:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Háj!
hírek vannak.
1. JAWAvsRENAULT felrakta tegnap nekem a trabi gyújtit, remek, jól műxik, minden OK, csak ajánlani tudom.
2. A VAPE gyárból jött a hír, hogy küldjem nekik vissza az egész gyújtást, és kimérik, kivizsgálják mi okozta, és ha minden igaz, kapok egy újat. Úgyhogy lesz egy eladó VAPE gyújtás, akciós áron.
Persze azért kicsit be kellett őket fenyegetni, hogy ilyen pozitívan álljanak hozzá, de azért dicséretes, hogy legalább rá lehetett őket venni.
üdv!
Főleg 638-hoz
sorszám: 14319 (91568)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-03-09 09:50:11)
Hello, szerintem ez egyértelmű gyújtásprobléma. Akkor csinálhatja, ha valamelyik megszakitóhézag nagyon kicsi-kopott megszakitó és nem mindig nyit
eleget.
Üdv!
megnézegettem a motor telóját, és csodálkozva láttam, hogy a teleszkóp két csöve koyog egymásban:S ez hogy lehetséges? vagy a benen lévő gyűrűket lehet e cserélni
Illetve oylan problémám van, hogy állandó gáznál a motor köhög, mintha kihagyna egy egy ütem. ez karburátor beállítás, vagy valami más bibi van vele
a segítségeket előre is köszönöm
Sziasztok,
eladóak a következő cuccaim 350-s 634-s Jaffához:
- első, hátső sárvédő
- 1 pár kipufogó, "tört" típusú
ár megegyezés szerint,nem drágán. Érdeklődni emailben vagy a 30-9-549849-s számon.
Hali,
keresek 634-s Jawahoz elsó-alsó teleszkópszárakat.Ha valakinek lenne , számom 30-9-549849. köszi előre is
Pontosan melyik típushoz?
Csőváz!Szerintem a probléma megoldása a porlasztó beállítása körül van.Azt hiszem leszögezhetjük,hogy minnél nagyobb alapjáratot állítunk,annál magasabban van a síber ergo nehezebb a gépet megszívatni.-Több levegőt szív,mint benzint-A lehető legkisebb szintre kell beállítani a síbert.Az alapjárati fordulatot a levegőcsavarral lehet korrigálni.Nálam a levegőcsavar a teljes betekeréstől kifele egy egész fordulat.Így próbáld ki ha így se jó, akkor ...majd elmondom.
Sziasztok!
Hévíz környékén megmaradt jawa alkatrészek 3000Ft-ért elvihetők
Hello! Az én karbimban nekem olyan gyantaszerű cucc volt, mintha gyanta és cukor keveréke lett volna. Azt hittem, hogy kukás lesz, de végül is sikerült kipucolnom. Alig lehetett leszedni benzinnel is. A karbiban ne csak a fúvókákat szedd ki, hanem a réz csövecskék (asszem 2db) is óvatosan kiszedhetők. Az összes járatot (a hidegindítást különösen) nézd meg, hogy átfújható-e. Nekem előszőr alig ment át a belső járatokon a levegő, de végül is sikerült kitisztítanom.
Más: valaki múltkor megemlítette, hogy az oldalkocsisoknál van valami kormányszorító, vagy kormánylengéscsillapító? . Ez pontosan micsoda?
Kifúvattuk, az sem használt, de köszi!
Szia Peti82!
Nem túl sok a 10,2. Nekem csak 7,4 -et mutatott a mérő mindkét hengerben. Vagy nagyon el van tolva a fúrás, vagy a műszerem nem jól mér??? Ellenpróbaként rámértünk egy bejáratott SIMSIN ra (7,1) és egy frissen fúratott Komár-ra is (7,0). Tudom, hogy nem egy kategória, de engem akkor pillanatnyilag megnyugtatott az adat.
A benzinszint beállítását szépen leírja a javítási kézikönyv, de röviden az alábbiak szerint jártunk el:
139.oldal: Üzemanyagszint az úszóházban, ha azt a test és úszóház osztósíkjától mérjük, 11+- 1mm.
Ellenőrzés: karbi leszerel, 4 csavar ki az aljából, úszóház levesz, benzin kiönt, benzincső vissza, úszóházat kézzel hozzátartani a testhez, vízszintes helyzetben tartva benzincsap kinyit és addig engedni a benzint, míg a tűszelep elzár. Ekkor óvatosan leemelni az úszóházat, és tolómérővel mérhető a peremtől a benzinszint. Mi így jártunk el. Végül is nem túl sokat kellett állítani az úszón.
A gumiharangot újra cseréltem a karbinál, a vastagabb tömítést ki fogom próbálni, de szépek a síkok, nem tapasztaltunk hézagot.
Hali!
szép munka lehetett, gratula hozzá!
én a karburátorra gyanaxom, a tisztítás nem mindig elég, fújasd ki kompresszorral az összes létező nyílását, akkor biztos jónak kell lennie.
Más ötletem nincs, majd megmondják az okosok:)
üdv!
A kompresszió 10.2 kellene hogy legyen, de frissen felújított motornál meg kell várni, hogy a henger fala és a karikák megszokják egymást, azaz összeilleszkedjenek. Addig kisebb érték is mérhető. Üdv.
Nézd meg a karburátor és a hengerek között nincs-e valami bibi. Esetleg a porlasztónál cseréld ki a gumitömítést, vagy vedd le az Y elosztót (a porlasztó és a hengerek között) és tegyél vastagabb pakolást. Engem viszont érdekel, hogy hogyan tudod leellenőrizni, hogy a porlasztóban a benzinszint megfelelő-e. Üdv.
Üdv Mindenkinek!
Kérlek benneteket segítsetek, bármilyen ötletet javaslatot szivesen fogadok!
A problémám:
638-as 12V-os Jawa-m van, melyet 12 év "pihenő" után újraélesztettem. Szinte mindent kicseréltem a blokkban, hengereket felfúrattam, újravezetékeltem, új megszakítók, kondik, megfelelő hőértékű gyertyák, új szimeringek....
Ezek ellenére a moci hidegen az istennek se indul be, csak akkor, ha benzint spriccelek a gyertyák helyén keresztül a hengerekbe. Ha beindult, utána minden ok, gyönyörűen jár alapjáraton is a motor, és menet közben is kiválóan működik, jól pörög, nem fulladozik, nem melegszik, szép a hangja
Amit eddig átnéztem:
- előgyújtás 2,7 mm
- karbi a legapróbb darabjaira szedve, kitakarítva, benzinszint és egyéb beállítások a gépkönyv szerint gyári értékre állítva
- légszűrő kitakarítva
- hengertalp és beömlő tömítések vadi újak, fars levegő szívást nem észlelek
- főtengely szimeringek kicserélve a jobbik minőségűre
- diódasor, feszszabályzó, szénkefe újak
- új aksi, töltés is ok
Ha bármilyen ötletetek van írjatok!!!
Érdekelne még, hogy mekkora kompressziónak kellene lenni a hengerekben?
Szia Zoltán !
Köszönöm a segítséged !
Arra nem gondoltam, hogy a henger alatti tömítés vastagsága befolyásolja az előgyujtás értékét !
Amúgy pont tegnap találtam rá erre az oldalra ! http://www.cezeta.wz.cz/manualy.php
Üdv !
Elnézést, hogy "belebeszélek", de ez is úgy működhet, mint mikor számítógéphez veszel alkatrészt és az romlik el. Ha mondjuk túlfesz miatt megy tönkre pl. egy videókártya, azt állítólag ránézésre meg tudják mondani. Ergo túlhajtottad és nem foglalkoznak vele, a garancia ugrott. Mechanikus sérüléseknél detto, de az érthető is:) Ez is egy "kütyü", 2 éven belül jó eséllyel lehet reklamálni, de azon túl, hát... majdnem hogy felesleges.
sorszám: 14302 (91475)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-06 18:20:32)
Pontosan ugyanígy csináltam, de friss lamelláknál, tizes kulcs meg sok rongy ide vagy oda, állatira széjjelment tőle a kezem. :) De vicces, hogy ugyanarra a megoldásra jutottunk :)
Beraktam a 638-ba mégegy fém lamellát csak az utolsó lamella kiemeléskor elszabadult a helyéről igy szedhettem szélyel megint, szerintem nem érdemes ebbe a tip.-ba mégegyet rakni, csak fölösleges kockázat, az alátétek viszont segítenek.
Nem egyforma a két lamella.
Ebben teljesen igazad van, a garancia ebben az esetben csak reklámfogás a jóhiszeműeknek sajnos... Hogy meddig tesztelték azt nem tudom, de a
640-es Jawa-kat már ezzel dobták piacra azt hiszem 1992-ben, úgyhogy a vape már nem új cucc. Egyébként a gyár sem most indult, a vape valójában a PAL cég, a rendszerváltás után változott a neve, motor-elektronika tapasztalatuk pár tiz évre nyúlik vissza (ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden tökéletes amit megterveztek, legyártottak). Bevallom nekem is megingott a hitem benne, most, hogy meghibásodott magushé, elbizonytalanodtam a megbizhatóságot illetően :-(
sorszám: 14298 (91464)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-06 18:20:32)
:-) Bocs véletlen elküldtem mégegyszer. :-)
Üdv!
Kösz az infót. És még egy kérdés a lamellái csereszabatosak a 638-assal? Mert ugye be kellene raknom még egy lamellát egy fémet pluszba hogy szorosabb legyen a rendszer. Szóval 638-as lamella jó a 634-es kuplunghoz?
Sziasztok van egy 250-559-esem velorex560-al.+blokk+váz
Iá.:150000ft
Tel.:0630 3106141
Üdv!Én nem szeretnék sem most,sem máskor általánosítani.Ha mégis így lenne,akkor Bocsánat előre is!Ez az eset,lehet hogy egyetlen lesz ebben az országban talán örökre.Azért felmerült bennem még egy kérdés!A JAWA gyár mennyi ideig tesztelhette a VAPE gyújtást?Mennyi idő után dobták piacra?És ténylegesen mi lesz a garanciával a bizonyos kettő év után?Hova lehet menni reklamálni?mert ugyebár ha tételezzük fel,én vásárolnék egyet "HOLNAP"(2 év garanciával)és egy napon belül kiderül hogy mégsem jó a cucc,akkor mit mond a gyártó?Szerintem azt mondaná hogy nem szakszerűen(illetve nem szakember szerelte be) és elrontotta a vevő az egyik alkatrészt.Így a gyár máris levédte magát a reklamáció ellen.Ti mit gondoltok erről?Egy ilyen cuccnak nem 8000 Km-t kell bírnia!Ennyit egy szezonban közlekedik vele egy átlag motoros.
Annak pedig örülök,hogy bízol a Vape-ban.Így csak azt kívánhatom,NE LEGYEN VELE GONDOD!Üdv:Gyuri.
Kösz az infót. És még egy kérdés a lamellái csereszabatosak a 638-assal? Mert ugye be kellene raknom még egy lamellát egy fémet pluszba hogy szorosabb legyen a rendszer. Szóval 638-as lamella jó a 634-es kuplunghoz?
Pedig ha csinálnál hozzá benyomót egyszerűbb lenne. Bár az én tenyerem is sajog szerelés után :-) Lusta vagyok csinálni inkább szenvedek.
Tizes villáskulcsal is könnyebben megy a kupplung összerakása. A kosárral merőlegesen tartod a kulcsot, áfekszel az alátétre, összenyomod a rugót és behelyezed a sasszeget v. kutyacsontot. A kulcs végére szabad egy kevés ruhát is rátekerni, így nem a kezed nyomja, hanem a rugót. :-) Üdv.
Pedig ha csinálnál hozzá benyomót egyszerűbb lenne. Bár az én tenyerem is sajog szerelés után :-) Lusta vagyok csinálni inkább szenvedek.
Szia!
1,8 mm de 2,00 mm is jó lehet, ha a robbanó tér magassága megfelelő.
Zoltán
Szia!
Az 511 5 sebességes, és kis koka hengeres. csak 17 kW-s! :-))
az 516 6 gangos, és 20,1 kW teljesítményű 10.500 fordulaton. Legyező hengerfejes, a hengerfej el van marva, hogy a kipufogó elférjen.
Zoltán
ha a sasszeg alatt a kutyacsontot érted, akkor igen :D
Friss lamellákkal majdnem széjjelment a tenyerem mire összeraktam...
Hi!
A 634-es kuplungjánál a lamelláknál a 3 rugót nem 3 csavar húzza hanem 3 sasszeg?
Köszi a segítséget.
Üdv!
http://www.kartsandparts.ca/store/home.php?cat=63
Különböző henger átmérők !! :))
http://mysite.verizon.net/jawaman/CZmx4a.htm
Ennyit találtam de ez sem tiszta !!
Az 511 nél vízhűtést ír !! ??
Szia Mónika !
Sajnos nemtudok róluk semmi bíztos infót!! :(
Az oldalon is kerestem de erről a típusról nincs fent semmi, sőt még a weben sem találok pontos adatokat! :(
Átalakítottam a gyújtását, egy Sthill gyújtást tettem rá de nem tudom a pontos előgyújtás értéket !
Meg a max teljesítményt milyen fordulaton adja le !
Köszönöm a képeket ! :)
Örülök, hogy lányok is motoroznak !!
Ha találok valamit róluk, jelzek !!
Üdv. Márk
Egy eset miatt ne általánosits. A cseh Vape igenis megbizható. Szerintem nyugodtan alkalmazhatom erre az esetre a kivétel erősiti a szabályt közmondást(ez magusht biztosan nem vigasztalja...). Viszonylag sokat hajtom a Jawa-mat, úgyhogy a cucc le van tesztelve, de ha mégis beszarna (ami nem fog megtörténni), akkor hozzád fordulok először :-)
sorszám: 14281 (91394)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-05 18:55:12)
Köszönöm a kielégítő választ.
Üdv!egy kérdésem lenne csak,és biztosan van olyan aki tud rá válaszolni.Az a trabi amibe be volt építve egy elektromos gyújtás pl,20 évig,az mennyi KM-t futott ez idő alatt normál használat alatt?Ezalatt éves szinten 10000 km -t gondolok én.De számolhatunk kevesebbel is.És mennyinél adta meg magát a fekete doboz,megfelelő használat mellett??Biztosan van olyan,akinél tönkrement ilyen,és biztosan van olyan is,akinél még nem.Így 20 év alatt legkevesebb 150-200 ezer Km tulajdonosa lehet egy tarbi feketedoboza.Azthiszem ez a különbség a német,és a cseh "CSODA"(VAPE)között.És ezt nem azért írtam,hogy most egymásnak essünk itt a sorok között.csupá gondolkodóba ejtetnék egy-két emberkét,aki a VAPE-ra esküszik.Én meg másra.Üdv:Gyuri.
Üdv!
Gyújtás terén egy embert biztosan tudnék ajánlani neked,aki elkészítené az elektromos gyújtást.
Én lennék az.
Üdv:Gyuri.
Üdv Zsolt28!
A www.motor.hu. Jawákat hirdetnek,van néhány darab250/559-es is.A keresett árfekvésben is van egy db.
Sziasztok!
Eladó Jawa 250/559-es mocikat keresek max 30.000 ezerért.
Nem kell hogy működjön, papír sem kell, sőt még az sem fontos hogy egyben legyen, mert csak gyűjtöm őket.
Ha tudtok ilyet írjatok a szaszzsolt26@freemail.hu-ra.
Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Üdv M Péter!
Létezik 633-as típus,1970-1972 között 2175db. gyártottak.A primer oldal(forg.teng.-kuplung) szimplex lánccal hajtott,a 634-es duplex láncos.A dinamó 50W teljesítményű.A primer áttétel-1.66 (45/27) szekunder 2.89(52/18)míg a 634-es primer(47/29) szekunder u.a.minta 633.A karburátor Jikov 2926SBDM a 634-es karburátora Jikov 2926SBDb.Ezek a lényegesebb eltérések a két blokk között.
Találtam érdekes dolgot az előbb: 638-ast meg lehet csinálni önindítósra? Tud vki erről többet? Esetleg árakat? Gyári cucc van hozzá ha jól láttam. Honnan lehetne ilyet beszerezni? Valakinek van fennt ilyen?
Üdv!
Üdv. mindenkinek!
Motor építésre adtam a fejem. Évek óta van egy csepp tankosom kosárban. A formája jól alakul, de a motorhoz még nem nyúltam. Van néhány elképzelés a fejemben, de ezen a téren alapvetően dilettáns vagyok. A motor Cafe Racer stílusú lesz amihez dukál egy jó kis tuning :) Na ehhez kérek szépen tuti tippeket! Pl. Gyújtásátalakítás tirisztorosra, prolasztó, kipufogó... stb. Előre is hálás köszönet...
Szia cross516!
A bátyámnak 511 -e van de sajna nekünk sincs hozzá gépkönyv.
Mi a különbség az 511 és az 516 között?
Nagyobb teljesítményű lenne tán ?
Az 511 is meglepően erőss!! :)
Mónika
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|