:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én a helyedben meggondolnám, Papa motorja tényleg nagyon jó...
Budapesten, talán 164km sok egy ilyenért :) csak van budapesten is :O
Bocs, most látom, hogy pesti vagy, de postán is lehet.
Szia vdani666!
Nem tudom merre laksz, de mezőtúr Bíró Sándor 0656352459. Nekem két éve csinálta de nagyon profi nem rezonál tökéletesen fut és csendes pedig acél hengeres.
üdv papa!
Nem tud valaki bp egy jó műhelyt, ahol nagyon profin fel tudnak újítani egy jawa 638 főtengelyt?(hajtókarok, csapágyak, és nagyon profi kiegyensúlyozás...)
Szevasz Diablo,
1:40-es keverekkel jarok, amit otthon keverek be a kannaban, igy biztos hogy jol elkeveredik. nezd meg egyszer, hogy hogyan keveredik el dunsztosuvegben az olaj a benzinnel. ja a gep az mar nem bejaratos, de kb 12ekm van benne, mivel az elozo tulajok nem nagyon hasznaltak. ja 350 twin sportom van.
Szewa!
Igen, csepptankos és vashengeres és nagyon forrósodik. Neked biztos már nem bejáratós a moci. Mennyi olajjal kened a kupak 2t-n kívűl ?
sorszám: 15364 (97532)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-06-29 10:29:22)
Üdv kovi tibi!
A meccs után küldöm!
sziasztok szükségem lenne jawa 250 cseptankos motorhoz kapcsolási rajzra ha van valakinek ehez a tipushoz küldjétek már el az email cimemre:contract@freemail.hu elöre is köszönöm
Szia Diablo,
szerintem az 1:25 az egy kicsit vastag, mert igy valoszinuleg tobb lerakodasod lesz meg jobban fustol. En minden tankolasnal rakok egy kupak fimolt 2t a benzinhez. valoszinuleg bejaratasnal is hasznal, bar inkabb lelassitja a bejaratodast, mivel a molibden diszulfit az beepul a femkoze, szoval nem kopik le az aminek le kene. Neked a csepptankos 350-ed van? a melegedes az termeszetes, hiszen bejaratos, meg ha jol emlekszem akkor neked ontottvas hengereid vannak. Amikor mesz vele akkor erdemes pihenoket beiktatni, vagy az esti orakban menni vele, amikor nincs olyan meleg. Turelem, es akkor nagyon jo lesz, erezni fogod akulonbseget. Balesetnemtes utat.
Üdv.
Írtam elektronikus levelet, abban leírtam, hogy ha testzárlatos a generátor állórésze, (a csillagpont eltolódik és egy fázisban zárlatba kerül a dióda, tönkremegy) váltakozó feszültség kerül a rendszerre ami leégetheti a relét.
AZ ENYÉM MOST BEJÁRATOS DE NEM NAGYON HASZBÁLOM ALIG AZ ENYÉ AZ 488 AS 125CCM SPORT CETKA DE 1:40SEL JÁROK NEM FÜSTÖL MEG MELEGEDNI SE MELEGSZIK NAGYON VÉSZESEN EN HUSZVÁRNA OLAJAT HASZNÁLOK ÉS PONT JO NEM FÜJTÖL NUKU TRUTYI ÉS JOL IS MEGY FASZÁN KEN SZERINTEM ÉRDEMES KI PROBÁLNI
ÜDV TELE TANKOT
sorszám: 15358 (97457)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-06-28 00:48:08)
Szewa SimsonosZoli!
Eddig 1:30 jártam és nem is füstölt annyira, de most 1:25 nyomulok, mert aggaszt a hamar melegedése. De amúgy így is ugyanúgy forrósodik, csak még jobban füstöl is.
sorszám: 15357 (97456)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-06-28 00:48:08)
Szia Diablo,
olvastam a valaszod, meg olvastam Bohumil250 valaszat is. Egyetertek vele, szoval csak finoman, mert 600km az szinte semmi egy hengerfuras utan. Turelem es akkor jo lesz. nem baj ha egy kicsit jobban fustol, mert akkor rendesen van kenesed, szoval a plusz hot, meg "femforgacsot" elvezeti. amugy en sem tudom megfogni puszta kezzel a hengereket, igaz, nem 5-600m utan. Egyszer sikerult megszoritanom egy simson star-t, de szerencsere mikor lehult, elindult, szoval nem hajtottam utana annyira, viszont tetszett ahogy ment a tuning utan. 1:33-as benzinnel jarsz? balesetmentes kozlekedest
Nekem eszembe sem jutott, hogy nyerhetünk, számomra TÉNYLEG csak a részvétel lenne a fontos, na meg egy kis tapasztalatszerzés. CZ 250-471-el (2 henger) indulnánk. Ismerősöm tavaly Suzuki GT 250-nel indult, nem is rossz eredménnyel, de neki már sokéves versenyzői-szerelői tapasztalata van, 2-szeres szlovák bajnok 50 ccm-ben pályamotorozásban.
Amúgy engem az hajtana hogy végigcsinálom, nem az hogy megnyerjem, arra ott egy cosmó kisebb verseny, amúgy ha 250es rd lesz, akkor lehet indulni, vagy ts 250... végülis abból is van már veterán...
Az a 200euró eltörpül a benzin gumi költségekhez képest... meg persze amiket kell vinni pótalkatrészek, esteleg fékbetétek... mivel akartok indulni?
A 650es Hyosungról tudok, de az tét nélkül "versenyzett" nem volt kategóriában. Kategóriák:
Magyar 1hengeres 250 veterán
Magyar 2hengeres 250 veterán
Japán 250 veterán
Keleti 250 veterán
Épitett 250 kategória
Gyújtás módositását kivéve és a gyári jelleget meghagyva lehet indulni az elsö 4 kategóriában, épitettben meg kemény módositások vannak már.
Adott a pénz, a motor, adottak a csapattársak, ha minden igaz 5-en lennénk jóbarátok, 3 versenyző, 1 szerelő, 1"mindenes" (gumicsere, benzinkeverés stb) meg hát nagy a lelkesedés mindenki részéröl ez is kell hozzá. (meg persze a 200 eurós nevezési dij)
De a puchal az a bvaj hogy körüményes több erőt belefaragni, mert ilyen u hajtókaros, viszont rohadtúl jól néz ki szerintem :)
http://frmpic.sportmotor.hu/p/454/115326/2
Ilyenre gondoltam, mert nagyon tetszik, meg... na mind1, szerintem egy levegős rd 250 lesz ebből... vagy egy puchnak örülnék még nagyon...
http://www.motorwestmotorcycles.com/forsale/images/fs04_03.jpg
http://frmpic.sportmotor.hu/p/454/117283/2
Tavaly indultak 50essel is, meg 650es hyoval is... ami egyáltalán nem veterán... de mondom nekem az túl sok pénz lenne, és nem tudnék összeszedni annyi embert akinek megérné ez... mert legalább 3 pilóta kéne, aztán még nem ártana pár szerelő, és nemhogy pénz nem tudnék a szerelőknek adni, hanem nekik is kéne fizetni ha indulni akarnánk, szóval ez bukta... amúgy meg pályázgatni, de cafe racerről annyit, hogy nem lesz ezen lámpa... mi a francnak, max valami gagyi férne el rajta, robogó lendkerék lesz rajta, az meg túl sok áramot nem termel, nem hajt meg egy rendes lámpát, én meg este nagyon szarul látok... meg aztán nincs még adásvételim se, bár azt majd egyszer iratok ha rávisz a lélek hogy elmenjek a gyerekhez... :P szóval racing bike lesz :) nincs semmiféle utca... ilyen hegyifelfutókra meg ilyesmikre szeretnék vele járni, ha kész akkor meg egy régi 250es jön... de az már tényleg veterán lesz... bár lehet mz lesz, még nem tudni :P
Bontott Jawa ETZ MZ karburátorok,és karbu. alkatrészek nagy választékban.Emailban érdeklődj ha kell valami.Ugyanitt komplett 250-es ETZ-t bontok.Összes alkatrésze eladó.Cím:horszumo@citromail.hu
Akkor majd találkozunk. Ha oda akarsz nevezni, akkor szükséged lesz egy veterán 250-esre, ha jól tudom, csak ez az egy köbcentikategória van. Ja, egy kérdés: Ha kész lesz a Cafe racer, mire fogod használni?
jővőre én is megyek, de szerintem még csak nézőnek, ahhoz sok pénz kéne... nem futja ennyi benzinre... max kisebb versenyekre mennék... ilyen heygifelfutó meg hasonlók...
Hát ez nem olyan sok, kiegyensúlyozás nem kerül olyan sokba, a dugó mondtam 8 per henger... de széppen le kell őket mérni, és kiszedni a nehezebből... hogy egyformák legyenek, és máris széppen fog járni a blokk, főtengelyt is ki kell szépen mérni... és az is jó lesz... de azt amúgy is meg kell csinálni(vagy kéne)... nem kerül sokkal többe, sőt olcsóbb is, mert legalább megbízható, és többet is bír a gép... és így még pörgetni is lehet...
Prox? Ne viccelj, akkor minimum Wiseco :-)
Nem, hülyén hangzik, de szerintem nem érdemes szocimotorra ennyit áldozni. Habár ha belegondolok, hogy jövőre indulunk egy csapattal Kunmadarason a veterán 24 óráson, akkor lehet, hogy mégis érdemes :-) sőt szükséges.
Össze lehet azt úgy rakni hogy ne csörögjön, csak minőségi cuccok kellenek, pl tűgörgőkből lehet kapni jobbat is, nem a jawahoz írtat kell megvenni, a középső csapágyakat is ajánlatos kicserélni más fajtára, dugók viszont tényleg lehetnének jobbak, de prox nem gyárt, és mivel le van forgatva a dugó a ftengelyhez képest, ezért még más mocinak a dugója se jöhet szóba :S... amúgy léghűtésnek is van hangja, szóval teéjesen halk nem lesz, de ha rendesen kiegyensúlyozzák a főtengelyt, és a dugók is egyformák súlyra(ezt sokan kihagyják, és csodálkoznak hogy ráz a gép...) akkor jó az...
Ha rendben van a főtengely és csapágyazása és a váltó is jól működik, akkor felesleges bontani a blokkot. Egy szénkefe kb. 15 000 km alatt kopik olyanra, hogy problémázni kezdjen, de ha sokat áll a motor, akkor előbb elkezd repedezni a tartója, és emiatt hullik szét. A dugók a henger felső részében új állapotukban is bólogatnak, a hőtágulás kiküszöbölése miatt kúposra vannak fúrva a hengerek, ezért az enyém hidegen jobban csörög. Szerintem ne csinálj nagy problémát belőle a 638-asok mindig is jobban csörögtek mint a 634-esek az aluhenger és az eltérő löket, meg a tűgörgős megoldás miatt. A BERTA dugókról sok rosszat hallottam már, februárban hónoltattam a hengereimet BERTA dugókat adtak, most van a mociban 4000 km és semmilyen negativ tapasztalatom nincsen velük, 1500 km-ig járattam be, azóta többszáz km-es túrák, majdnem minden nap használom a gépet és erő is van benne gazdagon. Nekem egyenlöre bevált. Eddi 1 Darab Jawa 350-et (640) láttam ami nem csörög egyáltalán, de abban minden ki lett cserélve a csupasz blokkot kivéve és nem a sufnituning módszereivel, de szerintem max. 10-15000 és az is elkezd megint csörgedezni. Az is árulkodó, hogy milyen fordulaton, ráadott, vagy elvett gáznál csinálja.
Táboriéknál van 8000forintért/henger, ebben benne van a fúrás, dugó, gyűrű csapszeg, állítólag jó minőségű, ezt mondták, eddig még nem vertek át, vittem már hozzájuk egy pár sokkal erősebb gépet... szerintem én is náluk csináltatom meg, de viszont főtengelyt nem tudnak jívtani, nincs hosszá szerszámuk, bár ismerek valakit, aki rdkkel foglalkozik(Dimma),neki csak van hozzá cucca... csak ő meg elfoglalt...:( és abban is biztos vagyok hogy nem túl olcsó...
A 350-es 638 asom lehet, hogy generáléret ?
Nem ez az első motor amit felujítanék, és rengeteg blokot hordtak már mások is hozzám felujításra, de ezzel most úgy vagyok, hogy nem tudok dönteni. Eszembe jut, hogy úgy 4 ével ezelőt, amikor még javítottam a környéknek, számtalanegy reklamáció volt és sok év után ezért is hagytam abba. Kifejezetten csak a régi jawákat szereltem, és az volt nekem is.
A reklamációk nagy része általában azt igazolta, hogy az utángyártott illetve megmunkált alkatrészek anyaga nem volt megfelelő.. Tisztelet a kivétel.
A motoromon azért gondolkodom a felujításon mert csörög. Amikor megvettem volt rajta 5400 kilométer, és a gazda esküdözöt is hogy nem járt vele sokat. A kilométerszámláló viszont mint rájöttem nem működik, mert ma is 5400-at mutat. Fogalmam sincs hány kilométeres a blok. Amúgy minden eredeti rajta és érintetlen. A megszakítóhézagot Kellet is állítanom, meg gyertyacsere és filtercsere meg a láncokat cseréltem újra. Ami leginkább agaszt a kilométerek szempontjából, az a szénkefék állapota, ugyanis alig érik túl a forgórészt. Vettem is egy újjat mert a töltéssel voltak gondok bár nem a szénkefék voltak a ludassak. Szerintetek hány kilométer kellet, hogy a szénkefék így elkopjanak.
Most leszedtem a hengereket és az első benyomásom az, hogy nem olyan rossz az állapotuk. A gyári megmunkállás nyomait még mindíg látni körbe végig. A hengerek tetején van egy pici ugrás de tényleg csak pici. A dugatyúk azok már csúnyábbak, és bólogatnak is egy kicsit a hengerben, a jobb oldali az egy kicsivel erősebben. A gyűrűk hézaga 0,9 mm . A hajtókarok felső szemeiben nincsen lógás, a csapszeg inkább csak mozdul , valamicskével többet mint az új. Lejjebb a hajtókarok alsó szemeire sem lehet panaszkodnom,
Mert oldalirányú lógásuk az közel gyári.
Most tudnék szerezni eredeti új gyári csech dugókat, de csak alapméretest, igaz fél áron. Ha a mostani alapméretes „ A „ jelölésű dugóim lecserélném új alapméretes „ B „ jelölésűekre, és venék új gyűrűket csapszeg és tűgörgőkel együt, akkor ez kijönne 700 szlovák koronába.
Csináltatnék én túlméretest, denem hiányzik az nekem, hogy az első 50 méter után leblokkoljon a motor, mert a dugók már betágultak de a hengerek még hidegek.
Vagy tudtok valami biztossan jó minőségű dugókat. Hallotam a BERTA dugókról, hogy nagyon jók. Igaz lehet ???
Azelőt én egy németországban működő csech gyártól rendeltem mindíg. ALMET volt akkor a nevük és azok piszokul jó dugókat csináltak. Azt nagyon megkellet kínozni hogy megragadjon még ha szorosra is lett munkálva a henger. Szinte sosem fordult meg bennük a csapszeg és csendesen jártak. Aztán megszüntek gyártani ilyen motorokba, és azóta nem sikerült olyan jó dugókra akadnom.
Szerintetek?
Lenne egy kérdésem, hátha ti tudtok egy jó megoldást, a lengpvilla tengelyét hogy lehet nem barbár módon kiszedni?
Bár most eszembe jutott hogy van valami szervízkönyvem, megnézem benne, de azért szóljatok ha tudtok valamit :)
Szokott erre járni Klucsár Miklós, láttam a honlapját, elolvastam a jawa történelem részt, mivel én is csinálok egy jawa/cz oldalt, viszont valami félrefordított, amúgy természetes hogy félrefordítja az ember... na szóval az amit ő gyorsasági motornak írt, az valójában egy salakmotor... és így teljesen más a fordítás...(egy 500as sohc gépről van szó...)
Hát azt nem tudom már, volt belőle ha jól emlékszem olcsóbb(scooter) meg volt drágább is, de neten tuti megtalálod, ipon márka...
Milyen árfekvésű az "epres" ?
Én most félszintetikussal keverem neki a cuccot.
Mondjuk azt nem tartom kizártnak, hogy tré minőségű utángyártott tűgörgők lehettek újonnan, pedig komplett vettem az egészet zsír újan.
Üdv! Kaliforniai típusú 350-es Jawa-m rendetlenkedni kezdett. Beindítás után, amikor a világítást bekapcsolom, rövid hörgés után leáll a motor. Ha még hörgés közben kikapcsolom a világítást, helyreáll a rend. Volt valakinek hasonló problémája? Ha igen, mi volt rá a megoldás? Köszönet!
Helló! A korábbi hozzászólások között megtalálod JAWWAVSRENAULT címét (telószámát)Üdv:Fecó
JA és egy kis üzlet, cserélgetnék cuccokat, érdekelne egy alsó villakifli, cserélni esteleg egy fölsőre vagy sok cuccom van még, valaki elvisz pár dolgot ha minden igaz holnapig remélem válaszol, de van egy pár dolog... rosz generátort ingyen is adok... :P Esetleg kéne 16'os hátsó felni a 18asért cserébe, vagy szintén cuccaim közül lehet vállogatni, de csak a felni érdekelne, esetleg küllök, agy nem kell... majd egy elő tárcsafék is kéne, de azt ugye senki nemc seérlné el a dobos első kerekemre :) úgyhogy pénz hiányában az még elmarad.... érdeklne még egész babetta gyujtás, és még tudom hogy gondolkoztam valamin, de nem jut eszembe :P
Amúgy rakjatok bele jó olajat, az sokat dob rajta, főleg bejáratásnál, egyik kedvencem a motul 510, az agip speed 2t is nagyon jó, de a legpoénabb az eper illatú ipon olaj, és még nem is füstöl, és jól is ken, nagyon fasza :)
Bronzperselyre? Talán szar tügörgőt raktál bele, vagy inkább csapszeg szar, sok sokkal nagyobb teljesítményű motor szaladgál tűgörgővel(kisebbteljesítményű is...)
Mondjuk inkább úgy, hogy kevés Jawát raknak össze tisztességesen.....
Üdv diablo!
Ne türelmetlenkedj,a bejáratási távolság kb. 2500 km.Ezt is említi a kezelési könyv,meg a kíméletes,változó ,fokozatosan növelhető fordulatszámotis.Érdemes türelmesnek lenni! Remélem nem tekinted kioktatásnak az írásomat,sikeres bejáratást!
A kipufogó csorgásnak szerintem nincs köze hozzá, mert nekem is csorog középen is meg a végén is és üzemel. Ellenőrizd le, hogy nem fogy e a váltóból az olaj. Ha a bal gyertyád lucskos, akkor a szemering lesz a ludas a főtengelyen a váltónál. Habár, a leírásodból arra lehet következtetni, hogy valahol felesleg levegőt szív a bal hengered. Próbálj húzni a fejcsavarokon és a karburátor felillesztésénél is nézd meg azt négy csavart. Üdv.
Az akksit három napja vettem. Az előző akksival úgy is járattam a mocit hogy közben a töltő is rá volt kapcsolva, és úgy is ezt produkálta. Az esetleg nem okozhat problémát, hogy a bal kipufogóm középtájt ereszt egy kicsit?
Helló waleran! Az aksid milyen állapotban van? Ha gyengébb, akkor is szeret egyhengereznia motor, majd mire bemelegszik, addigra az aksit is megtölti.
Szewa!
Igen, biztos, mert amikor cseréltem benne a hajtókarokat is, akkor újabb típusú lett belepakolva (felül is tűgörgők), és már újonnan eleve csörrent a jobbos. Akkor tettem helyette a jobbosba bronzperselyt, az most is okés, viszont most már a balos is csörren, ezért ott is csere néz ki sajna. Hát ez van.....
Biztos hogy a tűgörgők csörögnek, és nem a primerláncod? Ne szedd szét a blokkot fölöslegesen!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|