Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
szia!
Szivató fel 2-3 rugás utánna gyujtás de nem indul
Hali!
Próbáltad úgy indítani, hogy gyújtás nélkül 2-4 rúgás, szivatóval persze, és gáz nélkül, majd gyújtást ráadva próbálni?
sorszám: 14819 (94904)
( előzmény: Mikor Sodrócki, 2008-05-18 18:41:20)
Üdvözlet minden motorosnak és jawásnak!!!
Én most vettem egy 638-as jawát de van egy kis problémám hidegen nem indul csak tolásra de ha beindul utánna nagyon jól megy húz mint a bivaly és nem is füstöl és egy pöcre idul tud ebben segiteni valaki???Egy másik érdemes elektronikus gyujtást felrakatni és ha igen mennyi huf????
Sziasztok !
Múltkor a balaton körüli veterán túrán találkoztam egy jawa 500 OHC-val és nagyon megtetszett.
Ha valakinek van információja eladó restauráltról vagy jó restaurálási alapról, ne habozzon, vegye fel velem a kapcsolatot.
20/453-2135
Helló!
Ha vkit érdekel eladók:
175-ös Jawa blokk,
175-ös CZ-hez kisebb alkatrészek,
350-es Jawa-hoz fúrott henger (kb 20 éve lett fúratva)
Elérhetőségem: peter1962@freemail.hu
Jawa 350 blokk, papírok nélkül. Eladó!!! 06 30 5657358
te kis Szörnyü feldobod a témát,és azután még könyörgésre sem reagálsz!
Sziasztok!
Velorex 560-ashoz és mindenfajta motorhoz és máshoz műanyag utángyártott lámpabúrák eladók,igény szerint megrendelhetők!
Tel:0670 4108318
Hali. Nagyon sokat nem segít ha valaki csak azt írja nézd meg ezt meg azt. Mert először el lehet kezdeni a forgórészt kimérni. multiméterrel ellenállást kell mérni , a kollektor egyik érinkezőjétől körbe az összesen egyforma értéket kell mérni, ha nagy különbségek vannak akkor forgórész rossz. A dinamót egyben ki lehet próbálni a szénkefe + vezetékét össsze kell kötni az állórész kimenő vezetékével. Így beindítan a motort kis ideig csak!!!! és az összekötött ponton 20 V körül kellene lenni. ha eddig ok akkor a dinamó jó. Ha véletlen az indítás után nem gerjed be akkor egy pillanatra az összekötött pontra 6v-ot kellene adni amíg begerjed a dinamó. És utánna mérni. Ha eddig ok akkor a fesszabnál van hiba, na ezt nem szoktam állítani mert nem szeretem. Meg az enyémen mz dinamó és elektronikus fesszab van. Peti 74 írta régebben hogy mz elektronikus fesszabbal össze kötötte a jawa dinamót és működött tökéletesen. Csak a pontos bekötést én nem tudom. Mz dinamót könnyebb szerezni mint jawa-ét. A felszerelése u.a mint az eredeti csak egy 2mm-magas hézagolót kell az állórész alá tenni és már kész is. A forgórész kúpja is jó, csak a megszakító bütyköt kell elforgatni a pontos beállíthatósághoz. De ha érdekel lefényképezem ami az enyéven va és elküldöm. Mz-hez már lehet elektronikus fesszabot kapni és kész is az üzembiztos elektromos rendszer:-)Csak benzin kell a motorba és megy.
6-os cavar rögzíti a forgóészt, ez megy bele a főtengely furatába. A forgó részben 8-as menet van. Ha ebbe csavart hajtasz, lehúzza a forgórészt a főtengelytől. Nekem is eltartott egy ideig amíg rájöttem. Szerintem zseniális megoldás.
A szénkefékkel próbálgatok variálni, cserélgetni őket, de nem sikerül sehogy sem egy normális töltést kihozni belőle.
A töltéslámpa elalszik, de akkor sem megy feljebb 5,60v-nál. Nem értem. Lehet valahogy fokozni a fesszab beállításával, vagy az nem határoz a töltés erősségén ?
Így nagyon hamar megeszi az akksit :(
Köszi előre is......
Sziasztok,van egy 350es 634es jáwám és üresben nem birom tolni valami visszafogja a blokkban , nem tudom mi lehet az! Tudnátok segíteni?A kerék rendben van,biztos hogy a hiba a blokkban lehet!Előre is köszönöm!
a megszakítóbütyökbe egy kellő hosszúságú 8-as csavart hajts bele és az lelöki a kúpról
diablo nézd meg mennyire kopottak a szénkeféid, a szénkeferugok nem e töröttek vagy már gyengék, és amit mindenféleképp javaslok pucold meg a kommutátort.
Valaki tudna arra válaszolni, hogy lehet levarázsoni egy 634-es 350-es blokkról a dinamó forgórészt?
Sziasztok.
350-es JAWA töltésével van gondom.
Sehogy sem tudok kihozni belőle megfelelő töltést. Nagy fordulaton is csak kb. 5,0 volt a maximális töltés. mi lehet a probléma ?
Előre is köszönöm.
Géza
Hölgyek, urak. Eladó sorba került gps-em. StreetPilot i2 névre hallgat. Régebbi darab, de hibátlanul működik. Legális szoftverrel, tartozékaival 15e.Huf.-ért elvihető.http://www.garmin.hu/termekek/
index.php?pid=472
Gratula!Nagyra nőjjön!Helló:Fecó
Részvétem!Csak egy ötletem van mielőtt elektromos szakemberhez fordulnál:ellenőrízd körültekintően a csatlakozásokat,különösen a testkábeleket! Üdv fecó
Örömmel értesítek minden márkatársat, és szocimotorost, hogy 2008. május 10-én újjá született egy 350-es Jawa. Súlya 160kg, hossza 211cm, szeme színe Jawa piros, teljesen egészséges. Vidáman vette az első 250km-t (pedig már meg is áztunk).
Kívánok minden motorosnak széles utat, hátszelet, gumifákat!
Úgy, hogy a dinamó fázisán mérsz feszültséget!
hello nem tudjátok véletlenul h a jawás traktor kulcsalellátott kulcsszekrényt mulyen szekrényre lehet cserélni normális kullcsal?
köszi de egyenlőre nem akarok mz dinamót az átalakítások miatt.
erdeifeco! most próbáltam régi mechás fesszabot azzal még rosszabb volt értsd: még -0,3V hiány
kérdés álló vagy forgórész hibát hogyan lehet diagnosztizálni mármint arra gondolok hogy nem e a dinamóval van baj?
Hali. Én is szenvedtem a feszabályzóval, de utánna raktam rá mz dinamót és mz elektronikus fesszabályzót. Azóta már el is felejtem néha lekapcsolni a lámpát mert már annyira természetes hogy jó a töltés. A 350-emre még trabi elektronikus gyújtást is szereltem hozzá 6 voltos elektronikával. Azzal sincs semmi gond, Soha többé nem kell gyújtást állítani.
Nekem ezt a rossz akkumulátorral játszotta el. De mérj töltést az alapjárattól emelve a fordulatot, mikor jön meg a 14V, ha megjön egyáltalán. Utána lehet sorba venni a töltésrendszer elemeit. Azt hiszem elhangzott még a nyereg alatti testpont kontaktja is, nézd meg.
szia
ha van 634-esre hátsó kapaszkodó az érdekelne
Üdv
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: a 638-as 350-es jawam elkezdte azt játszani, hogy ha rajta van a világítás és 2000 alá esik a fordulat, egyből kigyullad a töltésjelző, és el is kezd fulladni. Korábban nem művelt ilyesmit, szóval szerintetek mi lehet a gond?! Hibás akksi, vagy talán szénkefe?!
Köszöntem előre is...
érdekel,kérem a részleteket.
Szia! Ép mechanikus fesszabot még nem találtam ezért vettem vadonás újat. végülis funkcionálisan működik minden valami apró hülyeség szivat szerintem.
Köszi Mindenkinek.
Én Kiskőrösön lakom,itt semmi alkatrész nincs a boltokban. Eddig is babetta bowden volt benne,de gyárit szeretnék. meg is rendelem még ma.
sorszám: 14788 (94756)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-05-13 18:46:36)
Hali ! Próbálj ki egy ősi mechanikus fesszabit is mert azokat lehet állítgatni is. Üdv!
bölCSŐVÁZ!Emberek! A BABETTA hátsófékbowden mindenre jó!(Egy kis alakítással)Node"szegény jáwás vízzel főz" Üdv: Fecó
mégvalami kimaradt mértem töltőáramot közvetlen az akkun lámpa nélkül 3-4A lámpával (35W halogén) 2,5-2,7A
mégvalami kimaradt mértem töltőáramot közvetlen az akkun lámpa nélkül 3-4A lámpával (35W halogén) 2,5-2,7A
Sziasztok! A következő problémám adódott: van egy 250-es 559-es Jawa-m és most kapott egy 75w-os dinamót a régi 45W-os helyett. A gond csak az hogy elég szolíd a töltésem ha kipörgetem sem megy az akkun mérve 6,8V fölé kábeleket kicsréltem mindent ónoztam a szemes sarukat is. A dolog érdekessége hogy a dinamó közvetlen kapcsain meg van a 7-7,2V de ha dupla kábellel viszem akkor sem akar feljebb menni a szabályzó D illetve B kapcsán a feszültség. A szabályzó vadonat új PAL MAGNETON negatív testelésű elektronikus 3 oszlopos (3 relé meg két marék félvezető van benne). nemigazán megnyugtató így a dolog mert ugyan töltésem az van de ha megállok akkor kb 6-6,1V van az akkun. Már akkut is cseréltem de így is.
Hali.
Futár motoros bolt. Molnár Péter tel szám 06-1-312-1526. 1066 Budapest Zichy Jenő u.34
Telefonon megrendeled postán el is küldi. Ha nem vagy a közelben. Én is vettem sok dolgot a jawamhoz amiket a kecskeméti boltokban még véletlen sem tartanak. Az is igaz jawahoz szinte semmit sem tartanak :-). Sok sikert a vásárláshoz.
Nekem van két olyan 16 colos kerekem, amin szép a króm, de a gumik már nem egészen jók. A cucc Szegeden van.
Srácok, Miskolcon volt mostanában valaki műszaki vizsgán?
Mennyit változott/szigorodott az eljárás 2évvel ezelőtthöz képest itt?
hol laksz? általában a legtöbb motorosboltban van, itt pesten a zichy jenő utcában 2 is.
Sziasztok.
Új vagyok az oldalon,én is Jawa-s.
Van egy 638/5-ős motorom,és keresek hozzá kuplungbowdent. Ha valaki tudja hol lehet beszerezni kérem segítsen,a mi környékünkön nem lehet kapni. Köszi.
Kössz a válaszokat! Majd teszek valamit annak érdekében, hogy helyrehozzam a két hengerben tapasztalt eltéréseket. Üdv.
Hát jópár alkatrész méretlánca, illetve a méreteik tűrése adja az eltérést, nálam is van majdnem ennyi. Mivel a gyertyanyílás teteje lényegtelen a kompresszió szempontjából, ez a méretletérés nem is ad egyértelmű választ a kérdésre.
Azért már csak a kompresszió miatt is megcsináltatnám egyformára :)
Üdv!Nem egyformára öntötték a hengerfejeket,ill.az utómunkák során így sikerült.Az előgyujtást amúgy is a felső holtponthoz képest mérjük ill.állítjuk.Szerintem semmi jelentősége. Széles út gumifa meg minden:-).
keresek jawa 16 colos kereket 1db ot amin jó a crom.
Üdv. Érdekel, hogy a 638-asnál a gyertyanyíláson át mért hossz miliméterben mennyi. Azaz a távolság a gyertyanyílás és a dugó teteje között. Tolómércével mérve nálam az egyik 26 mm a másik 25,5 mm. Ha lenne valaki kedves és megmérné.... Érdekel továbbá, hogy a külömbségnek van e kihatása a motor működésére illetve élettartamára. Előre kössz!
sziasztok
jawa 250/485 kapcsolási rajzra lenne szügségem Nincs meg valakinek ?Nagy szügségem lenne rá.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|