:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
nem oldalra üt, csak üt. :P
csak én haluzok be érdekes dolgokat.
szóval hullámzó fékhatás, mint állat. Jól gondolom, hogy ez csak dobcsere vagy felesztergálás oldja meg?
Nincs semmilyen HTML kód a rajz (tudomásom szerint) csak az én gépemen létezik, ideje volna az oldal szolgáltatásait bővíteni, ne keljen mindenféle kerülő úttal szenvednie annak aki, itt, információt (képet, rajzot, stb...) közölni szeretne. Tudomásom szerint még olyan minimális szolgáltatást sem nyúlt a fórum, hogy utólagosan javítani lehessen (az észrevett hibát) vagy kiemelni a fontosnak tartott rész/eket. Tudom, hogy nem te üzemelteted az oldalt(?) de nincs más akinek elmondjam, szívesen megosztok bárkivel bármilyen infót de azt ne várjátok el, hogy fölösleges kerülő utakat, akadályokat, vegyek igénybe. A kapcsolást felteszem (oda lehet minden gond nélkül) az INDEX/JAWA350 fórumra.
Rakjad be a kép linkjét, majd átírom.
HTML kóddal kell beírni.
Aha, szóval csak simán nem bíztak a diódáikban. :)
Kicsit utána néztem, hogy mi lehet a kapcsoló relé szerepe, ezt találtam: (FIAT) ...
SOS. nem tudok képet beilleszteni!
Ha rajtam múlna akkor sehova,tejesen igazad van, el van bonyolítva ( http://www.szocimotoros.hu/download/jawa638.gif ), hogy miért arról fogalmam sincs. Talán az volt a szándék,hogy megvédjék a rendszert a gen. dióda/ák elhalálozása esetén vagy csak kicsit megártott a mérnök elvtársnak a jó cseh sör. :D)
Ahh... Ebben van egy fluxuskondenzátor :D
Imádom a Jawat, mindig el tudja bonyolítani az egyszerű dolgokat :D
Így néz ki egy normális/megszokott generátoros töltésrendszer:
Ebbe hol helyeznéd el a töltőrelét, és a 86-os vezetéket?
Igen, ezek a mért méretek. Nekem is furcsa volt. A szimering.hu-n találtam 5,5x11x4 méretűt, ezt rakom be.
Felhívom a figyelmedet a töltés kapcsoló relére, az is lehet hibás.
Nagyon köszönöm, ennek alapján kötöttem be előzőleg. Igazából minden jól működik... kivétel a töltés :) hétvégén kiderül!
"... mi lehet a hiba a bekötésnél." - Segítségül itt: http://www.szocimotoros.hu/download/jawa638.gif a kapcs. rajz.
"... 634-7 motoromban kikopott az oldaldekniben lévő fordulatszámmérő kihajtás szimeringje. ..." - gaz, hogy az enyém 634-5 de abban, emlékeim szerint, nincs simering. "d5,5xD11,8x7 mm"- biztos, hogy jól mértél? Ilyen méretű simering nincs a világon.
Levettem a DF vezetéket a lámpa továbbra is világít. A hétvégén átnézem újból mi lehet a hiba a bekötésnél.
Köszi a segítséget, jelzem majd, hogy mi változott!
Sziasztok! A Jawa 350 634-7 motoromban kikopott az oldaldekniben lévő fordulatszámmérő kihajtás szimeringje. A tengely ill a fészek mért méretei: d5,5xD11,8x7 mm. Sehol sem találok még közeli méretűt sem. Hol keressek ilyen szimeringet? A választ előre is köszi.
"... Vagy pont ez miatt világít, mert túl tölt...mint az autóknál is szokott működni ez a jelző folyamat??" - Pontosan.
ha 16V lejön a generátorról, akkor 1000% hogy a feszültség szabályzó, vagy bekötésének hibája. Semmi más nem lehet. Se állórész, se forgórész.
Próba képpen húzd le a Df vezetéket a fesszabról, ha elalszik akkor a fesszab a hibás, ha nem alszik el, akkor rosszul kötötted be....már ha nem hagytam ki valamit a számításból, mert Jawa fesszabot rég szereltem.
Rosszul nem lehet bekötni? MZ TS-en elég gyakori, hogy amikor lecserélik a mechanikust elektronikusra, rosszul kötik be amitől azonnal elfüstöl.
Igen, okos gondolat!!
Ki fogom próbálni, de ez egyben okozhatja a visszajelző izzó folyamatos világítását?
Vagy pont ez miatt világít, mert túl tölt...mint az autóknál is szokott működni ez a jelző folyamat??
"... A fesszab. már a második mert kicseréltettem a boltban, mert az előző ugyan ezt csinálta 16,5V-ig engedte felszaladni a töltést de hiába a csere ua. mutatvány. ..." - Nem lehetetlen, hogy egy hibás fesz. szab. szériából vásároltál, mint ahogy az sem, hogy a "csere" után ugyanazt a darabot vitted haza. Én a helyedben kipróbálnék egy kölcsön szabályozót, amiről tudom, hogy jó.
Üdv, mindenkinek!
Szeretnék hozzáértő kollégáktól segítsséget kérni.
Elakadtam a Twinsport töltésével és már nincs új tippem. Gyakorlatilag a forgórészen kívül mindent kicseréltem aminek köze lehet a töltéshez. Jelenleg azt csinálja, hogy túltölt, nagyjából 16,5V-ig szalad fel a töltés fordulatnál. A töltés visszajelző egy pillanatra sem alszik ki, sőt egyre erősödik a fénye. Legutóljára kapott egy vadonat új gen. állórészt illetve egy ER-01-14V fesz.szabályozót. A fesszab. már a második mert kicseréltettem a boltban, mert az előző ugyan ezt csinálta 16,5V-ig engedte felszaladni a töltést de hiába a csere ua. mutatvány. Rajz szerint van bekötve minden ezért nem értem, hogy mi lehet még a gond.
Abba már bele sem merek gondolni, hogy a forgórészt is cserélni kell. :(
Ha esetleg valakinek ötlete van, vagy esetleg járt már így szívesen venném a segítségét.
Várok minden okos gondolatot, üdv Feri
A 472-es típusból is van vagy 5-6 fajta.A lényeg, hogy a korábbi évjáratoknál az első teleszkóp csizmája (alsó, vastagabb része) acélcsőből volt, krómozva, míg a későbbieken egy vastagabb belsőcsöves (36 mm) villa került beépítésre, amelynek alucsizmája volt.Ilyen pl. az én gépem is, CZ 485/250 1983-as.A két esetben különbözik a szimering, de talán a feltöltési mennyiségek is.A régebbi villához csak gyári szimeringet lehet kapni, mert egybeépített a menetes zárógyűrűvel, a későbbin egy cserélhető szimering van.
Gyula-bá jól beszél, ott a váznyaktáblán a pontos típus.Egyébként neten is könnyen találsz alkatrészt, ha ismered a típust.
üdv.: R
A vázon lévő adattáblán rajta van az eredeti típus megjelölése.
Amikor hozzám került már eléggé át volt alakítva, de szerintem Cz 350/472.
Segítene bizonyára valaki, ha tudná, milyen motorról van szó.A 350 csak hengerűrtartalmat jelez, nem típust, a CZ/Jawa pedig teljesen zavaros, nincs ilyen.Vagy egyik, vagy a másik.Csak a régi 250-esekben voltak közös típusok.
Mondjuk, ha Jawa, akkor azt kérdezném, melyik típus: 360, 362, 632, 634, 638, 640?
A sok típuson sokféle teleszkóp van, más méretekkel más adatokkal.
Szóval, milyen motorod van?
üdv.: R
A cím nem nyilvános de ezen: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa (Üzenetküldés) keresztül megtalálsz.
Köszönöm a választ. Ha nem jön össze a közelbe semmi akkor leviszem a gépet. Egy helységnevet kérdezhetek?
Hello!
Segítségeteket szeretném kérni!
Van egy Cz/Jawa 350-em, és eléggé kivan az első teleszkópja,sajnos a motor most vidéken van én pedig pesten vagyok, ha valaki megtudná mondani hogy milyen olaj és milyen méretű szimering kell bele nagyon örülnék neki.
Előre is köszönöm!!
Szívesen segítenék de túl messze vagy, kb. 260 oda-vissza, hab a tortán, hogy a 4-es út nem egy álom motorozásra való.
Igen jól érted. Esztergálni a teleszkóp szár felső felén kellett ugyan úgy mint ahogy a 638-asé van gyárilag. Annyi plusz volt nálam, hogy a teleszkópszár felső menetes feléből kb 3cm le lett vágva, mivel én a Jawa rugókat tettem a tz helyett mert az erősebbnek tűnt viszont a jawa rugó 3cm-rel rövidebb. De ugye ezzel eltűnt a menetes rész ezért az esztergályos vágott bele újat.
És kell két alátét a záró csavarok alá mert a jawanak nagyobb a csavar fejének az átmérője.
Nekem is egy hobbi esztergályos csinálta talán háromezer forintért.
Sziasztok!
CZ 350-esem töltésgondokkal küszködik. Rengeteget kínlódtam már vele de még mindig nem az igazi. Egy olyan emberre lenne szükségem (vagy legalábbis a telefonszámára) aki képes valami működőt kihozni a rendszerből. Ha valaki hajlandó lenne elvállalni vagy ismer egy jó szakit kérem dobjon egy választ. Székesfehérvár környékén lakom de hajlandó vagyok az ország távolabbi szegletébe is levinni a gépet csak legyen végre jó. Választ előre is köszönöm.
Üdv.: Norbi
egész biztos. Talán a teleszkópok lötyögnek... és azt tán nem érzem meg...?
Érdekes.
Valami pedig csak lóg a tengely és a kerékcsapágy környékén.
ha meg marad a dobfék... Észrevettem, hogy ha fékezek, akkor ritmikusan üt a kerék oldalirányba, sőt, ha meghúzom a féket erősen, akkor mintha el akarna fordulni. (mármint áll a motor sztenderen, meghúzom a féket, és mintha a gumi elmozdulna a sárhányóhoz képest. Nem nagy, meg stabilnak tűnik, mikor nem fékezek. A csapágyakat is átnéztem már, a kormáyncsapágy sem lóg, vagy legalábbis nem úgy tűnt. Ötlet?
charlye, akkor jól értem, hogy maradt a 638-as kifli, hozzá lett esztergálva az ETZ250 teleszkópszár és felfűzted a Jawa felnit az ETZ agyára?
Mennyit kellett esztergálni? Bonyolult meló vagy alap minden esztergolyósnak (van a szomszédban egy). És kellett a telőn változtatni valamit? Erősebb rugó, alátét, más olaj, ilyenek...
Szép motor, fogadd elismerésem!
ez már döfi. nem semmi a gép.
Ezen a képen jól látszik:
http://kepfeltoltes.hu/view/130407/P1030543_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nekem a 638-asban etz telószárak vannak. Felül kellett belőlük esztergálni hogy bele csússzanak a kiflibe. Alul hézagolólemez lett betéve korrigálva a kb 1mm telószár átmérő különbséget. A tz tárcsát befűztem a jawa ráfba és kész.
A féknyereggel én is megjártam az mz-sek
által leírt kínlódást. Rendeltem három féle karmantyút. Indiait, Magyart és Törököt. Természetesen a harmadik szettel nem folyatott,de persze időközben elvesztettem a fonalat hogy melyik gyártmány az. Mindegy legközelebb is három félét rendelek.
A jawa duplex dobot pedig belefűztem a kis ts-em első kerekébe. Ott tökéletes vele a fékhatás.
Ja és a jawat így tárcsafékkel vittem vizsgázni. Rendes volt a vizsgabiztos mert a tárcsa a felszabályozás ellenére ütött (az uton fékezésnél semmit nem lehet belőle érezni) valamennyit, ezért a hátsó fékkel kijátszotta :)
amúgy szinte tutti, hogy a másik dobom az jobb lehetett... sajna az ki lett fűzve...
ez meg kicsit szitál ha ráhúzok.
Lassít, de szitál. Valami nem kóser ebben, az egész elejét meg kellene csinálni rendesen. nem 8-as, nem tojás, de tutti, hogy kehes valahol.
Jó a jawa-ba az ETZ eleje bele lehet rakni, de van értelme?
Addig még az első kerekem fékdobja szét volt kopva soha nem volt rendes fékem. Majd cseréltem dobot ami jó és láss csodát fog a fékem. Nem kellet esztergálni csak a fékpofát kellet kicsit összereszelni.
A reszelést a 91-s simson robogóm gyári fékje után szabadon csináltam, ahol nem a teljes pofa felületére van ragasztva a kopó réteg hanem csak a 60%-ra így a kisebb felületet erősebben lehet hozzányomni a dobhoz /gondolom én,a tárcsa is így működik/.
Ez igy van, a cél az volt, hogy egy túlméretezett fékem legyen, amit nem lehet túlforrósitani, viszont működéséből kifolyólag igény szerint testreszabható (úgy állitom be, ahogy tetszik, ezt nem tudja a tárcsafék). Erre a kis tömegre nem szabad jól beállitani, kicsit félre kell hangolni az egyik kulcsot, hogy jó legyen.
638-asom van. :P :P de akad 634-es kiflim is, ha kell. :D
"Nekem a Simsonban 638-as duplex féke van ... nem bántam meg, hogy beletettem."- hogy nem bántad meg az természetes mert egy sokkal nagyobb tömegű géphez tervezett féket (még ha nem is csúcs minőség)raktál fel.
Ez majdnem pontosan igy van. Még hozzátenném, hogy a marketingesek is a tárcsa irányába terelik a klienseket, az újabb generációk tagjai automatikusan hánynak a dobfék látványától. Nekem a Simsonban 638-as duplex féke van az első kerékben, sokan fröcsögtek, hogy rúgózatlan tömeg, bla-bla, de egyáltalán nem bántam meg, hogy beletettem :D
A 634 esetében az Mz telók mem, vagy csak nagyon nehezen szerethetők be mert a Jawa kormány kiflik teló távolsága kb. 15 mm-rel kisebb mint az Mz esetében. Ennek az a következménye, hogy az Mz első agy nem fér a helyére. Az enyémen is Mz telok vannak de eredeti Mz kiflikkel.
Aha, kérdezz meg pár MZ-st mit szenvednek a tárcsa cserével :D
Rég volt, de valahogy nem ilyen egyszerűre emlékszem.
Nekem nem sikerült beletenni a kormánykiflibe és ne a hézagolón múlt.
Másik hogy az MZ teló sem olyan hűdejó. Azok is mind szét vannak kopva már és kisebb súlyra van méretezve.
Nekem a 638-as telója jobb választásnak tűnne Jawahoz, mert a 634-essel csak a rossz szerelhetőség volt a bajom.
nnamost, tegyük fel, hogy szerzek egy ETZ 250 komplett orr részt.
A teleszkóp szár ott 35mm, a Jawaé 36. 0.5-ös acéllemezből készített betéttel perfektül össze lehetne rakni, nemde? Vagy valamit nem tudok? :D :D
ja, vissza a fék témára.
Szóval ha jól értem, akkor lehet nagyon baba dobfékem, csak ehhez az kell, hogy legyen egy esztergályos egy akkora esztergával, amibe be tudja fogni a teljes kereket, felszabályozni a dobot, aztán ragasztani megfelelő minőségű vastag betétet a pofákra és méretre esztergályozni őket is...
Nem csodálom, hogy a dobfék kikopott... Az átlag szerelőnek, Barkács bélának sokkal egyszerűbb kicserélni egy tárcsát, betétet, esetleg légteleníteni... :(
csak kéne nekem egy villa, ami belemegy abba a kiflibe...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|