:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello!
Megnéztem a használatit és a fényképet is. Tényleg nincs külön az elektronika meg trafó. Ha ez ráadásul ki is van öntve, akkor tényleg nem is javítható.
:(((
A szövegben írják hogy rossz földelés a trafó kipurcanhat. És a túlmelegedés sem javallt.
Nincs ötletem mit lehetne csinálni vele, én Peti74-féle gyújtást csinálok a mocimra. Még nincs belőve teljesen, de kísérletileg már szikráztatott. Ebben nincsen semmi sem kiöntve, így ha kell, alkatrészenként cserélhető marad.
Igaz, kicsit több macera elkészíteni. Azt nem tudom, hogy a Trabi gyújtáselektronika nincs-e kiöntve szintén.
Nézd meg interneten, nem tudom pontosan.
http://www.vape.cz/img/Podpora/Soupravy/MZ04.pdf
mellesleg a trafó egybe van öntve az elektronikával, úgyhogy nem lehet olyan egyszerűen kicserélni. Egyébként kipolák trafó valszeg jó lenne hozzá.
így néz ki a trafó ( a jobboldali kettő az, aminek két kimenete van)
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7150/300/z04.jpg
Mi a különbség a 633-as és a 634-es blokk között? Egyáltalán létezik olyan, vagy elirást láttam?
Sziasztok !
Van valakinek az 516 os hoz kézikönyve, gépkönyve ?
Vajon a Vape gyújtás trafója (úgy tudom ezt is lecserélik) miben különbözik a normál gyújtótrafótól? Azzal nem lehet kipróbálni?
Nekem a kocsimban 140e km után ment tönkre a trafó, de hogy mitől, nem tudni. A gyújtáskihagyás, majd leállás ekkortájt átlagban 500 km-ként jött elő, de ezeket a ritka leállásokat eltekintve mindig tökéletesen működött.
Még egy: a VAPE tirisztoros avagy tranzisztoros? Asszem a tirisztorosnál a trafó nem 12V-os tápfeszt kap, hanem már eleve többet, és ugye azt transzformálja fel. Így nagyobb lesz a szikra energiája. Javítsatok ki, he nem így van.
Én vagyok az a vape tulajdonos. Azt hiszem az első Magyarországon, aki alatt befosott ez a remek gyújtás. Higgyétek el, én se akartam, nem csinálom a cirkuszt, meg lehet nézni az elmúlt hozzászólásaimat, mindig azt írtam, hogy ez egy állati jó dolog, hisz egyszerű mint a faék, még én, elektronikai antitálentum is fel tudtam tenni, elállítódni nem tud, gond nem lehet vele (eddig...), és egyik legjobb döntésem volt.
Íme a kórtörténet:
Szóval adott egy remek jawa 638 350 (1986) távolságleküzdő berendezés. Blokkfelújítás 8e km-rel ezelőtt, azóta minden remek, blokk szuper, leszámítva egy kis falslevegőt (mert rosszul tömítettem a hengertalpat), amit javítottam.
Elektronikailag eddig minden OK volt, leszámítva, hogy az egyenirányító rossz csatlakozás miatt 2x kiolvadt (azóta csináltam másik, Graetz-hidas egyenirányítóhidat, ez atombiztos.). Másfél éve tökéletesen üzemel rajta egy 30w-os markolatfűtés, és most egy voltmérőt is rátettem.
Gyújtás a felújítás óta (2 éve, 8000km) gyári vape mz-04-es gyújtás, atombiztos, bolondbiztos, állítási lehetőség nincs, fix előgyújtás.
Ehhez képest tavaly ősszel elkezdte, hogy 3000 felett, tompított és index közben elkezdett bakkecskézni, kihagyogatni a gyújtás. Ez a tardosi túrán volt, Furfarag meg is mondta a frankót, megcsiszolni a nyereg alatti központi testet, és akkor fajint lesz. Akkor meg is csiszoltam, kicsit jobb lett, de aztán hazafelé megint előjött a téma.
Aztán ez az egész feledésbe merült, mert ugye a főbb gondom a télen ez a falslevegő volt, ezt megcsináltam most február közepére, és akkor rájöttem, hogy nem fasza a rendszer, mert bár a motor szuper, és 3000alatt semmi gáz, afölött bizony erősen, már index nélkül is kihagyogat a bal henger. Ezer féle ötlet, javaslat, tipp érkezett, amennyire lehet kipróbáltam mindent. Úgyhogy leírom, hogy miket ellenőriztem.
- Generátor forgórész (még nem ellenőriztem), a kommutátor rézgyűrűjének hibátlanságát kell megnézni, de nem valószínű, mert nyáron ezzel jöttem haza pécsről, és akkor ez a hiba még nem volt.
- szénkefe (cserélve vadonat újra, hiba nem ugyanúgy fennáll)
- csúszósaruk ellenőrizve az egész motoron, összenyomva, erősen kapcsolódnak, a hiba ettől függetlenül fennáll.
- akkum 1 éves, ráadva a gyújtást 13 V-t mutat, indítás után alapjárat fölött picivel, 1200 körül már bőven 14.4-et tölt a generátor, a gyújtás akadozásánál sem esik a mutató
- gyári egyenirányítóhídnál és az általam készített graetz-hidasnál ugyanúgy fennáll a hibajelenség
- közvetlen testet csináltam a trafónak, és próbáltam közvetlenül akkuról adni neki tápot, a hiba ugyanúgy fennáll
- benzint kap, mert amikor kihagy a gyújtás nagyobb fordulaton vannak öngyulladásos durranások a könyökben, és a gyertya is lucskos jól
- ha tompított és index nélkül pörgetem 3000 fölé, akkor alig, vagy talán egyáltalán nem hagy ki a gyújtás
- gyertya csere volt, azzal is hiba van
- pipa csere volt, eredmény semmi
- gyertyakábel csere volt, semmi eredmény szintén.
- ha a két keresztezem a két gyújtáskábelt pipástul (lehet, mert ugyanazt a jelet adja), akkor nem a bal, hanem a jobb henger hagy ki.
Ennek magyarázata lehet hogy kimérve a pipákat, jobbos 1475-ös ellenállást, a balos pedig 1505-ös ellenállást mutat (bár ez elhanyagolható).
- akkuhiba kizárására kocsi akkumulátort rákötöttem, azzal is ugyanúgy produkálta
- volt olyan tipp, hogy a zavarszűrés ment el a jeladóban, ezért aztán kipróbáltam gerjesztés nélkül, csak akkuról a motort, hiba ugyanúgy megvolt.
- kimértem a két pipa közti ellenállást, 12kOhm volt (ez állítólag jó).
Ez az igazán durva, hogy alapjáraton, tompítottal, távfénnyel, bármivel, indexszel, szépen ment, pöfögött, semmi gáz, semmi megtorpanás, aztán ha elérte a 2800-3000-es fordulatot, utána jött csak elő ez a kihagyogatás.
Minden jel arra mutatott, hogy a trafóban van vmi rezgésérzékeny szálszakadás, vagy vmi hasonló.
Úgyhogy ma elkapott a pulykaméreg, leb@sztam róla a vape gyújtást, némi macerával visszatettem a két éve bedobozolt megszakítós gyújtást, és kéremszépem, megy mint a kisangyal. Egyszerre távfény, index, féklámpa, mikrosütő, bármi, mindegy, vidáman felpörög ameddig akarom.
Szóval - a vape összefosta magát.
Most megyek és verem a harci tamtamot a gyártónál, hogy gondolja végig az életét, én szívesen visszaküldöm neki, ha visszautalja a pénzemet. Persze valószínűleg garancia már nincs rá (nem vagyok tisztában a cseh joggal), de ettől függetlenül megpróbálom, mert elég erősen nem üzemszerű, hogy 2 év és 8ezer km után elhalálozik a trafó.
Megjegyzem az egész kalandhoz, hogy nem vagyok műszaki ember, innen a fórumról, jó barátok segítségével, és magamtól tanultam szerelni a jáwát, és az elektronika még mindig az egyik legmisztikusabb dolog számomra a motoron. Úgyhogy szakszerű válaszokat nem tudok adni, én azokat a tippeket játszottam végig, amiket kaptam, szakemberektől, jáwásoktól, aki értenek hozzá. Ha valakinek vmi kérdése van, szívesen megpróbálok rá válaszolni, de nem ígérem, hogy értelmes választ tudok adni.
Bízom benne, hogy egyedi és elszigetelt eset vagyok, kifogtam egy gyári hibás trafót, ami ennyit bírt.
Szebbet, jobbat mindenkinek!
Nem kérdőjelezem, meg amit leirtál, de ilyen dolgokat akkor hiszek igazán el, ha a saját szememmel látom. Csak úgy megadta magát a szerkentyű? Semmi emberi hiba, esetleg zárlat? Ez nekem gyanús. Ismerek pár Vape-st, nekem is az van a max. akit ismerek, neki kb. 10 éve gondnélküli. Ezek a cuccok nagyon le vannak tesztelve gyárilag.
sorszám: 14264 (91343)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-04 20:59:22)
Vannak hirdető linkek is ezen az oldalon. Erre még nem gondoltál?! Üdv.
sorszám: 14263 (91342)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-04 20:59:22)
Üdv Minden VAPE gyújtás tulajdonosnak!
Épp az előbb lepett meg legnagyobb sajnálatomra egy barátom azzal a hírrel,hogy megadta a híres VAPE gyújtás magát.Szóval nem olyan rég beszélgettünk a garanciáról,meg a két évről,meg még sorolhatnám...Szóval hogy is vannak ezek a dolgok??Azthiszem ilyenkor kell azt mondani,ahol munka folyik ott hibák is előfordulnak.És akkor most megkérdezném Mennyi pénz repül ki ilyenkor az ABLAKON???legkevesebb 20 Ezer FT.Ezen érdemes elgondolkodni.
Gyuri.
Hali! Csak egy ötlet:Bőrössel varrass rá vagány rolytos karvédőket,mint a nagy vasakon:-)
Ha vkit érdekel van egy eladó karbim 634-re 3,5-öt fogyasztott velle a gép, jó állapotú esetleg elcserélném egy 638-as sportosabb tip.-ú ülésre v. komplett 6v-os kuplung szerkezetre tel:30/8173759
Hát mégsem én vagyok a hülye, egyszer az én nikkem, másszor peti82-é jelenik meg az előzménynél. Ezt nem értem, mindenesetre fura.
Mégegyszer bocs, mégis csak neked akartam, asszem ez nem az én napom...
Bocsesz, nem neked akartam cimezni :-)
Kösz szépen a segitséget, a probléma már meg van oldva.
Hali nálam tudsz kapni milyenre kéne irj emailt SZIA
Felraktam a mocira a fém karokat csodát azért nem műveltek de sokkal jobb lett a gép már az üreset is beveszi, meg a féket se kell kézzel visszanyomni.Csak elég zsuváslessz tölle az ember keze:)
sziasztok!
Azt mondta a bontos, hogy a reccsenés a váltóban nem feltétlenül a kuplung miatt van. Hanem ha a kuplungtengely rossz váltás miatt meggörbül akkor produkál ilyesmit a gép.
Kössz. Szét van szedve a vasam, és a kupplungot is megszeretném megbütykölni. Majd beleteszek még egy vaslemezt. Üdv.
Okés. köszönöm az infókat és a segítséget.
Üdv!
esetleg kőszeg?
http://www.vatera.hu/jawa_485_250ccm_1982_57086775.html
http://www.vatera.hu/jawa_cz_2_3_50_56384953.html
igaz, messze van tőled, de ez is egy 485-ös, és van hozzá tartalék blokk.
sorszám: 14249 (91292)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-03-02 17:41:14)
A hatvoltos kosárban a lamellatartó 3lábú,3nyomórugóval és átdugós stiftrögzítéssel.A12v-os 5lábú 5nyomórugóval csavaros rögzítéssel baba alu cuccokkal:-)))
ÉN automatát nem cseréltem,de így is jó
Hali!A kuplungkosarat,a benne lévő cuccal (lamella stb)kell kicserélni.Fontos,hogy azt a gyűrűt is cseréld ki amin a kuplungkosár a sebváltótengelyen elforog.A plusz fémlamella egy másik mellé kerül.A sorozat úgy kezdődik,hogy fém fém simalamella fém stb.Vagy marad az alátét a rugó alá egy kb1.5-2mmm-es.Így nem fog csúszni a 6 v-os kuplung,viszont úgy műkszik mint parancsolat.
Köszi akkor nekem valszeg 6 v-s van
bah, asszem talán a hajlított szárán. De keresd meg, valahol rajta kell lennie.
Kuplungkosár megkülönböztetés egyszerű, a 634-esnek az alján nincs horony az O gyűrűnek.
Helló, hol van bele ütve a tip jelzés? Nekem kető is van tartalékba egyiken sincs.Mégegy kérdés: Van vkinek képe 6 voltos kosárról fölöslegesen nem szeretném szétszedni az enyémet.
lecserélendő:
- kuplungkosár (ne legyen kiverődve)
- kuplungagy
- lamellák
és a kuplungautomatát is le kell cserélni, bár látszólag nincs sok eltérés, de a szöge az más, és nekem állati kemény volt a 634-es kuplung 638-as automatával. Lecseréltem, és jó lett. (az automatába bele van ütve, hogy 638/634)
Sok sikert!
Ja még egy kérdés: pontosan miket kell lecserélni a 6 voltos cuccaira? Csak a kuplungkosarat lamellákkal együtt? Vagy kell még valamit? Pl: a blokk másik felén a kuplung automatikát? Asszem így hívják: arra gondolok amibe a bovdent be kell kötni és ami összehozza kézi és a lábkuplung működését. Nekem pl ezt soha sem sikerült jól beállítani Twinsporton: Nekem vagy állandóan csúszni akart, főleg nagyobb fordulaton amikor már kellett volna átadni erőt, vagy a másik véglet hogy kevésbé csúszik főleg hanem atomgyorsulok vele (ilyenkor is érezni kicsit azért kicsit gyorsuláskor) de ebben a verzióban pl állóhelyben az életben nem veszem ki üresben még kis mozgatással sem. Meg érezni hogy nagyon kicsit még menne a motor (szóval nincs tökéletes kiemelés). De ez kevésbé zavaró szóval jelenleg így használom. Talán mindent leírtam :-) Remélem nem lett nagy össze-visszaság :-)
Üdv!
Hi! És a 6 voltoshoz is alkalmaztad ezeket a megoldásokat: + alátét, + fémlamella? Vagy a 6 voltosét csak simán be kell tenni mindenféle tuningok nélkül? Olajad a váltóban Hykomol?
Üdv!
Helló! A fémlamellát pontosan hova kell betenni? Tudtom szerint a kosárba fámlamellát kell először berakni, majd felváltva lamellát és fémlamellát és lamellával fejezni. Tehát 5 fémlamella és 5 lamella. Hova megy a hatodik fémlamella? Üdv.
Hali!Faik hengerfúró KKT.5000.-ft volt a dugó+gyűrűk.
sorszám: 14238 (91262)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-03-02 17:41:14)
Helló! Bocs ha beleszólok de szerintem a12vos jaffa kupi egy tragédia.Én lecseréltem 6vosra.Hogy tuti ne csusszon van két megoldás: a rugó alá alátét rugóerő növelés miatt,vagy egy plussz fémlamella berakása.utána minden gond elmúlik.
Az O gyűrűs dolog kérdés akart lenni, elnézést.
Hello, általában 2 gond szokott lenni, 1- túl sűrű a váltóolaj, vagy autós és abban nincs csúszásgátló adalék 2- A feszitő spirálrúgók el vannak gyengülve. Az O gyűrűnek nem rázkódáscsillapitó szerepe van, én úgy tudtam, de lehet, hogy tévedek. Ja, még az is lehet gond, hogy ha a fémtárcsák vannak simára kopva.
Az utolsó lamella alatt megtalálod, egy vékony szálú de nagy átmérőjű o-gyűrű. Ha már megkopott a felülete, cserélni kell, egy új csodákat tud tenni.
Hello milyen o gyürüt pontositasz egy kicsit
Nekem akkor egyhengerezett, mikor a gyertyakábel megtört. Cserélj gyertya+kábel.
-.-
Helló az ó győrűt is kicserélted?
Nálam ilyet akkor művelt, mikor - jobb híján - sima 10w-40-et öntöttem bele hykomol helyett. Lecseréltem és ok lett..
Szia. Veszprém megye-->Tapolca. Nincsen annyira messze:D. Hol csinálták meg neked?, hátha van errefelé is ilyen hely ahol segítenének nekem.
Hello Motoros társak.
Jawa 634-esemen állandoan csuszik az az átok kuplung van valami jo ötletetek,hogy hogyan lehet ezt orvosolni.Lamellák jok automatát már állitottam így is meg ugy is de akkor is sz... .Másik dolog miért áll le egyszer csak az egyik henger aztán indul el ugyan olyan váratlanul?Töltés van gyujtás is jó,új minden benne csak a trafok maradtak a régiek.
Hali!Merre laksz?Nekem szekszárdon minta után elkészítették a dugót és a gyűrűket.
sorszám: 14227 (91237)
( előzmény: pétercz250-485, 2008-03-02 11:13:29)
Sziasztok. Eddig megkétdeztem két helyet, de egyiknél sincsen dugattyúgyűrű 250es 485-be. Azt mondták mind a 2-en hogy Már nem is lehet kapni nagykerbe, ebből kifolyólag nekik sincsen. Aki esetleg tud gyűrűt az mindenképp írjon. Vagy nagyobb átmérőjű gyűrűnek nem lehet levágni a végéből? Vagy akkor biztos jobban feszülne aztán el is törne. Ugyan ott lennék mint most:D
A kesztyű nélküli motorozást csak azért irtam le, mert amikor fiatal koromban motorozni kezdtem (kb. 10 éves lehettem) akkor Jawa 555-össel tanulgattam, amihez fel sem merűlt a kesztyü használata. Azon is hasonló aluminium kuplungkar van mint a
Twin-sportomon és mint emlék megmaradt bennem, hogy eléggé koszolt. Tudom, nem volna szabad, de ha nyáron nagyon meleg van, vagy ha egykerekezni tanulok, akkor most sem veszek kesztyűt, mert hátráltat kissé a kuplung és a gázkar pontos használatában. Hiába, a szokás nagy úr, de ha olyan 5-10 km feletti útra indulok , akkor persze kötelező. Olcsó benzint mindenkinek :)
sorszám: 14225 (91226)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-03-01 22:39:57)
Szevasz Tibi 2T,
olvastam a hozzaszolasodat kuplung kart illetoen. kicsit meglepodtem hogy kesztyu nelkul motorozol. Lattal mar serult kezet kesztyu nelkuli motorozas utan? en mar igen, eleg durva latvany. szivbol kivanom, hogy sose tapasztald meg!! mindig hordj kesztyut. remelem nem haragszol a keretlen tanacsert.
Balesetmentes motorozast kivanva, Z
Hello, a műanyag kar is megfelel a célnak,
csak azt sosem szerettem, mert nagyon bizonytalan _olcsó_ érzést kölcsönöz a kuplungolásnak. A fém sokkal pontosabb, azzal viszont az a baj, hogy ha nincs állatira kipolirozva, akkor kesztyű nélküli motorozásnál az oxidréteg csúnyán összekoszolja az ember kezét. Ettől eltekintve én a fémre szavazok :-)
kössz a válaszod, fémkarokat találtam a kamrába, csak bele való pöcököt nem ami a bóvdent tartja, majd megpróbálok szerezni valahol ilyet is.
Szia!
Sümegen lakom.Az ár tekintetében annyit tudok mondani,Ha NEM ÉN építem be a motorba,vagy postán keresztül juttatom el a megrendelőhöz,akkor a postaköltséget (a szerelés Fejében)én állom.Az árat inkább telefonon beszéljük meg.Ha kell akkor én hívlak,de sms ben légy szíves küld el a számod,mert otthon nincs netem,és a hétvégén már nem leszek gépközelben.A számaim az előző írásaimban megtalálod.És még valami!Ha 100 Km en belül laksz,akkor az időjárás tekintetében elmegyek akár beszerelni is.
Gyuri.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|