:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nekem nem sikerült szereznem. Viszont szerintem tökéletesen megfelel két a hátsó kapaszkodó helyére dugott cső. Arra nagyszerűen rá lehet eszkábálni a dobozt, de még az ETZre való krauzert is.Illetve ez utóbbit talán célszerűbb a hátsó kapaszkodóhoz erősíteni. Ahogy adja magát...:) Ha a kruzert választod, oldalra is pakolhatsz.
Sziasztok.Tud-e valaki egy Californiára való hátsó doboztartót?Hol lehet beszerezni?Előre is kösz az infót!Pesti vagyok.
Sziasztok!
Eladó egy 125-ös ETZ (deluxe) gyönyörű állapotban. A motor magáért beszél. Jövő nyárig érvényes a forgalmi és most kapott egy vadonatúj akksit. 11.000km van van benne, rendkívül kíméltem. A gép Sárospatakon található (B-A-Z), ára 150.000 ft. Kérésre tudok képeket küldeni!
üdv:
mzzzz
Még csak annyit, hogy próbának ted lejjeb a tüt, álíts a csavaron kifelé, vagy néha zárd el a benzincsapot.
Szerintem a motorod dús keveréket kap.
A szivató talán nem zár teljessen.
Lehet túl magas a benzinszinted is.
Ehez a benzinszinthez még annyit, hogy lehet jól beállítva a benzinszint ha a szintszabályzó tűszelep átenged. A rezgésekre egyébként mindegyik szelep átenged, de nem mindegy hogy mennyit.
Az enyémen ez volt a hiba, és úgy jelentkezet mint a tiéden. Amikor kicseréltem a tűszelepet egy újra, akkor mégrosszabb lett, de rájöttem hogy az új szeleppel már alapjáraton is folyni kezd a karburátor. Amikor bedöglött, a szelep elzárt, és megált folyni a karburátor. Aztán rájöttem hogy az új tűszelep az selejtes amit a boltban vissza is vettek mivel szemel is látható volt a megmunkálás pontatlansága ( tűnek a hegye nem simán kónuszos volt, de ovál kónuszos egy kicsit meggörbülve. Hihetetlen, hogy a selepnek többi része szépen jól kivan dolgozva, csak pont a lényeget cseszték el. A boltban további tűszelepeket vizsgálgattam, ami nem volt könnyű, mert ezt készletezve árulják a fúvókákkal együt kevesebb mint 200 sk -ért és ugye bevan csomagolva. Utángyártott sz.. Ja az eredeti fúvókák nélkül valami 380 sk. Ezért én fogtammagam és a helyi MÉH telepen szétnyitottam pár skodás jikov karburátort. Na ebben pont olyan van mint a jawámban. Begyüjtöttem hát egy párat, gondossan külön csomagoltam minden szelepet a saját fészkével, aztán fizettem 5 koronát. Othon aztán próbák sorozatát hajtottam végre. A rezgéseket rezgősciszolóval imitáltam, de ehez még kellettek különböző keménységű és vastagságú szivacs közbetétek. Ezt amúgy ne próbáljátok ki, mert egy lefejeltartott rezgőcsiszoló szénkeféi örülnek ha jut nekik is a benzínből. Meg amúgy is marhaság az egész. Megkell venni az újat, az eredetit. Hogy miért nem jó a skodás azt sokáig nem akartam elhinni. A jawás az 2,5 mm- es, a skodás az 2 mm- es furaton engedi a benzint. Érdekesnek tűnt mondjuk az, hogy miért a skodás a kisseb. A skoda 1500 as TAZ motorjain is ilyen tűszelep szolgál, és az négy hengernek szolgáltat. Igaz, hogy csak minden második főtengelyfordulaton eteti a hengereket, de akkor is. Fogyasztásukban hasonlítva a jawa 350 és skoda 120 hasonlóak. Csakhát a skodának van AC pumpája. Az úszóház alapterülete is nagyobb a skodán, ami szintén hagy némi vita teret, és a gázlengésekről nem is beszélve ami egészen más egy négyüteműnél. Igazából nem lehet hasolítani egyiket a másikhoz, mert mások.
A lényeg az hogy skodába leht venni akár vadonatúj gyári tűszelepet is 120 koronáért, ami szintén nem jó a már említett 0,5 mm- es eltérés végett.
Nekem már lassan egy éve van ilyen, és csak akkor van gond ha hosszasan, kb 5 kilométert megyek teligázon anélkül, hogy csak egyszeris visszavennék a gázból, akkor elkezd kihagyni a motor. Ilyenkor leveszem a gázt amíg négyet számolok,( 4 - 5 másodperc ) és mehetek tovább. Mivel ilyen tempóban nem nagyon járok, nem nagyon zavar. Amire viszont már volt példa, az autópályán az autókat flegmán sorozatban előztem és úgy 15- ödik utan az egyik BMW melett a motor elkezdet lefuladozni, az elég rosszul eset. Hát és mivel csak ennyi a bajom a skodás tűszeleppel, szerintem még sokáig nem veszek belevalót ami jó is.
Matya, nem is mondtad, hogy ilyen híres lettél :) Azért még tegezhetünk, ugye ?
(Aki kíváncsi lenne: Veterán 2008/8, 17. oldal, jobbra fent.)
Udv Kollegak,
lenne egy kerdesem. A galeriaban van egy 6 hengeres Jawa "1(3)50" . Tud valaki valami tobbet rola?, Hogyan csinalta az illeto, adatok, teljesitmeny, menetdinamika, fogyasztas, stb...
koszi. Nem, nem akarok olyat csinalni, max 3 hengerig mennek el:))
koszi
Ha esetleg megtalálnád, akkor légyszi jelentkezz
köszi
Visszavontam a dolgot. Az állórész megvan, a forgórészt nem tudom, hova pakoltam el. Nem találom sehol.:((((
Nekem van egy vadi új . Nem tudtam beépíteni oda, ahova akartam. Holnap Verőcére akarok menni, de hétfőtől a nap bármely szakában ráérek.Pesti vagyok, Fehérvárra üzemanyag hiányában nem tudok lemenni.:) Ha kell, van álló részem is.
Sziasztok!
Érdeklődnék nem tudna-e vaklaki 638-ashoz egy generétor forgórészt eladni nekem? Az enyém tegnap este elszállt, és sajnos csak tekercseléssel oldható meg. Így elég sűrgős lenne. Ja én Székesfehérváron lakom.
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv:
Schottmann János
30/491-0269
Szevasz,
oke, csak gyanus volt, hogy nagyon bemelegedett. mit tartasz tul melegneg? en sem tudom a kezem rajtatartani a hengeren amikor uzem meleg. varjuk a hireket!! remeljuk megjavul!!
Hali!
Én azért a benzincsapot is megnézném, kipucolnám. A nem benzinálló tömítések megdagadnak, sok példányon az átfolyási lyuk is félre van egy picit lyukasztva. Az enyémen is megfigyeltem, hogyha nagyon szoros az anya a benzincsap körül, akkor hajlandó meg-megállni 1 km után. Aztán lazítottam rajta...
Beszélgettem 2 öregebb motoros haverral is, mindketten a kondenzátort tartották elsősorban gyanúsnak a megadott tünetek alapján (jó alapjárat, majd 1-2 kilóméter után befulladás).
Ma vettem új kondikat, majd beszámolok az eredményről, ha kicseréltem.
Gyújtást beállítottam, keverékcsavar különböző beállításait is, úgy tűnik ezektől független a dolog.
sorszám: 15707 (99204)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-08-02 09:37:00)
Szevasz Diablo,
ovasgattam a gondodrol a forumon. nem lehetseges az hogy a csapagyaid vannak tonkremenve? mondtad, hogy nagyon hamar felmelegszik, ebbol gondoltam arra. bar nem tudom, hogy uj csapagyak vannak-e benne, szoval en meg erre gyanakodnek, mert a porlaszto gyujtas stb allitas az jonak tunik, en is erre alitom az an Jawamat. tegnap neztem at, es 1,5 fordulat a levegocsavaron, 2 rovatka felulrol a tu es 2,8 az elogyujtas. Finoman docoges nelkul meg akar 4.ben 50km/h val. remelem sikerul kideritened a gubancot. nezd at a vezetekeket, ha eddig nem tetted meg, lehet hogy valami erintkezesi hiba. nekem az akksitol jovo test vezetek kek osszekoteoje ami egy doboz szeru csatlakozo, az nem erintkezett rendesen. kb 10 kilometerenkent leallt minden jel nelkul. azt hottem zarlat, mert amikor levettem a sarurol, ujra indult gond nelkul. szoval nezd at a vezetekeket, biztositek tartot, stb. sok sikert. ja nekem egyszer a simsonom kezdett nagyon melegedni, de az tuti csapagy gond volt. aztan kiderult, hogy maga a blokk fel volt a hibas mert valaki a nagykalapacsot hivta segitsegul mint csapagy berako szerszam. sok sikert
udv Zoli
Szewa, Neonknight!
Sajnos nem egészen. :(
A gyújtást 3mm-re állítottam, a karbi tű fentről 2-ik rovátka és a levegő csavar 1,5-2,0 fordulat kifelé. Ha kevesebbet tekerek ki, annál rosszabb, mundjuk nem tudom miért.....
Még a karbi is kipucolásra került és még 5 liter benzin is belekerült a többihez 1:50 keverési arányban (a tankban 1:25-höz volt, mert még mindig járatni kellene szegénykémet), gondoltam valamiért túl olajos neki.
Javult a helyzet mert most jól veszi a fordulatot, viszont csak egy bizonyos ideig. A kb. 1km-es limit megint fennál.
Tehát elkezd magasabb fordulaton dadogni mint egy traktor, alacsony fordulaton mondjuk normális, viszont az a javulás, hogy nem köpi be a gyertyákat és döcögni lehet vele kb 40-el.
Nekem még az is gyanús, hogy nagyon forrósodik az egész motor !
Nem tudom,hogy milyen oknál fogva de pillanatok alatt forrósodik a henger, a karbi és az egész blokk is. Lehet a karbi forrósodása miatt kötekedik, bár ez is csak egy feltevés. A megoldás még nem jött össze.
Hát egyenlőre itt tartok, de ma munka után még megpróbálom jobb belátásra bírni.
Üdv, Géza.
Diablo,
Sikerült rájönni mi okozta a problémát?
Nekem még mindíg nem volt időm kipróbálni az enyémet gyújtásbeállítás óta :(
Talán majd holnap.
sziasztok!
638 jawára keresek hátsó teleszkópot párban. leginkább a műanyagos a szimpatikus. tudna valaki segíteni?
30/2032062
köszi!
Akkor sztem jó lesz az....Azért a biztonság kedvéért mérj egy feszültséget mellé alapjáraton, meg magasabb fordulaton az aksisarukon....
Nohát..én is csak szinkronhoz :)) De arra tökéletesen megfelel és igazán nem mondható bonyolult szerkezetnek :))
Sziasztok
Lenne egy eladó Jawa 350 Californiám. Pontosabban 634es (6voltos).
Elsősorban alkatrészként hírdetném meg. főtengelyes a kicsike, de üzemképes. Törzskönyv,forgalmi, nevemen van a motor. Műszaki 2008.08.07-ig. Nemrég vettem autót, így műszaki előtt nem lenne pénzem megcsináltatni a motort :(
Érdeklődni: fallout3@freemail.hu vagy tellón 30/519 6336 Harsányi Attila
Képet tudok küldeni.
Köszi
trabi gyujtás van benne,1200 nál már stabil a generátor csak én megszoktam a régi forgórésznél hogy 1000 nél volt stabil,de végül is nincs nagy jelentősége.
Mond igen, de nem használom napi rendszerességgel, gondolhatod:)
Hát...ha nagyon nyers akarnék lenni, akkor azt mondom, hogy amire szoftver kell, az már nem motor :DD Mellesleg nem kell bemutatnod a dolgot, szervizben dolgozok én is :)) A karbiszinkron meg a világ legegyszerűbb műszerét igényli mindössze....Higanyos manométer mond valamit? :)
Mondjuk ez attól is függ, hogy milyen évjárat. Láttam már szervízben olyat, hogy több laptop volt széthajigálva a moci körül, mint ahány villáskulcs, szó szerint. Ezek a gyári szoftverek meg állítólag 99%-ban kihányják, hogy hol a baj. De már egy karbi szinkronhoz is műszer kell.
Találtam műanyag sárvédőt ha még keresed, és kell némi segítség is hát szólj ide: bojtos78@freemail.hu
Az ára 250 slovák korona amit te magad is megnézhetsz itt: www.mapy.hogest.sk
Találtam műanyag sárvédőt ha még keresed, és kell némi segítség is hát szólj ide: bojtos78@freemail.hu
Az ára 250 slovák korona amit te magad is megnézhetsz itt: www.mapy.hogest.sk
Igen, mivel nem is keverékcsavar, hanem levegőcsavar. Ha túl be van tekerve, a túráztatásnál sem veszi fel olyan könnyen a fordulatot.
Szóval minél jobban ki van tekerve a keverékcsavar, annál ritkább a keverék, tehát kevesebb benne a benzin ?
Igazad van. Az ellenállás mérés nem sokat mond. A műszerek nem tudnak kimérni kissebb menetzárlatot. Én a szénkeféket is ellenórizném, és azt is, nem üt e forgó rész. Láttam pl ETZ-t, amelyiknek jó volt a generátora, csak annyira ütött a forgórész, hogy a kefék nem tudták követni.Az aksival is igazad van. Tavasszal cseréltem a jawámban aksit, érdekes módon megnőtt alacsony fordulaton a töltés. gondolom, valamelyik cella átvezetett.Az egyenirányító hiba viszont látszódik a tekercseken mért feszültségnél is. Az egyenirányító valamelyik ága szokott meghibásodni, akkor viszont a három fázis nem azonos terhelést kap, így a tekercsen mért feszültség is eltér.
Elvileg 1200/perc-nél már stabil töltésnek kéne lenni..Legalábbis a töltésvisszajelzőnek nem szabad pislognia sem.Ha Trabi gyújtás van benne, akkor picit fölötte, mert több áramot eszik úgy a rendszer.Persze minden jó aksira vonatkozik..A trabi gyújtással meg lámpával sokat városozva elég hamar kinyírja az aksit, mert elég pici a pufferkapacitása az 5Ah-nak...Illik olyan 3 évente ránézni, és ha kell, akkor cserélni...
Ha minden tekercsnél ugyanazt a feszültséget mérted /ne ellenállást, feszültséget!!/, akkor lépj tovább...egyenirányító felé...Vagy próbálj ki egy másik relét pl...
Helyes a beszéd :D Mellesleg 650es Yamahán IS ülök a Jawa mellett a mai napig...És azt is én javítom ha kell... :) Jobban jársz, ha apránként megtanulod azt is....Hosszútávon mindenképp megéri...
sorszám: 15689 (99053)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-07-29 16:52:27)
valószínüleg belefullad a sok benzinbe,amikor elkezd esni a fordulat zárd el a benzincsapot , ha javul netántán felpörög akkor a karbi benzin szintnél kapirgálj
Nyár elején cseréltem én is, az enyém is lyukas volt, és az előző tulaj már ragasztotta. Inkább vegyél újat, én azt hiszem 2500+posta áron vettem (Újpesti motorcenter a cég neve azt hiszem, a neten fönn vannak). Nem érdemes a ragasztással szarakodni, a legtöbb ragasztót úgyis kimarja egy idő után a benzin.
Az enyém először pillanatragasztóval volt ragasztva, utána meg egy sörösdobozból vágott lemez+2komponensű ragasztó takarta a lyukat, de egyik se tartott semeddig sem.
hali
üzemközben nem mértem feszt,de a tekercsek ellenállása tökéletessen megegyezik,és a régi forgórésszel tökéletessen működött az állórész ,megjegyzem most is tőlt csak magassabb fordszámon.
nem tudod hogy kb milyen ford számnál kell stabill generátornak lennie?
Jobb ha újat veszzel. Nem tudom mennyibe kerül, de talán nem túl drága. amíg kapsz valahol, addig megpróbálhatod a pillanat ragasztót. Azt nem oldja a benzin.Persze kérdés. mekkora a lik... az úszó kiszárítása is érdekes lesz. De jobban jársz, ha sürgősen veszel egy újat.
hello mindenki tortént hogy a kedves kis jawa 638-on kilyukadt az uszoka persze ez már muanyag tid valaki megoldást a befoltozásra vagy vehetek ujat?
és ha uj kell az kb mennyi?
Ebben vagyon valami.:) Nem kell félni. Elég megijedni, akkor ha szükséges.:)))
Szia Tibi!
Köszönöm a hozzászólásod!
Nekem is hiányzik ám néha néha a szerelés.Most csak lánckenés van,meg műszerfalvilágítás javítás,(de az két napos munka)mire minden burkolatot törésmentesen leszed az ember,és visszarak.
aztán meg a km óra lesés,hogy már az idei évben 11500 km-t mentem vele január 15-től.
Gyuri.
Azt gondolom hogy egy 650 es suzukihoz már nem szabadna nekem hozzányúlnom.És nem is tenném meg.ha mégis szükség lenne rá,(amit nagyon remélem hogy nem lesz)akkor biztosan valami hozzáértő és nem átverő embert esetleg szakműhelyt keresek.A másik dolog pedig és most biztosan sokan egyetértenek majd velem:normális használat mellett egy ETZ vagy Jawa is lehet szinte örök.Némi szerelés mellett természetesen.Csak ésszel kell hozzányúlni ahhoz is.Főleg a Jawa szétszedésére vonatkozik ez.mondjuk amikor a két blokkfél csúszik szét és az egyik hajtókar megakad a blokkfélben,aztán mikor nem akar jönni tovább még hajt egyet az ember a szétnyomón,és már görbe is a jobb oldali hajtókar.Az összerakás meg szintén odafigyelős dolog.hogy ne is kocogtasd meg nagyon,de a helyén is legyen a labirintház ahhoz azért érzés is kell.Vagy pici melegítés,ami a szimeringeknek még nem árt.Szóval addig jó egy motor igazán,amíg nem kell hozzányúlni.Utána már nem lesz olyan mint újkorában.És ez igaz minden motorra.Még a három milliós motorra is.
Az ugródeszkáról pedig csak annyit,hogy én mindig szeretni fogom a Jawat,és az ETZ-t is.Bár utóbbiból csak a 125 ös változatot ismerem.A Jawa ban viszont a szép hang,és a trabi gyújtás ami igazán nyerő lett az utolsó időkben.Egy baja viszont volt,és az nagyon bántott.Huzamos 100KM/h tempónál kétszer tört el a váltótengelyem.Hát én ezért adtam el.Mert puszta egy év alatt kétszer húztam szét a blokkot egy 7 mm es váltótengely miatt.Amit ha lenne idő a munkahelyen,akkor megerősítettem volna minimun 9 mm re.Csak ez nem olyan egyszerű.Utolsó gondolatként már csak annyit,hogy ha lesz Jawa-m ezután,akkor oldalkocsist szeretnék.Természetesen 638-s változatot.
Gyuri.
Mondom, hogy a keverékcsavart kell jól belőni.....utána nem lesz sztem semmi gond...a fél fordulat az lófasz...Nem kell pánikba kergetni szegényt...Arra ráér azután is, hogy ha nem javult meg semmitől :DDD
El kellene dönteni, hogy a gyertya olajos, vagy kormos e inkább. Ha a gyertya nedves, akkor valóban érdemes megnézni a töltést, mert az valóban kihat mind a két gyújtásra. Ha viszont viszonylag szárazon kormos, akkor a hiba nem hiszem hogy gyújtás volna.Ugyanis akkor nem égés termék, hanem inkább üzemanyag lessz felesleges az égéstérben, az pedig beköpné a gyertyát.Szóval jó lenne látni a gyertyákat, látni a füstöt a kipuffok végén. Ha füst kékes, akkor vagy dűs a keverék, vagy szar a gyűjtás, ha inkább fekete, akkor vagy az égés rossz, vagy olajat kap valahonnan.Szerintem.Ami biztos, hogy jó lenne látni a jószágot. Szemrevételezés hiányában marad az. hogy gyakorlatilag minden részt át kell vizsgálni.Van egy pár: Feszültség a trafókon. Alaplap, excenter, megszakítók hézagostul.Kipufogó rés, kipufogók vizsgálata. Még egyszer megnézni a szimeringet, mert néha ha rosszul van betéve, akkor bírja egy darabig, aztán kifordul. Néha a főtengely felületi hibája rém gyorsan elintézi a szimeringet.Ha ez se jön be, akkor lehet, hogy szakemberhez kellene fordulni, mert akkor valami belső gond van, pl labirint.Bár a fene tudja... négy és fél éve van jawám, ismerősökét is én javítom néha, de még mindig meg tud lepni valamivel, pedig azt hinné az ember. hogy száz meghibásodás kimerítette a lehetséges mennyiséget. Igaz, majd egy fél éve űjra van TZ-m is. Most mások a hibák. Kell a változatosság...
Inkább nagy legyen a megszakítóhézag, mint kicsi....Egyszer beszopatott a túl kicsi hézag, azóta nekem mindig 1 mm körül van és azzal tökéletesen működik....
Az akksit nem eszi, az régebben volt a problémám :), de a töltésem jónak mondható. Állás után is 6,20 a töltöttsége (6 voltos ám !), szerintem nem ott a hiba, és lefulladás után is fény+duda= OK.
Üdv!Én megnézném a töltést,nem amiatt áll e le hogy elfogy az amper.A porlasztónál a 3 fordulat szerintem sok,mert télen nem fog beindulni,de talán olyan 1,5fordulat táján kellene keresgélni.hali:Fecó
A trafók véletlenül nem melegszenek, mint az állat? Azt a szikrát mindenképpen nézzed meg leállás után. Az is lehet, hogy simán elektromos probléma miatt akksiról megy a gyújtásod, ami pont 1km-re elegendő. Akkor is ezt csinálja, hogy folyamatosan fogy el a szufla, mert merül az akksi, végül megadja magát. Amit te hidegindításnak vélsz, az meg lehet, hogy pihen az akksi, akkor pár percre még beindul. Töltés? Mérjél azt is, 14V-nak simán meg kell lennie már 1500-2000 körül.
Ja, amúgy meg mikor hideg motorral, tiszta gyertyákkal indítom, van alapjárat, ütemesen dolgozik, csak hát majd később....
De ez benne az érdekes, hogy lemegyek vele 1-2 km-t és utána kezd beállni. Nem lehet a megszakító hézag sem szerintem, mert akkor eleve csinálná. És ugyanezt gondolom magára az előgyújtásra is, mert akkor miért menne le rosz beállításokkal mindezek előtt pár ezer métert ????
De ha 3+1/2-re kell pakolni a keverékcsavart(JAWA 350/360), akkor tényleg jól elnéztem valamit......
Kb 2 hete nekem is ezt csinálta a 638-asom (bár már előtte egyszer csinált olyat, hogy 1-szer kétszer berángatott, de akkor még nem fulladt le).
Fulladás után nehezen is indult újra, de pár perc várakozás után szivatóval mindíg beindult és az alapjáratot tartotta is, csak indulás után kb 1km után lefulladt.
Mindezt az éjszaka közepén, mikor a nagycsavarhúzóm otthon maradt :(
1,5óra volt Nyékről Miskolcra hazamenni.
Megnéztem hétvégén, a gyújtásomat, hát a megszakítóhézag igencsak nagy volt ám (több mint egy miliméter). Belőttem azt is (kb 0,3-ra), meg az előgyújtást is 3mm-re. Sajnos mire kész lettem elkezdett esni, úgyhogy menet közben nem tudtam kipróbálni, de annyi eredménye azért lett, hogy könnyebben indul most.
Mellesleg az üresjárati keverékcsavarnak 3+1/4 -- 3+1/2 fordulatra kell kitekerve lennie....a negyed fordulatossal naná, hogy fullad mint az állat.És ne foglakozz a bejáratós beállítással...mehet a 3 fordulat körüli...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|