:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem tudjátok , hogy a Csemői fesztiválon szoktak alkatrészárusok lenni?
Egyébként itt a rendezvény plakátja, lehet hogy már volt itt feltéve,de ha nem:
http://www.csemo.eu/images/pdf/roli/m%20feszt.pdf
Csemő- Szolnoktól kb 20 km-re nyugatra, Budapesttől kb 40 km-re délkeletre. Veterán motorosbuli lesz főleg Jawás, nyagyon szivesen mennék, csak hát baromira messze van tőlem.
Szép estét mindenkinek!
Van egy 638-as Jawam 1985-ös, aminek ma sikerült eltörnöm a jobb alsó villaszárát a tengely rögzítő csavarnál.Ha esetleg van valakinek eladó az kérem jelezze.
Hali! Kéne egy kis help! hol van csemő? Mi a program?
Hali. Én is holnap viszem műszakira a gépem ha sikerül megyek csemőre, bár még sohasem voltam. Aki volt mi a tapasztalat jó buli? Meg lesz furfangos gépek találkozója is :-).
175 ös Jawa-hoz keresek alkatrészeket, ha van valakinek eladó szóljon :) Köszönöm
Szombaton Jawa fesztival Csemőn!
Egy haverom most cserélte le a jawa villákat mz-re.
Ha jól emlékszem az mz villa kisebb átmérőjű volt, ezért villakifliket is cserélni kellett (az viszont neki nem mz-ből volt, hanem talán dnyeper alul meg valami hausfabrik felül).
Van egy cikk a szocimotoroson. Szerintem jól meg lett írva, használd azt. Abba minden benne van, amit egy szocimotor karbiról tudni kell felhasználói szinten.
Üdv!
Ha 559/04-es a motorod és 2926 SD-2769 porlasztóval használod akkor jók a következő adatok.
főfúvóka: 92
alapjárati f.: 50
részterheléstű bejáratáskor:2.rovátka
alapj.kev.csavar bejáratáskor:1/4-1/2
bejáratás után: tű az1.rovátka
alapj.kev.csavar:11/2
Ezek a gyári adatok,nekem jól működikezzel az állítással.Az alapjárati csavar nem fix érték,motoronként lehet kisebb eltérés.
Szasztok karbibeállításhoz senkinek sincs lövése se? 15053-as hsz
Én is 195cm-rel számoltam, szintén mérés alapján.
195 és 200cm-rel. Előbbit én mértem a saját Mitas 3,25x18-as gumimnál, a 2 méter meg alapból benne volt a programban, a cikk szerint valamilyen CZ-n mérték.
Mekkora gördülési kerülettel számoltál?
Nagyon jó ez a kis áttétel-számoló programocska, eltököltem vele jó félórát:)
Ami biztos, hogy bárhogy számolok, a 4-ben 3ezres fordulaton a 85-90km/h teljességgel irreális. Számoltam 20-as lánckerékkel is, még úgyis csak 83km/h jött ki. Az adatokat egyébként a szerelési könyvből néztem és 634/638-as primer áttételre vonatkoznak.
Gyári 17-es lánckerékkel 4-ben, 3ezres fordulaton (gumimérettől függően) 70-73km/h lehet valós érték. 18-assal viszont 5ezres fordulaton jól mondta valaki, hogy 130 körüli értéket mért.
http://ural.hu/www/shops.php Itt találsz néhány tippet. Én mikor furattam, föl volt készülve a szaki, és ő beszerzett mindent, ha nem menj a Zichy utcába. Esetleg neten: http://e-motorparts.addel.hu/index.php Ott lehet hogy még olcsobb is.
Sok sikert!
Nekem a forgalmiban 23kW van. Kéne valami motoros fékpad, amivel meg lehet nézni, hogy mennyi jön le keréken. Műszakin kérdeztem, de ott csak fékerőt tudnak nézni. A főtengelyen mért teljesítményt meg nem igazán befolyásolják az utána következő áttételek.
Sziasztok 250/559-hez milyen az ideális porlasztó beállítás gondolok a súber helyzetére (hanyadik rovátka)és az alapjárati csavar helyzetére ja +2 es fúrásról van szó most már bejáratás végén vagyok és üzemre akarom állítani a karbit.
sziasztok! hol fúrassam 350/360-as jawamat.és hol kapok gyári dugokat?
A kW-okkal sokat variáltak gyárilag, az első 638 asok 17 kw-osak voltak, késöbbiek 19. A legtöbb 639-es 17 kW-os, haverom 640
ese papiron 19 kw, de 100-as főfúvókája van, enyémban 93-as, de papiron az is 19 kW. A 17 kW-os 72-essel rendelkezik. Ennyi a különbség, semmi más. Próbáltunk 105-öset, de melegben már nem volt jó. 17 kW-osakat birom, igaz, hogy max 120-at mennek, meg hideginditáskor 2km-en keresztül szivtózni kell, amúgy lefullad de a fogyasztás 3,5-4L-re csökken :-)
Ez engem is meglepett, hogy van másféle fogszámú lánckerék a főtengelyre. Nem lehet hogy amiatt van, hogy a későbbi blokkok nem ugyanolyan erősek? Az én 638-asom gépkönyvében 19kW szerepel, de az újabbakra meg 17kW-ot láttam megadva. Lehet ennek a kiegyenlítésére alkalmaztak kisebb lánckereket?
Egysebességes Babettához (207.300-ashoz) keresek nyerget.
O.K., amikor készült a cikk, akkor még nem találtam 639 és 640-hez gyári adatokat, de eszerint, ha egy foggal kisebb a főtengelyen a lánckerék, akkor azzal kell számolni a diagramban, ki is fog derülni a különbség, az az említett kb. 300 fordulat 100-as tempónál.
Kicsit kíméli a váltót a (korábbi) kisebb primer áttétel, bár az is igaz, hogy az újabb, öntvényből készült villák erősebbek, mint a régi lemezvillák.
Valószínúnek látszik, hogy a kisebb forgótömegek, a kicsit nyitottabb vezérlési szögek és a jobb gyorsítás miatt alkalmaztak egy foggal kisebb lánckereket a főtengelyen.
R
Van itt az oldalunkon is áttételszámító program, Cikkek/Fogas kérdés alatt.
Pár táblázat is mellékelve az ismertebb típusokhoz, hogy ne kelljen keresgélni.A többi benne van a cikkben, a program is, szabadon letölthető.
Hasznos munkát, üdvözlettel: R
Helló próbálkozz ezen a számon:30/3950322 (Gyuri)Nekem is ő csinálta meg vannak itt mások is akik dicsérik. (A számot azért adtam meg, mert már korábban ő is beirta)
Sziasztok!
Jawa 638-ra szeretnék tárcsaféket. Hallottam olyasmit, hogy mz első villát komplettan át lehet szerelni. A kérdésem: Mely típusét, illetve milyen átalakításokat igényel. A választ előre is köszönöm.
A 638-aséban van 2 enyhe törés, a 639-esé teljesen íves. A légszűrőházam is 639-esé, a 638-as karburátor-légszűrő összekötő gumicsövében is van egy törés, a 639-esé teljesen egyenes!
Értem, köszi a válaszodat! Egyébként miben más a 639-es kipufogó-könyöke?
Leirom a lényeget a váltóról. A nem oldalkocsis jawák gyárilag 17-es kislánckerékkel jöttek forgalomba, de: A 634-es és 638-as motorok gyári gumival 3000 fordulaton 4.ben 80 at mennek. A 639 és 640 tipusok 3300 on mennek ugyanennyit, mert a főtengelyen lévő dupla lánckerék egy darab foggal kisebb. ez azt jelenti, hogy 100-nál majdnem 4500-at teker. Könnyen lehet, hogy ilyen lánckereket szereltek a motorodba valamelyik javitásnál, de akkor az nem gyári, hacsak nem 639 vagy 640-ed van. Először ilyet akartam, de a próbaúton rájöttem, hogy ez nem nekem való, igy maradtam a jól bevált 638-nál és lassan átpakoltam rá a jobb cuccokat, Vape, tárcsafék, 639-es kipuffkönyokök stb.
szia, még mindig segítség!
Van egy 634-es gépem, 6V-os, trabi 12 V-os gyári gyújtással 12V-os trafófal, fesz.kétszerezővel. Nagyon könnyen indul, de sokszor nem megy az egyík henger alacsony fordulaton. Ha egy kicsit megtúráztatom, akkor jó egy darabig, de inkább nem. Töltés jó, akksi jó másik elektronikával és jeladóval próbáltam, de ugyan olyan rossz. Mi lehet a baj.
Van egy kis progim otthon, valaki egyszer belinkelte ide. Majd megszámolom vele, és leírom.
Helló!
638as jawára keresek mágmeses gyújtást.
Ha esetleg tud valaki eladót, vagy olyan szakit aki vállalja az elkészítését, kérem jelezze.
Köszi, Sziasztok!
Jut eszembe Magush, új Jaffás képek iwiw-en, szerintem tárcsásat még nem küldtem.... ;)
Köszönöm szépen a tippet,de jelen körülményeim között megelégednék egy szerény használttal is. (ezt elfelejtettem
odaírni)
Esetleg ha valakinek lenne eladó (ülés), az jelezzen.
Üdv: Richeekee
"Amúgy meg a "gyújtásom vape, úgyhogy az tuti jó" mondatra engedd meg, hogy muhaha."
Soha nem írtam, hogy a VAPE-nél nincs tökéletesebb megoldás, nem tudom honnan szedted! Nálam nincs probléma a gyújtással, maraddjunk ennyiben!
Én csak annyit írtam, hogy ez tutira nem gyújtás gond, mert 1: Többi fokozatban soha nem csinálta ezt, pedig volt rá példa, hogy 6000-ig pörgettem! 2: Megszakítóval is ugyenez volt a helyzet!
A hiba oka, mint már írtam is hamarosan kiderül! :D
nekem kb 85-90 között négyesben forog 3000-et. (18-as szekunder kerék).
Tehát 17-essel elvileg kb 75-80-at kellene mennie 3000-nél.
Üdv,
Na, csak nem hagytatok nyugodni, ezért megszakértettem a 638-asomat tegnap. A lánckerekem nem 15-ös, hanem 17-es, ez már biztos. Volt egy dadogási problémám lejtőkön, nem tudom ki írta a választ, de végülis egy faintos új úszóház tömítéssel megoldódott a mizéria. Köszönöm szépen! Ami érdekes, hogy felvetettem másnak is ezt a kérdést, hogy hogyan lehet h másnak állítólag 130-at megy a gépe, nekem meg 105-nél már meg akar halni, holott nagyon pörög. Ami feltűnt, hogy 3-ból 4-be váltásnál alig hallani valami fordulatszám csökkenést.
Nagyon úgy néz ki, hogy korábban valaki megbuherálta a váltó fogaskerekeit. Kiváncsi vagyok, ki-mit mond erre. Mondjuk vegyünk alapul egy normál tempót, 80-nál mennyit kéne forognia a főtengelynek? Sajnos tönkrement a spirálom, de amint tudom, megnézem én is. Most már be vagyok sózva ezzel a kérdéssel kapcsolatban:-}
Nyilván nem tudom, hogy mennyit szoktál motorozni. Csupán arra utaltam, hogy egy több ember véleménye szerint is NEM szimmeringproblémát, ne szimmeringcserével próbálj gyógyítani.
Az természetesen dühítő, hogy négyesben 110-nél nem forog tovább, mert azért kellene neki, mégha nem is rántásszerűen, de szépen lassan gyorsulnia kéne.
Úgyhogy elő a kompresszort, elő a brigéciolt, aztán adjál a karburátor testének. Meg esetleg úszószint ellenőrzés.
Amúgy meg a "gyújtásom vape, úgyhogy az tuti jó" mondatra engedd meg, hogy muhaha.
:D
Jó motorozást!
sorszám: 15032 (95880)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-06-02 22:54:41)
Magush, honnan tudod, hogy túlspirázom? Szerintem nem tudod, hogy Én mennyit szoktam motorozni....
Nyilvánvalóan legtöbben arra törekednénk hasonló helyzetben, hogy megszűntessük a hibát, és egészséges "üzemet" biztosítsunk a gépnek!
A többi hamarosan kiderül!
ui. GPS is meglesz....
GRATULA magush!Minden egyes szavaddal eggyetértek!A hozzászólás végén található két opció pedig minden szocimotoros garázsában arany betűkkel ki kellene írva hogy legyen!
Sziasztok!
Van egy JAWA oldalkocsim eladó./velorex/
Csatlakozokkal közepes állapotban mindennapos használatban.32.000ft
Vagy komplett oldalkocsis motor vizsga nélkül 99.000ft irányáron.
A motor nem szép de nagyon jó!!!
Ha kell képet küldök.
esetleg ez?
http://jawamarkt.cz/de/index.php?show_page=eshop&show_page_mode=full&psection=4.7.¤t_item=0
Sziasztok.
Segítségre lenne szükségem! 250-es csepptankos Jawa-ra keresek ülést.
Netes kerestem, de nem igazán jártam sikerrel. Tudna valaki ötletet adni, hogy hol keressek? Sürgős és fontos lenne.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv: Richeekee
Vélemény.
A legelfogadhatóbbnak az tűnik, amit a kiegészítő fúvókáról, illetve a rézcsőről mondott Tibi2T, valószínűleg ez van, ott egy kis tömődés, ezért nem megy többet.
1. Szimmeringből sose vegyél gyárit, mert fos. Vegyél vitont, az drága (kb 1200/db), de olajálló, és örökre elfelejtheted a szimmeringgondot.
2. De nem lehet szimmering, mert azt nem húzatásnál veszed észre, hanem alapjáraton, ahogy a többiek is írják. Az enyém amikor annyira fals levegős volt, hogy egyáltalán nem volt alapjáratom, úgy húzott, mint állat. De nyugodtan cserélj, biztos jólesz.
3. Miért nem teszteled le autó mellett, vagy gps-szel, vagy bárhogy, hogy mennyire jó a km órád? Akkor pontosan tudnád, hogy jó, vagy merre csal, és nem saccolgatnánk.
4. nálam az üveghang az 5000rpm-et jelentett, ekkor 131-et mutatott az óra (18-as szekunder fogaskerék). Kicsit (pár km/h-t) lefelé csal az órám. Sose forgatom 4500 fölé a vasat, ez az egy eset volt kivétel.
5. A kettőötvenes etkó-háromötvenes jaffa versenyt ne vegyük elő sztem, kinek a pap, kinek a papné.
6. Miklósbácsival értek egyet füstöléskérdésben. Empirikus úton folyamatosan ezt tapasztalom, hogy 100-105-ig normál füst, rántok neki egy 110-120-at akkor meg kipusztul mögöttem az erdő. Ez nem hibajelenség.
Összességében szerintem erőst túlparázod ezt a motorkérdést B.A.T. Én már rátértem a restaurálásról a használati motorozásra, vagyis (a kötelező szervizeket leszámítva) a következő 2 opció van:
1. brümmög, akkor megyek vele
2. nem brümmög, akkor megjavítom.
Amíg működik, ne rontsd el!:)
Ötödik fokozat persze, hogy jó lenne a 638-ba, de nem dobfékkel...
Lehet, hogy megy többet is, a gyári jawa km-óra ahogy kezd elfáradni, egyre kevesebbet mutat. Nálam ez nyélgázon 105-öt jelent 5500-on :-) aztán csak néztem, hogy nagyon tép a szél ehez képest. Aztán bemértük, kocsival is ,meg cbr 600-al náluk 150 km/h- volt, ami kb. 140 lehet a valóságban. nekem 45 000 km van benne óra szerint, de ahogy megvettem a gépet, nem működött a számláló, szerintem jóval több.
Üdv,
Őszintén megmondom neked, most nem értem, hogy konkrétan mire reagáltál. Azt akartam kihozni a dologból, hogy ez a nyélgáz olyan, hogy hiába húzod tövig, nem fog jobban gyorsulni (egy darabig), mintha csak félig húznád. Persze nyílván van olyan, aki minden váltás után rámarkol a gázra, de az meg ne kérdezze h miért eszik neki 8 liter.
Amúgy kb. 65E km lehet a gépemben, nem tudom pontosan, fél évig nem volt jó az óra. Az enyém is szedi a lábát, nem kell félni, de mint mondották, valószínűleg 15-ös a lánckerekem, azért van vége a mulattságnak 105-nél. Én úgy vagyok vele,h nem is kell több, elvégre 1hét múlva 21 éves lesz a moci és mégiscsak egy dobfék van elől:)
Nem tudom hogy a te motorodban mennyi kilóméter van, és mekkora lánkerék a végáttételnél, de az enyém GYORSUL 4-ben is. mint azt mondtam összehasonlítás végett, ETZ 5. ha betetted akkor gyorsulást felejtsd el, illetve ha van akkor az nem full fordulatszámig, és dobnál vissza 4. Míg az én jaffám 40-nél 4. és onnan dinamikusan gyorsul 130-ig. Tény hogy huzatva sokkal akítvabb, de akkor mondhatom hogy 80-110-ig gázhúzásra rántással reagál, tehát nekem valamiért nem veszi el a motorom erejét a menetszél, és a gördülés. 2 személlyel 10% emelkedőn 4-ben a kezdeti sebességgel simán felmegy. Hegyi szerpentin az ahol 3-a szoktam kapcsolni a kanyarok miatt.
Másrészt van köze, ugyanis a motorodat a legritkább esetben használod 1-2-ben 4500-ra pörgetve (ha igen akkor gyilkosabb vagy mint gondoltam). És mivel magasabb fordulaton tökéletesebb az égés, merthogy mindenki azt szereti ha pörög a motor (ezért így állítja be a gyújtást(előgyújtást is)), ezért hiába nézed a gyeryád színképét állítás után alapjáraton, ahhoz menned kell. Terhelned kell. És erre a legjobb a 3-4-es fokozat :)
És a megoldáshoz valóban nézgethetsz hátra is, de akkor nem látod kit csapsz el. Motoromba a mai napig 1:33-as benzint vagy ettől olajban dúsabbat tankolok, attól függően mennyire csuszik meg a flakon a kezemben. Ennek eredménye az állandóan olajban tucsogó dobvég. Nagyon jó haverom a kék füstköd, autósok egy 3-ból 2-be váltásnál, aktív gyorsításnál sokszor szkták ezt látni nálam vársban. De ha elviszem 60-70km autópályára, vagy nagyforgalmi útra, ahol van lehetőségem kiégetni, akkor az első 30-40km után ugyanaz a jelenség látható. Viszont ez csak ideiglenes. De hadd ne ragozzam már így is túllőttem a célon. Hiszen tudod te magad is. :) Valószinűleg régebben motorozol mint én, és még a tapasztalatod is nagyobb :)
Üdv.: CRE
sorszám: 15023 (95808)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2008-06-01 18:25:18)
Pontosan igy van, enyém is ezt produkálta a rossz szimeringgel, meg szépen lehet is hallani, hogy alapjáraton nem együtt dolgoznak a hengerek, a szimeringes "húzza" a másikat. Tünetek: Ingadozó alapjárat, gyakori egyhengerezés, váltásoknál nagyon nehezen visszaeső fordulatszám. Szerintem ebben az esetben nem ez a gond, nálam ugyanis rossz jobboldali szimeringel is szépen kipörgött.
Ha nem jó a szimering, akkor beállíthatatlan alapjárat lesz előbb.
sorszám: 15021 (95781)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2008-06-01 20:47:38)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|