:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Lehet, hogy ott kap akkora terhelést, hogy már nem tömít rendesen! :D
Jóféle szimering lehet, hogy csak a 4. fokozatban baszakszik :)
sorszám: 15019 (95775)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-06-01 11:06:31)
Az égés tökéletességének szerintem nem sok köze van az áttételekhez és a sebességfokozatokhoz, hacsak nem annyi, hogy a negyedik (és egyben gyorsító) fokozatban a keréken kifejtett erőt teljesen elveszi a légellenállás meg a gördülés. Ezért nem gyorsulsz, relatíve egyhelyben állsz. De, ha nem gyorsulunk, akkor a főtengely fordulatszáma sem változik, hiába húzol neki nyélgázt. Miáltal a Jawanál nem közvetlen befecskendezésről van szó, ezért szerintem az egy löket alatt elnyelt benzines, olajos keverék kb. 1,5x-ese az optimálisnak. Szóval hova tűnik az a rengeteg olaj ilyenkor? A megoldáshoz csak hátra kell nézni:)
Akkor ez lehet a magyarázat, nekem 18-as volt fent, viszonylag kevésbé gyorsult, de végsebességre iszonyúan ment. Azt hittem, gyári, de ezek szerint az előző tulaj cserélhette.
Amúgy a nagy fordulaton való füstöléssel kapcsolatban egyetértek azzal az elgondolással, hogy sok városi üzem után országútra kiszaladva embertelen ködölést tud produkálni a gépezet, és ilyenkor ki is tisztul szépen. Egész másképp megy és a hangja is megváltozik, csengősebb, pattogósabb lesz.
Akár ez is lehet! Először szimering csere, aztán ha nem javul a helyzet megyünk tovább a karburátor irányába! :)
Gyári kislánckerék 17-es, szerintem azért nem forog ki B.A.T motorja, mert a karburátorban el van tömődve egy kis rézcsövecske,ami csutkagázon hivatott átvenni a főfúvóka feladatát:-) nekem is ez volt motor max. 110-115-öt ment, aztán öreg jawás haver mondta fújjuk át a karbiban azt a csövet, csodák csodája 140 km/h. Motorom már tuningolt. De szerintem a 18-as lánckerék is ludas, hosszú az már a jawanak, 4.ben a motornak le kell forogni minimum 5000-et.
És jól ellentmondtam az első állításomnak a másodikkal, merthogy nem írtam oda hogy terhelés mellett. :)
Azért érdekeset írsz Miklósbácsi :) Elvileg a legnagyobb fokozatban tőgázon már nem füstölhetne a gép, merthogy ekkor ég el a legjobban az üzemanyag. Ilyenkor fejti ki a legtöbb energiát. Amit te füstölésnek látsz az már nem az égés elégtelenségéből adódik, hanem inkább a városban lerakódott, és hosszútávú magas fordulatszámon való hajtáskor elégő lerakódott salakanyag és olaj maradék a kipufogódból. :) 10 felett pedig minden Jawa jóval hangosabb, még nagyobb lánckerékkel is, hiszen a gyári 17-es lánckerékkel az enyém sem megy többet mint 130, ezt pedig már üvöltve teszi. (ezért nem is hajtom 110-nél tovább)
Másrészt... Ha 4-ben terhelésről beszélünk, akkor ugyebár a motor, mivel terhelt állapotban van, nem tudja elérni a maximális fordulatszámot. Így a benzin csak olyan mértékben ömlik bele, amennyire szüksége van (hiszen szívó motor). Amennyiben pedig egyedül ül rajta az ember, elérhető az a sebességi határ, ahol már a hajtáslánc, és a motor teljesítménye eléri azt a határt, amikor már azért nem tud tovább gyorsulni a motor, mert szétpörögte magát(elérte a maximális fordulatszámot), ekkor beszélhetünk arról, hogy benzinyelő, merthogy ekkor már hajlamos töbletet szívni, és azt nem megfelelően elégetni. Ez az állapot hosszútávon (öreg motoroknál rövid távon is), árt a szerkezetnek.
Ez az én szerénytelen véleményem, aztán aki osztja az haver aki meg nem az meg vitatárs :)
Én mint gyári szólóval rendelkező jelentem alásan, 17 fogú secunder lánckerekem van. Ezzel hajtom, de erősebb gázra 2-ben nekem is emeli az elejét :) 1-ben meg nem is érdemes vele kanyarodni, mert azonnal kikapja. 1 személlyel 1000-es fordulat körül 2-ben el tudok vele indulni erőlködés nélkül :) Akár kuplung nélkül is :) Ezért gondolkodok a nagyobb hajtáson :)
Lehet hogy azért érzem így, mert az oldalas már elég nagy széfogó felülettel rendelkezik, hiába van kisebb lánckerék, nem tud 4.-ben kiforogni. Nekem 4500-ig elment, talán valamivel több lehetett volna kicsivel. Ereje van, azzal nincs gond, Trabi gyújtás van rajta.
Nem 17-es a gyári szólóé?
Az oldalas 15 fogú passzol, nekem is az van felrakva. Próbáltam 16-ossal is, de az emelkedőket (kisebbeket sem) nem szereti.
Szia!
Kösz a tippet, de igazából gyári Jawa szimeringekre gondoltam. Szerintem legkorrektebb megoldás. :)
18 fogú a gyári szóló. 15 fogú az oldalkocsizáshoz leggyakrabban használt. Nézd meg, a teljes gázon futott 107-8 km/h az nagyon kevés egy jó állapotú géptől, ha 18-as fogaskerék van fent.
Talán pont 15-ös a tiéd. Azzal viszont eszement módon gyorsul, és erősebb gázra másodikban is kapja fel az elejét.
HA SZIMERINGET VESZEL
ajánlom a sport szimering névre halgatot
rohat jo a csapágyaim elrepültek TS MZ be de a szimering még mostis jo
üdv egyenes utat:-)
sorszám: 15007 (95743)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-06-01 11:06:31)
Üdv,
Azért azt is vedd figyelembe, hogy a 4. fokozatban a legnagyobb a terhelés, mikor dől bele a benzin, de már nem gyorsul semmit. Szóval egy szenvedő kétütemű motortól szerintem nem meglepő h 110-től már füstöl. Nem tudom h nekem milyen lánckerekem lehet, de az biztos h 4-ikben szétpörög és 107-8 km/h-t mutatott az óra(cateye + gps).
Hanyas lánckerék van a 350-eseken gyárilag? Néha jó lenne, ha 100 felett nem üvöltene a gép alattam, de most meg tetszik h dinamikusan lehet vele gyorsulni, ha kell:)
sorszám: 15006 (95742)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-06-01 11:06:31)
Csak 4.-ben, teljes gáznál. Szerintem falsot szívhat, mert fater mondta, hogy 110 fölött elkezd füstölni. Ő nézte tükörből, Én 110-nél/fölött az utat figyelem. :D
Szimering gyanús....
Jawa 350-es blokk eladó papírok nélkül. Két kondenzátor és a kislánckerék hiányzik belőle. Más minden megvan és üzemképes. 10000 Ft-ért.
Hajdú-Bihar megye. Csak telefonon érdeklődjetek. 06 30 5657358
Szerintem a legtöbb jó állapotban levő 350-es tulajdonosa ezt állítja. Mármint hogy egy 5. simán befér.
Múlt hétvégén voltam otthon, Jawa 350 vetálytársának szokták emlegetni a 250-es ETZ-t Hát összeröffentem egyik haverral akinek ilyen van és gurulgattunk. Sík terepen tényleg csodásan megy, 4-ig, de 5-ben átáll utazóra és nem beszélhetünk gyorsulásról. Nekem a Jawa 4-ben 80-120-ig igen aktív. Tesztelgettük a váltásokat is. Nekem 1-ben 10, 2-ben 20, 3-ban 30, 4-ben 40, és innentől csak a gáz dominál. Ha húzom gyorsul ha nem akkor nem :) Míg haver ETZ-je, 1-ben 15, 2-ben 20, 3-ban 35, 4-ben 50, 5-ben 55. De ha betette 5-be akkor nem beszélhetünk gyorsításról, merthogy azonnal visszakívánja a 4-et. Tudom hogy nem összehasonlítható a két kivitelezés, mert a miénk nyomatékos, az övé meg pörgős, de ha abba tettek 5-öt, akkor ebbe is elfér :):) Ki készíti el? :D:D:D
Nekem ezt az első pár kilóméterben csinálta, de már kiszereltem a tempomatot a motorból.
Az volt a gondom, hogy az előző tulaj sima gumiból vágott tömítést (az amúgy boltban 10HUF-ért vásárolható helyett) a benzincsapba. Ami természetesen nem volt benzinálló. Nahh ezt jól bemarta a karbiba, meg jól eltömődött a csap maga is. Ennek hatására, amíg volt brenya az úszóházban, addig jól húzott 110-ig, aztán leszabályzott 90-re, merthogy ennyi idő kellett hogy a karbiban a levegőt utolérje a benzin.
Elég idegelő volt, mert sajnos ez alacsonyabb sebességi fokozatoknál is előfordult, "éshát" előzés közben félúton leszabályozva lenni elég életveszélyes dolog, főleg ha szemből is jönnek.
Akkor viszont simán elbírna még egy 5. fokozatot is. Igaz nekem oldalas van, de a blokk és a beállítások rendben, de 100 fölé nem tudom tornázni, messze van a 114-től, ami 5500-nál lenne.
Alátámasztom az előttem írót, az én 638-as motorkám, kalapácsos gyári gyújtással 5500rpm (körül) 125-130km/h szintén (bár ez egy opel astrával lett visszaigazolva, amin 140-et mutatott az óra, de azt mi tudjuk hogy ez +10-et csal)
Én most gondolkodok a nagyobb lánckeréken, merthogy nekem 17-es van fent.
Teljes gáznál csinálja csak, ugye ? Kevés a benzin az úszóházadban.
sorszám: 14999 (95729)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-05-31 10:45:27)
Ez azért így nem igaz, mert a 638-as gépem VAPE gyújtással, kifogástalanul bejáratva, jó átfolyású benzincsappal és beállított karbival simán forogta 4. fokozatban az 5500-at. 125-130 km/h körüli valós tempó!
Sziasztok!
Hallottam ma hogy van Párkányban egy üzlet ahol árulnak JAWAhoz alkatrészeket. Ennek az üzletnek az elérhetősége érdekelne. Meg érdekelne az is hogy a jövő heti csemői bulin szoktak-e alkatrészt árulni?
Köszi:M
Jah, amúgy anno kompressziónövelés előtt 17-es lánckerékkel, akkor még megszakítós gyújtással ugyanezt produkálta, csak ugye akkor valamivel többet mutatott az óra....
Akkor gyújtásra fogtuk, de most már tudjuk, hogy az nem lehetett....
Igazából nem is hoztam volna fel ezt a témát, de többektől olvastam, hogy óra szerint max. 130-135-t is megy a gépük.
Ha jól emlékszem magush is írt már ilyet, hozzátette azt is, hogy "üveghangon". Na most az "üveghang" szerintem leginkább 5000-es fordulat szám feletti értékekre vonatkozik, ezért nem értem miért nem forog ennyit 4.-ben!
ui. Ő szintén 18-as fogaskereket használ.
A motor kompresszióját 12:1-re növeltük, (hengerfej "tuning") most 100-as benyához van belőve, azzal is használom.... Ezért is kapott 18-as lánckereket. Kb. azt tuddja, mint régen 17-essel, csak ugye az óra alámér....
Engem a fentiek ejtettek gondolkodóba!
Nem is lenne ezzel probléma, csak azt a néha előforduló rángatást furcsálom....
Semmi baja sincs, nincs benne több erő. 4.-ben nem is tud kiforogni a max fordulatig. Az meg a másik, hogy nagyobb lánckerék van benne, így kevesebbet mutat az óra a valóságosnál, meg így gyengébb is.
sorszám: 14993 (95706)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-05-31 10:45:27)
A vákumosodás mitt.
sorszám: 14992 (95702)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-05-31 12:59:29)
Azárt is gondoltam mert 4.-ben általában tovább is huzatja az ember (mármint nem fordulatra, hanem időre)
Belső benzinszűrőt használok! Miért kell a tankba levegő? :D
Szerintem azért mégiscsak üzemanyag ellátással lehet a gond pl. nem tud a tankba rendesen bejutni a levegő, az enyém is hasonlóan viselkedett mondjuk azon volt benzinszűrő is.
sorszám: 14989 (95699)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-05-31 10:45:27)
Mi lehet a probléma?
4.-ben nem tuddja magát kipörögni a motor (638-as TS) nem igazán akar 4200-as ford. szám fölé menni, ekkor az óra szerinti sebesség 115-120 km/h. A motorban 18-as szekunder lánckerék van. Érzésem szerint az óra erősen lefelé csalhat....
Furcsa jelenség, CSAK ebben a fokozatban 110 fölött néha jelentkezik 1 "rángatás", mintha 1 pillanatra nem kapna elég üzemanyagot a motor.
A gyújtás VAPE elektronikus. Tuti nem ezzel van a probléma, mert az összes többi fokozatban nagyon szépen húz.
2.-ban 6000-nél 80
3.-ban 5500-nál 105
^^
Semmi rángatás, SOHA!
A fentebb említett hiba csak 4.-ben fordul elő az említett sebesség fölött.
Igazából nem hiszem, hogy üzemanyagellátási probléma lenne, ezt már ellenőriztük, nincs dugulás, karburátor felújításkor totálisan ki lett pucolva, 0 km-t ment benzinszűrő nélkül, nem hinném, hogy lerakódás.
Szimeringre gyanakszunk, bár azok is cserélve voltak, igaz elég nehézkesen mentek be, nem Jawa gyári szimeringek voltak....
Valami ötlet?
Üdv,
Levelet a cikkek kukac szocimotoros pont hu címre kell küldeni (elméletileg).
sorszám: 14987 (95692)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-05-31 00:49:43)
Szevasztok,
segitseget szeretnek kerni. Hogyan lehet kepeket es cikkeket felrakni az oldalra? szoval hogyan lehet anyagot feltolteni. segitsegeteket elore is koszonom.
Szevasz Bishop,
ha fotengely felujitas dologban vagy erdekelt akkor gyorben tudom ajanlani a Schwarz es fiai muhelyt a Damjanich utcaban. jol dolgoznak, es nem horribilis a munka dij sem. nem tudom merre laksz, de magyarorszag nem olyan nagy. gondolom nyiregyhazarol nem mennel azert el. nekem 7eft volt egy jawa 350 kozepso fotengelycsapagyanak a cserelye. szerencsere a hajtokarokhoz nem kellett nyulniuk.remelem segitettem, udv zoli
250/559 bejáratós! 1:20csak ez jó neki csak ezt szereti :D:D Akinek meg csípi a szemét ne pislogjon. Egyébként 1:20 ásványi eredeti Teboil 2T (orosz) olaj és alig füstöl mármint ha nem húzatom neki de ha igen akkor köd előttem köd utánam :D:D:D
Szerintem 1:33 sok neki, kipufogóba jó vastag kokszréteg kerül pár ezer km után, a füstködről nem is beszélve. Én 1:50-el járok, még igy is füstölög, de már nem folyik a kipuff végén olajos dzsuva. Motorral semmi gond. Ismerek egy srácot, aki szintetikus castrollal 1:100-ig merészkedett. 1:60 felett szerintem nem egészséges.
Mióta nálam van a vas (350/638) azóta kizárólag 1:33 vagy ennél olajban dúsabb keverékkel járok. Autósok nagy örömére :P
Igaz hogy 1:40-el és 1:50-el megkockáztatom még ennél szegényebb keverékkel is tökéletesen, és kevésbé füstölősen megy. DE ha a hengered nem frissen fúrt bejáratás utáni állapotban van, és a motorod túl van az 50000. kilóméteren akkor inkább a több olaj mint a hamar kopás.
Járó motornál NE RUGDOSD. Jahh és nagy valószinűséggel sikerült odavágnod a berúgó fogaskeréknek. Ki tudod cserélni legfőképp.
á, hozzá se böktem. Most elmegyek szombathelyre, aztán majd a hétvégén talán hozzányúlok.
Jó minőségű olajjal az 1:40 keverési arány is igen jól túlbiztosított. Bátran járhatsz vele. (Az 1:33 arányú keverék a bronzperselyes gépek kedvenc itala.)
Hali!
Tőcsavarral mi a helyzet?
én és a jawa-s haverjaim is mindíg 40-es keveréket használtunk. nem volt vele semi gond.
csak az 1:33, csak azt szereti. Bejáratáson túl is.
Sziasztok kérdezném hogy milyen keverési arányban keverjem a benzint olajal jawa 638/350 motoromhoz
Az én 638-asom hasonlóan viselkedett lyukas úszóval (és szar úszóháztömítéssel).
HALI A CETKÖM BERUGOJA KEREG MIKOR RÁ RUGOK MIT TUDOK VELE CSINÁLNI?
KÖSZI A VÁLASZT ELÖRE IS
Ha van lehetőséged, akkor vidd ki a motort, és pocold fel az első kereket. Ha üresben terhelés nélkül is visszadadog, akkor annál a fordulatnál ahol dadog, tartsd meg a gázt, és gurulj le a polcolásról. Amennyiben visszaáll a fordulat, biztos lehetsz hogy karbi. Ha nincs dadogás, sem teljseítmány csökkenés, akkor jönnek a kérdések, lejtmenetben is megvan az ereje? füstöl a szokásosnál jobban? Nem lyukas az úszód(tudom hogy ez más tünettel jár, de hátha)?
Elgondolkodtató amit írtál. Elsőre biztos, hogy nem a gravitációt okolnám a hibáért, de akár ez is lehet az ok. Banális ok ritka, de nem kizárt-Mint az egyszeri Trabantos, akinek mindig leállt a motor, mire nagy nehezen felfedezték, hogy a tanksapka szuszogólyán átmászott egy csiga, és vákum lett a tankba ahogy fogyott a benzin.- Tűszelep tud érdekes dolgokat produkálni. Én jártam úgy, hogy kopott tűszelep szétszerelés után nem zárt, kellett pár tíz km amíg beállt abba a helyzetbe amiben jól zár. Ez után is ha oldaltámaszra raktam (és elfelejtettem elzárni a benzincsapot) akkor nem zárt a szelep.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|