:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Arra gondoltam hogy szimplán sokat kap.Korábban volt olyan hogy nem ment a jobb oldali henger. Beljebb csavartam a melléklevegő csavaron é onnantól elindult a jobbos henger is. Bár nem ennél a blokknál.
Ha a falsszívást kell megkeresnem az ugyebár a szimering környékén lehet? Korábban volt szó féktisztíto spray befújásáról. Ha felpörög falsot kap.
Nincsen olyan, hogy az egyik henger többet kap, mint a másik.... legfeljebb falsot szívhat valamelyik. Ha nem lóg a hajtókarod és a sűrítési végnyomások +- tizedre egyformák, akkor aszimmetrikus a gyújtás. Egy időben én is azt hittem, hogy hajszálra egyformák..... aztán kiderült, hogy mégsem :-D Korrektül beállítva, 3mm alatti előgyújtásnál középtartományban érezhetően dinamikusabb lett a szekér. Próbálgasd.
amire te gondolsz az a melléklevegő állító csavar.két henger egy karbival sajnos nem a legjobb megoldás.az én 638-asomnak is kevesebbet kap a bal hengere.gyertyaképen látszik.ha jól működik a moci,szerintem ne foglalkozz vele.
Sziasztok!
Most járatom a 638-as jawamat.
Szerintetek min kellene állítanom ha a jobb oldali henger gyertyája majdnem fekete míg a bal oldali közel őzbarna.
A gyújtásom Gyula-bá féle és mindkét hengernél hajszál pontosan 3mm előgyújtás van. A motor stabilan jár jól is megy csak a jobb henger többet kap. A karbin van két állító csavar, ha a hengerhez közelebbin picit befele tekerek akkor jobb lehet?
638-as váltókar tengelye jobb oldalt kilóg a blokkból és ott szivárog a hajtóműőlaj.kicseréltem a tengelyt de még mindíg ereszt.van valakinek ötlete hogy mi lehet a gond?köszönöm!
Milyen pénz? Az a feltételem, hogy nem hozhatod vissza ;-)
Olajcsere tényleg nem szükséges, ha nem eresztette el a szimmering.
ok keri,a rugókra vevő leszek.árat írsz?vagy mailban?olajcsere tényleg nem fontos,inkább a rugók.
Kiszerelt állapotban az alsó szemet a földre téve összenyomod úgy, hogy - amennyiben teljesen burkolt - a felső hengeres borítást két kézzel megfogod és nyomod lefelé. Ekkor a felső két félgyűrű össze fog esni, elfordítod a felső szemet is és széthullik az egész. Onnantól már látni fogod. Bár fogalmam sincs minek akarsz benne olajat cserélni, semmi nem fog változni, legfeljebb annyi, hogy nem fogod tudni összerakni. Ne szedd szét szerintem. A rugót elviheted krómoztatni, ha nincsen szétrohadva.
Le ne krómoztasd!
Adok neked vadi újat, mert az túl erős az ETZ-hez, de a csillapító rész az pont jó :)
keri kukac szocimotoros hu -ra küldj postacímet, vagy érte is jöhetsz Újpestre.
jawa 638.ez még az eredeti teló.ha nem is cserélek olajat benne,valahogyan jó lenne lehámozni a rugót hogy le tudjam krómoztatni majd.
Ezúton szeretném megköszönni Peti74-nek, hogy segített megoldani a töltésproblémát a motoromon. Hozzáértésével megkímélt felesleges kiadásoktól és munkaóráktól. Köszönöm szépen!
A vashengeres még nem is csilingel annyira, mint az alu :) de pont ezért szeretem, a vizes Gilerámon sosem lehetett hallani, ha valami baja volt, kompresszio hiányában is selymesen járt :D víztér, hangtompitó..
Valószínűleg az előfeszítő gyűrűnek van egy olyan pozíciója amikor lefelé teljesen le tudod húzni, de ahhoz kicsit fel kell emelni a rugó ellenében.
Aztán vagy körmös kulccsal lehet kicsavarni szimering házat, vagy össze van peremezve fixre. Mostanában ilyeneket adnak sajnos :(
Ja. Éktelenül csilingelnének a bordák ha nem lenne ott, de volt gyári gumibetét is oda.
sorszám: 25955 (139225)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-06-14 10:01:34)
Sziasztok!
Még egy kérdés a 634-eshez. A henger bordái között gumi csövek vannak beszorítva. Milyen célból? Rezonancia-csökkentés?
Pontosan milyen motorrol beszélünk?
a hátsó telóban hogyan lehet olajat cserélni?nem szedtem még szét,hogyan tudom a rugót levenni a telóról?
Üdvözlet a fórumon! Szerencsés választás az 559 stabil gép, jó társ. Csak hogy egy friss példával dicsérjem: hétfőn Bp-rol Erdre menet a Rákóczi híd elott elszakadt a kuplung bowdenem. Gond nélkül ki es haza tudtam menni köszönhetően a félautomata kuplungnak. Ügyesen lábbal kuplungolva.
sorszám: 25951 (139202)
( előzmény: Kotroczó András, 2013-06-12 10:59:06)
Itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom -a Jawa 250-559/350-360 Kezelési utasítás pont alatt mindent megtalálsz.
sorszám: 25950 (139199)
( előzmény: Kotroczó András, 2013-06-12 10:59:06)
Üdv lenne egy olyan kérdésem hogy vetem egy jawa 559est de jawam még sosem volt és lehet hogy hülyén hangzik a kérdés de valaki elmagyarázná nekem hogy hogy vannak bene a sebességek és hogy kell váltani.
www.fichtlkramek.cz - nézelődj, itt a cseh fúvókák horror áron vannak, a taiwani, bár 6-os menet, de sűrűbb a menet emelkedése, nem túl elegánsan át lehet vágni klasszikusra.
szocimotor bontó,albertirsa.tel:20 414 7875.itt próbáld.persze ez használt.új valóban csak távolkeleti van,legfeljebb komplett karbi,cz gyártmány.motoralkatrész24.hu oldalon.
Üdv Mindenkinek!
Nemrég vettem egy 638-ast amihez szeretnék gyári méretű fúvókákat vásárolni. (92,72,40) Én már próbáltam Mo-on sok helyen, de csak az utángyártott göncök kaphatók nem megfelelő mértetekkel. Ha valaki tudna ebben segíteni előre is köszönöm.
10W lengéscsillapító olaj, amit Rudolph írása szerint hivatalosan is sűríthetsz ha túl puhának találod.
De ahogy látod a tapasztalatok azt mutatják, ha más nincs jó a 10W40-es motorolaj, a 46-os hidraulika olaj is.
És országútra nem lehetnek átmeneti igényeim?
Keverni csak a viszkozitás miatt szoktam, nem azt mondtam, hogy én adalékolom és akkor motorolajból lengéscsillapító olajat varázsolok.
Parttalan vita legalább két résztvevős.
Tudod engem nem izgat, ha azt mondod, hidraulika olajat érdemes bele tenni mert neked az vált be. Nem vonom kétségbe a tapasztalataidat.
Mivel van itthon kb 50liter 46-os hidraulika olaj a munkagépemhez, lehet hogy még ki is próbálnám.
De ha azt mondod hogy a többiek hülyék, és csak az a jó, akkor ne csodálkozz ha egy "okostojás" lecsapja ezt a magas labdát. Nem csak itt, az internet bármely fórumán.
Aztán persze ezen jól felhúzod magad, akarva/akaratlanul félreérted a dolgokat és ez alapján sértegetsz másokat, mert érved nincs.
Persze nem várom hogy elismerd hogy tévedtél, mert dühöd okozta irracionalitásod, ezt nem engedi, de legalább saját tanácsodat fogadd meg:
"szerintem ne forszírozd tovább... mindenki jobban jár."
Nem új dolog egyáltalán az olajok keverése az első teleszkópvillába.A korábbi motorom (CZ 988.2) használati utasítása szó szerint ezt írja: "az első teleszkópba 200 ml olaj szükséges, 10-es viszkozitású lengéscsillapító olaj, amely, igény szerint 30-as motorolajjal keverhető.A mostani (CZ 485/1) gépkönyve szintén azt említi, hogy keverni kell a megfelelő viszkozitású villaolajat.Hogy mi lesz a megfelelő, az a használat körülményeitől, terheléstől, hőmérséklettől függ.
Valószínű, hogy a gyártónak van tapasztalata ezen a téren, azért ajánl ilyen megoldásokat.
A keverésből egy "köztes" viszkozitás születik, amelyet változtatni lehet a körülményekhez.De ezt már régen kitalálták az öregeink, mi csak alkalmazzuk, érezhető különbségek vannak, a mindennapi használatban is.Akár egyfajta testreszabásnak is felfogható.
Üdv.: R
hogy témánál maradjunk,az első telóba melyik a jó választás?
"de itt is igény szerint érzésre szoktam bekeverni" :D
Ki beszél itt pályázásról? A válasz: sehogy. De akkor sem fognak új tulajdonságú részecskék keletkezni, két olaj összekeverésével egy oldatot fogsz kapni, semmi mást. Amúgy jellemzően ezért nem írok a Jawa fórumba, mert semmi értelme. Mindig van egy okostojás, aki mindent jobban tud. Nem konkrétan most, úgy általában is igaz. Parttalan vita Keri, ne haragudj.
Köszi mindenkinek a tippeket. A 10W-s lengéscsillapító olajnál maradok. Ezt találom a legjobb megoldásnak. A motorolajról azt hallottam hogy felhabosodik és csökken a csillapítási képessége. Bár más alkalommal már én is használtam telóba motor olajat, de az már régen volt és még nem igen lehetett különféle W-s jelzésű "lengéscsillapító olajakat" kapni.
:)))) úgy gondolod?
No, mesélj, te hogy állítod be a különböző pályákhoz az optimális csillapítást, ha a szelep nem állítható?
Ezt speciel lehet keverni: http://www.mofaker.hu/termek/CASTROL-FORK-OIL-10W-0-5L-Villaolaj__971960
az olaj bekeverés megemlítésével éppen elég nagy ostobaságot mondtál... szerintem ne forszírozd tovább... mindenki jobban jár.
Nem erre találták ki.
Ahogy a nevében is benne van hidraulikára találták ki, úgymint munkagépek 30-160BAR nyomású hidraulika rendszerei.
Persze működik vele, pont olyan jól mint a motorolajjal. Én 10W40-est szoktam belerakni.
Te a lökésgátló olajra gondolsz, aminek a jelölése 2,5W 5W 10W 15W 20W
Ebből 10-15W szokott jó lenni.
Jobban jársz, ha olyanoktól kérdezel, akik láttak már 638-ast. Jellemzően a HV46-os hidraulika olaj válik be legjobban, ugyanis azt a motorolajjal ellentétben erre találták ki. Persze tehetsz bele akármi mást is, tiéd a döntés.
Üdv charye73!
A Jawa 638 hátsó teleszkópjába 47ccm 10w/30-as olaj való.
Én ezt úgy szoktam, hogy függőlegesen tartva addig töltöm bele amíg a rugóút felső részén is van csillapítás. Ezzel nem lehet mellé lőni.
Általában 10W, de itt is igény szerint érzésre szoktam bekeverni, mert függ a teló kopottságától és az egyéni igénytől hogy mi a jó.
Most nemrég kérdezte valaki hogy mennyi olaj kell a 638-as hátsó telójába.
Nem találom meg :(
Megírná valaki? És 5w vagy 10w-s olaj a jobb megoldás?
Köszönöm!
A 634 másképp van megoldva, a csiga egy darabot képez a főtengelyen lévő lánckereket rögzítő anyával (lecsavarható a kuplung szétszedése nélkül), míg a kihajtás fogaskerekét egy U, rugós biztosíték rögzíti a deknihez.
A km-meghajtó fogaskerékkel még az elején én is sokat szenvedtem, nekem a műanyag fogaskereket le is nyalta a tengelyvég, valószínűleg valahol szorult benne...nekem 634-em van, 632-es sorozatú blokkal (nem tudom, itt mi a különbség)...ebben én anno úgy tudtam legkönnyebben kivenni, hogy a baldekni le, majd kuplungrugók szét, a középső hézagolót kijátszottam a kosár tengelyen való mozgatásával, anélkül már engedett annyit a lánc, hogy lejött az egész, nem kellett a főtengelyvégről lerobbantani a fogaskereket...és így hozzá lehetett férni ahhoz a pici csavarhoz, ami a csigát a furatban tartja, utána ki lehetett tolni.
Kolléga urak, ebben a könyvben olvassák el a hézagolási trükköket 353-tól 634-ig biztosan érvényes az összes váltóra.
https://plus.google.com/photos/106213599245479766865/albums/5734573760436853185?authkey=CJ_MgrCwwpOuZw
Sajnos ez sem kerül fel a szakirodalomba, mint más sem került korábban amit küldtem, azért nincs megosztva itt veletek...
Tamás
Az acél lemezből patent lukasztóval is kivágható, kb. 0,5 vastagságig.
A Fabory nem is kicsit drága, nagyon. :D)
Neten rendeltem, de ez MZ.
Ha kell, akkor te is azzal jársz a legjobban, ha márkával foglalkozó boltból veszed, de ha nem találsz, akkor a
http://www.fabory.hu/
méret alapján meghozza, csak kicsit drágák.
Vagy lehet kapni házagolásra való (nemtudom hol) acéllemezeket 0,05mm lépésenként, abból kivágatni laserrel.
sorszám: 25927 (139140)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-06-05 09:27:40)
A dekni levétele után látható a fogaskerék tengelyén lévő rugós biztosíték, ezt kivéve a tengely a dekni belseje felé kitolható.
Keri, te merre vetted a hézagolókat?
Esetleg hézagoló lemez. Nekem évek óta így működik.
Hogy vegyem ki h ki tudjam cserélni?
A bal deknit levéve a hajtás láthatóvá válik. tapasztalatom szerint a csiga-fogaskerék pár ritkán adja meg magát, sokkal gyakoribb az, hogy a fogaskerék tengely végében lévő négyzet keresztmetszetű furat (ebbe csatlakozik a spirál) elkerekedik és nem forgatja a spirált (csere vagy, ideiglenesen, a "cső" satuban való összenyomása).
Üdv!
472.4-esemen nem működik a km óra. Néztem: óra jó, spirál jó. Akkor már cs a blokk oldalon lehet a gond. Tudtommal műanyag fogaskerék hajtja a spirált, próbáltam megnézni, de nem sok sikererrel, m ott van a primerlánc hajtás. Jól gondolom h le kellene húzni a főtengely végéről a lánckereket,h közelebb férjek hozzá, v van valami egyszerűbb módja is? M ha igen, nem küszködök vele, annyit nem ér az egész.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|