:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én az MZ 125 TS/1-es mocimba Arol2T és isolator speczial(sötét zöld) gyertyát 260-as hőértékben használtam. A motoron a TS 150/1 karbija volt. Rövid hasznélat és úgy 90e km után letört egy darab a dugóm palástjából, és ezt a lelkem felkalapálta a hengerfejbe. Ekkor vittem furatni ahol kiderült hogy 2. túlméretre kell mert 1X már volt. Ez után a motor 600km-ert ment MINDÍG 2 személlyel. A benzincsapom szűrőházas volt, ide kapott 3 légpuska sörétet (illuzionak). Valamint az első 400-500km-ben ólomadalékot. Minden esetben indításnál bemelegítés kb 3 perc alapjárat + néha gázfröccs, indulásnál elpörgetés 3-4e-ig és elváltás. 500. km után már néha 2-ből 3-ba és 3-ból 4-be elpörgetés 6000-ig. és a 800.km után elpörgetés fokozatok között rövid időkre 7000-ig. 1000. km után olajcsere, ólomadalék elhagyása, korábbi 1:30 helyett tankolás 1:40 és sokkal több huzatás.
Végeredmény: egy jól bekopott, igen jó teljesítményű stabil masina. 1 személy normál testhelyzetben kb 100-110km/h. 2 személy normál testhelyzetben kb 90-100km/h. Egyszer próbáltuk hogy meddig bírja(bírjuk) hegyről lefele 2 személy behasalva 130km/h ekkor volt 7800-8000rpm. tovább nem volt szívünk.
Üdv.: CRE
Megszakítóhézag: 0,4 mm
Előgyújtás: 2,7 - 3,2 mm
Köszönöm, és igazad van, tényleg nem lehet összehaonlítani a két tipust.
Castrol 2T a barátom már régóta. A 125-ös etz szerintem más kategória ilyen téren, szóval te lehet h megtaláltad a helyes gyertyát és hozzá az olajat. Vannak azért különbségek, pl. nem mindegy, hogy városban tötyörögsz alapjáraton, vagy inkább országúton húzatod. És az sem, hogy télen vagy nyáron. Útóbbinál szokás magasabb hőértékűt betenni, de ott meg el kell, hogy érjen egy öntisztulási hőmérsékletet, szóval ez összetett dolog.
Mennyit pörögnek a huszonötös etz-k, ha szabad kérdeznem? A 350-esnek 5ezer fölött már igencsak megjön a hangja. Gondolom üvölt, hogy hagyjam abba:) Szóval csak azért kontráztam rá, mert az előbb szóló kollega is ugyanolyan mocival és Brisk gyertyával járkál, mint én. De, ahogy írta, a fokozott olajzásnak ugyanolyan hatásai vannak, mint nálam. A két gép, tehát tulajdonságaiban egyezik, csak ő így szereti.
A Fimolról meg annyit, hogy nekem még nem volt szükségem bejáratásra, de mintha olvastam volna, hogy eleinte használják és lépcsőzetesen csökkentik az adagot, míg végül az ezredik km környékére már nem tesznek Fimolt bele. De inkább kérdezz meg valaki hozzáértőt, nem akarok hülyeséget mondani. Sok sikert hozzá mellesleg!
Es milyen olajat használsz? Én Sprintet használtam a 125-ös ETZ-be, nem bántotta a gyertyát, tiszta volt a kipufogóm, nem is füstölt pedig 1:33 (lehet csodálkozni az arány nem elírás) keveréket használtam. Még egy kérdés: Bejáratásnál használjak Fimolt? Elvileg jó, surlódáscsökkentő.
Szerintem ez mindenkinek másképp van. Én ezt használom ebben bízok. Vannak rá érveim is, és ismerem az ellenérveket is :)
6000km lett belecsavarba a vasba laza 6 hónap alatt brisk N15YC gyertyával. Minden tökéletes. A kipufogóm nekem is csepeg az olajtól, és egy 3-ból kettőbe rakás sportos vezetés mellett nálam is kék felhővel kísért. De engem nem zavar, és még mondhatni biztonságérzetet is ad. Mert tudom hogy aki mögöttem jön, annak esze ágában sincs már megelőzni :D
This is my choice :)
Inkább 1:40-es, vagy még lazább keveréket csinálok. Egy időszakban (kb. 8-10 tankolás) én is több olajat tettem bele, de iszonyat mód füstölt, csöpögött a kipufogó és a rengeteg korom két gyertyát evett meg ezidő alatt(2x2-t természetesen). But your choice:)
Megszakítóhézag: 0,3mm
Bejáratás: Minden 2T motoromnál 1:30-as keveréket használtam bejáratáshoz. Javallott betartani azt hogy a motort az első 500-700km-ben nem huzatjuk, minnél hamarabb elváltani, és csak időnként főleg a 600. km után rövid kigyorsításokat alkalmazni.
500km után én váltóolajat cseréltem, és a benzint MZ-nél 1:33-1:40 Simsonnál 1:40-1:50-re kevertem.
Most Jawam van csak nem 634 hanem 638. Már rég nem bejáratós, de a mai napig 1:30-al járok. Inkább füstöljön egy kicsit, de be ne álljon.
Halihó
Van néhány kérdésem 634-sel kapcsolatban. Mennyi a gyujtáshézag a kalapácsnál, mennyi az előgyujtás, mivel lehet helyetesíteni a hengerfely lamelláiban a rezgéscsillapítót? Bejáratásra várok mindenféle hasznos tanácsot. Most hirtelen ennyi kérdés merült fel, de szerintem lesz még.
Szintúgy!! beszéltem már az öreggel, nagyon megkedveltem, de szerintem ezzel mindenki így van, aki egyszer beszélt már vele :D
Helló
Ha valaki tud 250es cseptankos jawahoz dugót lehetőleg alapméretest az szoljon a Email: derbi_gpr@freemail.hu vagy streetfighter93@gmail.com
Kérlek látogass el honlapomra!
Szolgáltatás, adok-veszek meg miegymás!
http://www.fejesm.mindenkilapja.hu/
Hali!Debrecenben,Józsán él egy öreg Bácsika,NAGY JÁNOS. Ő amagyar motoros.85éves múlt,de motorozik.Neki rengeteg JAWA alkatrésze van.Fantnsztikus öregúr,erőt,egészséget hosszú motoroséveket kívánok neki!
634-es hengereket keresek, adnék cserébe ETZ alkatrészeket.
Köszönjük :)
Széles utat, gumifákat, olcsó benzint és hátszelet :D
hell megvan a hiba a kábel ami a akumlátor + felérol megy a diodahídhoz lezárlatolt az oxidácio miatt. kapott új kábelvégeket+ zsugorcsoveztem az egész kábelt a szigetelés végett most ujra duruzsol már csak az akut toltom és kész :)
jáá értem szoval Te nem. okés holnap délután már meglessz a dolog mjd írok
továbrais azt mondom hogy ha valakinek kell valamit fordítani írjon mindent lefordítani kicsit ioigényes lenne éspedig a folos idomet motrozással toltom soval inkább jelezzétek h mi kell
Nem nekem :) Nem vagyok ennyire egoista :) Szerintem mindenki jó néven venné :)
Remélem tudtunk segíteni. Ha megtaláltad a probléma tényleges okát, jó lenne ha írnál róla. Hogy okulhassunk más kárán :)
Széles utat, gumifákat, olcsó benzint :) ja és hátszelet :)
Akk a toltés lessz már biztos mert ha a viláhítást ráteszem akk nem csak kihagy a henger hanem egyáltalán nem megy koszi
a fordítás nem gond csak mond h mire van szukséged
megnéztem a rajzokon az egyenirányíto
azthiszem lessz 1 kis kábelozási munka a motromon :)
Nahh ha el tudtad olvasni, akkor fordíthatnád grátisz magyarra :D Nem mondanánk hogy ne :D:D:D
Érdemes lenne átnézned a kontaktokat, értem ez alatt a sarukat mindenhol, legyél tekintettel az ülés alattiakra is! Megfujkálhatod őket kontact spray-el is. Ártani nm árt. Nézz rá a töltésedre... 1000-1200-nál meg kéne lennie a 14V-nak, és miután leállítod tartania kell egy darabig max -0,5V...
Figyeld hogy bírja e a motorod egyszerre az indexet,refit,helyzetjelzőt, és gyújtást, ha ezeket rápakolva hengerezik akkor bizti hogy töltés. Ha ezeket leoltod, és rendesen jár akkor probléma megvan.
Biztonság kedvéért egy égett kalapácsot is nézz... lehet hogy kínzás, de én polírpapírt szoktam 1X 2X áthúzni zárt állapotban. Nézd meg nem olajos e a kalapácsod... És még mindig azt mondom haladj visszafele, ha nem gyertya akkor kábel...stb...
Szerintem kokovács kollega az egyenirányítókra gondol... Azok vannak hűtve ha jól emléxem.
A szakirodalom résznél mindnre azt írjálok hogy csehul van pedig a tobbség lengyel :)
Akk így magyarázom nálunk szlovákián úgy néz ki a bal oldali rész hogy van a feszszabájzo nálunk gyárilag škodás mellette nagy hutéssel vannak a tranzisztorok vagy esetleg tirisztorok amit nem tudok h az mire van de akk szerintem a toltéssel lessz valami a tobbit már százszor átnéztem
Most akkor megszakítós, vagy tranzisztoros? De egyébként mindkettőnek van kis köze a gyújtáshoz, gyak. annyi, hogy az a lelke =)
Ha megszakítós, akkor, ahogy mondták is, visszafelé kell haladni a hengertől és mindent megcserélni egyesével, gyertyákat, pipákat, trafókat, kondikak... remélhetőleg kijön valahol a hiba. Ha mégse, akkor előfordulhat, hogy nagyon gyenge a töltés, akkor is szeret egyhengerezni.
A trafo új a kapalácsot jonak itéltem
kérdés a tekercsektol jon fel három szurke kábel vlm tranzisztorokhoz anak van koze a gyujtáshoz? és ha mondjuk lemerul az aksim ak be tudom gyujtani?
Próbáld ki a másik gyertyád a rossz oldalon, ha iz azt csinálja, akkor nézd visszafelé, pipa, kábel, trafó, kalapács, kondi...
Hello mindenki
lenne 1 kérdésem mi an olyankor mikor kihagy
1 hengerem (jawa 638)és amikor nézem szikrát ad csak viszonylag gyengét a gyujtásom jo most állítottam a gyertya új a másik hengerben mukodik van valakinek otlete???
Hello mindenki
lenne 1 kérdésem mi an olyankor mikor kihagy
1 hengerem (jawa 638)és amikor nézem szikrát ad csak viszonylag gyengét a gyujtásom jo most állítottam a gyertya új a másik hengerben mukodik van valakinek otlete???
Hello mindenki
lenne 1 kérdésem mi an olyankor mikor kihagy
1 hengerem (jawa 638)és amikor nézem szikrát ad csak viszonylag gyengét a gyujtásom jo most állítottam a gyertya új a másik hengerben mukodik van valakinek otlete???
Pl. bowdennel működtetett szivató? :-) ÉS ha jól látom a karbi egy saját gyártású közdarabra van felfogva.:-)
Igen, a levegős első teló se kutya, meg a többi... De csak nem te vagy a tulaj? Mert akkor mi beszélgettünk :)
Üdv.: CRE
Van azon a JAWA-n még nagyon sok "apró" érdekesség.
Nohh ismét veterán motcis tali meg veterán avtos találkozó volt... Városligetben Közl.Múz. elött... Aki nem tudott eljönni annak nehány képet feltettem...
Videót csak kérésre rakok fel(sok helyet foglal).
link: http://creation.atw.hu/moto080501/
korábbi találkozó:
http://creation.atw.hu/moto080404/
Apropó, tudtátok hogy van egy szocimocis kollega, akinek a 350-es Jawaján vízhűtéses hengerfej van?! (képek az első link alatt)
sziasztok! keresek jawa 350cc csepp tankost
1970-es évcekből
sziasztok! keresek jawa 350cc csepp tankost
1970-es évcekből
sziasztok! keresek jawa 350cc csepp tankost
1970-es évcekből
Hétvégére sikerül szereznem komplett tárcsafékrendszert, az 640-es úszótárcsásat :-)felni, telószárak, féknyereg, fékcső, fékhenger a karral, igaz, használtan, de jó állapotban. Beláttam, hogy a dobfék gyenge és sportos használat mellett életveszélyes, ráadásul tavaly teljesen elhasználtam a fékpofákat :-(
Hagyd szárazon a tőcsavarokat. A dugattyún lévő olajráégéseket meg ne szedd le semmiféle módszerrel, jó helyen vannak ott.:-)
jarovce:
Rudolf Wolff (+421262860143)
komplett tárcsafék rendszer nála is kb 70ezer, egyszer megkérdeztem. De legalább nem kapható.
Én tavaly nyáron hoztam el tőle az utolsó oridzsi gyári féknyerget, az egymagában volt 1500 Sk (11-12ezer Ft). Nem ócó, de mint mondta, nem igazán kap már alkatrészt, gondok vannak az ellátással. Úgyhogy hamar, ha akar még valaki valamit.
erő!
Jó reggelt !
Köszönöm a tanácsot, talán segített a nagy sebességen való tisztogatás (:)), de még nem tökéletes. Viszont nem értem hogy hogyan tudna a szimering engedni, mert minden egyes alkalommal mikor átszedtem ugyanaz volt a füstölési arány, pedig új szimeringek voltak és ''gufero'' márkájúak. Talán ma fény derül mindenre, ha sikerül vennem egy új karburátort és kipróbálom.....
Hali! Ha kikérdezted a jarovcei szakit a tárcsafékes árakról, feldobhatnád a fórumra.
A másik: igencsak meglepődtem, hogy alig bírtam leszedni a hengereket a 638-as blokkjáról. Leszedtem a hengerfejcsavarokat, a hengerfejet, és húztam volna le a hengereket. De nem jöttek. Az egyiket úgy kellett lefeszegetni, kb. 2-3 óra alatt sikerült leszedni a kettőt!
Az ok az volt, hogy a hengertőcsavarok (menetes szárak) úgy be voltak rohadva, hogy az rettenetes. A szoros illesztésű furatban a rozsdapor (sár) olyan mennyiségű volt már, hogy amiatt alig jöttek le a hengerek. A csavarlazítót nem sajnáltam tőle. Ja, és a szárakat sem bírtam kicsavarozni, mert meg sem moccantak. Igaz, valószínűleg az előző gazdájánál az esőn eltöltött évek nem tettek jót neki. Szerintetek vékonyan bezsírozzam a szárakat visszatevés előtt? Ott fog bűzölögni nekem a zsír, sőt nem tudom, nem éghet-e meg.
Szerintetek 10 ezer km után érdemes cserélni a gyűrűket? A dugattyúpaláston már enyhe átégések vannak a gyűrűk alatt is.
A tag tud magyarul, talán a műszaki szavakkal volt kicsit gondban, de ez nem probléma. Én nála csináltattam meg a főtengelyt meg a fúrást. A főtengely 3200SK volt, a fúrás hengerenként dugóval, gyűrűkkel, csapszeggel, görgőkkel 900SK. Egy 16 fogas szekunder kislánckerék 250SK volt. Talán ez alapján be tudod lőni, milyen az árfekvés. Elég sok cucca van, szerintem érdemes körülnézni. Volt telószámom is, de sajna már nincs meg, itt a fórumban valahol megvan, de visszakeresni nagyon nehéz. Próbáld meg magush-nál, ő sokat jár oda.
Üdv,
Powerarc: én pedig érdeklődnék, hogy a tag beszél-e magyarul (vagy angolul)? Rászánnék egy napot és kinéznék, hogy milyen finomságok vannak nála. Leginkább 640-es tárcsafék alkatrészek után kutatnék nála, szerinted van értelme a kiutazásnak? Neked mik a tapasztalataid az üzlettel? Árak?
Előre is köszi.
Tippet, tanácsot kérnék tőletek... Az előző tulaj, motorm kipufogójának végét szétgányolta. Össze vissza van furkálva a dobvég, és sajna a motor lelökte a tompítót. Amikor me nem löki le akkor ha lelazul rezonál. Kérdésem lenne, megéri e vágni a dob végéből (legalább a sérült részt kb 8-10mm), vagy inkább új kipu? Valamint érdekelne, ha van valakinek 634-es jaffához való jó állapotú dobja, mennyiért adja párját :)
Hali!
Ma volt Pápán a veterán motor börze, és ilyen jó napom még sose volt minden cuccot meg tudtam szerezni ami hiányzott. A következő Siófokon lesz ha valakit érdekel érdemes lemenni mert rengeteg alkatrész van.
Üdv,
diablo: nekem is volt némi problémám a közelmúltban, a bal hengerem rakoncátlankodott. Feldobtam a kérdést itt fórumon és többen is írták h valószínűleg szimeringes és a váltó felől szívja az olajat. Végül aztán igazuk is lett a kollegáknak, kicseréltem és mostanra tökéletesen működik. Ehhez kapcsolódik, hogy amíg "üresen" járt a bal henger, az üzemanyag ugyebár egy az egyben átfolyt a hengeren és ömlött a kipufogón. Ezért aztán, mikor már minden OK volt, akkor is rettenetesen füstölt a bal kipufogó, mert tele volt olajjal. Kiégetni nem mertem, mert féltem, hogy teljesen el fog színeződni a krómozás, ezért aztán úgy oldottam meg a tisztítást, hogy kivettem belőle a hangtompítót és gyakorlatilag 8-10km-en keresztül 4-ikbe nyélen elkentem a száját:)) Meg is lett az eredménye, teljesen kiürült belőle minden "felesleg" és egyáltalán nem füstöl. Szóval ha szétszeded a kipufogódat és vastagon tele van szakanyaggal, akkor a fent leírt, roppant precíz és kímélő eljárás talán a segítségedre lehet:)
Sajnos most mennem kell, mert zárunk befelé, de meg visszajövök majd.
Mindenesetre köszönöm szépen, a tanácsokat és a türelmet.
Viszlát
Hidegen kell rendesen, de ha áll néhány órát és kezd teljesen lehűlni a henger akkor is kell néha egy kevés
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|