hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

kovi tibi
válasz erre | email2008-07-15 10:03:00
sziasztok van nekem egy jawa 350/638tip motorom annyi problémám van vele hogy az egyik kipufogómból jobban folyik a trutyi mint a másikból a motor totál fel lett újitva a gyertyák is újak trabi gyújtás van rajta és a kipufogó is ki lett takaritva rendesen várom a hozzászólásotokat a válaszokat előre is köszönöm
sorszám: 15520 (98366)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-07-15 08:33:27
Bontott Motoralkatrészek,keleti tipusokhoz is!:http://www.szumo.sokoldal.hu
sorszám: 15519 (98358)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-07-14 21:47:42
Ja...monnyuk egy telefonszám: 30-931-99-65
sorszám: 15518 (98348)
(előzmény: Matya, 2008-07-14 21:43:41)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-07-14 21:43:41
No úgy alakult, hogy 1964-es Jawa Ideal típusú cseh motorkerékpáripari remekmű, ami nálam lakozik, eladásra kerül...Igaz, szét van szedve, de garantáltan hiánytalan a cucc, és sok új alkatrész is van hozzá...Ha kell valakinek, akkor 30E Ft-ért elviheti.Budapesten van a gép...
sorszám: 15517 (98347)

 
 
yodamester
válasz erre | email2008-07-14 21:05:45
800-1000skk forintositva kb mennyi?
sorszám: 15516 (98342)
(előzmény: kokovács, 2008-07-14 12:26:18)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-14 20:57:53
08 B= 12,7 mm az osztása, 7,75 mm a belső szélessége, görgőátmérője 8,51 mm
Az 1 meg értelemszerűen 1 soros
sorszám: 15515 (98341)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-14 20:55:01)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-14 20:55:01
Abban annyi van, hogy 08-B-1 a típusa, 125 szemű.
sorszám: 15514 (98340)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-14 20:54:15)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-14 20:54:15
Juj de elnéztem a katalógusban, másik szemüveg kell.:DDDD
sorszám: 15513 (98339)
(előzmény: Matya, 2008-07-14 20:43:58)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-07-14 20:43:58
Mert te a primer láncról beszélsz, ő meg a szekunderről :DDD
sorszám: 15512 (98338)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-14 20:38:27)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-14 20:38:27
Annyi tudok, hogy 66 szemű, az osztása 9,25mm (3/8"), görgő szélessége 4,77mm (3/16"). Ilyen számokról amit említettél, nem tudok.
sorszám: 15511 (98337)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-07-14 17:59:21)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-07-14 19:13:12
Mondjuk bennemaradt egy csavar.....??
sorszám: 15510 (98335)
(előzmény: pepa, 2008-07-14 13:28:59)

 
 
cetkás84
válasz erre | email2008-07-14 18:28:58
Szevasztok!!!

A 634-es jawamra felszereltem közdarabbal egy 638-as karbit mert valamiért a jobbos henger megállt, melegedett! Most mindkettő megy csak mégsem megy úgy ahogy kéne! Alapjárat szebb de a fogyasztásra kiváncsi leszek. Valami gyújtás trükköt tudtok? Hogy álljanak a trafók, megszakítókat mennyire állítjátok, előgyújtás? SAjna az egyhengert kiismertem de a kéthengeres picit szivat. Köszi a válaszotokat! SZéles utat!
sorszám: 15509 (98332)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2008-07-14 17:59:21
Üdv,
Ha már szóbakerült a lánc, akkor hadd kérdezzem már meg, hogy mit jelent egy láncnál az, hogy pl. 428/120 a mérete? Történt ugyanis, hogy menet közben elszakadt a láncom, hirtelen blokkolt a kerék, szétverte a hátsó fém tokmányt, a láncvédő gumikat, odavágott a villának és a sárvédőnek is és bónuszként leszakította a rendszámtáblát kerettel, mindennel együtt. Még jó, hogy nem csapott a hátamra. Szóval nem szép látvány. Most kéne nekem a 638-asra valami lánc, de nem vagyok vele tisztában, hogy milyen méret, illetve, hogy miket is jelentenek ezek a számok pontosan. Aki tud erről bővebbet, azt kérem, hogy ossza meg velem. Előre is köszönöm!
sorszám: 15508 (98330)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-07-14 17:34:13
Oda kell egy pozicionáló alkatrész, ami egyébiránt láncfeszítőként is funkcionál. Ez egy alakos kivágású, (olyan kivágás, mint ami a lengővillában van, csak kevésbé hosszú) meghajlított lemezre hegesztett menetes szárból áll.
Ha nincs meg, szerezz, mert anélkül komoly problémáid lesznek a hátsó kerék egyenesbe állításával, láncfeszességgel és hasonlókkal.
sorszám: 15507 (98327)
(előzmény: vintman, 2008-07-14 15:36:40)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-14 16:05:31
Új fékbetétnél én le szoktam szabályoztatni. Meg kell pontosan mérni a dob átmérőjét, ahhoz igazítják és után nem szorul meg és egyenletesen fog egyből.
sorszám: 15506 (98325)
(előzmény: vintman, 2008-07-14 15:36:40)

 
 
vintman
válasz erre | email2008-07-14 15:36:40
Sziasztok,

Egy nagy kérdésem lenne ahhoz hogy végre három év állás és felújítás után el tudjam vinni a '68-as 250-es /559-04 /Jawámat műszakira.

A hátsó traktusnál vannak a gondok...

1, ha a hátsó új fékbetéteket beleszerelem, akkor szorul a kerék. Az eredeti kopottat visszatéve nem. Egy korabelivel összehasonlítva az újon sem látom azt, hogy szélesebb lenne.

2, Nem tudom a hátsó tegnely anyáját olyan erősen lehúzni, hogy ne húzza előre a Gép ereje :) De komolyan. Lehet hogy valami távtartót kihagytam?

Felújítás előtt nem volt semmi gondja.

El tudnátok mondani vagy fényképezni hogy hogyan kell lennie a hátsó tegelyen a cuccoknak?

Előre is köszönöm:

Vintman
sorszám: 15505 (98324)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-07-14 13:51:12
Biztosítógyűrűket nézd át mielőtt öntvénytörés lesz.
sorszám: 15504 (98323)
(előzmény: pepa, 2008-07-14 13:28:59)

 
 
pepa
válasz erre | email2008-07-14 13:28:59
sziasztok
vettem egy blokkot és csináltam hozzá széthúzót (634-es),de nem akar szétjönni.
Megmozdult kb 0,5cm-re, utána semmi a 10-es kazánlemez már börbül szerintetek mi a probléma, és hogy lehet megoldani
sorszám: 15503 (98322)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-14 12:45:38
Végül is úgy is lehet, de én fordított sorrendben szeretek szerelni:)
sorszám: 15502 (98320)
(előzmény: Matya, 2008-07-14 11:55:25)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-07-14 12:26:18
hello a spojlerrel kapcsolatban ha legalább 10 darabot rendeltek akk az ára olyan 800-1000skk kozt lenne uvegszálbol 1x alapfestve ha érdekel írjatok
sorszám: 15501 (98319)
(elözmény: tomika76, 2008-07-09 18:25:06)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-07-14 11:55:25
Célszerszám???Minek??? Ha előbb húzod rá a szívócsonkot a hengerekre, miinthogy lehúznád a tőcsavarokat, akkor remekül síkba kerülnek, és a szívócsonk sem törik el...
sorszám: 15500 (98317)
(előzmény: tomika76, 2008-07-13 21:08:42)

 
 
diablo
válasz erre | email2008-07-14 09:24:07
Sziasztok !

Szerintetek mikor melegednek a hengerek egyértelműen hamarabb és jobban :
kisebb előgyújtásnál
vagy
nagyobb előgyújtásnál
???
sorszám: 15499 (98313)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-13 21:11:07
Köszi!
Remélem most már sikerrel járok.
sorszám: 15498 (98306)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-13 21:09:36)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-13 21:09:36
Értem, akkor jó munkát holnapra.
sorszám: 15497 (98305)
(előzmény: tomika76, 2008-07-13 21:08:42)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-13 21:08:42
Készítettem egy célszerszámot a hengerek egy síkba hozásához. Már eltörtem egy szívócsonkot azért, mert nem voltak egy síkban. Azóta ezzel rakom össze.
sorszám: 15496 (98304)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-13 21:04:26)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-13 21:04:26
Ok, meg nézd meg, hogy a szívócsonk alatt a hengerek egyvonalban állnak-e.
sorszám: 15495 (98303)
(előzmény: tomika76, 2008-07-13 21:01:04)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-13 21:01:04
Elméletileg rendben van, de holnap szétszedem, újakat rakok helyetük és össze ragasztom. Meglátjuk utána mi lesz.
sorszám: 15494 (98302)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-13 20:49:33)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-13 20:49:33
Ha a karbi rendben, a beállításai és mégis száraz a gyertya, akkor valahol falsot szívhat, éppen annyit csak, ami megakadályozza a hosszú állás után az indítást. Hengertalp tömítések? A karbi alatti gumigyűrű illetve a szívócsonk tömítése is rendben?
sorszám: 15493 (98301)
(előzmény: tomika76, 2008-07-13 20:37:44)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-13 20:37:44
Igen úgy próbáltam.

Ráfabrikáltam egy MZ 250-es karbit. Ezzel sem indult:(( Kínomban befogtam hátulról a karbit(amit egy öreg motorostól hallotam), a kezem tiszta benya lett, de a gyertyák szárazak maradtak ami általában mindig így volt. Ezért nem indul!! Ez mitől lehet?
sorszám: 15492 (98300)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-13 19:20:12)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-13 19:20:12
Hogyan próbálod indítani? Szivatóval, gáz és gyújtás nélkül 2-4 rúgás után?
sorszám: 15491 (98298)
(előzmény: tomika76, 2008-07-13 19:10:50)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-13 19:10:50
Trabi gyújtótrafók vannak rajta.

Miután valahogy sikerül beindítani a hosszú állás után, akkor már indul hidegen is. A gond csak hosszabb - két-három hét - állás után vagy inkább tavaszi indításnál jelentkezik. A sors úgy hozta, hogy csak most van a "tavaszi" indítás:(((
sorszám: 15490 (98297)
(előzmény: Tibi2T, 2008-07-13 17:15:26)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2008-07-13 17:15:26
Lehet, hogy az a problémád, mint az egyik trabi gyújtásos haveromnak, szikra volt, gyújtás jól beállitva, mégsem indult. Ez egy 6V-os motor, meghagytuk az eredeti gyújtótrafókat. Aztán réjöttünk, hogy a szikra max. csak kb. 1 cm-es, és ez nem elég a kompresszió alatti keverék gyújtásához,főleg hideg motornál. A 6V-os rendeszerű motorra ráraktuk a trabi 12V-os trafóit ekkor már produkált kb. 25 kV-ot és a moci pöccre indult.
sorszám: 15489 (98296)
(előzmény: tomika76, 2008-07-13 08:56:45)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-13 10:30:59
Jó lesz az.
sorszám: 15488 (98286)
(előzmény: tomika76, 2008-07-13 08:56:45)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-13 08:56:45
Megmértem a kompressziót: 8,5 bar mindegyik hengerben. Ez jó vagy nem?
sorszám: 15487 (98281)

 
 
csaner
válasz erre | email2008-07-12 22:28:16
Hello mindenkinek!!
A gondom az hogy a motorom sok benzint kap kérdés mit kell állítanom a karbin hogy kevesebbet kapjon? Jawa 638
Előre is köszi
sorszám: 15486 (98278)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-07-12 17:41:37
Nitrohígítót neki, aztán sűrített levegővel átfúvatni.
( A tömítésnek nitrót ne, nem biztos hogy kibírja. )
sorszám: 15485 (98270)
(előzmény: tomika76, 2008-07-12 16:52:00)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-12 16:52:00
Nagy ritkán pöffen egyet, de füst nem jön ki. Kopressziót csak holnap tudok mérni, mert most dolgozom.Majd megírom, hogy mennyi.

Mit ajánlotok milyen szerrel pucoljam ki a karbit?
sorszám: 15484 (98267)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-07-12 16:05:35)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2008-07-12 16:05:35
Ha rúgni próbálod lehet látni füstöt vagy hallani valami pöfögést legalább? Ha semmi ilyesmi, akkor egyáltalán nem kap kaját. Ha tudsz, mindenképp mérjél kompressziót és a fúvókákat is fújd ki mégegyszer. Ha átlátsz rajtuk, attól még lehet a falon lerakódás.
sorszám: 15483 (98264)
(előzmény: tomika76, 2008-07-12 15:52:44)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-12 15:56:04
Akkor bizony van ott fúvóka, nézd csak meg.
sorszám: 15482 (98263)
(előzmény: tomika76, 2008-07-12 15:52:44)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-12 15:52:44
638-om van, nekem úgy rémlik,hogy nincs alul semmi, de megnézem, mert lehet hogy én tévedek.
sorszám: 15481 (98262)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-12 15:26:48)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-12 15:26:48
Ööö, akkor nem 638-asod van ugye?
sorszám: 15480 (98260)
(előzmény: tomika76, 2008-07-12 14:16:08)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-12 14:16:08
A karbi tiszta, minden furat átjárható. A karbi aljában nincs semmi csak a túlfolyó, felüről lóg bele minden.
sorszám: 15479 (98258)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-12 14:01:19)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-12 14:01:19
A karbi mennyire tiszta? Az úszóház alján van egy fúvóka, ami a szivatóhoz megy ha jól emlékszem.
sorszám: 15478 (98256)
(előzmény: tomika76, 2008-07-12 13:50:43)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-12 13:50:43
Van szikra, a gyújtás 3mm-re van állítva, amúgy trabi gyujtás van rajta ami meg érzékeny az akksi töltöttségére. Próbáltam több akksival is.
sorszám: 15477 (98255)
(előzmény: Powerarc, 2008-07-12 12:56:26)

 
 
Főnök
válasz erre | email2008-07-12 13:18:52
Sziasztok,

eladó 350/634-s Jaffához 1 pár krómozásra előkészített kipufogócsövem. Ár megegyezés szerint. Érdeklődni a 30-9549849-s számon
sorszám: 15476 (98254)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-07-12 12:56:26
Akksid milyen állapotban van? A gyertyáknál van szikra mikor indítani próbálod?
sorszám: 15475 (98253)
(előzmény: tomika76, 2008-07-12 12:34:13)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-12 12:34:13
Kipróbáltam a benzines indítást, de csak két gyenge pöff és ennyi. a szimering nem hiszem, hogy rossz lenne, mert nem ment 5000 km-t és nem "kínai" hanem minőségiek. Hidegen is és melegen is van rendes alapjárat.
sorszám: 15474 (98252)
(előzmény: erdeifeco, 2008-07-11 21:57:36)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2008-07-11 21:57:36
Hali!Próbáld ki hogy mit csinál,ha benzint töltesz a gyertyanyíláson a hengerekbe.Ha indul akkor a porlasztón az alapjárati csavart kijjebb kell tekerni,a levegőcsavart beljebb,beállítani az alapjáratot.Ha nem indul még így sem, akkor főtengelyszimeringet kell cserélni,különösen,ha működés közben füstöl.Próbálkozz,Írd meg mit tapasztaltál! Helló Fecó
sorszám: 15473 (98234)
(előzmény: tomika76, 2008-07-11 20:57:21)

 
 
tomika76
válasz erre | email2008-07-11 20:57:21
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám a Jawammal, mégpedig az, ha sokáig áll nem tudom rúgással rábírni arra, hogy pöffenjen egyet csak ha betoljuk vagy inkább huzatjuk - ez sokkal könnyeb:).Mi lehet a probléma? Ha van valakinek ötlete az legyen szives ossza meg velem.
A válaszaitokat előre is köszönöm!
sorszám: 15472 (98231)

 
 
waleran
válasz erre | email2008-07-10 16:52:15
Halihó!
Szükségem volna egy pár szerszámra a Jawa 638-asom szétszedéséhez. Nevesítve: blokkszétnyomó, generátor forgórész lehúzó, primer kerék lehúzó. Ha valakinek van eladó belőle akkor légyszi küldjön árat, én meg küldök posta címet.
Üdv: waleran
sorszám: 15471 (98176)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu