:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
És pl hogyha vennék ugyanilyen Hykomol-t mert ugye ez van előírva és tennék hozzá Metabond GT a tökéletesebb kenés érdekében
és a többi a honlapján leírt előnye miatt? Pl: halkabb járás + ilyenek? Légyszi nézzétek meg a www.metabond.hu-n mit irnak erről a cuccról. Szerintetek jó lenne-e bele? Ja és még valami ott a honlapon a motorolajok között van ilyen sűrűségű motorolaj kettő fajta. Azok közül szerintetek melyik lenne a megfelelőbb? Köszönöm a segítségeteket!
Üdv!
Tán mert az van előírva......
Castrol olajjal csúszik a parafás kuplung. Ez biztos mert tapasztaltam.
A haverom SAE 30-as olajjal hajtotta a 638-as Jawáját és bizony a váltó megbánta. Komoly kopás volt tapasztalható a fogaskerekeken, amikor szétszedtük. Szerintem a gyárilag előírt 90-es olaj a legmegfelelőbb a váltóba. Ami a hideg nehézkes kuplunggolást illeti, meg kell várni, hogy a motor egy kicsit bemelegedjen. Szerintem...
Miért akarnál te 4ütemű olajat belerakni a gépbe ha ez 2 ütemű, nem értem... sima hajtóműolaj kell bele, kb 1000ft egy liter... nekem kipróbáltan bevált...
4ütemű olajat is bele lehet rakni, de ez csak motorkerékpár olaj lehet, mivel az autós olajban nincs csúszásgátló adalék!!!! Csúszni fog a kuplung!!! De 4t motorkerékpár olajból is a megfelelő viszkozitású kell!!! A motornak megfelelő!!!! Most példának: szomszédnak van egy jeep cherokee, a blokkba egy sima ásványi alapú olaj való, hát a szomszéd széppen elment és vett bele hiper szuper fullszintetikus olajat, hát olyan pocsék hangja volt azzal az olajjal!!! Kicserélte a sima "vacak ásványira" és láss csodát újra szép hangja lett...
Szerintem a gyári előírás nem lehet véletlen.
Az 50-es Jawamba jó minőségű 4-ütemű motorolajat raktam, azóta rettenetesen csúszik a kupplung.
A 80W-90 viszkozitású olaj túl sűrű. Ha már a kémikusok kényeztetnek minket, miért ne választhatnánk szintetikus, alacsonyabb viszkozitású hajtóműolajat (melynek viszkozitása az általad használt olaj viszkozitásának csupán 2/3-a!), hogy már hidegen is könnyen oldó kuplunggal és megbízható kenéssel üzemeljen féltett motorunk. Emellett ajánlom a 4 ütemű motorolajokat is, ezen belül akár ásványi akár szintetikus bázisút, hogy már hidegben is könnyen menjen a sebességváltás és a primerlánc kenése javuljon. Ma a legtöbb 4ü motorkerékpárban egyesített kenőrendszer látja el a forgattyús mechanizmus és a sebességváltó, kuplung kenését is. A 4ü motorolajok a fogaskerékhajtóművek kenési igényeit is megbízhatóan teljesítik. Szóval választandó motorolaj SAE40 körüli viszkozitási fokozatú legyen. A mol honlapján az adattáblázatokat megtalálod.
Szevasztok,
szükségem volna csepptankos Jawához a km-ó spirált fogó, a hengerek előtt a vázra felcsavarozott kis u profilú lemez alkatrészre.
Ha valakinek volna pls:
janosak kukac freemail.hu
Jó az...drágább felesleges...
Hi!
A szezonra tervezek olajat i csereélni a blokkban. Jelenleg Hykomol K 80W-90 van benne. Milyet ajánlanátok bele? Valami minőségibbet esetleg?
Nekem is hasonló a problémám természete. Az ősszel vettem a 638-omat, és már akkor nehezen gyúlt. Vasárnap csak tolásra indult be. Előbb a jobb henger, majd további tolásra a bal henger is beindult. Később miután bemelegedett probléma nélkül pöfögött és berugókarral is be lehetett indítani. Viszont a gyertyák nem világosbarnák, hanem fehérek. Ebből arra következtetek, hogy valahol többlet levegőt szív és azért nem gyújt. A porlasztóm rendbe van, szinte új. Gondoltam megnézni a porlasztó körüli tömítéseket és a gyújtás alatti szemeringet. Esetleg megtudná -e valaki mondani a szóban forgó szemering méreteit? Üdv.
Találtam a tank belső felújításhoz készletet. Mondjuk az ára az megvan. :-)
Link:
http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/product_info.php?cPath=32&products_id=55
Üdv!
Sziasztok! 634es gépem mostanában nemigazán akar gyujtani. Gyújtás jól áll. Viszon feltünt, hogy néha nagyon jó a szikra, ilyenkor beröffen a gépe egy kis időre, majd hirtelen legyengül és néha ki is marad. Az akku rendben vann. Ötlet, h mi okozza?
ok bizti eltudsz menni rajta? amúgy szivesen
Kösszi szépen OPIKA... Ez már tuti jó
Kösz nagyon rendes vagy... Csak az a gond hogy én szeretném eredetire megcsinálni,és nem szeretnék berhelni.. De azért köszi
Ha tudsz nézz légyszi nekem eredetit...
( 1 HENGERES MOTOR )
sorszám: 13751 (88604)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-01-14 16:06:14)
ÜDv!Én azthiszem tudnék neked segíteni,mert a trabi gyújtást fel lehet tenni rá.Csak utána kell néznem.A telszám:06-30-395-0322.Gyuri.
Szevasztok
Ha valaki tud Jawa 250-hez jó gyujtást ( olcsón ) akkor szóljon mert vennékk eggyet... Előreis köszönöm
Háj!
Ja, lehet(csak hatalmas szarakodás), főleg, ha komád a homokszóróskommándánte, meg a szinterezős is az. A kocsim tankját a tavasszal csináltattam meg így.
A kábelkorbács a vezetékköteget jelenti, ami a motorodba van építve. Az én 250/559-es JAWAm teljes MZ elektronikával üzemel.(negatív testelésü is lett). Az átalakítást nem én csináltam, így vettem.
Ja, és kössz a tanktisztításosos infókat!
üdv:z
A következő gumigyűrűt keresem Jawa TS tankjának alátámasztásához! Ha valakinek van bontott TWIN SPORT-ja, akkor az pls. nézze már meg!
http://kepfeltoltes.hu/view/070530/picture020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070530/picture021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070530/picture022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
szeva sanyi nemnagyon vagyok otthon benne te tudsz segíteni esetleg ha megadnád a számd megbeszélhetnénk telón
üdv: Petya
sziasztok
cz 250 485.1 hez kersek robbantott alkatrészjegyzéket. ha van valakinek légyszives jelentkezzen itt vagy mailben. tshybe@freemail.hu
köszönöm
Sajnálom,mert ez nem bonyolult,de ha ez gond akkor ne állj neki egyedül.
Hát akkor lehet megérné befekteteni egy kábelkorbácsba, valaki gyárt itt profi módón ha jól rémlik...
Kösz de az a gond hogy ilyet már találtam és ebből én nem tudtam kikövetkeztetni semmit... Az a baj hogy nagyon ramaty álapotban vannak a vezetékeim meg minden... és nemigen tudom hogy meik jelzés mi... De azért köszönöm a segítséget
Szia,
Rá lehet rakni, de nem egy az egyben!!!
Nehogy csak rádugdosd, mert abból csak a BAJ van.
Kell csinálni egy segédegyenirányítót is hozzá.
Otthon vagy az elektronikában?
Üdv Peti007!
Küldtem rajzot.
Tudom hogy ott van csak az a gond hogy nincs konkrétan értelmezhető... Nemig átláthatók amik ott fentvannak, ha azoknál jobbat tudtok légyszi szóljatok... Köszönöm
hali szerintetek az etz fesszabájzója jó a 350es jawa-ra mert nekem ezt adták "elektronikus fesszabájzó mz re 12v" válaszod előre is köszönöm
üdv. sziasztok fiuk. Lenne azt hiszem hogy 350-es hez vadi új gyári cuccaim. jo pár kondi jopár megszakító kb 5 gyűrű,szimeringek,szénkefék. valakit érdekel és ad érte 1 korrekt,reális összeget vagy magyar motoralkatrészt akkor az ővé. tholczer@freemail.hu a címem.
A letöltések között van egy jópár rajz...
Szevasztok
Van egy jawa 250-es motorom aminek nem jó a gyujtása.. Szeretném segítségeteket kérni abban hogy a bekötéseket hogyan és hova kell kötni pontosan... Ha valakinek van egy jól látható rajza vagy fényképe megköszönném ha megosztaná velem... Előreis köszönöm
citromsavrol: közel 100%-an leszedte a rozsdát 70dkg/2nap
http://pancsimania.atw.hu/letoltesek2.html
ezen az oldalon találtam nektek a tanktisztításról letölthető anyagot, hátha segít.És még mindig keresek Sport CZ 175 olaj dekni csavart.
Az egész jó ár, fényeztem már vázat, és nem jött be, nagyon kell rá vigyázni... egy horror a blokk berakása... :P
Szedd szét a feszültségszabályozó házát a szegecseknél. Nekem egy dióda volt benne szétégve, és ott szakadás volt.
Vagy a töltésszabályozó relét érdedmes még megnézni.
Hali!
Ma reggel szép idő volt, gondoltam megjáratom egy kicsit a 638-asomat. Kb fél óra próbálkozásután sikerült is elindítani, de pár másodperc múlva leált. Szenvedtem még kb 10 percet. és azt figyeltem meg, hogy indítás után kb 2 másodpercig megy minkét henger, majd a baloldali következetesen megáll (nincs robbanás). Tíz perc szenvedés után egyhengerrel stabilan tartotta az alapjáratot, majd hangyányi gázadás után rögtön le is fuladt. Még tíz perc várakozás és már gázadásra is jól reagált. Innen még egy kicsit várnom kellett és hirtelen elindult a második henger, és itt már a szivatót is vissza vehettem, és tökéletesen ment a gép. Most este megint megpróbáltam, és ha a bal hengerből kivettem a gyertyát akkor első rúgásra indult. Bemelegedés után gyertya vissza, újra indul, kis idő múlva a bal henger is megy. Mi okozhatja ezt?
Üdv.
sziasztok, szép nagy tányérűlést keresek, a jawamra tud valaki segíteni?
igazán nix mt csak azért írtam a végére mert én már párszor megjártam tanulj mások hibájából és kevesebbszer sérülsz meg
halihó már szétmegy a fejem annyit törtem rajta hogy a kedves 350/638as JAWAm mé csak félgáztól kezd el tölteni új szénkefék jó a dióda ívis .
ha van ötletetek akkor írjatok légyszi minden segítséet elfogadok és megköszönöm, előre is
üdv Petya
A tank belsejét biztosan nem lehet. Egyébként valahol olvastam tankfelújító készletről. Valami veterános honlapon. Na persze nem kis befektetés. Ott is a lényeg a rozsdaeltávolítás valamilyen átalakítóval, majd valami trutyit beleöntenek, a falon az megtapad, és nem lesz (elvileg)rozsda. De mi van, ha az átalakítás/rozsdaeltávolítás nem tökéletes? A két réteg között elekezd dolgozni?
A váz a teló, meg a sok biz-basz szinterezése homokfújása kb. 15 ropi volt. Az oldalkocsi váza szinterezve, a sok kis alkatrésszel, stb. 10 ropi. Szerintem ez drága volt, de jó minőségű lett.
A fényezés: tank+ oldallemez + oldalkocsi csónakja + 3 db sárvő 30 ropi.
sima csapágylehúzó 3körmös és ha lehet közepes méret simering nehezenjön de ha megindul biztos leütöd a kezed
üdv OPIKA
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|