:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az én 350-es 638-as jaffámban 2 Brisk N15YC van. Eddig minden rendben, 6000km lett beletekerve az alőző évben. Ebben volt nyár és téli hideg is. Minden tekintetben kiszolgált a gyertya. Legmagasabb fordulatszám amit az enyémen látni "véltem" az olyan 130-140km/h között valamivel több mint 5000rpm. De hozzátenném, ez már szerintem kínzás.
Apropó, tud valaki olyan boltot pesten/budán ahol lehet kapni ehhez a típushoz nagyobb lánckereket? (szekunder hajtás)
Én 5000 km-enként szoktam cserélni a Brisket, de csak azért, hogy ne legyen vele gond évközben. Kb. ennyit megyek egy szezonban. Szóval tavasszal kicsavarom a régieket, becsavarom az újakat és egész évben rá sem kell nézni.
Ez is jól mutatja, hogy nem túl érzékeny a gyertyákra... :D
A gyertyém pedig nem kormos, ki van égve szépen!
Hány km után szoktatok gyertyát cserélni, elvileg mennyi az élettartamuk átlagosan?!
Üdv! Most csúnyákat fogok mondani:Nekem a 2gyertyás hengerfejben 1db 145-ös 3 pólusú Bosch és 1db 175-ös Ngk van,de nemigen kell bántani...hello Fecó
Anno nekem sem volt egyértelmű, B8HS-t akartam először én is venni, de a honlapjukon megtaláltam, hogy a B6HS kell bele. A tiéd nem kormos vagy sötét színű?
Akarom mondani a gyár által ajnlottnak... :P
Nekem most NGK B8HS van benne. Ennek magasabb a hőértéke annál, amit te mondasz, elképzelhető, hogy ez a hőérték különbség okozza ezt a problémát?!
Egyébként az általad javasolt gyertya hőértéke felel meg a nyár által ajánlottnak, mert akkor kicserélem?
Ha most újítottad fel, akkor szerintem kerüld el a magas fordulatszámokat az első 1000km-en, 3000-3500-nál tovább ne pörgesd. A gyertya ahány ember annyi féle, nekem a mások által dícsért Brisk N15YC nem jött be, több rossz darabot fogtam ki. Most sima 225-ös Isolator van benne, azzal szépen ketyeg, de jól muzsikált az NGK B6HS (remélem jól emlékszem a típusára) is. Én húzattam már ki 5000-ig is, mindenféle probléma nélkül.
Szuper, nagyszerű, akkor jó motorozást.:-)
Lenne itt még valami, milyen gyertyát használtok a 638-as 350-esekben, és nagyjából milyen fordulatig tudjátok kipörgetni menet közben?! Most újítottam fel az enyémben a blokkot, a gyújtás szépen be van állítva, megszakítóhézagok is rendben, viszont, ha nagyon elkezdem pörgetni, akkor 4300-as fodulat után, elkezd dadogni, és elszáll belőle az erő... Mivel nem ültem még másik 350-esen, ezért szeretném tudni, hogy mi az a fordulat, amit sebességben gond nélkül le kell forognia?!
Köszöntem!
Sziasztok! Megtaláltam a probléma okát, hogy miért fullad a motorom indexelés közben alacsony fodulaton!!! :)
Ahogy írtátok is egy testhiba okozta, felső kormánytartó kiflihez van rogzítve 2db testkábel, ami fel volt lazula, meghúztam és már tökéletesen működik!
7-8 hónap nagyon kevés, elvileg akkor még van rajta garancia ugye?
Nekem valami noname akksim volt, ami most tönkrement, de kihúzott 6 évet, és sokat állt a motorom, többször lemerült és autóstöltővel töltöttem fel, szal sokat kibírt.
Az akksit azért nézesd meg egy akkusnál a terhelős mérővel.
Nekem új az akksim, de direkt néztem, hogy lámpák nélkül kb 1500-as fordulaton megjön a 14V.
Nálad akkor valami tényleg nem passzol a töltéssel.
Ha hosszabb időre állni hagyom a masinát, akkor indításnál minden rendben, de amint mondjuk alapjáratnál ráteszem refit, azonnal ledadog... Nekem ez nem megszokott, MZ-m volt TS125/1, és az nem csinált ilyet a mechanikus fesszabbal. Biztosan van valami megoldás. Egy ekkora motornak bírnia kéne alapjáraton a refit+index+fék kombinációt, komolyabb fordulatszám esés, és gyújtás kihagyás nélkül is!
Azonnal leállás után...
Mérés szerint 3000-nél jön az akksin mérve 13,8-14,2V Elvileg töltés van, csak későn kezdi?
Üdv,
Szerintem a 12,6V alacsony. Tegnap este bütykölés után kimentem a 638-assal és a háztól 500m-re a tompított + irányjelzés elég volt neki arra, hogy leálljon. Megmértem az akksit, 12,4 körül volt alapjáraton, fordulaton és lámpával max. 12,8-9. Este rátettem töltőre az akksit, ma reggel lámpák nélkül, pörgetve mértem 13,3-5 voltot, lámpákkal pedig nem ment 13 fölé. Azt hozzá kell tenni, hogy az akksim nagy valószínűséggel kuka, de az is érdekes, hogy hogyan ment tönkre cirka 7-8 hónap alatt. Szóval nekem sincs rendben a töltésem... Este még kiviszem, de tartok tőle, hogy megint leállás lesz belőle. Nem is megyek messzire:)
Mennyivel a leállítás után mérted? Ha több órával, akkor az akku gyakorlatilag teljesen töltött állapotban van. Ha rögtön, vagy nagy rövid idővel a leállítás után, akkor az kevés. Mindenképp kéne töltést mérni, hogy eléri-e a 14-14,2 V-ot, és azt milyen fordulatszámon.
Tapasztalatom szerint a legutóbbi ilyn integetős alkalommal egy csaj visszaintegetett, középső felnyújtott ujjal... Utolértem és beszóltam neki hogy "ülj rá és forogj"....
[..I..]
Ez az amire még nem jutott időm, mert a motor most 160km-re van tőlem... De mivel megyünk műszakira, meg kell néznem. Ami a töltést érinti, lennie kell, mert egyrészt a lámpa jelzi mikor tölt, másrészt pedig ha 3000-re húzom, helyreáll az áramellátás... Lejetséges hogy a fesszab túl alasony töltést határoz meg? akku hosszabb menet után leállítva 12,6-7 Volt. Ez nem tűnik alacsonynak?
Miért? Semmi rossz nincs abban! Sőt, még izgalmasabb is a motorozás, hogy komolyan veszik-e hogy lóbálod a kezed:D
szerintem olyanok is vannak, akik azt sem tudják mit jelent, és visszaintenek, amikor átmennek rajtad:D
Töltést méregettél műszerrel, mikor mennyi? A szénkefék okésak, a generátor megkapja a gerjesztést?
Kicsi fekete dobozka két lábbal?
Mert ha igen akkor köszi az van benne :)
És integessek mindig amerre fordulni akarok mih? :)))
Nos sajnos elhagyom a Jawa-sok táborát házfelújítás miatt. Ha valakit érdekel a motorom itt megtalálja: http://www.motor.hu/hasznaltmotor/100754/CZETKA%20485
Ha kérdés van vele kapcsolatban ítt vagy emilen.
Elektronikus villogórelé kéne, igen brutális ára van, tán 1500...:-))
Ménem kapcsolod ki addig az indexet, amíg alapjáraton pöntyögnél vele? :)
Az én 350-es 638-as jaffám is ezt produkálja, csak az én akksim ÚJ! És nem zárlatos... Ugyhogy ha majd sok sok időm lesz akkor én is a testek végigfujkálásával kezdem (kontaktsray-vel).
A problémám nekem kicsit már brutálisabb, mert ezt már 2500-as fordulatnál is eljátsza, és idegelő lámpás kereszteződésben 3000-es fordulaton indexelni...
Széles utat mindenkinek :)
A furatokba pont az a gumicső -slág/tömlő van, amit az autópumpákon használnak - csak a vászonboritást bontsd le róla.
Hali Joe34. Ne keress nagy hibát, ez csak egy szimpla rossz test kontakt vmelyik kábelnél és ezáltal szaggatni kezd az áramköröd !!!
Köszöntem a segítséget!
Azt hittem, hogy ha már egyszer képes beindul a motor, akkor utána tud annyi áramot termelni, hogy a benne lévő szar akksival is tökéletesen működik...
Egyébként tényleg egy rosz régi akksi van benne, amit már időszerű cserélni...
Hello!
Én például ugyan így jártam, és a megoldás abban rejlett, hogy az előző tulaj megváltoztatta a testelést, mivel az eredeti testelésnél a föld a középső támaszon keresztül leszívta az akksit, de erről nem szólt, és amikor megvettem bele az újat a "könyv" szerint kötöttem be (pont akkor mentem vele műszakira), mondjuk ezt nekem 100 méter alatt elintézte, mivel totál leszívta saját magát.
Na, lényeg a lényeg!
Szerintem is töltsd fel. :D
634-es hengerfejébe milyen anyagból csináljak rezgéscsillapítót a lamellák furataiba?
Gondolom ezeket a problémákat alapjáraton produkálja a motor. Aksit kéne elsőnek ellenőrizni, és egy új aksi lehet megoldás. Ha jó az aksi akor a töltésben keresd a hibát.
Sziasztok!
Van egy 638-as 350-es jawam, ami a következő hibát produkálja:
Járó motornál, ha rákapcsolom a világítást, néha ledadog a motor, és ha indexelni szeretnék, minden egyes villanásnál elveszi a motortól a gyújtást, és elkezd fulladni...
Találkoztatok már hasonlóval, esetleg valami tipp, hogy hol keressem a hibát?!
Van egy préselt azbesztgyürü,de mivel ma már rákkeltönek itélték meg, igy ma már csak ún. pótlást kapsz. Megoldhatod höálló silikonnal - bekened a dob belsö peremét és kb. 1/2 óra száradás után beledugod a könyököt.
Persze, mikor pénzt lehet szimatolni, egyből sok a jelentkező.:DDDD
Ha egyvonalban futnak, akkor az úgy jó.:-)
Érdemes 2-3 darabot egy füst alatt megcsinálni, lesz tartalék kapásból.
A blokkon kívűl, probáltam ráhuzni a tengelyre a kosarat. Úgy vannak egy síkban a dolgok.
A biztosítólemezes tippet köszi, meg fogom csinálni.
Ja, ácsi, a borda egy síkban van? A kosár mögött, a csapágy előtt bent van a távtartó alátét, amivel a lánc egyenesfutása biztosítható? Nálam a borda jó 3mm-rel beljebb van emiatt.
A borda nem és nem is lóghat ki, mert különben nem lehet az anyát meghúzni. Egy tapasztalt fórumostól kaptam az ötletet, ami a következő. Egy lemezcsík az egész, aminek két lyuka van, egyik meg a váltótengelyre, másikat az alu alaptest 5 csapja közül az egyikre megy rá. 1mm-es lemez bőven elég. A lemez így nem tud elfordulni, az anyánál meg fel kell hajtani a sarkait, és kész is a biztosítás.
Köszönöm a választ, én is erre gondoltam, de az enyémen a bordák vége és a kosár síkja egy síkban van, és nem ülne bele a biztosítólemez a bordástengely bordáiba.
Emlékeim szerint egy egyszerű vékony acél lemez, ha jól emlékszem a bordás tengely hornyaiba kapaszkodik, és ezt hajtod fel az anyára meghúzás után...
(ezt nem csinálta meg a motorom előző tulaja, ezért harapott a kuplungom hosszú ideig, míg egy alkalommal le nem esett menet közben...)
Sziasztok
A kipufogónál a dob és a könyök között van tömítés, és ha van milyen?
Egy-két hónapja téma volt itt a fórumon a kuplung rögzítésről. Hogy is néz ki egész pontosan a biztosítólemez ami megakadájozza hogy leesen a kuplungrögzítő anya?
Mi köze a hengerfejtömítésnek az előgyújtás mértékéhez? Amit a tömítés változtat a kompresszión, azt a kétüteműek simán ki kell, hogy bírják kopogás nélkül.
Belefér a tűréshatárukba, az tuti.
Előgyújtást állítsatok utána, ha eddig nem volt benne tömítés.
Ezt az összes Jawánál használhatod,mivel a szoci gondolkodás igy kivánta akkor! Minden tipus egyforma alkatrészekkel működik a belsejében.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|