:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok.Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat a tippeket.Lehet,hogy a lágyabb olajat fogom megvenni.Kíváncsi vagyok milyen lessz a hatás!
Tudtommal, ha a hidraulikaolajjal nincsenek megelégedve az emberek (túl puha lesz, mint már előbb írták), akkor 5 cent hajtóműolajjal szokták megbolondítani a dolgot (1,5+0,5dl). Én mondjuk még nem cseréltem a telókban olajat, mióta nálam van, de azt hiszem, annak is ideje lenne.
Túl cufrázni nem kell, Bármilyen hidraulika olajjal elmegy, csak legfeljebb nem lessz tökéletes. Vszont a bármi azért tulzás. Ha beleönt valaki mechanikus váltóba való olajat, abbol is a sűrűbbiket, akkor elég szar lessz a helyzet.Amúgy régen is volt választék az olajok terén, legalábbis sűrűség szempontjából. Legfeljebb márka nem volt ennyiféle.
én a legegyszerűbb Mol-os lökésgátló olajat használom, 1,5 decit beletöltve.
annyiban azért van igazság hogy nem kell túl cifrázni a dolgokat, régen nem volt ekkora választék az olajok terén, mégis eljártak a motorokkal.
Üdv.
Ezzel azért vitatkoznék. Fékezéskor igencsak észreveszi a különbséget, kátyús , vagy felmart felületű úton is. Ha túl keményet sűrűt tesz bele, akkor olyan lessz a motor eleje, mintha nem is lenne rugó, hanem merev villa lenne, plussszban az az érzése lenne vezetés közben, mintha motor eleje túl könnyű lenne. Ugyanis a hátsó telók jobban összenyómdnának, mint eddik tették ,mert azokban a régi olaj van.
Ha túl hígat tenne bele, akkor fordítva lenne a dolog. Olyan lenne, mintha nem lenne lengéscsillapítója. Az első teló állandóan ütközne a legkissebb egyenetlenségekre. Fékezéskor azt hinné, fejre akar állni, meg is nőne a fékút. A motor hátulját érezné túl könnyűnek.
Persze meg lehet szokni a dolgot, jártam én olaj nélküli első telóval sokat. Igaz nekem 634 van, de a váz, a súly azonos. Én hidraulika olajat használok, de azt hiszem az kicsit híg, valami köztes sűrüségű olajat kellene találni a hidraulika és a váltóolaj között.
sorszám: 15966 (100663)
( előzmény: SimsonosZoli, 2008-09-01 23:20:49)
Szia Sanya350,
ha 350/638 a geped, akkor 200cc vagyis 2 dl mindegyik teleskoppa/lengescsillapitoba. en sima lengescsillapito olajat rakok bele. szerintem mindegy milyen, nem erdemes agyon cifrazni. A gepkonyv azt irja, hogy cserelni kell 5000 km-kent, de szerintem folosleges. remelem segitettem
Sziasztok.Az első lengéscsillapítókba milyen olajat érdemes tölteni(lágyat vagy keményet)?Tudtok valamit tanácsolni?Előre is köszi.
Akkor alkatrész hiba nem valószínü. Marad az, hogy valahogy összekeverted az ellenállásokat, utánna nem ellenőrizted le mégegyszer a másodiknál. Időnként szellemi rövidzár miatt firdítva teszi be az ember a tranyót, utánna a másodiknál nem is gondolkodik, lemásolja az elsőt. A következő lehetséges, bár nem valószínű ok, hogy én néztem be valamit a datasheet-eknél, és mégse csereszabatosak a tranyók. Más is átnézhetné a dolgot. A h paraméterek, a saturációs feszültség, a lábkiosztás ami érdekes most.ja, és hogy az NPN helyére NPN kerüljön, PNP-re ugyan ez igaz. Ha teljesítmény, feszültség tűrés térne el, az abban nyilvánulna meg, hogy tönkremenne a ketyere.
sorszám: 15963 (100639)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-09-01 19:02:37)
Kösz a gyors választ.
Két panelt is csináltam mind a kettővel u.a a probléma.
Tehát ezért vagyok tanácstalan. De átnézem alaposan és utánna jelzem.
Hello!
Egy kis töltésprobléma jött elő a 6Vos 350-esemen. Egészen pontosan van töltésem, csak nem elég. Magasabb fordulaton is csak 5,95 V világítás nélkül, alacsonyabbon meg csak 4,5 V. Azt szeretném megkérdezni hogy hol lehet ezen változtatni hogy többet töltsön vissza?
a fesszabon az egyérintkezős oszlop rugóján lazítva nem történt változás:S
a segítséget előre is köszönöm!
Nem való már az öregeknek a netezés.:) Remeg a kezünk, és lám kétszer is felkerül így a hozzászólásunk.:)
Néztem az adatlapokat, adatok, lábkiosztás alapján csereszabatosak a vásárolt tranyók. A leírt hibajelenség gyenge szikrára utal. Az pedig valami férre forrasztására. Nekem a leggyanússabb az R4 és R5 ellenállás.. Ha ezeket megcseréled, pont az említett hiba lesz a végeredmény valószínüleg. Nézd végig a kapcsolást, ellenőrizd, hogy az ellenállások jó helyen vannak e, az első két tranyónak nincsenek e felcserélve a lábai. Így távolból nem tudok többet mondani egyenlőre, csak annyit, hogy elvileg az említett tranyókkal is működnie kellene, és ha megy a trabi gyűjtással, akkor ezzel pláne mennie kellene. Tehát a hibát okozhatja gyárilag hibás alkatrész, vagy hibás beforrasztás.
sorszám: 15959 (100630)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-09-01 17:07:41)
Néztem az adatlapokat, adatok, lábkiosztás alapján csereszabatosak a vásárolt tranyók. A leírt hibajelenség gyenge szikrára utal. Az pedig valami férre forrasztására. Nekem a leggyanússabb az R4 és R5 ellenállás.. Ha ezeket megcseréled, pont az említett hiba lesz a végeredmény valószínüleg. Nézd végig a kapcsolást, ellenőrizd, hogy az ellenállások jó helyen vannak e, az első két tranyónak nincsenek e felcserélve a lábai. Így távolból nem tudok többet mondani egyenlőre, csak annyit, hogy elvileg az említett tranyókkal is működnie kellene, és ha megy a trabi gyűjtással, akkor ezzel pláne mennie kellene. Tehát a hibát okozhatja gyárilag hibás alkatrész, vagy hibás beforrasztás.
sorszám: 15958 (100629)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-09-01 17:07:41)
http://peti74.atw.hu/gyujtas/elektronika/elektronika.html
Hello, van egy kis problémám van itt egy kapcsolás amit megépítettem jawara 6vos elég sokáig szuperált de valószínű a motormosást nem bírta és meghalt, építettem másikat de sajna a boltban nem tudtak u.a az alkatrészt adni. tip31c tranzisztort kaptam bd241c helyett, és még bc 301b helyett 2n 1613 ezt kaptam.
Megépítettem ezekkel az alkatrészekkel de kis fordulaton csak az egyik henger megy 2000 fölött elindul, előtte nem volt ilyen problémám. Most már minden eshetőséget kizártam ezért az beraktam a trabi fekete dobozát és azzal működik pedig az 12 v-os. Én nem nagyon vágom ezeket a tranzisztorokat hogy mennyit befolyásolhatnak a számok. Ezért kérem a segítséged. Előre is köszi.
Nem is célszerű 4200 fölé pörgetni. Nem ETZ ez kérem! :))Amúgy rázkodás szerintem sem csillapítás kérdése alacsony fordulaton. Én is csapágy, kiegyensúlyozatlanságra, elhajlott főtengelyre, szar gyújtásra gondolnék inkább.
Ha egy darabig fenáll a jelenség, kiderül majd, mi volt a baj. :) Ha a csapágy fészkek, a labirint kiverődik, akkor főtengely volt.:) Persze olcsóbb mulatság, ha előbb utánna járnak a dolognak.
Most nincs kéznél fényképem róla, de mélben tudok küldeni. Viszont ebben a fordulatszámtartományban simán kellene forognia. Vagy egyenetlen az égés, vagy valami kiegyensúlyozatlanság van. Inkább ezt kellene orvosolni, a gumigyűrű és egyéb megoldás sem fogja érezhetően csillapítani a rázkódást.
4200 fölött nem ráz? A 638-asom ott kezd... Mondjuk engem nem zavar.
Köszi a választ, de sajnos nem tudom mi az a bakelitlapos megoldás. Arra gondoltam hogy megnagyobbítom a blokk felfüggesztő csavarjainak lyukát és gumigyűrüvel hézagolom ki.
A legnagyobb gáz az ,hogy nem is a túl nagy fordulaton ráz le a motorról, hanem 3200 tól 4200 ig a legdurvább a rázkódás. Így szinte a kényelmes utazó sebességem kibírhatatlan. Így ha valakinek van valami életmentő ötlete nagyon örülnék.(Jawa 350, 638/ 5.00)kösz
Már nem emlékszem ki írta itt pár hete, hogy a Jawa-ja indulás után 1-2 kilóméterrel mindíg lefullad. Nekem is ez volt a problémám vele, és a hétvégén kiderült mi az oka.
(Cseréltem kondikat, gyertyát, állítottam gyújtást, de nem segített).
A tanksapka volt a ludas!
Izs sapkát raktam a tankra (praktikus mert a belső oldalán fém, decispohár van a 2T-olaj adagolásához). Ez a tanksapka sokkal tökéletesebben zárt mint a jawa sapkák, és ez volt a baj. A tökéletes zárás miatt a benzin lassabban folyt ki a csapont mint ahogy a motor menet közben nagy fordulaton használta az anyagot, így szépen lassan leapadt a karbiban a benzinszint. Megállás után meg hiába vizsgálgattam a csapot, az anyag jött belőle, a fene gondolt rá, hogy túl lassan.
Rosszul tévedsz:) mert r.kosár van benne. Köszönöm a válaszokat!
Nekemis Jawam van 350/638 1:30-assal járok sima aról2T vel keverem a benzint egy kicsit füstől de igy természetes
Ha jól tévedek a 350-esed is perselyes egyébként max 28-ig érdemes vele elmenni serintem, és csak ásványi olajjal NEM stihl makita metabond stb olajjal. Azért jawa hogy füstöljön egy se állt még be mert olajat kapott pláne ha bejáratós. Gyertyát meg nem köpi be nekem se szokta pedig 20-25 közti keverékkel járok (250/559)
a 25ös keverék szerintem sok lesz hozzá mivel az Pannoniákban szokták használni mert nem kosár van hanem persely. Ezt nekem mondták, hogy talán ezért kell finomabb keverék
Nincs itt a szakirodalomban egy kezelési hozzá? Mivel nem mai darab a vasad, kb. 1:25-ös keverék fog kelleni a bejáratáshoz.
Egyetértek, annyi kiegészítéssel, hogy a toldásoknál jobb lenne a szigetelőszalaggal való körbetekerés helyett zsugorcsövet használni.
Nekem is először tisztán a vasvázban volt, de ennek ellene nem volt zavaró a rázás magasabb fordulaton sem. Aztán sikerült szereznem azt a bakelitlapos megoldást, ami a forgattyúház előtti részen van. 4000-es fordulat felett ritkán használom, de forgattam már ki 5000-ig, és nem volt zavaró rázás.
Köszönöm a válaszod, a motor most kapott teljes generált, jópár 10 év állás után,úgyhogy márcsak egy feltöltött akksira vár, hogy induljon:). Amúgy milyen keverékkel kell járatni, mivel a főtengelyt is megcsinálták meg a fel lett fúrva.
Sziasztok
Lenne egy kérdésem és nagyon örülnék ha valaki megválaszolná.
Van egy 350 es 638-as jawam és magasabb fordulaton nagyon ráz
ahogy néztem a blokk szinte teljesen a vasvázon ül.Még egy simsonban is több a csillapítás. Ki lehet e ezt valahogy küszöbölni, mert hosszú távon kibírhatatlan
látszólag jól kötötted de azok a kötések nem érnek egy rozzant bugylibicskát sem nekem is az effélék miatt nem volt normális töltésem. Javaslom hogy minden huzalvéget tisztíts meg és ónozd be. Ez értendő a gerjesztő tekercsek kivezetéseire és a szénkefék szemes saruira egyaránt.
http://www.speedyshare.com/610259327.html
helló!
Szerintetek jól kötöttem be a 350 es Jawam gyújtását?
Szia !
Szeretnem megosztani a problema okat mi volt az okozo . Igazad lett , valoban a szenkefe ! Pedig ujjat ( utangyartott ) tettem bele es nem szunt meg a baj . Aztan ujra a szenkefere gyanakodtunk hosszas keresgeles utan , megmozgattuk-kozelebb tettuk es megszunt a surlodo-csikorgo hang . Azota is minden OK ! Koszonom a jotanacsot es egyben a Tobbieknek is akik segiteni probaltak !
Bobe
( Gyorben , Szept . 6-an motoros-veteran talalkozoro van a Foiskola parkolojaban a hirek szerint )
Ha nézelődsz a neten, talán találsz. Én már csináltam ilyent, annó, még trabantra. Nem bonyolult dolog.A trafó illetve tekercs megtekerése a legkomolyabb munka benne.De talán még késszen is lehet kapni. Valami rémlik...
szevasztok...
6 V-os rendszerre rá lehet szuperálni 12 V-os szivargyújtót?... régen ,amikor erősítőt építettem, emlékszek feszültségkétszerező-háromszorozó egyszerű kapcsolásokra... pár dióda, tranzisztor...
GPS-hez csak néhány mA kellene...
próbált már valaki ilyet, vagy felejtős?...
köszi, oda sem megyek többé, inkább áthúzok Csömörre
Az előzőt javitanám 3/25-ös első gumim van. Én azért cseréltem le a dobot, mert: gyakran használom sportosan a gépet, igy a dob retenetesen melegedett erős igénybevételnél, ami nem baj, mert a tárcsa is melegszik, de a dobfék hatása gyengült is. A dobbal csúszáshatárig tudtam fékezni, a tárcsa meg is csúsztatja a kereket. A nyirástól a dob fékpofái 1,5 év alatt szinte teljesen lekoptak, a tárcsa és betétei jóval lassabban kopnak. Utolsó érvem a tárcsafék kisebb rúgózatlan tömege. A dobfék nagyobb kézi erőt igényelt, de adagolhatóbb volt mint a tárcsafék, ez megszokást igényelt.
Na igen, a hő téma érdekes. A tárcsának is van egy bizonyos optimális hőmérséklete, amit normál használat mellett tud tartani. De, ha túlmelegszik, akkor feltűnően gyengül a fékhatás, illetve hidegen sem fog úgy, ahogy egyébként. Dobnál ennek még fokozottabban ki vagyunk téve, mert egyszerűen nem tud normálisan lehűlni.
Az előző levezetést viszont tényleg nem értem: ha fékezel, nyilván növekszik a fékerő és meg is csúszna a kerék, hogy ha merev villa lenne a mocin. De mivel teleszkópokról beszélünk, így a tengelyterhelés növekszik, tehát nő a leszorító erő is, amiből már az következik, hogy megnő a súrlódás is. Jégen mennyi a súrlódás? :) Szélesebb gumival természetesen megnő a súrlódás is. Ha a csomagtartón ülsz, akkor minden bizonnyal meg fog csúszni a kereked, de amit nem értek, hogy miért állítod, hogy a tárcsafékkel nem lehet jobb fékhatást elérni, mint a gyári kétkulcsos dobbal? Ha te azt kérdezgeted a Jawa tulajoktól, hogy vajon blokkolja-e a dobfék az első kereket, akkor én azt fogom kérdezni a tárcsás tulajoktól, hogy miért költik rá a moci árának felét egy tárcsafékre, ha a régi is olyan jól fogott?
Nagyrészt egyetértek a mondanivalóddal, két ponton azonban eltér kicsit a véleményünk.
1. A tárcsafék hőelvezetése a hatalmas szabad felület miatt kitűnő, a dobféké finoman szólva nem annyira hatékony. Tehát bizonyos helyzetekben a dobfék kifejezetten hátrányos.
2. A tapadási tényező azonos felület esetén jeletősen függ a gumikeverék anyagminőségétől, így tulajdonságaitól. Ha valaki a 70-es években rárakott kőkemény gumikkal kísérti a sorsot, az mindegy, milyen féket használ. Ráadásul ebből az is következik, hogy sok mai gumit nem tud megcsúsztatni egy régen (akkori gumikeverékhez) méretezett dob, következésképpen a maiakkal elérhető fékhatást a fék gyenge volta miatt nem tudja produkálni, a gumi "bírna" többet.
Szívesen kipróbálnám a négy dugattyús féket, de nincs pénzem ilyenet szerelni a jawára. :) Ha más motoron próbálom ki a dolgot(amit már megtettem néhányszor) , akkor semmi érdemleges nem derül ki a kísérletből. Ugyanis más a megállítandó tömeg, és más a kerék szélessége, azaz tapadása az úthoz. Amit biztosan tudok, az az, hogy a kerékre két erő hat: A fékerő és az az erő, amivel az út próbálja meg tekerni a kereket. Ez utóbbinak határt szab a tapadás. Vagyis a kerék addig forog, amíg a tapadásnagyobb, mint a fékerő. Ha a kerék megcsúszik, akkor kissebb a tapadása, mint az éppen csak gördülő keréké.Azaz, ha a kerék csúszik már és gördül, akkor már kissebb fék erő is elég az állapot fentartáshoz, mint a kiváltásához volt szükséges. Azaz egy jó féknél, ha elkezd csúszni a kerék, az addig csúszni fog, amíg nem engedünk a féken.Ha te azt tapasztaltad, hogy hirtelen fékezéskor csúszik a kerék, majd újra gördülni kezd, akkor a fékdobban jókora tojás van.De ha nekem nem hiszel, kérdezz meg olyan embereket, akiknek jól fel van szabályoztatva a dobféke, és jól be is állították. Majd mindegyik azt fogja mondani, hogy tudja blokkoltatni az első kereket.Főleg, ha az első és hátsó telórugók jól viselkednek.
Nem véletlen a dolog: Annak idején a gyárak úgy méretezték a dobfékeket, hogy tudjon blokkolni.Gondolj bele, ha gyenge lett volna a dobfék valamelyik tipusnál, mi akadályozta volna meg a gyártőkat, hogy mélyebb dobot tegyenek fel, illetve nagyobb átmérőjüt? Azért ekkorák a méretek, mert a fék pont jó, így ahogy van. Lehet erőssebb féket betenni, de annak csak szélessebb gumik esetén van hatása, a szélesebb gumi pedig egyrészt nem fér be, másrészt a menettulajdonságokat rontja.
Jawa 350 638- 2/75-ös új első gumi, gyári guminyomással, szépen megcsúszik, nyikorog, füstöl, bármilyen sebességről való fékezésnél, na jó 20km/h alatt nem. Ezzel a motorral a súlyelosztása miatt nem nagyon lehet fejre állni- Tárcsafékes a gépem-
Akkor fog megcsúszni a fékezett kereked, ha nincsen rajta terhelés, vagy nulla a tapadás. Pontosan ezért veszélyes nagy sebességnél használni a hátsó féket. Ha ennyire fain féked van, akkor gratulálok, de szerintem előbb fogsz fejre állni, minthogy megcsússzon az első kereked. Próbáld ki egy olyan mocin, amin elől pl. egy 4 dugattyús tárcsa van és rájössz:)
Mert te vagy a leghíresebb :D (bocs, nem lehetett kihagyni)
Egyébként igazad van.
Igen, az az. Itt a teljes sztori:
http://www.ocskavas.hu/image/avia/avia.rtf
Ismét negatív hírt kell közölnöm.:) Némelyik pályán már visszafordítottak pár kamerát, és kémeim jelentése szerint egyre több helyen múvelik ezt. Tehát nem jelent már teljes biztonságot a hátsó tábla.:(
Amúgy, hogy okoskodjak egy kicsit, szoci motorral egyébbként nem is ajánlott a pálya. Letolnak minket az útról. Biztonságosan legalább 160 al is menni tudó motor kell az autópályára.Ugyanis 140es tempó alatt előzgetni fognak az autók, a szokott tenyérnyi oldal távolságot tartva.:(
Hát köszönöm Fiúk!! Komolyan megváltozottt avéleményem ezekután a hozzászólások után. Nem kell tárcsafék:). Viszont lenne még egy praktikus kérdésem: autópályákon lehet zúznunk matrica nélkül úgy hogy nem kapcsolnak le? tehát látják a rendszámunkat, vagy nyugodtan zuzzak?..üdvvvboss
A telószár átmérője még csak hagyján, de a becsúszószár végének a kialakítása is más, meg a különböző típusok villáinak a terpesztése is.....Sőt, mint már mondtam, a kormánnyakak hossza és csapágyazása is....Szóval lehet játszani vele, de hogy a gatyáját is kifizeti rá az ember, az fix :D
Ez a kérdés mé' nekem lett szegezve? :)
Lehet, hogy volt róla szó, de én továbbra is úgy emlékszem, a Czetka telói akkorák, mint a 634 sé, ami vékonyabb a tz és a 638as, 640 telóinál is, tehát korrektül utána kell nézni a dolognak, szerintem a szájhagyomány itt kevés... Ráadásul ha jól értettem, Matya is hasonlóan emlékszik, ő pedig ezzel foglalkozik hivatásosként, legalábbis szintén az emlékezetem szerint. A dobfék pedig ha jó, pont annyira fogja meg a motort, mint a tárcsa.Ugyanis mint írtam, mind a kettővel lehet csúszás határra fékezni a 634 est is, ami pedig valamivel nehezebb a Czetnél. Az első kerék a vékony, nem a dobfék a gyenge. Ne felejtsük el, annak idején a teherautóknak is dobfékük volt, mégis hányszor láthattunk száraz úton fékezéskor megcsúszó teheratút, még jó gumikkal is.A tárcsaféket nem a dobfék gyengesége miatt fejlesztették ki, hanem azért, mert a dobfék melegszik mint a fene, völgymenetben bedagadhat. De ez inkább az autókra volt jellemző. A tárcsafék előnye még, hogy kevésbé deformálódik,könnyebb szabályozni, vagy kicserélni ha gond van vele.
Kár, hogy épp lejárt a műszakim a 634esemre, és nincs időm vizsgáztatni, különben felajánlanék egy versenyt bármelyik 638sasal. Ugyanis ez a két tipus közel azonos súlyú, azonos szélességű elsőkerék megy bele.
Más: Ha mégis kicseréli a telókat etz telóra, akkor rugókat kel cserélni a tz telóban, mert azok a rugók még 150 kilos motornál is gyengék.
Volt erről szó itt pár hónapja, hogy detto ugyanaz a szár méret, egyedül kormányt szokás cserélni, mert a fékkarnál mások a felfogatások. Az ára tényleg elég borsos, az biztos. De azt ne akarja már senki megmagyarázni, hogy jobban megfogja a 170 kilos mocit a dobfék, mint a gyári tárcsa...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|