hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

vdani666
válasz erre | email2008-01-07 13:21:02
Arol 2t? Te képes vagy azt a szutykot beleönteni szegény motorba? :O
sorszám: 13620 (88070)
(előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-06 22:52:58)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-07 13:19:53
Jajj, félrevezettem a népet, bocsánat, 550től tényleg csak 3 hengersek vannak, de a 380as is 3 hengeres, viszont az 500as 2hengeres... ez van ha nagyon fáradt az ember...
sorszám: 13619 (88069)
(előzmény: vdani666, 2008-01-06 22:10:34)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-07 12:27:10
Asszem olyan 0,20-0,25 mikrofarád körüli. Van otthon elfekvőben, majd megnézem pontosan.
sorszám: 13618 (88065)
(előzmény: tiki84, 2008-01-07 11:57:30)

 
 
tiki84
válasz erre | email2008-01-07 11:57:30
Sziasztok:) akkor a vitán felül megkérdezném, hogy 634esnél, klasszikus megszakítós gyújtás esetén megkora kondik kellenek? köszi
sorszám: 13617 (88064)

 
 
Esox
válasz erre | email2008-01-07 10:47:53
Te jó isten, ide kár beírni vmit mert rögtön vita lesz belőle. Elek_Sanyinak igaza van, a motorozás élménye egy vfr-en vagy hasonló japán motoron összehasonlíthatatlan a jawaval. És a Gsxr-je a haveromnak volt, kb fél évig, mert nem bírta fizetni a részleteit... azt kipróbáltam, ennyi, de az brutális, nem utcára való. De egy élmény volt kipróbálni!!! Aki ült olyanon az tudja miről beszélek, egyszerűen más. Az nem annak indult, hogy a Jawa egy szar és a japán motorok mennyivel jobbak, mert más a kategória. Egyszerűen eladom a jawat mert úgy érzem kell egy 4ütemű motor végre. És mivel nem vagyok egy testes gyerek, elég egy 400-as bőven, az kb. ugyanolyan súlyú mint a jawa. És ez fontos, mert társasházban lakok és a jawat is elég nehéz beforgatnom. Ennyi. Nem kell mindjárt arra gondoilni, hogy szidom a jawat, amit nem véletlenül vettem, mert a 2ütemű szocik között a jawa adja a legtöbb élményt. Ezzel remélem egyetértünk. Üdv!
sorszám: 13616 (88061)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-07 02:47:54
Ki görcsölt a fogyasztáson :)) Megállapítottuk, hogy 100as utazónál egy japán nagyvas kevesebbet eszik, mint egy szoci :)

Egyébként tudod mivel tud többet egy rizskályha egy "tápos MZ"-nél? :) Azzal, hogy ha felülünk rá ketten, csomagokkal megbuggyantva, az akkor is tartja a 100as tempót, és nem kezd el zabálni....és akkor is elmegy 130-140 ezer km-t nagyjavítás nélkül...na csak ennyiben más a játék....és nekem személy szerint EZ megéri a plusz költséget....Egyébként 2400Ft egy évre a biztosítás az XJ-re.....NEM huszonnégyezer!!! KETTŐEZERNÉGYSZÁZ.... :))

Ja..és azért 100as tempót, mert én nézelődni is szeretek, nem száguldozni...menne ez 120as tempóval is, de utálom ha nagyon forog a motor.....és időben meg szart se nyer az ember, mint azt alant említették....
sorszám: 13615 (88058)
(előzmény: Joseph251, 2008-01-06 19:27:39)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-07 02:38:03
Asszem időközben kissé elkanyarodtunk :) A kiindulás az volt, hogy Esox kolléga át akar ülni egy JÓ 350es jawáról, egy kitudjamennyitfutottésmilyenállapotú 400as rizskályhára.....Azt próbáltuk meg elmagyarázni ,hogy miért ne 400ast, .....persze szívejoga megválasztani a motorját, de TANÁCSOT azért meg lehet hallgatni...Nekem csak a megjegyzésébe belehallott /meglehet, hogy indokolatlanul/ hangszín nem tetszett...ennyi

sorszám: 13614 (88057)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-07 02:22:02
Na akkor majd mutatok...Itt áll a garázsban....és még van benne kb 10 év, ha nem hajtja az ember halálra...A ma gyártott rakás szarokról nem beszélek, mert azoknál jó, ha 6-7 évet elfutnak...de ebbe ne menjünk bele....Ezek má csak fogyasztási cikkek....
sorszám: 13613 (88056)
(előzmény: Joseph251, 2008-01-06 17:42:48)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-07 02:20:03
Az 5 litert nem hiszem el...Egy kétütemű annál torkosabb azért...de még egy literrel akkor is beljebb vagyok a Yamahával...Ja és lánc....Hát KARDÁN kell :DD
Mellesleg a szervízköltségek minimálisak az XJ-nél is, ha kicsit ügyes az ember.. :)
sorszám: 13612 (88055)
(előzmény: Joseph251, 2008-01-06 17:41:47)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-06 23:03:57
Na, de ha szeretsz szerelni, akkor gs500at is tudnád szerelni...igaz hogy sokkal drágább megvenni, de 100ért már 20 éves japán 4 üteműt is lehet venni, bár azt szar állípotban, mzt meg viszonylag jó állapotban... inkább az számít kinek mi tetszik, nekem pl nem kéne egy gsx-r semmi pénzért sem... de elég sokmindent megtennék egy jó régi gépért, gondolok itt valami 1960 elötti angol vagy amerikai gépre, de tőlem zündapp is lehetne, mondjuk egy ks 750 :)
sorszám: 13611 (88053)
(előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-06 22:52:58)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-01-06 22:52:58
Szevasz Sanyi,

na vegre, errol beszeltem, lehet, hogy kicsit tobbet fogyaszt, de a pl.gs500 kisebb fogyasztasaval nem sporolsz meg annyit, hogy megerje, hacsak a penz nem szamit. gondolom kevesen vagyunk ilyen kellemes helyzetben a forumon.akik meg megtehetik, azok adakozzanak mar nekem, legyszi. a szamlaszam... na ez poen volt, de Sanyi hozzaszolasa az realis, ja es munkadijat nem szamol. Nem tudom mennyi a munkadij, de amerre en lakom ott 16-20eFt/ora a munkadij. de mindenkinek szive gondja, mit hajt, lenyeg, hogy balesetmentesen menjen, es akkor egy szebb jovot, boldogabb tarsadalmat epit mindenki. Nezzuk meg, hogy mennyi lenne a hasonlo szerviz egy szoci motoron: lanc+l.kerék,kb10eft
olaj valtoba:2eft kb
arol 2t? nem tudom
olajszuro: nincs
levegoszuro:1eft?
fekolaj: legtobb esetben nincs. kb1e
szelephezag nincs
par gumi:20eft ha dragat veszel
munkadij nincs, mert szeretsz szerelni, szoval az annyi, hogy kb 35eft.ez azt jelenti, hogy havi 3,5e ft ami nem sok,plussz benzin.persze vannak olyan dolgok, amiket nem veszel havonta, de 1-2 evente igen, szoval azert erdemes elgondolkodni azon, melyiket olcsobb fenntartani. Egy 20 eves zsigulit, vagy egy 2 eves suzukit. melyikre mennyit kolt az ember? meg ha a zsiguliba hetente veszel 1 liter olajat, akkor is olcsobban jossz ki mint a szuzuki vagy barmi mas torlesztesevel, ertekvesztesevel, meg a kotelezo szervizzel. na ez csak egy mellekvagany volt. szoval akinek van felesleges penze, az ne koltse ilyenekre, adakozzon jotekony celokra. Balesetmentes kilometereket!
sorszám: 13610 (88052)
(előzmény: Elek_Sanyi, 2008-01-06 22:08:09)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-06 22:12:04
Nana, mondjuk egy hasonló motorral kéne összehasonlítani, mondjuk egy cbf 250el... 2 hengeres egyszerű kis mocc, kb erőbe ott van mint egy 250es etz...
sorszám: 13609 (88050)
(előzmény: Elek_Sanyi, 2008-01-06 22:08:09)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-06 22:10:34
Hát igen, mivel kétszer annyit robban mint egy 4t ezért kétszer akkor 4tnek felel meg(fogjuk rá:P) szóval az az 1000es az már 200Le fölött jár bőven...bár egy 500asból is kihoznak ennyit..., mind1, eszi az olajat, sok benzint fogyaszt, jobban kopik(hát egy yamaha sr kevsebbet megy el egy dugóval mint egy etz 125 mondjuk... de a kivétel erősíti a szabályt), de hatalmas nagy élményt nyújt :) nézzétek csak meg youtubon mondjuk: kawasaki h2(ez 750es) vahy h1(ez 500as) vagy kh400(na valyon mennyi?:P), vagy suzuki gt széri, volt 125től 750ig, a 550es már 3 hengeres...
Az minden álmom hogy egyszer egy ilyen gépem legyen... bocsi ha kicsit érthetelne amit írtam, lázas vagyok meg minden bajom van :P
sorszám: 13608 (88049)
(előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-06 21:56:50)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2008-01-06 22:08:09
Szia,

Efektíve a teljesítményhez képest jobbak a japánok fogyasztásban, de a történet itt véget is ér.

Idén ennyi volt:

24 ezres szervíz: láncszet 38e
olaj 12e
olajszűrő 1,5e
légszűrő 5e
gyertyák 14e
kuplung+fékolaj 2e
szalaphézag ellenőrzés
Egy pár gumi 72e.
Egy pár féktárcsa 40e ez az én hibám volt, réejtettem a kissatut :(

A munkadíjat nem számolom, mert magam bütykölöm, de ez 184,5e.
Ez egy szoci se éri utól költségben az tuti!
Ha fenntarthatóságról van szó, akkor a szoci nyert.
Ezektől a számoktól elment a kedvem a motortól.

Vissza az MZ-hez!
sorszám: 13607 (88047)
(előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-06 21:51:23)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-01-06 21:56:50
Szevasz vdani666,
2t-re gondolsz igaz? marmint a munkavegzes modjara gondolsz, hogy annal nagyobb 2 utemu motorkerekpart nem gyartottak. amugy ertheto, eleg sok oka van.
sorszám: 13606 (88046)
(előzmény: vdani666, 2008-01-06 21:41:30)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-01-06 21:55:06
Szevasz Bohumi250,

egyetertek hozzaszolasoddal, hozzatenem, meg az alapjan vesznek motort autot az emberek, amit a media elhitet veluk, hogy ha inteligens mosoporral mosod az iskolakopenyt, akkor a gyerek 2-esnel rosszabbat nem kaphat matekbol. Bohumil250, nem gyori gyerek vagy te?
sorszám: 13605 (88045)
(előzmény: Bohumil250, 2008-01-06 21:48:11)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-01-06 21:51:23
Szia rebel56,

miket szamoltal a fenntartasi koltsegnel? kizarolag a benzinkoltseget, vagy kulonfele jarulekos dolgokat is, pl levegoszuro, olajszuro a negyutemuhoz, olaj a motorba, marmint a negyutemube? Gumit szamoltal a koltseget koze? azert nem elhanyagolhato kulonbseg van a gumik kozott, meg a gumi kopas is nagyobb a nagyobb teljesitmeny miatt. Illetve a kulonfele alkatreszarak kulonbsege sem keves,+ biztositas, kozterhek. A GS500 beéri 4 liter benzinnel de a szocik is meallnak boven negy liter korul, persze vezetesi stilustol fuggoen. na mindegy, amuy mindenki azt vesz ami tetszik neki, meg fenn tudja tartani. Balesetmentes kilometereket!
sorszám: 13604 (88044)
(előzmény: rebel56, 2008-01-06 20:39:56)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-01-06 21:48:11
Lehet,hogy nem is tévedek túl nagyot,ha úgy gondolom,hogy a legtöbb motort érzelmi alapon veszik,nem számítanak a költségek.Persze az anyagi lehetőségek határain belül.
sorszám: 13603 (88043)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-06 21:41:30
Mert japánok motorban 750ccm ig gyártottak, de pl hószánba van 1000es is...
sorszám: 13602 (88042)
(előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-06 21:39:09)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-01-06 21:39:09
Szia vdani666,
helyes a kovetkeztetes.
sorszám: 13601 (88041)
(előzmény: vdani666, 2008-01-06 20:15:28)

 
 
rebel56
válasz erre | email2008-01-06 20:39:56
még mindig a szocimotorok a leg fenntarthatobbak, meg ha egy kicsit tobb benzint is esznek

ez nagyban függ a megtett km-től is. korábban számolgattam egyszer, akkor az jött ki az ETZ250/GS500 összehasonlításakor, hogy évi ~6.000 km-ig volt alacsonyabb az MZ fenntartási költsége
sorszám: 13600 (88038)
(előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-06 19:45:31)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-01-06 20:15:28
Yamaha yds2 az amire nagyon hasonlít
Gondolom a 125nél megáltak alatt az angolokat érted...
sorszám: 13599 (88037)
(előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-06 19:45:31)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-01-06 19:45:31
Szevasztok,

megint beleolvastam a vitaba, kinek nagyob meg kinek jobb... Hát szerintem az a legjobb amikor muszaki hiba nelkul elvezed a motorozast. ez attol fugg mennyire volt karbantartva. Az meg nagy igazsag, hogy kisHazankban, még mindig a szocimotorok a leg fenntarthatobbak, meg ha egy kicsit tobb benzint is esznek. A sebessegrol meg annyit, hogy orszaguton 90 km/h autopalya 130 km/h varos meg 50 km/h. nem versenypalyarol van szó, ahol versenyezni kell. Naponta 80 km-ert ingazok, es nem megyek tobbel mint 100 km/h, mert nem erek oda 5 percnel hamarabb akkor sem, ha 120-al megyek. a benzinkoltseg meg jelentosen kevesebb. Szoval, szerintem megint olyanrol megy a vita, hogy ha Mike Tysont, meg Kokot osszeeresztenek, akkor ki jonne ki gyoztesen. Nem egy kategoriarol beszelunk. hasonlitsuk ossze a korabeli jarmuveket pl japan, meg europai, pl nemet, es akkor realisabb kepet kapunk.Az angol gepeket nem erdemes mert azok nagyobb loketterfogatuak es 4 utemuek. a 2t azok kb 125-nel megalltak, de az is koppintas volt ha jol emlekszem. A P20 es egy bizonyos japan marka 250-ese kozott feltuno a hasonlosag. nem hinnem, hogy az a "rizskalyha" sokkal jobb lett volna. Japanban sikerult tovabbfejleszteni mert nem a Szovjet piac hatarozta meg hogy mit gyartson a magyar, hanem, a nyugati piac. Nem lett kukaba dobva egy normalis prototipus sem. Szoval mindent a sajat sulycsoportjaban kéne elinditani.
Balesetmentes motorozast!
sorszám: 13598 (88035)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2008-01-06 19:27:39
ezt én is tudom. Csak azt nem értem, minek vesz valaki mondjuk kettőfeles bmw-t, vagy 6-8 százas motort, ha utánna azon görcsöl, hogy úristem, mennyit fogyaszt. Meg úgy járkálnak vele, mint egy öregasszony. Ahoz elég egy tápos mz is.
Amúgy ja, 35ezer alatt elmegy egy pár lánc az mz-n, csak ha kétszerannyi menne el, akkor sem lenne 38ezer ;)Nekem eddig 15000alatt egy ment el, és fizettem érte vagy 2000-ret. Persze ettől nem jobb, mint a VFR.
sorszám: 13597 (88032)
(előzmény: Elek_Sanyi, 2008-01-06 18:40:38)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2008-01-06 18:40:38
A VFR elmegy 25 évet, de szervizelgetni kell. :(
Láncszet csere 38e, amibe benne van a két lánckerék is, és ez már X gyűrűs DID lánc. Ennél van olcsóbb is.
Ja ez a művelet 35 ezer Km-enként kell.
Azalatt pár lánc elmegy az MZ-n is.

Fogyasztás: 4-5l normális tempóval
5-5.5l sportosan
6l Mátra nagyon sportosan, vagy autópálya 200
sorszám: 13596 (88030)
(előzmény: Joseph251, 2008-01-06 17:42:48)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-06 18:39:56
Persze, ha lesznek normális útviszonyok, meg idő, próbáld ki, ha másképp viselkedik, úgyis észreveszed.
sorszám: 13595 (88029)
(előzmény: Bryan, 2008-01-06 18:35:47)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 18:35:47
kimentem megint. most abszolút nem jelentkezett semmilyen kipufógóba robbantás. meg mintha szebb lenne a hangja, a járása. könnyeden jár és a gázt is könnyedebben veszi úgy veszem észre. egy menetközbeni próbát biztosan megér.
sorszám: 13594 (88028)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-06 18:26:51)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-06 18:26:51
Akkor a sajátomat nem piszkálgatom, hagyom ott ahol van.:)
sorszám: 13593 (88027)
(előzmény: Bryan, 2008-01-06 18:11:42)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 18:11:42
Hát sikerült elindítani. Változás nem sok. Mondhatni semmi. A csörgésre gondoltam az nem változott. Menni nem mentem vele (rohadt hideg van hozzá + beteg vagyok). Ami feltűnt: Mikor beindult akkor az elején még lövöldözött a kipufogóba is kb 1 percig a bal henger. Mondjuk lehet hogy előtte a tologatáskor került keverék a kipuff könyökbe aztán az gyulladt be az elején, mert aztán elhagyta a dolgot. Járni ugyanúgy jár állóhelyben. Majd megpróbálom hogy hogy megy ilyen értékekkel ha jobb idő lesz addíg sztem így hagyom. Addíg úgyis csak néha indítom el hogy járjon kicsit egyhelyben.
sorszám: 13592 (88026)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2008-01-06 17:42:48
Amúgy meg megnézném én azt a yamahát is, ami tmk-n kívül elmegy 25 évet...
sorszám: 13591 (88025)
(előzmény: Joseph251, 2008-01-06 17:41:47)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2008-01-06 17:41:47
Ja, az lehet, hogy kell szervizelni, de még szervíz ktg.vel sem fog a felébe sem kerülni a yamahának
Ha sok a 6 lityi, akkor ott az mz, az (nekem) max 5, és ugyanúgy 100-al megyek(vagy többel), de nem kerül hozzá 40000-be egy szaros lánc ;)
sorszám: 13590 (88024)
(előzmény: Matya, 2008-01-06 16:11:48)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 17:18:06
Ok. Akkor állítgatás aztán indítgatás :-)
sorszám: 13589 (88023)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-06 17:08:54)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-06 17:08:54
Szerintem nyugodtan.
Volt már hogy a rákötött töltő mellett indítottam be, nem vártam meg míg az akksiba nyom eleget.
sorszám: 13588 (88021)
(előzmény: Bryan, 2008-01-06 17:01:45)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 17:01:45
jaja. :-) A gyújtást így nem próbálhatom beállítani (előgyújtást) hogy rajt a töltő? Ez6 egy régi "táska" motorola mobiltelefon töltője volt annak idején. Azzal szoktam tölteni: 14 V 5A van ráírva. Azzal töltöm most is. Közben adhatok rá gyújtást hogy tudjak állítgatni? Mert elállítottam a 2 mm-et aztán utána esett le hogy lehet lemerült az akksi. :-)
sorszám: 13587 (88020)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-06 16:54:23)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-06 16:54:23
Attól nem fog.:)

Akkor most töltheted egy darabig, de jobb lenne ha legközelebb inkább nem hagynád eddig lemerülni. Akár szereld ki és vidd valami melegebb helyre.
sorszám: 13586 (88019)
(előzmény: Bryan, 2008-01-06 16:51:17)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 16:53:40
Ja és jelenleg persze szikra sincs
sorszám: 13585 (88018)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 16:51:17
Hát az elindulás baja az meglett. :-) Lemerült az akksi. :-) 7,68 Volt van benne. Az hogy így próbáltam a gyújtatni vele az nem rongálja a gyújtás elektronikát ugye?
sorszám: 13584 (88017)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 16:34:02
Hát ja ennyire nem kéne :-) Mert el sem indult. :-) Tolásra sem meg semmi. Most próbálok neki adni valamennyit.
sorszám: 13583 (88016)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-06 16:07:54)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-06 16:11:48
Pl józan megfontolásból....100as utazónál a Yamaha eszik 4 litert 100km-en, a Jawa meg 6ot..pl...nameg ha egy motort nem 80%ban használsz ki, csak 50-55%ban, akkor már kissé tovább bírja alattam...
Lehet érte basztatni, de én motorozni szeretek, nem száguldozni....

Egyébként megnézem azt a "tápos MZ-t", ami elmegy alattad folyamatos 100as utazótempóval 25 évet, és nem kell hozzányúlni szervizelni a TMK-n kívül :DD
sorszám: 13582 (88015)
(előzmény: Joseph251, 2008-01-06 16:04:01)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-06 16:08:43
Naigen...csak te is tudod, hogy a motor karaktere is befolyásolja az embert...."ha ott a lehetőség miért ne használjam ki?"
Meg a haverok is tudják cukkolni a népet...Nem azzal van a gond, ha valaki ésszel csinálja..hanem h ha kevés tapasztalata van, akkor hamarabb veszti el az eszét....
sorszám: 13581 (88014)
(előzmény: Elek_Sanyi, 2008-01-06 15:50:15)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-06 16:07:54
Azért ennyire pontosan mégsem kellene szinkronba hozni a gyújtást.:))))))
sorszám: 13580 (88013)
(előzmény: Bryan, 2008-01-06 15:53:25)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2008-01-06 16:04:01
Akkor meg mi a fenének neked akkora motor?
A 100 alattit tudja egy tápos mz is...
sorszám: 13579 (88012)
(előzmény: Matya, 2008-01-06 15:41:19)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 15:53:25
Most állítottam az előgyújtást a bal oldalié: 2,03 a jobb oldalié: 2,02 mm. Na megyek kitolom elindítani. Kíváncsi vagyok.
sorszám: 13578 (88011)
(előzmény: Powerarc, 2008-01-06 15:27:18)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2008-01-06 15:50:15
400-ast tényleg nem éri meg venni, ebben maximálisan igazad van.
De a gázkart nem a motor rángatja, hanem a vezetője, ha nem vagy teljesen eszetlen, akkor miért ne. Egyik barátom tavasszal vett mocit, szintén 100Le fölött, és 0 tapasztalattal jobban motorozik mint én. Pár hét alatt belejött. Igaz, hogy neki a klasszisa is meg van hozzá.
sorszám: 13577 (88010)
(előzmény: Matya, 2008-01-06 15:41:19)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-01-06 15:41:19
Ezt ne nekem mondjad :)Ott áll a rizskályha nekem is a garázsban...
Annyi a lényeg, hogy
1: szerintem 400ast baromira nem éri meg venni...
2: Ne akarjon az ember minimális motorostapasztalattal rögtön 70 lovat a segge alá, mikor még adott esetben a 30 is sok neki... /bár ez magánügy/
3: a hozzászólás mögött érezhető hozzáállás ami szúrta a szememet :)

Mellesleg én az XJ-vel sem szeretek kiló felett utazni...Az már rohanás....
sorszám: 13576 (88009)
(előzmény: Elek_Sanyi, 2008-01-06 15:31:39)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2008-01-06 15:38:40
Szia,

Ezt a GSX-R mizériát nem értem, mindenki azzal azonosítja a nagymotort, és más már nem is létezik?
Pedig ebben a kategóriában inkább a tudás számít és nem a motor.
sorszám: 13575 (88008)
(előzmény: SimsonosZoli, 2008-01-06 14:54:27)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2008-01-06 15:31:39
Szia,

Nekem is 350-es Jawa-m volt, 350/638-sa, 91-es. Nagyon szerettem, én közlekedési eszköznek és hobbynak használtam. Mindig volt valami kis baja, ami megmétejezte, ezért szerelgetni is megtanultam. Mire minden baját kijavítottam, addigra kénytelen voltam felismerni, hogy tartósan 100-al nem tudok menni vele, mert remeg, és 100-ról nem tudok megálni, pedig a fék tudta azt amit ez a konstrukció maximálisan tud. Ez sajnos ilyen, az igényeim nőttek, de a mocit nem tudtam hozzá fejleszteni.
Ezért rizskályha után néztem, lehet, hogy itt köpködik ezeket a mocikat, de olyan motorozás élményt adnak, amit a szoci nem tud. Jó fékezhetőség (elől dupla tárcsa 296-os),jó úttartás, jó irányíthatóság, jól gyorsul és keveset fogyaszt ugyanannál a tempónál. 100-as tempónál a Jawa iszonyatosan zabált, és akkor haladtam az autósok tempójával, a VFR lazán megy 100-at alapjáraton.
Ezzel nem azt mondom, hogy nem ülnék vissza a Jawa-ra, mert jól esne egy kis nosztalgia. Igy hogy van egy olyan motorom, amivel tudok kényelmesen túrázni szivesen vennék egyet csak és kizárólag az érzésért(kár hogy eladtam).
De most szereztem egy 250-es ETZ-t, annó a JAWA-s korszakban ebben a mociban láttam mindent ami a Jawaból hiányzott (tárcsafék, könnyú,stb...).
Ha valakinek kevés amit a szoci fizikailag tud, azért nem kell leszólni, nekem is kevés volt. Egyszerűen egy jó vázzal, fékkel és úttartással rendelkező mocival teljesen más élményei vannak az embernek. A Jawaval 100 fölött halálfélelmem volt, ezen olyan, mintha álnék 100-nál. Simán le tudok nyomni vele párszáz Km-et annélkül, hogy elfáradnék. Nem kell harcolni vele az úton maradáshoz.

Ha valaki VFR-t akar venni, azt csak ajánlani tudom neki. De inkább 750-est vegyél, mert nem sokkal drágábbak (RC24, RC36), de a blokkja örökéletű.
Ha egy japánnal valami baj van, akkor az nem olyan mint a Jawa, hogy féltérden is elcsörömpőlsz vele még egy évet, hanem KUKA. Az alkatrész megfizethetetlen hozzá. :(
A 750-est nehéz kinyírni a 400-assal elentétben, és ha nincs összetörve, akkor könnyebben találsz belőle jót.
Tudásra pegig mindegyik 750-es ugyanannyit tud mint a 800-as. Ugyanúgy gyorsul, és jól adagolható. Én Jawaról ültam át, egyik ismerősöm pedig Simsinról. A Simson úgy 3,5Le, a 750-es pedig 108 Le, de nem kell megijedni tőle, olyan kezes mint az MZ.

Hali
sorszám: 13574 (88007)
(elözmény: Matya, 2008-01-06 14:25:13)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-01-06 15:27:18
Szvsz akkor jók az értékek..
sorszám: 13573 (88006)
(előzmény: Bryan, 2008-01-06 15:18:57)

 
 
Bryan
válasz erre | email2008-01-06 15:18:57
Úgy mértem hogy a multiméter egyik felét rátettem a trafón lévő kábelekhez a másik felét pedig a gyertyapipába. mindegy volt a mérési eredmény szempontjából, hogy a trafón melyik csavarhoz ( kábelekhez) tettem hozzá, ugyanazt az értéket mértem.
sorszám: 13572 (88005)
(elözmény: Matya, 2008-01-06 14:54:24)

 
 
SimsonosZoli
válasz erre | email2008-01-06 14:54:27
Szevasztok,

olvastam a hozzaszolasokat motorvasarlas temaban. Erdekesek. Partatlanul hozzaszolva, mindenkinek a maganugye hogy mivel motorozik. Hallottam egy nagyon elgondolkodtato mondast, miszerint, ha biciklizel mar akkor is a "csaladhoz" tartozol. Es milyen igaz is, mivel az eso akkor is aztat, ha egy 8millios H&D ulsz, meg akkor is ha egy kemping biciklin. A kamionos ugy is el tud utni, ha a GSX-R van a segged alatt. Ez teljesen azonos. A hiusag meg a markaszeretet, meg az emlekek, nosztalgi,divat diktalta dolgok teljesen masrol szolnak. Az viszont nagyon igaz, hogy egy 250-es Jawa-t inkabb megneznek, megsuvegelnek, mint egy GSX-R-t, mert a nagyapaink, apaink nem "rizskalyhakkal" kezdtek, hanem Csepelekkel, Danuviakkal,Balkanokkal, es meg sorolhatnam, persze, meg Jawaval. Nekem jobban tetszik az amikor a Simson staromat megcsodaljak Gyor belvarosaban, es megkerdezi egy idegen, hogy elado-e. Persze, hogy nem!! Na szoval, gondoltam hozzaszolok. Nagyon jók a japan gepek, de nem nyujtanak annyival tobbet, mint amennyibe kerulnek. Hasznalhatosagban pedig szerintem alulmuljak a Keleti "retro" vasakat. nekem pl, nem kellene mindennapi hasznalatra egy 125-os aprilia, a maga 33L-vel.Nem lehet hasznalni egy normalis varosi kozlekedesben. Szoval egy szonak is 100 a vege, mindenki dontse el mire van szuksege, de ne felejtsuk el, hogy attol még egy taborba tartozunk, meg akkor is ha valakinek "csak" Jawara", Verhovinara, stb-re futja, vagy valasztja. Ne arrol szoljon a forum, hogy egymast fikazzak a hozzaszolok.
balesetmentes kilometereket.
sorszám: 13571 (88003)
(elözmény: Matya, 2008-01-06 14:25:13)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu