:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Gyárilag 5 Amperes megy bele, ha jó az elektromos rendszered, akkor tökéletesen megfelel. Az én Twinsportomban most egy 9 Amperes van, de ez már méretben nagyobb, át kellett alakitani a tartódobozt, elég nehezen lehetett belerakni. Nálam egy standard aksi kb. 5 évet bir ki, de télen havonta töltöm, hogy még véletlenül se merüljön ki, az nem tesz jót neki. Sav utántöltés kb. 2 évente.
Hi!
Akksit szeretnék cserélni a Twinsportomban és jelenleg 12N5-3B-s akksi van benne ami csak 5 A-es. Úgy emlékszem a könyvében 6 A-es van irva hogy az kell bele. Meg ez a 12N5-3B-s ez mozog is a helyén szóval nem vmi passzos bele. Kinek milyen van benne? Én kinéztem egy akksit ami szerintem méretileg jobban megállna a helyén legalábbis szélességre: Varta 12V 6A-es LF-es akksi: mérete 114*71*131 mm. Ha jól mértem akkor a 71 az jó bele. Csak LF-ben találtam megfelelő amper értékűt meg ami még méretre is passzos lenne. Meg voltam egy helyen ott mondták hogy ez az LF verzió ez sokkal frankósabb :-) mint a sima Standard akksi. Állítólag többet bír. Mondjuk az ára nem kicsi: 11200 Ft. A Standard 5 amperes ára meg asszem 4000 körül volt. Szóval mindent figyelembe véve ti melyiket vennétek meg? :-) Köszi a segítséget.
Üdv!
Egy cimbim is ilyen helyen melózik ,ha sonló anyagokból öntenek bugákat és szállitják németbe.Ötvözőkkel olyan minőségre állitják vissza ahogy kell! Ez ugye nem jelent semmit , de reméljük itt is igy müködik.
Mert "kiskanálból, meg kilincsből" elég nehéz minőségi dugattyút önteni :DD
Nah, hála isten kaptam egy számot, azt mondta aki adta hogy innen már mindenki megkapta amit akart, Úgyhogy rendelek is tőle tömítőszettet 485-ös cezetbe meg 3db dugattyúgyűrűt. hurrrrrrrááááá:D
A 638-as Jawa primer láncát meg lehet csinálni Lada vezéműláncból!!! Vesztek egyet, lerövidítitek a megfelelő hosszra és kész!! A lánc mérete ugyan az!!
Hello köszönöm a válaszokat mindenkinek, úgy nézem Miskolc van hozzám legközelebb, répás küldtem mailt. Berta dugattyúkról tapasztalatokat esetleg valaki?
Vagy Újpesten tel:1/360-1034, vagy Kistarcsán Tel:30/6355400 én ezekben a boltokban eddig még mindent megkaptam, igaz 638-asom van
Hi
Nem tudom kinek mi van közelebb de a kanizsai boltnál is lehetne próbálkozni.tel:93/314-442(Árkus Motorosbolt)
Helló! teljesen igazad van én egy nyomorult úszóra vártam két hónapot. Primerláncot tudtam venni kb.2000ft-ért Miskolcon az egyik kis motorosboltban ahol vannak hozzá apróságok (megszakitó, kondi, léptetővilla, fékbetétek, stb.) Szerintem rendelni is lehet, ha érdekel irj a katai18@citromail.hu-ra
Rossz hir, én és haverom most fúrattuk a hengereinket neki 350-640, nekem 350-638 TS, Prágában csinálták a fúrást, nekem 2. túlméret, havernak 3. Haver még cseh túlméretes dugókat kapott hozzá, én Berta utángyártottakat. Ez van, fogynak a készletek. Innentől már csak imádkozhatok, hogy jók legyenek a dugók, legyen szives, akinek van vele még valamilyen tapasztalata, az irjon ide. Másik dolog, 3 szlovák szocis boltban voltam idáig, de nem tudok szerezni 2 drb nyomorult primerláncot. A fószer arról hablatyolt, hogy mind elfogyott és már csak időszakosan gyártják, legalább egy hónap mire szlovákiába ér. Addig meg rághatom a körmömet mert már nagyon mennék motorozni:-((( Most akkor hogy van ez? Simót vagy 10-15 éve nem gyártják, mégis
az utolsó csavarig minden van hozzá, Jawa 350-t 2-3 éve nem gyártják és ilyen problémák vannak már az alkatrészellátással, hmm, hát nem tudom mindenesetre elgondolkodtató...
Berta dugó:
én nem használtam, de van ismerősöm kettő is, nagy jáwás, az egyik álláspontja szerint "csak a gyári cseh dugó, csakaztszereti!", míg a másik rutinos dugattyúolvasztó (tuningjáwa 400méteren legyorsulta alatta a 400-as kawasakit, csak a 400. méternél elolvadtak a dugók... és mindezt rendszeresen), elmondása szerint talán 10-12 dugattyúpárt próbált, mindenfélét, és a berta dugó elég szar volt. Ennyit hallottam erről, innentől mindenki azt csinál amit akar:)
én a helyetekben, mégha ritka típushoz való dugóról is van szó, próbálkoznék szlovákiában. Amikor én voltam jarovce, és vkinek kellett, akkor simán levett nekem a polcról az öreg egy 175-ös dugattyút is, gyárit, (talán ritkább mint a 250-es), szóval valószínűleg akad arrafelé más is.
Helló! Más téma! sokszor hallom hogy papir mizéria,nem tudták visszahelyezni forgalomba a gépet.Miknek kell meglenni ahoz hogy mennyen a dolog? Gondolok itt forg.eng. ,adásvételi (kinek-kitől)stb.
Én is ezt a forrást találtam, holnap, ha elérem a munkaidőt, megnézem, mit kínálnak.
R
Tudomásom szerint az MZ kupán is használnak Berta dugót, ha nagyon rossz lenne, nem hiszem, hogy eszükbe jutna.A versenyhez képest egy mindennapi használat még elképzelhetőbbnek tűnik.De itt van Kéri, elmonhatja, mi a tapasztalat a Berta dugóval, verdenykörülmények között.
R
Köszönöm! Kapcs.ba léptem a rollerosokkal:5-6 a dugó + 2 a fúrás.Igy elsőre korrektul hangzik.
Óóó...most ugrott bé', hogy a másik felől közelítettem meg a dolgot :D Hirtelen kevertem Ladányt Újfaluval......Afene...úgylátszik le kell menni megint, régen jártam arra :DD
köszi a segítséget magush, jol gondoltad, bár fogalmazhattam volna pontosabban!
olcsó benzint száraz utat!:)
Sziasztok!Hogy vagy hol lehet megoldani,hogy oldalkocsis mocival húzhassam a gyári futót is.Sajnos ez ügybe csak falba ütközök.Légyszi aki tud vmit az írjon!Köszi...
kovacsd83@citromail.hu
és igaz, de rohadtul benéztem.
Bocs!
Ez nem 560-as, hanem DUNA.
Velorex 560:
http://www.motokrupka.com/expedice/mot2/index.htm
vagy:
http://www.origo.hu/i/0606/20060609jawa12.jpg
DUNA oldalkocsi meg van a Vaterán is, csak rohadt drága:
http://www.vatera.hu/duna_oldalkocsi_54555645.html
Javaslom a szlovák, illetve cseh börzék nagy erőkkel és tömött bukszával (sok pénzzel) :] való látogatását!
A kép alá is támasztja, mennyire ritka, hisz ez sem az... :)
Megkerítettem a tel.számot: 30/255-4742. Boldizsár a bácsi vezetékneve.
http://www.simson.hu/index.php?mit1=show&mit2=listaz&mit3=partner&partnerkat=1&radio=2
ezen az oldalon, ha keresel a Debrecen szóra, akkor bővebb info-t kapsz a bolt szolgáltatásairól.
Köszi Csordizoli! Az a baj hogy valami tel szám kellene mert Miskolc mellett vok.
Hello Zsoca,
Debrecenben a Péterfia utcán van a bolt, egy pincében, talán a 26. szám alatt (ez nem biztos). Viszont ha a Honvéd utcától ballagsz az Ibolya iránt és benézel minden kapualjba, akkor egyszer csak meglátsz egy papirost, miszerint "Motoros bolt a pincében", vagy valami ilyesmi. Ja, egy csapágybolt van közvetlen mellette, az feltűnőbb. Van egyébként boltjuk Böszörményben is, a Dorogi úton, állítólag ott olcsóbb a motyó, de nem olyan nagy a választék.
Nem tudja valaki hogy hol lehetne Szombathely vagy környékén korrektül jó minőségben fúratni Twinsportot?
Üdv!
Felejtsd el...szart csinálnak......
http://csongradmegyeiceg.pirosoldalak.hu/browse/Berta_Dugattyu_pirosoldalak_1141259.html
Megpróbálok velük kapcs.ba lépni.ÜDV!
köszönöm a kitartásod!Én is beszéltem egy Debreceni sráccal(Pesten tanul csak a jövő honapban megy már haza)állitólag náluk van egy bolt és van vagy tudnak hozatni minden CZ cuccot ,csak sem a cim se telszámot nem tudott mondani csak ha hazamegy.HELLÓ DEBRECENIEK!!INFÓT!
Elmentem a cégbe (helyesen S&B), de nem jártam sok sikerrel.A dugó, illetve a típus igen ritka, nem sok volt belőlük, ezért nincs kokillájuk, ergo nem tudnak ilyet gyártani.Persze, nem adom fel a keresést, van egy bolt, ahová el kell mennem, állítólag tudnak hozatni 125-, 175- és 250-es CZ-be való dugattyút, gondolom, túlméretben is.Ha eljutok a boltba a napokban, elmondom, mit találtam.Egyelőre úgy tűnik, valahol polcon nem fogunk találni, pont azért, mert ritka darab.Utánanézek.
Üdv!Én is szólnék egy kicsit ha szabad.nekem is volt ilyen gondom még a Jawa-val.Ha kihagy az egyik henger,akkor az első dolgod a megszakító legyen.Ha olyan a gyújtás.Ha elektromos akkor ez nem lehet gond.Tehát ha megszakítós,és beégett akkor azonnal tudod melyik okozza a hibát.Ha nem a megszakító,akkor lehet a szénkeféktől a feszültségszabájzóig szinte minden.De itt is van egy alkatrész,amire kevesen gondolnak.Ha jól tudom töltésrelé a neve.,egy pici fekete műanyag dobozban van egy tekercs.Oda megy a 30/51 a 86 os meg még egy néhány másik vezeték.A 86 os a generátorról megy oda.Ebben a fekete pici dobozban a tekercs el szokott szineződni.Úgy is mondhatnám megfeketedik az egyik fele.Hogy miért csak az egyik,azt én sem tudom.Ha ez még az eredeti,akkor ezt nem árt kicserélni,mert ez is okozhat ilyen gondot.Nekem ilyen gondom volt.Ha boltban veszel,akkor mindenképp nézd meg a kivezetéseket,és a felfogatást is!!bár a felfogatással lehet variállni.Ha jól tudom a LADA töltésrelének ugyanilyen kivezetései vannak,de a felfogatása kicsit eltér.Ha kérdésed van,akkor ezen a számon elérsz:06-30-395-0322.
Ha pedig még nincs trabi gyújtásod,és szeretnél a motorodra,akkor ez ügyben is tudok segíteni.Üdv:Gyuri.
Nincs elég töltésed! Valószinűleg nem megfelelő test a bűnös.
Nézd meg az ülés alatti testelési pontot.Bontsd szét,és csiszolj át minden sarut.
Jah és azt elfelejtettem hogy a burkolatis kellene ( alsó felsőrész )
Szevasztok.
Nincs véletlenül valakinek egy eladó lámpája egy 350-es jávához... A régi cseptankos tipus aminek a kilóméterórája a
lámpaházban van... Ha valakinek lenne kérem szóljon.
Előreis köszönöm...
Ez egy kicsit drága, de ez az egyetlen 560-as oldalkocsi amit itthon láttam.
http://www.hasznaltauto.hu/1831349_jawa_350_1969
Nem könnyű fába vágtad a fejszédet! Nagyon ritka, de legalább rettenetes drága! :)
Üdv mindenkinek!
Régóta keresek már Velorex 560-as oldalkocsit az 1959-es 350-es JAWAmhoz. Eddig nem voltam minden erőmmel ezen a dolgon mert úgy gondoltam ráérek majd ha lesz gyermek..... A FIAM megszületett sőtt már 1 éves nemsokára, és oldalkocsi még nincs sehol!!!!!! Ha valaki tud kérem üzenjen mail címem tds1@freemail.hu
Előre is köszönöm!!!!
Hát az barátok között is vagy 4 falu...Bakonszeg, Bihartorda, Nagyrábé, Biharnagybajom......Kicsit pontosabb meghatározás jobb lenne...nem mintha mostanában arra járnék :) de ismerősök vannak bőven :DD
Szevasz Feco,
az kellemetlen, hogy elhagytad. egyszer jartam en is igy, de szerencsere, csak egy ures taskat hagytam el. Irat mindig a zsebemben van. ha onnet elveszik, akkor már en is elvesztem.:) amugy teszvetem. Az jo hogy jol megy. nekem a 85 kilom alatt siman megy 130-at, anelkul, hogy a tankra fekszek. amugy nagyon harap ha az ember huzza neki. azt vettem eszre, hogy legjobban 3000-4500 kozott erzi magat a motor.tovabb huzni nem erdemes.
udv.
jajj,az kellemetlen,próbáltál visszamenni ahol elhagytad?mert ha igen és te se láttad akkor nincs rá sok esély.lehet hogy beesett valahova valami susnyásba.
hát sok sikert,ha hétvégén megyek arra akkor majd nézelődök.
üdv:András
PÜspökladány és Sárrétudvari között hagytam el a sisaktartót.Köszi!
Halihó!Ma délután kipróbáltam a Jaffámat hosszabb úton is.A trabi gyújtással megy mint az állat.A 160 klilóm alatt 110-el még ment volna...De lett egy kis bibi.Közben elhagytam a hátsó dobozomat, benne egy csomó irattal(forgalmi adókártya stb).Ha valaki talált volna ilyet help please !
SZevasz creationmz,
olvastam a problemadat. valami hasonlo tortrnt velem is , de nekem ugy le allt, hogy se kep se hang, a puszta kozepen. azt hittem, hogy elromlott a generator es nem tolt, aztan kiderult, hogy oxidacio volt az oka, megpedig a pozitiv kabel ami lejon az akksirol, es megy abba a fekete dobozba:), ehhez tarsult, hogy az elozo tulaj biztositek nelkul hasznalta, direktre kototte. alapos atnezes utan, ez megszunt, mosttesztelem a jarganyt, mert munkaba jarok vele, szoval megbizhatonak kell lennie, amugy a markaban bizok, ez nem "tipushiba", meg "szarJawa". Elore is elnezest kerve minden Jawatol, Jawastol, mert nem akarom a motorok lelket megbantani, talan azert szolgalnak minket olyan husegesen, mi meg oket.:) Csak at kell nezned minden csatlakozot, hogy nincs-e eloxidalodva, mert megeri a faradsago. ja meg nezz at minden csatlakozot a gyujtas kornyeken, mert azok le tudnak razodni, legyen az forrasztas, vag csavar, vagy bar mi.
Sok sikert, remelem a tapasztalatunk segitett. amugy azt hiszem valaki mar hasonlot mondott.
udv.
Ez csak a klasszik kontakthiba. Nekem is ez volt, és az a gyógymód rá, hogy leveszed az ülést, az alatta lévő központi testpontot széjjelszeded, alaposan finom smirglivel lecsiszolod róla az oxidréteget, befújod kontaktsprével, és visszarakod.
És ugyanígy nézd meg, hogy a jobb oldali dekli alatt az egyenirányító, valamint a fesszab testjei ne legyenek eloxidálódva, mert akkor kontakthibát csinálhat. Az egyenirányítót csatlakozásait pláne ellenőrizd, mert az ha rossz a kontakt, leolvad és akkor búcsúzik a töltésed...Én ennyit tapasztaltam. Ha többet kéne tenned, majd megmondják a szakik, én csak alapszinten vágom a szitut.
Megnézem holnap délelőtt, van itt a közelben egy dugógyártó cég (B&S), elvileg 60 mm-ig minden dugót gyárt, FELTÉVE ha nem túl ritka, ami azt jelenti, hogy van kokilla (öntőforma) hozzá.Engem is érint valamelyest, van egy ilyen gépem, csak kissé zavaros még a forgalombahelyezési lehetőség, ezért várakozom egyelőre.
Mindegy, ha megtudok valamit, jelentem.
R
Hello' motorosok(k)!
Elmúlt a tavalyi nyár, és lassan a tél is... Voltak szép napok a jawa-val de megjöttek a rosszak...
Problémám a következő, valószinűleg igen egyszerű, de előbb kérdezek csak utána szerelek...
Motor hidegen tökéletesen indul... Jelzőfények kulcs gyújtás állásában szépen világítanak. Alapjárat egyenletes, töltés van. Viszont ha hosszabb ideig úgyhagyom a motort visszaesik alapjárat, mert egyik henger kihagyogat, ezért töltésjelző be bevillan... Fogjuk rá hidegre... Meg hogy az akku se mai gyerek...
Savszint rendben, cellazárlat nincs. Motorral elindulunk, két személy(de eggyel is) bizonyos ideig korrektül működik, de amint ráteszem világítást teljesítménycsökkenés figyelhető meg a lámpákon. Vegyünk egy kereszteződést este... Első lámpa világít, index mondjuk balra... fékezünk. Ebben a pillanatban kihagy az egyik henger. Amint leveszem lábam a fékről ismét működik. De ez igaz akkor is ha nem veszem le hanem helyette az első világítást nyomom ki. Fel kell pörgetnem a motort hogy megmaradjon, viszont 3000-el fordulni kicsit necces.
Motor: Jawa 350/638(12V) Californian
Köszönettel: CRE[-.-]
Marhára nem mindegy, de feltételezem, hogy forgalomban van (van forgalmija!), tehát az átírásra vagy kíváncsi. Szintén feltételezem, hogy 250-es jawa az amit át akarsz íratni.
tehát:
2x6000 forgalmi törzskönyv
250x18Ft=4500 Ft vagyonszerzési illeték
15500 eredetvizsga
32.000,- Ft összesen.
éves biztosítás kb 5ezer ft (lásd: www.kedvezmenyesbiztositas.hu)
műszaki kb 4ezer Ft (fontos, hogy EREDETVIZSGA UTÁN VIDD, és az eredetvizsgás papírokat is vidd magaddal, különben drágább!)
sziasztok!
tudna valaki segiteni abban, h kb. mennyibe fáj most egy jawa25es átiratás +forgalombva helyezés?
köstzi a segítséget előre is!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|