:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
sziasztok
tekercseltetett már valaki jawa 12v-os generátor forgórészt? vagy egyáltalán csinálnak ilyet valahol?
esetleg nem ad el valaki
Jawa 350-es blokk (vashengeres) eladó!
Két kondenzátor, és a kislánckerék hiányzik róla.
Ár: 8000 Ft
Csak telefonon érdeklődjetek!
Tel: 06 30 5657358
350-es csepptankos jawa-hoz keresek kipufogót!
Gratulalunk tomika76, es osztozunk oromodben. Milyen geped van? varjuk a reszleteket.
Balesetmentes utat!!
Szerintem ha 6 voltos a mocid, akkor próbáld meg az itt a szocimotoros-on, Tuning,fejlesztés menüpont alatt található cikk alapján kivitelezni,elektronikus indexkapcsoló a cime, ez 6V-os mocikra van kitalálva, haverom megcsinálta magának és tökéletesen működik, még a villogás frekvenciáját is be lehet rajta állitani.
Szia tre15,
steven piper`s bike shop
http://www.steves-motorcycles.co.uk
angliaban dolgozom. ket polusut vegyel, igaz, hogy a regi az 3 polusu volt, de probald ki elobb, hogy mukodik-e vele az index. Merre laksz magyarorszagon? gyorben van egy jo motoros bolt a Ronay Jacint utcaban. egy jo muhely meg a Damjanich utcaban, a Ronay-bol nyilik. jol dolgoznak, hengert furnak, fotengelyt ujitanak fel. mar csinaltak fateromnak zsiguli motort, nekem simsont meg jawat. egyik sem hullott szet, es nem dragak. gondoltam csak leirom plussz infonak, hatha ilyenre is szukseged lesz. bar ne legyen!!
Balesetmentes utat!!
Sziasztok!
Jó hír, beindult a Jawam:)))
Köszi,te hol vetted?
sorszám: 15613 (98663)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-07-22 17:17:01)
Szevasz miklosbacsi,
szivesen. nagyon jo szerintem is. nekem is meg volt mar vagy fel eve, de nem tudtam hova mentettem el.most meg lett.
Balesetmentes utat mindenkinek.
Szevasz tre15,
uj indexrele, az lesz a megoldas. nekem is kellett egy uj. a regi bimetalos sajnos mar nem huzott be. sok sikert.
Köszi Tibi2T,hol tudom beszerezni?
Sziasztok!350-es 6V-os Jawan az miért hogy az indexek csak fordulaton működnek "megfelelően",tudtok valamilyen megoldást?Köszönöm.
Na, ez tényleg jól jött. Nekem is megvan már régóta, de olyan hülye néven volt elmentve, hogy mindig átugrottam fölötte:)
Ha ezentúl valakinek kérdése lenne, hogy melyik szimering hanyas, akkor elég lenne ezt belinkelni. A méretek 99%-a úgyis lefedi a 634-es és 638-as típust, ami legtöbbünknek van.
sorszám: 15607 (98651)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-07-22 11:41:18)
Teló kiszed, felső tok lenyom, két alu féldarab kihúz, rugó elenged, tokok lehúz, csillapítás szétcsavar....
Köszi szépen az instrukciókat, teljesen érthető volt! BIztos az ember maga is rájönne, de nem akartam szétcseszni a próbálkozásokkal.
Az alábbi pdf tényleg hasznos, legalább is nekem még újdonság, köszi Zoli!
Széles utat, tele tankot!
Udv mindenkinek, talaltam egy erdekes oldalt, remelem hasznalni tudja mindenki, de ha mar ismeritek, akkor meg "ismetles a tudas anyja", jeligevel leveleket a forumra sziveskedjetek tovabbitani. Balesetmentes utat mindenkinek!!:)http://www.home.karneval.cz/01072028/katalogJawa/ND_Jawa350_640.pdf
A műanyagtokost úgy lehet szétszedni, hogy a tetején a felső felfogatás alatt 2db-ból álló aluminium bigyó van a műanyag tok tetején. (ezt jól megaszondtam). Ezt két részből álló izét ki tudod venni, ha a felső felfogatást (amin át megy a felfogatócsavar) elfordítod. Szóval ha levetted ezt akkor már simán le tudod venni a tokot meg a belső rugót.
Remélem érthető voltam.
De bizony, hogy onnan jött!! :)
Ez a "nyomáspróba" okos ötle! Hát igen, van aki gondolkozik is nem csak pofázik mint én :D:D
Örömmel konstatálom, hogy vannak még Black Sabbat rajongók, de ha nem onnan jött a nick akkor bocs :D
Mahonee
Matya!
Nekem az a fajta teló van hátul amin nem látszik a rugó! A felső részén egy műanyag borítás-cső van. A látszó-rugós változat szétszedését leírja a szerelési kézikönyv, de nekem mondjuk az se teljesen egyértelmű!
Kifejted nekem kicsit részletesebben hogy kell nekirugaszkodni?
A könyv írja hogy szétszedés után mindig tömíést kell cserélni!Ez szimering, vagy sima O gyűrű, ha tudod a méretet azt is szívesen veszem mert akkor már megvehetem előre!
Köszi: Mahonee
Milyen jawaról van szó? 638-634 vagy czetka teló simán szétszedhető. Leveszed a rugót (vagy a burkolatot is, ha olyan), és szétcsavarod a tetején. Ha jól emlékszem ezekbe fél deci kell.
Mikor én cseréltem az enyémben, abban az olaj már olyan régi volt, hogy majdnem olyan híg volt mint a víz.
Nekem is most volt ilyen problémám, egy durván heggesztett fül mentén voltak hajszálrepedések.
Volános haver csinálta meg a következő képpen:
Vízzel telenyomta, aztán adott rá sűrítettlevegőt ezerrel, így már szépen látszott, hogy 8 helyen eresztett.
A hegesztés nem feltétlenül a legjobb megoldás, a céó úgy tudom nem ilyen vékony lemezekhez a legideálisabb.
Nekem rézzel forrasztották körbe a fület, ráment 2 pálca, de most tökéletes. Száraz mint a sivatag :)
Eddig teljesen az ellenkezőjét gondoltam, de hát mindig tanul valami újat az ember :-) valószinűleg a viz nagyobb viszkozitása miatt nem működik a teszt, de a lényeg, hogy nem működött nálam.
Nekem is az egyik fül mellett kezedett el szivárogni, mikor levettem, kézzel is simán lehetett mozgatni. Ha valahol útközben eltörik, akkor nézegethettem volna. Elvittem egy karosszériáshoz aki prímán megcsinálta, azóta száraz kívülről mint a sivatag.
Ja! Még valami! Szervízkönyv írja, hogy a hátsó telók nem igényelnek karbantartást. Na de most az enyém úgy ugrik vissza mint ahogy lefelé is megy, ha megnyomom, nem csillapít : ergó sanszos hogy kiszáradóban van. Hogyan lehetne neki olajat bejuttani mégis(fúrás esetleg:de behullik majd a forgács belűre :S ) Vagy a jól bevált ötlet itt is érvényes: "vadássz egy szép párat valamelyik börzén" ??
Srácok, köszi a válaszokat!
Biztos hogy nem a benzincsap a ludas, mert nem azon az oldalon jelentkezik a "máz"! Ez a rezonancia okozta fáradás erősen játszik mert a twinsportomon csepptank van és 4000-es fordulatnál erősen berezonál. Hát ha majd újra lesz egyszer festve a tank, lehet hogy én is nekiállok foltozni...:) addig meg ott egye meg majd sűrűbben törölgetem át...
Tibi2T ha megengeded, hogy kijavítsalak a műszaki korrektség terhére: a vízmolekulák egyik legkisebb molekulák a temészetben, kisebbek mint a kőolaj származékok soktagú szénláncai, ezért is lehet baromi jól membránnal tengervízből sómentes ill baktérium vírusmentes vizet csiholni! DE elhiszem neked hogy nem lehet vízzel letesztelni a repedést! :D:D
Enyém is törött volt, sokáig nem birtam rájönni, honnan, aztán egyik haver felvilágositott. A tank alatt levő felfogatófül belső oldalánál a hegesztés repedt meg. Ez elég szar, mert általában mikrorepedés, vizzel nem lehet letesztelni, a vizmolekulák nem férnek át, csak a benzin, az is csak szivárog, és a felfogófül hajlata miatt nem lehet látni a repedést. Én behegesztettem, de milliószor ki kell mosni hegesztés előtt a tankot, veszélyes, a benzingőz könnyen berobbanhat. Nekem muszály volt hegeszteni, már a motor alatt állt a benzinnel lefolyt 2T olaj, most is olajos kicsit a tartály bal alja, de az csak a benzincsap miatt van, nem számottevő.
Hali!
Biztos, hogy a tank szivárog, nem a benzincsap környéke ereszt valahol?
Egyébként mikor az enyémet homokfúvattam festés előtt, a tartófüleket rézzel forrasztattam meg, mert tudtommal ott a rezonanciától hajlamos a repedésre, és kitűnően megcsinálták.
A festés egyébként biztos nem segítene, előbb-utóbb megint benzines lenne a légszűrőház környéke.
Régen asszem a lyukas fazekakat is beforrasztották.
Üdv mindenkinek!
Mit lehet tenni ha szivárog a tank? Nem tetemes a fogyás, de a tank alatti légszűrő ház mindig olajos Dzsuvás lesz egy idő után!Zavar már egy ideje a dolog, ha találkozott hasonlóval valaki tegye már közzé, hogy oldotta meg! Érdemes belülről "festeni" a tankot hátha eltömít vagy ilyesmi?
kösz tibi
sorszám: 15588 (98596)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2008-07-17 19:40:52)
Szegeden hol lehet Jawa alkatrészt venni? Új alkatrészt Jawa a 638-ra?
Kössz.
Skoda 8302-es szin az , a festőm kereste ki
sorszám: 15586 (98568)
( előzmény: Black Dragon, 2008-07-20 12:55:13)
638-as Jawa-hoz milyen gyújtógyertyát ajánlanátok?
BRISK N15-t használok!
Esetleg N17, vagy N19 jobb választás lenne?
Hello!
Valaki tudna mondani egy gyári bordó színkódot Jawa 250/559-es típushoz? Kössz!
Bontott Motoralkatrészek,keleti-veterán-nyugati,tipusokhoz is!:http://www.szumo.sokoldal.hu
Jawa 638-as generátort cserélnék ETZ generátorra.
hali
nem tudtok véletlenül elado zárszerkezetet kompletten kulcsal jawa 250 hez 1963as
Mivel oldalas és más a kislánckerék, így erre esélyem sincs.:DDDDDD
Azt hiszem egyszer sikerült 100 körül menni vele, kb 4800-as fordulaton, ott elfogyott az szufla, de nem rángatott.
Ez van, ha a légellenállás közel egy faléval egyenlő
sorszám: 15580 (98502)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-07-18 18:30:13)
Nálad óra szerinti 130, és 5500-as ford. szám megvan? Semmilyen körülmények között nem fullad 4.-ben?
Esetleg kevés levegőt szívna? Sportlégszűrő?
Írtam levelet, megkaptad ?
sorszám: 15578 (98492)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2008-07-16 12:35:41)
Én úgy vettem észre, hogy a benzint változtatása nem jár akkor változással, mint ha a tűt rakod egy rovátkával odébb. Nekem is a középsőben volt, de nem pont fordítva volt, kevesebbet kapott, 4-ben eléggé lehetett érezni hogy gyenge. Most az alsó rovátkában van, és teljesen más, erősebb, simább a járása és nem kell annyira húzni a gázt mint eddig. Kíváncs leszek fogyasztásban mi változik. Nincs két egyforma motor, mindegyiket egyedileg kell belőni, nem igazán lehet alapul venni, ki mit hová állít.
sorszám: 15577 (98491)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-07-18 12:06:44)
Közben látom, pont erre gondoltál. :)
Vegyek vissza a benzinszintből, hogy kevesebbet kajáljon?
Most középső álláson van!
Próbáld meg hogy a tűt egy rovátkával arrébb teszed, hogy kicsit szegényítsd a keveréket, szerintem ebben a melegben a mostani arány sok neki.
sorszám: 15574 (98486)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-07-18 10:26:01)
Nekem csak az 1-esben szokott lent "ragadni", amúgy nincs vele bajom. Az erősebbik rugóból csak egy van sajna, így nem akartam berakni, ha lesz párja akkor kicserélem (jó hogy nem kell szétdönteni a blokkot hozzá). És kellenek a rugók, az automata ehhez kevés.
sorszám: 15573 (98485)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2008-07-18 08:51:40)
Valószínűleg a magasabb hőmérsékletű, nagyobb térfogatú levegővel bejutó oxigén mennyisége már nem elegendő a motornak, ezért lesz elégtelen az égés. Talán mégis karbi beállítási gondjaid vannak? Nem eszik túl sokat a géped?
A haverod etz-je, meg gondolom nem két hengeres:) Tény, hogy a szorosan illesztett alu hengerek gyorsan bemelegednek, de ugyanilyen gyorsan ki is hűlnek. A melegedést szerintem kézrátétellel nem igazán tudod megállapítani, ahhoz Gyurcsók mestert kéne hívnod, de tapasztalatból mondom, hogy az én 638-asomnál ez az időtartam 0,49-0,55 sec. közé esik :) Szóval nyílván melegebb egy sorkettes, de még bőven az optimális tartományon belül van. Mentem nem régiben egy 600-as Diversion-nel, ott a sor 4-eshez nem jár, csak léghűtés. És tegyük hozzá, hogy volt vagy 30 fok árnyékban. Kérdeztem is a tulajt, hogy nem zavaró-e neki, hogy szó szerint forró levegő nyaldossa a szemöldökét, de aztán rájötttem, hogy menet közben ez már egyáltalán nem érezhető. Szóval, ott már voltak hőmérsékletek, a 638-ashoz képest kifejezetten zavaróak, de nem nagyon hallottam még, hogy ezek a 600-as Yamahák hajlamosak lennének megszorulni.
sorszám: 15572 (98483)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2008-07-18 10:26:01)
Sziasztok!
Még 1 megfigyelés a 4. fokozatban történő rángatásos jelenséggel kapcsolatban: Úgy tapasztaltam, hogy részben hőmérsékletfüggő a dolog, melegebb időben hajlamosabb a rángatásra, hamarabb, sűrűbben "fulladozik", nagyobbakat "ránt".
Ez alapján valami ötlet?
ui. Amúgy nemtudom mennyire szoktak kimelegedni ezek a 638-as Jawa blokkok, de az enyém eléggé ki tud, kézzel csak 1-1 másodpercig fogható olyankor. Egyszer mentünk 1 karikát egyik haverral, akkor Neki még 250-es ETZ-je volt, és (kb. 15 fok lehetett a kinti hőmérséklet) az Ő motorján a bordát kézzel fogni lehetett hosszabb ideig is, kellemesen meleg volt, míg a Jaffám sokkal jobban kimelegedett....
Igazából nem tudom eldönteni, hogy ez normális jelenség-e, mert nincs viszonyítási alapom másik Jaffához képest!
Mielőtt valaki megkérdezné - 1:40-es keverési arányt használok!
Üdv.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|