészletet (máshova kellett). Amúgy azért nem raktunk oda semmit mert mikor szétszedtük sem volt ott semmi aztán így nem is volt fura dolog. Idáig. :-) Előszedtem a készletet rárakom a helyükre a tömítést aztán indítok és fülelek hátha megszűnik a jelenség. :-)
sorszám: 13536 (87934)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 12:14:07)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 12:14:07
Mármint, hogy "lóg-e" a hajtókarod :)Ez kimaradt :)
sorszám: 13535 (87933)
(előzmény: Matya, 2008-01-05 12:13:03)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 12:13:03
Nyugi....99%, hogy semmi baja...a hengertalptömítés vastagságára figyelj...Meg, hogy ne lógjon be a hengerfejtömítés az égéstérbe....Ha a dugókat leveszed, akkor remekül meg lehet nézni, hogy lóg-e...Felül meg ki kell cserélni a csapszeget, és a görgőket....nameg, ahogy tanult kollégám mondta, nézd meg, hogy milyen magasságig jön föl a dugattyú teteje a hengerben, ha az le van húzva a helyére csavarokkal...
sorszám: 13534 (87932)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 11:51:41)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-05 12:10:04
Az csak a kúp ütését fogja mutatni....Az meg nem mérvadó...A csapágyfeltámasztási pontoknál kell prizmán alátámasztani ,és úgy lehet jól mérni....
sorszám: 13533 (87930)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 09:54:23)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 11:51:41
Szóval akkor véleményed szerint ilyen keverékkel amit leírtam, kb 4500 km alatt nem történhetett baja a főtengelynek meg a csapágyaknak? Üdv!
sorszám: 13532 (87929)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 09:54:23)

 
 
tiki84
válasz erre | email2008-01-05 11:41:25
Egyedi módon megpróbáltuk kizárni a fűtengelyt, leszámítva ahajtókarokat. Levettük a hengereket, dúgattyúkat. Levettük a primer láncot. A hajtókarokat kitámasztottuk oldalról két-két fa lappal! :) h ne ütődjönek neki a blokknak, és a generátor felöl megforgattuk egy fúróval a főtengelyt. Semmi rendellenes nem hallatszott. Visszatettük a bal hengert. Minden okés volt. Visszatettük a jobbat. Elkezdett kopogni. Ennél a pontnál tünt fel hogy ha nincs teljesen rajta a a henger akkor teljesen megszűnik a kopogás. Mit takar pontosan a csapszeg lógás fogalma? kopott gyűrű okozhat e ilyet? ( bár 2005ben lett felújítva) A hajtókarnál nem vettem észre rendellenes mozgáast
sorszám: 13531 (87928)
(elözmény: Bryan, 2008-01-04 20:35:55)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 10:14:31
Aha. esetleg nincs valami képed egy ilyen szerkentyűről? Úgy jobban el bírnám képzelni. Bocs de ezen a téren nem vagyok egy szakzseni :-). Pontosabban még nem láttam ilyet. Keveréket rendeset kapott: mindíg 40-est Agip SM olajjal (ha igaz ami rá van írva akkor résszintetikus) + az esetek jó 80 %-ában Metabond üzemanyag adalékot is adtam hozzá. Ez elég jó keveréknek mondható. Nem? :-)
sorszám: 13530 (87924)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-05 09:54:23)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-05 09:54:23
Ha rendes keveréket kapott a motor, akkor ennyi km alatt nem mehetne tönkre egy csapágy. A méréshez kell egy mérőóra, befogó szerkenytűvel együtt. Viszont jobb ha le van szedve a forgórész, így tudsz hozzáférni a főtengely végcsapjához. Arra ha rá van állítva az óra és meg van forgatva (mozgatva) a főtengely, az óra mutatni fogja mennyit üt.
sorszám: 13529 (87923)
(előzmény: Bryan, 2008-01-05 09:39:08)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-05 09:39:08
Értem. És ehhez milyen óra kellene? Vagy bízzam szakikra ezt a mérést? Ezek szerint széthúzás nélkül is meg lehet mérni hogy mennyire ártott a főtengelynek? Jól értem? Eléggé bele tette a bogarat a fülembe ez a dolog. Tavaly újítattam fel nem valami olcsón (22000 Ft) + Csapágy cserék a blokkban. Szóval ment bele pénz. Nem szeretném újra széthúzni a motort ha nem kell, de viszont tutira szeretnék menni hogy nem-e lett baja a csapágyaknak.
sorszám: 13528 (87922)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-04 22:39:40)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-04 22:39:40
Még nem biztos a csapszeg, majd a szétszerelés során kiderül. A főtengely lógását mérőórával lehet mérni, de találkoztam olyan kopott csapággyal, hogy kézzel érezhetően meg lehetett mozgatni. A blokkszéthúzással még várj.
sorszám: 13527 (87910)
(előzmény: Bryan, 2008-01-04 22:11:22)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-04 22:11:22
Ha leszedem a hengereket majd, akkor megtudom forgatni a főtengelyt meg a hajtókarokat is. Úgy azért feltűnne szerintetek ha okozott volna valami kárt ez a csapszeg dolog? Mármint lehetne érezni vagy hallani ha valamelyik csapágyat vagy valamit hazavágott volna kicsit? Vagy muszáj lenne teljesen széthúzni a blokkot és úgy pörgetgetni a csapágyakat?
sorszám: 13526 (87908)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-04 21:48:27
A blokk elején felfogatásra gondoltál. Ami eredetileg két hajlított lemezdarab csak, az van a két vázcső közötti lemezhez direktben fogatva. Nekem is ilyen volt, de szereztem a későbbi kiadásúakhoz rendszeresített bakelites közdarabot, annak is van rezgáscillapító hatása.
sorszám: 13525 (87903)
(előzmény: vdani666, 2008-01-04 21:25:53)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-04 21:33:41
Most már én is erre tippelek elég erősen :-) Hát kb 4500-at ment így a főtengely felújítás óta. Sztem még nem tett benne olyan nagy kárt. Vagy is remélem. Most lesz fúrva úgyhogy csapszeg csere is lesz egyben persze. Bízom az SKF C3 minőségében hogy ez még nem hatotta meg őket. :-) Ezt ellenőrizni szétszedés nélkül úgysem tudom. Vagy igen?
sorszám: 13524 (87902)
(előzmény: vdani666, 2008-01-04 21:25:53)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-04 21:25:53
első eleje :P ezt megaszondtam :P
sorszám: 13523 (87901)
(előzmény: vdani666, 2008-01-04 21:24:05)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-04 21:24:05
Hát szerintem jobban rezonál ha rosz a csapszeg, mellesleg meg akkor szétveri bent a cuccokat, szerintem minnél elöbb cseréld ki...
Más lánckerékkel más fordulattartományban használod a gépet, tehát a megszokott sebességnél lehet hogy pont nem jön elő ez a rezonancia...
És ha csak az ülés rezonál akkor lehet a felfogatással van valami, én azért kipróbálnám hogy rakok minden illsztéshez gumit, az csillapíthatja a rezgéselet, ja és láttam asszem a bikepicsen olyan képeket amin a blokk első elejének az illesztését kicserélték gumibakosra, az végülis tompíthatja...
sorszám: 13522 (87900)
(előzmény: Bryan, 2008-01-04 20:54:24)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-04 20:54:24
Valakinek nincs valamilyen ötlete az általam leírt szitura? Idézem:Hát elővettem a gépet: bemelegítettem aztán teszt folyamatos átlag 4000-5000 közti túráztatásnál a vibráció a kormányon
alig volt érezhető, egyedül az ülésen lehet érezni ha rajta ülök. De ez a fordulatszám növelésével (5000 körülig) nem nőtt hanem majdnem inkább csökkent. :-) Szóval egyedül az ülésen lehet érezni ezt a vibrációt ha rajta ülök. Amúgy a motoron máshol semmi szinte. Ja meg ha a blokkot megfogom akkor még azon érezni azért. Meg a bal hengernél hallani elég nagy csörgést, ez 100 % csapszeg hang. Esetleg lehet hogy lóg a csapszeg vagy ilyesmi és ez okozhat azért ilyen vibrálást? Most tervezek furatni is. Az lehet hogy megoldja a dolgot? Ja, még valami: vettem rá még nyáron egy 19-es fogaskereket azzal mikor mentünk viszont feltűnően csökkent az ülésen érezhető vibrálás (szinte tünetmentes volt.) Ez esetleg jelenthet valami fogódszkodót a hiba keresésnél? Vagy ennyi vibráció amit most leirtam tényleg elfogadható? Köszi előre is! Üdv!
sorszám: 13521 (87897)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu