:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Gyújtásnál nem valószínű megszokott hiba. Ugyanis kicsi az esélye, hogy mind a két trafó zárlatos lenne, ugynez vonatkozik a gyújtókábelekre, pipákra.A kondik se valószínű, hogy egyszerre halnának meg. Mindkét hengerre ható gyútáshibát az alaplap elmozdulása, vagy a trafókhoz menő áram nem megfelelő volta okozhat. Más közös pont a két henger gyújtásában nem jut eszembe.Ja, az excenter.... De aztán tényleg nincs több, ami egyszerre romolhatna el mindkét oldalon.
Szerintem is, mert tiszta korom mindkét gyertya, de hogy honnan jön neki a "dús", azt nem értem. Amúgy még nem néztem akkor a szikrát, hogy mind a kettő adja-e, de valószínű mert rögtön gyertyacsere, a motor berobban rugásra, de csak néhány másodpercig kínlódva működik(csak álló helyben járatva, elindulni nem bír mert totál ki-ki hagynak a hengerek) és hiába húzom neki, nagyobb fordulaton még roszabb és szép lassan esik le a fordulatszám, egészen bedöglésig.
Nekem az a tapasztalatom, hogyha gyújtás rosszalkodik, akkor eláznak a gyertyák, de nem kormozódnak annyira. Ha túl dús a keverék, akkor is inkább nedvesen kormosak. A száraz korom plussz olaj jelenlétére utal, pl elrontottad a keverési arányt, de rendesen, vagy esetleg tökéletlen égés okozhat kormozódást.Ha jól emlékszem, elég kormos gyertyákat sikerült produkálnom, amikor eldugult a kipufogó rés mind a kér oldalon. Nekem 634 em van, annak elég kicsi a kipufogő nyílása, és ha jól emlékszem, ráadásul négy részre osztott.Állítólag a kompresszió hirtelen lecsökkenése is kormozódáshoz vezet. Gyűrű törés két hengerben nem valószínű, viszont tömítés esetleg. Talán a labirint tömítés is okozhat ilyesmit.Nem tudom, én mindenestre a 634 ből indultam ki, és abból, hogy száraz korom olajból vagy tökéletlen égésből keletkezik. Szerintem.
Igen, a gyújtás a sajátja, a gyertya viszont "no name", egyszerű, olcsó fajta.
Függetlenül a márkátol, eddig ment vele rendesen.
Elég dúsnak tűnik a keverék így, de a rángatás könnyen lehet gyújtáshiba, valahol zárlat is lehet ahogy bemelegszik. Mikor így leáll, próbáltad nézni hogy van-e szikra?
A gyári gyujtás van rajta? esetleg kondenzátor szerintem cseréld le trabi gyujtásra az egész gyujtásod Milyen gyertyát használsz?
Cserélve voltak, nem fogy az olaj.
A levegőszűrő is rendben van, de üres levegőszűrővel is ugyanaz. Pedig szűrő nélkul is kellene mennie.
Váltó oldali szimering? Esetleg a levegő utját álja el valami, szűrő, stb?
Nem, nem volt hasonló.
A gyertyák még egy évesek sincsenek és alíg van bennuk 1000 km. Attól függetlenul még lehetnek rosszak, de hogy egyszerre 2 pár megy gallyra az kicsit furcsa.
Hát nem tudom......
Azt nem értem, ha könyv szerint állítom be az egész pecót (tű fentről 4-ik, 2,8-3,2 gyújtás, keverékcsavar 1/4 balra), akkor miért nem akar megfelelően működni??????
Mintha sokat kapna, de hát minden új benne.....
Még megpróbálom kicserélni a benzint, hátga ott lesz valami gubanc.
Ezelőtt nem csinált hasonlókat? Olyan hirtelen azért nem szokott elállítódni a karbi. A leírásod alapján akkor adja fel magát, mikor bemelegszik. Vagyis beindul a moci:) Jó hőértékű gyertyát tettél bele? Ha kicsit el van állítva az előgyújtás, vagy rossz a keverési arány, attól még nem szabadna megállnia, más kérdés, hogy menet közben miket produkál. Én inkább a gyújtás felől közelíteném meg a dolgot.
Sziasztok.
Az utóbbi napokban el kezdett kötekedni a Jawa-m. Úgy 1-2 km után elkezd rángatni, majd szép lassan csökken a fordulatszám és lassan be is döglik. Ezek után tiszta korom mindkét gyertya. Rögtön teszem bele a pótgyertyákat, ugyan az a történet, de rosszabb esetben el sem tudok vele indulni.
Próbáltam a gyújtást 2.0, 2.5, 2.8, 3.0, 3.2 de még 3.5-re is állítani, ugyan az mindegyiknél. Gondolom sok benzint kap. De már a tűt is a legfelső rovátkába pakoltam, akkor is ez történik. Van a keverékállító csavar, azon könyv szerint 1/4 fordulat ki lenne bejáratáshoz, 1/2 normálban. Se az egyik sem a másik nem pászol neki. Gondolom minél jobban ki van tekerve annál több a levegő a keverékben, próbálgattam de semmi. Most hirtelen tanácstalan vagyok ezzel a dologgal kapcsolatban. A keverék 1:25 mert még cseppet járatós.
Megköszönném a tippeket és tanácsokat.
Előre is köszz.
Sziasztok.
Hello még azóta is tökéletes a Trabi gyujtás amit küldtél nekem a jáwához
sorszám: 15659 (98993)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-07-28 20:53:05)
Akkor mégegy ember, aki csak ugródeszkának használta a szoci motorokat? :) És miért ne te szerelnéd a mostani motort???Sok újat nem tud mutatni egy blokk sem úgy 20 éve :)
sorszám: 15658 (98988)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-07-28 20:55:21)
engem igazából már nem izgat a dolog,mert elfeledtem jawa-s korszakom egy jódarabig.Mostani motoromhoz meg nehiszem hogy én fogok hozzányúlni ha netán valami gondja lenne.
Gyuri.
ha csak 1200 körül van alapjárat akkor valami gond van valószínűleg a relével.azt is lehet cserélni ha jól tudom a lada relé jó bele.még felfogatásilag is.
és 1000 Ft ba kerül a boltba.Ha megfeketedett a relé tekercse az nem jó jel.az már annak a jele,hogy megmelegedett valamikor.
Gyuri.
Mérjél a fázisok között feszt...egyformának kell lenniük...
szia
a forgórész kiváló tökéletessen teszi a dolgát,ami érdekes a régi forgórésszel alapjáraton(1000 fordulatnál)stabilan generátorrol ment a motor,most 1200 ra kellett venni az alapjáratot hogy ne kerregjen a visszajelző rellé
sorszám: 15654 (98970)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-07-27 21:53:47)
Mondjuk az tény, hogy a 3 kábel azonos színű. Én speciel nem próbáltam még szándékosan félrekötni.
Nem oszt nem, szoroz ....Gondolj csak bele...jön három fázis, belefut az egyenirányítóba, az meg egyenirányít, és a végén ott az aksi...Alul jogos a jelölés, hiszen egy elektronikai cuccon nem hagyunk 3 egyforma jelölést...Így ha megszakad valahol a tekercs, akkor lehet azonosítani...De föntre csak nem írhatja minden saruhoz, hogy: X/Y/Z :))) Kukk meg Tömössy M. Jenő Autovillamosság C könyvét...225.oldal.....tök logikus ábra van hozzá...
sorszám: 15652 (98968)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-07-28 05:15:13)
szerintem ha mindegy lenne akkor nem lenne egy motoron se megjelölve más betűvel.Az MZ-n is meg van jelölve!
Gyuri.
De lehet hogy én tudom rosszul????
Mellesleg a három fáziskábelnek halál mindegy, hogy hova megy az X Y Z jelölésekre......nincs jelentősége
sorszám: 15650 (98946)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-07-27 21:53:47)
helló!a neten ezen az oldalon van lehetőség bekötési rajz letöltésére.De én azt gondolom sejtem hol van a baj,ha nem a fesszab ment el.Vagy az is lehet hogy egy másik rossz fesszabot raktál be.Tehát javaslom a gyári SKODA feszültségszabályzót.nekem is az lett a nyerő.Ha mégsem ez a baj,akkor a generátornál lévő három szürke vezeték és a zöld sárga vezeték körül kell keresni a bajt.Más nem lehet szerintem.Ezeket kell kimérni,és megnézni a rajzon,hogy az "X" "Y" és "Z" szürke vezetékek hova mennek le a diódasorhoz,és a feszültségszabályozóhoz.Ezeket kell rendesen összerakni.Ha megvan a helyes sorrend,javaslom hogy jelüld meg a vezetékeket,(én is megjelöltem)és ha netán le kell húzni a generátorról a vezetékeket,akkor csak elő veszed a papírt amire felírtad hogy melyik szürke hova megy vissza,és már mehet is újra is a gép.Én szigetelőszalaggal jelöltem meg.az első szürke vezeték egy szigetelőszalag,a középső egy sem,tehát marad szabadon,és a harmadik szürke kapott kettő szigetelőszalag csíkot.Így nem tudod eltéveszteni Soha az életben.vagy más egyszerűbb módon is megjelölhető.a zöld sárga pedig ha jól tudom a 86 os kivezetésnél van a generátoron,és a töltésreléhez megy,ami a pici fekete műanyag doboz alatt van.Ezt is érdemes megnézni,hogy ott is a 86 os kivezetésnél van e a tűzősaru.Sőt!még egy bibi lehet,ha a generátoron a bakelit alatt valamelyik szürke vagy zöld sárga vezeték forrasztása elengedett,mert megmelegedett a túl nagy töltés miatt.Ez is további gondot jelenthet.Tehát javaslom generátor le,és forrasztások ellenőrzése.aztán ha ez ok,akkor a vezetékek,(mérőműszerrel 5 perces munka)és amikor ez is megvan,és minden jó helyen van,akkor jó lesz a töltés.
Ez biztos!
Gyuri.
Hozzaszolnek tomites temaban. ha mar barkacsolni akarsz, akkor inkabb egy soros/kolas dobozt ajanlanek szetvagasra. mert az azert egyenletesebb mint a csikipapir.:) bar lehet hozza kapni tomitest is. sok sikert
Akkor szerintem valamelyiknél (vagy mindkettőnél) kifúj, megoldás: tedd vissza a régi fejeket, vagy szerezz be 2 aluminium hengerfejtömitést, amiknek gyárilag is ott kellene lennie és azokkal rakd össze a mostaniakat, vagy vannak egyéb "nem gyári megoldások" pl. alufólia meg csokipapir, de azokat nem preferálom.
helóó Tibi2 ,nekem nemvolt semmi tömitő alugyűrű ott, és dettó ugyanolyat raktam vissza. jA ÉS AZ ELEJÉN MÉG HIDEGEN MIKOR RÁ RÚGDOSOK ILYEN SZISZEGŐ HANGOKAT AD OTT A HENGERFEJNÉL..jA ÉS AMIKOR MÁR EGY KICSIT MEGYEK VELE ÉS FELMELEGEDIK AKKOR ADJA EZT A HANGOT DE AKKOR KÁBÉ FOLYAMATOSAN,,CSAK HA NEM HUZOM A GÁZT AKKOR NEM KB. NO MI LEHET?
Csak olyat irok, ami már velem is megtörtént. Jawa 05-ön volt ilyen problémám a "tuningolt" hengerfejjel.
Szerinted van olyan, hogy "picit" beleér a dugattyú a hengerfejbe? Már az első rúgásnál szakadna szét minden.
Ugyan olyan hengerfejek, mint a régiek? Ha nem akkor beleérhetnek picit a dugattyúk a fejekbe (főleg meleg motornál), ebben az esetben sürgősen tedd vissza a régieket. Ha ugyan olyanok, akkor lehet, hogy kifúj valamelyik (ezért a fura hang), de akkor látnod kellene valami olajpárát, ha már mentél a géppel pár km-t. A másik lehetőség: Nem hagytad ki az aluminium tömitőgyűrűket? Az én gépem is kopog picit kis fordulaton, mert tuningolt, 2. túlméret és kihagytam az alugyűrűket, ezért inkább a nagy oktánszámú benzint szereti. Igy hamarabb hazavágja a hajtórúdcsapágyakat, de nekem csökkent a fogyasztás fél literrel és nyomatékosabb, nekem megéri.
Sziasztok! eladó egy 250-es jawa henger 2500+postáért. Érdeklődni e-mailba.
heló Tibi Te multkor komolyan tudtál segíteni a mostani problémámról vanelképzelésed? 3.dik hozzászólás visszafele.
kösz üdv
oké,de feltétlen jelezz hova,hánykor fut be a busz
sorszám: 15640 (98910)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-07-26 08:59:45)
Sziasztok.
Van egy 350-es jawám 12v-os és 19v-tal tölt.valószinűleg el van kötve mert a fesszabályzót kicseréltem.ha valaki tudna segíteni nekem ebbe azt megköszönném. vagy ha van valakinek egy kötési rajza az jó lenne.
szevasztok!!
az lenne a kérdésem,, hogy a 350es jawámon hengerfejeket cseréltem, két szebbre. és amióta azok vannak ilyen kopogósan megy a motor mintha jukas lenne a kipufogó, ez mi lehet nem passzolnak??
kösztök
Ebben lehet valami, mert ahol most dolgozok, ott a termény rosta egyik motorját kellett tekercseltetni. Holott azt mondják, hogy már két éve volt egy ugyanilyen akció ezzel a géppel.
helló!holnap menni fog a forgórész ahogy megbeszéltük.ma rendezem a dolgokat a buszsofőrrel.
Gyuri.
sok éve tmk-ban melózok,az én tapasztalatom,hogy sok év után amelyik gyári tekercselésü villanymotor külső hibák miatt leég ujra tekercselés után évente kell tekercseltetni.persze a generátor meg se közelíti ezek üzemidejét és remélem a tiéd még soksok áramot termel
a tekercselés végső megoldás lett volna,szerencsére beigértek már egy másikat
Nekem is megszakadt a forgórészem(638).Megjavítattam:esztergályossal szétszedettem(állítólag csak melegítve jön szét)utána megtekercselték,beforrasztották,és kész.Jó lett már pár száz km benne van:-))
Üdv!Hallottam valamit Valami Tisza-tavi szocitúrával kapcsolatban. Nekem nagyon bejönne,ha az időpont pászol.Ha tudtok valamit szóljatok időben!Köszi :Fecó
Üdv
350-es Cezet motor szétszedve eladó, az váz kivételével szinte minden megvan (motorblokk, index, sárhányó, teleszkop,tank,..stb )
Ár: 10.000 FT (komplett )
email: sziriak@freemail.hu
hely: Győr
Aha. Fényszóró, index, kürt, meg a másik oldalon a vészleállító.
Szerintem elég masszív darab az, meg gondolom úgysem krosszozol vele. Milyen vezetékeket akarsz a kormánycsőbe tenni, talán a fényszóró kapcsolójához menőket?
Szevasztok!
A PÓLÓK Budapesten készülnek, én pedig csongrádi vagyok! Szegedi átvétel is megoldható sógorjelölt álltal :D ill Miskolcra is jár haza több ismerős is.
Írjátok össze hogy milyen méretek és milyen alapszínű pólók kellenének! A minta piros, fekete, vagy (sötét pólón) fehér lehet. A technológia: hagyományos "taknyolós" szitázás kézi módszerrel, tartóssága kb 2 év, a mosás hatására folyamatosan halványul a minta.
Jöv héttől szabin, ill otthon vagyok és főleg motorozni szándékozok :D, nem nagyon leszek Net közelben, de E-mail utólér előbb vagy utóbb :D
Gumifákat, jóidőt!
Szevasz Mahonee,
en is igenyt tartanek egy par polora. merre laksz? elore is koszi a valaszt.:)
Részemről van rá igény, igaz már van egy Jawa-s pólóm, de egy olyan amit belinkeltél, szocimotoros.hu-s Jawa felirattal NAGYON jó lenne!
Szevasztok JAWA-sok! Elkészült a jawa-s pólóm, büszkén viselem azóta is :D
Ha valakinek esetleg kell, lehet még szitázni belőle! DE majd csak szeptember elejétől mikor tesóm megint kolis lesz :D Úgy gondoltam hogy 1500 pénzért adom ha igény lesz rá. A prototípus megtalálható wiw-en a képeim közöt: http://www.iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?tab=images&userID=8548092
helló!nekem van forgórészem ha kell akkor eladó sorba is tudom helyezni.Mivel az én motoromra már nem fog kelleni.
Gyuri.
Tel:70-387-0163.
ez már jó jel,csak győr nagyon messze van,bp-i vagyok
győrben 6500-ért csinálták meg haveromnak, és fajint lett.
Csinált már valaki kormánybabújtatott vezetékelést?
Ha megfúrom középen a kormányt, tart a két kormányleszorító annyira, hogy ne kelljen félnem repedéstől, töréstől?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|