:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Most jut eszembe, hidegen hogyan idnul a motor? Kell neki ilyenkor szivató vagy sem?
A gyertya általában Brisk, de a hőértékét nem tudom
Ha nemcsak 1-2km-t mész vele, városban sem lehetne kormos ilyen időben ami most van. Milyen gyertya van benne?
Általában barna, ha jól beállítom a gyújtást, de szokott lenni kormos is
Milyen a színképe a gyertyának egy ilyen füstölős menet után? Kormos? Barna?
mert mindegy szegénykének, hideg vagy forró a motor és a kipufogó, ugyanúgy kezd füstölni egy bizonyos sebességnél
Az is lehetséges, de szerintem néhány méter után, hideg motorral nem kellene még égnie az olajnak a kipufogóban :(
A füstölést okozhatja a városi tötymörgés miatt a kipufogóban lerakódott olaj is. Autópályán nagy gázzal hamar kiég, de addig cefetül füstöl. Én először ezzel próbálkoznék.
Értem. Megpróbálom kipucolni, de ha nem segít, akkor muszáj lesz egy új karburátort kerítenem hozzá letesztelni, hogy változik-e valami tőle.
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat.
Lehetséges, de előtte azért még megtenném, hogy totál kipucolnám a teljes kipufogó rendszert az olajtól, utána nézném meg, hogyan füstöl.
Az az igazság, hogy már a karbit is jónéhányszor kipróbáltam, különböző beállításokkal, de nem határozott a füstön, csak a motor teljesítményén.
Lehetséges, hogy az elkopott karburátorom okozná mind a két hibát ?
Tűszelep rendesen zár? A súbertűt állítsd egy rovátkával arrébb, azzal szegényítsd a keveréket, nézd meg akkor hogyan füstöl.
A váltóból érdekes módon nem fogy az olaj, es egészen 50-ig normálisan füstölög, szinte alig, de utána nagyon.
sorszám: 14658 (93842)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-04-26 08:06:34)
Nem, nem szüník meg, viszont érdekes, hogy minél gyorsabban megyek, annál jobban füstöl, tehát nem állandóan ugyanolyan mennyiségben dől a füst belőle, hanem 50-55-től folyamatosan egyre jobban a sebesség növekedésével.
Amúgy tömítésként mindenhol hőálló szilikon tömítő-ragasztó anyagot használok.
A 2.-es pontra reagálva, fontos lenne tudni, hogy amikor nagy lesz alapjárat, üvölt a motor, akkor az mi miatt van. Vagy a tolattyú megszorul és nem zár vissza rendesen, vagy pedig fals levegőt szív valahol. Lehet a kopott tolattyú okozza az egészet, akkor másikat kellene szerezni, vagy jobb lenne egy másik karburátor, legalább egy próba erejéig, hogy viselkedne azzal.
Olaj annyi legyen a benzinben ami kell, ne szegényítsd. A füstölés folyamatos, nem szűnik meg pár km után sem?
Hali. Ha fogy a váltóbol az olaj akkor onnan fogyasztja. Lehet a szimering nem a legjobb amit beleraktál. A középső csapágy házánál vannak labirint tömítések ezeket is szokták cserélni vagy javítani, mert ha rosszul tömít és véletlen még a blokkfelek sem állnak jól akkor onnan beszívhatja az olajat.
Hali. Az én 250-es Jawamba is 6v11Ah aksi van. És nincs vele gondom. Bár mz dinamó és mz elektronikus fesszab van rajta. De ha a régi fesszab nem jó már akkor bele lehet rakni traktor aksit is az is le fog merülni.
Két kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni, remélem tudtok segíteni megoldást találni...
1. Van egy JAWA 350(360-00)mocim,és úgy füstöl kb. 50-55 km/h-tól, hogy az nem igaz. Pedig már nem egyszer volt átszedve a motorja(minden alkalommal új főtengely szimeringek, csapágyak, gyűrűk és dugattyúk), de minden esetben ugyanaz, füstöl. Már kipróbáltam azt is, hogy sokkal kevesebb olajjal keverjem a benzint, de semmi hatása, legfeljebb nagyobb zaja van a motornak. A gyújtást nem tudom okolni, mert eléggé jól menne ha húznám neki, de amugy próbáltam már azt is különböző beállításokkal, semmi pozitív eredmény... Többféle gyertyát próbálgattam eredménytelenül. Vajon mi lehet a probléma titka, a karburátor ?
2. A motor, ha nincs túlmelegedve, akkor az alapjárat szepen dolgozik. Viszont amikor jó néhány kilóméter után felforrósodik, néha dögledezik, néha viszont ordít a motor, olyan nagy az alapgáz(inkább az utóbbi szokott előfordulni). A karburátorom eléggé elhasznált állapotban van, a henger, ami fel-le húzódik eléggé kotyog a fészkében.
Lehetséges, hogy mindkét kérdésnél a karburátort lehet okolni, vagy esetleg valami másra kellene odafigyelni, amit eddig nem vettem észre ?
Előre is köszönöm szépen a tanácsokat.
M.Géza
Az pont a típushoz való kapacitású és a méretei is a dobozhoz és a leszorító lemezcsíkhoz igazodnak.
Szia Jimmy. a 100-as Skoda lámpái 1:1 azok, mert a Skodát is a csehek gyártjákj meg Jawát is, igy nem kellett külön törniük a fejüket,hogy hogyan oldják meg. A két gyár kb. 45 km-re van egymástól.
A BANNER-nak van 6V 14Ah-as motorhoz való akksija, csak az a kérdés hogy mekkora férőhelyed van, bele tudna-e férni.
Üdv!A6v-os rendszereknél nem ajánlott a kisebb akksi,mert gyengén tölt,így hamar lemerül.Próbálj meg elektronikai boltban rendelni zselés akkut,ezeket riasztókban meg szünetmentes tápopkban használják.Nekem is ilyen dolgozik már évek óta.(mondjuk nekem 12 v-os van.)
Sziasztok! Új jawas vagyok! Most vettem egy 250/559-est. Kellene bele aksi, de csak 11 amperórásat találok mindenhol pedig a kezelési uti 14 Aó-sat ír hozzá? Jelent valami problémát, vagy tud valaki ilyen aksit valahol? Előre is köszi
Köszi szépen! Remélem odatalálok.
Szia!
Utca, házszámot nem tudok, de egyenesen át kell haladni a falun, a vég előtt jobb oldalon van egy családi ház aljában, táblával van hirdetve, könnyű megtalálni.
az előző cimen egy igen szép 638 jawa oldalkocsis található
www.hellingerveteranauto.eoldal.hu
Hello JawaZoli!ha a 638as mérete ugyanaz mint a 634esé akkor nekem lenne 1eladó hátsókerekem.
Sziasztok!
A Jarovice-i bolt címét tudja valaki?
Fontos lenne, mert holnap délután megyek. És megspórolnám a kérdezősködést.
Balesetmentes motorozást!
Sziasztok!
638-ashoz keresnék egy hátsó, használt kereket.
Köszi!
Köszi a tippeket. Egyébként szerintem a készletben vásárolható tömítés egyik fele fényes (pedig én is zsírral átittam), mert nekem is ereszt a váltó felőli deklinél. Az eredeti fekete mennyire jó volt. Persze amíg meg nem sérült szerelésnél:))
Gondolom akkor a dipa, vagyis a műszaki rajzlap tökéletesen megfelel erre a célra, ha lehet még egyáltalán kapni.
Minden gépemen zsírral gondosan átitatott papír volt a hengertalptömítés. Mint a kisangyal.
Olyan papírt használj, ami nem fényezett, lakkozott, tehát képes felvenni a zsírt, de azért elég tömör anyagú és kb. 0,6-0,7mm vastagságú. (pl. bizonys lefűzőmappák anyaga kitűnő, és 20-30Ft egy darab)
Szerintem ezek a manapság kapható papír tömítőszettek úgy sz*ok, ahogy vannak. Nekem pl. a váltó felőli deklinél szó szerint átázott az egész és folyt az olaj mindenütt. Most csak kenceficét tettem alá és hibátlan. A Loctite 510 a leírás szerint a 200fok körüli hőmérsékleteket vígan tolerálja, szerintem azzal próbáld ki.
Szevasztok!
Hengertalptömítésnél csap a papírt teszitek fel, vagy valami folyékony trutyival is bekenitek? Ha igen, mit használtok?
Köszi
Üdv,
Engem éppenséggel érdekelne, de csak pár kép erejéig, ugyanis nekem is ilyen van. Habár az 2 évvel fiatalabb a tiédtől:)
sziasztok,
eladnék egy rendbehozott 1964-es Jawa Ideált. Kérésre kép van.
Érdekel valakit?
Hy!asszem valamelyik skoda lámpája jó hozzá Üdv:fecó
üdvözlet
nincs valakinek véletlenül egy H 4es eladó lámpa üveg és foncsor ha komplett lámpa az sem baj de csak a fonycsor és az üveg kellene.
köszi
Attila
Szeretném megkérdezni hogy hól krómoznak Hajdu-Bihar megyében vagy esetleg vonzás körzetében ha tudtok ilyet irjatok elöre is köszönöm !
Köszönöm, de az drága. Csak méretvételhez kellene.
Van valakinek 634-eshez fordulatszám meghajtó csigakereke? Mind a két felére szükségem lenne.
A vaterán találsz.
sorszám: 14624 (93633)
( elözmény: SimsonosZoli, 2008-04-18 23:48:26)
Szia!
Jawa Babettához mindenféle bontott alkatrészem van eladó.
borsoscsaba@freemail.hu
Kössz Zoli! Üdv.
sorszám: 14622 (93608)
( elözmény: SimsonosZoli, 2008-04-19 14:51:35)
Helló!Valaki megtudná mondani,hogy a 634-esen az index automatán hogy vannak a vezetékek?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|