:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
NA BASZKI A FASZT IDEGEKEC MIKOR ASE TUDOD MI VAN AKOR ELMONDOM TÖLEM 24 KM LAKO EMBERKE NEM VÁLALTA A KÖZ DARAB LE GYÁRTÁSÁT AMI EGYÉPKÉNT AZ ÉN ESETEMBE 20 MLIMÉTERT JELENT Ö CSAK UGY VÁLALTA HA LE VÁGJA A VÉGÉT ÉS UJAT CSINÁL 20 MILIMÉTEREL HOSZABAT MERT SZERINTE KALIMPÁLNA A FORGORÉSZ AMIT EGYÉPKÉNT HÜJESÉGNEK TARTOK ÉN MEG MONTAM NEKI HOGY FIZETEK HA JO LESZ AZTÁN KEZET FOGTUNK DE INKÁB KAPJ BE 1 NYUKTATOT
sorszám: 15270 (97133)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-06-23 14:32:42)
Azt mondod babetta lendkerék egy az egyben felmegy? az fasza :D akkor eggyel kevsebb probléma, azt terveztem rá... és akkor az is lesz...
sorszám: 15269 (97129)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-06-23 14:32:42)
Sikerült leszedni nagynehezen a bütyköt, a tekercs már könyen jött... de most meg a blokkfelet kéne lehúzni, lehúzóm nincs, és még csinálni se tudok mert fúróm sincs... mindkettő bedöglött... :P majd szétkapom megnézem a másikat(egyiknek tuti vége...)hátha lehet valami életet lehelni bele...
Ember miről beszélsz, nem kell semit sem szétbarmolni hogy babetta gyújtást rá lehessen rakni, a főtengely kúpja ugyanaz mint a jawaé és a ts mz-é, igaz nagyobb méretről indul de a kúpossága u.a. Nem kell más a babetta állórész alá esztergáltatni eg y távtartót és kész, a furatok meg adják magukat hogy hol legyen a csavarnak a hely. Nem tudom miért írkálsz ekkora hülyeségeket, ha nem vagy tiszában valamivel kérdezz nem szégyen az. Én is sokszor teszem azt. Az mz dinamót jawara 2mm-es távtartót kell alá esztergáltatni vagy csinálni és felfúrni a két furatot 6os csavarhoz.
12 v-ra tökéletesen jó a trabi gyújtás is, de peti 74 féle gyújtás is részben a trabi a jeladó és a mágnes, csak az elktronika épített, két elenállás más értékű csak ennyi különbség van benne, és egyszerű mint a pofon.
Sajnos személyesen nem tudod megnézni a termékeket, mert ez csak internetes bolt. Én ezért nem mertem rendelni tőlük még semmit. A bizalom ritka kincs.
SZERINTEM MEGOLDHATO LENE A JELADO FELSZERELÉSE DE HA NEM TUDOD AKOR SE AD FEL:-) ÉN MOST AZ MZ RE BABBETA GYUJTÁST PROBÁLOM RÁ ERÖLTETNI MÁR SZÉT VÁGTÁK A FÖTENGEJEM HOGY ÁT TUDJUK ALAKITANI HA KÉSZ LESZ AKOR LESZ ÖRÖM DE MÉG SEHOL SE TARTOK A LEGH ROSZAB HOGY SZÉT VAN SEDVE A GÉP ÉS MÉG NINCS ÖSZE RAKVA ADIG NEM TUDOK TEREPEZNI DE KITARTÁS ECER KÉSZ LESZ MINDEN HA MEG KEL AZ MZ GYUJTÁS 4 EZRÉRT ODA ADOM DE JÁRJ UTÁNA HOGY MEGOLDHATO E A JELADO FELRAKÁSA HA KEL FÉNYKÉP KÜLDÖK
Jó az 12v ra is, nem kell sok hozzá... majd én is ilyet akarok, ha ugyanarról beszélünk persze :)
sorszám: 15263 (97121)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-06-23 12:14:22)
Nem kötekedésből írom, de több embernek is tökéletesen működik ez a gyújtás peti74 honlapján található és jó. Ami 12 v ra lett kitalálva annak más az alsó értéke amiról még elmegy, esetleg ha merül az aksid mert rajta hagy valamit akkor már nem fogod tudni beindítani hiába világítanak a visszajelző lámpák. De ha komolyan érdekel lefényképezem az én motorom dinamóját és elektronikáját. Én megcsináltam és patent lett. Nem akarok okosnak tűnni de ez a legolcsóbb megoldás 6 v-ra.
Valahogy a trabi jeladót kellene felmonyozni rá. A gép 2 hengeres 350-634 és most 6V-os.
HELO
na nem tudom ránézésre nem kel hozá más csak fel kel szerelni 6V rencer van az mz gyujtásal soha nem volt gondom 1 cer belövöd és kész de az it a kérdés hány hengeres a jáwád iletve az mz 1 hengeres hogy akarsz kéthengereshez mz gyujtást használni át alakitod az alaplapot rajtá?????
Az én történetem érdekes. Felraktam egy maszek gyártott elektronikát, ami a trabi jeladóval nagy kaki volt, mert össze-vissza működött. Egy jó ismerősöm ajánlotta a trabi fekete dobozos elektronikát, amit egy 6-12V átalakítóval, 12V-os trafóval működtettem. Ezzel az vol t a gond, hogy alapjáraton nem mment az egyík henger. Mindent ezzel kapcsolatos alkatrészt többször kipróbáltam újra, de a hiba maradt. Ekkor itt írta valaki, hogy a trabi cucc simán megy 6V-tal. Ez igaz is, visszatettem a 6V-os trafót összekötöttem, olyan mint a doxa, csak párszor leállt, s pár perc után újra indul. Amikor leáll, valami zárlat szerű van, mert az akksi olyankor teljesen gatya. Valaki javasolta, hogy nézzek töltést, ami tényleg nulla, s valószerű ezért áll meg, mert kevés a feszültség. Ezért keresek vagy rávaló dinamót, vagy MZ cuccot, mert az állítólag nagyobb teljesítményű. üdv. Tamás
sorszám: 15259 (97116)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-06-23 10:33:32)
Hali. Írok már én is mert az én jawamon is mz dinamó és elektronukis gyújtás van. A trabi gyújtás alapjaiban nagyon jó, főleg a jeledó apróbb átalakítással felszerelhető. De az elekrtonika részét ne mnagyon tudod használni mer 6v-os a rendszer a trabi meg 12 v-os, csinálni kell egy panelt hozzá. itt a neten is fentvan ha érdekel megkeresem. Én is ezt csináltam meg eddig nagyon penge a gép tegnap értem vele haza galgamácsáról ami 150 km egyhizamban 4000 fordulaton csak városban lassítottam. Egy rossz durranás nem votl, ja és mindenhol világítottam is mert ez kötelező.
Ennyi? :O na az fasza :D köszönöm, előszőr is íg értettem, de nem akartam elhinni :D
érdekel a dolog, pontosan tudod-e mi kell hozzá pluszba? Erre fel lehet monyizni a trabi gyújtást?
A válaszlehetőségeket már meg is fogalmaztad:) Árban talán még nem vagy ugyanott az utángyártottal, mint egy felújítottal, de kérdés, hogy megéri-e neked szenvedni. Az oldalt egyébként ismerem, rendeltem már tőlük pár apróságot, de komolyabb cuccot látatlanban nem merek.
Úgy tudom, hogy valahol Pesten vannak, a helyedben biztosan lebeszélném, hogy személyesen nézhessem meg. Egy szemrevételezés ezer szónál többet mondhat. Sok sikert!
Ez egy 634-es dinamója:
http://kep.tar.hu/raub/50556062/33661150#2
Van még vagy öt kép erről, nézd végig.
Sziasztok!
250-es Jawa -at szeretném felújjítani, a blokk és a váz jó állapotban van, de az első hátsó teleszkóp siralmas. Találtam a fórumon egy oldalt (http://e-motorparts.addel.hu ) ahol lehet utángyártott alkatrészeket kapni a motorhoz. Az lenne a kérdésem h pl. az itt kapható teleszkópok mennyire jó minőségűek? Az első telóknak elég borsos az ára, de ha egy régebbit újjítok fel lehet nagyságrendileg ugyanide lyukadnék ki , ill. azért az új az csak új...
Szóval kíváncsi vagyok a véleményekre, tapasztalatokra!
vedd ki a forgórészt rögzítő csavart és a körhagyót kicsit megmozgatva vedd le,a helyére kb.50mm hosszú M8-as csavart hajts be ,és az le fogja nyomni a forgórészt.
ugytudom egyik pár hengerem sem gyári már, majd megmérem őket, ha túl nagy lenne az eltérés akkor nem keresztezem a hengereket, de remélem jók lesznek és tudok már menni a pacival.
köszönöm a választ neked is.
Ha kiveszed a csavart, ami a forgórészt tartja és a bütyköt(1darab), akkor le kell jönnie a bütyöknek, lehet, hogy kicsit szorul, fogd meg valamivel.
Az én problémámra nincs senkinek tuti megoldása? vagy valaki mondja el hogy néz ki pontosan ez a cucc...
Ha ezt úgy érted, hogy az egyik henger gyári, a másik túlméretes, akkor ez nem ajánlott a dugók eltérő tömege miatt. Ha nagyon nincs lóvéd és motoroznál, akkor átmanatileg megteszi.
Értem, megnézem majd tüzetesebbena dugót, és köszönöm a gyors választ!
És szerinted baj lenne ha a két henger picit eltérne egymástól?
vagyis hogy a másik hengert rakjam fel dugóval együtt, mert most nincs nagyon pénzem arra hogy furassak egy hengert egy uj dugó miatt :S
Beigazítottad a gyűrűket a helyükre, van a dugóban 3 kis pöcök, minden gyűrűnél, oda kell a kis rést forgatni, és úgy összenyomni, úgy be kell mennie...
Sziasztok! van egy kis problémám, vagyis nem is kicsi és nem is egy :)
szóval ugy gondoltam hogy átépítem a jawam, lassan kész is lesz, és a blokkot is rendbe akartam tenni. Ma odáig jutottam hogy a primer láncot kicseréltem, kitakarítottam a belsejét a kuplungháznak, majd nekiálltam a dugók tetejéről, a hengrefejről és a leömlőkről a lerakódodt koxok polírpapírral eltávolítani. Mikor összeraktam volna a henger nem ment rá a dugóra.
próbáltam mindenhogy sehogy sem akart rácsuszni. mikor nagynehezen kicsit belehaladt a dugó, hirtelen megszorult az egész. és mire leszedtem a gyűrük töröttek voltak ill. a dugóból is hiányzott egy pici darab, ahol a gyűrűknek van vájata :(( ja és a másik henger sem akart rácsúszni, de azzal nem is próbálkoztam nehogy megint így járjak.
Azt szeretném ezzel kapcsolatban megkérdezni, hogy ha van egy másik hengerem, bele való dugóval+gyűrűvel, azt átrakhatom-e erre, ugyhogy a másik, még épp dugót-hengrrel rajtahagyom. Feltéve a naggyából azonos méretűek.
Illetve van-e vmi trükkje hogy hogyan lehet a hengert finoman rátenni a dugóra anélkül hogy baj lenne.
ui:a felhelyezés előtt ügyeltem arra hogy tiszta legyen a dugú külső felülete és ahenger belülről is.még kezet is mostam előtte, nehogy apró porszem a kezemről rákerüljön a tiszta felületekre.
a segítséget előre is köszi.
Ja és a bütyök hogy jön le? Csak azért kérdezem mert nem akarom hülye próbálkozásokkal hazavágni...
M8 csavarig rendbe van a dolog, a bütyöknél is tudom hogy mire gondolsz, de hogy konkrétan hogy jön le azt most nem értem... pedig bassza meg egy pár blokkot már szétkaptam... esküszöm egy suzuki vagy honda blokkot könyebb szerelni :P
Üdv vdani666!
A megszakítót emelő körhagyót(bütyök),vedd le a forgórészről és egy M8-as csavarral lenyomatod a forgórészt.
Na meg volna itt egy fontosabb kérdésem is... 638as jawa blokkról lenne szó, egy kicsit átalakított csapágy lehúzóval széppen le tudtam szedni az elsődleges lánckereket, de a generátor forgó részét hogy szedjem le? jól láttam hogy a csavarnyilásba kéne becsavarni a lehúzót, és úgy kifelé kihajtani? Arra gondoltam hogy egy régi villáskulcs, meg egy pár csavar, de nem tudom bírná egy egy sima csavar ezt a műveletet, nem hiszem az a baj, világosítsatok fel pontosa hogy jön ez a vacak le:P
Hello.
Volna pár eladó cuccom, ha kell valami akkor emailt írjatok nekem, ne a teszveszre írjatok...
http://www.teszvesz.hu/show_item.php?item=387728654
4 BE ODA ADOM MÉG 1 HETE PŐFÖGÖT VELE A GÉP CSAK BABETÁJÉT RAKOM RÁ MOST ALAKITJÁK ÁT A FÖTENGEJT
ÜDV TELE TANKOT
Te csinálod jól. Iszony olyan gépet szerelni, ami előtte sufnituningmesterek ezrein ment át.
Az esővíz nekem viszont még soha nem okozott gondot.Egyszerűen nem jut be.
Üdv
3000-4000 Ft kb...többet nem nagyon ér...
az mz dinamok ugyanazok a generátor más de az etz van egyépként nekem van 1 felesleges egy 5 sért meg válnék töle
Pontosan melyik típusé jó hozzá, s ez jobb megoldás mint egy gyári jó Jawa dinamó?
sorszám: 15234 (97025)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-06-21 12:07:58)
ami 6 voltos mz dinamó az felszerlehető 2mm távtartó kell az állórész alá a furatokat 6osra fel kell fúni és már kész is, a bütyök hasítékát is arréb kell vágni mert nem odd adna szikrát ahol kell. elektronikus fesszabal tökéletes lesz!
350-634-ES 6V-os gépem töltése nem hiszem hogy tökéletes. Töltéslámpám elalszik, de 5,7V a mérhető fesz. az akksinál. Szemre elég rossz állapotú a forgórész, s a kefetartó is gányolt megoldás. Nincs valakinek eladó dinamója? Állítólag vmelyik MZ dinamót is fel lehet szerelni. Melyik típusét és hogyan? kösz.
Szia.
Gratula a géphez. Nekem is ui. az oldalasom, a csónak háttámla zárását hogyan oldottad meg? Gyári megoldás a lyuk, vagy maszekba építették be régen a tulajdonosok, hogy zárható legyen.
Nem szó szerint így, de szerepelt - sőt, tapasztalatból tudom, hogy az esővíz mit tud művelni.
Egyébként pedig nagyon utálom a gányolást, márcsak ezért sem csinálnék ilyent. Nem sajnáltam az időt a tanulásra, a pénzt a megfelelő szerszámokra, a pótalkatrészeknek pedig türelmesen utánajárok, ha nem lehet nálunk kapni, megrendelem azokat külföldről. A motorjaim évekig üzembiztosak - és biztonságosak -, és nem kell félévente darabokra szedni a blokkokat.
Uff.
És akkoriban még a magas oxigéntartalmú vizes közeg szerepe az elektrokémiai korrózióban nem szerepelt a tételek között? :D
Köszi, rendes vagy, de tanultam annak idején kémiát...
igyvan az egyikben ez van a másikba az de mindegyikben egyezik 1 dolog a hermezol amivel be kenem még van az ösrégi cucbol ecer be szopzam azal is mert el tuloztam a menyiséget oszt elmettem véle 20 KM aztán hermezol barátunk lefojt a gyürühöz ot megragasztota a gyürüt tologatuk fél orát mire jo nagy lejtöhöz érve beindult:O volt öröm othon meg gyürü mosás beyoval de ha gondolod küld el a cimed küldök szivesen réz lemezt ird meg a cimed???? gergely111@citromail.hu ra ozst elküldöm postán te meg kiprobizhatod:DDDDD
Pár napja azt mondtad, rézből van a tömítés...
HALI
az lene a kérdés hogy danuvia blok mijen árba megy kb ijen közepes álapotba talán még el is indul akarok veni 1 két dolgot és csak egybe adják oda aztán nem szeretnék rá fizetni
Na szoval nem tudom mert mikor beszart a gép elveszet a kapcsolási rajz de nagyon ecerü csak! 1 példát mondok nem valos adatokal. Fogsz 1 mz ts kötési rajzot meg 1 jáwát és elkezded böngészni! MZ töltés vezeték zöld fekete csikal, jáwán piros kék csikal, jáwa feszaon d1 mz feszabon e3 akor eböl következikmz feszabon a e3 mat kötöd ösze piros kék csikos vezetékel azt a következöt. Ha nem érti valaki mit mondok akor gergely111@citromail.hu szivesen segitek el magyarázni
Sziasztok! Jawa 05 ideálhoz keresek kapcsolási rajzot. Ha valakinek van, és elküldené nekem nagyon megköszönném. mopedes@freemail.hu üdv.Bálint
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|