hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Keri
válasz erre | email2013-05-13 14:38:23
Milyen más módszerre gondolsz? Torzult téridőben? :))))

A forgás test bármivel méred forgástest :)

Ahogy mondod, az lenne meglepő ha nem dolgozna az anyag, terhelés alatt.
0.01mm elképesztően kis méret tartomány. 25mm-es acéllemezbe kézzel belegörbítek 3-4századot.
sorszám: 25770 (138571)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-13 13:25:01)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-13 13:25:01
- vagy más módszerrel volt mérve, de működés közben és idővel "dolgozik az anyag". :D)
sorszám: 25769 (138570)
(előzmény: Tibi2T, 2013-05-13 13:07:15)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-05-13 13:07:15
Természetesen igy van, de olyan esztergán más preciz munkát sem lehet csinálni, aminek többet üt a tokmánya. Pl. a sajátomat le szoktam ellenőrizni időnként, hogy biztos legyek a dolgomban. Más érdekesség: Gyári összerakású motorokból, amiből én szereltem ki először a főtengelyt, sosem voltak a főtengelyek a gyár által megadott tolerancián belül. Most akkor vagy a gyárban nem voltak rendesen kicentrirozva, vagy működés közben mozdultak el a dolgok?
sorszám: 25768 (138569)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-13 11:40:57)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-13 11:40:57
"... befogni esztergába a tengely csapágyfelületét ..." - nagyon ritka az az eszterga amelyiknek a tokmánya tökéletes, legrosszabb esetben is 0,01 mm-en belül futnia kell.
sorszám: 25767 (138568)
(előzmény: Tibi2T, 2013-05-13 09:21:11)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-13 11:12:11
"... a saját f?tengely csapágyaira támasztja fel az ember és azokat rögzíti ..." igen ez a házilag könnyen kivitelezhető megoldás, a két szélső csapágynál merev alapra prizmában feltámasztani a tengelyt (rögzíteni nem kell, arról gondoskodik a gravitáció). A csapágy hézag sem okoz gondot mert a terhelt oldalon gyakorlatilag=0, az órával felülről kell mérni.
sorszám: 25766 (138566)
(előzmény: Keri, 2013-05-13 08:51:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-13 09:30:04
Ezért kell prizmára tenni, a csapágy felületen, mert lényegében a csapágyfelülethez képest kell pontosnak lennie az egésznek, nem a tengelyvégi támasztó furathoz képest.

Persze mivel esztergált alkatrész jó esetben a kettő forgástengelye egybe esik.
sorszám: 25765 (138564)
(előzmény: Tibi2T, 2013-05-13 09:21:11)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-05-13 09:21:11
Ha nagyon szét van verve a vége, akkor eleve szar, ha csak egy kicsit, akkor legegyszerűbb befogni esztergába a tengely csapágyfelületét, a másik (jó esetben nem szétvert) végét pedig csúccsal megtámasztani. Ha láthatóan az ütésektől deformálódott a főtengely valamelyik vége, akkor a legtöbb esetben 1-2 sonkát is cserélni kell, mivel akkora tehetetlensége van a Jawa főtengelynek, hogy ha oldalról ütik, megmozdulnak a hajtókarcsapok a sonkafuratokban(belazul). Az egész cucc nem igazán tolerálja a hozzá nem értést, sajnos sokan sajnálnak fél órát egy blokkszétnyomó célszerszám elkészitésére.
sorszám: 25764 (138563)
(előzmény: Keri, 2013-05-13 08:51:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-13 08:55:49
hmm, nekem elég jó érzékem van ezekhez a precíziós dolgokhoz. Ha kirúgnak a munkahelyemről, ráállok a főtengely felújításra :) és tudod mit én 50euróért megcsinálom, még így is jól keresnék :)
sorszám: 25763 (138562)
(előzmény: Tibi2T, 2013-05-13 08:03:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-13 08:51:43
Nézegettem én is ezeket a centrirozó padokat, de elég drága. Csak házilag csinálva érné meg.
A csúcsos megtámasztás meg csak akkor m?ködik ha nem verték szét a tengely végét.
Megoldás lehet, ha a saját f?tengely csapágyaira támasztja fel az ember és azokat rögzíti, bár a C3-as csapágynak akár több százodos kottyanása is lehet de ha ráérez akkor ez nem okoz gondot.
sorszám: 25762 (138561)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-12 20:37:21)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-05-13 08:03:51
Nagyon kevesen vállalják és még kevesebben tudják rendesen meg is csinálni. Amióta 100 euróért csinált nekem a "gépműhely" 200 euró kárt (félrepréselt csapok, hegesztve a sonkához, használt hajtókarok és labirint vissza, újnak eladva) azóta inkább csinálom magamnak. A megfelelő célszerszámokkal én mint tapasztalatlan ember, 8-10 óra meló, centrirozással együtt. Azért az egyhengeresekéhez képest (max. 2 óra) nem mindegy.
sorszám: 25761 (138559)
(előzmény: charlye73, 2013-05-12 21:02:08)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-12 21:58:12
Tény és való, hogy három csapot vonalba hozni sokkal nehezebb mint kettőt (egy hengeres). Az esetlegesen ütő tengely korrekciójához nem de az ellenőrzéshez egy óra is elég.
sorszám: 25760 (138555)
(előzmény: charlye73, 2013-05-12 21:02:08)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-12 21:02:08
A tapasztalat és gondolkodás képessége az ilyen főtengelyeknél talán a legfontosabb.
Pont ezért nagyon kevesen vállalják ezt a fajtát.
Van egy "esztergályos" ismerősöm (nem ez a szakmája csak nyugdíjas és hobbiból vett egyet és ennek annak csinálgat dolgokat).
De nem hiszem hogy lenne három indikátor órája.
sorszám: 25759 (138552)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-12 20:37:21)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-12 20:37:21
Így van, ha a tapasztalat vagy a gondolkodás képessége megvan akkor már csak 3 db merő óra és egy csúcs pár vagy két db prizma kell, akár otthon is meg lehet csinálni.
sorszám: 25758 (138551)
(előzmény: Keri, 2013-05-12 20:29:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-12 20:29:59
Ja, valami esztergályost kell keresni, ha gépműhelyes nincs is, mert azoknak van minden műszerük és tapasztalatuk az ilyesmihez.

sorszám: 25757 (138550)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-12 19:14:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-12 20:26:45
Kétüteműnél valóban nincs értelme. A magas oktánszám csak a diagnosztika szempontjából érdekes.
sorszám: 25756 (138549)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-12 19:05:39)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-12 20:22:11
Csörögni azért csörög mert most a régi hengerek vannak feltéve a próba miatt.
sorszám: 25755 (138547)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-12 20:20:54
Igen ott csinálták hengerfúrással együtt.
Komplett fa doboz lett neki készítve nikecellel kibélelve, rongyokkal megtömve.
Hidd el ha lenne a környéken tudomásom 50km-en belül használható gépműhelyről akkor elvinném.
De senki nem vállalja akivel eddig próbálkoztam.
sorszám: 25754 (138546)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-12 19:14:08)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-12 19:14:08
Ha nem tévedek akkor a felújítást Bp.-en csinálták valószínűleg postai szállítással, ha ez így volt akkor nem biztos, hogy a felújító cég hibázott. Egy főtengely nehezen tűri a postán alkalmazott bánásmódot. Én keresnék egy környékbeli szakit aki kiméri az esetleges ütést(eit) és ha kell helyre pofozza.
sorszám: 25753 (138545)
(előzmény: charlye73, 2013-05-12 18:29:12)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-12 19:05:39
"... a legkisebb eltérést az optimálistól is azonnal csörgéssel jutalmazta. Főleg az előgyújtás pontos értékére volt nagyon
érzékeny. ..." - nekem más a tapasztalatom, az enyém aránylag jól tűri az eltérést +/- 0,3 mm-t a 3 mm-től (ezt használom) nehéz vagy nem is lehet észre venni.
Nem látom értelmét a magas oktánszámú benzinnek, az enyémben 12,5-re van növelve a sűrítési arány mégsem öngyullad (csörög), vagy csak én vagyok süket. :D)
sorszám: 25752 (138544)
(előzmény: Keri, 2013-05-12 07:12:05)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-12 18:29:12
Egyébként nem tud valaki egy tényleg jó műhelyt ahol rendesen megcsinálnak egy főtengelyt?
Veszprém környéki lenne a legjobb.
Talán elküldöm felújításra amit most beraktam.
sorszám: 25751 (138542)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-12 17:42:09
Ma kivettem a blokkot és széthúztam.
Beraktam a donornak vett Jawa főtengelyét és hengereit.
Kipróbáltam és bár van vibráció de jóval kisebb mint a felújított főtengellyel.
Cserébe csörög-zörög.
Milyen jó hogy kb 40eft ráköltése után szar az egész blokk.
Felújítottam az egész motort, közel vagy több mint 250e-ért és van egy jól kinéző szobadíszem :(
sorszám: 25750 (138539)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-05-12 11:46:23
Mindig igyekszem úgy keverni, ahogyan használva lesz. Normál ingázáshoz 80-100-al 1:50-1:60 Ha hosszabb útra megyek, vagy tudom, hogy tartós 100 fölött kell menni, akkor 1:40. Kipróbáltam rengeteg olajat, a sima Mol Sprint félszintetikus nagyon bevált. Nem rohad ki a benzinből, nem kokszol, nem koptat. A szintetikus olajok nem tetszettek a labirint tömitésnek.
sorszám: 25749 (138536)
(előzmény: Keri, 2013-05-12 10:15:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-12 10:15:27
Az annyira nem vészes, volt aki az 1:25-re esküdött :D
1:50-el még tuti nem lesz gond.
sorszám: 25748 (138535)
(előzmény: hzoltaan, 2013-05-12 08:55:11)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-05-12 08:55:11
lengyelben meg nem lattam kilometerkot. :P
biztos azzal dobaltak meg a nemeteket 39-ben.
eddig 1:40-el jartam, de most mar bizisten kiprobalom egyszer valami higabbal...
sorszám: 25747 (138534)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-12 07:22:50
Stopperrel is meg tudod mérni. Amíg nem volt GPS így csináltuk.

KM kő mellet indítod, következőnél megállítod. A kapott másodperc értékkel elosztasz 3600-at és az eredmény a sebességed km/h -ban GPS pontossággal.
(persze a kilométer átlagát)

Nekem a karórám másodperc mutatójához van egy "tachymeter" skála amiről le lehet olvasni közvetlenül a sebességet, és nem kell számolgatni.
sorszám: 25746 (138533)
(előzmény: hzoltaan, 2013-05-11 22:30:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-12 07:15:05
!!!!!!!!!!!!!!
Ja és a gyári előírástól kevesebb olajat belerakni mindenki csak saját felelősségre!
!!!!!!!!!!!!!!
sorszám: 25745 (138532)
(előzmény: Keri, 2013-05-12 07:12:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-12 07:12:05
Igen, ezek is beleférnek az elméletembe.
Nekem 632-es blokkal volt 6V-os Jawam. Az talán kicsit más volt, de a legkisebb eltérést az optimálistól is azonnal csörgéssel jutalmazta. Főleg az előgyújtás pontos értékére volt nagyon
érzékeny. Illetve volt olyan is hogy a lerakódás beizzott és gyújtás elvétele után még járt a motor majdnem 10 másodpercig :)

De én kutas keverékkel jártam egy normális olajjal nem kéne számottevő lerakódást produkálnia.

Apropó, milyen olaj aránnyal jártok? Én 1:50-est preferáltam. Mostanában , igaz MZ-n, 1:60-1:80 között keverem (általában 2000forintos félszintetikussal) így jobban megy, nem füstöl, könnyebben is indul még a kipufogó sem olajosodik, káros hatását pedig nem tapasztaltam sem az élettartamban, sem másban. Persze én hajtom rendesen, szóval nekem nem mennek el a blokkjaim 50ezret :)

Másik a gyújtás. Már nem emlékszem, de 3mm előgyújtás dereng, hogy azzal használtam, de erre azért nem tenném a fejem, viszont azt 0,05mm pontossággal belőttem mert már 0,1mm eltérést is meghallottam a blokkból.

Próbáljátok ki egyszer 98-as (vagy 100-as) benzinnel. Ha tényleg ez a gondja, amire tippelek, akkor sokkal simábban fog járni vele...és talán még kevesebbet is fogyaszt.

Nekem a 120-as Skodám volt ilyen. Elment 95-össel, de annyival többet fogyasztott, hogy vígan megérte 98-ast tankolni, és még jobban is ment tőle.
sorszám: 25744 (138531)
(előzmény: Tibi2T, 2013-05-11 23:01:19)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-05-12 06:58:35
Zoli, az nem Pannonia nap lesz, hanem Jawa, ha többen el tudunk menni. :)
sorszám: 25743 (138530)
(előzmény: hzoltaan, 2013-05-11 22:30:23)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-05-11 23:01:19
Az enyém telesen véletlenszerűen változtatja a "rezonálási szokásait", néha rezeg, néha meg sokkal simábban megy. Szerintem az olajon kivül összefügg, még a karburálással (hőmérséklet változása) is. Ha huzamosabban 5000 fordulat/perc felett nyaggatom, akkor is kisimul valamennyire. Ha nagyon meleg van, akkor is durvább 4000-fölött.
sorszám: 25742 (138529)
(előzmény: Ze78, 2013-05-11 21:30:36)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-05-11 22:30:23
ahogy korabban irtam, elsore eleg meglepoen rezonalt, mikor vegre kivittem a sztradara "adni neki" erdekes, de az az erzesem, hogy azota kevesbe rezonal, illetve jobban felporog. Talan a kipufogo kis kiegetese miatt? Aztan lehet csak bemagyarazom, meg szokom, mert azota egyre tobbet forgatom...
Valaki itt irta a gumilapot a vaz es a blokktarto lemmez koze... milyen vastag, mennyire hatasos? Szereztem sebmeros GPS-t (butatelefonra leoltheto seb mero applikacio... tokom, mi nincs a neten??!) ugyhogy hamarost kimerem a km ora csalasat is.

OFF: valaki jon jovo heten a Pannonia napra Agardra? Megyek en is. :) Egesz nap motorzajokat akarok hallgatni, hogy legyen viszonyitasi alapom.
sorszám: 25741 (138528)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-11 22:01:18
Vagy túl sok olajat használsz, vagy túl nagy a csúcsnyomás, vagy rossz helyen van a gyújtás.

Lényeg hogy detonál.
sorszám: 25740 (138527)
(előzmény: Ze78, 2013-05-11 21:30:36)

 
 
Ze78
válasz erre | email2013-05-11 21:30:36
A jawa REMEGÉSE még a keveréktől arányától sőt a olaj fatájától is függ.
Elsőre hülyén hangzik, de sajnos igaz. Az 1:40 keverékel a Mol Sprint olajja kevésbé remeg mint a Repsol olajjal viszont a hangosabb a blok.
638-ról van szó.
sorszám: 25739 (138526)

 
 
yodamester
válasz erre | email2013-05-11 20:48:48
Sziasztok
Megtudná mondani valaki,hogy mekkora súlya van az alap méretű cseh dugónak?
sorszám: 25738 (138525)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-05-11 20:00:08
Holnap mar késő, de jövő hétvégén Velencén összefuthátunk a POMF-on.
Jöjjön akinek kedve van, hogy több Jawa legyen.
sorszám: 25737 (138523)
(előzmény: Jawafan, 2013-05-11 17:44:38)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2013-05-11 17:44:38
Kicsit off, de jön valaki holnap a Gyöngyösi börzére? (Viszem a "Nagy fehéret")
sorszám: 25736 (138522)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-11 08:36:54
Sajnos én voltam béna. Anno vettem egy donor jawat papirok nélkül bontatlan blokkal. Sokat állt az akksit fordítva kötötték rá stb. Minden esetre kipucoltam a karbit bekötöttem az akksit rendesen, kicseréltem a kokszos vezetékeket. Kevés unszolásra el is indult. Akkor kellett volna vele pár kört menni tapasztalatszerzés miatt.
De papírjai nem voltak a közelben meg nincs olyan útszakasz ahol ki tudtam volna így próbálni. Azóta meg alkatrészenként él tovább.
sorszám: 25735 (138520)
(előzmény: Tibi2T, 2013-05-11 08:20:57)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-11 08:30:20
Nem először csinálom és nem először szívok! :)
Én is tisztában vagyok a dologgal hogy amatőr vagyok és csak úgy szerelek ahogy a javítási könyvben le van írva.
Nem akarom a műhelyre se fogni a dolgot csak mint lehetőséget nem zárom ki.
(sajnos mint írtam sok a negatív tapasztalat)
Viszont ha egy asztalra rakástól elmegy a főtengely akkor beépítés közben totálkáros lesz. De nekem úgy csúszott a helyére mint forró kés a vajba.

Bár csak egy alátét hiányozna! :)
sorszám: 25734 (138519)
(előzmény: Keri, 2013-05-11 08:15:57)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-05-11 08:20:57
Eddig 2 egyformán rezonáló 638-al nem mentem. Volt pár bontatlan blokkos is, de nincs 2 egyforma. Jellemzően 4000 f/p felett kezdenek vibrálni, de volt olyanom ami egyáltalán nem rázott. Egyiket sem éreztem elviselhetetlennek. 1. túlméretes cseh dugókkal még egyáltalán nem kellene ilyet produkálnia. Érdemes lenne ránézni legalább a gyújtás és a primeroldali kúpra indikátorórával.
sorszám: 25733 (138518)
(előzmény: charlye73, 2013-05-11 08:08:00)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-11 08:20:40
Köszi a tippeket.

Gyanítom több lesz ez mint gyújtásbeállítás.
Jelenleg 2,8mm felső holtpont előtt.
A főtengely vége a leírtak alapján lehet görbe (ütötték), de azt a centirozásnál csak észre veszik.?
Tapasztalt vagy nem tapasztalt Jawast nem tudok a környékünkön sajnos.
Hogy elfordult valamelyik csap azt meg le kellene ellenőriznem de nem tudok fokot mérni a gyújtást órával állítom.

Az elfordulásról jutott eszembe hogy pont a nevezetes Ts főtengely volt úgy hogy a kezemben fordult el a két sonka egymástól. Elég volt neki kalapáccsal egy kocc és már szét is csúszott.
sorszám: 25732 (138517)
(előzmény: Keri, 2013-05-11 08:03:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-11 08:15:57
Először csinálsz ilyet?

Jó párszor volt velem is hogy többször kellet szétszedni. Néha a saját hibámból, mert csak összerakás után vettem észre hogy maradt egy alátét a vödör alján :)

Nyilván egy profinak elsőre is menne, és tudná hogy legyen jó elsőre, de szerintem a szerelés az ilyen játék, benne van a pakliban. Tömítésekből és szimeringekből én mindig duplán vásárlok, mert elsőre elronthatom, ha nem akkor meg van tartalék. Szerencsére ezek azért annyira nem drága dolgok, még a viton sem. (persze nem élelmiszer ipari minőséget kell venni)
sorszám: 25731 (138516)
(előzmény: charlye73, 2013-05-11 08:08:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-11 08:10:32
Összerakás után illik padon megforgatni és kiórázni hogy ne legyen ütése, de ha rossz a főtengely attól is elmehet ezek ellenére hogy rosszul rakod le az asztalra.

Kevés a jó szaki, de azt kell mondjam nem feltétlenül a műhely hibája.
sorszám: 25730 (138515)
(előzmény: charlye73, 2013-05-11 07:59:23)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-11 08:08:00
A dugattyúk cseh gyártmányúak és ha jól emlékszem első túlméret.
Próbáltam mindenből a jót megvenni.
Koyo,Viton, a felső tűgörgők a csapszeggel Prox.
Úgyhogy nem öt forintot áldoztam rá.

sorszám: 25729 (138514)
(előzmény: Tibi2T, 2013-05-10 22:57:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-11 08:03:14
Na visszatérve az eredeti problémára.

Ha elfordul valamelyik főtengely csapolás akkor is rázhat rendesen.

Alapvetően nem szokott, de ha ki van kopva akkor nem szorít eléggé és akár egy visszarúgástól is elfordulhat, de azt azért látni fogod a gyújtásbeállításnál ha nem 180fok.

Lehet még olyantól, hogy görbe a főtengely vége és üt a generátor, vagy más nagyobb tömeg.

Kuplungra már redukált sebesség jut, ezért az nem valószínű ok.

Esetleg ha rossz a gyújtásbeállítás és keményebb a járása a motornak lehet azt is megérzed a lábtartón/kormányon.

Végeredményben tényleg egy tapasztalt Jawassal kéne megnézetni, többet tudna mondani.
sorszám: 25728 (138513)
(előzmény: charlye73, 2013-05-10 22:12:22)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-11 07:59:23
Engem nem érdekel a dinamikus centírozás.
Mivel erre ezeknél nem igazán van szükség. Csak legalább a padon mutatna jót.
De az hogy ennyire rezonál, azt gondolom maga a főtengely a ludas.
Hozzá kell tennem hogy mikor kiszereltem nem volt a legjobb állapotban. Látszott hogy korábban szétszerelésnél úgy üthették ki a helyéről.
De ha esetleg ez miatt nem lehet megfelelően kicentírozni akkor miért nem mondják, hogy szar az egész.
Korábban a kis Ts-hez csináltattam főtengelyt ami szintén a blokkból kiütés áldozata volt. Simán felújították, belerakták az új hajtókart,csapot stb. Mikor beépítettem a helyére szemmel! láthatóan ütött.
Gondolták megcsináljuk "ne paraszt, aki mz-t újít fel úgy sincs pénze" szlogennel.
Szóval hogy elmegy a kedvem az egésztől az nem csak a mostani eset miatt van.
De tényleg nem akarok senkit se bántani, csak sajnos sok a negatív tapasztalat. És még mindíg nem találok megoldást az ügyre.
sorszám: 25727 (138512)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-10 22:24:53)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-05-10 22:57:59
Milyen márkájú dugattyúk lettek beépitve, milyen túlmérettel?
sorszám: 25726 (138511)
(előzmény: charlye73, 2013-05-10 22:12:22)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-10 22:46:28
Attól, hogy dinamikusan nincs egyensúlyozva még nem volna szabad a leírtak szerint "elviselhetetlenül" rezegnie.
sorszám: 25725 (138510)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-10 22:24:53)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2013-05-10 22:31:15
A 638-ast a 639-es és a 640-es követte,a forgattyús mechanizmus és a váz mindegyik változatnál egyforma,nincs rezgéscsillapító gumi.
sorszám: 25724 (138509)
(elözmény: Keri, 2013-05-10 21:54:34)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-10 22:24:53
Hidd el egy dinamikus centrírozásra alkalmas gép nem 2 fillér és nem terem minden bokorban.
sorszám: 25723 (138508)
(elözmény: Keri, 2013-05-10 22:05:25)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-10 22:20:36
"... nem tudjuk mi az a használhatatlan vibrálás, ..." nem is fogjuk megtudni (még személyes próba esetén sem mert ami neked sok az lehet, hogy nekem még elviselhető vagy fordítva.
A kiegyenlítő tengely is csak csökkenteni tudja a vibrációt megszüntetni nem.
sorszám: 25722 (138507)
(elözmény: Keri, 2013-05-10 21:51:29)

 
 
charlye73
válasz erre | email2013-05-10 22:12:22
A használhatatlan vibrálás az amikor háromezres fordulat felett szétrázza a kezem és a lábam. Nem kell hozzá pár km és még most is zsibbad a kezem.

Ha tudtam volna hogy a jawa jobban rezonál mint a kis Ts, bele se kezdek a felújításba sőt meg sem veszem.
De húsz éves koromban volt és nem ilyenre emlékszek vagy csak fiatalon fel sem tűnt hogy rezonál mint állat.
sorszám: 25721 (138506)
(elözmény: Keri, 2013-05-10 21:51:29)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu