:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Csak a félautomata nem elég hozzá, hogy középre húzza a váltókart.Kell a kép pozícionáló rugó is hozzá.....
Igen igazad van, van ott egy rugó, rosszul emlékeztem. Viszont ha nem volna, akkor is középhelyzetbe jön a kar a kuplung kiengedésekor, feltéve, ha jó a félautomata. Nekem is gyengélkedik néha a rugó, fura, hogy csak 2.-be visszaváltáskor szokott "ottmaradni". Ilyenkor csak picit kiengedem a kuplungot és akkor középreugrik a váltókar.
Egy 638-as váltója miben különbözik? Ugyanis abban van két rugó ami középhelyzetben tartja a váltókart. Nekem is ezekkel van gondom., ugyanis gyenge kicsit ami benne van, egy bontott blokkból származóm van tartalékban ami erősebb, be is szerelem majd, mert most egyesből néha úgy kell rásegíteni.
Szia Jano1225,
sok sikert es varjuk a fejlemenyeket.
köszi a segitséget,ugy néz ki hogy csak a szénkefe tartón az érintkezők voltak oxidossak
Le kell venned a dinamó oldali deknit, ha be akarod állitani. Itt találsz egy kis kart, amit a kuplung bowdene mozgathat, ez a kuplungkar. Ennek éppenhogy finoman neki kell feszülnie a villás karnak, ha megmozgatod a váltókart, a villás karnak is mozognia kell a másik oldalon, kinyomva a kiplungkart. Lényegében ez mozgatja a váltókart, rém egyszerű az egész, vedd le a deknit és világossá válik minden. Semmilyen rugó nincs ami visszahúzza a váltókart, félautomata pozicionálja az egészet. Ha jó a félautomatád, akkor visszajön a kar is középre.
heló tibi te nem tudsz valamit? aproblémámról?
A generátortól a dobozba megy az áram. Ha rendben vannak a tekercsek az állórészen, rendben vannak a szénkefék és megy is rajtuk keresztül gerjesztőáram a rotorhoz, akkor a rotor lesz a ludas, ha tényleg, akkor nem biztos, hogy tönkrement, láttam már olyat is, hogy csak a csúszógyűrűknél volt a forrasztásnál leválva a tekercs drótja. Ha viszont komolyabban sérült a rotor, akkor nem lesz olcsó egy új.
szevasztok!!
van egy 350 es jawam még a 6 voltos rendszerű 472 es, . abban szeretnémm a segítségeteket kérni, hogy hogyan lehetne ezt a kettős kuplung szinkronizációt beállítani. , mert az van most nekem , hogy nem tudom használni a lábkuplungot csak akézit, sebességbe beibirom rakni kézi kuplung nélkül de nem olyan szép mint mikor a lábbal is lehetett szabályozni. és az is van még hogy a berugó váltókarom váltások után nem áll vissza nullára hanem lennmarad és én emelem lábbal milyen rugó meetett ki?
segítsetek jáwástesók.köszi
Zoli! Utánanéztem az oldalaknak, valóban sok minden megtalálható rajtuk.Köszi az információkat, valószínű megveszem a motort. Ha összejött a dolog majd jelentkezem.Szia
sorszám: 15561 (98462)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-07-16 21:39:59)
a tekercsek rendben egymáshoz képest egyforma az ellenálásuk,azt nemtudom hogy a generátortól megy a fesz a lukacsos dobozba vagy forditva a doboztól a generátorhoz
Ha a http://e-motorparts.addel.hu-ról van szó, Én most rendeltem tőlük. 3 nap alatt meg is jött.
Szerintem valahol a generátorban szakadt meg a szál. Fogj egy multimétert, tedd ellenállás-mérésre és nézd meg, hogy mit mutat a tekercsek körül (ha végtelent, akkor szakadás van).
Az az oldal sajnos már megszűnt. Illetve az oldal üzemel még, csak nem küldik ki a megrendeléseket és a telefonjuk is ki van kapcsolva...
sorszám: 15556 (98450)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-07-16 21:39:59)
és még a motor 638 12v,a mérések járó motornál tőrténtek
sziasztok
sajnos tegnap elment a tőltésem,méréseim:a generátor x,y,z pontján nincs fesz, a df és test megkapja az aku feszt,
a motor jobb doboza alatt a lukacsos elektromos doboznál az x,y,z ponton megint nincs fesz a + on megkapja az akuról a feszt.
a kérdésem az lenne hogy hol lehet a hiba
emil ment.
sorszám: 15553 (98446)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-07-16 12:35:41)
Ezt én jól tudom...nekem nem kell mondani :DD
Szevasz Jano1225,
meg talaltam egy masik weboldalat. szoval az alkatreszellatas az nem gond szerintem.
http://e-motorparts.addel.hu
sok sikert es balesetmentes utat
Szia Jano1225,
a weboldal ahol talalsz alkatresztaz www.jawashop.com ez egy cseh ceg, de pesten, gyorben es szlovakiaban is talasz hozza alkatreszt.
sok sikert
A szakirodalom menüpont alatt nézted már az alkatrészkatalógust?
Hátha van benne olyan robbantott ábra ami segít megtalálni a hiba okát.
Szia Jano1225,
serintem nem nehez alkatreszhez jutni. gyorben van egy jo motoros bolt, a ronay jacint utcsban, ez revfalu gyoron belul, a masik meg egy muhely, ahol fel tudjak ukjjitani a cuccodat, ha ilyenre kerul sor. csapagyat meg tudsz szerezni barmelyuik csapagyastol, ha fotengelycsapagy kell. c3=as a jelzese a szamon kivul. nehogy valami gagyit radsozzanak. az arban a kulonbseg kb 3-4szeres.peldaul en kicsereltem a generator feloli 2 soros csapagyat, az 14e forint volt, de az skf, szoval nem gagyi, viszont mashol ram akartak sozni 3e forintert egy muanyag kosaras csapagyat. szoval meg lehet szerezni hozza majdnem mindent. sot, az interneten akar komplett uj blokkot is tudsz rendelni. kb 700 euro. majd megkeresem a weboldalakat neked, szoval fel a fejjel, elvezni fogod, en nagyon szeretem!!
Mégegyszer köszönöm neked és mindenkinek aki megerősített döntésemben,sajnos sok ellenvéleményt is hallok:pl. nehéz alkatrészhez jutni. Azért ezek nem fognak eltántorítani!!!
sorszám: 15547 (98428)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-07-16 08:59:46)
Köszi a jó tanácsokat, megszívlelem!!!
Bontott Motoralkatrészek,keleti tipusokhoz is!:http://www.szumo.sokoldal.hu
nekem vape gyujtásom van jobb mint a kalapácsos gyujtás viszont a hátránya hogy mind a kéthengert egy érzékelo vezérli nem a legpontosabb de mégigy is észrevehetoen no a teljesítmény
koszi én is erre gondoltam ha jol tudom a kozépso cso kupos de ez minden amit tudok rola azt hiszem nekiállok kisérletezni :)
Persze hogy jó, nekem is az van felrakva.:-)))) Igaz csak kb. 3000km mentem így vele, ami még nem sok, de kifogástalanul üzemel, észrevehetően jobb tőle a moci, mint a kalapácsossal, nomeg nem kell állítgatni.:-)))))
Sziasztok. Van 2 darab komplett trabigyújtásom eladó, üzemképesek kocsikból bontottam ki mindkettőt.
Bátran merem ajánlani neked a jawa 350/638tip 12v motort nekem is az van és nagyon megvagyok vele elégedve főleg hogy trabi gyújtás van rajta
A trabi gyújtás jó cucc...jobb mint a VAPE :)
Csak hogy gyújtsak egy kis bozóttüzet :)))
Sziasztok keresek Jawa Babetta motort olcsón Szekszárd környékén!Ha van,akkor írj a matee@citromail.hu címre!Köszi
Üdv,
Igen jó gép ez a 350-es, de ha teheted, akkor a 12V-os, generátoros verziót válaszd, a 638-as típust. A 6V-ossal több az elektronikai bibi és folyamatos városi használat mellett szereti megenni az akkukat. Akkor fogod örömöd lelni benne, ha rá tudsz szánni heti pár óra ellenőrzést, szerelgetést. Ha elhanyagolod és csak téped a száját, akkor ne csodálkozz, ha valahol otthagy az út szélén. Miután megvetted, nyugodtan kérdezd meg itt a tagokat, hogy mikor, mit javasolnak, biztos fogsz választ kapni a kérdéseidre.
Szevasz Jano1225,
gratulalok a donteshez, nem fogod megbanni. Nekem is van egy 638-asom. Turazni nagyon jo vele,viszont ne vard, azt hogy 160-al fogsz menni az autopalyan. Eddigi tapasztalatom a motorommal jo. elottem mondtak, hogy nezze valaki olyan is at, aki ert a motorokhoz, ezzel egyetertek en is. Mivel mar korosabb ezert erdemes megnezni az elektromos koteseket, kopo alkatreszeket, pl lanc, csapagyak, fekek, kapcsolok. ne ilyedj meg nem horribilis osszegu alkatreszek, de erdemes kolteni rajuk. Ha az ember nem hajtja agyon nagyon halas gep. fogyasztas teren nekem 5-5,5 korul eszik 90-95 km/h utazosebessegnel. mondjuk ez fugg attol mennyire szeles.
Nekem eddig volt nehany kellemetlen meghibasodasom, de azert mert nem neztem at nehany elektromos kotest rajta, amik oxidalodva voltak. Ja a masik ami volt, egy csapagycsere a fotengelyen, mert az elozo tulaj nem hasznalata es osszerozsdasodott, amitol a csapagy szethullott, de szerencsere megusztam ennyuvel. erdemes a 17-es meghajto fogaskereket 18-ra cserelni, kicsit novekszik a vegszebesseg, de ami fontosabb, az utazosebesseg kellemeseb lesz. nem fog ugy porogni mint a 17-el.
osszefoglalva, jo gep, es ne hidd el a rosszindulatu pletykakat, ha keringenek. Ja a gyujtast en meghagytam megszakitosnak.
sok sikert, es kitartast a motorhoz.
A Trabiét én egy havertól szereztem be. A VAPE-ról nem tudok sajna nyilatkozni, de talán akad akinek van erről infója.
Vigyázz az ajánlgatással!!!Ennek általában két oka lehet....1: Vagy tényleg jó /ennek kisebb az esélye/, 2:"Nehogymá' csak én legyek olyan hülye, hogy megvettem ezt a szart" /ez a gyakoribb/ ;))
hali! olvasom,hogy ajánlod az elektronikus gyujtást, nekem egy 350/360-asom van. erre melyik jó? hol lehet beszerezni? köszi.
Hát én egy motoros boltba vittem el a régi betéteket a féktartóval együtt, ők vitték el egy szakihoz, gondolom esztergagép kell hozzá valami spéci befogó készülékkel. Az új fékpofákat rászereli a féktartóra, az általam megadott fékdobátmérő alá szabályozza le pár tizeddel. Gondolom ilyen módszerrel sok helyen csinálják, amelyik városban vagy, ott kell körülnézni, javítóműhelyt találni.
helo
hogy megy ez a ferodol szabályzás?hol csinálják,mivel?nekem az mz-n üt a hátsó fékdob nagyon és nagyon hullámosan fog.AZt hol lehet szabályoztatni?
Túrázásra kitűnően alkalmas, viszont jobb lenne ha olyasvalaki is megnézné a motort, aki ismeri a típust, nehogy rövid idő múlva egy nagyobb felújításba kelljen belevágnod. Érdemes elektronikus gyújtásra beruházni még (Trabi vagy VAPE), talán ez az egyik gyenge pontja. De ha rendben van és megkapja a szükséges karbantartásokat, sokáig elgurul. Alkatrészeket is lehet szerezni.
Sziasztok! Most szeretnék venni egy Jáwa 350-est. Sajnos nagyon amatőr vagyok ez lesz az első motorom.Kérem írjátok meg milyen tapasztalatokkal rendelkeztek,érdemes-e belevágnom. Nem vagyok fiatal,/jó negyvenes/, túrázásra szeretném használni.Találtam is 60 000Ft körüli összegért,a leírás alapján megbízható gépet.?! előre is köszi a segítséget.
Motorostalálkozón beszéltem nemrég egy Jawással 634-ese van, neki üveggyapottal van bélelve a kipufogó és a közepében azt hiszem 20-mm-es nem tudom milyen hosszú furkált cső van, nem tudom milyen hatása van ennek a teljesitményre, de gyönyörűen szólt, amikor meghallottam azt hittem valami régi boxer 4T.
mégvalami nincs véletlenul valakinek egy hatékony tompítorajza a 7cm átméroju kipufogohoz jawa 638 mert az enyémben jelenleg fémforgács tolti be ezt a szerepet:((( az uveggyapotos tompitokkal mi a tapasztalat?
hello nálami is ez a helyzet és még sokan másoknál is. Ez azért van mert, vagy a gyujtásod nincs tokéletesen beállítva vagy a gyuruk- hengerek vannak másképp kopva vagy a karbi nem oszt egyformán toroklégellenállás stb én személy szerint beletorodtem kétutemunél ne várj csodát
A mostani árfolyam szerint az olyan 6250és 7700FT kozt van de ez legalább tíz darabnál érvényes ha kevesebb akk a forma legyártása miatt drágul
Akkor nézd meg azt, hogy nem áll-e szög alatt a két blokkfél. Úgy meg tud feszülni, hogy inkább eltörik, mit továbbmozduljon.
Teljesen párhuzamosnak kell maradnia az összefekvő felületeknek a széthúzás során. Szóval szépen egyenletesen kell hajtani, ahogy mondjuk egy hengerfejet húznál meg.
Khajtástengely nem szorult meg oldalra, ahogy lekezdted széthúzni?Elvileg simán szét kéne csúsznia...
Hali
Csavar nem maradt benne és nem látok biztosító gyűrűt se.
A blokk kicsit megindult, de utána olyan minthas megszorult volna és semi, tovább nem akar menni.
Esetleg próbáljam valahogy melegíteni az alut?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|