:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
a mágnesgyujtásnak is megvannak a maga hátrányai kimágnesezodés stb...nézegettem vlm segítséget az otletemhez és a leginkább nekem tetszot itt találtam http://www.velorexy.cz/index.php?loc1=48&article_id=522
ez egy jol kitalált szisztém és kulon lehet állítani a dolgokat vlm hasonlo lessz az enyém is ha egyszer meglessz....
Sziasztok JAWA-sok!
Van valakinek 638-as blokkban lévő váltóról robbantott ábrája. Olyan kellene amiben még a lemezes változat van.
Ha van valakinek, küldje már el az alábbi mail-re:
bollok.laszlo@invitel.hu
Köszi
Üdv Mindenkinek!
Helló!Valaki megtudná mondani hogy forgalmira vissza kell-e rakni a prizmákat?Köszi.
Sanci nem olyan a villaszár a tiéden, mint a régi CZ-350-esen. Ha van képed róla dobd fel, mert nekem teljesen felújított villaszárak vannak nagyon jó állapotban, egy kis persellyel pedig 634-esre is jók.
Persze, hiszen az mágnesgyújtás, ezért van az, h akksi nélkül is be tudod indítani. Nekem is trabi elektronika figyel az ülés alatt, hall jeladós. Érdekes, hogy első üzembehelyezéskor kb. 5x megmértem az előgyújtást és nagyjából 0,08mm pontossággal volt 180 fokban a kettő. Aztán jöttem-mentem és kiderült h valamit nagyon elnéztünk akkor, mert következő méricskélésnél majdnem 1mm különbség volt. Persze nekem is ment, mint a rakéta, azzal nem volt gond. És ez a gyertyákon látszódott a legjobban, mert amíg az egyik hófehér volt, addig a másik ki sem látszott a koromból. No, megint állítgattunk, de most már úgy néz ki, hogy jól is, mert a két gyertyát nem lehet megkülönböztetni, annyira szép őzbarnák. A moci hangja is más lett, sokkal mélyebben énekel és egyenletesebben jár. Szóval most már megértem azt az öregurat, aki hang alapján akarta nekem beállítani a gyújtást, én meg nem hagytam:)
Szia Főnök!
Ha jól értem, akkor a tankra való krómozott oldaldíszek kellenek? Nekem vannak, de az alatt nincs gumi, gyárilag sem volt.
Tény, hogy én vagyok az egyetlen akiről tudok, hogy beszart nála a vape. De hálistennek a gyár befogadta, ellenőrizte, és kiokosított, hogy hülye vagyok, mert a gyújtás tökéletes. Úgyhogy ezzel az igazolással, sikerült veszteségmentesen, és ráadásul nyugodt szívvel továbbadnom rajta, hisz be van vizsgálva, valószínűleg az én motoromon van vmi olyan kontakt, ami beteszi a vape-nak a kiskertajtót.
Viszont nem bánom, hogy rákerült a trabi. Ugyanis, ha elszáll, van tartalék az elektronikából (de amúgy nem akar elszállni), meg lehet mérni az előgyújtást, be lehet állítani az előgyújtást, és bevallom most elég nyugodt vagyok. Különösen úgy, hogy kiderült, hogy az én hengereim között felső holtpontban, valamint a hajtókarok között is van szögben egy minimális eltérés, ami azt eredményezi, hogy a tökéletesen szimmetrikus, hengerenként külön gyújtásállítást lehetővé nem tevő VAPE gyújtásnál NEM LESZ tökéletesen pontos a gyújtásom. Jelenleg a trabinál mérőórával belőttem a bal hengert 2.99mm-re, a jobb hengert meg 2.98mm-re, ennél jobbat nem kívánok.
Csupán azon gondolkoztam el, hogy valószínűleg minden jáwánál, pláne az itthon felújítottaknál, van ekkora eltérés a két henger között, és vajon jó-e az a motornak, hogy úgy működik, hogy van mondjuk 0,5-0,8 mm eltérés a két előgyújtásod között. Mert qrvára nem veszed észre! Első felrakásnál a trabit nem sikerült belőni tökélyre, így a két hengerem között 2 mm (!) eltérés volt előgyújtásban, és a meglepetés az volt, hogy húzott mint az állat, teljesítményben nem lehetett észrevenni. Csak épp csapszeges lett a jobb dugóm.
Tehát lehet most rám azt a követ dobálni, hogy savanyú a szőlő, de ettől függetlenül a vapeval kicsit olyan érzésem van, mint a megszakítóhoz ami társul:
Úgyis elmászik a megszakító, lesz ott több tized eltérés, a vapenál alapból van több tized eltérés, be se lehet állítani, de legalább nem mászik el. Viszont ezek a gépek úgyis elmennek 20-30ezer km-t ilyen gyújtáseltéréssel is, akkor meg úgyis felfúrják/főtengelyezik őket, le van szarva.
Én abban bízok, hogy a jelenlegi 11ezer km-nek mondjuk 6szorosát el tudom közlekedni a géppel felújítás nélkül. És ahhoz úgy tűnik, ez el is érhető, lásd Bélafi Dávid, akinek a precízül összerakott 638-asa pontos villanygyújtással, jelenleg kb 80ezer km-nél karistol felújítás óta.
Összefoglalva, amíg fenn volt a vape, leszartam, hogy mivan a gyújtással ("hisz nem romolhat el!"), most hogy kicsit belemerültem, és van minimális rálátásom, valahogy úgy tűnik számomra, hogy a vape sem tökéletes konstrukciójában. De legalább ezt le se tudja az ember mérni, hiszen csak egy bizonyos fordulattól ad szikrát:)
Ez az én véleményem. De szívesen vitázok erről, sőt bárki meggyőző érveit elfogadom, hisz nem vagyok hozzáértő, csak lelkes amatőr.
sorszám: 14864 (95130)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-05-21 13:42:16)
Persze hogy használható a gyári is, csak a megszakítós több odafigyelést, karbantartást igényel. A filc olajzással is vigyázni kell, nehogy az alsó megszakító elolajosodjon. Nekem Trabi gyújtás van fent, aminek alapvető indoka az volt, hogy az oldalas fogaton elég nehéz gyújtást állítani a csónak miatt.
Hosszútankos Babetta, kiskerekű, egysebességes, jó állapotban eladó. Ár: 20e Ft. Érd.: 30/2683281
Arra fel kell tenni egy Trabi elektronikus gyújtást.
Két napja figyelem, a gyújtás körűli elmélkedéseket. Egy kicsit megilyesztetek. én viszonylag keveset futott Jawas vagyok, eddig összeraktam kicsi pénzemből a vasat, és nem mentem azóta vele 500km-t. Ne hogy azt mindjátok nekem, hogy kezdhetem a pénzgyüjtögetést, új gyujtásra! Remélem azért a Cseh mérnökök itt is odatették magukat, és a gyári is használható. Nem is ezért írtam. Hogy lehet állítani a hátsó rugón, hogy ne üssön le a legkisebb kátyunál mikór ketten ülünk a vason?
azt a bekotést én is néztem kicsit tul van bonyolítva nem rossz de tényleg sokba jonne már rajta vaok a témán ha sikereket érek el azt megtudjátok bakelitbe ontom és jo pénzért adom majd oket :)
A FORORéSZEN vannak a kontaktok ahol a szénkefével érintkezik na ott kell mérni a párokat multiméterrel. beállítod ohm mérésre és nézed a párokat ha naggyábol azonos a tekercsek ellenállása akk jo ha nullát mutat az nem jo mert zárlatos ha nem mutat semmit vagyis 1et akk pedig meg van szakadva
nekem 638asom van arra más szett megy
A készlet mindkettőt tartalmazza, az utolsó képeken látszik is.
Most már nekem is viszonylag könnyen indul, igaz kell a 2-3 rúgás :-))) Amióta a tű nem a középső, hanem az alsó rovátkában van, megtáltosodott, érezhetően erősebb, egy adott tempónál érzem hogy simábban forog és nem is kell annyira húzni a gázt. A Trabi gyújtással meg vagyok elégedve, igaz hogy a beállítása időigényesebb, pláne a VAPE-hoz képest, de utána hozzá sem kell nyúlni. Rossz VAPE-ről meg csak tőled hallottam, ha már nincs rá gari, akkor elég nagy bukta...
"A vape nálam nem vált be. Ez van."
Az országban nem sok ilyen "szerencsétlen" van rajtad kívül! :DDD
;)
Powerarc, érdekes, nekem akárhány nap után, akármikor, motor kitol, benzincsap nyit, szivató ráhúz, gyújtás rá (!), egy rúgás semmi, másodikra pöccröff.
MINDIG. ha nem így csinálja, akkor már gyanakszom :)
Amúgy a Trabi gyújtás teljesen franyesz, és mérőórával pontosan be lehet állítani századra a két henger előgyújtását, csak legalább egyszer szánjad rá az időt, hogy PONTOSAN belövöd mindkét hengert külön-külön, és akkor jó lesz. A vape nálam nem vált be. Ez van.
Sziasztok. Jawa 350/360-om van átalakított generátorral (634-é). Be lehet valahogyan mérni teszterrel a forgórészt, hogy működőképes-e vagy sem, mert töltésem az nincs, viszont van 3db forgórészem. Most vetteme egy újat és jelenleg nem tudok kihozni vele megfelelő töltést. Na most nagyon sokat segített nekem, és fontos dokumentumokkal látott el egy fórumozó társunk(Sz.László), köszönöm neki mégegyszer, de ezek ellenére sincs töltésem. Ezért szerettem volna tudni van-e módszer a forgórész ellenőrzésére anélkül, hogy felraknánk a helyére ?
A segítségeteket előre is köszönöm.
Géza..
Eladó Jawa oldalkocsi jó állapotban.Az ülés hiányzik amugy mindene megvan(pántok is)26000FT az ára. Kecskeméten van. Képet küldök ha kell!! Esetleg motor csere érdekel.
06702912829
Nem hiszem, hogy erre a motorra ennél jobb gyújtás kéne, de ha Neked ez a vágyad, akkor.... hajrá!
Ha jól látom ez csak egy 634-es átalakítása 12V-ra.
JÓestét!Az én gépemen a Gyuri féle trabi gyujtás van.Tök jó.Egyébként itt a fórumon olvastam valami előgyujtás szabályzásról,ami számítógéppel állítható.Beszéltem is a pasassal ,de emlékeim szerint 8pénz fölött volt az ára.Üdv:Fecó
Figy má', hogy szerelted be? Igy-e:
http://kep.tar.hu/raub/50556062#2
?
Sziasztok,
keresek 634-s Jawara tankra való kroólapot gumival. köszi előre is
mire gondolsz amirol én beszélek az max 8000 ft és pontos is lenne ja amugy hermetikem van eredeti szocis fél literes dobozban alig használt johecc -csallokoz -vrakúň
Cső!Nem lenne olcsóbb egy gsxr1000?Helló:Fecó
hát a kivitelezés érdekes ha pontosan akarsz szabályozni ott nem igazán jo a présgéppel hajlított vas mukodik az igaz de én a gyártotol rendeltem és 3000SK -slovák korona volt ami kb.24000 ft az ezért rablás egy egyszeru mágneskapcsolo én vlm olyat szeretnék ami pontos mind a két henger kulon állíthato esetleg hozzá egy fordulatfuggo elogyujtásszabályzot az alap már megvan a vezérlés egy LM555ic lessz ehhez kapcsolnám az elogyujtás szabályzot csak azt nem tom h optikai vagy inkább mágneses legyen az érzékelo
sorszám: 14843 (95021)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-05-19 23:53:18)
Nagy vasat mindenkinek!Nincs valakinek véletlenül egy kaszroly hermetikje?Szükségem lenne rá.Ha valakinek kerülne,dobjon egy mailt!Ezer hála:Fecó
Jah, erre Én is kíváncsi lennék! Nálam tökéletesen műxik, teszi a dolgát....
És mitől gagyi, ha szabad kérdeznem?
hello megvettem a nagyrabecsult vape gyujtást és azon felbuzdulva h ez e gagyi cucc arra gondoltam tudnánk osszehozni egy jobb pontosabb gyujtást is váárom a hozzászolásokat és h kinek milyen tervei vannak esetleg:)
szasztok! jawa (csepp tankos)-hoz 559 tip.
villa szárat,16coll-os kereket.tank oldalára betétet.
Sziasztok!
Hála nektek az eggyik csavaron állitottam és lőn a motor beindult hidegen is hurrrrrrá!
Hy!Az alapjárati csavar a síber alatt a síber magasságát,tehát az alapjárati fordulatszámot állítja.Ha lejjebb engeded a síbert akkor szívatáskor kevesebb levegőt,több benzint fog szívni a gép.A levegőcsavar az alapjárati keverék összetételét szabályozza.Befelé tekerve benzinben dúsúl kifelé szegényedik a keverék.De ha a síbercsavarját eltekered,a fordulatszámmérőhöz vissza tudod állítani,a levegőcsavart meg számold meg hogy hány fordulat míg teljesen betekered,így utána nem rontod el a beállításokat.De ettől ne félj mert az úgy se jó!:-))Állítsd ahogy mondtam és jó lessz!
sorszám: 14835 (94929)
( előzmény: Mikor Sodrócki, 2008-05-19 08:30:18)
Üdv
Köszi a segitségeteket de mielőtt elkezdem
tekergetni a csavarokat melyik mit állit mert nem szeretném teljesen elállitani???????
ÜDV!Meg kellene próbálni beállítani a karbit.Alapjárati csavar kiteker,keverékcsavar utánállít,hogy a fordulat ne változzon.Általában,ha be van tekerve tökig,kifelé másfelet kell tekerni.Minél lejjebb van ugyanis a síber,annál jobban működik a szívatórendszer.Pá! Fecó
Helló nem gondolnám, hogy aksi gondja van mert az enyémbe is erősebb aksi volt mégsem indult rendesen hidegen mint a tied, és az enyém blokkja teljesen fel volt újjítva úgyhogy szerintem a kompresszióval nincs semmi gond, egyébként nekem volt egy régi MZ TS -m is annak olyan silány kompr.-ója volt hogy csak na, úgy állt le mint egy villanymotor, de hidegen szivatás után pöcre indult mindig.
sorszám: 14832 (94922)
( előzmény: Mikor Sodrócki, 2008-05-18 21:03:43)
Persze, tedd be nyugodtan.
sorszám: 14831 (94918)
( előzmény: Mikor Sodrócki, 2008-05-18 21:03:43)
ha esetleg találok olyat ami erősebb de befér a helyére akkor betehetem?????????
A gyári tartóba 5Ah-s fér bele.
sorszám: 14829 (94916)
( előzmény: Mikor Sodrócki, 2008-05-18 20:57:22)
mekkora aksi kell a 638-as jawába????hány amperes
Akkuban van kraft? Mert ha lemerült vagy a végét járja, nem fog sok szikra lenni. Én a sajátomon azt veszem észre, hogy másképp indul ha 1-2 napot áll, teljesen kiszárad belül, benzingőznek még nyoma sem marad. Szerintem 2 ködlámpát nem fog elbírni, még ha nem halogén akkor sem.
sorszám: 14827 (94914)
( előzmény: Mikor Sodrócki, 2008-05-18 20:19:35)
és a kompressziót hogy tudnám megnézni de az eladó szerint egy rugés szivató utánna gyujt majd indit ez melegen vagy ha már ment a motor aznap igy müködik amennyiben előző nap tettem le akkor nem indul???????
egyébként szerintem a szintel nincs semmi baj mert ha elindul utánna csodálatosan megy szerintem valami más gebasz van de még nem jőttem rá egyébként ha akarok rá tenni plussz két köd lámpát elbirja-e
Aztán még lehet hogy a kompresszió sem tökéletes már, így hidegen a berúgásnál nem tud szívni amennyi az induláshoz kell.
sorszám: 14824 (94911)
( előzmény: Mikor Sodrócki, 2008-05-18 20:08:13)
ezek szerin nem mindet mert a fedélbe lévőt nem vettem ki az fuel szintet meg nem tudom beállitani mert még nincs két hete hogy enyém a vas
Úgy fújtad ki, hogy totál szétszedted, minden fúvókát kivettél? Az úszóház aljában is van egy fúvóka, azt is jól kipucoltad? Üzemanyagszinted jó?
sorszám: 14822 (94909)
( előzmény: Mikor Sodrócki, 2008-05-18 19:51:50)
pedig benzincsapot kipucoltam jobbhenger trafó kábel pipa gyertya csere utánna átpucoltam a karbit is kifujtam de szerintem a szivató szivat mert amikor nem
indult a gyertyákat kivettem de hót tiszták voltak de miután egy kis benyót spricceltem bele gyertya betekerés után első pöccre indult?????????????????????
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|