hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Jawa350speed
válasz erre | email2008-08-27 15:58:33
Valaki már szerelt jawa első villát tárcsástól régebbi típusba. Ő szlovákiából vette, majdnem egy rosszab jawa áráért. Szóval esélytelen a dolog.
A dob felszabályozásáról annyit hogy nem elég kífűzött állapotában szabályoztatni mert a küllőhúzás után tud érdekes alakot felvenni és már kész is a tojás alakú fékdob. Komplett kereket kell szabályoztatni.
sorszám: 15920 (100381)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-08-27 11:20:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-27 12:36:28
Ha egyszer megcsúszik. és a dob nem túl tojás, akkor végig csúszni fog, egész a fejreállásig. Az szokott lenni vele a gond szerintem, mármint a 634 es és rokonai dobfékénél, hogy nincs jól beállítva a két kulcs. Vagy tojás a dob. Öreg motorok ezek, a kilométeróra és az előző tulaj állításával ellentétben nagyon sok tízezer kilométerrel. Persze hogy el kel egy kis felszabályozás.Az én 634 esmel símán tudok a csúszás határon fékezni 80-90 támpórol lefele is.Az más kérdés, hogy a közel 200 kilos motort nem fogja meg a csúszáshatárra lefékezett első kerék, mivel az túl keskeny ehhez.De ezen természetesen a tárcsafék se segítene, az se szélesíti az első kereket.
Amúgy még egyszer: Ha nem ingyen kapja az alkatrészeket, akkor nem éri meg a dolog.Még bontott alkatrészből se jön ki több tízezer alatt. A motor elveszti a muzeális jellegét. Tehát jobban jár, ha eladja, és az árából plussz abból a pénzből, ami a tárcsás megoldás kerülne, vesz egy másik , de tárcsafékes motort.
sorszám: 15919 (100364)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-08-27 11:20:16)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-08-27 12:24:45
Közérdekű !!!

Ma a Gvadányi utca 67. alatti AVIA kútnál (NEM önkiszolgáló) megpróbáltak nagyon primitív módon átverni. 50 l benzint próbáltak kiszámlázni úgy, hogy az autóm tankja csak 45 literes, és a computer szerint még 16 l volt benne a tankolás előtt.

Fényképek:

http://www.ocskavas.hu/image/avia/F04.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F05.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F09.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F10.jpg

Maga a sztori is megérne egy cikket, volt benne rendőr, fenyegetőzés, személyes szabadság korlátozásának kísérlete... de a lényeg annyi, hogy tudjátok, hol és hogyan tankoljatok.

Tehát ne feledjétek: Gvadányi utca 67., AVIA-kút
sorszám: 15918 (100361)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-08-27 12:09:49
Az se jó bele...Egész más minden...a kiflik, a szárak, még a váznyak is a motoron....
sorszám: 15917 (100360)
(előzmény: Miklósbácsi, 2008-08-27 11:20:16)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2008-08-27 11:20:16
Azt azért tegyük hozzá, hogy az etz tárcsája nem egy világverő eszköz. De sajnos a 350-esek dobféke még úgysem. Az állóra fékezésről is tudnék vitatkozni. Ha hirtelen behúzod, akkor lehet, hogy először megcsúszik, de folyamatos fékezésnél, mondjuk 90-100-ról eléggé életveszélyes tud lenni. Inkább a gyári 640-es tárcsájával kéne próbálkoznia a kollegának.
sorszám: 15916 (100358)
(előzmény: Árpád, 2008-08-27 10:47:11)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-27 10:47:11
Egyetértve egy kicsit jobban kifejtem a dolgot.:)
Ninden műszaki vizsga előtt vissza kell cserélni. Ha jól emlékszem, az MZ-k tárcsafékes teleszkópszárai, de még a jawa 638as telója is csak úgy megy fel, ha kiflit is cserélsz. Rengeteg pénzbe kerül az átalakítás. Telók, kifli, féknyereg, főfékhenger fékkarostúl, fékcsőstül. Sőt, ha jó kép van előttem a CZről, akkor még a kormány is cserére szorul.
Mit nyernél a cserével? Könnyebben és ritkábban kell a féktárcsát felszabályozni, mint a dobféket. Mást nem nagyon nyersz. Egy jól beállított dobfékkel blokkoltatni lehet az első kereket, annál jobban pedig nem lehet fékezni egy kereket, mint amikor megállítjuk. Igaz, akkor komoly esély van a bukásra is. Az egy tárcsás fékek a telók legkissebb kotyogására, hajlására is féloldalra húzza fékezéskor a motort. A tárcsafék, ha nem fém borítású a fékcső, kevébé szabályozhatóan használható mint a dobfék. Szerintem. Én járok mind a két tipusú fékkel, ezek a tapasztalataim.
sorszám: 15915 (100356)
(előzmény: Matya, 2008-08-27 10:22:09)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-08-27 10:22:09
Ajánlani?....Tán azt, hogy felejtsd el :)
sorszám: 15914 (100352)
(előzmény: bossbu, 2008-08-26 22:56:25)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-27 01:02:16
Van ETZ komplett eleje nekem.Kerékkel.Tárcsás. azt be tudod szerelni a CZ-be.Én már szereltem ilyet bele. írj a címemre ha érdekel. motorsokk@citromail.hu vagy tel:06209813916
sorszám: 15913 (100339)
(előzmény: bossbu, 2008-08-26 23:02:42)

 
 
bossbu
válasz erre | email2008-08-26 23:02:42
sziasztok, az előzőt folytatva: MZ tárcsaféket vagy elsővillát komplett rátudom rakni a cetkámra?
üdv
sorszám: 15912 (100328)

 
 
bossbu
válasz erre | email2008-08-26 22:56:25
sziasztok jawa cetkámra előre tárcsaféket szeretnék buherálni. mit ajánlotok? a ts? tárcsája vagy villája stimmel a cetkára? esetleg ha valakineklene megvenném. üdv..
sorszám: 15911 (100327)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-26 19:22:22
szia,
egy cimborámnak van a fészerben egy komplett 850-es motor meg váltó,és egy halom cucc, felfüggesztés ilyesmi, talán elpasszol egyet-mást, ha érdekel
sorszám: 15910 (100301)
(előzmény: Iván50, 2008-08-26 15:41:36)

 
 
SANYA350
válasz erre | email2008-08-26 18:36:17
Sziasztok.Tudja-e valaki,hogy az MZ-250 kuplunghuzal passzol a 638-ra?
sorszám: 15909 (100298)

 
 
kismagyar8888
válasz erre | email2008-08-26 16:58:16
sziasztok
olyan problémám van hogy van egy Jawa-CZ 175 Spotom, melyet már elkezdtem felújítani. kellene nekem valamilyen könyv hozzá. Ha valaki tudna küldeni valamit e-mailben megköszönném.
Erre küldjétek kismagyar8888@freemail.hu
Előre is köszi
sorszám: 15908 (100297)

 
 
Iván50
válasz erre | email2008-08-26 15:41:36
Nagyon szépen köszi a segítséged,remélem örül majd a fiam a leírásnak is.Egyébbként Én veteránozok,csak FIAT 850-s autóval.Látom,azért TI is segítetek,ha megszorul a szerencsétlen!Köszimégegyszer!! Iván
sorszám: 15907 (100296)
(előzmény: Rudolph B, 2008-08-24 20:06:18)

 
 
roLLand91
válasz erre | email2008-08-24 21:42:14
az elérhetőségek lemaradtak :D
tel.: 06 20 547 60 97
e-mail:roLLand91@citromail.hu
sorszám: 15906 (100225)

 
 
roLLand91
válasz erre | email2008-08-24 21:37:41
Sziasztok. Eladó sorsra juttott szeretett Jawa Mustang-om. Évjárat:1980
Ára: 30000 FT. Van rajta egy sport légszűrő,egy sport(rezós) kipufogó,de ezek csak design és a hang miatt van így jobban meghallanak a városban. Adom hozzá a gyári kiput és a légszűrőt, egy komplett blokkot 2 karburátor-t de az egyik rossz, és még egy két apróságot. Sérülései: a kipufogó könyökról a festék lepattogzott egy picit, első sárvédőn egy kis "zúzódás" és javítás nyoma egy eldőlés miatt, és a szerszámosdoboz teteje eléggé deformált mivel leesett menet közben és rámentek autóval. A motor megtalálható Esztergom-Kertvárosban.
sorszám: 15905 (100223)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-08-24 20:06:18
Itt, ezen az oldalon, a szakirodalom menüpont alatt találsz egy alkatrészkatalógust a cz cross 250 és 400-ról, Viktor jóvoltából.Kezdetnek jó, ellenőrizhető, hogy megvan-e minden alkatrész, sorrendek stb.
Jó munkát!
R
sorszám: 15904 (100216)
(előzmény: Iván50, 2008-08-24 11:50:27)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-24 18:40:22
Én passzolok, nem ismerem nagyon a típust, van valami hengerfej valahol a padláson, ha egyáltalán hengerfej, meg egyáltalán CZ...
sorszám: 15903 (100214)
(előzmény: Iván50, 2008-08-24 11:50:27)

 
 
Iván50
válasz erre | email2008-08-24 11:50:27
Üdv mindenkinek! Segítségre lenne szükségem,remélem tudtok.A fiam kosárban kapott egy CZ 400-s,1974 köröli gyári crossmotort.Erről mondták,hogy nem lehet megülni,az ereje miatt!!!Szeretné összerakni,de semmi alap nincs.Ezért kérnék valakit,vagy hivatkozási címet,vagy fényképeket,valami műszaki leírást, az alábbi címre elküldene. zbagoly@freestart.hu Előre is köszönöm. Szevasztok
sorszám: 15902 (100192)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-23 20:13:59
köszi
sorszám: 15901 (100177)
(előzmény: motofan1, 2008-08-23 06:29:49)

 
 
motofan1
válasz erre | email2008-08-23 06:29:49
Az 500-as Jawa a cseh borzéken is a csillagokat veri árban,viszont a 361 sport még egyszeru halandonak is elérheto,ez tulajdonképpen a panelka, a borított kormányos 19-es kerekekkel.Viszont már kezdenek ezek is kifogyni.Romos 500 kb 100 ezer cseh penz a 361-es kb 10-15 ezer.Sok szerencsét.
sorszám: 15900 (100163)
(előzmény: bodnár, 2008-08-21 19:14:01)

 
 
kovi tibi
válasz erre | email2008-08-22 10:51:25
Az ülés érdekelne mennyibe kerülne?
sorszám: 15899 (100134)
(előzmény: lacesz71, 2008-08-21 23:12:23)

 
 
lacesz71
válasz erre | email2008-08-21 23:12:23
Sziasztok!
Kitűnő állapotú Jawa 350/638 (california) alkatrészeim vannak. Váz, ülés, elektromos cuccok, motoralkatrészek, kerekek,szóval minden. Ha valakit érdekel valami írjon az alábbi mail címre: bollok.laszlo@invitel.hu.
sorszám: 15898 (100120)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-08-21 20:47:43
Nem sok van, sztem félmillió simán lehet. A Road Kingről lövésem sincs.
sorszám: 15897 (100109)
(előzmény: bodnár, 2008-08-21 19:14:01)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-21 19:14:01
szaktársak,
mennyibe kerül manapság egy 1956-os JAWA 500 OHC, szépen rendben van, műszaki, törzskönyv, szuper blokk...
illetve 1967 JAWA 350/361 SPORT ROAD KING?
sorszám: 15896 (100108)

 
 
Richeekee
válasz erre | email2008-08-21 14:00:11
Sziasztok!

Szükségem lenne Jawa 250/559-es motorhoz egy ülésre. Ha valakinek lenne eladó, az kérem jelezzen nekem.
E-mail: varga.richard@totalcar.hu
Tel.: 30/455-5761

Köszi!
sorszám: 15895 (100100)

 
 
vorbeste
válasz erre | email2008-08-20 17:33:50
sziasztok! 350-es 12v JAWA akkumulátortartót keresek, ha lenne valakinek, kérem, a 30/2032062-re írjon egy smst. köszi!!!!
sorszám: 15894 (100080)

 
 
oadr
válasz erre | email2008-08-20 10:49:07
Jawa 250/559-hez 2 db hibátlan 16-os acélfelnit vennék utánvétellel,az sem gond ha nem típus azonosak.Valamint hozzájuk rozsdamentes küllőket.

oadr@citromail.hu

Köszönöm az ajánlatokat előre is!
sorszám: 15893 (100072)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-20 10:04:43
ok. mailben küldök képet...
sorszám: 15892 (100070)
(előzmény: motofan1, 2008-08-20 07:59:59)

 
 
motofan1
válasz erre | email2008-08-20 07:59:59
Bocs,elírtam a mail címet PCavnicky@azet.sk
sorszám: 15891 (100067)
(előzmény: motofan1, 2008-08-19 08:40:50)

 
 
motofan1
válasz erre | email2008-08-19 08:40:50
Tudnál esetleg képet kuldeni,és valami árat?Mail:PCacnicky@azet.sk,tel.00421905840112.Lehet ha beválik és jó árat adsz,segítek itt szloviban forgalmazni.
sorszám: 15890 (100046)
(előzmény: bodnár, 2008-08-17 19:44:31)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-18 16:05:00
köszi, a boltban is van 3600 egy lamellakészlet...
sorszám: 15889 (100032)
(előzmény: Matya, 2008-08-18 15:46:13)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-08-18 15:46:13
353-as, 559-es, 360-as, 634-es kupplungja tökugyanaz....CSak az 559-esnek más a primer áttétele picit.De a 350-esek ugyanazok....
sorszám: 15888 (100031)
(előzmény: bodnár, 2008-08-18 15:31:30)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-18 15:43:24
köszi,
megmérem a 350/360-ast, aztán körberohangálok néhány üzletben, ha nincs más, legyártatok egy készletet, meg rugóból is
sorszám: 15887 (100030)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-18 15:38:33)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-18 15:39:30
meló előtt lekaptam a hengert, és valóban gyűrűproblémák voltak, a dugattyú steril maradt, és kiváló minőségű gyűrűkészletet pakoltam vissza. szerencsére a henger nem sérült, és egész szépen dolgozik a két henger, viszont most meg a kuplung bénázik
sorszám: 15886 (100029)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-17 18:15:41)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-18 15:38:33
Annyit tudok biztosan hogy a 634 és 638 nem egyezik. Bár az előbbiét bele lehet tenni a 638-ba.:)
sorszám: 15885 (100028)
(előzmény: bodnár, 2008-08-18 15:31:30)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-18 15:31:30
újabb gond: elmászott a kuplung, egyáltalán nincs stabil munkapontja, ha ráállítok a félautomatán megcsúszik vagy nem emel ki, a 350/360-as kuplunglamellái megegyeznek a későbbi szériával? és a feszítőrugók?
sorszám: 15884 (100027)

 
 
wadember
válasz erre | email2008-08-18 06:36:20
Reggelt emberek! Kérdésem volna Miskolc környékén hol lehet jó minőségű nem kisipari dugattyút (65,8) venni 250/559-hez? Mert a kisipari 2800km-ig bírta (csapszeg fészek kiverődött) hang alapján még tehenek nyakába jó kolompnak :D .
sorszám: 15883 (100017)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-17 21:54:41
Magyarázat lenne rá sok. Kérdés, melyik lenne igaz. A végeredmény ami fontos: Én is a silány minőségre szavaznék. Amúgy az utolsó törés amit láttam, az olyan volt, hogy kitört egy darab a gyűrűböl. és ki is talált valahogy a résen, mivel alsó gyűrűről volt szó. gondolom, valahogy összetalálkozott a réssel, az pedig kitörte. Nem mentem bele mélyebben a témába, mert amikor láttam a hibát, inkább szerelőhöz küldtem a tulajt, nehogy már az én lelkemen száradjon a következő törés. főleg ha úgy törik, hogy meg is kad a résben.
sorszám: 15882 (100010)
(előzmény: Csehcsoda, 2008-08-17 20:07:50)

 
 
boci
válasz erre | email2008-08-17 21:25:22
Hellóztok
Van egy eladó CEZET 125.
Hibái: nincs forgalomban,jobbhátsó indexbura letört,duda nem szol.
Érdeklödni:
-Mobil: +36 30 575 5535
-E-mail: derbi_gpr@freemail.hu
A motor Köröstarcsán található,Békéscsabától 30km.
sorszám: 15881 (100006)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-17 21:12:19
A tűszelep alá jár egy kis tömítőalátét, piros színű, nem fém, majdnem olyan mintha műanyag vagy rezsitex lenne.
sorszám: 15880 (100005)
(előzmény: kokovács, 2008-08-17 21:00:04)

 
 
kokovács
válasz erre | email2008-08-17 21:00:04
hello
szétszedtem a karbimat! 638as Jawa észre vettem hogy a tűszelepnél elengedi a nyomást vagyis a fészek és a karbiház találkozásánál kérdés hogy kell e a fészek alá pakolás vagysem. most tettem alá és állítottam az úszókán is jobb lett már csak ki kell próbálnom mit csinál a gyertyákkal :)))
sorszám: 15879 (100004)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-08-17 20:07:50
Az ötlet jó, csak az én problémám valószínűleg silány alkatrész miatt következett be, minden esetben gondosan összejáratott motornál! Semmiféle magyarázatot nem találtam eddig.
Azért kösz!
sorszám: 15878 (100002)
(előzmény: bodnár, 2008-08-17 19:20:55)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-17 19:44:31
Szaktársak! A közelmúltban kreáltunk az apámmal egy klassz oldaltámaszt csepptankos 250-350 gépre,(baloldalra dől be a gép) nagyon formás, rendkívűl erős és stabil, súlypontközépre helyezhető négy csavarral egy kengyellel közvetlenül a középállvány ütközési pontja elé a blokk alá, kb. 5 perc alatt bontható-installálható, semmiféle vázbarmolással nem jár, nem ér sem a dobba, sem a középállványba, szóval tényleg jó. Akit érdekel, kis szériába vesszük, és legyártjuk, műszaki rajzot tudok küldeni
sorszám: 15877 (100001)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-17 19:20:55
Friss hengermegmunkált blokkok járatásainál egy tartály üzemanyaghoz vásároltam még 30 g ricinusolajat, és bekevertem kannában a benzinhez, állítólag a ricinus magassabb hőmérsékleten ég el, aztán vmit segíthet a nyers elemek összekopásánál. nálam ez bevált
sorszám: 15876 (99999)
(előzmény: Csehcsoda, 2008-08-17 18:55:48)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-08-17 18:55:48
Valószínű, hogy igazad lesz és típusfüggő. Az enyémek törtek, mint a ropi, gondolom, valami szerkezeticsőből esztergált igényes kisipari minőség volt.
Mindig több helyen durrant el egyszerre, pedig nagyon nyugisan vezetek.
sorszám: 15875 (99996)
(elözmény: bodnár, 2008-08-17 15:55:34)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-17 18:30:10
köszi
sorszám: 15874 (99994)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-17 18:15:41)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-17 18:15:41
Lejön a vázban is, a tankon kívül asszem csak a trafókat kell levenni.
sorszám: 15873 (99993)
(előzmény: bodnár, 2008-08-17 18:04:47)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-08-17 18:04:47
köszi, lecibálom hamarosan. arra már nem emlékszem, hogy kifér-e a henger a vázban úgy, ha nem hajtom ki az ászokcsavarokat, csak a tartályt veszem le, vagy mindenféleképpen kihajtós a három csavar, esetleg kiveszem a blokkot, és akkor nem kell görcsölni az ászokkal
sorszám: 15872 (99992)
(előzmény: Powerarc, 2008-08-17 17:09:58)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2008-08-17 17:09:58
Számomra ez mechanikai jellegű meghibásodásra utal és a balosban van a kevesebb nyomás. Ezek után mindenképp levenném a hengert.
sorszám: 15871 (99989)
(elözmény: bodnár, 2008-08-17 16:53:41)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu