:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
szevasz peti82,
ramegy a kuplung siman, nem kell roviditeni a lancot. én is ezt tettem fel az enyémre.
üdv, zoli
Helló! Egy ideje bajlódom a 638-asom kupplungjával. Vagy csúszik vagy nem választ. Tegnap hozzájutottam egy 634-es kupplunghoz. Megköszönném ha tudna valaki segíteni abban, hogy a 634-es kupplungkosár feltételkor a primer láncot kell e rövidíteni vagy stimmel egy az egyben. Esetleg régebbi típusú CZ 350-estől paszol e a kupplungkosár? Üdv.
Nincs valakinek békafejes Jawa-hoz kormányburkolata ? Csak a felső része kellene (a kilométerórás), és lehet hibás is.
Vaterán néha szokott lenni primer (bár kompletten még nem láttam), és veteránbőrzéken lehet találni. Néhány hete voltam Pesten egy bőrzén, és ott pont egy komplett primert (vadi új) ajánlottak. Még egy tipp: ajánlott 634-es kuplungot föltenni, állítólag az jobb (én itt a fórumon hallottam).
Akkor gratula, széles utat, gumifákat a sok-sok km-hez vele.
Összeraktam a gépet délután. Szereztem egyforma csapszeget meg minden. Igen jó lett szerintem. Most jöhet a bejáratás.
Üdv!
Nekem ilyenem van, de őszintén bevallom a vezetési élményéért nem vagyok úgy oda mintha szóló lenne. Üres oldalassal elég bizonytalan, pattog, "munkás" vele menni. Van is benne pótsúly, de utassal az igazi csak.
Amúgy komolyan gondolkodok a duón, de félek nem találok jó állapotút az én motorom színében... Amúgy jön valaki holnap a veteránbörzére, vagy kirakodóvásárra vagy mi? Szigetszm-ra?
Szerzel még egy oldalast és akár tartalék blokkot is vihetsz magaddal.:-))))
eccer majd felvehetnél msn-re, lennének kérdéseim :)
creationmz@hotmail.com
És ha már arra jársz ilyenkor érdemes bevsárolni abból a gumi O gyűrűből is, meg ha úgy van helyzet akkor 2 db ETZ féklámpa kapcsolót, és 6m 2 eres kábelt, nameg nehány sarut :)
A következő problémád ugyanis a féklámpa kapcsoló meghibásodása, vagy az azt vezérlő bowden szakadása lesz :)
Nekem is pont ebben a sorrendben jöttek a jaffa betegségei :)
Mindig produkál valami újat.. De eze' szeressük nehem? :D:D:D
a pótmotor köszöni, otthon van :)
és a pót motort? azt hova teszed? :D
Az én készletem:
- állítható villáskulcs 2db
- nagy lapos csavarhúzó 2db
- szigszalag
- pót gyertya 2db
- gyertyakábel 30cm
- kombinált fogó 1db
- izzószett
- elsősegély készlet
- 30cm vezeték (csak úgy)
- gyertyakulcs
A többi nem akart velem jönni... Folyamatosan imádkozok, ha lerobbanok faluban történjen :)
Felhívtam a boltot, és megkérdeztem;
a primer lánc 1500 Ft, a kuplung lánckerék pedig 15000Ft...
:(((((((((((((((((((((((((((((
Köszöntem a segítséget!
most soroljam, miért nem fér be a szervizcucc a dekli alá?
- gyertyakulcs
- drótkefe
- gumiszerelő vasak
- gumijavító szett
- izzószett
- elsősegély készlet
- multiméter
- csavarok több méretben
- csavarhúzó, kombináltfogó, egyéb csavarkulcsok
- biztosíték
- szigszalag
- lánc patentszem
- hézagmérő
- pótgyertya 2db
- pótpipa 1 db
- pót gyertyakábel 1 db
- pót elektronikus kábel
- pót saruk
- pót fesszab
- pót egyenirányító
- pót gyújtáselektronika (trabi feketedoboz)
hirtelen ennyi. De tuti nem soroltam fel mindent.
És lehet nem vagyok felkészülve mindenre. Kicsit hiányolom még a 12V-os forrasztópákát, a mikrosütőt és a hathangszórós hifit a hűtő fölé ;).
Ez nem egész 1,5% eltérés, úgy gondolom ez még belefér, nem kell hozzányúlni.
FUTÁR MOTOROS BOLT
Motorkerékpár alkatrészek és kiegészítők kereskedése
1066 Budapest Zichy Jenő utca 34.
Nyitvatartás : hétfőtől - péntekig 9:00 - 17:00
szombaton 10:00 - 12:00
Telefon : 312-1526
Pfff jaffát tolni :D egyszer csináltam, aztány akkor is gyorsan kértem egy autóskollegától egy gyertyakulcsot :D Apropó, amit mindig tarts magadnál minimál csomagban az a gyertyakulcs legyen :) Jól jön ha mégis túlszivatod :D
Szervíz csomag a motor váltó felöli oldalán levő oldalfedlapban elfér :) Ülés kinyit, oldallap felfelé leszed :)
Örülök hogy sikerrel zárult :)
Üdv,
Kuplungkosarat lehet venni nagyjából 4-5ezer forintért. A primer láncot nem tudom, de modták már itt többen is h a lada vezérműláncának ugyanaz a mérete, csak meg kell rövidíteni. Az kb. 3-4ezer.
Lenne egy kérdésem: a főtengelyt és a kuplung fogaskereket össze kötő lánc meg van nyúlva, és ahogy nézem, a kuplung fogaskerekemen is meg vannak görbülve a fogak. Szóval a kérdés, tudok venni valahol ilyen kuplung fogaskereket (638-as-hoz), és milyen költsége van egy ilyen láncnak nagyjából, egyáltalán lehet e kapni?!
Szia!
Köszi a tippet az indítással kapcsolaban, tényleg úgy történik minden, ahogy mondtad, eddig inkább tologattam, de a te módszeredet követve, tényleg szépen indul rúgásra... :)))
Köszöntem!
Megmértem a dugókat felgyűrűzve hogy mennyi a súlyuk: az egyik ha jól emlékszem akkor 214 a másik 217 gramm volt. Tehát van köztük 3 gramm különbség. Foglalkozzak ezzel vagy rakjam össze aztán kész. Vagy vhogy könnyítsek a nehezebb dugón? pl mondjuk a belsejéből csiszolni kicsit ki vagy vmi hasonló? Ja amúgy digit konyhai mérlegen mértem a súlyukat. :-)
Üdv!
Okés. nemsokára indulok aztán kiderül melyik verzió lesz benne.
Twiszteletem!
Új Jawas vagyok:-)
Érdeklődnék, hogy 638-hoz kormánycsapágy hol kapható.
Köszönöm
Hogy más mociba is pont ilyen méretű van-e azt nem tudom, de lényegében a külső átmérő, a hossz, meg a súly kell hogy passzoljon. De a külső átmérőnek pontos tűrése van, nagyon fontos hogy az jó legyen.
Értem. Akkor kicseréltetem ezt is lyukasra. Mivel a másik már benne van ezt meg mikor akartam összerakni akkor vettem észre. Még egy dolog: Holnap mikor megyek a szakik felé akik csinálták a fúrást útba esik 2 motorosbolt is azokba bemegyek, hátha van nekik ilyen méretű csapszeg. vagy ez csak jawa-ba való? Vagy ha kapok méretre ugyanilyet az jó bele persze nem?
Legyen mindkét csapszeg egyforma, eredetileg is az egyik végén zártak, a lyukak meg a blokk külső felé kell hogy nézzenek.
Hi!
Érdekes dolog történt ma: meglett a fúrása a gépnek, csak van egy bökkenő :-). Az egyik csapszeg amit adtak hozzá az egyik oldalán zárt, szóval csak egyik oldalán van lyuk. :-) Van ennek jelentősége szerintetek összerakjam vele vagy cseréltessem ki teljesen lyukasra? Ha ezzel összerakom akkor az okozhat bármiféle gondot? (mondjuk egy eszembe jutott most: nem lesznek egyenlőek a mozgó tömegek mert ennek a csapszegnek kicsit nagyob súlya).
Üdv!
Nekem nem volt vele gondom, gyújtás jó?
Télen -5°C környékén nekem 2 rúgás szivató gyújtás nélkül, és 2 rúgás gyújtással, és indul, majd stabilan jár. Hidegben soha nem csináltam vele azonnali rajtot... Azt egy motor és autó sem szereti... Mindíg kivártam míg szivató nélkül is reagált a gázhúzásra.
Melegben első indításkor egy rúgás szivatóval gyújtás nélkül, majd szivató visszanyom, és másodikra elindult. Amennyiben aznap már volt beindítva, még ha állt is hosszabb ideig, soha nem használtam szivatót, mert 2 szer bebuktam így, és lehetett hengert üríteni (gyertya le). Mondjuk az is igaz hogy én mindig gázzal állítom le a motort.
Üdv.: CRE
Sziasztok!
Vásároltam brisk n15yc gyertyát, és mikor kicseréltem a következőt tapasztaltam: hidegen nagyon nehezen indul, alig bírja felkapni a fordulatot, és nagyon erőtlen. Ez olyan 5 perc alatt elmúlik, de addig elég idegesítő, amit művel?! Találkoztatok már ilyesmivel? Talán össze kellene ütnöm a gyertya hézagot? Melegen hibátlanul működik, nem értem... :(
Szia!
Légyszi vegyük fel a kapcsolatot. Érdekelnek a dobozok.
A telefonszámom: 06709459869
E-mail címem: teschnergergely@gmail.com
Üdv Mindenkinek!
Hy!Nekem van két oldaldobozom,de nem használom,mert kényelmetlen,meg sok szelet fog üdv:Fecó
szivaros44: két dolog van: az egyik h az általam felkeresett "szaküzletek" 99,9%-ában még hallomásból sem ismerik a jawa-s tárcsafék rendszert, nemhogy beszereznék (a maradék mérési hiba :Dd:D). A másik, hogy ahol találtam, ott kb. 12k maga a tárcsa, a főfékhenger kompletten majdnem 20k, és akkor még agy+küllők+villaszár, így van kb. 40-ben. Ja és még ilyenkor nincsen kormányrudad meg stb. Persze ezek új cuccok.
Sziasztok!
http://szocimotoros.hu/galerypopup.php?kepid=4259
Tudja valaki, hogy a fenti képen látható plexi honnan van?
Illetve van valakinek eladó műanyag oldalkoffere, amit egy jawa 350/638-ra fel tudnék rakni?
Mindenkinek balesetmentes motorozást kívánok!
Miklós bácsi a szlovákoktól inkább ne akarj ilyet venni,mert kb. a duplájában lessz! Már csak tudom,mert Rév-Komáromi vagyok. Ráadásul az első szaküzlet Nyitrán van,ami tőlem is 75 km.
Miklós bácsi a szlovákoktól inkább ne akarj ilyet venni,mert kb. a duplájában lessz! Már csak tudom,mert Rév-Komáromi vagyok. Ráadásul az első szaküzlet Nyitrán van,ami tőlem is 75 km.
Ja és majd elfelejtettem, a mai kurz a határon 8.90 huf - 1 skk, gondolod,hogy megéri a kb.3500,- skk kidobni? Nagyjából ennyi lenne a tárcsa + villa - igaz,hogy zsir új.
Ja és majd elfelejtettem, a mai kurz a határon 8.90 huf - 1 skk, gondolod,hogy megéri a kb.3500,- skk kidobni? Nagyjából ennyi lenne a tárcsa + villa - igaz,hogy zsir új.
Ja és majd elfelejtettem, a mai kurz a határon 8.90 huf - 1 skk, gondolod,hogy megéri a kb.3500,- skk kidobni? Nagyjából ennyi lenne a tárcsa + villa - igaz,hogy zsir új.
Ja és majd elfelejtettem, a mai kurz a határon 8.90 huf - 1 skk, gondolod,hogy megéri a kb.3500,- skk kidobni? Nagyjából ennyi lenne a tárcsa + villa - igaz,hogy zsir új.
Ja és majd elfelejtettem, a mai kurz a határon 8.90 huf - 1 skk, gondolod,hogy megéri a kb.3500,- skk kidobni? Nagyjából ennyi lenne a tárcsa + villa - igaz,hogy zsir új.
Miklós bácsi a szlovákoktól inkább ne akarj ilyet venni,mert kb. a duplájában lessz! Már csak tudom,mert Rév-Komáromi vagyok. Ráadásul az első szaküzlet Nyitrán van,ami tőlem is 75 km.
Miklósbácsi:
a dobfék könnyen lecserélhető a tárcsafékre, a teleszkópszár-átmérő azonos.
cserélendőek a következő alkatrészek:
- jobb alsó teleszkóp (fékmunkahenger felfogatása miatt)
- kerékagy
- küllők
- kormányról le kell flexelni a jobboldali fület, hogy elférjen a főfékhenger
Szükséges alkatrészek:
- kerékagy, féktárcsa, fékmunkahenger, fékcső, főfékhenger
Ha minden alkatrész megvan, akkor 1-2 napos legózással összerakható.
Kétféle Jawa tárcsafék van:
- 639-es (fix felfogatású tárcsa)
- 640-es (úszó felfogatású tárcsa, bordázott)
ahogy elnéztem, minimális a különbség a kettő között, nekem a régebbi fix típus van.
A használt ára változó, én egy ramaty komplett első villát vettem 8ezerért, amihez még kellett vennem elég sok dolgot, így összesen kb 30ezer Ft-ba volt a mutatvány. Az élmény viszont megfizethetetlen, egyszerűen leszúr, meglep, hogy meg tudok állni :)
magush: Írnál erről a tárcsafékről néhány szót, ha megkérlek? Ez a 640-es fékje? Hogy sikerült rátenned? Ár/érték? A napokban komolyan elgondolkodtam, hogy kéne egyet szerezni, de inkább használtat és azt is a szlovákoktól. Csak kérdés, hogy hogyan megy rá a 638-asra.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! :D
Üdv,
Hogy én is közbekarattyoljak: nekem is volt NGK B6HS, kb. 1 hétig, azután belül kezdett el szikrázni, már ha volt egyáltalán szikra. Szóval ment a szemetesbe. Most Brisk N15C-m van, gond egy szál se.
A fordulatszámosdihoz csak annyit, hogy előzésnél (óra szerint) simán kitolom 5 ezerig, de nyélen még soha nem mentem, hogy mennyit bírna. A gépkönyv 5500 körüli fordulatot ír a max. teljesítményre, gondolom akkor annyit bírnia kellett újkorában (vagy nem:)
Joe84: a magasabb fordulaton való prüszkölés betudható a gyújtásbeállításnak is. Elvileg magasabb fordulaton lentebb kell venni az előgyújtást, hogy legyen idő az égésre. Nekem hasonló problémám volt a trabi gyújtással, csak pont fordítva: magas fordulaton kezdte rúgni magát a motor, ezért negyedik fokozatban nehezen lehetett feltornázni. Szóval pont h kisebbre kellett állítani az előgyújtást, hogy jobban tolja magát alulról. Amúgy sem hálálta volna meg, ha szétpörgetem. Azt viszont neked se fogja, ha frissen újított blokkal száguldozol. Szokták mondani, gondolom nem viccből, hogy 4ezres fordulat alatt kell váltakozóan járatni és akkor fog szépen összeállni a rendszer.
Sziasztok!
http://e-motorparts.addel.hu/
erről a cégről van valami info? mert kéne egy-két alkatrészt beszereznem, csak nem tudom, honnan érdemes. nézegettem a gyári oldalt is, nagyjából hasonló árak vannak.
igazából amin nagyon gondolkodom, az a kipufogó dob. ha esetleg lenne valakinek 559eshez, lehet meg tudunk egyezni:)
az enyémnek jelen pillanatban két baja van, de az egyik következik a másikból. mivel nem épp rá való(1. probléma) ezért az utas lábtartójánál elég szépen behorpadt(2. probléma) nem tudom, hogy érdemes-e tovább vesződni vele, ugyanis épp felújítás alatt állunk és nem tudom, hogy mutatna a csillivilli motoron a horpadt kipu:) egyébként nem lyukas meg semmi, ki kéne égetni, szerintem össze is barátkoznánk utána, de még akkor is zavaró marad, hogy nem fér be rendesen.
illetve: szerszámkészlete nincs valakinek raktáron? azt is hol érdemes megnéznem? börzékre sajnos nem nagyon tudok eljutni idő szűkében.
Joe84!
marha gyorsan felejtsd el a megszakítós gyújtást. Tegyél rá trabantot, találsz leírást neten, de többen csinálnak a fórumon is, párezerből kijön, és ég és föld. Csak ne felejtsd el pontosan, és századra beállítani a két hengert azonos előgyújtásra. Mert különben kurvára csapszeges lesz, majd főtengelyes, majd kuka. Ha érted mire gondolok.
Háj.
Jelentés:
- gyertya: nekem a Powerarcnak be nem jött Brisk 15yC van, ezt szereti. háromszáz forint, bajom vele még sose volt. Az ezer forintos NGK B8HS (a nyolcas való villanygyújtáshoz, a 6-os megszakítóshoz), meg 10 km alatt félrehúzott, egyhengereztem miatta.
Csere kb 5-6ezer km-enként muszáj. Vape az tréfás, mert duplán gyújt, feleannyit bír a gyertya, én megszívtam emiatt, felugrott a fogyasztásom 8literre.
- pörgetés: egyszer megtörtént m7-esen lejtőn, hátszéllel, 5000-nél üveghangon óra szerint 131 km/h (valszeg lefelé csal az órám, mert 18-as szekunder fogaskerekem van), de nem szereti. vagy 90 körül (3500RPM), 108 (4200RPM) használom, mert e két sebesség között rezonál.
- amúgy most voltam műszakin csütörtökön, és kormánymagasítással, jawa tárcsafékkel, zeneszóval átment, minden gond nélkül. Csak a fékpadon a csávó majd' leesett róla amikor tesztelte az első féket :P.
Erő! Benzintavak! Gumifák!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|