:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ez nagyon bosszantó!. Figy, nem lehet hogy azért nem cserélték, mert nem lehetett kivenni? Ha a háza a hajtásnak nincs lelapolva, akkor az előtéttengely miatt nem lehet kivenni.
Kész vagyok!
Végre visszakaptam a blokkot a szerelőtől, amit igazából csak a km-őra meghajtó fogaskerék miatt bontottunk meg. Kicserélték a primer láncot, ami tényleg lógott, kaptam új automatát, stb.
Most nézem a maradék alkatrészeket, hát ott a vadiúj meghajtó-fogaskerék-NEM ÉpÍTETTÉK be! Most szedhetem megint szét!
Lehet, hogy feladom az egészet!
sziasztok nem tudjátok hogy egy 1958as 350es JAWA mennyit érhet ha faxa állapotban van? vizsgával mindennel előre is kösz
Szasztok! Tudna vki segíteni abban hogy hogyan kell bekötni egy 75Wos Jawa (634) es dinamót? mármint a fesszab és a dinamó kapcsolatára gondolok a D M B feliratú kapcsok és a dinamó vezetékeire. Sajnos a dinamón nincs meg a bakelit sorkapocs csak a gerjesztó tekercs meg a szénkefe vezetékei lógnak. esetleg kapcsolási rajz jól jönne. A 634-es rajzot már leszedtem csak nem lettem okosabb tőle. Előre is kössz
Így van, a lánc lesz a ludas. Nagyon könnyen össze lehet hasonlítani egy régit és egy újat. Fogod a lácot úgy, hogy a csapjai függőlegesen álljanak, a láncnak meg csak az egyik végét fogod meg. Látni fogod a különbséget, hogy mennyit "konyulnak" le, minél kopottabb, annál jobban.
Ha lenyomás nélkül is hozzáér, akkor kukába vele. De nézd a kuplungkosár felett a blokkot, ahol a dekli rögzítőcsavarja van, annak a felöntését is le szokta kapni a lánc, ha már megnyúlt. Egyébként az új is hamar nyúlni fog, de nem annyira hogy beleverjen bárhová is. A 638-ason is ugyanezek a fogszámok vannak.
Most mindebből azt akartam kihozni, hogy ha a 634-es kuplung fogaskerekén a fogak száma kevesebb, akkor a 638-as lánc túl hosszú, és azért lóg, ha viszont a fogak száma egyező, akkor tényleg megnyúlt a lánc.
Jól okoskodom?
Nekem annyira megnyúlt (nem tom mitől???), hogy lenyomás nélkül hozzáér a deklihez. Azért kérdeztem, hogy a 634-es kuplug jó-e a 638-asba, mert egy új 638-as kuplung "fazék" 14300 Ft-ba kerül. Jászberényben egy motoros boltban találtam eredeti JAWA láncot, de még nem hoztam el, mert nekem olyan, mint ha az én blokkomban eleve 634-es kuplung lenne. A fogak száma kicsi 29, kuplung 47. A 638-as is 47 fogú??
Énis hallottam róla sokan dicsérik a skodáét jó ha méretre van gyártva
Ha méretre van vágva akkor jó skoda lánc is. Nekem ilyen volt a gépen.
Hogy pontosan hány fogból állnak a lánckerekek, majd megnézem. Szerintem is a lánc lesz megnyúlva, a lánckerék fogai később szoktak elkopni. Nézd meg azért a lánckerekek fogait is, ha látszik rajtuk kopás, akkor a lógáson egy új lánc sem fog segíteni. A 634-esét be lehet rakni a 638-asba. Hüvelyt lehetne csináltatni, de ahhoz nem lekváranyag kell, illetve precíz megmunkálás, kérdés hogy ez mennyibe kerül. Egyébként az új lánc is lóg valamennyit, de ha kézzel lenyomod a láncot, nem érhet le a dekli aljához. AZt viszont nem tudom, hogyha nem kapsz Jawa láncot, lehet-e mással helyettesíteni, pl. egy Skoda vezérműlánccal. Ha viszel mintát egy autósboltba, ott meg is tudják nézni.
Akkor az a primerlánc megnyúlt. Lánccsere javallt, nekem is belevert a deklibe, az új az már nem. TUd ennyit nyúlni.
Annyit tudsz csinálni, hogy alátéttel amennyire lehet egy síkba rakod a kuplungot és a primer lánckereket, akkor nem feszül a lánc, tovább bírja. Meg kuplungoljál, ne hagyd, hogy a motor rángassa amikor kigurulsz.
Szia Powerarc!
Nekem is hasonló a tapasztalatom a kuplung bronzperselyével kapcsolatban. Futottam egy-két kört az ügyben, de külön perselyt nem tudtam beszerezni. Szakit találtam volna, de azt mondja, hogy nagyon macerás megcsinálni. Talán egyszerűbb lenne a köszörült hüvelyt újragyártatni egy kicsit vastagabb méretben. Egyébként, ha leszereltem és csak úgy kézben mozgattam a perselyben nem volt érezhető lógás. Azt tudod-e, hogy a 634-es és 638-as kuplung kompatibilis egymással vagy nem, illetve a főtengely végén lévő fogaskerék és a kuplung fogaskereke hány fogú alapból. Nekem túlságosan lóg, laza a lánc, és tartok attól, hogy az új is hasonlóan laza lesz. Alapjáraton érezni, hogy hozzáér a dekli aljához. Mennyit tud nyúlni az a lánc?
Bocs hogy ellentmondok, de :
eredetileg télleg 4,5 Ah akksi volt benne
és betolható, igaz nincs olyan állása a gyk-nak
(nekem ez volt az első gépem, amit irok az tapasztalat)
A 175ös sportCZ nem tolható be aksi...más a GYK-ja, mint a csepptankosé... Viszont egy 11Ah-s aksit nyugodtan tegyél bele sztem.....
ÜDV! CZ 175-ös sportba 6V 4,5 AH akkut kér,elég az? Betolható akku nélkül?
Hali, itt a szakirodalmak között megtalálod a 634 es Jawa el. rajzát. Hagyd figyelmen kívül az index és az egyik gyujtás áramköreit, a többi ugyanaz
Üdv JawavsRenault mennyiért adnád ell kompletten!
sorszám: 14401 (92256)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-22 18:15:12)
Üdv! Keresek 559-hez hátsó fékalaplapot. Ha valakinek van kérem jelleze.
ÜDV!175 -ös sport(477.1) CZ-hez keresek valami elektromos bekötési komolyabb rajzot.Most vettem a gépet de valami iszonyú nagy zárlatom van!Esetleg valami más tipus bekötésije nem egyezik-e meg.
Üdv!
épp azt olvasom hogy trabi gyújtást keresel?!Nekem van,ha kell akár olyan is amit már csak fel kell rakni a Jawa-ra.Kész komplett.működőképes.
ha érdekel.
A telefonszám ahol elérsz:30-395 0322.
és 70-387 0163
1: olyan, hogy tilisztor nem létezik....!!!!
2: a trabantban sosem volt tirisztoros gyújtás, hanem tranzisztoros volt az elektronikus....Nagyon nem mindegy....
Szia kovi tibi!
Próbáld meg ezt a számot felhívni 0630/2600653 ő tud segíteni, trabi bontóban dolgozik.
Üdv papa!
Trabant tilisztoros gyujtás érdekelne még jáwához ha tudtok irjatok
Ezeket úgyahogy ismerem köszi Hurka
Van Debrecenben 3 motoros bolt, ahol van Jawa-hoz is elég sok alkatrész, bár nem biztos, hogy minden gyári.
Bethlen utca, Kassai út, Péterfia utca. Ezeket ismered?
Érdeklődj a MA-DEKO-nál, igaz az pesti, de elpostázzák a cuccost!
06 1/360-1034
Sziasztok érdekelne hogy hol tudnék venni jawa 350-638tip motoromhoz gyári új alkatrészeket Hajdu-Bihar megyében
Komplett tárcsafék szettet 72000 Ft-ért vettem a MA-DEKO-nál! Én még vettem hozzá 1 baloldali alsó villaszárat is, ami további 8000-be fájt....
Jah, a próbára még nem került sor! :)
ha valakinek kell, itt egy eredeti főfékhenger+munkahenger kombó, németektől, egész jónak tűnik:
http://cgi.ebay.de/JAWA-350-BREMSANLAGE_W0QQitemZ220214906359QQihZ012QQcategoryZ9946QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
Én egyelőre csak annyit hátrányát tapasztaltam a tárcsaféknek, hogy majd' csináltam egy stoppiet az első próbánál...:)
Újat szerintem csak igazán megszállottak vegyenek, kb. ugyanennyiért vettem a motorom (638), mondjuk lecserélhetném a dobfékemet tárcsára, de nekem soha nem volt bajom a
dobfékkel, a forró aszfalton megcsikorgatom az első gumit :-) meg a tárcsával több a macera, kemény a fogása, féklámpakapcsoló néha elszáll, tárcsa nyikorog egy kis kosztól is stb.
Nemrég kérdeztem Kassán komplett tárcsafékrendszer kerékkel együtt 10 000 Sk körül van most plusz-minusz 500 Sk. Jó állapotú használt
fékrendszereket meg lehet venni 3000-4000 Sk-ért tipustól függően (639-640). Azért igy irtam, mert nem tudom a
Huf árfolyamát a koronához képest.
Hali!Emberkék én a helyetekben elmennék egy fékjavító(ferrodolos műhelybe)mielőtt nagy lóvékat ölnék a tárcsafékbe.Nekem példul remek betéteket gyártottak az elejébe, kicsit drágább mint a gyári de megéri.De nem 60 eft!
sorszám: 14384 (92207)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-03-21 17:10:46)
Szevasz magush,
ez nem semmi, eleg jol beleastad magad a temeba. en is gondolkoztam a dolgon, mert a dob feket 80 km/h folott gyengenek erzem, meg nem annyira jo az erzese. nektek mi a tapasztalatotok? egyetertek a "gyengeseg" temeban inditott" vitaval. szerintem sem veletlen hogy vastagabb a villaszar, meg hogy a bolcso vaz az nem nyeklik. ja, ha jobban utananeztek, akkor talaltok kepeket jawa 500R nevu geprol, amit 500ccm rotax blokkal gyartottak, sajnos nem tul nagy darabszamban, es valoszinuleg nyugatra ment. szoval a vaz az bizti ros. amugy az a blokk a mz saxonba is belement.
balesetmentes kilometereket!!!
Ezt nevezem...
Köszi szépen a tanácsokat. Pár dolgot már én is kiszótáraztam, vatera jellegű honlapokat kerestem. Dobfékes szárat már találtam :(( és rájöttem, hogy tényleg kompletten kell megvenni, és a maradék alkatrészt eltenni, vagy eladni. Még 1x köszi.
www.avizo.sk - keresési kulcsszó 'jawa'
www.hyperinzercia.sk keresés: 'jawa'
leginkább a 639-es, 640-es típusokat keresd, azok gyárilag tárcsások, de sokszor előfordul, hogy rábuherták a tárcsaféket 634-esre is. Egész motort is lehet venni, ha jól lealkudod, még jól is kijöhetsz belőle, de van amikor alkatrészenként is eladják.
kelleni fog még ez:
http://startlap.dicfor.hu/szotar/hun/slk-hun
bár az alap szókincset már vágom:
kotucova brzda - tárcsafék
dohoda - megállapodás
farba - szín
cena - ár
predam - eladó
kúpim - vennék
lokalita - helység (segít a maps.google.com)
És kell egy barát, aki vágja a szlovák nyelvet, és felhívja neked, ha kell, netán elmegy veled megnézni, mivel nem biztos, hogy szerencséd lesz, és ért magyarul az eladó.
így gyorsan rákeresve, ezt találtam ígéretest:
http://auto-moto.avizo.sk/motocykle/inzerat/1031110/jawa-350-639-
pozsony, 8ezer sk (60ezer Ft), le kell alkudni 40ezerre, és akkor egész jó vétel, feltéve, hogy jó állapotú a főfék-, illetve a munkahenger, valamint a tárcsa. És ahogy elnézem, ez pont krómozott teleszkópszáras, tehát remélhetőleg jó állapotú.
Átteszed az elejét, megvan a tárcsaféked, a többi részét meg eladod/elrakod tartalékba/eltolod a méhbe. (a hátsó progresszív telók ismét jóságok).
Sok sikert!
Hogy szerezted a cuccokat szlovák importból? Próbáltam interneten szétnézni, de igazából csak tárcsafékes mocikat találtam.
sziasztok,
vettem egy 250-es JAWA-t, de az akksija hulla. Az újfajta zselés ugyanolyan jó, mint az eredeti, vagy nem. A kereskedők mindent eladnának, de nem túl meggyőző a "jó lesz az". Teljesítményre milyet vegyek, ha okés az új?
Igen, azt hiszem az az egy mm jelenti azt hogy gyenge.
250-es ETZ 153 kg
350-es Jawa 154 kg
Azaz ugyanahhoz a súlyhoz a csehek 1mm-vel vastagabb szárat tettek, lehet nem véletlenül.
Én eredeti jawa tárcsaféket tettem fel, már csak a műszaki miatt is (én használtan szereztem, így belefért 30ezerbe - szlovák import), nekem bevált. ETZ telóval nincs tapasztalatom, de elég sok helyről hallottam, hogy nem igazán jó, gyengébbnek érzik akik használják.
Tehát az információm pletykán alapul, szóval akár lehet is, hogy tökéletes a az ETZ elsővilla, de akkor is. Valószínűleg nem véletlenül növelték 32mm-ről 36-ra a telószárat a 634-638 típusváltásnál, és nem 35mm-re.
Meg ha arra gondolsz, hogy jawa, az dupla bölcsőváz, az ETZ szimpla, a jawa stabilnak mondott, az ETZ csavarodásáról mindenki tud...
Meg arról is, hogy jáwám van, és hogy elfogult vagyok :)
Köszi az infót.
MZ-s megoldásnál mi lesz a gyenge? A szárak átmérője 35, 36mm helyett. Volt ETZ-m, azoknál nem tűnt a teló "hajlékonynak". A rugókból pedig a Jawasat visszatenném. Vagy pontosan mire gondolsz? Van valakinek tapasztalata?
Köszi
ha jól emléxem, akkor kb 70ezerre jön ki a komplett új, gyári jawa első tárcsafékrendszer. Viszont ha jáwára mz tárcsát raksz, gyenge lesz. Nem 1xű!
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy a szlovák boltokban új alkatrészként a 638-as Jawahoz tárcsaféket, felső fékhengert, telót (komplett), kerékagyat tárcsával (vagy komplett kereket) mennyiért lehetne vásárolni. Mérlegelek ugyanis, hogy MZ vagy Jawa eleje legyen a gépnek.
ÜDV!CZ 175 sport-hoz keresek elektromos rajzot.Csak a cseh rajzot találom mindenütt,de azon aztán ellehet indulni!
Valaki, aki Győr környékén leledzik, és van indikátorórája, kérem legyen olyan jó, és szóljon! valamikor a következő 2 hétben szükségem lenne egy estére rá, hogy tudjak fasza-pontos gyújtást állítani! Köszönöm előre is!
Hali! Nekem az esztergályos csinált bele perselyt, és illesztette a hüvelyhez. Nekem az a köszörült hüvely nem volt tengelyirányra merőlegesre köszörülve, így a kuplung belseje kóválygott egy picit.
Pillants át a Papír mizériák rovatba, ott a 2798-as hozzászólásban pont ilyen esetet tárgyalnak...
üdv.: R
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|