:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én voltam Csemőn az első helyezett, JAWA kategóriában hol az ígért fényképek.
ohc500
sziasztok!
keresek jawa 638.5 (twinsport) hátsó sárvédő müanyag elemet,bárkinek van elfekvőben kérem jelezzen!!!!!!!!!!!!!
Látom többen is voltunk Csemőn, én csak egy valakivel találkoztam az indexes Jawa fórumról. Legközelebb össze kéne hangolnunk. Aztán mondjuk a templomkapuban találkozni :)
Sziasztok!
Keresek egy 1987-es évjáratú Jawa 350/638-ashoz egy kuplunk automatikát.
Sajnos nekem az emelő villa szétnyírta a kuplung kiemelő hengert (az a tőcsavaros izé), igaz kicsit tudtam rajta reszeléssel segíteni, de ráférne a csere!
Hiába ^.^ A csemői 400km-es oda-vissza út - no meg az eszméletlen sok eső - nem csak engem tett kicsit hektikussá, hanem a kuplungot is >.<
Győztem állítgatni az út szélén :D
A segítségeteket előre is köszönöm!
de 350-es bölcsővázban ötszázas rotaxblokkos gyári gép az volt!
Amúgy van egy barátom aki most vett 650-es rotaxblokkos jáwát 2 éveset, ha gondolod, őt megfaggathatod.
Tisztelt Kollégák!
Jawa 250/559 1967. motork. teljes restaurálására keresek ügyes kezű referenciával rendelkező szakit a Dunántúlon.
Kérem, referenciafotókkal és árajánlatokkal keressennek meg az alábbi címen: oadr@citromail.hu vagy 30/8683742.
A motorkerékpár gonsdosan szétszedett állapotban van,rozsda és sérülésmentes.Blokk teljesen felújítva.
Köszönettel:
OA
Az a baj, hogy az emberek fejében még mindig a régi képek élnek, a nosztalgiából viszont nem lehet megélni. Mikor bejelentették, hogy lesz 660-as modell, meg hasonlók, akkor mindenki örült neki, csak éppen a kutyának nem kellettek. Az ok egyszerű: iszonyatosan dárga volt és ráadásul nem is ismert márka. Kivéve persze keleten, de az az MZ nem ezt jelentette. Mármint, amin 20 éve ült az ember.
Szia! Hát ami nekem kellene azt már ezer éve nem gyártják :( Tudod drága jó Ts. Jah igaz van ETZ-m is. Ahhoz még semmi nem kellett, de ha lehet inkább jobb minőségű gyári használt alkatrészekkel lesz pótolva , nem tudom hogy Mo-n lehetett e kapni az uccsó ETZ-hez készült alkatrészeket...(Kauni vagy mi, ezzel nem vok képben). Ezek alkatrészei azonosak a régi ETZ-jékkel, vagy? Tessék engem felvilágoisítani :D !! Sajnálom, hogy leáll a gyártás, de valahogy csak átvészeljük. Én személy szerint szeretném átmenteni az utókornak a gépeimet...20 év múlva már az ETZ is olyan ritka lesz mint a fehér holló...nahó annyira talán nem, de emelkedik a presztízse erősen (ezt persze minden régebbi szoci gépre értem), nem hpgy a TS-é. Az után már mostanásg is forgolódnak az emberek :D jó érzés.
Szóval kár hogy vége lesz a dolognak, jó lett volna vmilyen formában továbbmenteni a dolgot :(
hát én merészebbeken gondolkoztam...elárulom elöször més a simsonra formáláson is gondolkoztam...szerintem aztis meglehet oldani h másik cz re tenni
Hali!!!
nem tud valaki 250 cseptankos jawahoz dugót,lehetőleg alapméretes de tulméretes is jó,vagy ha Békéscsaba környékén boltot ahol lehet kapni,vagy valahol
előre is megköszöném az infot.
helloztok
Az lenne a kérdésem hogy a 175 ös sport cetka karbit ráraknák egy 125ös sport cetkára akor azzal jobb lenne sokkal ,vagy egyátalán rá lehet arra rakni?
Ehhez mit szóltok:
http://index.hu/gazdasag/vilag/mz080608
Az MZ topicban senki sem reagált rá...
igen csak a karbi...amugy a 2 ezer is alkuképes de ha nem hát nem :D
Hello Tibi!
Köszönöm, de már megoldódott a problémám. Ha esetleg kell valami , akkor jelentkezem.
Már késő visszatáncolni!!! Micsoda dolog ez...licit után visszalépni....na szép ... :DD
Jó ezt benéztem, azt hittem teljes motorkerékpár úszóhiányos karbival bocs...
van egy 175 ös sport cetkajawa karbim uszu hiányos és egy csakar hiányzik még de ezt leszámitva jó álapotu ára 2 ezer ft jelentkezni itt chris_k1@vipmail.hu
Most jövök Csemőről,nagyon jó volt.
Lesznek majd képek is.
Üdv,
Kellemes volt a csemői kiruccanás, habár az a sok (rövid) esőzés nem kellett volna. Nagy szívfájdalmam, hogy nem találtam 650-es Jawa-t, azt hittem tudok majd valakivel szakérteni. Majd talán máskor...
Szia!
Próbáld meg a gyári állítási adatokkal.
Az előgyújtás 3.2-3.5 mm ,benzin-olaj 1:25 bejaratáshoz 1:30 bejáratás után,főfúvóka 96-os részterheléstű 4. rovátka járatáskor utánna 3.
És a gyár inkább 2500km bejáratást javasol .
Én sem tudtam ma elmenni, meg akartam permetezni a stzőlőnket de ahogy beértem a benzinkútra eltört a permetező tengelye, hogy ne legyen útba targoncával félrerakták ekkor kitört a tartály csapja elfolyt 10 hl permetszer. Szóval a mai programom ez volt, de lélekben a jawasok közt voltam. De ha minden jól megy vasárnap elhasítok csemőre.
A 25-ös keverék mindjárt más, tartani is kell, lehet meg is van mitől melegebb tán mint ilyenkor kellene. Hadd füstöljön csak, az a dolga. A 638-asomat 33-as keverékkel járattam be, de igazából most sem szegényebb és normál 2T olaj mellett szinte füst sincs (3800-4000-es fordulat mellett).
Szevasz!
Nem beledumálni akarok, de a gépkönyv 1:25 keveréket javasol bejáratáshoz, ami kell is. Az első 1000km alatt nem szabad 70 fölé menni (nagy eséllyel nem is tudsz), valamint a Powerarc által tanácsolt járatási mód (hűvösebb időben, hosszabb szakaszokon, hogy járja a levegő a hűtőbordákat) meglehetősen ajánlott.
Később fokozatosan lehet neki emelgetni rövidebb, majd hosszabb szakaszokon a sebességet, de nagyon fontos a fokozatosság. Kb. 2000-2500 km alatt leszel vele teljesen készen, addig pedig nagy-nagy nyugalom, önmérséklet és kupplungkészenlét!
Sok sikert!
Sziasztok most restaurálok egy 1970-es 350ccm csepptankos jawa-t.De van egy kis gondom, hiányzik vagy használhatatlan álapotban van pár alkatrész pl első hátsó kerék, két kipufogó, karburátor. Ha tudna segiteni valaki azt nagyon meg köszöném!!
Szívesen, jó gurulást.:-)
Ha valaki volt csemőn tegyen már föl képeket,mert én nem tudtam elmenni,megszakadt a generátor forgórészének tekrcse.Járt már így valaki? Köszi:Fecó
Így is lesz !!
Köszi az eszmecserét Powerarc !
Egyelőre járasd, lehetőség szerint ne városban, lámpáknál álldigálva, meg kerülni a meleg napszakokat. 1500km után majd meglátod.:-)
A járatásra 1:35 ír. Amúgy előgyújtásnak 2,8-3,5 van írva, viszont sok minden nem változik az átállítása esetén. Tehát lehetséges, hogy minden ok, és nincs más hátra mint előőőőőre :)) Járatni és járatni?
Gondolom ilyen keverék is van előírva bejáratáshoz. A gyújtás értékét nem tudom menninek kell lennie, mit ír a gépkönyv?
A keverék amivel járok két hete kb 1:30 félszintetikus olajjal. Azelőtt 1:35-höz volt, de már 50km/h-nál füstölt mint egy ágyú. Most 70-nél kezd már füstöt eregetni. Lehetséges hogy nem jó az előgyújtásom és azért melegszik ilyen hamar és ilyen nagyon ?
Fúrás után nekem is hamar melegedett, Milyen keveréket használsz? 1000-1500km-ig tart a bejáratási időszak, ezalatt ne várd hogy nagyon menni fog. Mivel van alapjáratod, szerintem nem szorul a henger, csak még nem kopott össze, ezért melegszik.
Sziasztok.
Jawa 350/360 motoromban nemrégen cseréltem dugókat+gyűrűket. Azóta kb. 600km hajtottam rá. A helyzet érdekes, mert alpjárat van viszont nagyon forrósodik mindkét hengerem. Alig megyek vele 300 métert, már meleg mindkét henger.(:
Új karbit is tettem, a gyújtást kb. 2,8-ra állítottam de nagyon forrósodik és nem igazi az ereje és a sebessége sem. 70-ig elég feltornázni neki 4-ben !!! Nagyon hamar kell felváltogatnom és nem értem mi lehet az oka. A kuplung állítés is megtörtént, de ugyanaz. 600km után ezek a menetteljesítmények jellemzőek ?
Vagy még ne is várjak többet tőle ?
megnéztem a fúvókákat, mind a gyári méret, minden beállítás a gépkönyv szerint. eddig nekem is 5 litert fogyasztott, a légszűrő és a gyertya cseréje után 1 literrel kevesebbet eszik.
Nem biztos. Ha a 17 kW-os kifúvókás karbis, akkor lehetséges éppen. Habár lehet, hogy tényleg kevés. Enyém nagyfúvókás országút 4,5 város 5,5 egyszeméllyel. Kisfuvókások altalában 4 körül eszegetnek vegyes használat mellett.
Nana...azért az akkor eléggé el van szegényítve......Az enyém se zabálta halálra magát, de városban azért 5 litert simán bekapott...és tényleg jól ment akkor....a 4 liter nagyon kevés egy twinsportnak
így beállítva, b8hs gyertyával városban max 4 litert fogyaszt a twin sportom. és elég élénk, erős is.
másfelet, max 2 fordulatot kell kitekerni a teljes becsavarás után. ez így is van, a kísérletezés és a gépkönyv ugyanazt az eredményt adja.
az 11/2-es állítás bejáratás után kell.
semmi gond,11/2(másfél)fordulatot akartam írni,mert a gyártó is ezt javasolja .
Az eljárás nagyon egyszerű,ütközésig be kell hajtani és visszatekerni 11/2 fordulatot.Kiindulásnak ez már megfelel, a finomabb állítás a gázreakciótól függően ki-be csavarással szabályozható.Mind ez üzemmeleg motornálértendő.
ja szerintem is csak ezért kértem a pontosítást
Nekem van eladó, az egyetlen gond, hogy hogyan tudnám neked eljuttatni. Ja, még van sokminden más is, komplett elsőrész (638), felnivel, kormánnyal,kiflikkel, mindennel. Van 1 pár rozzant kipuffom is, szimbolikus áron, ha valakit érdekel.
Bocs a közbeszólásért, de szerintem 1/2-et akart írni.
Bohumil250 köszi az adatokat de a 11/2-es üresjárati csavar beállítás hogyan értendő?
jawa twin sporthoz nincs valakinek műanyag sárvédője? esetleg fejidomja?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|