hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

creationmz
válasz erre | email2008-04-14 00:13:30
Az én 350-es 638-as jaffámban 2 Brisk N15YC van. Eddig minden rendben, 6000km lett beletekerve az alőző évben. Ebben volt nyár és téli hideg is. Minden tekintetben kiszolgált a gyertya. Legmagasabb fordulatszám amit az enyémen látni "véltem" az olyan 130-140km/h között valamivel több mint 5000rpm. De hozzátenném, ez már szerintem kínzás.

Apropó, tud valaki olyan boltot pesten/budán ahol lehet kapni ehhez a típushoz nagyobb lánckereket? (szekunder hajtás)
sorszám: 14570 (93264)
(előzmény: Joe84, 2008-04-13 20:03:27)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-04-13 23:37:46
Én 5000 km-enként szoktam cserélni a Brisket, de csak azért, hogy ne legyen vele gond évközben. Kb. ennyit megyek egy szezonban. Szóval tavasszal kicsavarom a régieket, becsavarom az újakat és egész évben rá sem kell nézni.
sorszám: 14569 (93261)
(előzmény: Joe84, 2008-04-13 22:12:51)

 
 
Joe84
válasz erre | email2008-04-13 22:12:51
Ez is jól mutatja, hogy nem túl érzékeny a gyertyákra... :D

A gyertyém pedig nem kormos, ki van égve szépen!

Hány km után szoktatok gyertyát cserélni, elvileg mennyi az élettartamuk átlagosan?!
sorszám: 14568 (93260)
(előzmény: erdeifeco, 2008-04-13 21:40:04)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2008-04-13 21:40:04
Üdv! Most csúnyákat fogok mondani:Nekem a 2gyertyás hengerfejben 1db 145-ös 3 pólusú Bosch és 1db 175-ös Ngk van,de nemigen kell bántani...hello Fecó
sorszám: 14567 (93258)
(előzmény: Joe84, 2008-04-13 20:03:27)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-13 21:19:22
Anno nekem sem volt egyértelmű, B8HS-t akartam először én is venni, de a honlapjukon megtaláltam, hogy a B6HS kell bele. A tiéd nem kormos vagy sötét színű?
sorszám: 14566 (93257)
(előzmény: Joe84, 2008-04-13 21:04:34)

 
 
Joe84
válasz erre | email2008-04-13 21:05:36
Akarom mondani a gyár által ajnlottnak... :P
sorszám: 14565 (93256)
(előzmény: Joe84, 2008-04-13 21:04:34)

 
 
Joe84
válasz erre | email2008-04-13 21:04:34
Nekem most NGK B8HS van benne. Ennek magasabb a hőértéke annál, amit te mondasz, elképzelhető, hogy ez a hőérték különbség okozza ezt a problémát?!
Egyébként az általad javasolt gyertya hőértéke felel meg a nyár által ajánlottnak, mert akkor kicserélem?
sorszám: 14564 (93255)
(előzmény: Powerarc, 2008-04-13 20:46:50)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-13 20:46:50
Ha most újítottad fel, akkor szerintem kerüld el a magas fordulatszámokat az első 1000km-en, 3000-3500-nál tovább ne pörgesd. A gyertya ahány ember annyi féle, nekem a mások által dícsért Brisk N15YC nem jött be, több rossz darabot fogtam ki. Most sima 225-ös Isolator van benne, azzal szépen ketyeg, de jól muzsikált az NGK B6HS (remélem jól emlékszem a típusára) is. Én húzattam már ki 5000-ig is, mindenféle probléma nélkül.
sorszám: 14563 (93254)
(előzmény: Joe84, 2008-04-13 20:03:27)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-13 20:43:40
Szuper, nagyszerű, akkor jó motorozást.:-)
sorszám: 14562 (93253)
(előzmény: Joe84, 2008-04-13 19:50:49)

 
 
Joe84
válasz erre | email2008-04-13 20:03:27
Lenne itt még valami, milyen gyertyát használtok a 638-as 350-esekben, és nagyjából milyen fordulatig tudjátok kipörgetni menet közben?! Most újítottam fel az enyémben a blokkot, a gyújtás szépen be van állítva, megszakítóhézagok is rendben, viszont, ha nagyon elkezdem pörgetni, akkor 4300-as fodulat után, elkezd dadogni, és elszáll belőle az erő... Mivel nem ültem még másik 350-esen, ezért szeretném tudni, hogy mi az a fordulat, amit sebességben gond nélkül le kell forognia?!

Köszöntem!
sorszám: 14561 (93251)

 
 
Joe84
válasz erre | email2008-04-13 19:50:49
Sziasztok! Megtaláltam a probléma okát, hogy miért fullad a motorom indexelés közben alacsony fodulaton!!! :)
Ahogy írtátok is egy testhiba okozta, felső kormánytartó kiflihez van rogzítve 2db testkábel, ami fel volt lazula, meghúztam és már tökéletesen működik!
sorszám: 14560 (93250)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-13 12:12:42
7-8 hónap nagyon kevés, elvileg akkor még van rajta garancia ugye?
Nekem valami noname akksim volt, ami most tönkrement, de kihúzott 6 évet, és sokat állt a motorom, többször lemerült és autóstöltővel töltöttem fel, szal sokat kibírt.
sorszám: 14559 (93237)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-04-13 11:32:02)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-13 12:00:33
Az akksit azért nézesd meg egy akkusnál a terhelős mérővel.
sorszám: 14558 (93236)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-04-13 11:32:02)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-13 11:59:26
Nekem új az akksim, de direkt néztem, hogy lámpák nélkül kb 1500-as fordulaton megjön a 14V.
Nálad akkor valami tényleg nem passzol a töltéssel.
sorszám: 14557 (93235)
(előzmény: creationmz, 2008-04-13 11:45:53)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-13 11:48:37
Ha hosszabb időre állni hagyom a masinát, akkor indításnál minden rendben, de amint mondjuk alapjáratnál ráteszem refit, azonnal ledadog... Nekem ez nem megszokott, MZ-m volt TS125/1, és az nem csinált ilyet a mechanikus fesszabbal. Biztosan van valami megoldás. Egy ekkora motornak bírnia kéne alapjáraton a refit+index+fék kombinációt, komolyabb fordulatszám esés, és gyújtás kihagyás nélkül is!
sorszám: 14556 (93234)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-04-13 11:32:02)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-13 11:45:53
Azonnal leállás után...
Mérés szerint 3000-nél jön az akksin mérve 13,8-14,2V Elvileg töltés van, csak későn kezdi?
sorszám: 14555 (93233)
(előzmény: Powerarc, 2008-04-13 11:25:38)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2008-04-13 11:32:02
Üdv,
Szerintem a 12,6V alacsony. Tegnap este bütykölés után kimentem a 638-assal és a háztól 500m-re a tompított + irányjelzés elég volt neki arra, hogy leálljon. Megmértem az akksit, 12,4 körül volt alapjáraton, fordulaton és lámpával max. 12,8-9. Este rátettem töltőre az akksit, ma reggel lámpák nélkül, pörgetve mértem 13,3-5 voltot, lámpákkal pedig nem ment 13 fölé. Azt hozzá kell tenni, hogy az akksim nagy valószínűséggel kuka, de az is érdekes, hogy hogyan ment tönkre cirka 7-8 hónap alatt. Szóval nekem sincs rendben a töltésem... Este még kiviszem, de tartok tőle, hogy megint leállás lesz belőle. Nem is megyek messzire:)
sorszám: 14554 (93232)
(előzmény: creationmz, 2008-04-13 10:19:01)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-13 11:25:38
Mennyivel a leállítás után mérted? Ha több órával, akkor az akku gyakorlatilag teljesen töltött állapotban van. Ha rögtön, vagy nagy rövid idővel a leállítás után, akkor az kevés. Mindenképp kéne töltést mérni, hogy eléri-e a 14-14,2 V-ot, és azt milyen fordulatszámon.
sorszám: 14553 (93231)
(előzmény: creationmz, 2008-04-13 10:19:01)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-13 10:20:59
Tapasztalatom szerint a legutóbbi ilyn integetős alkalommal egy csaj visszaintegetett, középső felnyújtott ujjal... Utolértem és beszóltam neki hogy "ülj rá és forogj"....

[..I..]
sorszám: 14552 (93226)
(előzmény: kutya, 2008-04-12 21:58:36)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-13 10:19:01
Ez az amire még nem jutott időm, mert a motor most 160km-re van tőlem... De mivel megyünk műszakira, meg kell néznem. Ami a töltést érinti, lennie kell, mert egyrészt a lámpa jelzi mikor tölt, másrészt pedig ha 3000-re húzom, helyreáll az áramellátás... Lejetséges hogy a fesszab túl alasony töltést határoz meg? akku hosszabb menet után leállítva 12,6-7 Volt. Ez nem tűnik alacsonynak?
sorszám: 14551 (93225)
(előzmény: Powerarc, 2008-04-12 21:03:48)

 
 
kutya
válasz erre | email2008-04-12 21:58:36
Miért? Semmi rossz nincs abban! Sőt, még izgalmasabb is a motorozás, hogy komolyan veszik-e hogy lóbálod a kezed:D
szerintem olyanok is vannak, akik azt sem tudják mit jelent, és visszaintenek, amikor átmennek rajtad:D
sorszám: 14550 (93203)
(előzmény: creationmz, 2008-04-12 19:40:53)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-12 21:03:48
Töltést méregettél műszerrel, mikor mennyi? A szénkefék okésak, a generátor megkapja a gerjesztést?
sorszám: 14549 (93200)
(előzmény: creationmz, 2008-04-12 19:41:54)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-12 19:41:54
Kicsi fekete dobozka két lábbal?
Mert ha igen akkor köszi az van benne :)
sorszám: 14548 (93198)
(előzmény: Fullkopy, 2008-04-11 23:41:09)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-12 19:40:53
És integessek mindig amerre fordulni akarok mih? :)))
sorszám: 14547 (93197)
(előzmény: Matya, 2008-04-11 23:01:43)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-04-12 14:23:15
:-(
sorszám: 14546 (93188)
(előzmény: biga156, 2008-04-12 11:48:10)

 
 
biga156
válasz erre | email2008-04-12 11:48:10
Nos sajnos elhagyom a Jawa-sok táborát házfelújítás miatt. Ha valakit érdekel a motorom itt megtalálja: http://www.motor.hu/hasznaltmotor/100754/CZETKA%20485

Ha kérdés van vele kapcsolatban ítt vagy emilen.
sorszám: 14545 (93185)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2008-04-11 23:41:09
Elektronikus villogórelé kéne, igen brutális ára van, tán 1500...:-))
sorszám: 14544 (93175)
(előzmény: creationmz, 2008-04-11 16:24:46)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-04-11 23:01:43
Ménem kapcsolod ki addig az indexet, amíg alapjáraton pöntyögnél vele? :)
sorszám: 14543 (93174)
(előzmény: creationmz, 2008-04-11 16:24:46)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-11 16:24:46
Az én 350-es 638-as jaffám is ezt produkálja, csak az én akksim ÚJ! És nem zárlatos... Ugyhogy ha majd sok sok időm lesz akkor én is a testek végigfujkálásával kezdem (kontaktsray-vel).

A problémám nekem kicsit már brutálisabb, mert ezt már 2500-as fordulatnál is eljátsza, és idegelő lámpás kereszteződésben 3000-es fordulaton indexelni...

Széles utat mindenkinek :)
sorszám: 14542 (93166)
(előzmény: Joe84, 2008-04-11 15:08:39)

 
 
szivaros44
válasz erre | email2008-04-11 15:55:12
A furatokba pont az a gumicső -slág/tömlő van, amit az autópumpákon használnak - csak a vászonboritást bontsd le róla.
sorszám: 14541 (93165)
(előzmény: M Péter, 2008-04-11 10:03:09)

 
 
szivaros44
válasz erre | email2008-04-11 15:49:20
Hali Joe34. Ne keress nagy hibát, ez csak egy szimpla rossz test kontakt vmelyik kábelnél és ezáltal szaggatni kezd az áramköröd !!!
sorszám: 14540 (93164)
(előzmény: Joe84, 2008-04-11 09:17:26)

 
 
Joe84
válasz erre | email2008-04-11 15:08:39
Köszöntem a segítséget!
Azt hittem, hogy ha már egyszer képes beindul a motor, akkor utána tud annyi áramot termelni, hogy a benne lévő szar akksival is tökéletesen működik...
Egyébként tényleg egy rosz régi akksi van benne, amit már időszerű cserélni...
sorszám: 14539 (93161)
(előzmény: kutya, 2008-04-11 10:20:58)

 
 
kutya
válasz erre | email2008-04-11 10:20:58
Hello!
Én például ugyan így jártam, és a megoldás abban rejlett, hogy az előző tulaj megváltoztatta a testelést, mivel az eredeti testelésnél a föld a középső támaszon keresztül leszívta az akksit, de erről nem szólt, és amikor megvettem bele az újat a "könyv" szerint kötöttem be (pont akkor mentem vele műszakira), mondjuk ezt nekem 100 méter alatt elintézte, mivel totál leszívta saját magát.
Na, lényeg a lényeg!
Szerintem is töltsd fel. :D
sorszám: 14538 (93156)
(előzmény: Joe84, 2008-04-11 09:17:26)

 
 
M Péter
válasz erre | email2008-04-11 10:03:09
634-es hengerfejébe milyen anyagból csináljak rezgéscsillapítót a lamellák furataiba?
sorszám: 14537 (93155)

 
 
M Péter
válasz erre | email2008-04-11 10:00:47
Gondolom ezeket a problémákat alapjáraton produkálja a motor. Aksit kéne elsőnek ellenőrizni, és egy új aksi lehet megoldás. Ha jó az aksi akor a töltésben keresd a hibát.
sorszám: 14536 (93154)
(előzmény: Joe84, 2008-04-11 09:17:26)

 
 
Joe84
válasz erre | email2008-04-11 09:17:26
Sziasztok!

Van egy 638-as 350-es jawam, ami a következő hibát produkálja:
Járó motornál, ha rákapcsolom a világítást, néha ledadog a motor, és ha indexelni szeretnék, minden egyes villanásnál elveszi a motortól a gyújtást, és elkezd fulladni...
Találkoztatok már hasonlóval, esetleg valami tipp, hogy hol keressem a hibát?!
sorszám: 14535 (93152)

 
 
szivaros44
válasz erre | email2008-04-10 10:27:37
Van egy préselt azbesztgyürü,de mivel ma már rákkeltönek itélték meg, igy ma már csak ún. pótlást kapsz. Megoldhatod höálló silikonnal - bekened a dob belsö peremét és kb. 1/2 óra száradás után beledugod a könyököt.
sorszám: 14534 (93114)
(előzmény: M Péter, 2008-04-08 19:10:22)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-08 21:38:04
Persze, mikor pénzt lehet szimatolni, egyből sok a jelentkező.:DDDD
sorszám: 14533 (93070)
(előzmény: Matya, 2008-04-08 21:21:25)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-04-08 21:21:25
Kérem a jogdíjamat!!! :D
sorszám: 14532 (93068)
(előzmény: Powerarc, 2008-04-08 19:49:20)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-08 20:16:24
Ha egyvonalban futnak, akkor az úgy jó.:-)
Érdemes 2-3 darabot egy füst alatt megcsinálni, lesz tartalék kapásból.
sorszám: 14531 (93066)
(előzmény: M Péter, 2008-04-08 20:13:11)

 
 
M Péter
válasz erre | email2008-04-08 20:13:11
A blokkon kívűl, probáltam ráhuzni a tengelyre a kosarat. Úgy vannak egy síkban a dolgok.

A biztosítólemezes tippet köszi, meg fogom csinálni.
sorszám: 14530 (93065)
(előzmény: Powerarc, 2008-04-08 19:51:14)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-08 19:51:14
Ja, ácsi, a borda egy síkban van? A kosár mögött, a csapágy előtt bent van a távtartó alátét, amivel a lánc egyenesfutása biztosítható? Nálam a borda jó 3mm-rel beljebb van emiatt.
sorszám: 14529 (93062)
(előzmény: M Péter, 2008-04-08 19:39:13)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-04-08 19:49:20
A borda nem és nem is lóghat ki, mert különben nem lehet az anyát meghúzni. Egy tapasztalt fórumostól kaptam az ötletet, ami a következő. Egy lemezcsík az egész, aminek két lyuka van, egyik meg a váltótengelyre, másikat az alu alaptest 5 csapja közül az egyikre megy rá. 1mm-es lemez bőven elég. A lemez így nem tud elfordulni, az anyánál meg fel kell hajtani a sarkait, és kész is a biztosítás.
sorszám: 14528 (93061)
(előzmény: creationmz, 2008-04-08 19:14:03)

 
 
M Péter
válasz erre | email2008-04-08 19:39:13
Köszönöm a választ, én is erre gondoltam, de az enyémen a bordák vége és a kosár síkja egy síkban van, és nem ülne bele a biztosítólemez a bordástengely bordáiba.
sorszám: 14527 (93058)
(előzmény: creationmz, 2008-04-08 19:14:03)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-04-08 19:14:03
Emlékeim szerint egy egyszerű vékony acél lemez, ha jól emlékszem a bordás tengely hornyaiba kapaszkodik, és ezt hajtod fel az anyára meghúzás után...

(ezt nem csinálta meg a motorom előző tulaja, ezért harapott a kuplungom hosszú ideig, míg egy alkalommal le nem esett menet közben...)
sorszám: 14526 (93056)
(előzmény: M Péter, 2008-04-08 19:10:22)

 
 
M Péter
válasz erre | email2008-04-08 19:10:22
Sziasztok

A kipufogónál a dob és a könyök között van tömítés, és ha van milyen?

Egy-két hónapja téma volt itt a fórumon a kuplung rögzítésről. Hogy is néz ki egész pontosan a biztosítólemez ami megakadájozza hogy leesen a kuplungrögzítő anya?
sorszám: 14525 (93055)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-04-08 17:07:43
Ok.
sorszám: 14524 (93048)
(előzmény: Matya, 2008-04-08 16:43:17)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-04-08 16:43:17
Mi köze a hengerfejtömítésnek az előgyújtás mértékéhez? Amit a tömítés változtat a kompresszión, azt a kétüteműek simán ki kell, hogy bírják kopogás nélkül.
Belefér a tűréshatárukba, az tuti.
sorszám: 14523 (93047)
(előzmény: Csehcsoda, 2008-04-08 11:53:53)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-04-08 11:53:53
Előgyújtást állítsatok utána, ha eddig nem volt benne tömítés.
sorszám: 14522 (93034)
(előzmény: szivaros44, 2008-04-08 11:37:35)

 
 
szivaros44
válasz erre | email2008-04-08 11:37:35
Ezt az összes Jawánál használhatod,mivel a szoci gondolkodás igy kivánta akkor! Minden tipus egyforma alkatrészekkel működik a belsejében.
sorszám: 14521 (93033)
(elözmény: Csordizoli, 2008-04-08 11:01:07)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu