:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
jó, akkor így már érthető,az MZ topicban láttam a hozzászólások között hogy valakinek a 3 gyűrűse az átment zúzógépbe, mert rendszeresen elfogyasztott,1-2 gyűrűt.
ÜDV! CZ 175 ös sport (477) Keresek jó állapotú hengert dugóval vagy +1-es dugót,vagy a max. 59mm-es dugót. Köszi! zsoca70@citromail.hu
Sziasztok! Elnézést nem konkrétan ehez a témához szolnék de ugy látom a legjobb helyen kopogtatok! Most készülök venni egy cz sport 175-öst tört dugóval enyhén sérült hengerrel.Vagy az alapos hengert furatom meg + 1re és uj dugót kap (ha találok) vagy van egy 59 mm-es jó henger és ahoz keresek dugót?? Még a tulaj szerint is nehéz dolgom lessz a dugók beszerzésével. S.o.S!!!!
Nem mondhatnám, hogy jellemző, így nem is típushiba, gyári variban a harmadik gyűrű is szépen meg van vezetve, nem lehet gond vele.Az igazi veszély nem is a kipuf.nyílás, hanem alsó holtpontban a szívóablak, ugyanis ekkor a legalsó gyűrű a felöntött kis nyelvre támaszkodik.Ha kicsinyítik, vagy megszüntetik (kireszelik) ezt a nyelvet, akkor könnyen megtörténhet, hogy töri a gyűrűket, bár ezt a veszélyt már összerakáskor világosan látni lehet.
A másik ok, ami miatt törhet esetleg a gyűrű, hogy fúrás után nem törik le a csatornák éleit, amelyek ilyenkor borotvaélesek.
A következő, teljesen más kérdés a három gyűrű. Kis-közepes fordulatokon, legnagyobb terheléssel nem hátrány, ha van 3 gyűrű, de kisebb terhelésen, vagy nagyobb fordulatokon bőven elég a 2 gyűrű is.Ezt bizonyítják a kétgyűrűs utángyártott dugók, még a 300-as (75,5 mm) dugattyú is.
Annó, az MZ RE II versenymodellen kimérték fékpadon, hogy a második gyűrű csak valahol 6000 alatt segítette a tömítést.Mivel azonban a motor 8000-nél kezdett "élni", egyszerűen elhagyták a második gyűrűt.Jó, persze ez akkori versenymotor, de ma is, ha módosításkor emelkedik a fordulat, felmerülhet (okkal) a kétgyűrűs dugó alkalmazása.
Ha minden gyári, akkor a három gyűrűs a legjobb (250-esnél, persze).
sorszám: 14117 (90719)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 18:06:18)
És az tördeli,ez vajon lehet típushiba?
Én lecseréltem 2 gyűrűsre,biztos ami biztos.
üdv:András
sorszám: 14115 (90704)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 18:04:37)
jéé,tényleg,köszi!
Csak azért kérdeztem mert amikor kiegészitettem a az előző hozzászólást akkor az "új hozzászolás" gombra kattintva tudtam megtenni ezt.
öhm,tényleg igaz az hogy az etz-knél amelyik 3 gyűrűs,az tördeli a gyűrűket?,mert hallottam hogy a legalsó belelóg a kipuf. csatornára.
Így van, 3 friss gyűrű és hadd szóljon!
Ja, hát minden hozzászólás fejlécében ott van a "válasz erre" meg az "email" , ha ide a fórumba akarok írni akkor válasz erre (vagy akár a magaméra is).
Hogy miért, azt nem tudom, de a Te hozzászólásaid fejlécében ugyanez rejtve jelenik meg, de ha közelítesz rá a kurzorral, előjön és akkor klikk.
sorszám: 14113 (90697)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 15:36:43)
igaz,csak én nem ástam le olyan mélyre,ebből kifolyólag nem tudtam a teljes előzményt.De a lényeg hogy kedves barátunknak új gyűrűket kell beletennie a mociba mert ha nem, akkor nem sokáig fog vele menni:)
Más:Hogyan tudsz magadnak válaszolni a fórumon?Már több embernél láttam hogy saját előző levelét kiegészítette és az előzményben az ő felhasználóneve van.újra be kell jelentkezni?Csak érdeklődök mert nem ismerem az oldal szerkezetét.
üdv:András
Még valamit: A CZ 485 nem ugyanaz, mint a Jawa 559, A 485.1-nél 66x72 a furat/löket, az 559-nek pedig 65x75.Eszerint a 485-nél az alapméret 66 mm, ha tehát nem volt még fúrva, ilyen gyűrű kell bele.
A fekete "varing" gyűrű volt a legrosszabb, rövid ideig az is megteszi.
Na, de az előzőekből úgy tudom, a dugó már fenn van a helyén, még egyszer levenni nem lesz kellemes.Esetleg azt lehet tenni, hogy mérd meg a hengert tolómérővel, ha alapméretű akkor olyan gyűrűt kérj, vagy esetleg a hengert lehetne elvinni a boltba(nem könnyű darab), akkor a véghézag alapján adnak olyat, ami jó bele.
sorszám: 14110 (90689)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 14:45:48)
Hali!
Ahány gyűrű horony van a dugón annyi gyűrű kell hozzá a töröttet meg hagyd el valahol a kuka környékén, mert törött gyűrűt nem igen jó beletenni:)Inkább menj el egy motorosboltba és vegyél hozzá gyűrűket,vidd magaddal a dugót is hogy jó méretűt tudjanak adni neked.Általában nem rosszak az utángyártott gyűrűk se,bár mindig van kivétel:D Még mielőtt felteszed az új gyűrűt, előtte takarítsd ki hornyokat és utána tedd össze.
sorszám: 14109 (90686)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-02-18 14:14:26)
Elméletileg lehet motorozni egy gyűrűvel is, de nem érdemes, gyönge a motor és sérülhet.A lényeg viszont megvan: fél gyűrűvel semmi esetre, mert elfordulhat, kinyílik egyik csatornában és összekarmol mindent, a henger/dugó is sérülhet, ezt nem érdemes.Egyszerűen, ha egyébként jó a henger/dugó, kell bele 3 új gyűrű, ezt ott találhatsz ahol legközelebb hozzád hengert fúrnak, nekik van, vagy beszerzik.Ráadásul nem is nagy összeg.
Nem érdemes kockáztatni törött gyűrűvel, mert ha sérül, kezdheted újra az egészet.
R
sorszám: 14108 (90683)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-02-18 14:14:26)
Nagyon köszönöm a válaszokat, ma meg is csinálom.
Még valamit, ha csak 1db dugattyú gyűrű van épségben a legfelső, a középső nincsen meg, az alsónak pedig csak a fele van meg. Így lehet motorozni ?vagy ne is próbálkozzak, mert nem tömít semmit.
Én,ha papírt rakok tömítésnek be szoktam zsírozni úgy jobban tőmít, de a tőmítő pasztát jobban ajánlom (piros)
sorszám: 14106 (90676)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-02-17 22:36:03)
Hi!
Valaki irta úgy emlékszem régebben hogy Szombathelyen tud fúrni vagy fúratni Jawa-t is korrektül jó minőségben. :-) Nincs meg valakinek az elérhetősége?
Más: Most rendeltem 9 l Castrol Actevo 2T olajat a www. motorolajbolt.hu-n 1700/db áron 1200Ft szállítás mellett. Gondoltam szólok hogy elég olcsón hozzá lehet ott jutni. A többi helyen 2090 Ft-tól 3090-ig volt minden. + szerintem elég frankó olaj lehet: lerakódás gátlás meg ilyenek. Fúrás után tökéletes lesz szerintem.
Üdv!
a lyukacsos fekete az az egyenirányító, míg az alumínium, lapos doboz a fesszab. Alattuk a kicsi fekete műanyagborítású a töltésjelző relé.
Szevasz Peter,
tomitesnek vastag karton papir jo, az irattarto jonak hangzik, de a fenyes papirt azt szedd le rola ha van rajta. a benzin/olaj arany bejaratas idejen 1:30, bejaratas utan 1:40. azaz 1 liter olaj 33 liter benzinhez illetve 1lite olaj 40 liter benzinhez. 10 literhez tehat 2,5 dl bejaratas utan. Szerintem nyugodtan tegyel bele sima Arol 2T-t. sokan fujjolnak ra, de nem erdemes dragabbra kidobni a penzt. ha nem varosban hasznalod akkor nem lesz lucskos es sok koksz sem lesz.
remelem segitett.
Udv, Z.
sorszám: 14103 (90665)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-02-17 22:36:03)
Nah a dugattyús bajom megoldva. Össze tudtam rakni, hála az ég:D.
Már csak 2db dugattyú gyűrű kellene, meg tömítések, miből lehetne kivágni tömítésnek valót? Pl. A blokk és a deknik közé kellene. Irattartóra gondoltam. Jah még a benzin keverék arány kellene és az olaj, hogy milyen minőségű olajat vegyek bele. Válaszokat előre is Thanks!!!!!!
Hello JAWA-sok, van egy 638-as Twin sportom és lenne egy banális kérdésem. A nyereg jobb oldalán elhelyezett 2 dobozka közül melyik a fesszabályzó és melyik az egyenirányitó? Lehet, hogy ez hülye kérdés, de agyilag zokni vagyok elektronikából, bocsássátok meg ezt nekem. Előre köszönöm.
eladó jawa 350
http://www.hasznaltauto.hu/1853255_jawa_634_2008
No, csakhogy valami építő jellegű hozzászólásom is legyen, beírom annak a kisboltnak az elérhetőségét, ahol én szoktam vásárolgatni. Van nekik egy-két cucc raktáron, de sokmindent tudnak hozni rendelésre. Régen sokat vettem tőlük szimóhoz és mustanghoz is, dugókat, gyűrűket, kipuffogót, bovdeneket, spirálokat, benzincsapot is meg még egy pár apróságot. Most a 350-esemmel is ki tudtak segíteni. Egy telefont talán megérhet a dolog.
Szóval a címük: Vác, Köztársaság út 6. 27/317-610, 20/217-6367. Sok sikert hozzá!
sorszám: 14099 (90656)
( előzmény: Black Dragon, 2008-02-17 10:48:06)
Mi a bajod a kupplunggal ? Az első képeden lévő cuccot szereld fel a helyére aztán a rajta lévő állítócsavarral (a képen nem látszik mert a másik oldalán van) állits be a kinyomórúd holtjátékát. Rakd fel a bowdent ezzel kész.
sorszám: 14098 (90649)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-02-17 14:57:40)
kell hozzá egy kis segédeszköz:
itt a képe:
http://picasaweb.google.hu/janosak/KPek/photo#5167961936212702450
a hüvely hossza akkora mint a dugattyúban a csapszegszemek távolsága belül. A külső átmérő értelemszerüen a csapszegátmérő-0,1 mm
A furata mint a csapszegben lévő furat.
A másik cucc arra szolgál hogy bevezesse a csapszeget. Kisebb átmérőjü résznek olyan hosszúnak kell lennie hogy az egyik dugattyúszembe besajtolt csapszeg furatába beleérjen.
Sok sikert.
sorszám: 14097 (90647)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-02-17 15:02:55)
Na én ahogy kapkodok, erre a képre gondoltam, egyszerűen nem lehet összerakni: http://kepfeltoltes.hu/view/080217/DSC01502_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
sorszám: 14096 (90645)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-02-17 15:00:28)
Még van egy bajom amire kérnék segítséget: ezt hogyan lehet összerakni? http://kepfeltoltes.hu/view/080217/DSC01486_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Fel lett újjítva a tengelye és így adták vissza, hogyan lehet összerakni?
Ugye a kuplungnak a bowdenje erre megy rá: http://kepfeltoltes.hu/view/080217/DSC01485_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ez a szerkezet pedig egy kis tengelyre kell ráhúzni aminek a másik vége ennek ütközik: http://kepfeltoltes.hu/view/080217/DSC01486_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem tudná valaki elmagyarázni hogy mégis hogyan lehet működőképessé tenni a kuplungot?
Helló.
Írtam pár hete hogy van egy cz250 485-ös mocim és elkezdtem összerakni. Már csak két dolog maradt. 1. Kuplung összeszerelés 2. dugattyú,->gyűrű
1. Rakok fel képet róla hogy miről beszélek. 2. Hogyan kell összerakni a dugattyút? Kinek van dugattyú gyűrűje? 2db kellene !!!!bármi áron!!!!
A szemering a bűnös akkor is ha a váltóban a kelleténél több olaj van és benzin illatú? Üdv.
Okés, értettem. Viszont megtaláltam Petu74 egy régebbi hozzászólását, a 12V-osnál nem kell átrendezni a trafókat, maradhatnak egymással szemben.
Még a szimeringre visszatérve, 2 éve újítottam fel a blokkot, eredeti gyártmányú szimeringeket tettem bele, és a jobbos nem is bírta sokáig. Lehet a bal sem az igazi már, majd megnézem én is az olajszintemet, ha kell akkor csere lesz, de akkor tuti vitonosra mindkettőt.
Jó kérdés:) Szivató nélkül nem indul hidegen, ne érts félre. Ha nagyon dadog, akkor szoktam még 1-2 percig rajtahagyni, de ilyen kb 5 esetből egyszer van. Sajnos nem sok tapasztalatom van vele, mert október végén vettem és 100km-nél nem mentem többet. Most télen pedig csak egy-két kanyarra vittem ki, hogy mégse álljon annyit. És ekkor kezdte a már leírt egyhengerezést.
Üdv,
neked gyakorlatilag szivató nélkül elindul, illetve jár hidegen a motor? Számomra ez úgy tűnik, hogy kissé dús a keverék, mert ha hidegen elpöfög, akkor melegen túl sok lesz neki nem?
Hello!
Tudnátok segíteni, hogy 250/559-es Jawához hol találok az első kerék tengelyre olyan perselyt ami azért kell, hogy ne kotyogjon a tengely? Vagy ha esetleg valakinek lenne fölösleges az érdekelne. Kössz!
Még 1 valami: olvastam, hogy a peti74 féle gyújtásokkal nagyon meg vannak elégedve a tulajok. Nem tudom, hogy foglalkozik-e még ilyesmivel, de, ha valaki levélben el tudná nekem küldeni az elérhetőségét, azt megköszönném! Üdv.
Üdv,
Az elmondottak alapján a szimering a legvalószínűbb ok, de ez remélem pár napon belül ki is fog derülni.
Indítási problémáim nincsenek, se hidegen, se pedig melegen (még 1 hengerrel is azonnal indul és előtte sem volt indítási gondom). Hidegen a szokásos eljárással indítom: egy rúgás gyújtás nélkül és szívatóval, utána szívató vissza, gyújtás rá, rúgás és már pöfög is. Melegen semmi cicomára nincsen szükség, egy rúgás és indul.
A labirintot jó, hogy mondod, talán azt ki lehet ikszelni, remélhetőleg. A trafókkal kapcsolatban annyit, hogy a kettőt megcserélve is azonnal indul a gép, de megint csak a jobb henger. Szóval én gondolatban azt is kipipáltam. Mindenesetre le fogom méretni valahogy. Köszönöm a válaszodat!
Hali milkós bá!A trafóidat ki kellene mérni műszerrel.Ha a kettő közel egyforma akkor nem az a baj. A két henger között pedig nincs olyan hogy csak az egyik felé enged át a labirint.Ha átenged akkor hidegen nehezen indul,benzint kell a hengerekbe tőteni:)de mindkettőbe!Melegen ilyenkor viszontjól indul mindkét henger.A gyújtással lesz szerintem baj,mert ha a gyertya trutyis,benyát kap.Nekem Tegnap lett feltéve a Gyuri féle trabi gyújtás és remek lett! Hála érte!
Igen, megoldható vele. Konkrétumokat levélben tudok mondani.
Akár itt is, JAWAmarkt.cz de lehet hogy a mofaker.hu, vagy a moped91.com címen is, nézz szét ezeken a helyeken, valamelyiknél biztos lesz alkatrész.
Jó munkát!
R
Helló Valaki tudja hol lehet 250 es JAWA dugattyút kapni?
Természetesen, leírom a dolgok végkimenetelét, amint lesz időm nekilátni a bütykölésnek és be is fejeztem:)
Ja, a szimeringekről még annyit, hogy nem érdemes sajnálni egy kicsivel több pénzt vitonosra, főleg a generátor felőli oldalon. A balosból nem tudom hogy kapni-e olyat, nem olyan járatos méret.
A trafók nálam is szemben vannak egymással, ahogy gyárilag van. A gyújtásom már nem megszakítós hanem Trabis. Nos hidegindítási problémáim nekem is vannak, a karburátor oldalról már én is végigbogarásztam. Érdekes módon nálam is előfordul, hogy a bal henger később kap életre, de a váltóból nem fogy az olaj. És ilyenkor a jobb! kipufogó füstöl, a bal nem. Aztán ahogy bemelegszik, minden rendbe jön, akkor megy rendesen. Szóval nálam nem gyanakszom a szimeringekre, viszont a trafó dolgot én is megpróbálom. Erről viszont azt olvastam ha jól emlékszem, hogy a szembefordított trafó a 6V-os motornál gond, ahol elektronikus gyújtás van. De egy próbát megér a dolog, az eredményről kaphatunk majd beszámolót?
Üdv,
A trafók valóban szemben vannak egymással, azokat át fogom rendezni. A testelések látszólag rendben vannak. A szimering téma érdekes lehet. Ha az sem segít, akkor valóban szét kell húzni...
Powerarc:
mikor megvettem, kis idő múlva elkezdett visítani a váltó felől, ezért leengedtem az olajat és valóban nagyon kevés volt benne (alig fél liter az 1l helyett). Azért kerülhette el a figyelmemet, mert, ha minimálisan is, de csöpögteti az olajat. Ki tudja mennyit állt az előző tulajnál, gondoltam én, de már látom, hogy hiba volt.
Jövő héten első dolgom lesz új szimeringeket beszerezni mindkét oldalra, aztán meglátjuk, mi lesz.
Köszönöm szépen a válaszokat!
Szia!
Írtad hogy a bal kipufogó lucskos. Jó lenne tudni, hogy az elégetlen keverék folyik ki, vagy van benne váltóolaj is. Nézd meg a szintjét, nem fogy-e, a kopott bal szimeringnél szívhat a váltó felől olajat. A jobbos szimering ha elkopik, akkor nem lesz alapjárat és felbőg, erőtlen lesz. A megszakítók rendben vannak?
Szerintem ha a megszakító kalapács kilyukad azzal is tud furcsán viselkedni a gép, MZ-vel már tapasztaltam,de csak tipp.
Szia Miklósbácsi!
Én is küzdtem ilyen problémával.
Először is a trafókat, ha nem párhuzamosan vannak,hanem egy mással szembe, akkor egymás mellé kell tenni, másodszor a baloldali főtengely szimeringet ki kell cserélni, de nemárt mindkettőt. Okozhatja a hengerek dugattyúgyűrűk kopása,okozhatja, ha megszakítós akkor a kalapács zárlatossága, valahol átenged.Lehetséges még hogy a trafónak nem megfelelő a test (oxidált),vagy menetzárlatos a trafó.Ha ezeket is jók akkor még lehetséges hogy a labirint gyűrű kopott és az egyik oldalra nem tömít jól, de ezt csak a motor széthúzása után tudod meg.
Üdv papa!
Sziasztok,
Sajnos gondjaim vannak a 638-asommal, remélem ki tudtok segíteni egy-két hasznos infóval.
A bal henger nem megy. Mikor ősszel megvettem, még tökéletesen ment. Még mínuszokban is 1-2 rúgásra indul, de csak a jobb henger indul el.
Elmondanám, miket néztem át eddig:
Kondik megcserélése nem hozott eredményt, jobb henger indul, bal nem. Ugyanezt a trafókkal is, eredmény változatlan: jobb megy, bal nem. Akksit bekötöttem direktbe (gyújtáskapcsoló kiiktatásával), eredmény megint ugyanaz. Gyertyapipa, gyújtókábelek, gyertyák mind-mind megcserélve, és még mindig csak a jobb henger indul. A bal kipuffogóból folyik a szakanyag, tehát benzint biztos kap (a fekete gyertya is ezt mutatja, a jobb szép barna, ahogy lennie kell). Akksit töltöttem, sőt még kölcsön is kértem egy másikat, eredmény megintcsak ugyanaz. Előgyújtás állítása sem segített.
Pár napja viszont megcseréltem a két gyertyát immáron sokadszorra és láss csodát, ment mindkét henger. A moci gyönyörűen húzott, mint mikor megvettem. Gondoltam, hát mégiscsak rossz volt a gyertya, vettem is gyorsan két újat. Ez kb. fél nap motorozásig tartott, mikoris elkezdett kihagyogatni a bal, majd következő indításkor már egyáltalán nem ment. Érthetetlen, mintha kinyírná a gyertyákat. De most is le merném fogadni, hogy ha az általam rossznak vélt gyertyát át tenném a másik hengerbe, ugyanúgy indulna vele (mint eddig mindig).
A következő lépcső a blokk teljes széthúzása lenne, mert komolyabb bajra gyanakszok. Még mielőtt ennek nekiesek, lenne egy fogós kérdésem: Ötlet??? :) Előre is köszönöm a jótanácsokat!
Valaki nem tud egy eladó Jawa Roadstert?90ccm.
HALII!!!!!!!!!!
VAN 1 ELADÓ 350-es sportczetkám papírokkal együtt.
van még sok alkatrészem Jawa250-hez+czetka350-hez is.IRJ ha érdekel.
MEG SOKAN IRTAK KÖRÜL NÉZEK A CUCCOK UTÁN!
SZIASZTOK
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|