:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
én Bodrogolasziban gyártattam le mindenféle rugót, ott készséggel segítettek, kiváló minőségben, egyediben is, korrekt áron...www.bodrogrugo.hu
kovácsot nem, de a Baross-körút kereszteződéséből ha elindulsz a barosson kifelé, a templom felé, ott lesz jobb oldalon egy rugóbolt. Mindíg azon röhögök, hogy hogyan lehet ebből megélni... Ők tutti tudnak kovácsot mondani.
Tud valaki megbizható rugó kovácsot Pest vonzáskörzetében? Első villa rugót kellene feszesebbre húznom.
Előre is köszi! Tamás
csak érdekességképp:
új 634-es főtengely:
http://allegro.pl/wal-korbowy-jawa-cz-350-6v-fabrycznie-nowy-i3234405952.html
kb 40.000 huf. plusz posta (tőlem még 400km, BP-től 800)
Felújított főtengelyek:
http://allegro.pl/wal-jawa-350ts-oryginal-po-regeneracji-do-jawy-12v-i3258045197.html
http://allegro.pl/wal-cz-350-jawa-do-jawy-ts-usluga-regeneracji-i3258045569.html
20.000 plus posta.
Ha valakit érdekel, akkor kérhetek adatokat az ütésekről, meg ilyenek ha meg eljön hozzám, akkor legközelebb leviszem, vagy valami.
Ja! Az új labirint gyűrűt kifelejtettem. + 3ezer.
Na! Tulajdonképpen mindent leírtál ami miatt most az újra voksolok. De ami szar felújított az is benne van több mint 25e-be.
14 körül volt a két hajtókar, vettem középső csapot 5 körül, a csapágyak koyo-k már nem tudom mennyi volt. A felújítás 6 a posta 2x2e.
És most a méreg!
a 634 főtengely-mizériát én is végigcsináltam egy másfél éve, aki olvasta a fórumot akkoriban, az tudja, én sem voltam egyszerűbb helyzetben. Nekem is megcsinálták a főtengelyt kétszer szarul. Először a futárékon keresztül, az ő alvállalkozójuk félrenyomta a gyújtás felőli sonkát, 7 tizedet (!) ütött...igaz, ez postán érkezett, de nem ott keletkezett (legalábbis nagyrészt biztos nem) az ütés, mert a szétszedés után látszott, hogy nincsenek a helyükön a dolgok...akkor garanciálisan megcsinálta egy másik, a futárhoz köthető szaki, de az után is 15 századot ütött, így nem voltam előrébb...egyébként a bolt maga nagyon jó, a termékeik is, amiket vettem, jó minőségűek, csak a főtengellyel befürödtem...aztán el lett küldve a főtengely Taszárra, a környékünkön azt mondják a legjobbnak. Ők viszont egyéb munkáik, miatt elhúzták az enyémet vagy 2 hónapig (plusz azért, mert gyártottak bele csapot is) amikor szóltam, hogy most már kéne, mert el szeretném vinni a motort a szerelőtől fedett helyre (december végén), ekkor viszont kapkodva csinálták meg, és bár szépen le volt tisztítva, homokfúvózva, stb a főtengely, de ekkor is ütött emlékeim szerint vagy egy tizedet, ami még mindig legalább kétszerese a megengedett maximumnak...pedig ezt direkt személyesen, az ölemben buszoztattam végig a megyén. A taszáriak elég jó hírűek, és látszott is a munka korábbi fázisaiban a precizítás, inkább végén a kapkodás vihette el, illetve az is rizikófaktor, hogy igen kinőtte magát az a cég, és nem tudhatod, hogy végül a te tengelyedet ki fogja csinálni, és az mennyire ért hozzá...A szerelő még centírozott rajta, utána már elment ,de tökéletes sose volt, 3500 km után meg már igen szar volt. Ezt megelégelve tavaly ősszel találtam egy alföldi srácot, elvittem hozzá a motort, és végre kapott egy normális, felújított főtengelyt...ezzel azóta semmi baj nincs, tökéletesen működik, igaz, a váltósorom még mindig súrlódik 3.ban, ennek okát se előtte, se azóta nem tudom, de a főtengellyel ez nem függ össze. Úgy láttam, hogy a 634-es új főtengely legalább 60 rugó, ráadásul azt se lehet pontosan tudni, hogy ki csinálta,...hengerekből árulnak kínait is, bár ha ez cseh, annyira nem lehet rossz...és még nem hallottam olyat, hogy valaki megvette volna az újat. A felújítás, ha a hajtókarok, és a donor megvan, szerintem tokkal-vonóval 15-ből megvan, csak nagyon nehéz jó szakembert találni, van, aki el se vállalja...de azért egy ekkora kiadás előtt érdemes lehet alaposan körülnézni.
Köszönöm a válaszokat. A tárcsa ügyében még csak nagyon feltételesen gondolkozom, első körben a villa az, amit az erősebb fajtára le akarok cserélni...egy ilyen villám van is otthon, talán meg is lehet menteni, csak kicsit rendbe kéne tenni, de a sárvédő és fékdobcsere is rájön akkor...valószínűleg dobfékesen volna a legjobb leműszakiztatni, egy fékpad szerinti közepes fékerőt nem volt olyan nehéz összehozni rajta, csak jobban örülnék, ha azért annál többet tudna, főleg hirtelen fékezésnél lehet hasznos...otthon mondjuk ez nem volt akkora gond, de most szólóban felhoztam pestre, és itt a városi forgalomban gyakoribbak a váratlan helyzetek...aztán ha műszakizott, ráérek nézegetni a tárcsákat, hátha jawaét is lehet találni, bár én eddig nem láttam...az aktuálisabb még mindig az oldalkocsi helyzetjelző lámpája, ezt kell bevadásznom.
Ebben is van valami. De kétszer felmennem Csepelre az 4x120km. 6l-es fogyasztással már ez is több mint 13 ezer. Ha pályán megyek akkor plusz "matrica". Ha a régi hetesen akkor elég hosszú időben, plusz ha valahol belefutok egy trafiba az min 30 ezer. A munkadíj is min 10 ezer de lehet több mert ugye több a macera.
Ja és csak hétvégenként vagyok itthon ugyhogy a családdal töltött idő rovására menne.
Ez meg ha jól megy házhoz jön.
Ez bizony hihetetlenül sok, ezeknek az értékeknek az egy tizede is már határ eset. Azért gondold meg, van egy jó (felújítandó) tengelyed és 2 db új hajtókar szetted (az elcseszett tengelyen) ezeknek az össze házasítása + útiköltség meg sem közelíti az új árát.
Ha valóban cseh gyártmány akkor olyan (vagy jobb)kell legyen mint az eredeti.
Ma leellenőriztem a szóban forgó főtengelyt. A jobb oldali csonkon 0.2 a bal oldali csonkon 0.3mm-t üt. Sőt a bal oldali sonka oldal irányban is üt szemmel láthatóan.
Találtam komplett új főtengelyt: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?products_id=3130
Szerintem ennyiért megéri, mert ha azt számolom mire külön mindent megveszek a felújításhoz plusz személyesen elviszem, mondjuk csepelre (ott van egy jó szakember,tőlem 120km. Postán ugye a korábban írt eset miatt sem rendezném a dolgot még egyszer) akkor majdnem drágábban jövök ki.
esetleg van valakinek ezzel a főtengellyel tapasztalat?
A fékbetéteket én (is) unom, nekem NEM sikerült ilyen kopót szerezni, inkább azt mondanám, hogy a betét új és a tárcsa kopik, pontosabban mostanra lehet mondani, hogy vége, jó ha 4 mm-re le lehetne szabályozni. Minden betét tele van fémszemcsével. Ezt a puhát honnan szerzed? Most vettem egyet, jónak látszott csomagoláson keresztül, de kibontva látom a szemcséket.
Azt akarjátok mondani, hogy a Jawa tárcsaféke jobb az MZ-énél? Én legalábbis nem annyit szoktam csinálni, hogy 2évente olajcsere. A féklámpakapcsolóról még nem is beszéltünk...
A gyári dob ragasztott szürke betétekkel, pontosan hozzáesztergált dobbal meglepő dolgokat tud produkálni. Hihetetlen jóra meg lehet csinálni, de tudni kell a trükkjeit.
A Jawa gyári tárcsafék a legjobb de sajnos legdrágább megoldás, nekem elég sokban benne volt használtan is, újon nem is gondolkoztam, annyira drága... Meghibásodásra, folyásra egyáltalán nem hajlamos. Sajnos a főfékhenger 2 tárcsás megoldáshoz lett tervezve, igy egy tárcsával túl "kemény" a fékkar, kicsi a hidraulikai áttétel. A gyári goldfren betétekkel elég gyenge, rendesen rá kell markolni, hogy blokkoljon. Én szinteres S3-asokkal használom, igy már kétujjas jobban harap, mint a Kawámon, pedig abban is szinter van. Hátrányként tudom emliteni, valamiért igényli a 2 évenkénti fékfolyadékcserét.(hőterhelés?)
Az eredetivel is működött, de abban igazad van, hogy azért elég sokat dolgoztam vele, mire elégedett lettem.
Ha minden más rendben van a fékkel akkor szerintem a betétek fajtáján múlik nagyon sok. Puha szürke ragasztott betétet szeretem. Ezek gyorsan kopnak, hidegen szinte kezelhetetlenül ragad (sokan ezért nem szeretik), de ha bemelegszik (1-2 két fékezés) akkor jól és intenzíven adagolhatóvá válik.
Nem mellesleg dobfék esetén is jótékonyan hat ez a fajta kopóréteg, csak ott annyira puha, hogy a körmömet bele tudom nyomni.
Aztán persze, ahogy mondod, fém fékcső, Yamaha robi főfékhengere, sokat dobott a fék kezelhetőségén és megbízhatóságán, mert az eredeti MZ főfékhenger, ha egyszer kikopik, akkor csak a nyűg van vele, az utángyártottak meg...hát szerencse kell hozzá.
A fékmunkahengerre viszont jó konstrukció. Azt csak rendben kell tartani. Persze az utángyártott alkatrészekkel itt is sokat lehet szenvedni, de karmantyú az egyezik valamelyik régi BMW brembó fékével, így e-bayről rendelhető pár ezer forintért ami soknak tűnik, de az olcsó itthon kaphatóakból alapból hármat szoktam venni hogy valamelyik jó legyen, így már nem is olyan vészes. Dugattyú és a henger közötti hézag méretére is nagyon érzékeny ez a konstrukció, és hát mondanom sem kell, utángyártott dugattyúk nem teljesen pontosak, itt is válogatni/próbálgatni kell a méretek között.
Na jól eltereltem a témát, dehát fék buzi vagyok :)
A végeredmény azonban mindenképpen az, hogy igazad van, mert én is inkább Jawa alkatrészekből építkeznék egy Jawan, az általad említett okokból is, meg azért is mert én lusta vagyok hogy bonyolult és kockázatos megoldást válasszak egy egyszerűhöz képest....momentán én megtartanám a Jawa dobfékét, csak a telókat cserélném.
Ez a gyári főfékhenger-fékcső-fékbetét, vagy valami szénné tuningolt?
Azt nem írtuk, hogy műszakin az MZ fék buktagyanús a Jawaval talán átmehet.
Köszönöm szépen a válaszokat. Nálam, ha nagyon jól van beállítva, akkor is az elfogadható szint alsó tartományában mozog...a hátsó viszont kiváló...igazából valamikor szeretném rendszeresíteni rajta az oldalkocsit, ahhoz viszont már lehet, hogy kevés ennyi, azért gondolkodom a tárcsaféken
Egyetértek, a Jawa 2 kulcsos dobféke, rendesen összerakva, és beállítva nagyon jó.
Az MZ tárcsával azért nem csúsztatja meg az első kereket nálam mert megemelkedik a hátulja és ha jobban húzom pofára esnék :)
Azért az MZ tárcsa sem fenékig tejföl, ugyan lassít becsülettel, de pl. megcsúsztatni nem tudtam soha szándékosan. Szivárogni tud alul-felül, dugók néha szorulnak, néha a betétek korrodálnak be. Kell azért karanbantartogatni, míg a hátsó dobbal nem szokot lenni semmi, csak van és fékez. Kis TS-en próbáltam első dobot és meglepődtem mennyire finom szerkezet és milyen jól fog ahhoz képest mennyi rosszat hallani róla. A kétkulcsos duplex főleg nem lehet rossz, talán lehet játszani a beállításokkal, a kulcs profiljával valamennyit.
köszi!majd szétnézek a helyi autósboltokban.legf.viszem a régit mintának.
MZ teleszkópot csak kompletten lehet átrakni, de kell hozzá némi lakatos munka, mert nagyobb átmérőjű a csapágya és a kormányzár sem fér el a kormánycsőtől.
638-asét egyszerűbb lehet átrakni.
Nekem 120-asom volt, de 105-ösnek, 130-asnak és a Rapidnak is ugyan az volt a megszakítója. Favoritnak nem tudom, hogy milyen volt, de ott már talán elektronikus volt a gyújtás?
nem ,valaki másik sasi lahet.és melyik skodáé?mindegy?
Szerintem belemegy minden gond nélkül, legfeljebb kormánykifliket is cserélsz. A váz az ugyan az. tárcsaféket már cinkes venni gyárit, mert ritka és/vagy drága. Ha talász egy olyan motort, aminek a teleszkópszára ugyan az az átmérőjű, akkor az tuttibuli, csak legyen hozzá egy passzoló kerék. Én majdnem belefaragtam egy 1mm-rel kissebb GS450 teleszkópot (mert az volt) de küllős kereket nem bírtam szerezni hozzá. Ha találsz jó telót/kereket, akkor szólj!
Sziasztok!
A jawamban (634) jelenleg a krómszáras elsőteleszkóp van, ami gyárilag is bele való, de ennek időről időre szimering-bajai vannak, ráadásul nem valami erős...az volna a kérdésem, hogy a 638-as masszívabbnak tűnő elsővillája belemegy-e...ez mondjuk elég sok járulékos alkatrész-cserét is jelentene...másik kérdés, hogy hosszabb távon mekkora macera rátenni a jawa tárcsaféket, lehet-e kapni, és megéri-e (nekem a dobfék elől felszabályozás után se volt valami erős...), vagy az mz-ét valahogy össze lehet hozni bele?
Azaz, bakelites volt és légmentes nejlon/papír dobozkában volt.
szia,
ahogy Keri is mesélte létezik (létezett) egy gyárazonos olasz kivitel, ez bakelit tőkével szerelt, nagyobb futásteljesítményű egységek, jobban bírják, és csomagolt kivitel, ilyen dobozban forgalmazzák,
a távol keleti pal-szerű megszakítók meglehetősen gyengék, egyszerű "keményműanyag" tőkével, hamar leolvadó, sokat kell babrálni, ráadásul ferde, sohasem fekszenek fel egymásra az alkatrészek, nyűgös... én olasz marelli megszakítókat szereltem be, ezekkel semmiféle gond nincs, a körhagyót felpolíroztam, a kenőfilc pedig spéci, nyomdaipari anyag, tisztán viszi át a kenőanyagot a felületre....
Ok, mikor érsz rá?
Addig rendet csinálok a pincémben :)
Üdv!
Te az a Sasi vagy aki a HobbyCNC fórumon is előfordul?
Igen a Skodáé megegyezik.
Az eredeti ahogy mondták a PAL márkájú, de az én megszakító gondjaim azzal szűntek meg, amikor a PAL-t lecseréltem egy olasz gyártmányú Skoda megszakítóra. (persze ez jó régen volt)
Persze lehet hogy hamis PAL volt, vagy egy rossz széria, a Skodámban soha nem volt ilyen bajom a PAL megszakítókkal és tudom hogy azok a k.va ferde szeműek minden népszerűbb márkát hamisítanak a gyújtógyertyától kezdve a szekunder láncig.
Akkoriban teljesen általános volt, hogy 5-700km alatt utána kellet állítanom a megszakító hézagnak, mert elkopott.
Az olasszal elég volt évente egyszer le ellenőrizni.
én a futaármotorosboltban kaptam PAL megszakítókat, azok eddig jók voltak
Sziasztok!Új belépő vagyok,üdvözlök mindenkit a fórumban!Van egy jawa 638-asom,egy éve újítgatom.Egy ideje nyomon követem a hozzászólásokat,hasznosnak tűnnek.volna is egy kérdésem mindjárt az elején:megszakítókat cserélnék,szerintetek milyet érdemes vennem?van vmi jobb minőségű mint amit a netes oldalakon látni?skodáé megegyezik?Köszönöm!
én szívesen adok neked egyet. :P a 634-esem régóta tervezem, hogy újra motorrá teszem.
Szerintetek egy 638 vázba fizikálisan belefér az 559-es blokk? :P
Sziasztok ! Halas koszonet minden segitomnek ! Alul a csavar szivatott meg ,...nem lattam ....Udv minden JAWA kedvelonek !
A 634-esé a komplikáltabb, amit mondasz. Az 638-asoknak pofon egyszerű az első teleszkópja. A kolléga a 638-at kérdezte, bár lehet, hogy nem az van neki, mert akkor rájött volna egyedül is a dologra.
634-esnek is így lenne?
nekem valahogy nem volt ilyen egyszerű
Első kerék ki, sárvédő le, a teleszkópcsizmákban alulról van darabonként egy imbusz csavar. Ha ezek kint vannak, lehúzod a csizmákat a krómszárakról és valamivel kipattintod a szimeringeket a helyükről.
Részletesebbet majd az mond aki sikeresen csinált már ilyet, de inkább estefelé olvasgatják az emberek a fórumot.
Szét kell szedni teljesen, kifűzni az alu perselyeket is óvatosan és akkor lefelé tudod lehúzni.
Írtó macerás.
350/638 -as mocirol van szo .
Elfelejtettem irni .
Sziasztok ! Hogy jon ki a szimering az elso telobol ?,....szimering csere lenne ..
Sonkát ütni azért szokták hogy a csap furat kicsit össze zömüljön, akkor ha amúgy kuka lenne, de így még esélyes hogy meg lehet menteni.
Amit most kiszedtem a TS-ből az is így megvolt ütve. Már nem tudom ki csinálta, ha jól emlékszem egy öreg futártól vett donor motorból szedtem ki de hibátlanul működött és még működött is volna, ha nem kotyogósodik ki a csapágynál a tengely.
Mondjuk azt azért elvárnám hogy megkérdezze, hogy akkor most próbálkozzunk, vagy hozol másik főtengelyt mielőtt ezt a mókát eljátsszuk?
Q-va nagyot(kat)a "Samu"-val!
Ne akard megtudni, hogy mekkorát kell ütni a főtengelysonkára, ahhoz, hogy látható kalapácsnyom legyen rajta... :-( Megbizható műhelyt én nem tudok, mert akikkel eddig próbálkoztam, valamennyire mind elfuserálták az éppen aktuális melót. Azóta magamnak mesterkedek, igy legalább tudom, hogy mit épitek a motorba. És tény, hogy nem egy atomfizika, valamiért mégis kevesen tudják javitani.
Na nekem pont ilyen "szétvert" főtengelyem. Még a sonka oldalán is határozottan látszanak a kalapács nyomok.
Nem tudom mennyire olvastál vissza de amikor ezt elküldtem felújitásra még nem volt meg a donornak vett jawa, aminek a főtengelyét most próbaképp beraktam.
Tehát most ott tartok hogy van egy felújitott használhatatlannak bizonyuló és egy jó de felújitást igénylő főtengelyem.
De megbizható műhelyt még mindig nem tudok :(
Ha tényleg rossz, kitágult furatok, görbe csapok, stb ... akkor nem tudod de 2normál esetben" ha van türelmed és meggondolod, hogy mit csinálsz és nem követsz el mérési hibát (ezekre ismereteim szerint képes vagy) biztos, hogy meg tudod csinálni. Ez is egy olyan misztifikált művelt mint a diesel adagoló vagy gyújtás beállítás, bár ez utóbbi egy kicsit egyszerűbb.
"... 0.01mm elképesztően kis méret tartomány. ..." - igaz, csak attól függ mihez képest mert az itt megengedett ütések durván ennek a 2x-esei, vagyis a 0,01 ütése a tokmánynak már kb. 50% hibát visz a mérésbe (szerintem megengedhetetlen).
Adjatok már egy rossz Jawa főtengelyt.
Nem hiszem el hogy nem tudom kikalapálni egyenesre, hacsak nem csúszik szét magától a csapolás.
nabazz... akkor most már tényleg meggyőztem magam, hogy legközelebb 1 hengeres motorm lesz. :P
árultam a jawat vagy fél évig, és 1 azaz egy ember jött el megnézni, ő sem hívott vissza. (-5 ben húzta az orrát, hogy beindulás után füstöl, köpköd, minden baja van, pedig volt stabil alapjárat is. :D ) A Jawa 250 blokkja nem megy bele a 638-as vázba?
Macerás dolog ez a Jawa főtengely az biztos, főleg egy pancsiéhoz képest. Vékonyak a csapok,kézzel lehet csavarni az egészet./ a két végén megfogva/ Próbáltam házilag javítani nem egyszerű művelet. Talán még a középső csapágy csere az oké. De aki normálisan ki tudja centrírozni azelőtt le a kalappal. Türelem játék, én anno a középső 2 csapágyon fogtam meg /638/és úgy forgattam. 1 hétig volt befogva, mikor eszembe jutott mindig "koppintottam" rajta egyet, végül jó lett, a mások főtengely. Az elsőt elb ...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|