:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Valaki már szerelt jawa első villát tárcsástól régebbi típusba. Ő szlovákiából vette, majdnem egy rosszab jawa áráért. Szóval esélytelen a dolog.
A dob felszabályozásáról annyit hogy nem elég kífűzött állapotában szabályoztatni mert a küllőhúzás után tud érdekes alakot felvenni és már kész is a tojás alakú fékdob. Komplett kereket kell szabályoztatni.
Ha egyszer megcsúszik. és a dob nem túl tojás, akkor végig csúszni fog, egész a fejreállásig. Az szokott lenni vele a gond szerintem, mármint a 634 es és rokonai dobfékénél, hogy nincs jól beállítva a két kulcs. Vagy tojás a dob. Öreg motorok ezek, a kilométeróra és az előző tulaj állításával ellentétben nagyon sok tízezer kilométerrel. Persze hogy el kel egy kis felszabályozás.Az én 634 esmel símán tudok a csúszás határon fékezni 80-90 támpórol lefele is.Az más kérdés, hogy a közel 200 kilos motort nem fogja meg a csúszáshatárra lefékezett első kerék, mivel az túl keskeny ehhez.De ezen természetesen a tárcsafék se segítene, az se szélesíti az első kereket.
Amúgy még egyszer: Ha nem ingyen kapja az alkatrészeket, akkor nem éri meg a dolog.Még bontott alkatrészből se jön ki több tízezer alatt. A motor elveszti a muzeális jellegét. Tehát jobban jár, ha eladja, és az árából plussz abból a pénzből, ami a tárcsás megoldás kerülne, vesz egy másik , de tárcsafékes motort.
Közérdekű !!!
Ma a Gvadányi utca 67. alatti AVIA kútnál (NEM önkiszolgáló) megpróbáltak nagyon primitív módon átverni. 50 l benzint próbáltak kiszámlázni úgy, hogy az autóm tankja csak 45 literes, és a computer szerint még 16 l volt benne a tankolás előtt.
Fényképek:
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F04.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F05.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F09.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F10.jpg
Maga a sztori is megérne egy cikket, volt benne rendőr, fenyegetőzés, személyes szabadság korlátozásának kísérlete... de a lényeg annyi, hogy tudjátok, hol és hogyan tankoljatok.
Tehát ne feledjétek: Gvadányi utca 67., AVIA-kút
Az se jó bele...Egész más minden...a kiflik, a szárak, még a váznyak is a motoron....
Azt azért tegyük hozzá, hogy az etz tárcsája nem egy világverő eszköz. De sajnos a 350-esek dobféke még úgysem. Az állóra fékezésről is tudnék vitatkozni. Ha hirtelen behúzod, akkor lehet, hogy először megcsúszik, de folyamatos fékezésnél, mondjuk 90-100-ról eléggé életveszélyes tud lenni. Inkább a gyári 640-es tárcsájával kéne próbálkoznia a kollegának.
Egyetértve egy kicsit jobban kifejtem a dolgot.:)
Ninden műszaki vizsga előtt vissza kell cserélni. Ha jól emlékszem, az MZ-k tárcsafékes teleszkópszárai, de még a jawa 638as telója is csak úgy megy fel, ha kiflit is cserélsz. Rengeteg pénzbe kerül az átalakítás. Telók, kifli, féknyereg, főfékhenger fékkarostúl, fékcsőstül. Sőt, ha jó kép van előttem a CZről, akkor még a kormány is cserére szorul.
Mit nyernél a cserével? Könnyebben és ritkábban kell a féktárcsát felszabályozni, mint a dobféket. Mást nem nagyon nyersz. Egy jól beállított dobfékkel blokkoltatni lehet az első kereket, annál jobban pedig nem lehet fékezni egy kereket, mint amikor megállítjuk. Igaz, akkor komoly esély van a bukásra is. Az egy tárcsás fékek a telók legkissebb kotyogására, hajlására is féloldalra húzza fékezéskor a motort. A tárcsafék, ha nem fém borítású a fékcső, kevébé szabályozhatóan használható mint a dobfék. Szerintem. Én járok mind a két tipusú fékkel, ezek a tapasztalataim.
Ajánlani?....Tán azt, hogy felejtsd el :)
Van ETZ komplett eleje nekem.Kerékkel.Tárcsás. azt be tudod szerelni a CZ-be.Én már szereltem ilyet bele. írj a címemre ha érdekel. motorsokk@citromail.hu vagy tel:06209813916
sziasztok, az előzőt folytatva: MZ tárcsaféket vagy elsővillát komplett rátudom rakni a cetkámra?
üdv
sziasztok jawa cetkámra előre tárcsaféket szeretnék buherálni. mit ajánlotok? a ts? tárcsája vagy villája stimmel a cetkára? esetleg ha valakineklene megvenném. üdv..
szia,
egy cimborámnak van a fészerben egy komplett 850-es motor meg váltó,és egy halom cucc, felfüggesztés ilyesmi, talán elpasszol egyet-mást, ha érdekel
Sziasztok.Tudja-e valaki,hogy az MZ-250 kuplunghuzal passzol a 638-ra?
sziasztok
olyan problémám van hogy van egy Jawa-CZ 175 Spotom, melyet már elkezdtem felújítani. kellene nekem valamilyen könyv hozzá. Ha valaki tudna küldeni valamit e-mailben megköszönném.
Erre küldjétek kismagyar8888@freemail.hu
Előre is köszi
Nagyon szépen köszi a segítséged,remélem örül majd a fiam a leírásnak is.Egyébbként Én veteránozok,csak FIAT 850-s autóval.Látom,azért TI is segítetek,ha megszorul a szerencsétlen!Köszimégegyszer!! Iván
az elérhetőségek lemaradtak :D
tel.: 06 20 547 60 97
e-mail:roLLand91@citromail.hu
Sziasztok. Eladó sorsra juttott szeretett Jawa Mustang-om. Évjárat:1980
Ára: 30000 FT. Van rajta egy sport légszűrő,egy sport(rezós) kipufogó,de ezek csak design és a hang miatt van így jobban meghallanak a városban. Adom hozzá a gyári kiput és a légszűrőt, egy komplett blokkot 2 karburátor-t de az egyik rossz, és még egy két apróságot. Sérülései: a kipufogó könyökról a festék lepattogzott egy picit, első sárvédőn egy kis "zúzódás" és javítás nyoma egy eldőlés miatt, és a szerszámosdoboz teteje eléggé deformált mivel leesett menet közben és rámentek autóval. A motor megtalálható Esztergom-Kertvárosban.
Itt, ezen az oldalon, a szakirodalom menüpont alatt találsz egy alkatrészkatalógust a cz cross 250 és 400-ról, Viktor jóvoltából.Kezdetnek jó, ellenőrizhető, hogy megvan-e minden alkatrész, sorrendek stb.
Jó munkát!
R
Én passzolok, nem ismerem nagyon a típust, van valami hengerfej valahol a padláson, ha egyáltalán hengerfej, meg egyáltalán CZ...
Üdv mindenkinek! Segítségre lenne szükségem,remélem tudtok.A fiam kosárban kapott egy CZ 400-s,1974 köröli gyári crossmotort.Erről mondták,hogy nem lehet megülni,az ereje miatt!!!Szeretné összerakni,de semmi alap nincs.Ezért kérnék valakit,vagy hivatkozási címet,vagy fényképeket,valami műszaki leírást, az alábbi címre elküldene. zbagoly@freestart.hu Előre is köszönöm. Szevasztok
Az 500-as Jawa a cseh borzéken is a csillagokat veri árban,viszont a 361 sport még egyszeru halandonak is elérheto,ez tulajdonképpen a panelka, a borított kormányos 19-es kerekekkel.Viszont már kezdenek ezek is kifogyni.Romos 500 kb 100 ezer cseh penz a 361-es kb 10-15 ezer.Sok szerencsét.
Az ülés érdekelne mennyibe kerülne?
Sziasztok!
Kitűnő állapotú Jawa 350/638 (california) alkatrészeim vannak. Váz, ülés, elektromos cuccok, motoralkatrészek, kerekek,szóval minden. Ha valakit érdekel valami írjon az alábbi mail címre: bollok.laszlo@invitel.hu.
Nem sok van, sztem félmillió simán lehet. A Road Kingről lövésem sincs.
szaktársak,
mennyibe kerül manapság egy 1956-os JAWA 500 OHC, szépen rendben van, műszaki, törzskönyv, szuper blokk...
illetve 1967 JAWA 350/361 SPORT ROAD KING?
Sziasztok!
Szükségem lenne Jawa 250/559-es motorhoz egy ülésre. Ha valakinek lenne eladó, az kérem jelezzen nekem.
E-mail: varga.richard@totalcar.hu
Tel.: 30/455-5761
Köszi!
sziasztok! 350-es 12v JAWA akkumulátortartót keresek, ha lenne valakinek, kérem, a 30/2032062-re írjon egy smst. köszi!!!!
Jawa 250/559-hez 2 db hibátlan 16-os acélfelnit vennék utánvétellel,az sem gond ha nem típus azonosak.Valamint hozzájuk rozsdamentes küllőket.
oadr@citromail.hu
Köszönöm az ajánlatokat előre is!
ok. mailben küldök képet...
Bocs,elírtam a mail címet PCavnicky@azet.sk
Tudnál esetleg képet kuldeni,és valami árat?Mail:PCacnicky@azet.sk,tel.00421905840112.Lehet ha beválik és jó árat adsz,segítek itt szloviban forgalmazni.
köszi, a boltban is van 3600 egy lamellakészlet...
353-as, 559-es, 360-as, 634-es kupplungja tökugyanaz....CSak az 559-esnek más a primer áttétele picit.De a 350-esek ugyanazok....
köszi,
megmérem a 350/360-ast, aztán körberohangálok néhány üzletben, ha nincs más, legyártatok egy készletet, meg rugóból is
meló előtt lekaptam a hengert, és valóban gyűrűproblémák voltak, a dugattyú steril maradt, és kiváló minőségű gyűrűkészletet pakoltam vissza. szerencsére a henger nem sérült, és egész szépen dolgozik a két henger, viszont most meg a kuplung bénázik
Annyit tudok biztosan hogy a 634 és 638 nem egyezik. Bár az előbbiét bele lehet tenni a 638-ba.:)
újabb gond: elmászott a kuplung, egyáltalán nincs stabil munkapontja, ha ráállítok a félautomatán megcsúszik vagy nem emel ki, a 350/360-as kuplunglamellái megegyeznek a későbbi szériával? és a feszítőrugók?
Reggelt emberek! Kérdésem volna Miskolc környékén hol lehet jó minőségű nem kisipari dugattyút (65,8) venni 250/559-hez? Mert a kisipari 2800km-ig bírta (csapszeg fészek kiverődött) hang alapján még tehenek nyakába jó kolompnak :D .
Magyarázat lenne rá sok. Kérdés, melyik lenne igaz. A végeredmény ami fontos: Én is a silány minőségre szavaznék. Amúgy az utolsó törés amit láttam, az olyan volt, hogy kitört egy darab a gyűrűböl. és ki is talált valahogy a résen, mivel alsó gyűrűről volt szó. gondolom, valahogy összetalálkozott a réssel, az pedig kitörte. Nem mentem bele mélyebben a témába, mert amikor láttam a hibát, inkább szerelőhöz küldtem a tulajt, nehogy már az én lelkemen száradjon a következő törés. főleg ha úgy törik, hogy meg is kad a résben.
Hellóztok
Van egy eladó CEZET 125.
Hibái: nincs forgalomban,jobbhátsó indexbura letört,duda nem szol.
Érdeklödni:
-Mobil: +36 30 575 5535
-E-mail: derbi_gpr@freemail.hu
A motor Köröstarcsán található,Békéscsabától 30km.
A tűszelep alá jár egy kis tömítőalátét, piros színű, nem fém, majdnem olyan mintha műanyag vagy rezsitex lenne.
hello
szétszedtem a karbimat! 638as Jawa észre vettem hogy a tűszelepnél elengedi a nyomást vagyis a fészek és a karbiház találkozásánál kérdés hogy kell e a fészek alá pakolás vagysem. most tettem alá és állítottam az úszókán is jobb lett már csak ki kell próbálnom mit csinál a gyertyákkal :)))
Az ötlet jó, csak az én problémám valószínűleg silány alkatrész miatt következett be, minden esetben gondosan összejáratott motornál! Semmiféle magyarázatot nem találtam eddig.
Azért kösz!
Szaktársak! A közelmúltban kreáltunk az apámmal egy klassz oldaltámaszt csepptankos 250-350 gépre,(baloldalra dől be a gép) nagyon formás, rendkívűl erős és stabil, súlypontközépre helyezhető négy csavarral egy kengyellel közvetlenül a középállvány ütközési pontja elé a blokk alá, kb. 5 perc alatt bontható-installálható, semmiféle vázbarmolással nem jár, nem ér sem a dobba, sem a középállványba, szóval tényleg jó. Akit érdekel, kis szériába vesszük, és legyártjuk, műszaki rajzot tudok küldeni
Friss hengermegmunkált blokkok járatásainál egy tartály üzemanyaghoz vásároltam még 30 g ricinusolajat, és bekevertem kannában a benzinhez, állítólag a ricinus magassabb hőmérsékleten ég el, aztán vmit segíthet a nyers elemek összekopásánál. nálam ez bevált
Valószínű, hogy igazad lesz és típusfüggő. Az enyémek törtek, mint a ropi, gondolom, valami szerkezeticsőből esztergált igényes kisipari minőség volt.
Mindig több helyen durrant el egyszerre, pedig nagyon nyugisan vezetek.
Lejön a vázban is, a tankon kívül asszem csak a trafókat kell levenni.
köszi, lecibálom hamarosan. arra már nem emlékszem, hogy kifér-e a henger a vázban úgy, ha nem hajtom ki az ászokcsavarokat, csak a tartályt veszem le, vagy mindenféleképpen kihajtós a három csavar, esetleg kiveszem a blokkot, és akkor nem kell görcsölni az ászokkal
Számomra ez mechanikai jellegű meghibásodásra utal és a balosban van a kevesebb nyomás. Ezek után mindenképp levenném a hengert.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|