:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kiégett és benzines lehet egyszerre. Sőt. ilyen végeredmény a gyakoribb. Ugyanis amikor kiég a gyertya, a másik henger még dolgozik és így teleköpi a halott gyertyát. Ilyenkor persze a kipuff is telemegy trutyival, időbe kerül, mire kiköpködi amikor már jól megy a henger. A két henger eltérhet a száznyolcvan foktól, hallottam ilyenről másnál is, nálam se annyi.
Tényleg próbálj meg állítani a karbin, vegyél Isolator 260 at. 225 is elmegy talán ha minden tökéletes, de jobb a 260 as, az jobban bírja a forró jawa hengereket. Ha nagyon kormosak lennének a gyertyáid még tökéletes karbi beállításnál is, megpróbálhatod mégis a 225öst.
A keveréked milyen arányú és milyen olajat használsz?
az van hogy kiégett és olajos ez paradoxon? nekem is brisk N15 os gyertyák vannak benne olyanra is cseréltem ki járatom csak attol félek nehogy valami nagyobb baj legyen gindoltam arra is hogy a két henger nem pontos 180 fokkal van elforgatva azért de még majd kiprobálom a karbi tujét is állítani de a trutyi így is folyik rendesen a kipufogobol akk nem lehet szegény a keverék nem?
CSő!
ELADÓ jawa 350-eshez (twinsporthoz)
400-as henger dugóval mindenel együtt irjon akit érdekel..
CSAÓ mindenkinek!!
Van eladó etz 250-eshez hengerem de ez a henger 300-asra lett furva és 3gyűrűs Trabant dugó van bennt akit érdekel az irjon.
Eladó még JAWA 350 (twinsporthoz) 400 henger dugoval gyürükkel mindenel eggyüt irjon akinek kell..
Többen dícsérték, de nekem a BRISK N15Y nem jött be, sok kormolódott, lehet csak rossz szériákat fogtam ki, mert NGK-val nem volt gondom. Most sima ISOLATOR 225 van benne, meg vagyok elégedve vele.
No igen. A gyertyát valóban nem árt cserélni, méghozzá más tipusra. Nekem az ETZ-m is, A jawám is útálta a nyugati gyertyákat. Mióta isolator 260 ast használok, nincs gondom velük. Jó, tudom, az ETZ talán jobban szeretné a 225öst, de járt utat járatlanért ne hagyj el...A jawának viszont tényleg jobb a magas hőértékű gyertya.
Nekem Trabi gyújtás van, tehát mindkét holtpontot, vagyis szinkront be kell állítanom, tizeden belül van egymáshoz a kettő. Nekem is volt ennek ellenére olyan, hogy nem egyformára égtek ki a gyertyák, érdekes módon a jobb oldali volt sötétebb. Mivel gyújtás oldalt végigbogarászva nem találtam hibát, így a karbival kezdtem többet foglalkozni. Úszószinttel is variáltam, nem hozott javulást. Hanem az, hogy a súber tű nem a középső, gyárilag előírt helyre lett téve, hanem a legalsóba, vagyis a legdúsabb állásba. A várakozásaimmal ellentétben nemhogy a túl dús keverék jelei mutatkoztak volna, hanem ellenkezőleg. A motor erősebb, nyomatékosabb, simábban, erőlködés nélkül forog. A gyertyák szép őzbarnák és alig látni különbséget. A fogyasztásról még nincs adat, meg kell várnom a tankolást.
Én megpróbálnék bármiféle állítás nélkül egy másik (akár használt) gyertyát), hogy az is beég-e.
Én is cseréltem szimeringet, és a levegős oldalon, nekem is erőtlen volt a motorom, mégse égett el a gyertyám. Ennek ellenére igaz, hogy benzinben túl szegény keverék esetén eléghet a gyertya, főleg így nyáron. Ezt még a gyertya képpel foglalkozó írások is leírják.Láttam is ilyent. Két hengeres motor eseténn ha csak az egyik hengerben szegény benzinben a keverék, nem valószínű, hogy karburátor beállítás okozná. Gyújtás hibát az teszi valószínútlenné, hogy a Vape ugyan arról a trafóról adja a szikrát mind a két hengerhez, tehát nem valószínű, hogy eltérne a két szikra erőssége. Sőt, nem lehet állítani a második henger gyújtási szögét. Tehát, ha a két dugattyú 180 fokban mozog egymáshoz képest, akkor ha jó helyen van az egyik, akkor jó helyen van a másik is. Ezek alapján nekem továbbra is azok a helyek a gyanűsak, amelyek nem közössek.Ha nem szimering, akkor valamelyik tömítés.Persze a hengerek is külön állnak, de azok nem tudom, hogy szólnának bele a dologba. Hacsak.... Lehet, hogy félreértettem a gyertya meghalásának módját. Én úgy értettem, az egyik kiégett. Ha nem így van, és olajba fullad az egyik gyertya, akkor más a helyzet.
Ha fals levegőt szív a generátor felőli szimeringen, akkor nem lesz alapjárat, erőtlenül, felbőgve jár a motor. Nekem kellett a felújítás után 2000km-rel cserélni. És a gyertya nem olvadt el.
a gyertya kicsit olajos de még benne van a normában átnézem hogy nem e sziv vlhol fals levegot. a vapa tényleg mind a két holtpontban gyújt és ami nekem van az 1 trafos és egy érzékelos ami 30 kvos szikrát ad most tettem bele uj gyertyát és majd meglátom ezzel mit csinál a karbi meg az eloírt értékekre van állítva ugyhogy szerintem az sem lehet de már kicsit tanácstalan vaok szétszedi meg nem igen szeretném mert lassan vége a szezonnak és szeretnék még motrozni...
Kulio.
Miskolcon a futóutcán nem futópadoznak. (álítólag egyszer valakinek beleszorult a lába, azóta nem).
Most voltam 2 hónapja.
Ha az olajos oldalon hülyéskedij a gyertya, akkor a szimering szinte kizárható, ugyanis ha ott száll el a szimering, olajat szív, akkor pedig úgy füstöl az az oldali kipuff, hogy rögtön észreveszi mindenki, hogy valami gáz van. Aműgy fals levegőtől tud a legjobban szét égni a gyertya. A tul sok levegőtől nagyon megnő a robbanás hőmérséklete. Ezen kívül szét tud égni a gyertya, ha túl nagy feszültséget kap. De ezt nem tudom elképzelni, főleg a Vapénál.Ha jól tudom, a Vape egy trafóval dolgozik, Alsó, felső holtponton gyújt.Tehát ha nem fals levegő a ludas, akkor lehet elgondolkodni, hiért erőssebb a szikra csak az egyik holtponton. Én lehet, hogy visszatenném egy próba erejéig a régi gyújtást, megnézném, azzal mi a helyzet.Bár, ha rosszul emlékszem, és mégis két trafős a vape, akkor trafó hibás.
a fals levegötöl hogy tud szétégni egy gyertya? reményeim szerint ilyen nagy gond nincs A henger a kuplung felöli ott meg ha jol tudom olajban van a szimering. gondoltam még az üzemanyagszintre is csak azt nem értem miért csak az egyik henger ezért gyanakodtam a gyujtásra....
nem voltak öregek a Vapeval együtt raktam be őket úgy kéthónapja.Szoval amelyikben elégett az a kuplung felöli henger Nem lehet valahogy lemérni a vapet hogy mikor ad szikrát?
Fékerőt mérnek csak a futópadon, nem kell megijedni. Elvileg nem indítják be és nem mennek vele egy métert se. Én amikor vittem, aznap reggel jöttem rá, hogy az előző este betett fékpofákat elfelejtettem felcsiszolni. Gondolhatod milyen volt a fékerő. Szerencsémre egy péklapát kezű ürge ült rá a mocira, aztán mondta is, hogy állítsak a szárnyas anyacsavaron, mert ez így lófax. Betéptem, ahogy csak bírtam, ő meg a félméteres tenyerével ráhúzott, a monitoron megjelent, hogy OK, aztán szevasz. Ezen kívül még a világításokat nézegették és kapta is a matricát. Az előttem lévő cbr-t viszont lekapcsolták, mert a srác mahinált farokidommal tolta oda a gépét és nem volt rajta prizma, aztán útbaigazítottam, hogy a teszkó sportrészlegén minden bizonnyal fog találni 189 forintért biciklis prizmát, úgyhogy addig menjen el érte, amíg ki nem állítják a papírját. Végül ő is átment, szóval nem sokat bajlódtak a mocikkal aznap. Persze ezt ne vedd szentírásnak, csak tapasztalat. Sok sikert!
Eladó egy 125-ös ETZ (deluxe) gyönyörű állapotban. A motor magáért beszél. Jövő nyárig érvényes a forgalmi és most kapott egy vadonatúj akksit. 11.000km van van benne, rendkívül kíméltem. A gép Sárospatakon található (B-A-Z), ára 150.000 ft. Kérésre tudok képeket küldeni!
üdv:
ÜDv!
Sikerlt megoldani a kuplungot. REggel megyek műszakiztatni... nem tudom, át fog-e menni. Picsának kell a motorokat futópadra tenni. Meg autós padon hogy tudnak pontos értéket mérni :S:S
Miskolcon nem tudjátok melyik a leg engedékenyebb műhely???
Kulio
http://e-gyujtas.freeweb.hu/index.htm
Heló Balázs. Itt található egy kis segítség a jeladó felszereléséhez. De ha véletlen nem sikerülne akkor szívesen segítek én is. Amit én átalakítottam ott a jeladó alá a saját lemezét használtam azt esztergáltam le akkorára hogy a régi alaplap helyére beférjen. Ennek a magassága határozza meg a távtartó hosszát is. Ezért nem tudok neked pontos méretet írni. Sok sikert.
A Vape szerinti második henger nem a generátor oldali henger véletlenül? Illetve a Vape ha jól emlékszem, kétszer gyújt, alsó és felső holtponton. Ha igen, akkor még inkább lehetséges, hogy a generátor oldalon ég szarrá a gyertya. Ha igen, akkor gyanús nekem egy nem gyújtással összefüggő lehetséges ok is. Falsot szív a második henger. Például a főtengely szimeringnél.
Új gyertyák voltak vagy régiek? Most szerelted be a VAPE-t?
Lamellák könnyen járnak a vájatukban? Az automatának a pálcája nem szorul?
Vedd ki álló motornál az olajbetöltő csavarját, pont látni a lamellákat. Nézed meg azon keresztül, hogyan mozognak.
Ahoj!
Volna egy kis gondom. Összeraktam végre szívem szerelmét, de nem akar menni. Ileltve megy, csak elindulni nehézkes. Beteszem 1-be, de nem akarja felengedni a kuplungot. Más sebességeknél nincs iylne gond. VAlakinek van tippe, mi lehet vele??
Üdv
Kulio
hello!!!
van egy kis gondom az 1.hengerben a gyertya tökéletes a 2. hengerben viszont szétolvadt az elektroda porcelán felöli része mi okozhatja ezt ?
jawa 638-as Vape gyujtással engem foleg az zavar hogy csak az 2.henger szarozik annál meg ugye nem lehet gyujtást állítani :(((
ma 18:42 | Válasz | #211
Sziasztok
Nemrég szereztem egy 210-est azzal a problémával, hogy a motor jár, de nem hajtja meg a kereket.Szétszettük egy szerelővel és a következő a probléma: az 1 sebesség korongjában a pofák nem akarnak rácsapódni a korong felületére. A korong felülete nem olajos új pofák lettek beletéve és új keresztvas is. Így se működött. Ha van valami ötletetek légyszives írjatok, mert már lassan két hete ezzel szarozunk és nem tudunkm rájönni mi lehet a baja. Előre is kösz!
Hm, akkor az akku jónak tűnik, nézd végig a testelőpontokat, kábelsarukat, a szénkeféket.
Helló Powerarc.Reggel 12.9-et mértem,elmentem vele melóba (14 km) , egy-két óra elteltével szintén 12.9 volt az eredmény.A földelő pontokat még nem érkeztem átnézni.
Sziasztok! Érdekel valakit KITÜNŐ állapotú karburátor, veterán motorhoz? Képet e-mailben küldök!
Hosszú tanakodás után felujítattam a 638 asomon a két hengert. Eredetileg csak dugatyúkat akartam cserélni egy picivel, azaz A- jelölésűről B- vagy C- jelölésűre, plussz gyűrűk. Nade sokak szerint jobb ha a henger is felvan fúrva. Meg a tűgörgőket is lecseréltem. ami nagyon jó eredményt hozott. Fene egy meló van vele, de megérte. Ami egy kicsit aggaszt az az, hogy most majd járatnom kell. Ami pedig mondhatni még meglepett, a dugatyúkon belülről a szoknya részen Made in Hungary feliratot találtam. Egy haverom mindíg a BERTA dugatyúkat dicsérte.
Okés, mérd meg reggel, abból ki fog derülni hogy az akksi a ludas vagy sem.
Üdv Powerarc.Feltöltés után 12.9 v. van az akkuban.Kb.7 óra töltés után vártam még 2 órát mikor ezt mértem.Kiváncsi vagyok mennyi ideig fogja még bírni.
Sziasztok!
1987-es Jawa350/638-ashoz megvételre keresek hátsó fékfedelet, az arra és a vázra illeszkedő féktámaszt, távtartót a féktámaszhoz, valamint 1-2 db gumi tömítőgyűrüt a fényszóró tartóhoz (ezen mennek át a mellső villák).
A segítségeteket előre is köszönöm!
Jawa 350-es vashengeres blokk eladó. 5000 Ft-ért. Két kondi és a kislánckerék hiányzik belőle. Csak telefonon érdeklődjetek! 06305657358
igen én voltam, írtam e-mailt
Találtam 638-as Jawa-hoz egy generátort a cuccaim között, azt hiszem itt kereste v.ki. húsz/9293936
Igen, pont az akku melletti váz testelési pontra gondoltam, ahol több kábel is van testelve egyidejűleg. Érdemes megpucolni az oxidrétegtől, ahogy mondod, sok elmehet rajta.
Főleg a testelési pontokat szokták méltatlanul elfeledni. Pedig akár 20 százalék feszültség, illetve majd ugyan ennyi teljesítmény is képes eltünni szar oxidálódott testeléseken. Nekem egyszer a 6 voltos javán sikerült 1. 5 voltot növelnem a hátsó lámoa izzóján, csak testelés pucolással.
A vezeték rendszert valahogy előbb átnézik az emberek.
Ja, még a vezetékrendszer, testelési pontok is sokat számítanak, ezzel is számolni kell.
Á, akkor az kevés, ott már kéne 14V körül lennie. Legyen meg először a mérés, hogy az akksi a ludas vagy sem, utána a töltésrendszer jön.
Egyébként mikor már dögrováson volt az akkum, akkor alapjáraton le akart állandóan állni és a töltésjelző lámpa is csak magasabb fordulaton aludt el. Mikor véletlenül egy pillanatra letesteltem a pozitív sarut, elég csontgyenge szikrát húzott. De bezzeg az újjal, ahhoz képest az egy hegesztőberendezés.:-))))
Kösz.Ezt rögtön ki is próbálom!
Azt nem kérdeztem, hogy az 1500-nál mért 12,1 világítással értendő?
Ha csak 12, az édeskevés, lemerült.
Amennyiben rákötsz egy töltőt, utána megint vársz és csak ennyi marad az akkuban, akkor csere.
Az akksi órák mulva is 12 voltot ad le.
Üdv!
A "zsidó" egy szuper boltos... csak sajna rászokott a levegőre.
Mérd az akksit is a motor leállítása után pár órával.
Kb. 10 perce direkt megmértem:3000 és eföllött 14.2 max,világítással 13.2,nyugalmi(alapjárat)1500-nál 12.1.
2000 szerintem elég későn van, nálam 1500 körül biztosan eléri a 14-et.
Nyugalmiban mennyivel van pontosan 12 felett?
Nyugalmi állapotban több mint 12 volt,olyan 2000-es fordulat után jelentkezik 14 volt.
Mértél töltést rajta, hogy van-e legalább 14V és az milyen fordulatnál érkezik meg? Nekem a döglődő akksimnál csinált ilyen jelenséget, mérj az akkun nyugalmi állapotban feszültséget.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|