hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

bodnár
válasz erre | email2008-08-17 16:53:41
eddig csak a kipurendszert vettem le, olyan erősen recseg kipu nélkül, hogy igazából nem tudtam eldönteni, hogy jobb-e vagy sem. a kompresszióviszonyok eltérnek, ha jobbos 1, a balos 0,75
sorszám: 15870 (99988)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 21:13:44)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-17 15:55:34
Attol függ, melyik gyűrű törik, és hogyan. Vagy a fene tudja. Én néma töréseket láttam.:) Te hangosat hallottál.:) Lehet, hogy már meg is süketültem?!!! :)
sorszám: 15869 (99987)
(előzmény: Csehcsoda, 2008-08-17 15:37:17)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-08-17 15:37:17
Saját tapasztalatom eddig minden esetben nagyon kellemetlen, ijesztően erős csörömpölés volt gyűrűtörésnél.
sorszám: 15868 (99986)
(előzmény: Árpád, 2008-08-16 22:18:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 22:18:39
Na ja. Ráadásul a gyűrűtörést nem is kíséri általában semmilyen hang. Csak a henger oldaláról vakaródik le másként az olaj, és a kompresszió száll el.
sorszám: 15867 (99968)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 21:13:44)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 21:28:58
köszi szépen, reggel lebombázom a balost...
sorszám: 15866 (99966)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 21:13:44)

 
 
kristof01
válasz erre | email2008-08-16 21:27:12
NAH csőő YODAMESTER!!
EZ ELVILEG MÉG NEM IS volt fent motoron..
NAH remélem tod hogy van 400 IGAZ??
200 az egyik 200 a másik..
NAh helyileg VINÁRON VAN A TÖBBIT CITROMAILON..képet tudok küldeni..
sorszám: 15865 (99965)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-16 21:13:44
Szerintem addig felesleges, amíg a másik megfelelő, nincs túlságosan elkopva. Ezt persze méréssel lehetne igazából megállapítani. Hm, a gyűrűtörésre nem is gondoltam, de akár ez is lehet ok. Egy hengerlevétel után sokkal többet lehet tudni. Vagy ha már a hengerfejet leveszed, lehet abból is látni valamit.
sorszám: 15864 (99962)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 20:48:03)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 20:48:03
a hengerből nem jön fel semmilyen idegen hang, tisztán, sallangmentesen járt eddig, most sem zajos. van teljesen gyári első lépcsős dugattyúkészletem (2 db dugó, zárt végű csapszegek,csapszegperselyek és kiváló minőségű kompressziógyűrűk), cseréljem le párban?
sorszám: 15863 (99961)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 20:08:56)

 
 
Hörömpöli
válasz erre | email2008-08-16 20:32:10
Motorom 638 és igen ETZ-ken láttam hasonlókat.Gondoltam vázhoz rögzített és felfelé hajlított csőre a műanyag burkolat alatt.Lesz rá megoldás :-) Köszi a tippeket.
sorszám: 15862 (99960)
(előzmény: Árpád, 2008-08-16 17:15:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 20:21:45
Tényleg. A gyűrűk is csinálnak ilyent.Nem annyira ha szorulnak, hanem ha eltörnek.
sorszám: 15861 (99959)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 20:08:56)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 20:19:00
De létezik megoldás. Másik bizti tartót kell keresni, olyant, ami normális biztik valók. Én még szenvedek egy kicsit, aztán cserélek.
sorszám: 15860 (99958)
(előzmény: SANYA350, 2008-08-16 19:25:06)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-16 20:08:56
Bal oldalt gondot jelenthetne a szimering, szívná az olajat, ami látszódna a kipufogó cső végén.
Mivel a karbi közös, az üzemanyag oldalt kizárnám. Mivel a gyújtást végignézted, akkor én már csak mechanikai hibára gondolnék, lehet megérné lehúzni a bal hengert, megnézni hogy a gyűrűk milyenek, nem szorulnak-e stb.
sorszám: 15859 (99957)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 20:01:59)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 20:01:59
a melegedését nem, csak a kipugázt a tenyeremmel, igazából nem tudtam eldönteni melyik milyen, megmértem a hangerőt is műszerrel, néhány dB a különbség csupán
sorszám: 15858 (99956)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 19:59:11)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-16 19:59:11
Mikor beindítod a mocit, megnézted hogy a kipufogócső nagyjából egyformán melegszik-e?
sorszám: 15857 (99955)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 19:30:50)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 19:59:10
Igazad lehet, ugyanis pikk-pakk, egyik indítózásról a másikra kezdődött ez az egész... illetve egy húzósabb szerpentines túrán, meleg nyári napon
sorszám: 15856 (99954)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 19:54:43)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-16 19:54:43
Ez a jelenség hirtelen jött elő vagy szép lassan? Ha az előbbi eset áll fenn, akkor a kipu eldugulást én kizárnám.
sorszám: 15855 (99953)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 18:28:58)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 19:30:50
leszerelem a dobokat meg a könyökcsöveket is, aztám mindjárt megyek a motorral egy-két húzatós kört
sorszám: 15854 (99952)
(előzmény: Árpád, 2008-08-16 19:05:54)

 
 
SANYA350
válasz erre | email2008-08-16 19:25:06
Ezekszerint ez nem egyedi probléma.Tehát nemigazán létezik rá orvosság?
sorszám: 15853 (99951)
(előzmény: Árpád, 2008-08-16 19:01:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 19:05:54
A kipuff könyök is el tud tömődni, tehát úgy kell kipróbálni, hogy leszeded azt is.. A hangja ternészetesen rendesen lesz. A rést is meg kellene valahogy piszkálnod, ha hozzáférsz. Talán csavarhúzóval beférsz, megnézheted, a két oldalon hasonlót tapasztalsz e.
sorszám: 15852 (99950)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 18:59:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 19:01:52
Nem normális. de nálam is sűrűn fordul elő, pedig jó a mocim. Sőt, az ETZmen is csinálja, nem csak a jawámon. Szerintem egyébbként az nem volt normális, aki kitalálta, hogy a régi porcelán biztik helyett ilyeneket gyártsanak.Ráadásul a régebbi biztosíték tartők réz érintkezősek, ezek a biztik meg valami alu ötbözetből vannak. Így kész is a fasza galván elem, az emiatt állandóan korrodeálódó érinkkező felületek melegszenek, mint a rohadás. Aztán a rugós biztitartó összenyomja a meglágyult biztit, ami emiatt még rosszabbul fog érintkezni.:(
sorszám: 15851 (99949)
(előzmény: SANYA350, 2008-08-16 18:52:51)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 18:59:07
Most cibáltam ki a hangtompító betétet a dobból, de így sem fut rendben az a henger, hangja viszont igen
sorszám: 15850 (99948)
(előzmény: Árpád, 2008-08-16 18:33:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 18:54:58
Elvileg okozhat. Ha eldugult a kipuff, vagy a rés(régebbi jawáknál ez utóbbi állítólag gyakori), akkor szar lessz az égés a hengerben, ennek jele lehet rossz gyulladás, kormos gyertya, durrogó kipuff. Ugyanis egy ütemet ha kihagy, akkor a nafta a kipuffba kerül, ott pedig néha berobban annál az ütemnél, amikor sikerül robbania.Szerintem.
sorszám: 15849 (99947)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 18:40:54)

 
 
SANYA350
válasz erre | email2008-08-16 18:52:51
Sziasztok.Szerintetek mennyire normális dolog az,hogy a biztositék annyira fel tud forrósodni hogy még a műanyag része is szétolvad?
sorszám: 15848 (99946)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 18:40:54
a pufó okozhat efféle gondokat? óra szerint 66500 körül van benne, és mielőtt hozzáláttam volna a felújításhoz, krómozás előtt disznóperzselővel fullra kiégettem a rendszert. ez kb 1993-ban történt
sorszám: 15847 (99945)
(előzmény: Árpád, 2008-08-16 18:33:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 18:33:30
Ha a gyújtás rendben, akkor jöhet a kipuff és kipufogő rés vizsgálata.
sorszám: 15846 (99944)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 18:28:58)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 18:28:58
ja, bocs félreértettem, szóval megpróbáltam a trafókat is átcserélni, de ugyanolyan makacsul prüszköl meg pattog az a balos
sorszám: 15845 (99941)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 17:38:09)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 18:25:57
igen, átdobáltam a balos-jobbos trafó vezetőit, ekkor össze vissza kalapált az egész blokk, aztán lecsekkoltam a kenőfilcet, meg a megszakítók bakelitjeit, de minden ok, meg a minap pakoltam fel teljesen új, nem utángyártott megszakítót...
sorszám: 15844 (99940)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-16 17:38:09)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-16 17:38:09
A gyújtótrafót nem írtad, megpróbáltad felcserélni a kettőt?
sorszám: 15843 (99939)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 17:34:35)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 17:34:35
A jobbos gyertyakép száraz őzbarna,a balos pedig inkább sötétszürkés-őzbarnás, szárazon, különben hidegen-melegen rúgásra indul...
sorszám: 15842 (99938)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 17:18:34
Most látom, a heggesztés nem gond. Akkor egy átlagos motornál tökéletes a hátsó telő mellé heggesztett laposvas, és a hátsó kapaszkodó helyére bedugott két csőhöz heggesztett vasak. Persze plussz fúrás, esetleg távtartók.
sorszám: 15841 (99937)
(előzmény: Árpád, 2008-08-16 17:15:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-16 17:15:19
Ha ez az univerzális csoda hasonlít au ETZ "univerzális" krauzerére, a motorod az én 634emre, akkor van ötletem. Az első furatokat a Hátsó teló mellé fúrt lukakhoz csavarozd, a doboztarzó lapját pedig a hátsó kapaszkodóba fúrt egy vagy két likhoz. Ha messzebb akarod tenni a doboztartó lapot, akkor lapos vasakkal oldhatod meg a dolgot.Ha nem tudod a tartó elejét a vázhoz csavaroznod, akkor bilincsel is rögzítheted a vázhoz.Megteheted, ha így sem tetszik, hogy két csövet dugsz a hátsó kapaszkodó helyére, és azt próbálod meg bilincsel, vagy furatokkal hasznosítani. Ha ez se jön be, marad a vázhoz heggesztett lapos vas.
Nekem pár nap alatt sikerült mind a Jawára, mind az ETZre kitalálni a megoldást.
sorszám: 15840 (99936)
(előzmény: Hörömpöli, 2008-08-16 16:49:41)

 
 
Hörömpöli
válasz erre | email2008-08-16 17:01:06
Köszie :-) a hegesztéssel,fúrással nincs gond, de a kovácsolás....
sorszám: 15839 (99935)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-08-16 16:53:13)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2008-08-16 16:53:13
kovácsolás, hegesztés, fúrás, rögzítés, enjoy
sorszám: 15838 (99933)
(előzmény: Hörömpöli, 2008-08-16 16:49:41)

 
 
Hörömpöli
válasz erre | email2008-08-16 16:49:41
Sziasztok!
Vettem egy "univerzális" oldaltáska és hátsó doboztartó konzolt de kedvenc motoromon nem találok megfelelő pontot a rögzítésre.Van valamilyen ötlet?
sorszám: 15837 (99932)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-16 15:56:05
A két gyertya hogy néz ki?
sorszám: 15836 (99929)
(előzmény: bodnár, 2008-08-16 15:50:22)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-16 15:50:22
Vadiúj Varta akksi van benne,a töltéssel sincs semmiféle gond, ma még a trafót is lecseréltem, azonban így sem jobb
sorszám: 15835 (99928)
(előzmény: Matya, 2008-08-16 08:07:44)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-08-16 08:07:44
Aksi fel van töltve?És tartja is a töltést?
sorszám: 15834 (99921)
(előzmény: bodnár, 2008-08-15 22:41:56)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2008-08-16 00:57:01
Hali!
honnan tudok nagyobb fuvokakat szerezni? K&N szuro van rajta es megvagtam a kipuffot, az eredeti furulya kb 2/3-a van benne. Ti milyen meretet javasoltok?
Koszonom.
sorszám: 15833 (99920)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-15 22:41:56
Helló, valaki tudna tippet adni, mi okozhatja a jawa 350 balos hengerének dadogását? Terheléstől függetlenül állandóan szaggat, nyilván emiatt sincs teljesítmény, a jobbos viszont hibátlanul pörög. Néhány dolgot megpróbáltam magam is: gyertyacsere, gyújtókábelcsere, gyertyapipacsere, megszakítócsere, kondenzátorcsere, szépen, órával belőttem a gyújtást, de semmi változás, ugyanúgy dadog, ahogy elkezdte
sorszám: 15832 (99917)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-15 19:40:14
A pohár felső szélétől mérve. Legalábbis a szerelési könyvből így értettem.:)
sorszám: 15831 (99915)
(előzmény: kokovács, 2008-08-15 18:29:44)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-15 19:38:54
Hé, az a kispolákba való (nekem is az vót), nomeg zsigába :DDDDD
sorszám: 15830 (99914)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-08-15 19:17:20)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2008-08-15 19:17:20
Természetesen Magnetti Marellit :)
(ez volt a reklám helye)
sorszám: 15829 (99913)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-15 17:57:29)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-08-15 18:29:44
Várj most megkeveredtem a benzinszint 11mili vagy a totyka felső peremétől kell 11milire lennie az üzemanyagnak?
sorszám: 15828 (99911)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-15 18:18:27)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-15 18:18:27
No, én olyan trükköt eszeltem ki, hogy kerestem egy olyan poharat, aminek a peremén a karbi pont felfekszik. Mikor a tűszelep elzár, akkor a benzincsapot elzárom, lehúzom a csövet és a poharat karbistól egy sima felületre teszem és ekkor mérem a pohár tetejétől a benzin szintjét, a 11mm-t.
sorszám: 15827 (99910)
(előzmény: kokovács, 2008-08-15 18:03:07)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-08-15 18:03:07
A bátyámnak is volt trabija ő is brisket használt vagy esetleg Iskrát de azt már nem kapni Szoval ha megnyitom a csapot elzárom és szétszedem a karbit akk magában a totykában úszó nélkü 11 milinek kéne lennie a szintnek?
sorszám: 15826 (99909)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-15 17:57:29)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-15 17:57:29
Juj, ha pedig megkérdeznél pár öreg Trabist, milyen gyertyát használt....:) Régi márka ez már nagyon, de erre a célra megfelelő.:) Hát a 638-asnál nem így adják meg, hanem egy adott magasságú üzemanyagoszlop esetén mennyi magának a benzinnek a szintje az úszóházban, asszem 11mm. De célsaccra az is jó volt eddig, hogy az úszó teteje párhuzamosan állt a házhoz képest. Azt hiszem ide a fórumba nem, max. mélben. Vagy feltöltöd valahová és megadod a linket.
sorszám: 15825 (99908)
(előzmény: kokovács, 2008-08-15 17:48:52)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-08-15 17:48:52
Az van hogy a gyertya igy is gyujtott csak az aktuális ellenőrzés miatt vettem észre hogy gond van és az alapjárat sem változott csak indításkor kellett szivatoznom.Isolator gyertyárol még nem hallottam szerintem nálunk nem is forgalmazzák. a karbinál az úszoka szintje a pakolástól mérve mennyi kell hogy legyen? Ja és van lehetőség hogy feltöltsek 1 képet a gyertyárol hátha ti ránézésre tudjátok mi a gond
sorszám: 15824 (99907)
(elözmény: kristof01, 2008-08-15 16:09:21)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-15 17:46:57
Értem, akkor azzal nincs gond.
sorszám: 15823 (99906)
(előzmény: kokovács, 2008-08-15 17:44:36)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-08-15 17:44:36
a keverék 1:40hez és madit M2T probáltam mást is de ez volt a legjobb kicsit füstöl tőle de a gyárto is ezt ajálja. a vape előtt is ezt használtam nem volt gond vele
sorszám: 15822 (99905)
(elözmény: kristof01, 2008-08-15 15:41:02)

 
 
yodamester
válasz erre | email2008-08-15 16:10:36
szia!
400-as henger állapota,esetleg futott km,ára,helyileg hol van,neked hogy vált be?
sorszám: 15821 (99903)
(elözmény: kristof01, 2008-08-15 10:19:32)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu